Hier gaat dat ook zo Omen, uitstellen to the max. Ik zag het vooralsnog idd als peutergedrag en niet als verlatingsangst, maar dat kan natuurlijk wel, vooral omdat afscheid nemen op het kdv ook weer moeilijk is op het moment.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:38 schreef Omentielvo het volgende:
Jeetje Kyara, ook al twee uur bezig met naar bed brengen![]()
Riley is alleen nog bezig met het langer maken van het bedritueel. Nog 20 keer een kusje vragen en als je dan de deur dicht doet, gaan snikken. Dan kom in nog een keer binnen voor een knuffel en vertel haar dat ik beneden ben. En voorlopig is het daarna goed. Duurde geen twee uur, maar het wordt wel langzaam aan langer.
Ik had niet echt aan verlatingsangst gedacht nog. Ik dacht gewoon dat ze een peuter is die bedtijd aan het uitstellen is.
Hier precies zo. Bij beide kinderen trouwens.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:18 schreef L-E het volgende:
Ik kan er niet echt over mee praten, want wij hebben Sticker nooit in bed kunnen leggen en dan weg kunnen lopen. Verlatingsangst vanaf het begin eigenlijk, een van de vele talenten waarmee hij is geboren
Donderdag gaan we een proefles peuterdans doen samen, zin in!
Ik ook niet. We moeten nog bijna altijd bij Ow zitten totdat hij slaapt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:18 schreef L-E het volgende:
Ik kan er niet echt over mee praten, want wij hebben Sticker nooit in bed kunnen leggen en dan weg kunnen lopen. Verlatingsangst vanaf het begin eigenlijk, een van de vele talenten waarmee hij is geboren
Donderdag gaan we een proefles peuterdans doen samen, zin in!
Heel duidelijkquote:Op maandag 24 augustus 2015 22:50 schreef Kyara het volgende:
"ik moet huihuilen als mama weg gahaaaat"
vond ik eigenlijk wel duidelijk
Met toelichting van zus:
"mamaaaaaaaaa, J moet huilen als je weg gaat mamaaa. J is bang voor het donker mamaaaa, dan moet ze huilen mamaaa. MAMAAAAAAAAAAAAAA J MOET HUILEN MAMAAAAA. J IS BANG IN HET DONKER!"
Zou het ook kunnen helpen om van tevoren het aantal kusjes af te spreken met haar? Dat werkt bij ons heel goed met afscheid nemen op het kdv!quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:55 schreef Omentielvo het volgende:
Haha. Dat is heel duidelijk.
Maar Riley zegt dat ze hult, omdat ze nog een kusje wil geven. Daarna gaat mama weg. Dus het kan bij haar ook wat verlatingsangst zijn dus?
Ik loop nu wel telkens terug en leg haar uit dat ik naar beneden ga en haar morgen weer kusjes gaat geven. Voorlopig neemt ze hiermee genoegen (na een stuk of drie keer teruglopen en knuffelen)
Hoe raad je het zo?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:22 schreef Omentielvo het volgende:
Spirit, die peuter van jou![]()
Phaidra, zo lief
En ik gok dat jij de iemand bent die terug moet?
En het tijdsbesef is nog niet echt gedefinieerd. Bij ons is alles gister of vanmorgen gebeurd, terwijl het in werkelijkheid 2 weken geleden wasquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:25 schreef Cwen het volgende:
Sylver, heel erg herkenbaar! Hier ook nog een zeef en ook mijn planningsvermogen is niet meer wat het was. Er zijn bronnen die zeggen dat het Post Partum Depletion heet en dat het met bepaalde vitamines of homeopatische behandelingen weer goed komt. Ik moet het nog eens verder uitzoeken.
Kersjes, nou ja! Dat is echt heeeel erg niet tof. Gelukkig kon je het hem uitleggen.
Loj. Wat belachelijk! Ik vraag me af wat mensen bezielt...
Omen, wat lief!
Spirit, tja, dat krijg je met deze leeftijd. Hier ook hoor, maar tot dusver gaat het om of we wel of geen pannekoeken hebben gegeten bij de lunch of waar we zijn geweest. Voor hen is alles wat ze bedenken nog echt.
Dat ga ik proberen. Al kan zij nog totaal niet tellen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zou het ook kunnen helpen om van tevoren het aantal kusjes af te spreken met haar? Dat werkt bij ons heel goed met afscheid nemen op het kdv!
*zucht* peutersquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:25 schreef Omentielvo het volgende:
Na een verhaaltje en 13 kusjes (ik had er tien afgesproken, maar ze bietste er nog om drie)
Een keer wakker geweest om 3 uur. Ze was haar speen kwijt. Toen ze die weer had sliep ze zo weer!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 08:53 schreef Sylver_ het volgende:
Fijn dat ze haar nieuwe kamertje leuk vind, aapie. Heeft ze er ook goed geslapen?
Oooh dat klinkt wel heel liefquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:39 schreef LadyBlack het volgende:
En dan zit je op een bankje in een park in Lissabon met een slapende peuter op je schoot
Mevrouw doet uitsluitend nog aan guerrilla-slaapjes, haha. De mooiste was op de heenweg in het vliegtuig: ze keek even raar op toen we gingen opstijgen, frotte toen haar knuffel achter dr hoofd, deed dr ogen dicht en sliep!
En eergisteren zaten we voor de lunch in een cafeetje, en ze legt zo dr hoofd op tafel en was vertrokken
Leuk dat je het vraagt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:10 schreef Cwen het volgende:
Leuk, een nieuwe kamer voor K!
Sylver, klinkt als een begin! Hier gaat ze wel op het potje want dan kunnen we samen lezen, maar ze doet dan niks. Wel zegt ze het tegenwoordig als ze gepoept heeft. Ik zou kijken hoe het ontwikkelt en dus lekker voor bad op het potje zetten.
As, hoe ging het op de psz?
Nog 2 dagen, dan mag ik legaal meeposten
Het Sprookjesbos natuurlijk! En als ze van een beetje snelheid houdt naar Polka Marina. Jokie en Jet (Carnavalfestival). Het Lavendorp. Als je zelf wil trappen kan je in die trapautootjes bij het Kinderspoor. Het Kleuterhof (een speeltuintje). Het Stoomcarrousel. En Op het Anton Pieckplein staan draaimolens en speeltoestellen! Genoeg te doen dusquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:53 schreef Omentielvo het volgende:
Wij gaan ook dit jaar naar de Efteling. Wordt voor Riley de eerste keer. Dus wat zijn de dingen die je echt moet doen met een peuter daar
Kinderwagen gaat hier ook mee, omdat ze meestal niet wil lopen. Qua attracties vindt ze alles wel leuk
Zo leuk vanmorgen. Ik stond in de kledingkast mijn kleding voor vandaag te kiezen. Riley komt naast me staan en wijst naar een jurkje en zei dat ik die moest aandoen. Dus nu loop ik in dat jurkje
En droomvluchtquote:Op maandag 31 augustus 2015 09:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Het Sprookjesbos natuurlijk! En als ze van een beetje snelheid houdt naar Polka Marina. Jokie en Jet (Carnavalfestival). Het Lavendorp. Als je zelf wil trappen kan je in die trapautootjes bij het Kinderspoor. Het Kleuterhof (een speeltuintje). Het Stoomcarrousel. En Op het Anton Pieckplein staan draaimolens en speeltoestellen! Genoeg te doen dus
Ja maar die kan voor zulke kleintjes best eng zijn. Want die is nogal donker. Als ze de Droomvlucht leuk vind kan ze ook in de Fata Morgana.quote:
Fata morgana werd hier dooreng gevonden, droomvlucht kon ze geen genoeg van krijgenquote:Op maandag 31 augustus 2015 09:10 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja maar die kan voor zulke kleintjes best eng zijn. Want die is nogal donker. Als ze de Droomvlucht leuk vind kan ze ook in de Fata Morgana.
Mijn 2 jarige krijg ik er met geen stok in.
Ik denk dat ze daar wel net te klein voor zijn. Ik zou het niet doen met mijn 2 jarige in ieder geval.quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:53 schreef Kyara het volgende:
Ik ben vorig jaar met M geweest en hij heeft echt genoten van het sprookjesbos, land van laaf, de oude tuffertjes, de stoomtrein, carrousel, kleuterhof en het carnavalfestival. Alleen daarmee zijn we al een hele dag zoet geweest. Hoop dat we dit jaar Droomvlucht nog mee kunnen pakken.
Voor de Pirana zijn ze zeker nog te jong?
Piranha is goed te doen hoor. Vond Eline een paar maanden terug al geweldig. Gaat niet zo heel hard en Eline kan redelijk goed stilzitten met zo iets. Zou wel één volwassenen per peuter doen trouwens. Anders zou ik het niet aandurven. Ze hoefde toen trouwens niet op schoot, maar mocht gewoon naast me zitten.quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:53 schreef Kyara het volgende:
Ik ben vorig jaar met M geweest en hij heeft echt genoten van het sprookjesbos, land van laaf, de oude tuffertjes, de stoomtrein, carrousel, kleuterhof en het carnavalfestival. Alleen daarmee zijn we al een hele dag zoet geweest. Hoop dat we dit jaar Droomvlucht nog mee kunnen pakken.
maar dat gedeelte kan je dan prima overslaan en alleen bij het daglicht gedeelte kijken.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:20 schreef Kyara het volgende:
Diorama vonden ze hier dan weer eng. Donker en onweer
Het onweer wel ja. Maar de hele ruimte is best wel donker.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:27 schreef As1981 het volgende:
[..]
maar dat gedeelte kan je dan prima overslaan en alleen bij het daglicht gedeelte kijken.
Wij hebben vorig jaar drie dagen Efteling gedaan met twee overnachtingen. Is echt een aanrader, dan heb je echt de tijd om alles te doen en te zien (en de laatste dag de leukste dingen nog een keerquote:Op maandag 31 augustus 2015 17:21 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik wil ook naar de Efteling![]()
Hogenoordenstruggles.
Mijn toen anderhalfjarige vond de Pirana woest coolquote:Op maandag 31 augustus 2015 12:53 schreef Kyara het volgende:
Vanwaar dequote:Op maandag 31 augustus 2015 21:49 schreef L-E het volgende:
Ik vind de Efteling eigenlijk niet zo awesome
Dat is ook een goede optiequote:Op maandag 31 augustus 2015 20:35 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wij hebben vorig jaar drie dagen Efteling gedaan met twee overnachtingen. Is echt een aanrader, dan heb je echt de tijd om alles te doen en te zien (en de laatste dag de leukste dingen nog een keer). Hebben dat toen last minute geboekt met een aanbieding. Dus ook als je dus verder weg woont, is het geen gehaast. (Is het nog niet super goedkoop hoor maar het was ons wel echt heel goed bevallen). Of een weekend/midweek naar een vakantiepark in de buurt en dan een dagje gaan. Ik weet nog wel een mooi park (waar ik toevallig ook werk
)
Maar hoe kan 1 juf dat dan beslissen als er eerder met school een andere afspraak is gemaakt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:51 schreef NotTheSame het volgende:
Zo, nu is deze dame boos...
Kennen jullie het verhaal nog van Draak die naar de basisschool zou kunnen vķķr haar 4e verjaardag? Dat gaat dus mooi niet door omdat een nieuwe kleuterjuf even heeft besloten dat Draak best nog wel 3 maandjes tussen de peuters van 2,5 jaar kan zitten, want 'wat zijn 3 maandjes nou?'.
Draak's hele psz-groepje is uitgedund, al haar leeftijdsgenootjes/vriendinnetjes zijn naar de basisschool. Ze is nu de oudste in van de 5 psz-kinderen, en de op één na oudste is gewoon net 2,5. Die kloof is veel te groot
Ik ben maar netjes gebleven op dat moment maar man, ik kook gewoon van binnen. Gisteren ging ze samen met haar vriendinnetjes naar school, dan ziet ze er 3 afdraaien naar groep 1 en zij moet met een beteutert gezicht richting psz. Toen ik haar op ging halen zei ze dat ze het saai vond en dat 'die kleine kindjes alles kapot maken.'. Daar sta je dan als ouder. Ik twijfel of ik haar niet gewoon van de psz af ga halen tot ze naar school mag, want dit trek ik geen 3 maanden meer.
Ik ben nu TSO-moeder geworden om haar toch, al is het maar een uurtje per dag, de aansluiting met haar leeftijdsgenootjes te houden (eigen kinderen mogen mee naar de TSO). Samen eten en daarna spelen.
Kijk, als het echt een verzekeringskwestie zou zijn, daar kan ik mee leven, maar als één of andere snotbel die de school, zijn leerlingen en mijn kind nog niet kent, zo even een beslissing maakt, dan raak je een gevoelig punt.
/einde zeikpost
Mijn kids zijn beide met 18 maandeb gestopt met middagslaapjes. Kyan slaapt soms alleen op vakantie nog.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:02 schreef aapieannie het volgende:
Nts ik hoop dat jullie gauw een passende oplossing hebben gevonden. Lastige situatie zeg!
En je grote gewoon al bijna naar school kyara, spannend!! En de meiden naar de psz leuk en ook spannend! Vind je het gek dat je straks wat uren per week alleen thuis bent?
Aaah riley, fijn dat ze toch een leuke dag heeft gehad!
Zijn er al peuters van net 2 die geen middagslaapje meer doen? Kaylee heeft nu regelmatig dat het toch wel even duurt voor ze uit gekletst is of gewoon helemaal niet gaat slapen. Rond etenstijd word ze dan wel iets jengelig maar met een beker water en een filmpje red ze het wel, om tijdens het eten dan weer helemaal op te leven en als het aan haar ligt tot half 10 rond te rennen...
Dat met school hadden we hier ook. Chris zou, 2 jaar geleden, na de zomervakantie gaan beginnen met continurooster. Daarvoor tot 3 of 12 uur school. Dus ik vroeg me al of hoe dat zou gaan met de slaapjes. En spontaan gooit Daan dat slaapje er dus voor de zomervakantie nog uit.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:38 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn peuter slaapt al maanden niet meer. Ik vind t heerlijk. In het begin mistte ik de slaapjes nog, maar nu ik er aan gewend ben is het top. We kunnen nu de dag gewoon indelen zoals we willen. Ook nu school een continu rooster heeft komt t mooi uit. School stopt om 14.15. En als hij nog geslapen zou hebben zou dat best onhandig zijn.
Hij maakt me een sprongen nu met z'n spraak. Zo fijn.
Aiden ook, daarom slaapt ie niet meer.quote:Op vrijdag 4 september 2015 20:24 schreef Poesopstokje het volgende:
Billy slaapt gerust nog 3 uur 's middags na een nacht van 12/13 uur![]()
Maar goed, die gebruikt z'n energie ook wel zullen we maar zeggen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehe dat doet Sticker soms ook ja. Als hij iets niet wil waarvan wij liever hebben dat het wel gebeurt (tanden poetsen, schone luier, schoenen aan) dan roept Oudste heel overdreven: Nou dan ga IK wel tandenpoetsen/schoneluieraandoen/schoenenaantrekken! en dan rent Sticker als een bezetene op hem af: NEE MIJN TANDENBOSSEL/SJGOONELUIER/SJGOENEN MIJNMIJNMIJNNNN!! en geen enkel probleem meerquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:44 schreef kaatjejannie het volgende:
Dat wat de oudste van L-E heeft, heeft Luuk hier. Heel erg territorium drift. Zeker als er andere kindjes bij ons zijn.
Hij moet ook echt tegen iedereen vertellen dat ik ZIJN mama ben. Als ik m ophaal bij de opvang is hij eerst blij dat ik er ben, daarna gaat hij langs alle kindjes met een priemend vingertje:" Isse mijn mama, niet jouw mama, MIJN mama!!"
Doet Sticker ook ja. En dan zeg ik: Jawel, en dan zegt hij: Egniet, en dan besluit de helft van ons (ik) dat ik toch gelijk heb en gaan we naar de glijbaan ofzo. Maarrr, ik heb sterk het gevoel dat meisjes daarin iets minder meegaand zijn dan mijn jommetjesquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:48 schreef LadyBlack het volgende:
Dat laatste heb je helemaal gelijk in LE, alleen ik ben een beetje bang dat het een karaktertrek is. En dus lastig af te leren. In dat geval zal ik inderdaad inzetten op kanaliseren.
Maar t is dus niet alleen thuis. Ze pakt rustig hun spullen af of houdt dwangmatig stoeltjes bezet in hun eigen huis!En dat wil ik niet tolereren. Maar ik wil ook niet elke keer boos op haar worden, want dan wordt t steeds een negatieve ervaring daar.
In openbare speeltuinen staat ze ook te kijven naar andere kindjes dat zij niet op de schommel mogen!
Ideaal zo'n oudste!!!quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Hehe dat doet Sticker soms ook ja. Als hij iets niet wil waarvan wij liever hebben dat het wel gebeurt )(tanden poetsen, schone luier, schoenen aan) dan roept Oudste heel overdreven: Nou dan ga IK wel tandenpoetsen/schoneluieraandoen/schoenenaantrekken! en dan rent Sticker als een bezetene op hem af: NEE MIJN TANDENBOSSEL/SJGOONELUIER/SJGOENEN MIJNMIJNMIJNNNN!! en geen enkel probleem meer
Als ik een heel, héul tof alternatief bied, dan gaat ze inderdaad wel mee ja.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:50 schreef L-E het volgende:
[..]
Doet Sticker ook ja. En dan zeg ik: Jawel, en dan zegt hij: Egniet, en dan besluit de helft van ons (ik) dat ik toch gelijk heb en gaan we naar de glijbaan ofzo. Maarrr, ik heb sterk het gevoel dat meisjes daarin iets minder meegaand zijn dan mijn jommetjes
De helft van onsquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:50 schreef L-E het volgende:
[..]
Doet Sticker ook ja. En dan zeg ik: Jawel, en dan zegt hij: Egniet, en dan besluit de helft van ons (ik) dat ik toch gelijk heb en gaan we naar de glijbaan ofzo. Maarrr, ik heb sterk het gevoel dat meisjes daarin iets minder meegaand zijn dan mijn jommetjes
Wat leuk geschreven. Zie het gewoon helemaal voor me!quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:08 schreef L-E het volgende:
Sticker is zo leuk, zo onmogelijk in woorden uit te drukken-leukWe waren vanmorgen ninja's aan het spelen met zijn allen, dan loopt hij met een theedoek voor zijn gezicht snelle bewegingen te maken in de woonkamer terwijl hij 'HOEJA-HOE!' roept en oudste als een of andere sensei over de grond heen en weer rolt en ons geluidloos van achter besluipt en mij een halve hartverzakking bezorgt omdat je hem echt niet aan hoort komen - want dat is wat ninja's doen - en echt middenin het spel smijt Sticker de theedoek op de grond - hij gooide de theedoek in de ring whehe
- roept KLAAGGG (hij is niet goed met de R
) en trekt zijn broek en luier een stuk omlaag om onze eenogige kat te moonen en misplaatst boos te worden dat de kat het NIET leuk vindt
![]()
En dan vragen mensen mij: Hoe kan het dat jullie nog overeind staan, na de dood van jullie dochter?
Zie boven![]()
Hebben wij dezelfde kinderenquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:12 schreef kaatjejannie het volgende:
Oudste kunnen we dr niet voor inzetten. Daar is ze net wat te jong voor. Hij wordt dan echt boos op dr.
Regelmatig zitten ze op de achterbank van de auto:
L:Isse mijn mama
S:is ook mijn mama hoor
L:nee, ISSE MIJN MAMA!!!
S: nee toch mama, je bent toch ook mijn mama?
Ik:ja hoor schatje, ik ben de mama van jullie allebei
L:nee, mijn mama, niet jouw mama Siesje
S:oké dan,zucht,maar dan is papa alleen van mij.
L: nee, mijn papa
Etc etc
Dam zet ik maar een cdtje op en hoop heel hard dat Luuk even vergeet waar t over ging.
Mijn I van 19 maanden vertoont dit gedrag ook. Ze is ook assertief. Maar waar baseer je je conclusie op dat het 'over-assertief' is? Als ik het hierover met de leidsters van het kdv heb dan zeggen zij twee dingen:quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:48 schreef LadyBlack het volgende:
Dat laatste heb je helemaal gelijk in LE, alleen ik ben een beetje bang dat het een karaktertrek is. En dus lastig af te leren. In dat geval zal ik inderdaad inzetten op kanaliseren.
Maar t is dus niet alleen thuis. Ze pakt rustig hun spullen af of houdt dwangmatig stoeltjes bezet in hun eigen huis!En dat wil ik niet tolereren. Maar ik wil ook niet elke keer boos op haar worden, want dan wordt t steeds een negatieve ervaring daar.
In openbare speeltuinen staat ze ook te kijven naar andere kindjes dat zij niet op de schommel mogen!
Dit lange verhaal even onder de spoiler. Best een nadenk punt voor mij, zo op zondag middagquote:Op zondag 6 september 2015 14:16 schreef L-E het volgende:
Ik was als kind heel passief, ik onderging alles (met hele vervelende gevolgen), dus ik juich heel hard als mijn kinderen voor zichzelf opkomen. Verder eens met Franny.
Deepfreeze, ik vind 'te brutaal' een term die niet past bij een kind van deze leeftijd. En ik denk dat je kind hierin begeleiden constructiever is dan je kind straffen omdat het voor zichzelf opkomt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Deepfreeze op 06-09-2015 15:51:22 ]
Nee, dat is logisch. Hetzelfde als met het voorbeeld onder de spoiler. Dat je het op zich positief vind dat je kind weerbaar en assertief is, wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet moet opvoeden. Ik grijp ook in als ik zie dat I andere kindjes wegduwt en die kindjes bang van haar worden. Alle kinderen moeten gewoon opgevoed worden en leren wat je wel en niet kunt doen bij een ander. Het is alleen denk ik niet nodig je er zorgen over te maken, of bang te zijn voor een 'over-assertieve karaktertrek' op deze jonge peuterleeftijd. Dat is volgens mij ook heel moeilijk te voorspellen omdat veel kinderen als ze jong zijn 'asociaal' gedrag vertonen.quote:Op zondag 6 september 2015 17:45 schreef LadyBlack het volgende:
Als haar iets afgepakt wordt, mag ze pit tonen. Maar andere kindjes rondcommanderen en zich andermans spullen toeëigenen; nee
Wel mee eens, ja. Ik weet het ook niet altijd, wat ik als ouder nu moet. Laatst waren we op het strand, bij een strandtent. Aan de rand van het terras was I met wat speeltjes aan het spelen. Maar er was een gezin met drie kinderen die daar ook zaten en die hadden echt een hele berg speelgoed. Logischerwijs voelde I zich daartoe aangetrokken. Dus die gaat er op af en begint met iets te spelen. Komt meteen het oudste kind (van ongeveer 8 jaar) van dat gezin op haar af en rukt meteen het speeltje uit haar handen. Beteuterde I uiteraard. Vervolgens gaat dat jongetje ook al het andere speelgoed zo ver mogelijk bij haar vandaag leggen en gaat er als bewaker bij zitten. In zijn opruimwoede pakte hij echter ook de bal van I, die natuurlijk direct ging piepen. Toen ben ik er wel even naar toe gegaan, om haar bal terug te vragen/pakken. Maar goed, I mag dus nergens mee spelen van die kinderen, en die ouders zitten daar ook bij en zeggen verder niets. Daar verbaas ik me dan wel over ook. Vooral omdat I zo'n kleintje is nog en die kinderen al een stuk groter en ze zoveel speelgoed hadden. Maar ja, aan de andere kant; het is niet haar speelgoed dus ze kan ook niet verwachten dat ze er wel mee mag spelen...en ze is ook nog te jong om zoiets echt te vragen. Ik vind het ook niet gepast als ik dan die kinderen ga vragen of I mag meespelen. Vind dat dan toch aan die ouders, om daar iets van te zeggen. En als zij dat niet doen, dan ga ik er dus vanuit dat zij het eens zijn met het gedrag van hun kinderen..Dus ja, lastig inderdaad!!quote:Op zondag 6 september 2015 20:06 schreef Moppert het volgende:
Ik vind dat altijd zo moeilijk met andere ouders en andere kindjes in speeltuinen..
En iedereen die dan maar heel hard samen spelen samen delen roept.
En wat voor andere onderdeel is van goed opgevoed is dat voor weer een ander helemaal niet.![]()
Ik vind namelijk niet dat jantje direct de skelter aan pietje moet geven als pietje roept dat hij er NU op wil en dat jantje er al te lang op zit.. Maar genoeg ouders die dat weer heel anders zien,
Ik als moeder van 3 met al een kind van ongeveer 8 jaar ( 7 maar tochquote:Op zondag 6 september 2015 21:22 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Wel mee eens, ja. Ik weet het ook niet altijd, wat ik als ouder nu moet. Laatst waren we op het strand, bij een strandtent. Aan de rand van het terras was I met wat speeltjes aan het spelen. Maar er was een gezin met drie kinderen die daar ook zaten en die hadden echt een hele berg speelgoed. Logischerwijs voelde I zich daartoe aangetrokken. Dus die gaat er op af en begint met iets te spelen. Komt meteen het oudste kind (van ongeveer 8 jaar) van dat gezin op haar af en rukt meteen het speeltje uit haar handen. Beteuterde I uiteraard. Vervolgens gaat dat jongetje ook al het andere speelgoed zo ver mogelijk bij haar vandaag leggen en gaat er als bewaker bij zitten. In zijn opruimwoede pakte hij echter ook de bal van I, die natuurlijk direct ging piepen. Toen ben ik er wel even naar toe gegaan, om haar bal terug te vragen/pakken. Maar goed, I mag dus nergens mee spelen van die kinderen, en die ouders zitten daar ook bij en zeggen verder niets. Daar verbaas ik me dan wel over ook. Vooral omdat I zo'n kleintje is nog en die kinderen al een stuk groter en ze zoveel speelgoed hadden. Maar ja, aan de andere kant; het is niet haar speelgoed dus ze kan ook niet verwachten dat ze er wel mee mag spelen...en ze is ook nog te jong om zoiets echt te vragen. Ik vind het ook niet gepast als ik dan die kinderen ga vragen of I mag meespelen. Vind dat dan toch aan die ouders, om daar iets van te zeggen. En als zij dat niet doen, dan ga ik er dus vanuit dat zij het eens zijn met het gedrag van hun kinderen..Dus ja, lastig inderdaad!!
Dat vind ik een heel goede regel, die ik bij een vriendin hier met 2 peuters ook tegenkom. Maar helaas kan ik dat zelf met E niet zo goed 'oefenen' omdat ze thuis alleen is.quote:Op zondag 6 september 2015 20:12 schreef Goitske het volgende:
Hier en bij de gastouder is de regel dat ze mogen vragen of zij nu mogen, mag het niet heb je pech moet je wachten tot de ander klaar is
Ach wat sneu. Beterschap voor je meisje!quote:Op dinsdag 8 september 2015 08:37 schreef Spirit82 het volgende:
Wij gaan zo naar de huisarts. hebben de halve nacht met Isa op gezeten. waarschijnlijk een fikse keelontsteking. Eerste keer dat ze niet naar het kdv gaat en ik me hrb ziekgemeld wegens slaapgebrek, en dan ben ik intussen toch wel wat gewendmaar met 4 uur slaap stap ik liever niet voor een lange rit in de auto.
Snap dat je niet in de auto gaat stappen met een slaaphoofd, maar serieus ziekgemeld ivm slaapgebrek? Het kan misschien aan mij liggen hoor, maar ik zou dit niet accepteren als baas/collega zijnde.quote:Op dinsdag 8 september 2015 08:37 schreef Spirit82 het volgende:
Wij gaan zo naar de huisarts. hebben de halve nacht met Isa op gezeten. waarschijnlijk een fikse keelontsteking. Eerste keer dat ze niet naar het kdv gaat en ik me hrb ziekgemeld wegens slaapgebrek, en dan ben ik intussen toch wel wat gewendmaar met 4 uur slaap stap ik liever niet voor een lange rit in de auto.
Even een +1. Zeker als je een kindje hebt dat al 2 jaar niet doorslaapt en je dus al hele grillige nachten draait, dan kan zoiets echt de druppel zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:40 schreef mousemicky het volgende:
Susie, al wel eens ECHT last gehad van slaapgebrek? Denk huilbaby, reflux, nachtenlang, wekenlang door moeten op 2 uur slaap? Daar kun je echt ziek van zijn hoor. Ten minste, ik kon dan niet normaal functioneren, laat staan lesgeven aan studenten en er voor zorgen dat ze ook nog wat leren in die tijd.
En ja, ik heb me dus wel eens ziekgemeld met die reden, en kreeg daarvoor alle begrip van mijn leidinggevende (zelf vader van 2 kleine kinderen, waarvan er 1 een huilbaby was). Mijn moeder gevraagd op baby te passen, en zelf geslapen. En verlofdagen opnemen kan in sommige beroepen gewoon simpelweg niet...
Wat ik wil zeggen: ik weet niet hoe en wat bij Spirit, maar oordeel gewoon niet te snel...
Ja das normaal...quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:27 schreef Poesopstokje het volgende:
Oh en jeetje, m'n kind groeit scheef![]()
Scheelde al heel lang 2 maten, maar nu zit hij boven in 104/110 en beneden in 92/98.
104 past goed qua breedte en armlengte, maar 110 is weer te slobberig.
Iemand van jullie ervaring hiermee?
Billy heeft nu nieuwe longsleeves nodig, maar heb dus merken nodig die strak zitten. Ideeën?
*Noteert*quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja das normaal...
Kan nog heel erg per merk verschillen. mexx valt smal weet ik.
Ja name-it valt ook wel smal ja.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
*Noteert*
Name-it schijnt ook smal te vallen.
Donderdag maar even een rondje Drachten doen. Durf niks meer op de gok te kopen, dus hij moet maar mee passen
Hij heeft nu na de zomer welgeteld 1 (!!) passend shirt over, en die ligt in de wasquote:Op dinsdag 8 september 2015 20:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja name-it valt ook wel smal ja.
Maar ik nam nogwel een goed passend shirt mee en dan gewoon truitjes erop leggen..
Ik heb een hofleverancier voor broekjesquote:
Docenten hebben geen verlofdagen...quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:26 schreef Susie het volgende:
Mousemickey, dat lees ik niet uit Spirit haar post, dat ze al nachtelang, wekenlang met slaaptekort kampt?
Ben het met je eens dat in de gevallen die je noemt het een ander verhaal is, geloof ook wel dat je daar serieus ziek van kunt zijn. Ik denk dat ik teveel collega's heb (gehad) die zich makkelijk ziek melden en ik daar ergens een allergie voor heb opgebouwd.
Overigens vind ik het kul om te zeggen dat je in sommige beroepen je geen verlof kunt opnemen, je kunt je toch ook ziek melden? Dan draait de boel toch ook door?
Als docent heb je ook recht op zorgverlof.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:59 schreef mousemicky het volgende:
Docenten hebben geen verlofdagen...
En als ik me dus ziekmeld, moet of een collega mijn lessen overnemen (wat vaak niet kan, want zelf voor de klas of ik ben de enige die op dat vakgebied lesgeeft), of mijn lessen gaan gewoon niet door... Niet wenselijk, maar soms is het niet anders...
Zorgverlof neem je inderdaad op als niemand anders voor je zieke kind zou kunnen zorgen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:19 schreef mousemicky het volgende:
Zorgverlof kun je toch alleen inzetten als je voor iemand anders moet zorgen en je bent echt de enige die dat kan doen? Daarvan is toch geen sprake als je zelf oververmoeid bent?
Zou trouwens best kunnen dat t in de CAO (HBO hier) staat, maar met mijn begripvolle leidinggevende hoef ik daar gelukkig niet naar te verwijzen
Wat ik al zei, je schoot in mijn allergie; ziekmelden omdat je 4 uur geslapen hebt. Jij hebt idd je eigen redenen om je ziek te melden, wellicht speelt er meer. Ik heb zelf ook genoeg meegemaakt en mij daar niet voor ziekgemeld en als er dan collega's zijn die zich om een snotneus ziekmelden, kan ik mij daar enorm over irriteren.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:11 schreef Spirit82 het volgende:
Ah wat lief dat jullie het zo voor me opnemenIk meld me inderdaad niet snel ziek, maar mijn werk liet het op dit moment toe. Verlofdagen vind ik om te ontspannen en leuke dingen te doen, je krijgt ook niet voor niets verlofdagen terug als je ziek bent in je verlof. Als ik echt niet kan werken, om wat voor reden dan ook, dan vind ik dat ik me daar ziek om mag melden. Dat iemand daar anders over denkt, moet diegene voor zich weten.
Heel erg mee eens. Ik heb die burn out gehad en ik begrijp echt niet waarom we met ons allen zo nodig moeten doorbikkelen. Daarvoor ook al niet, maar nu zeker niet meer.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:05 schreef Franny_G het volgende:
Ik ken geen snelle ziekmelders eigenlijk. Wel wat mensen met een burn out. Dus beter meld je je gewoon eens een dagje ziek als je dat nodig hebt, ook als dat is vanwege 'een verkoudheidje', zou ik zeggen..
Gedeeltelijk mee eens...quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:50 schreef Cwen het volgende:
[..]
Heel erg mee eens. Ik heb die burn out gehad en ik begrijp echt niet waarom we met ons allen zo nodig moeten doorbikkelen. Daarvoor ook al niet, maar nu zeker niet meer.
Wat is het toch dat je koste wat het kost op je werk moet zitten? Als je toch niet productief bent of erger nog, mensen aansteekt, heeft het geen zin. Voor niemand.
3 jaar en 7 maanden en counting...quote:Op woensdag 9 september 2015 03:09 schreef Loj het volgende:
Oh en over leeftijdsdingetjes gesproken.... Hoe lang duurt die waaromfase?ik vind het zo tof dat hij vanalles wilt weten. En dit ook echt kan navertellen. Maar stiekem is het ook wel een beetje vermoeiend
Mama, waarom heb je kaas op je brood? Omdat ik dat lekker vind! Waarom vind je dat lekker? Ik hou van de smaak ervan. Waarom hou je van die smaak?![]()
Action shirtjes. Vooral de basics. Zou wel een maat groter kopen voor de lengte.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
*Noteert*
Name-it schijnt ook smal te vallen.
Donderdag maar even een rondje Drachten doen. Durf niks meer op de gok te kopen, dus hij moet maar mee passen
Ben ik met je eens. Maar ze hebben altijd wel kleding in de sale. Van vorig jaar of het jaar ervoor. En dan is het nog wel eens leuk.quote:Op woensdag 9 september 2015 07:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En schreeuwend duur![]()
Bedankt voor het meedenken
Action basics vallen inderdaad lekker strak, maar ik vind het zo.. basic.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:13 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Action shirtjes. Vooral de basics. Zou wel een maat groter kopen voor de lengte.
Ziek melden vanwege gebrek aan slaap heb ik ook 1 keer gedaan. Heb die dag ook 12 uir aan 1 stuk geslapen. Met mijn kantoorbaan benadeel ik er ook geen anderen mee, dus dan vind ik het kunnen. Het kost de werkgever nl meer als ik koste wat het kost op mijn werk ga zitten en de volgende dag er weer zo bij zit dan dat ik 1 van de 2 dagen productief ben.
Hotfix!quote:Op woensdag 9 september 2015 14:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Action basics vallen inderdaad lekker strak, maar ik vind het zo.. basic.
We gaan morgen wel even samen shoppen
Is dat het nieuwerwetse sjabloontje strijken?quote:Op woensdag 9 september 2015 14:22 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hotfix!
Maar als je nog smalle merken vindt, let me know. De tuunte heeft ook smal vallende shirtjes va maat 80, maar dat schijnt een regionale keten te zijn.
quote:Op woensdag 9 september 2015 14:23 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Is dat het nieuwerwetse sjabloontje strijken?
Ik en m'n a-creatieve twee linkerhanden gaan er dan ook maar niet aan beginnenquote:Op woensdag 9 september 2015 14:29 schreef AwayTL het volgende:
[..]![]()
(Al heb ik het zelf nog nooit gedaan)
Hebben wij ook een periode gehad rond zijn derde verjaardag. Ik vond het ook slopendquote:Op woensdag 9 september 2015 09:16 schreef AwayTL het volgende:
Nu ik jullie zo lees over het slechte slapen denk ik dat ik mij aanstel. V heeft het moeilijk. Wordt minstens 3 keer per nacht wakker en begint echt hard te gillen. Als we er bij zijn gaat het weer goed, maar alleen als hij heel moe is gaat hij weer slapen.
Bij ons slapen helpt ook niet. Dan blijft hij kletsen en ons kriebelen (uit liefde, maar erg irritant).
Ik weet niet zo goed hoe we hem kunnen helpen met zijn angst en nog wat te slapen.
Fase!! Dat wil ik horenquote:Op woensdag 9 september 2015 14:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hebben wij ook een periode gehad rond zijn derde verjaardag. Ik vond het ook slopendging uiteindelijk vanzelf weer over na een aantal weken en nu slaapt M uitstekend. Het is een fase
Dit! Niemand heeft iets aan mensen die altijd maar stoer doorgaan. Er zijn vast mensen die wel jarenlang zonder slaap functioneren, maar de meeste mensen storten toch een keer in, weet ik inmiddels uit er ervaringquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:05 schreef Franny_G het volgende:
Ik ken geen snelle ziekmelders eigenlijk. Wel wat mensen met een burn out. Dus beter meld je je gewoon eens een dagje ziek als je dat nodig hebt, ook als dat is vanwege 'een verkoudheidje', zou ik zeggen..
quote:Op woensdag 9 september 2015 16:57 schreef Loj het volgende:
Oh, die waarom fase duurt lang dus
Echt bij alles wat ik zeg op het moment. En nu had ik toch toevallig een artikel gelezen dat je de vragen serieus moet nemen...
Een dagtaak is het
Goeie vraagquote:Op woensdag 9 september 2015 20:00 schreef Mevr_Mus het volgende:
"Waar hebben mensen eigenlijk een kin voor nodig?"
Ik heb beloofd er morgen op terug te komen
Anouk zei vanmorgen Fuck in de action, tot 3 keer toequote:Op woensdag 9 september 2015 21:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan zegt net even te vaak "what the heck". Iets teveel games-filmpjes met grote broer mee gekeken. Chris is daar niet gevoelig mee, maar Daan gebruik het wel. En ook op de goede momenten
Dit dus.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:34 schreef Poesopstokje het volgende:
Hier een ''mem'' fase.
''Meeeem? Mem? Memmie? Meeeemmmm?''
En dan niks antwoorden als ik vraag wat er is
Jij bent een kloon, toch?quote:Op woensdag 9 september 2015 18:10 schreef Svane het volgende:
Ik vind de waarom-vraag eigenlijk wel leuk omdat ik vaak het antwoord niet weethet is natuurlijk gewoon een heel 'makkelijke' vraag voor kinderen om te stellen, met 1 woord kunnen ze door blijven vragen zonder zelf heel specifieke dingen te bedenken, en het is oneindig te herhalen. Ik probeer vaak terug te stellen wat ze zelf denkt dat de oorzaak/reden is, dan is het iets minder alleen maar passief waarooommmmm x1000.
Vervang de sokjes door boekweitpannenkoekjes bakken en hebt ons kdvquote:Op donderdag 10 september 2015 09:42 schreef Poesopstokje het volgende:
L-EWat versta je daaronder? Samen een moestuintje onderhouden, rijstwafels eten en sokjes breien?
Ooh dat klinkt wel erg liefquote:Op donderdag 10 september 2015 09:48 schreef L-E het volgende:
En kaboutertjes van vilt haken ja![]()
Maar idd, ze hebben er een moestuintje, alleen houten speelgoed, al het eten is biologisch maar wat voor ons vooral een enorm pluspunt was/is: ze veren heel erg mee met kindjes. De leidsters dragen babietjes in draagdoeken als dat nodig is, ze blijven bij een kindje als het niet alleen in slaap kan vallen, dat vind ik wel heel prettig bij mijn nietzomakkelijke-peuter
quote:Op donderdag 10 september 2015 09:52 schreef mousemicky het volgende:
Tof L-E! En ook dat je zelf weer aan het werk gaat, beslissing dus genomen?
Ik heb net J. naar PSZ gebracht. Hij wilde niet in de kring zitten. Gelukkig is de juf niet zo moeilijk, en mocht hij ook achter zn stoel staan, want dat was wčl tof
quote:Op donderdag 10 september 2015 10:58 schreef Omentielvo het volgende:
Ela, hoe gaat het met jouw N? En met jou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |