abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155518449
Mijn sportschool heeft sinds kort nieuwe huisregels waardoor ik bepaalde belangrijke oefeningen niet meer mag doen. Het is mij verteld dat als ik deze niet opvolg dat mij de toegang wordt ontzegd. Echter heb ik een jaarcontract en maakte deze huisregels nog niet deel uit van de algemene voorwaarden bij het sluiten hiervan en ook kennen deze algemene voorwaarden geen clausule die een eenzijdige wijziging toelaten. Kan ik nu het contract eenzijdig ontbinden en het lidmaatschapsgeld van de resterende maanden terugvorderen?
pi_155518585
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 02:09 schreef Kuiver het volgende:
Mijn sportschool heeft sinds kort nieuwe huisregels waardoor ik bepaalde belangrijke oefeningen niet meer mag doen. Het is mij verteld dat als ik deze niet opvolg dat mij de toegang wordt ontzegd. Echter heb ik een jaarcontract en maakte deze huisregels nog niet deel uit van de algemene voorwaarden bij het sluiten hiervan en ook kennen deze algemene voorwaarden geen clausule die een eenzijdige wijziging toelaten. Kan ik nu het contract eenzijdig ontbinden en het lidmaatschapsgeld van de resterende maanden terugvorderen?
Je kan nakoming vorderen van het contract (lees: je mag die belangrijke oefeningen blijven doen) en als ze daar niet aan kunnen of willen voldoen, kun je idd de overeenkomst ontbinden en is de sportschool gehouden je naar rato de resterende maanden te restitueren.

Wel vraag ik me af welke oefeningen nu ineens 'verboden' zijn en waarom.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_155518618
Welke oefeningen?
Google is your friend, abuse your friends
pi_155519000
Welke oefeningen? Piemelcurls? Of is het meer dat je verzocht wordt om niet de zaal bij elkaar te kreunen als Sjarapova?

Maar bij een aanpassing in de voorwaarden, mag je gewoon kostenloos je contract opzeggen en kan je restitutie ontvangen voor de resterende maanden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_155519002
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 05:22 schreef Jordy-B het volgende:
Welke oefeningen? Piemelcurls? Of is het meer dat je verzocht wordt om niet de zaal bij elkaar te kreunen als Sjarapova?

Maar bij een aanpassing in de voorwaarden, mag je gewoon kostenloos je contract opzeggen en kan je restitutie ontvangen voor de resterende maanden.
Stel dat het om veiligheid gaat, zou dat dan nog opgaan?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 05:38:22 #6
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_155519013
Heb ik ook gehad. Juist de oefening die ik belangrijk vond mocht ik niet meer beoefenen op de sportschool. Ik ging hier niet mee akkoord aangezien die oefening ongeveer de enige oefening was die ik niet thuis kon doen. Maar het was veel gedoe. Uiteindelijk na 2 jaar juridisch getouwtrek zijn ze opgehouden met briefen sturen. Dus onthoud, de aanhouder wint.
pi_155519020
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 05:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Stel dat het om veiligheid gaat, zou dat dan nog opgaan?
Dat zal de praktijk moeten uitwijzen, maar volgens mij is dit gewoon een eenzijdige aanpassing in de voorwaarden. De TS heeft volgens mij enkel een probleem als de aanpassing van hogerhand is opgelegd. Als het een vanzelfsprekend iets is dat alleen maar letterlijk omschreven is (dus een specificatie op veiligheidsgronden), vraag ik me inderdaad af wie gelijk krijgt.

Maar daar kan je alleen wat over zeggen als de TS iets meer informatie geeft.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_155519022
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 05:38 schreef borbit het volgende:
Heb ik ook gehad. Juist de oefening die ik belangrijk vond mocht ik niet meer beoefenen op de sportschool.
welke oefening betrof het bij jou?
pi_155519106
Grote kans dat het hier om de deadlift gaat. Veel sportscholen (horen van) hanteren nu een anti-deadlift policy.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:05:42 #10
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_155519182
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 06:34 schreef Intentiion het volgende:
Grote kans dat het hier om de deadlift gaat. Veel sportscholen (horen van) hanteren nu een anti-deadlift policy.
Er zitten dan ook wel echt apen tussen die het normaal vinden om 200 kilo van een meter hoog onbeschermd op de grond te laten vallen. Lijkt soms wel een aanslag zo hard lawaai.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_155519303
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 06:34 schreef Intentiion het volgende:
En terecht.
pi_155519439
Waarom zo deathliften verboden moeten worden?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_155519519
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 07:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom zo deathliften verboden moeten worden?
Uitleg in bericht #10
pi_155519524
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

Uitleg in bericht #10
Verworpen.
Moeten ze maar apen verbieden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_155519863
Je kunt toch gewoon die tjappies die zich niet normaal kunnen gedragen (en dus dat in #10 doen) gewoon eruit flikkeren..? Genoeg lui die wel fatsoenlijk met materiaal (inclusief vloer) omgaan..
Ja doei.
pi_155520005
Huisregels en algemene voorwaarden zijn niet hetzelfde. Een redelijke verandering van huisregels lijkt me geen verandering van algemene voorwaarden
pi_155521805
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 05:38 schreef borbit het volgende:
Heb ik ook gehad. Juist de oefening die ik belangrijk vond mocht ik niet meer beoefenen op de sportschool. Ik ging hier niet mee akkoord aangezien die oefening ongeveer de enige oefening was die ik niet thuis kon doen. Maar het was veel gedoe. Uiteindelijk na 2 jaar juridisch getouwtrek zijn ze opgehouden met briefen sturen. Dus onthoud, de aanhouder wint.
Verschil is dat TS geld terug wil krijgen. Dat is heel wat lastiger dan zelf niet meer betalen.
pi_155525117
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:55 schreef MatiCe het volgende:
Huisregels en algemene voorwaarden zijn niet hetzelfde. Een redelijke verandering van huisregels lijkt me geen verandering van algemene voorwaarden
Volgens mij wordt het de TS door de huisregels onmogelijk gemaakt om zijn abonnement te gebruiken met de doelstelling die hij voor ogen had. Het is blijkbaar een ingrijpend aanpassing.

En dan is het ook nog van belang hoe lang de TS al lid is van de sportschool. Als dit zijn eerste jaar is, is het een beetje lastig, maar als hij al een jaar lidmaatschap achter de rug heeft, kan hij volgens mij bij opzegging met de Wet Van Dam wapperen en zijn resterende abonnementsgeld terugeisen.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:16:30 #19
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155525424
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Verworpen.
Moeten ze maar apen verbieden.
_O-
pi_155525714
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt toch gewoon die tjappies die zich niet normaal kunnen gedragen (en dus dat in #10 doen) gewoon eruit flikkeren..? Genoeg lui die wel fatsoenlijk met materiaal (inclusief vloer) omgaan..
nou je, we weten nog helemaal niet welke oefening(en) nu op sportschool van TS niet merr mogen want hij reageert niet.
Maar ik kan me beetje voorstellen dat niet elke sportschool er zin in heeft om als kleuterjuf naast de sporters te staan die met gewichten smijten (speculatie) en ze op te voeden.
En misschien zijn het wel vooral hele vervelende personen die voorkeur voor zo'n oefening hebben en is het een soort win-win situatie :9
pi_155526369
Gaat om de clean en jerk en clean en press. Ik heb voordat ik mij heb ingeschreven toestemming gevraagd of het mocht en was het geen probleem. Ik gebruik de daarvoor bestemde bumperplates en ook de vloer is er voor gemaakt.
pi_155527347
ik denk dat die eerste best link kan zijn in een volle sportschool, maar wat voor reden gaven ze zelf op?
is een crossfit box niet meer geschikt voor je?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:37:12 #23
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_155527372
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 13:55 schreef Kuiver het volgende:
clean en jerk en clean en press
Wat is de reden dat die niet meer mag? En welke sportschool(keten)?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:51:28 #24
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_155537754
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 05:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

welke oefening betrof het bij jou?
Het was een oefening die voor mij toen extreem belangrijk was toen! Ik had in die tijd extreem veel behoefte deze specifieke oefening te beoefenen! Normaal train ik thuis maar helaas heb ik daar geen sauna waar een roeimachine inpast! En is het zwembad ben ik helaas niet meer welkom! Dus had ik me aangemeld bij een sportschool! Zodoende was het geen fijne ervaring! Maar goed we kunnen beter on topic blijven en kijken naar de juridische kant van dit beleid wat dus kennelijk op meer sportscholen plaatsvind!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door borbit op 25-08-2015 23:03:49 ]
pi_155548785
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
Als ze gewoon bumperplates hebben, hoezo noem je dat dan niet normaal kunnen gedragen? Dat is toch gewoon een reguliere oefening die bij een sportschool past?

Wellicht wil de sportschool een ander publiek aantrekken met deze beleidswijziging, maar dan lijkt het me redelijk dat je onder het contract uit kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')