Je kan nakoming vorderen van het contract (lees: je mag die belangrijke oefeningen blijven doen) en als ze daar niet aan kunnen of willen voldoen, kun je idd de overeenkomst ontbinden en is de sportschool gehouden je naar rato de resterende maanden te restitueren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 02:09 schreef Kuiver het volgende:
Mijn sportschool heeft sinds kort nieuwe huisregels waardoor ik bepaalde belangrijke oefeningen niet meer mag doen. Het is mij verteld dat als ik deze niet opvolg dat mij de toegang wordt ontzegd. Echter heb ik een jaarcontract en maakte deze huisregels nog niet deel uit van de algemene voorwaarden bij het sluiten hiervan en ook kennen deze algemene voorwaarden geen clausule die een eenzijdige wijziging toelaten. Kan ik nu het contract eenzijdig ontbinden en het lidmaatschapsgeld van de resterende maanden terugvorderen?
Stel dat het om veiligheid gaat, zou dat dan nog opgaan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:22 schreef Jordy-B het volgende:
Welke oefeningen? Piemelcurls? Of is het meer dat je verzocht wordt om niet de zaal bij elkaar te kreunen als Sjarapova?
Maar bij een aanpassing in de voorwaarden, mag je gewoon kostenloos je contract opzeggen en kan je restitutie ontvangen voor de resterende maanden.
Dat zal de praktijk moeten uitwijzen, maar volgens mij is dit gewoon een eenzijdige aanpassing in de voorwaarden. De TS heeft volgens mij enkel een probleem als de aanpassing van hogerhand is opgelegd. Als het een vanzelfsprekend iets is dat alleen maar letterlijk omschreven is (dus een specificatie op veiligheidsgronden), vraag ik me inderdaad af wie gelijk krijgt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stel dat het om veiligheid gaat, zou dat dan nog opgaan?
welke oefening betrof het bij jou?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:38 schreef borbit het volgende:
Heb ik ook gehad. Juist de oefening die ik belangrijk vond mocht ik niet meer beoefenen op de sportschool.
Er zitten dan ook wel echt apen tussen die het normaal vinden om 200 kilo van een meter hoog onbeschermd op de grond te laten vallen. Lijkt soms wel een aanslag zo hard lawaai.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 06:34 schreef Intentiion het volgende:
Grote kans dat het hier om de deadlift gaat. Veel sportscholen (horen van) hanteren nu een anti-deadlift policy.
En terecht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 06:34 schreef Intentiion het volgende:
Grote kans dat het hier om de deadlift gaat. Veel sportscholen (horen van) hanteren nu een anti-deadlift policy.
Uitleg in bericht #10quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom zo deathliften verboden moeten worden?
Verworpen.quote:
Verschil is dat TS geld terug wil krijgen. Dat is heel wat lastiger dan zelf niet meer betalen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:38 schreef borbit het volgende:
Heb ik ook gehad. Juist de oefening die ik belangrijk vond mocht ik niet meer beoefenen op de sportschool. Ik ging hier niet mee akkoord aangezien die oefening ongeveer de enige oefening was die ik niet thuis kon doen. Maar het was veel gedoe. Uiteindelijk na 2 jaar juridisch getouwtrek zijn ze opgehouden met briefen sturen. Dus onthoud, de aanhouder wint.
Volgens mij wordt het de TS door de huisregels onmogelijk gemaakt om zijn abonnement te gebruiken met de doelstelling die hij voor ogen had. Het is blijkbaar een ingrijpend aanpassing.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:55 schreef MatiCe het volgende:
Huisregels en algemene voorwaarden zijn niet hetzelfde. Een redelijke verandering van huisregels lijkt me geen verandering van algemene voorwaarden
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Verworpen.
Moeten ze maar apen verbieden.
nou je, we weten nog helemaal niet welke oefening(en) nu op sportschool van TS niet merr mogen want hij reageert niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt toch gewoon die tjappies die zich niet normaal kunnen gedragen (en dus dat in #10 doen) gewoon eruit flikkeren..? Genoeg lui die wel fatsoenlijk met materiaal (inclusief vloer) omgaan..
Wat is de reden dat die niet meer mag? En welke sportschool(keten)?quote:
Het was een oefening die voor mij toen extreem belangrijk was toen! Ik had in die tijd extreem veel behoefte deze specifieke oefening te beoefenen! Normaal train ik thuis maar helaas heb ik daar geen sauna waar een roeimachine inpast! En is het zwembad ben ik helaas niet meer welkom! Dus had ik me aangemeld bij een sportschool! Zodoende was het geen fijne ervaring! Maar goed we kunnen beter on topic blijven en kijken naar de juridische kant van dit beleid wat dus kennelijk op meer sportscholen plaatsvind!!!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
welke oefening betrof het bij jou?
Als ze gewoon bumperplates hebben, hoezo noem je dat dan niet normaal kunnen gedragen? Dat is toch gewoon een reguliere oefening die bij een sportschool past?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt toch gewoon die tjappies die zich niet normaal kunnen gedragen (en dus dat in #10 doen) gewoon eruit flikkeren..? Genoeg lui die wel fatsoenlijk met materiaal (inclusief vloer) omgaan..
Ja, ho eens, ik wist verder ook niets van de situatie, de oefeningen en de regels daar op het moment van posten. Ik ging alleen uit van het voorbeeld in post #10. Ik kon me vooral voorstellen dat een bepaalde oefening niet goed/met beleid wordt uitgevoerd door sommigen, en dus niet op de manier waar op de sportschool het graag ziet (los van of jij of ik het normaal vinden), maar denk dan wel dat die 'sommigen' er gewoon uit moeten, want ze verpesten het voor de meerderheid die 't wel fatsoenlijk doet/kan/wil kunnen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 07:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Als ze gewoon bumperplates hebben, hoezo noem je dat dan niet normaal kunnen gedragen? Dat is toch gewoon een reguliere oefening die bij een sportschool past?
Wellicht wil de sportschool een ander publiek aantrekken met deze beleidswijziging, maar dan lijkt het me redelijk dat je onder het contract uit kan.
Wat is de reden dat ze niet meer willen dat je die oefening uitvoert dan? Alsnog te veel lawaai? Misschien dat je iets af kunt spreken dat je die oefening zoveel mogelijk op bepaalde tijdstippen uitvoert als jij die flexibiliteit hebt. Als het minder druk is ofso.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:51 schreef borbit het volgende:
[..]
Het was een oefening die voor mij toen extreem belangrijk was toen! Ik had in die tijd extreem veel behoefte deze specifieke oefening te beoefenen! Normaal train ik thuis maar helaas heb ik daar geen sauna waar een roeimachine inpast! En is het zwembad ben ik helaas niet meer welkom! Dus had ik me aangemeld bij een sportschool! Zodoende was het geen fijne ervaring! Maar goed we kunnen beter on topic blijven en kijken naar de juridische kant van dit beleid wat dus kennelijk op meer sportscholen plaatsvind!!!
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:05 schreef davako het volgende:
[..]
Er zitten dan ook wel echt apen tussen die het normaal vinden om 200 kilo van een meter hoog onbeschermd op de grond te laten vallen. Lijkt soms wel een aanslag zo hard lawaai.
Klachten van andere klanten. Ook hebben ze roeimachine helemaal aan de andere kant van de sportschool geplaatst op de begane grond. Waardoor het bijna niet te doen is het ding de sauna in te krijgen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:31 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Wat is de reden dat ze niet meer willen dat je die oefening uitvoert dan? Alsnog te veel lawaai? Misschien dat je iets af kunt spreken dat je die oefening zoveel mogelijk op bepaalde tijdstippen uitvoert als jij die flexibiliteit hebt. Als het minder druk is ofso.
Roeien in de sauna? Ik denk niet dat roeimachines daarvoor gemaakt zijn en een sauna is niet gemaakt om in te sportenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:37 schreef borbit het volgende:
[..]
Klachten van andere klanten. Ook hebben ze roeimachine helemaal aan de andere kant van de sportschool geplaatst op de begane grond. Waardoor het bijna niet te doen is het ding de sauna in te krijgen.
Tuurlijk willen ze niet dat mensen al teveel progressie boeken. Slapende klanten, die 2 maanden komen maar voor een jaar betalen hebben ze het liefst. Hoe vaker men traint hoe meer slijtage aan de apparaten. Weet je wat zo'n apparaat kost?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:45 schreef Drieklank het volgende:
Ik weet niet wat je rechten zijn, maar je hebt mijn medeleven. Ik merk ook dat de meeste sportscholen zich afkeren van de krachtsport. Het is nu de sport om zoveel mogelijk klanten aan te trekken die zichzelf voor de gek willen houden met het openen en sluiten van de benen op een of ander apparaat, terwijl ze een tijdschrift lezen en met een iPhone zitten te spelen.
Wat zou het toch fijn zijn als scholen zich weer richten op het ontwikkelen van mensen, zoals je op een muziekschool een instrument leert spelen voorbij het Kortjakje-niveau, zo zou je op een sportschool moeten leren gewichtheffen voorbij de 100kg met de Olympische oefeningen.
Deadliften moeten gewoon kunnen, anders moet je geen gym openen. Een platform van 300 ¤ max is teveel gevraagd maar wel ziekteveel cardiomachiens á 1.000 ¤ kopen? Say wut mate?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:05 schreef davako het volgende:
[..]
Er zitten dan ook wel echt apen tussen die het normaal vinden om 200 kilo van een meter hoog onbeschermd op de grond te laten vallen. Lijkt soms wel een aanslag zo hard lawaai.
iddquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:01 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Deadliften moeten gewoon kunnen, anders moet je geen gym openen. Een platform van 300 ¤ max is teveel gevraagd maar wel ziekteveel cardiomachiens á 1.000 ¤ kopen? Say wut mate?
Precies. Mentaliteit bij de ondernemers is er gewoon niet lijkt wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:08 schreef boskameel het volgende:
iddBij ons ook, kopen ze 20 nieuwe cardioapparaten (met display en alles), maar een nieuw squatrek of een bench ho maar (terwijl het op maandag bv al veels te druk is). Zelfs de mensen die werken in het krachtgedeelte klagen erover.
En die cardiozooi wordt niet eens gebruikt.
http://www.knmi.nlquote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:06 schreef Distortion het volgende:
...
En wat cardio betreft, waarom zou ik gaan hardlopen op een loopband of fietsen op een hometrainer als ik dat ook gewoon buiten kan doen?
Ik ben 3 maanden lid geweest. Echt een nutteloze toestand. Waarom ergens heen fietsen om op een hometrainer te gaan zitten?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:06 schreef Distortion het volgende:
Als je een beetje ruimte thuis hebt kun je de gewichten beter gewoon zelf aanschaffen volgens mij. Dan ben je alleen het eerste jaar misschien iets duurder uit en daarna kun je gratis trainen op de manier en het tijdstip wat je zelf het beste uit komt.
Ik vind het in ieder geval ideaal
En wat cardio betreft, waarom zou ik gaan hardlopen op een loopband of fietsen op een hometrainer als ik dat ook gewoon buiten kan doen?
Borbit verzint goede verhalen, hij maakt me trotsquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Roeimachine in de sauna zetten. En het dan gek vinden dat dat niet mag.
Mwah, aan die cardiodames die na een lange sessie nog een lekker bakkie doen aan de bar kunnen ze natuurlijk meer verdienen. En dan natuurlijk om de zoveel maanden een of ander hype programma waar ze extra geld voor kunnen vragen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:08 schreef boskameel het volgende:
[..]
iddBij ons ook, kopen ze 20 nieuwe cardioapparaten (met display en alles), maar een nieuw squatrek of een bench ho maar (terwijl het op maandag bv al veels te druk is). Zelfs de mensen die werken in het krachtgedeelte klagen erover.
En die cardiozooi wordt niet eens gebruikt.
Buiten dat het onpraktisch is voor andere gebruikers van de sauna, lijkt het me ook superslecht voor het roeitoestel (corrosie) en de gezondheid van de gebruiker.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Roeimachine in de sauna zetten. En het dan gek vinden dat dat niet mag.
Niet voor chest, maar wat heb jij tegen seal rows?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:50 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Buiten dat het onpraktisch is voor andere gebruikers van de sauna, lijkt het me ook superslecht voor het roeitoestel (corrosie) en de gezondheid van de gebruiker.
Maar sommigen doen alles om op te vallen.
Hier in de sportschool ook zo'n stel mongolen die banken en krukjes stapelen om die borstspieren maar vanuit een andere hoek te kunnen trainen
Ik moet er niet aan denken als ik lekker wil ontspannen in de sauna na het sportenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:58 schreef CyclingGirl het volgende:
En als jij in de sauna wil roeien mag je dat wat mij betreft lekker doen
is het qua oververhitting voor de rare roeiert ook niet gevaarlijk?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken als ik lekker wil ontspannen in de sauna na het sportenAlhoewel, de eerste keer zou het wel goed zijn voor mijn lachspieren en me vrolijk maken, daarna wordt het vervelend.
Je hebt ook van die sauna-yogaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:06 schreef computergirl het volgende:
is het qua oververhitting voor de rare roeiert ook niet gevaarlijk?
Ja idd zo'n vaag stukje. Hoe krijg je het voor elkaar om niet meer in zwembad te mogen. Weet er wel wat te bedenken maar die hebben weinig met sport uit te staan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:28 schreef BlueMage het volgende:
Tsja maar in het zwembad wilden ze 'm ook al niet meer met z'n roeiboot.![]()
![]()
das handiger dan een sauna in je roeimasjienquote:
Decline dumbell press heet dat. Als je geen decline bench hebt is dat de enige optiequote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:15 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb het over die banken met beensteunen die wordt dan aan een kant op 2 gestapelde stepbanken gezet en dan gaan ze head down met 36kg proberen een chest press te doen, die ze dan na 2 herhalingen moeten laten wegnemen.
Heb niks tegen seal rows trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |