Je kan nakoming vorderen van het contract (lees: je mag die belangrijke oefeningen blijven doen) en als ze daar niet aan kunnen of willen voldoen, kun je idd de overeenkomst ontbinden en is de sportschool gehouden je naar rato de resterende maanden te restitueren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 02:09 schreef Kuiver het volgende:
Mijn sportschool heeft sinds kort nieuwe huisregels waardoor ik bepaalde belangrijke oefeningen niet meer mag doen. Het is mij verteld dat als ik deze niet opvolg dat mij de toegang wordt ontzegd. Echter heb ik een jaarcontract en maakte deze huisregels nog niet deel uit van de algemene voorwaarden bij het sluiten hiervan en ook kennen deze algemene voorwaarden geen clausule die een eenzijdige wijziging toelaten. Kan ik nu het contract eenzijdig ontbinden en het lidmaatschapsgeld van de resterende maanden terugvorderen?
Stel dat het om veiligheid gaat, zou dat dan nog opgaan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:22 schreef Jordy-B het volgende:
Welke oefeningen? Piemelcurls? Of is het meer dat je verzocht wordt om niet de zaal bij elkaar te kreunen als Sjarapova?
Maar bij een aanpassing in de voorwaarden, mag je gewoon kostenloos je contract opzeggen en kan je restitutie ontvangen voor de resterende maanden.
Dat zal de praktijk moeten uitwijzen, maar volgens mij is dit gewoon een eenzijdige aanpassing in de voorwaarden. De TS heeft volgens mij enkel een probleem als de aanpassing van hogerhand is opgelegd. Als het een vanzelfsprekend iets is dat alleen maar letterlijk omschreven is (dus een specificatie op veiligheidsgronden), vraag ik me inderdaad af wie gelijk krijgt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Stel dat het om veiligheid gaat, zou dat dan nog opgaan?
welke oefening betrof het bij jou?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:38 schreef borbit het volgende:
Heb ik ook gehad. Juist de oefening die ik belangrijk vond mocht ik niet meer beoefenen op de sportschool.
Er zitten dan ook wel echt apen tussen die het normaal vinden om 200 kilo van een meter hoog onbeschermd op de grond te laten vallen. Lijkt soms wel een aanslag zo hard lawaai.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 06:34 schreef Intentiion het volgende:
Grote kans dat het hier om de deadlift gaat. Veel sportscholen (horen van) hanteren nu een anti-deadlift policy.
En terecht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 06:34 schreef Intentiion het volgende:
Grote kans dat het hier om de deadlift gaat. Veel sportscholen (horen van) hanteren nu een anti-deadlift policy.
Uitleg in bericht #10quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarom zo deathliften verboden moeten worden?
Verworpen.quote:
Verschil is dat TS geld terug wil krijgen. Dat is heel wat lastiger dan zelf niet meer betalen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:38 schreef borbit het volgende:
Heb ik ook gehad. Juist de oefening die ik belangrijk vond mocht ik niet meer beoefenen op de sportschool. Ik ging hier niet mee akkoord aangezien die oefening ongeveer de enige oefening was die ik niet thuis kon doen. Maar het was veel gedoe. Uiteindelijk na 2 jaar juridisch getouwtrek zijn ze opgehouden met briefen sturen. Dus onthoud, de aanhouder wint.
Volgens mij wordt het de TS door de huisregels onmogelijk gemaakt om zijn abonnement te gebruiken met de doelstelling die hij voor ogen had. Het is blijkbaar een ingrijpend aanpassing.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:55 schreef MatiCe het volgende:
Huisregels en algemene voorwaarden zijn niet hetzelfde. Een redelijke verandering van huisregels lijkt me geen verandering van algemene voorwaarden
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Verworpen.
Moeten ze maar apen verbieden.
nou je, we weten nog helemaal niet welke oefening(en) nu op sportschool van TS niet merr mogen want hij reageert niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt toch gewoon die tjappies die zich niet normaal kunnen gedragen (en dus dat in #10 doen) gewoon eruit flikkeren..? Genoeg lui die wel fatsoenlijk met materiaal (inclusief vloer) omgaan..
Wat is de reden dat die niet meer mag? En welke sportschool(keten)?quote:
Het was een oefening die voor mij toen extreem belangrijk was toen! Ik had in die tijd extreem veel behoefte deze specifieke oefening te beoefenen! Normaal train ik thuis maar helaas heb ik daar geen sauna waar een roeimachine inpast! En is het zwembad ben ik helaas niet meer welkom! Dus had ik me aangemeld bij een sportschool! Zodoende was het geen fijne ervaring! Maar goed we kunnen beter on topic blijven en kijken naar de juridische kant van dit beleid wat dus kennelijk op meer sportscholen plaatsvind!!!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
welke oefening betrof het bij jou?
Als ze gewoon bumperplates hebben, hoezo noem je dat dan niet normaal kunnen gedragen? Dat is toch gewoon een reguliere oefening die bij een sportschool past?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:44 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt toch gewoon die tjappies die zich niet normaal kunnen gedragen (en dus dat in #10 doen) gewoon eruit flikkeren..? Genoeg lui die wel fatsoenlijk met materiaal (inclusief vloer) omgaan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |