abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155962414
Vandaag voor het eerst naar de peutergym geweest. Aiden was de jongste en had wat moeite bij het groepje te blijven. Ze hadden 10 kindjes ofzo verdeeld over 2 groepjes.
Dan bleef de ene groep eerst een tijdje bij de touwen en de andere groep naar de mat. En Aiden week dus nogal af naar de andere kant. Licht geërgerde blikken van 1 zo'n juf. :')
Steeds afgeleid maar ja, wat wil je. Aiden ziet nooit zoveel kindjes te gelijk met allerlei toffe dingen erbij. *O*

Maar goed, hij luisterde verder goed en deed alles wat ook de 4 jarigen deden. Nergens bang voor en constant een grote lach op zijn gezicht.
Ik zag wel de juffen veelvuldig praten met elkaar over hem. Wat ze zeiden weet ik niet, maar geloof wel positief dat hij veel durfde en heel vlot was voor die 2,5.
Alleen beetje een werk aan. :P

Op naar volgende week!
pi_155963189
Ik had hier vanavond ook weer een mooie waarom sessie :D

Waarom moet ik slapen? Omdat je moe bent toch? Ja, waarom ben ik moe? Omdat je lichaam soms even moet uitrusten. Waarom moet lichaam uitrusten? Zodat je netzo groot en sterk als papa wordt. Ik ben niet papa, ik ben Ow!

En mus, heb je het al opgezocht? ;)

Ow wil tegenwoordig af en toe ff chillen ;)
pi_155966590
Susie, ik probeer er ook niet zoveel op in te gaan. Dan wordt het alleen maar grappiger. Ik hoop dat het langzaam weg-ebt..

Venco, Het verschil tussen 2,5 en 4 is ook wel groot, qua luisteren en concentratie. De juffen weten daar vast wel raad mee. Alleen vervelend dat je dan niet hoort wat ze precies overleggen ;)

Loj, slapen moet hier omdat je dan kan groeien. als je ligt groei je harder. Dus als je niet kunt slapen, moet je toch blijven liggen, dan kan je lijfje toch alvast wat groeien :P

Een kin hebben we toch, omdat we er anders heel gek uit zouden zien?
pi_155966833
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 18:10 schreef Svane het volgende:
Ik vind de waarom-vraag eigenlijk wel leuk omdat ik vaak het antwoord niet weet :+ het is natuurlijk gewoon een heel 'makkelijke' vraag voor kinderen om te stellen, met 1 woord kunnen ze door blijven vragen zonder zelf heel specifieke dingen te bedenken, en het is oneindig te herhalen. Ik probeer vaak terug te stellen wat ze zelf denkt dat de oorzaak/reden is, dan is het iets minder alleen maar passief waarooommmmm x1000.
Jij bent een kloon, toch? :?

Waarom is hier nog niet aan de orde, maar ik heb daar wel zin in :Y.

Het is hier Frozen-manie... Ze is dol op die film! En met twee oorontstekingen in 3 weken kan ik 'm inmiddels dromen. Ellie ook, trouwens :D
Home is where the O+ is...
pi_155967203
Venco, herkenbaar. Wij deden vorige week een proefles peutergym. Sticker vond het een groot feest, maar de juf vond het niet helemaal de bedoeling dat hij steeds afdwaalde en zelf met iets leuks ging spelen terwijl de rest braaf in de kring ging zitten. 'Ze moeten wel discipline leren' meende ze. Wij vinden van niet, dus we zijn op zoek naar een andere aanbieder, want hij doet thuis nog elke dag de oefeningen van daar, dus hij vindt het helemaal leuk :)

OMG you guys, waarschijnlijk gaat Stick vanaf november naar het supertoffe geitenwollensokken ecologisch biologisch linksdraaiende kdv waar hij al meer dan een jaar voor op de lijst staat! :o Mijn baby! :o O+ Ik vind het zo'n stap, maar hij is er wel aan toe, hij is zooo dol op andere kindjes en de psz hier is een stuk minder leuk dan dit kdv, en ik denk en hoop dat hij het er echt leuk gaat hebben. Een of twee ochtendjes per week, zodat ik thuis kan werken *O*

Spirit, hoe is het met Isa?
pi_155967222
L-E :D Wat versta je daaronder? Samen een moestuintje onderhouden, rijstwafels eten en sokjes breien?
pi_155967312
En kaboutertjes van vilt haken ja O+ :D

Maar idd, ze hebben er een moestuintje, alleen houten speelgoed, al het eten is biologisch maar wat voor ons vooral een enorm pluspunt was/is: ze veren heel erg mee met kindjes. De leidsters dragen babietjes in draagdoeken als dat nodig is, ze blijven bij een kindje als het niet alleen in slaap kan vallen, dat vind ik wel heel prettig bij mijn nietzomakkelijke-peuter :)
pi_155967325
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 09:42 schreef Poesopstokje het volgende:
L-E :D Wat versta je daaronder? Samen een moestuintje onderhouden, rijstwafels eten en sokjes breien?
Vervang de sokjes door boekweitpannenkoekjes bakken en hebt ons kdv 8-) hoewel ik uit M's observatieberslagje opmaakte dat hij de moestuin onderhouden een beetje te traag werk vond :') Tof L-E! ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_155967331
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 09:48 schreef L-E het volgende:
En kaboutertjes van vilt haken ja O+ :D

Maar idd, ze hebben er een moestuintje, alleen houten speelgoed, al het eten is biologisch maar wat voor ons vooral een enorm pluspunt was/is: ze veren heel erg mee met kindjes. De leidsters dragen babietjes in draagdoeken als dat nodig is, ze blijven bij een kindje als het niet alleen in slaap kan vallen, dat vind ik wel heel prettig bij mijn nietzomakkelijke-peuter :)
Ooh dat klinkt wel erg lief O+
Geen babyfabriek in ieder geval. Daar heb ik m'n kind wel eens achter moeten laten, heeft hij de hele morgen in een wipstoeltje doorgebracht :{
pi_155967387
Tof L-E! En ook dat je zelf weer aan het werk gaat, beslissing dus genomen?

Ik heb net J. naar PSZ gebracht. Hij wilde niet in de kring zitten. Gelukkig is de juf niet zo moeilijk, en mocht hij ook achter zn stoel staan, want dat was wèl tof :?
pi_155967517
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 09:52 schreef mousemicky het volgende:
Tof L-E! En ook dat je zelf weer aan het werk gaat, beslissing dus genomen?

Ik heb net J. naar PSZ gebracht. Hij wilde niet in de kring zitten. Gelukkig is de juf niet zo moeilijk, en mocht hij ook achter zn stoel staan, want dat was wèl tof :?
:D Kinderen O+

Ik ga vanuit huis werken als zzp'er (tekstschrijver) :)
pi_155967997
Klinkt als een fijne plek L-E!

Hier hebben we besloten om niet meer naar een peuterspeelzaal te gaan. Een poosje terug toen we het probeerden, vond ze het heel leuk, maar niet zonder ons. We kwamen laatst een meisje tegen dat gewerkt had als leidster bij de vrijeschool peuterspeelzaal en die vertelde dat ze eigenlijk nooit een kindje onder de vier had meegemaakt die het wél relaxed vond zonder z'n ouders.. En dat ze voor haar eigen kind dus ook nooit had overwogen om die naar een psz te brengen. Ze vertelde dat sommige kindjes er best goed aan wenden, maar dat het nooit hun eigen keus was en dat ze het altijd leuker vonden met hun mama of papa erbij. En dat andere kinderen er helemaal nooit aan wenden.. Dat herkenden wij dus erg van onze dochter en we besloten daarop dat ze niet hoeft, wij wilden het enkel doen voor haar. De kindvrije uurtjes voor ons zijn handig, maar niet noodzakelijk, dus hier blijft ze in het vervolg weer gezellig bij ons :)
pi_155968279
Huh, Ela, er zijn echt wel kindjes onder de 4 die de PSZ erg leuk vinden zonder papa of mama erbij hoor? J heeft mij vandaag weer vrolijk uitgezwaaid (mama NIET naar school!) en begon meteen tegen de juf te kletsen. Geen centje pijn (en ja, dat is bij het KDV wel eens anders geweest).

Of bedoel je specifiek bij jullie PSZ?
pi_155968307
Hier ook een blije peuter als we weer richting kdv gaan :Y
Hij wil soms niet eens meer met me mee naar huis :')
pi_155968443
Hier vind Kyan het ook nog lastig. Maar Yaro ging direct 4 dagdelen zonder problemen. Die had er geen moeite mee.

Nu soms vind hij het weggaan wel lastig, maar dat is max 5 min.

Ik vind overigens de meerwaarde van de psz wel belangrijk dat ik kyan breng. Tenzij hij het totaal niks blijkt te vinden. Maar dat vermoed ik niet want de 2de keer ging al zo veel beter.
pi_155968533
De waarom-fase lijkt me zo leuk en vermoeiend O+
Hier zit ze in de uitlegfase. Dan is ze heel erg boos en moet ze daarom huilen en dan als ze getroost is, legt ze uit: "Riley moest een beetje huilen". :D

Venco, niet leuk zo'n geërgerde juf. Hij is nog heel klein en deed duidelijk zijn best. O+

L-E, die Sticker van jou wordt echt al groot. Bijna naar een kdv. Klinkt echt als een hele fijne kdv O+

Hier is er ook weer een verandering met wegbrengen naar het kdv. Wilde ze eerst echt door de juf overgepakt worden. Nu gaat ze vanuit mijn handen op de grond, krijg ik een kus en een 'dag mama' en gaat ze spelen O+
pi_155968690
Zal ook enorm per kindje verschillen natuurlijk :) En gelukkig maar dat jullie kindjes het wel tof vinden :)
pi_155968725
Ela, hoe gaat het met jouw N? En met jou :*
pi_155968932
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:58 schreef Omentielvo het volgende:
Ela, hoe gaat het met jouw N? En met jou :*
:* Haha Omen, je bent altijd zo lief en attent!

Hier gaat het heel erg goed. Kleine Pluis kwebbelt de hele dag door en heeft het hartstikke naar d'r zin. D'r haren worden al heel erg lang. Ze weet al een heleboel kleurtjes en kan al een beetje tellen en houdt veel van verven en tekenen, in bad gaan, buitenspelen, naar de speeltuin, kinderboerderij, puzzelen, liedjes zingen, boekjes lezen, helpen met koken, filmpjes kijken, met d'r knuffels spelen, met de lego, met d'r dierfiguurtjes, met de treinbaan, klimmen, springen, dansen, verstoppen, cadeaus in en uitpakken, knuffelen, aaien, stoeien en huttenbouwen in bed. Ze wil enkel tutu's (rokjes) aan en stampen met haar laarzen in de plassen <3 Ze is geen grote eter en drinkt nog vaak aan de borst, heeft d'r eigen slaapritme, is altijd zeer tevreden (peutertantrums hebben we nog nooit gehad), kan wel heel goed aangeven wat ze wel en niet relaxed vindt, maar nog niet zindelijk zonder luier (weet iemand leuke boekjes daarover?). Kortom, een geweldig, gezellig en heel lief en fijn meisje <3

En hoe is het met R. en met jou?
pi_155969159
Ela, die kleine Pluis van jou is echt O+
Zo geweldig hoe je dat kan opschrijven. O+

Hier gaat het ook goed. Riley doet het ook goed. Wordt echt steeds groter en wijzer en lijkt dagelijks te veranderen. O+
pi_155969320
Ja, ik vind het ook erg gaaf om te zien hoe ze groeit, in haar lichaam en hoe ze zich steeds beter kan uiten. Ze vraagt de hele dag: Mama, wat ben je aan het doen? Mama, wat is dat voor geluid? Mama, wat gebeurd daar? :D

En heel handig: Sinds kort kan ze heel goed vertellen waar ze iets heeft gelaten als het even 'kwijt' is ^O^ Eerst vraagt ze dan zelf: Oh oh, waar is Berepluis (haar knuffeltje) nu gebleven? Waar zou ie zijn? En dan zeg ik: Hee, waar is Berepluis eigenlijk gebleven? En dan zegt zij: Ja, die ligt in het bed mama! En inderdaad, daar ligt ie dan ook :D (Geldt ook voor andere dingen, of als ik iets zoek of zo.)
pi_155969612
Oh ela, hier is dat ook zo, ik vind het zo knap! Hij benoemt ook vaak zijn emotie, vind ik zo schattig. Hoor je als je op de fiets zit ineens zonder enige aanleiding vanuit het fietsstoeltje achter je: 'Mama, Sticker is niet boos' Eh oke liefje, ik ook niet.. 'Nee ik ook niet! :D '

O+
pi_155969652
Oh. Dat vind ik ook zo gaaf. Vanmorgen merkte ik ook dat Riley steeds beter gaat weten waar ze dingen gelaten heeft. Naar het kdv mag ze altijd haar giraf meenemen. Maar ik wist dus niet waar die lag en vroeg het haar. Ze liep er meteen heen met een 'hier'.
Een ook de verhalen. Over dezelfde giraf. Ze is zich ervan bewust dat we de giraf eerst moesten betalen, voordat we hem mee mochten nemen. En elke keer vertelt ze dit weer. En dat een ander kindje ook een giraf heeft die betaald moest worden. O+

En verstoppertje doet ze ook. Ik wilde vanmorgen haar haar in een staartje doen en wilde haar haar nat maken (dat pluishaar is zoveel makkelijker in een staartje te doen met vochtig haar). Had ze zich verstopt op de gang, de deur dicht gedaan en was ze echt heel stil. Ik vond het zo knap gewoon dat ze zich bewust verstopt had :D
pi_155969794
LE, dat klinkt als een fantastisch kdv!
En ZZP-boks, wat gaaf dat je op die manier aan de slag gaat! Je barst van het talent volgens mij, dus dat moet goedkomen. *O*

Ela, wat klinkt dat lief! Ik denk dat je groot gelijk hebt wbt de peuterspeelzaal: als Pluis het niet fijn vindt, dan niet. Dat gaan we met Ellie ook doen. Als het niet gaat, dan maar niet.
Ik weet niet of geen kindje onder de 4 zonder ouders wil zijn, maar dat komt ook omdat we Montessori-enthousiastelingen zijn, die met 3 al beginnen. Ach, we zien wel.

Ik ben er wel zeker van dat het per kind enorm verschilt aan wat ze met de indrukken doen. Ellie was vorige week 2 uurtjes bij Loj toen ik naar de tandarts moest. Ik hoor nog elke dag dat Ellie bij Loj was, dat ik naar de tandarts was, dat Ow met auto's speelde en fietste en dat Js huilde omdat hij gevallen was en naar bed moest. Het heeft duidelijk heel veel indruk gemaakt, terwijl ze hen al heel goed kent.
Home is where the O+ is...
pi_155969975
Aanhaakpoging!
Ik ben het posten hier een beetje verleerd geloof ik. Ik lees nog wel trouw mee, maar vind vaak dat ik niet zoveel nuttigs toe te voegen heb... :@

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb nu (eindelijk) zelf vakantie, en ze zijn (éindelijk!) hier in de tuin aan de gang om er iets moois van te maken... Over 10 dagen hebben we een heerlijke tuin voor Lars en Femke om in te spelen O+

En Femke... jemig, ik ben verliefd! O+ Ze is zó leuk de laatste tijd! Ze praat echt elke dag meer, er komen steeds meer zinnetjes en haar favoriete uitspraak is "Nog een keer?". (Ik zou multimiljonair zijn als ik voor elke nog-een-keer een euro zou krijgen ;)) Ons kleine papaaitje O+
Ze is nog wel een plakkertje, maar toch voelt het de laatste tijd minder vervelend. Ze wil heel erg graag in de keuken meekijken/helpen met alles. Als ik alleen maar een glas water in wil schenken, komt ze al met haar Ikeatrapje aanschuiven om mee te kijken O+

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')