Hier gaat dat ook zo Omen, uitstellen to the max. Ik zag het vooralsnog idd als peutergedrag en niet als verlatingsangst, maar dat kan natuurlijk wel, vooral omdat afscheid nemen op het kdv ook weer moeilijk is op het moment.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:38 schreef Omentielvo het volgende:
Jeetje Kyara, ook al twee uur bezig met naar bed brengen![]()
Riley is alleen nog bezig met het langer maken van het bedritueel. Nog 20 keer een kusje vragen en als je dan de deur dicht doet, gaan snikken. Dan kom in nog een keer binnen voor een knuffel en vertel haar dat ik beneden ben. En voorlopig is het daarna goed. Duurde geen twee uur, maar het wordt wel langzaam aan langer.
Ik had niet echt aan verlatingsangst gedacht nog. Ik dacht gewoon dat ze een peuter is die bedtijd aan het uitstellen is.
Hier precies zo. Bij beide kinderen trouwens.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:18 schreef L-E het volgende:
Ik kan er niet echt over mee praten, want wij hebben Sticker nooit in bed kunnen leggen en dan weg kunnen lopen. Verlatingsangst vanaf het begin eigenlijk, een van de vele talenten waarmee hij is geboren
Donderdag gaan we een proefles peuterdans doen samen, zin in!
Ik ook niet. We moeten nog bijna altijd bij Ow zitten totdat hij slaapt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:18 schreef L-E het volgende:
Ik kan er niet echt over mee praten, want wij hebben Sticker nooit in bed kunnen leggen en dan weg kunnen lopen. Verlatingsangst vanaf het begin eigenlijk, een van de vele talenten waarmee hij is geboren
Donderdag gaan we een proefles peuterdans doen samen, zin in!
Heel duidelijkquote:Op maandag 24 augustus 2015 22:50 schreef Kyara het volgende:
"ik moet huihuilen als mama weg gahaaaat"
vond ik eigenlijk wel duidelijk
Met toelichting van zus:
"mamaaaaaaaaa, J moet huilen als je weg gaat mamaaa. J is bang voor het donker mamaaaa, dan moet ze huilen mamaaa. MAMAAAAAAAAAAAAAA J MOET HUILEN MAMAAAAA. J IS BANG IN HET DONKER!"
Zou het ook kunnen helpen om van tevoren het aantal kusjes af te spreken met haar? Dat werkt bij ons heel goed met afscheid nemen op het kdv!quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:55 schreef Omentielvo het volgende:
Haha. Dat is heel duidelijk.
Maar Riley zegt dat ze hult, omdat ze nog een kusje wil geven. Daarna gaat mama weg. Dus het kan bij haar ook wat verlatingsangst zijn dus?
Ik loop nu wel telkens terug en leg haar uit dat ik naar beneden ga en haar morgen weer kusjes gaat geven. Voorlopig neemt ze hiermee genoegen (na een stuk of drie keer teruglopen en knuffelen)
Hoe raad je het zo?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:22 schreef Omentielvo het volgende:
Spirit, die peuter van jou![]()
Phaidra, zo lief
En ik gok dat jij de iemand bent die terug moet?
En het tijdsbesef is nog niet echt gedefinieerd. Bij ons is alles gister of vanmorgen gebeurd, terwijl het in werkelijkheid 2 weken geleden wasquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:25 schreef Cwen het volgende:
Sylver, heel erg herkenbaar! Hier ook nog een zeef en ook mijn planningsvermogen is niet meer wat het was. Er zijn bronnen die zeggen dat het Post Partum Depletion heet en dat het met bepaalde vitamines of homeopatische behandelingen weer goed komt. Ik moet het nog eens verder uitzoeken.
Kersjes, nou ja! Dat is echt heeeel erg niet tof. Gelukkig kon je het hem uitleggen.
Loj. Wat belachelijk! Ik vraag me af wat mensen bezielt...
Omen, wat lief!
Spirit, tja, dat krijg je met deze leeftijd. Hier ook hoor, maar tot dusver gaat het om of we wel of geen pannekoeken hebben gegeten bij de lunch of waar we zijn geweest. Voor hen is alles wat ze bedenken nog echt.
Dat ga ik proberen. Al kan zij nog totaal niet tellen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zou het ook kunnen helpen om van tevoren het aantal kusjes af te spreken met haar? Dat werkt bij ons heel goed met afscheid nemen op het kdv!
*zucht* peutersquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:25 schreef Omentielvo het volgende:
Na een verhaaltje en 13 kusjes (ik had er tien afgesproken, maar ze bietste er nog om drie)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |