ziet er goed uit! Die ga ik onthouden.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:38 schreef christiman het volgende:
Vanavond maken we dit:
[ afbeelding ]
Spaghetti tetrazzini
Al eens eerder gemaakt en het is echt heerlijk
320 gram spaghetti voor 6 personen?quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:38 schreef christiman het volgende:
Vanavond maken we dit:
[ afbeelding ]
Spaghetti tetrazzini
Al eens eerder gemaakt en het is echt heerlijk
Dit kan af en toe zo ontzettend lekker zijn! Of een vers wit bolletje met boterham- of (saksische) leverworst.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:44 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Supervers wit bolletje met salami.
Oeh, saksische smeerworst, dat is lang lang geledenquote:Op zondag 23 augustus 2015 17:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dit kan af en toe zo ontzettend lekker zijn! Of een vers wit bolletje met boterham- of (saksische) leverworst.
Of een vers wit bolletje met ham, kaas en komkommer.
![]()
En later vanavond een heerlijke oliebol met krenten
Die bij ons in het dorp tijdens de kermis zijn niet te evenaren. Al tientallen jaren dezelfde kraam en deze week (vandaag laatste dag) zijn ze er weerquote:Op zondag 23 augustus 2015 18:00 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Oeh, saksische smeerworst, dat is lang lang geleden![]()
En nu heb ik trek in een oliebol MET krenten![]()
Eet je dat met rijst? lijkt me best lekker eigenlijk.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:44 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Recept uitgeprobeerd uit nieuw kookboek: Sri Lankaanse peperkip. Braaf het recept gevolgd, had er een hard hoofd in, ziet er niet uit, maar was fucking lekker. Al ga ik het volgende keer toch anders doen. Andere, logischere volgorde aanhouden, denk dat het er dan ook beter uit zal zien....
Hoe dan ook, lekker gegeten!
Wat voor soort saus is dat?quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:44 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Recept uitgeprobeerd uit nieuw kookboek: Sri Lankaanse peperkip. Braaf het recept gevolgd, had er een hard hoofd in, ziet er niet uit, maar was fucking lekker. Al ga ik het volgende keer toch anders doen. Andere, logischere volgorde aanhouden, denk dat het er dan ook beter uit zal zien....
Hoe dan ook, lekker gegeten!
Kip marineren in zout, sojasaus, azijn, peper en kerriepoeder.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat voor soort saus is dat?
Haha, ja, ze lijken wel erg groot zo he, die peulen? Maar waren best gewone peulen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:50 schreef FutureFairytale het volgende:
Ooh ieniemienie stukjes kip!
Of reuze peulen
Ja de hoeveelheid pasta klopt wat mij betreft ook niet, daar kijk ik ook niet naarquote:Op zondag 23 augustus 2015 17:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
320 gram spaghetti voor 6 personen?Wij aten met 6 (waarvan 4 tieners) altijd een heel pak van 500 gram.
Vrij weinig.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:33 schreef christiman het volgende:
[..]
Ja de hoeveelheid pasta klopt wat mij betreft ook niet, daar kijk ik ook niet naarwij koken altijd ongeveer 200 gr met z'n 2en
voor jullie danquote:
Verkeerde topic, kerel. Of je moet vanavond Dafne gaan verschalken, kan natuurlijk..quote:
best goed te eten die damequote:Op maandag 24 augustus 2015 15:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Verkeerde topic, kerel. Of je moet vanavond Dafne gaan verschalken, kan natuurlijk..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En at dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Siesta & Fiesta!
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:47 schreef Bramito het volgende:
Ik kocht dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En at dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ot; pasta met paddenstoelen en roomsaus, geraspte parmazaan erover![]()
.waar koop je voor 13 Euro ditquote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:02 schreef derLudolf het volgende:
Dit. Kon ook nog salade bij maar ik heb gezegd dat ze die mochten houdenEn ik had hert besteld als entrecote, maar volgens mij is dit een ribeye. Ach boeiuh, voor ¤13 inclusief drie cola ben ik de moeilijkste niet
[ afbeelding ]
Grill London in Kaunas, weekje Litouwen. Al de hele week 'dure' dingen gehad voor <¤10quote:
In fucking Litouwenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Grill London in Kaunas, weekje Litouwen. Al de hele week 'dure' dingen gehad voor <¤10![]()
![]()
OT: vanmiddag snoekbaars met mosterdroomsaus en gemixte groenten voor ¤7,50en vanavond een pizza ∅50cm met twee vrienden
Ik dacht morgen goedkoop vleeesch halen.quote:
Ach dat kan nog steeds welquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:22 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik dacht morgen goedkoop vleeesch halen.
Supermarkt... had écht geen zin om te kokenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Supermarkt of bezorg/afhaal?
lang leve de plofkippenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:48 schreef FutureFairytale het volgende:
Eerst bitterballen op terras.
Toen op verjaardag stokbroodjes homemade eiersalade, kruidenboter en kruidenkaas, rundvleessalade, kipballetje in ketjapsaus, kipballetje in satésaus, kippenvleugel, kippenpootje, kipsaté'tje, kipsparerib en een schep mihoen en nasi met sriracha.
Toe 2 perenijsjes.
Weet niet hoor, vlees kwam van de poelier. Maar het was erg lekkerquote:Op zondag 30 augustus 2015 00:03 schreef Prego het volgende:
[..]
lang leve de plofkippen![]()
OT: tartiflette ondanks dat het 30 graden was
Zou het?quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Maar liefst is een geintje toch?
anders krijg ik honger vannachtquote:Op maandag 31 augustus 2015 00:52 schreef FANN het volgende:
Nog even een cafeïnevrije koffie en een volkoren boterham met sandwichspread
quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:31 schreef Curiosity het volgende:
Pappardelle met spekjes en een saus van Gorgonzola.
Ziet er goed uit, maar heb je dat echt allemaal opgekregen? Ik weet dat je veel op kunt, maar dit lijkt wel voor 3 personenquote:Op dinsdag 1 september 2015 17:43 schreef Iwanius het volgende:
In de voormiddag deze Turkse gerechten maar weer eens uitgevraagd en smaakte weer prima allemaal.
Tis tenslotte dinsdag,de eerste dag van een nieuwe maand.![]()
Oehw ik dacht even wat andersquote:Op woensdag 2 september 2015 15:18 schreef Bienelientjee het volgende:
BiertjeWel verdiend na een flink partijtje verven in huis! Zometeen de lasagne maken!
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 2 september 2015 18:20 schreef Dragonberry het volgende:
Lekker romige 'mac&cheese'
[ afbeelding ]
jij maakt er elke dag een feest vanquote:Op woensdag 2 september 2015 19:22 schreef uniekhoorn het volgende:
beetje veel brood vandaag
Avondeten op: verse wortels, verse spitskool, kabeljauwfilet pakketjes, gepofte aardappelen met zure room
Zo nog een bak kwark, dan vind ik het wel weer goed
Spoiler dat even ofzoquote:Op woensdag 2 september 2015 18:20 schreef Dragonberry het volgende:
Lekker romige 'mac&cheese'
[ afbeelding ]
Wat staat er op de kaart ?quote:Op donderdag 3 september 2015 15:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Vanavond uit eten met AH zegels.. Lang geleden dat wij daar aten en nu nieuwe eigenaren.
Het is een wat duurdere eetcafe, wel een saaie kaart maar enfin als het maar goed qua smaak is
Niks mis mee !!quote:Op donderdag 3 september 2015 15:32 schreef Bienelientjee het volgende:
Gewoon geen motivatie, dus stokbrood met kipsaté
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De dame blanche en toetje van de Buren . is iig "to die for" echt de beste dame blanche die ik ken maar ook de lekkerste softijs (slagroomsoftijs) dus ik kan toch niet kiezen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
quote:Op donderdag 3 september 2015 15:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]ruime kaart voor een eetcafeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De dame blanche en toetje van de Buren . is iig "to die for" echt de beste dame blanche die ik ken maar ook de lekkerste softijs (slagroomsoftijs) dus ik kan toch niet kiezen
Die heeft iets te lang op de grill gelegen of is dat schaduw ?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:27 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]
Gekookte aardappeltjes, véél verse snijboontjes en een Vega Grilworstje
Nu aan de
Hij ziet er iets donkerder uit op de foto, maar was niet aangebrand als je dat bedoeldquote:Op donderdag 3 september 2015 20:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die heeft iets te lang op de grill gelegen of is dat schaduw ?
Is dat niet eigenlijk een soepbord??quote:Op donderdag 3 september 2015 20:26 schreef FANN het volgende:
[..]
Hij ziet er iets donkerder uit op de foto, maar was niet aangebrand als je dat bedoeld
quote:Op donderdag 3 september 2015 20:27 schreef Geerd het volgende:
[..]
Is dat niet eigenlijk een soepbord??
Ik kreeg vroeger snijboontjes met champignonsaus. Nu wil ik ze niet meer zonder saus, gezien ik dat zo ben gewend.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:27 schreef FANN het volgende:
[ afbeelding ]
Gekookte aardappeltjes, véél verse snijboontjes en een Vega Grilworstje
Nu aan de
Lekker. En geen doodgekookte andijviestampot.quote:Op donderdag 3 september 2015 23:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Vooraf focaccia en salami.
Hoofd: Scofie alla ragu.
Toe: Chocolade- en perentaart.
Vanmiddag focaccia met serranoham en antipasti schotel (croquetas de jamon, croquetas de chorizo, arancini, gegrilde aubergine en paprika).
quote:Op donderdag 3 september 2015 23:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik kreeg vroeger snijboontjes met champignonsaus. Nu wil ik ze niet meer zonder saus, gezien ik dat zo ben gewend.
Doe je dat gewoon met staafmixer blenderen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:43 schreef FANN het volgende:
Groene Smootie, met avocado en spinazie en sinaasappel voor de pitamnientjes...
[ afbeelding ]
Nee, alles in de blenderquote:Op zaterdag 5 september 2015 21:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Doe je dat gewoon met staafmixer blenderen?
wat dacht je van rumbonenquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:33 schreef Geerd het volgende:
2 eierkoeken andere 2 weggeflikkerd man wat een pik bende 1 suikerbom leek het wel
Aah las het !! Dacht dat het gewoon echte soort bonen waren volgelingen met rum ofzoquote:Op zaterdag 5 september 2015 23:34 schreef FANN het volgende:
[..]
wat dacht je van rumbonenik heb het blikje maar weer weggezet voor de veiligheid
quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aah las het !! Dacht dat het gewoon echte soort bonen waren volgelingen met rum ofzo
Volgelingen moet natuurlijk volgezogen zijn scheut auto correctiequote:Op zaterdag 5 september 2015 23:39 schreef FANN het volgende:
[..]![]()
nee van die chocoladedingen...
[ afbeelding ]
ik vond het wel een raar woord, maar ik snapte je toch..quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgelingen moet natuurlijk volgezogen zijn scheut auto correctie
Groei jij niet dicht zo onderhand?quote:Op zondag 6 september 2015 12:04 schreef Iwanius het volgende:
Dit als lunch achter de kiezen Tis tenslotte zondag..
Ik moest echt 3x kijken voordat ik zag wat dat wasquote:Op zondag 6 september 2015 12:04 schreef Iwanius het volgende:
Dit als lunch achter de kiezen Tis tenslotte zondag..
Neehoorquote:Op zondag 6 september 2015 23:36 schreef FANN het volgende:
Ben ik de enige die eet vandaag?![]()
1 volkorenboterham met een omeletje, een glas verse jus d'orange
en nu een bakkie koffie, cafeïnevrij natuurlijk op dit uur anders zit ik hier om 6 uur nog
Nee hoor. Ik ben wel veel in beweging en de portie die je zag was een normale voor mijn doen en gewoon lunch. Een tijdstip dat je toch het meest actief bent omdat je veel in beweging bent op de dag.quote:
Dat ziet er lekker uit als comfortfood.quote:Op zondag 6 september 2015 19:25 schreef Amarantha het volgende:
Net broodje pulled pork gehad en huisgemaakte kibbelingen (de beste die ik ooit heb gehad):
Bij een culinaire evenement hier in het centrum.
quote:Op zondag 6 september 2015 18:33 schreef Diconnected het volgende:
Ik moest echt 3x kijken voordat ik zag wat dat was![]()
Ik geniet deze week net zoveel als jij. Pak zelfs meer terrasjesquote:Op maandag 7 september 2015 11:42 schreef Iwanius het volgende:
Deze combinatie maar weer eens genomen als vroege lunch om daarna ergens een geriefelijk terras uit te zoeken en te gaan acclimatiseren. Tis tenslotte maandag
Dat ziet er goed uit! Heb je daar misschien een recept van?quote:Op maandag 7 september 2015 14:19 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Cheese steak met uien en een shitload aan habenerosaus
[ afbeelding ]
Oh het is heel erg simpel. Dit is gewoon een pakje dun gesneden entrecote broodbeleg van de Jumbo. Snij de entrecote vantevoren in dunne reepjes, bak heel even wat uien aan in de pan, vlees er bovenop, peper en zout erbij, bakken totdat het niet meer rood is, kaas er op tot het gesmolten is en je bent klaar. Je kan er eventueel ook nog andere dingen bij gooien zoals dunne reepjes groene paprika of champignons, wat je wilt.quote:Op maandag 7 september 2015 14:30 schreef golop het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit! Heb je daar misschien een recept van?
Zelfgemaakte eiersaladequote:Op maandag 7 september 2015 12:15 schreef PluisigNijntje het volgende:
Zojuist eiersalade gemaakt om straks op crackers te eten voor de lunch.
Nu eerst een banaan en chai thee.
Tijdmachine !!!quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Morgen eieren gebakken met Ibericoham op vers warm stokbrood
nee zonde, zit nog behoorlijk vol van mijn zware heerlijke diner van zojuist. Ontbijt komt omstreeks 11uquote:
Mijn lactose intolerantie speelt al op bij het lezen ervan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Vooraf salami, coppa di parma en brood.
Hoofd: Trofie (pasta) met schapenkaas, geitenkaas en gorgonzola.
Toe: 'Mont Blanc': spongecake met bessen.
Heeeerlijk gegeten. De trofie was n bord vol met machtige kaassaus maar helemaal op en met brood de laatste saus opgeveegd
Klein tikfoutjequote:Op dinsdag 8 september 2015 00:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nee zonde, zit nog behoorlijk vol van mijn zware heerlijke diner van zojuist. Ontbijt komt omstreeks 11u
Ik heb ook weer een een volkorenboterham met hagelslag gegeten, en roomboter, was lang geleden,quote:Op maandag 7 september 2015 13:24 schreef MaLo het volgende:
Een broodje hagelslag en een paar blokjes honingklaverkaas. Echt heerlijke snoepkaas, kende het tot voor gisteren niet
Ga ik ook eens proberen. Lijkt mij heerlijk!quote:Op maandag 7 september 2015 14:38 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Oh het is heel erg simpel. Dit is gewoon een pakje dun gesneden entrecote broodbeleg van de Jumbo. Snij de entrecote vantevoren in dunne reepjes, bak heel even wat uien aan in de pan, vlees er bovenop, peper en zout erbij, bakken totdat het niet meer rood is, kaas er op tot het gesmolten is en je bent klaar. Je kan er eventueel ook nog andere dingen bij gooien zoals dunne reepjes groene paprika of champignons, wat je wilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |