abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155431538
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Kijk, zó moet het! _O_

Eerstvolgende meet:

* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava
Hier vind je onze kilometerstanden

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_155431548
Fietsvrienden,

Ik heb mij even verdiept in een gebied wat net achter Tecklenburg ligt. Het is voor mij maar 50min langer rijden met de auto. Het is het gebied rond Exertal in Duitsland. De klimmen zijn gelijk een stuk langer. Lijkt mij zeker mooi om hier eens even heen te gaan. Ik heb qua experiment een route gemaakt:

https://www.strava.com/routes/3149230
pi_155431893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:04 schreef Patroon het volgende:
Fietsvrienden,

Ik heb mij even verdiept in een gebied wat net achter Tecklenburg ligt. Het is voor mij maar 50min langer rijden met de auto. Het is het gebied rond Exertal in Duitsland. De klimmen zijn gelijk een stuk langer. Lijkt mij zeker mooi om hier eens even heen te gaan. Ik heb qua experiment een route gemaakt:

En nog weer dertig minuten verder en je zit in Sauerland. :Z
pi_155431931
quote:
Fietsvrienden,

Zou dan eerder kijken naar gebied rond winterberg en willingen..
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:46:55 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_155431955
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:06 schreef RicoVV het volgende:
Werd door iemand op dit topic gewezen. Verbazingwekkend dat ik jullie Fokkers zo bezig hou. Behalve DDX (en die weet dat ik geen eikel ben) ken ik niemand persoonlijk maar jullie schijnen mij allemaal wel te kennen. Te lezen aan de digitale krachttermen die ik naar toe krijg geslingerd in dit topic. Wat een commentaar er kritiek zeg Phfff.. Tegen mijn kinderen zeg ik altijd als andere kinderen zo tegen je doen zijn ze gewoon jaloers.. Jullie zijn mag ik aannemen toch allemaal volwassen kerels?! Vreemd dat kinderachtige gedrag. Ik ben een dwaas een gek uit Groningen en wat nog niet meer. Is ook een beetje de trend vandaag de dag.. Digitaal lullig doen tegen mensen die je niet kent omdat ze in jouw ogen afwijken van de norm.. Dan ben je namelijk vanzelf "verdacht" en zul je ook wel terecht een eikel zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik op de een of andere manier lullig heb gedaan richting jullie members op Strava tijdens een rit of elders.

Dan Strava; kudos/volgers/korte ritten/tijdritfiets/KOM's/clubs etc jeuh. Ik gebruik Strava op de manier zoals Strava bedoeld heeft. Dat is dus compleet NOT DONE begrijp ik?! Snap ik dan niks van Strava? behalve de zure reacties hier heb ik nog niet mee gemaakt in de 1,5 jaar tijd dat mensen/stravisten moeite hebben met de manier waarop ik Strava gebruik. Het is natuurlijk ook hypocriet om het leuk te vinden dat je gewaardeerd word door kudos maar gelijktijdig het niet kan hebben dat een ander ook kudos krijgt (want zo lees ik het). Ik zou zelfs scripjes hebben lopen om kudos uit te delen.. Ook nog eens door mijn kinderen van 6, 9 en 11 gemaakt. Gewoon te grappig om te lezen. Ja ik deel regelmatig kudos uit in groepen waar ik lid van ben. Elke groep kan dat maar in de FOK groep is het blijkbaar een doodzonde.. Want dan ben je ineens een gek. Stel je voor een kudo omdat iemand je prestatie heeft gewaardeerd. Waarom maak je dan überhaupt gebruik van het sociale netwerk Strava?! Gewoon lekker op Garmin connect blijven. Ik heb een open profiel. Iedereen mag mij volgen niemand hoeft mij te volgen ik vraag niemand mij te volgen en ik vraag niet om kudos en/of commentaar van vreemden op mijn activiteiten.

Wat ik doe is dat bijzonder? Geen idee. Ik sport veel en graag iedereen mag dat volgen. Ben altijd fair naar anderen. In het echt en op Strava. Lullig doen staat niet in mijn woordenboek, waarderen daarin tegen wel. Of ik begrijp de geest van Strava niet? Eigenlijk boeit me dat eerlijk gezegd ook niet zo. Strava hangt voor mij vast aan sportief bezig zijn en sportief gedrag IRL en op het internet. Bij velen hier is het blijkbaar onsportief en kinderachtig gedrag :-)

Nog even kort over dat ritje samen met Tommeke. Dat viel blijkbaar op. Maar was geenszins gepland. Ik keek inderdaad een keer achterom. Niet uit ergernis Tom ;-) maar omdat ik afsloeg de Friese straat weg op. De mollemabult fiets ik altijd hard omhoog, is toch ook een beetje de sport om de meest bekende bult van het Noorden ;-) verder en dat gaf ik op Strava al aan dat Tom harder kan fietsen dan ik. Ik ben vooral hardloper die het leuk vind om te fietsen maar weet ook dat als je veel hardloopt dat ten koste gaat van je fietssnelheid. De komende drie weken elk weekend een triathlon, 27 september de Monstertijdrit van Almere en 18 oktober de marathon van Amsterdam.. Ik hoop dat jullie het goed vinden ;-) Iedereen een sportieve groet en sportief weekend toegewenst. Kudos aan de FOK leden (tenzij ik ze persoonlijk volg) zal ik niet meer uitdelen. Ik wil niemand ergerlijken. Gr Rico
leuk dat je reageerd , mooi relaas.
maar ik vraag me wel hardop af waarom je iedereen gelijk over 1 kam scheert.
ook wat kort door de bocht om te stellen dat je strava gebruikt zoals het bedoeld is.
volgens mij dient strava veel verschillende doelen.
zo hard als jij je in een hokje gedrukt voelt probeer je volgens mij een antwoord terug te geven.
als je echt niet weet wat lullig doen is dan voel je dat ook niet, en zou je de behoefte om hier te reageren ook niet voelen.
Voor mij persoonlijk voelt het kudo's geven op mijn ritjes door een wild vreemde toch op een bepaalde manier als aandacht trekkerij.
mijn afwijking misschien maar het levert kennelijk bij meerdere mensen irritatie op dus op een bepaalde manier ook weer menselijk blijkbaar.

ik geef ook wel eens een kudo aan een vreemde , maar dan iemand waar ik onderweg een stukje mee op reed, zo van goed gedaan ik heb je gezien.

succes met je uitdagingen en veel fiets plezier

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 22-08-2015 13:03:02 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155432450
Rico, ik wil wel gewoon nog kudo's hoor ;(
pi_155432710
Ik lees iets over persoonlijk gewin, nou volgens mij is er dat niet. Dan zou ik op zijn minst een commercieel doel moeten hebben. Bijvoorbeeld een website of blog wat ik aan mijn Strava gebeuren vastkoppel of ik zou een dienst of product aanbieden en daar Strava voor inzetten. Daar is geen sprake van. Volgens mij krijg je nog steeds geen geld voor kudos of van volgers ;-)

Strava is voor mij wel motivatie.. Niet zozeer de kudos maar de complete opzet van Strava. (Waar het sociale aspect en de kudos debet aan zijn) Mijn trainingsactiviteiten, progressie, wekelijkse doelen qua tijd en afstanden maar uiteindelijk om zelf gewoon beter te worden. En dat kun je zo mooi terug volgen. Ik volg groepen omdat ik daarmee voorkom dat mijn hele timeline vol loopt. Er zijn ook mensen die honderden mensen volgen dan mis je vaak de activiteiten van mensen die je niet wil missen. Kudos aan vreemden?! Is dat raar? Geen idee het heeft me al leuke contacten opgeleverd online en offline (IRL) heb er vriendschappen aan over gehouden. Regelmatig zie ik die mensen terug bij wedstrijden en evenementen waar ik dan met ze afspreek. Maar ik kom ze ook af en toe onderweg tijdens het fietsen tegen. Mensen die ik zonder Strava nooit had gekend. Het werkt gewoon meerdere kanten op. Een forum zoals FOK is toch niet anders?! Of kende de fietsende leden elkaar allemaal van te voren voordat ze hier begonnen te posten? Lijkt me sterk en van het een komt het ander. Strava geeft de mogelijkheden ik maak er gebruik van en velen hier blijkbaar ook. Ieder heeft zijn eigen beweegredenen. Zet jezelf niet hoger als je iemand ander zijn beweegreden niet ziet zitten. Volgens mij oefenen we allemaal dezelfde hobby uit. De een alleen fietsen, de ander alleen hardlopen of juist allebei. Blijf oprecht en sportief. Stiekem en laf gedoe en afgeven op mensen siert niemand. Gr Rico
pi_155432857
Bij 1000 kudo's krijg je een Strava bidon toch? Of is dat een hoax -O-
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:58:56 #9
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155432906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:46 schreef dop het volgende:

[..]

leuk dat je reageerd , mooi relaas.
maar ik vraag me wel hardop af waarom je iedereen gelijk over 1 kam scheert.
ook wat kort door de bocht om te stellen dat je strava gebruikt zoals het bedoeld is.
volgens mij dient strava veel verschillende doelen.

succes met je uitdagingen en veel fiets plezier
Nou Dop, die Rico, illustere naam van een grote boef, werd wel ff afgezeken door een paar Strava adepten hier. En dat bevestigt dan toch weer eens te meer de gedachte dat het hier soms wel een heel "eng" klupje aan het worden is waar je al een Don Quichote mentaliteit moet hebben om je binnen te vechten en maar hopen dat je ooit serieus genomen word.

Maar goed, het is zoals met zoveel forums, ooit wordt het minder, meer herhaling van zetten of RTFF mentaliteit. En om voor de zoveelste keer over Cab-Fab z'n knie en obesitas problemen, oh nee dat laatste was Okkie, of een niet nader bij naam te noemen local hero die na zoveel trainingsarbeid nu zoveel bloementuilen binnensleept dat hij op maandag op de bloemenmarkt niet zou misstaan, te moeten lezen, is ook niet erg afwisselend. En dan betrap ik me erop dat ik tegenwoordig geeneens meer bijlees als ik eens een daagje geen wifi verbinding heb.

Maar alleen al voor het aanstaande hero verhaal van Ivo kijk ik hier dagelijks.

En gelukkig begint over een paar weken het wielercross circus weer en kan er in dat topic weer lekker gerelt worden. Ik hoop er veel Belgische vrinden te mogen ontmoeten zoals Sasman en Mr. Pannarai. Altijd lachen hoor met die Nys adepten ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155432950
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:46 schreef RicoVV het volgende:
Ik lees iets over persoonlijk gewin, nou volgens mij is er dat niet. Dan zou ik op zijn minst een commercieel doel moeten hebben. Bijvoorbeeld een website of blog wat ik aan mijn Strava gebeuren vastkoppel of ik zou een dienst of product aanbieden en daar Strava voor inzetten. Daar is geen sprake van. Volgens mij krijg je nog steeds geen geld voor kudos of van volgers ;-)

Strava is voor mij wel motivatie.. Niet zozeer de kudos maar de complete opzet van Strava. (Waar het sociale aspect en de kudos debet aan zijn) Mijn trainingsactiviteiten, progressie, wekelijkse doelen qua tijd en afstanden maar uiteindelijk om zelf gewoon beter te worden. En dat kun je zo mooi terug volgen. Ik volg groepen omdat ik daarmee voorkom dat mijn hele timeline vol loopt. Er zijn ook mensen die honderden mensen volgen dan mis je vaak de activiteiten van mensen die je niet wil missen. Kudos aan vreemden?! Is dat raar? Geen idee het heeft me al leuke contacten opgeleverd online en offline (IRL) heb er vriendschappen aan over gehouden. Regelmatig zie ik die mensen terug bij wedstrijden en evenementen waar ik dan met ze afspreek. Maar ik kom ze ook af en toe onderweg tijdens het fietsen tegen. Mensen die ik zonder Strava nooit had gekend. Het werkt gewoon meerdere kanten op. Een forum zoals FOK is toch niet anders?! Of kende de fietsende leden elkaar allemaal van te voren voordat ze hier begonnen te posten? Lijkt me sterk en van het een komt het ander. Strava geeft de mogelijkheden ik maak er gebruik van en velen hier blijkbaar ook. Ieder heeft zijn eigen beweegredenen. Zet jezelf niet hoger als je iemand ander zijn beweegreden niet ziet zitten. Volgens mij oefenen we allemaal dezelfde hobby uit. De een alleen fietsen, de ander alleen hardlopen of juist allebei. Blijf oprecht en sportief. Stiekem en laf gedoe en afgeven op mensen siert niemand. Gr Rico
Volgens mij heb jij de bijbel geschreven, daar komt ook geen eind aan.
pi_155433230
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:44 schreef the_critic het volgende:

[..]

Zou dan eerder kijken naar gebied rond winterberg en willingen..
Dat is voor mij alweer 3:50u rijden ipv 2:50u. in die tijd rij ik ook naar Luxemburg.
pi_155433706
Neem het niet te serieus Rico, ik dacht echt dat je me d'r af wou rijden ;)
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:58:54 #13
545 dop
:copyright: dop
pi_155434058
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou Dop, die Rico, illustere naam van een grote boef, werd wel ff afgezeken door een paar Strava adepten hier. En dat bevestigt dan toch weer eens te meer de gedachte dat het hier soms wel een heel "eng" klupje aan het worden is waar je al een Don Quichote mentaliteit moet hebben om je binnen te vechten en maar hopen dat je ooit serieus genomen word.
Daar ben ik het wel mee eens.
Maar je mag in sommige oordelen ook wel gewoon lezen "ïk snap het niet".
Ze kennen Rico niet dus echt persoonlijk kan het oordeel niet bedoeld zijn.
Ik zie het als afzetten tegen bepaald gedrag wat ze niet snappen en wat irritatie opwekt.
(mensen in het algemeen die ongevraagd gaan volgen en kudo's geven.)

Rico is wat mij betreft gewoon welkom hier , maar dat blind volgen op strava vind ik van alle users die dat doen toch wat opdringerig.
Stel je dan op zijn minst voor aan de groep en kijk eerst eens wie het zijn en waar het over gaat.
Als iedereen je de hele dag complimentjes gaat geven voor elke scheet die je laat dan ga je dat toch ook wat vreemd en ongemakkelijk vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 22-08-2015 13:08:57 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155434437
De tering. Het is dat ik niet bij de popcorn kan op dit moment.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:16:49 #15
145146 Andyy
pi_155435651
Vooral dat pompje doet pijn aan m'n ogen
pi_155436191
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:42 schreef Tommeke het volgende:
Neem het niet te serieus Rico, ik dacht echt dat je me d'r af wou rijden ;)
We moeten allebei weer ons best doen we zijn die KOM weer kwijt :-P
pi_155437618
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij de bijbel geschreven, daar komt ook geen eind aan.
Pfff inderdaad he.
Ga gewoon lekker fietsen rico, en fuck die kudos. Erover discussiëren op internet is zonde van de tijd die je aan trainen had kunnen besteden. En wat betreft al die groepjes en honderden andere renners volgen: kwaliteit gaat boven kwantiteit... Liever een paar fietsmaten op m'n tijdlijn waarvan ik weet wat ze presteren, dan elke dag 30 strangers.

Ff wat anders, ik zit langs de Amstel op het terrasje bij cafe de zwarte kat; lang rondje groene hart en moet ff wat vocht en een broodje erin douwen.
Alleen maar lekkere wijven op bootjes, of op skates, en zelfs op de fiets :9 :9

Prima dagje zo :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:13:18 #18
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_155438331
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:06 schreef RicoVV het volgende:
Werd door iemand op dit topic gewezen. ...... Ik wil niemand ergerlijken. Gr Rico
*O*
.
pi_155438487
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:39 schreef RicoVV het volgende:

[..]

We moeten allebei weer ons best doen we zijn die KOM weer kwijt :-P
Ik zie het haha. Tijdritfiets maar ff afstoffen komende week ;)
pi_155438941
Zo, ik weet niet wát er gebeurde maar in één klap was het uit met de pret. Duf, duizelig, totaal leeg... Kan geen hongerklop zijn... Vamorgen juist lekker ontbeten, koffie met en gevulde koek... en heb de hele rit heel rustig gefietst. TWEE snelle jelles bij me, eentje op 40k opgegeten en eentje op 70... Heb vaak minder gegeten onderweg. Ook zelfs netjes 23kmh tegen de 'wind' in :') (dat was mss al een teken dat er iets niet goed zat?)

Laatste 7k waren echt een hel. 3 keer gestopt ofzo.

Voor die laatste 7k was het wel puur genot _O_ Hoop bootjes met geile wijven idd. Ben ook nog langs de amstel gefietst gripper
pi_155439047
Tering wat een teksten joh :') _O-
pi_155439352
quote:
Fietsvrienden,

Afgelopen maand twee keer in de omgeving van Tecklenburg geweest om te fietsen. Als je wat verder de Hermannsweg volgt worden de hoogteverschillen dacht ik ook groter. Tecklenburg/ Bad Iburg etc zijn de meeste heuvels ongeveer max 100m. In de omgeving van Detmold heb je al klimmen van 200m. Detmold is voor mij wel weer één uur meer rijden. Horstel ben ik in 45min.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:49:21 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155440401
Haha lachen man die kudo/Rico discussie. Ik geef sporters die ik ken kudos als blijk van waardering voor de geleverde arbeid op de fiets. Niet voor 15km naar je werk rije maar wel voor kloeke prestaties. Ik ben geen lid meer van clubs op strava stel je voor zeg straks krijg je kudo van een vuile triatleet uit Groningen gatverdamme. Groetjes kaasplank
pi_155440639
Hier is strava iig niet voor bedoeld.
pi_155441850
Kutwielrenners altijd :(
Rijd ik op een T-splitsing aan, kijk eerst achterom of er wat achter me zit, want ik ga linksaf. Komen er twee wielrenners aan van links "hé, uitkijken", ja, daar was ik net mee bezig, ik zit nog 30 meter voor de kruising dus niet zo panikeren (sowieso reed ik al niet hard daar) en jullie komen ook nog eens van links (oftewel: ik kom van rechts), dus als er iemand uit moet kijken, dan zijn jullie het wel :) Tsja, je zult eens ff moeten remmen, gaat meteen je gemiddelde naar de klote.

en ik was ook gewoon op m'n racefietsie

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2015 19:18:08 ]
pi_155441934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben langzaam ook weer wakker. Onderweg minder dan 3 uur geslapen. Hoeveel weet ik niet, ik heb diverse bermslaapjes niet bijgehouden.
Het was pittig maar goed haalbaar. Omstandigheden ok. Alleen m'n recente blessure had toch meer invloed op m'n vorm gehad dan ik dacht. Maar gehaald is gehaald.
Verslag&Foto's volgen nog.
Kudo's ^O^

of mag dat niet meer?
pi_155442042
Zo, weer thuis van 2 weekjes Frankrijk. Op naar de volgende vakantie.

Straks maar eens wat kudos gaan uitdelen, eerst een beetje uitpakken. :)
pi_155442541
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:53 schreef Wombcat het volgende:
Rijd ik op een T-splitsing aan, kijk eerst achterom of er wat achter me zit, want ik ga linksaf. Komen er twee wielrenners aan van links "hé, uitkijken", ja, daar was ik net mee bezig, ik zit nog 300 meter voor de kruising dus niet zo panikeren (sowieso reed ik al niet hard daar) en jullie komen ook nog eens van links (oftewel: ik kom van rechts), dus als er iemand uit moet kijken, dan zijn jullie het wel :) Tsja, je zult eens ff moeten remmen, gaat meteen je gemiddelde naar de klote.

Wat zat jij dan de aso wielrenner uit te hangen die denkt voorrang te moeten nemen als hij van rechts komt. :+
pi_155442898
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:16 schreef ratatat het volgende:

[..]

Wat zat jij dan de aso wielrenner uit te hangen die denkt voorrang te moeten nemen als hij van rechts komt. :+
Sorry :@ Ik kwam ook met duizelingwekkende snelheid op de splitsing af, ik reed wel 25 km/u!!
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:30:09 #30
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_155442936
Yeah, seconde voor Gesink op de oude holleweg en bij de beste 1%. Mijn collega had miin beste tijd laatst ingehaald dus die wilde ik even terugpakken. Strava Boeit me Niet heel veel maar zo'n duel is wel leuk.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_155444930
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:39 schreef muzas het volgende:
Zo, ik weet niet wát er gebeurde maar in één klap was het uit met de pret. Duf, duizelig, totaal leeg... Kan geen hongerklop zijn... Vamorgen juist lekker ontbeten, koffie met en gevulde koek...
Je had jezelf gisteravond zeker weer tot sluitingstijd de tering zitten zuipen in de uiltje bar he? Dan ben je de dag erop ook niks waard.
Mijn foto's op Flickr!
pi_155445367
Daar zit je helemaal naast gripster,

Ik zat bij briljant. :P
pi_155447097
Nou, ik denk ik ga ook es een stukje langs het water fietsen vanavond, maar niks geen lekkere wijven in bootjes gezien :N
Zelfs geen roei-studentes -O-
pi_155450968
Wie is Rico?

Ronde van Goor. Met elite. Mwhahaha. Grappig hoor. Ik. Daar. Aan de start. MWHAHAHA. Gvd.
pi_155451406
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:58 schreef Oksel het volgende:
Wie is Rico?

Ronde van Goor. Met elite. Mwhahaha. Grappig hoor. Ik. Daar. Aan de start. MWHAHAHA. Gvd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Riccardo_Ricc%C3%B2
pi_155467384
Vandaag de sprint triathlon van Klazienaveen gedaan.. 16e geworden van de 168 deelnemers.. Eindtijd 1.13.59 snelste 40 plusser :-P "Insert de kudos" :-)))))

https://www.strava.com/activities/375514419

https://www.strava.com/activities/375539681
pi_155468182
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:53 schreef Wombcat het volgende:
Rijd ik op een T-splitsing aan, kijk eerst achterom of er wat achter me zit, want ik ga linksaf. Komen er twee wielrenners aan van links "hé, uitkijken", ja, daar was ik net mee bezig, ik zit nog 30 meter voor de kruising dus niet zo panikeren (sowieso reed ik al niet hard daar) en jullie komen ook nog eens van links (oftewel: ik kom van rechts), dus als er iemand uit moet kijken, dan zijn jullie het wel :) Tsja, je zult eens ff moeten remmen, gaat meteen je gemiddelde naar de klote.

Sowieso triest volk, wielrenners.
  zondag 23 augustus 2015 @ 16:51:53 #38
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155468261
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 16:22 schreef RicoVV het volgende:
Vandaag de sprint triathlon van Klazienaveen gedaan.. 16e geworden van de 168 deelnemers.. Eindtijd 1.13.59 snelste 40 plusser :-P "Insert de kudos" :-)))))

Ik mis je Strava data van het zwemmen nog. Want voor twee van de drie onderdelen deel ik geen kudo uit, anders ook niet hoor. Maar eerste bij de Masters 40+ is natuurlijk uitstekend.

Alleen zou ik voor dat triatlon gebeuren een apart topic openen voordat er iemand begint te klagen dat het off topic is.

(Ik zie net zo'n goddelijke BMC tegen de grond gaan, Duitser die niet kan sturen)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 23 augustus 2015 @ 16:54:52 #39
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_155468364
quote:

Mooie prestatie ^O^
.
  zondag 23 augustus 2015 @ 17:44:17 #40
438879 Carb
The Fuck Up
pi_155470027
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:58 schreef Oksel het volgende:
Hoe lang kon je mee?
pi_155471051
:') _O-
pi_155471147
Mooi gedaan weer Ivo ik kijk uit naar het verslag ^O^
  FOK!fotograaf zondag 23 augustus 2015 @ 18:21:53 #43
145146 Andyy
pi_155471249
Pfff, spannend net met Tom
pi_155471352
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:39 schreef muzas het volgende:
Zo, ik weet niet wát er gebeurde maar in één klap was het uit met de pret. Duf, duizelig, totaal leeg... Kan geen hongerklop zijn... Vamorgen juist lekker ontbeten, koffie met en gevulde koek... en heb de hele rit heel rustig gefietst. TWEE snelle jelles bij me, eentje op 40k opgegeten en eentje op 70... Heb vaak minder gegeten onderweg. Ook zelfs netjes 23kmh tegen de 'wind' in :') (dat was mss al een teken dat er iets niet goed zat?)

Laatste 7k waren echt een hel. 3 keer gestopt ofzo.

Voor die laatste 7k was het wel puur genot _O_ Hoop bootjes met geile wijven idd. Ben ook nog langs de amstel gefietst gripper
Denk dat het aan je bande ligt
pi_155473513
quote:

Netjes! Klazienaveen? Kan je met zwemmen geen Gps horloge om? Of is dat kwetsbaar?

Ik heb vandaag een criterium gereden, voor het eerst in 100 jaar. Was blijkbaar niet helemaal fit want had snel allemaal slijm in m'n kop. Twee keer een rondje laten lopen.

Heb last van m'n tandvlees en volgens Patroon z'n famke kan dat invloed hebben. Ook nog ff met Patroon gepraat. Die zat lekker voorin en reed makkelijk mee.
pi_155473762
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:27 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Netjes! Klazienaveen? Kan je met zwemmen geen Gps horloge om? Of is dat kwetsbaar?

Ik heb vandaag een criterium gereden, voor het eerst in 100 jaar. Was blijkbaar niet helemaal fit want had snel allemaal slijm in m'n kop. Twee keer een rondje laten lopen.

Heb last van m'n tandvlees en volgens Patroon z'n famke kan dat invloed hebben. Ook nog ff met Patroon gepraat. Die zat lekker voorin en reed makkelijk mee.
Poeh makkelijk was het niet Tommeke...nu ben ik nooit zo'n held met warm weer, maar de trouwerij van gisteren tot 2u nachts lijkt mij ook niet bevorderlijk..enfin, dus koers vandaag in Vledder. Eigenlijk was het gewoon een kut koers. De 2 grote blokken keken vooral naar elkaar en zelfs in die ploegen onderling is haat en nijd. Op een gegeven moment reden er 5 weg, met 1 iemand van onze ploeg. De 2 grote (sterkste) ploegen hadden niemand mee, dus dacht die gaan dat wel fixen...maar niets van dat...er werd super rustig gereden, nu reed ik de hele tijd niet zo lekker, maar het mocht van mij wel wat harder dan dit gedrang.. Het verschil was steeds 20sec en toen er een gast bij ging liggen en hij daar ff in de bocht bleef liggen, hebben wij 2 rondes (nog) rustiger aan gedaan. Toen was het gat opeens 50sec en de kopgroep hebben we dus ook niet meer gezien. Verder veel gevloek onderling op elkaar. :') Met nog 15 rondes te gaan verloor ik mijn laatste volle bidon, dus dacht al..dat wordt een dorstige finale, maar toen kregen wij de bel met nog 11 rondes te gaan..wist nog redelijk goed van voren te positioneren en werd nog 8e van peloton (13e klassering).

https://www.strava.com/activities/375857068
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:40:20 #47
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_155473937
Kudos aan rico!
Met bewondering voor zn sportieve activiteiten volg ik hem al een tijdje.
Ook de ritjes met zn kids zijn leuk om te zien dat ie daar uberhaubt nog tijd voor heeft😉.

Ga zo door stravabuddy en spoel het commentaar maar door de wc
pi_155474001
Wie heeft die Rico eigenlijk getipt over dit topic? :'(

DDX?
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:44:05 #49
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_155474070
Ik in ieder geval niet, ben namelijk liefhebber van enge kleine incestclubjes op internetfora ):O *O*
.
pi_155474183
hahaha
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:51:28 #51
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_155474387
Ga je de charly gaul nog rijden patroon?
.
pi_155474475
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:51 schreef Yankee het volgende:
Ga je de charly gaul nog rijden patroon?
ja
pi_155474635
Yankee _O-

@Patroon; Ik vond het sowieso een zwaar rondje. Weinig herstelmomenten. Vond t ook raar dat ze t niet dicht reden idd.

Zondag weer lekker koersen in de regen *O*
pi_155474652
Je hont is trouwens geniaal Yank!
pi_155474689
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:57 schreef Tommeke het volgende:
Yankee _O-

@Patroon; Ik vond het sowieso een zwaar rondje. Weinig herstelmomenten. Vond t ook raar dat ze t niet dicht reden idd.

Zondag weer lekker koersen in de regen *O*
Vorig jaar was het rondje beter, toen zat er nog een slinger in. Nu waren het eigenlijk 4 rechte stukken met 3 scherpe bochten en 1 doortrap bocht...
pi_155479071
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Vorig jaar was het rondje beter, toen zat er nog een slinger in. Nu waren het eigenlijk 4 rechte stukken met 3 scherpe bochten en 1 doortrap bocht...
Klopt. Toen mochten ze niet voor het huis van de huisarts langs. Die had vandaag alleen geen dienst haha.
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:26:40 #57
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_155479269
Was Vledder vandaag? Helemaal gemist, anders was ik misschien nog wel even komen kijken.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_155484058
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Tommeke op 23-08-2015 23:31:47 ]
pi_155484066
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:26 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Was Vledder vandaag? Helemaal gemist, anders was ik misschien nog wel even komen kijken.
Jep!

Was erg gezellig!
  FOK!fotograaf zondag 23 augustus 2015 @ 23:34:09 #61
145146 Andyy
pi_155485073
quote:
Je ziet 'm niet achter de auto, dus is niks gebeurd.
:D
  maandag 24 augustus 2015 @ 06:03:31 #62
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_155488858
Als het hier wat afkoelt even een heuveltje opfietsen op iemands fitnessbike, benieuwd hoe het klimmetje is...
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  maandag 24 augustus 2015 @ 08:55:12 #63
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_155489574
Zo'n te kleine fitnessbike doet je je eigen racefiets toch wel liefhebben :)
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_155489765
@Tommeke nieuw gps horloge binnenkort! Zag de koers al voorbij komen! @foutre dank je wel! Met de kinderen bezig zijn is ook het allerleukste. @Patroon niet getipt door Stephan (DDX) maar dat boeit verder ook niet zo. Ik wil in dit topic ook geen relletjes veroorzaken.
  maandag 24 augustus 2015 @ 09:17:21 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155489831
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:12 schreef RicoVV het volgende:
@Tommeke nieuw gps horloge binnenkort! Zag de koers al voorbij komen! @foutre dank je wel! Met de kinderen bezig zijn is ook het allerleukste. @Patroon niet getipt door Stephan (DDX) maar dat boeit verder ook niet zo. Ik wil in dit topic ook geen relletjes veroorzaken.
Relletjes is juist wat het zo leuk maakt :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_155490184
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Relletjes is juist wat het zo leuk maakt :@
:Y

Waar is kaas eigenlijk?
pi_155491359
Rondje R'dam meegenomen op tochtje van zondagochtend, wat een eye candy loopt er dan langs de Maas te joggen. Je moet daar oogkleppen op van Oakley om normaal te kunnen fietsen.
pi_155491665
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:01 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rondje R'dam meegenomen op tochtje van zondagochtend, wat een eye candy loopt er dan langs de Maas te joggen. Je moet daar oogkleppen op van Oakley om normaal te kunnen fietsen.
Ze kunnen beter daar lopen dan rond de kralingse plas...

http://www.rijnmond.nl/ni(...)gereden-door-scooter
pi_155492050
quote:
Duidelijk de cannondale.

Nieuwe TCR advanced SL is ook wel netjes.

Die foil :')
pi_155495090
10 minuten, hartslag 188 gemiddeld.

pi_155520221
Rustig hier de laatste weken, terwijl het perfect fietsweer is ;)
pi_155520426
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:10 schreef poiuytr het volgende:
Ja, daarom. Iedereen zit op de fiets ;)
pi_155520659
Leuke beelden. Nederlands scheldpartijtje op 1:40.
Aldus.
pi_155527268
Wat zeggen de kenners over 23 vs 25mm op een racefiets voor puur recreatief/tour gebruik? Zitten nu 23x622 Vredesteijns op mn Koga, maar die zijn aan vervanging toe. Collega had nog een paar 25's liggen, maakt dat veel uit?
pi_155527326
25mm is prima voor recreatief toeren.
pi_155527405
Ik toer ook op 25mm. Niet meer op Vredesteins, die slijten me wat te snel, nu op Michelin Pro4 (service course).
Aldus.
pi_155527556
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:35 schreef cafca het volgende:
25mm is prima voor recreatief toeren.
Waar is het niet prima voor?
pi_155527808
Ik rij ook liefst op 25mm. Nu mijn 23mm trainingsbanden op zijn ga ik volledig over op 25mm. Meer comfort en minder rolweerstand.

Je moet er wel een stuk minder lucht in doen. 6.5bar is veelal voldoende, anders zit je alsnog stuiterend op je fiets en neemt de rolweerstand juist toe.
pi_155527874
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:10 schreef poiuytr het volgende:
Dat zou de reden kunnen zijn.
pi_155528438
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nou, voor mountainbiken misschien ;)

En wellicht voor koersen?
pi_155528553
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:15 schreef cafca het volgende:

[..]

Haha, dat eerste snap ik. Maar waarom niet voor koersen?
pi_155528562
Even een vraagje:

-van wikipedia en de sites zelf wordt het mij niet echt duidelijk:
De Jedermannrennen in de Duits sprekende gebieden/landen, zijn dit nu echt amateurwedstrijden waar iedereen met een racefiets mag inschrijven, of toch toertochten? Ik zat te twijfelen voor de Vattenfall Classics Jedermannrennen waar je dan over het parcours van de Vattenfall rijdt, compleet met afgesloten wegen. Maar het was mij niet duidelijk of je dan zo'n toertocht rijdt a la de AGR toertocht, of dat er toch een klassementje wordt opgemaakt?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_155528628
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:15 schreef cafca het volgende:

[..]

Juist super voor koersen. Vooral icm bandjes met een zacht compound. Door de breedte rij heb je meer bandoppervlakte voor in de bochten en je kan ze zachter zetten zodat je beter over de klinkers bolt.
pi_155530657
@Godshand: Wombcat heeft veel Jedermann rennen gedaan volgens mij.
pi_155530673
Harde wind hier. Geen zin in een trainingskoers vanavond dus ik pak zo de auto en ga lekker crossen in Gieten. Schijnt een mooie route te zijn!
pi_155532213
Vrijdag op cursus bij ahoy. Eens zien of fietsen in wedstrijdverband iets voor mij is.
pi_155532673
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:40 schreef ratatat het volgende:
Vrijdag op cursus bij ahoy. Eens zien of fietsen in wedstrijdverband iets voor mij is.
Wat moet ik mij voorstellen bij zo'n cursus?
pi_155532859
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat moet ik mij voorstellen bij zo'n cursus?
Dit is de beschrijving op de de website:

quote:
De avond is gericht op het rijden van wedstrijden. Je leert in een mix van theorie en praktijk basisvaardigheden die je nodig hebt in het peloton, zoals waaierrijden, sprinten en bochtentechniek. Ook krijg je informatie over onderhoud van je fiets, licenties en koersen bij RWC Ahoy. Als afsluiting rijden we een kort wedstrijdje tussen alle deelnemers.
Aardig wat om er in 2 uur er doorheen te rammen, dus ik ben benieuwd.
pi_155533244
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Voor randonneurstochten op slechte Ardense wegen. Dan is 28mm beter.
pi_155535072
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:21 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

ben je al weer een beetje hersteld? Ben ontzettend benieuwd naar je verslag van pbp. Het is echt een afstand die mijn voorstellingsvermogen te boven gaat.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_155536957
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:35 schreef komrad het volgende:

[..]

ben je al weer een beetje hersteld? Ben ontzettend benieuwd naar je verslag van pbp. Het is echt een afstand die mijn voorstellingsvermogen te boven gaat.
Hersteld is een groot woord. Dat duurt minimaal 2-4 weken, maximaal 3 maanden. Op het moment ben ik vooral erg moe. De lichte schade aan het lichaam herstelt ook zo langzaam. Ik denk dat ik over een kleine 2 weken weer toe ben aan een 200.
Op het moment ben ik met de foto's bezig, heb ik die af dan kan ik aan het verslag beginnen.
pi_155537295
Nu de dagen weer korter worden, wat is jullie ervaring met fietsen in het donker? Gaan jullie door op de racefiets? Zoeken jullie andere trainingsmethoden? Ik heb naast mijn racefiets nog een sporthybride, met wat bredere banden. Ik was voornemens om deze te voorzien van goede verlichting en hier op doordeweekse avonden rondjes van max 20/25 km te fietsen. Is dat wat?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:48:29 #94
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155537623
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:39 schreef emil23 het volgende:
Nu de dagen weer korter worden, wat is jullie ervaring met fietsen in het donker? Gaan jullie door op de racefiets? Zoeken jullie andere trainingsmethoden? Ik heb naast mijn racefiets nog een sporthybride, met wat bredere banden. Ik was voornemens om deze te voorzien van goede verlichting en hier op doordeweekse avonden rondjes van max 20/25 km te fietsen. Is dat wat?
Even kort want mobiel en het is al vaak behandeld,

Ik rij gewoon op m'n racefiets door. Ook met ijzel etc. Prima te doen als je enigzins skills hebt. Gewoon zo'n cree lamp en gaan met die banaan. Waarom max 20/25?

Krachttraining is een goede afwisseling in de winter
pi_155537688
quote:
Lampje kopen en monteren en je kan gewoon door gaan met fietsen. Zorg daarbij voor een beetje goede winterkleding en je kan bijna de gehele winter doorfietsen. Als het echt rot weer is (onder het vriespunt en aardig nat) dan pas ga ik binnen trainen/ sporten. Goede handschoenen en schoenen zijn eigenlijk wel pre.
pi_155537739
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Even kort want mobiel en het is al vaak behandeld,

Ik rij gewoon op m'n racefiets door. Ook met ijzel etc. Prima te doen als je enigzins skills hebt. Gewoon zo'n cree lamp en gaan met die banaan. Waarom max 20/25?

Krachttraining is een goede afwisseling in de winter
Maximaal 20/25km omdat fietsen op mijn hybride een stuk zwaarder is, de gemiddelde snelheid lager ligt, en omdat ik en het donker en kou een uurtje wel genoeg vind :D
pi_155538912
Vanaf dat ze beginnen te strooien stap ik over op m'n fitness fiets met spatborden. In het donker een chinese bouwlamp erop. Verder dit seizoen flink wat winterkleding etc. ingeslagen dus kou moet ook niet echt een probleem zijn.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:30:45 #98
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_155539166
quote:
Kan je doen, ik doe het niet. Geen zin in. Fietsen doe ik in de herfst / winter vrijwel alleen in de weekenden, doordeweeks andere bezigheden
.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:38:49 #99
145146 Andyy
pi_155539446
pi_155539750
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:21 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Vooruit, laat ik het zo stellen: waarom zou je nog op 23 mm rijden?

Wat doen de profs eigenlijk?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:46:59 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155539782
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:38 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Als het een echte was, was 't een mooie.
pi_155540089
Wie heeft er hier trouwens een winterjack van Castelli (bedoel niet de Gabba)? Zit al paar dagen te twijfelen om er één te kopen. Heb al een Gabba maar die vond ik vorig jaar tot ongeveer 3-5 graden boven nul nog wel te doen, maar daaronder heb ik gewoon wat anders nodig. Mijn andere winterjacks ben ik uitgegroeid.
pi_155540110
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als je smalle velgen hebt en hard door de bocht wilt gaan.
pi_155540136
quote:
[ afbeelding ]
Kom je uit twente?
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:56:28 #105
145146 Andyy
pi_155540183
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:55 schreef ratatat het volgende:

Kom je uit twente?
Nee? Wel twee jaar in Almelo gewoond
pi_155540284
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:56 schreef Andyy het volgende:

[..]

Nee? Wel twee jaar in Almelo gewoond
Stom vergezocht grapje. Maar wat voor groep ga je erop gooien?
pi_155540312
quote:
[ afbeelding ]
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:02:30 #108
145146 Andyy
pi_155540450
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:58 schreef ratatat het volgende:

[..]

Stom vergezocht grapje. Maar wat voor groep ga je erop gooien?
105 van m'n oude fiets.
Was het een verwijzing naar de Chinarello van Oksel? oO<
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:19:56 #109
145146 Andyy
pi_155541171
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat doen de profs eigenlijk?
Vooral 25, sommige 24
pi_155541352
Ik denk dat ik maar nieuw frame moet. Wat is mooi voor Patty?
pi_155541539
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:24 schreef Patroon het volgende:
Wat scheelt er aan je 'oude'? Die heb je toch nog niet zo heel lang? Of gewoon n+1?
pi_155541542
quote:
Baum komt wel in de buurt van 'goed genoeg voor Patty'.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:29:51 #113
145146 Andyy
pi_155541588
quote:
Wat voor eisen heb je?
pi_155541658
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:29 schreef Andyy het volgende:

[..]

Wat voor eisen heb je?
1) Geen china frame denk ik :p
pi_155541773
quote:
[ afbeelding ]
Mooi hoor! Mooie kleurstelling, die zie je niet veel ;)

Daaran kan je overigens wel zien dat ie nep is ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:51:18 #116
145146 Andyy
pi_155542469
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Mooi hoor! Mooie kleurstelling, die zie je niet veel ;)

Daaran kan je overigens wel zien dat ie nep is ;)
Ach, hij is wel in die kleurstelling verkocht. Maar heb niet de intenties om 'm als echt te presenteren. Vertel ook gelijk dat het een China frame is als ik er met mensen over praat.
Maar thanks, ga er wel veel crits mee rijden volgend jaar :P
Hoefde maar 58 euro belasting te betalen, terwijl het met mijn wielen 97 was :{
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:53:52 #117
73911 ultra_ivo
pi_155542545
quote:
Gewoon doorrijden. Afhankelijk van het weer gebruik ik een van m'n gewone fietsen met 28mm banden of m'n Bob Jackson met spijkerbanden.
pi_155546027
Dan heb ik die kleurstelling nooit gezien :D
Die zilveren zadelpen vind ik niet echt 'des Scotts'.

Mooi bakkie om lekker mee te raggen!
pi_155546064
Ik fiets in de winter ook gewoon door. Heb aardig wat winterkleding, een dikke Chinese lamp en ga veel op de crosser op pad :Y
pi_155546551
Een crosser lijkt me ook wel mooi om te hebben. Mischien deze winter wat noppenbanden onder m'n fitnessfiets gooien en kijken of dat een beetje gaat.
pi_155550150
quote:
[ afbeelding ]
dat ding uit het stuur ik om je kin op te leggen?
it's better to burn out than to fade away...
pi_155550900
Na in Juni mijn eerste fiets te hebben aangeschaft en met zeer veel plezier 3-4x per week wat leuke ritjes gemaakt te hebben wordt het nu langzaam aan wat kouder. De verbeteringen waren zeer goed te merken qua conditie en snelheid en geniet met volle teugen ^O^
Ik heb alleen nog een zomeroutfit op het moment.

Ik heb gelukkig de vrijheid qua werk om ook overdag even een paar uur op de fiets te kruipen, dus licht is er genoeg.
Wat is het advies om de herfst en eventueel winter door te komen qua fietskleding?

Thnx
I am a Koala who Stretches :P
pi_155551507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:48 schreef StretchingKoala het volgende:
Na in Juni mijn eerste fiets te hebben aangeschaft en met zeer veel plezier 3-4x per week wat leuke ritjes gemaakt te hebben wordt het nu langzaam aan wat kouder. De verbeteringen waren zeer goed te merken qua conditie en snelheid en geniet met volle teugen ^O^

Ik heb gelukkig de vrijheid qua werk om ook overdag even een paar uur op de fiets te kruipen, dus licht is er genoeg.
Wat is het advies om de herfst en eventueel winter door te komen qua fietskleding?

Thnx
Ben zelf ook een beginnend fietser en ben vorig jaar september begonnen.
Op aanraden van de meeste hier en op het forum van de concurrent, een Castelli Gabba gekocht. Uitermate geschikt voor alle weersomstandigheden van 0 tot 17 graden. Is wel wat duur maar haalt zijn geld er volop uit.
pi_155551649
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:48 schreef StretchingKoala het volgende:

Thnx
Als je nu al een zomeroutfit hebt, kun je eerst nog wel even toe met arm en been stukken, en eventueel een mouwloos windbreaker dingetje van eenvoudige stof. Dan kan je nog een lange broek zonder zeem kopen voor de winter, die draag je dan over je korte broek. Lekker warm met 2 lagen stof over de billen en bovenbenen.
En natuurlijk een goed winddicht jack zoals Thierry ook al zegt.
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:42:37 #125
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155551877
Ik ben het met Gripper eens. Het enige wat nog aan te raden is zijn overschoenen (hoezen voor over je schoen)
Die houden (regen) water gedeeltelijk buiten en zijn winddicht, dus warmere voeten.
Ik heb de BBB waterflex.

En dikkere handschoenen (eventueel ook waterdicht) en een los colletje/buf om je nek warm te houden.
pi_155551928
Dat Castelli Gabba ziet er idd goed uit, dus beter korte mouwen te nemen met arm en beenstukken dan een longsleeve neem ik aan.

Is er mooi ook in Cannodale variant, past meui bij t fietske ^O^
pi_155551930
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben het met Gripper eens. Het enige wat nog aan te raden is zijn overschoenen (hoezen voor over je schoen)
Die houden (regen) water gedeeltelijk buiten en zijn winddicht, dus warmere voeten.
Ik heb de BBB waterflex.

En dikkere handschoenen (eventueel ook waterdicht) en een los colletje/buf om je nek warm te houden.
Bevallen goed die waterflex? :)
Hoe vallen ze qua maat?
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:52:16 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155552110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:44 schreef StretchingKoala het volgende:
Dat Castelli Gabba ziet er idd goed uit, dus beter korte mouwen te nemen met arm en beenstukken dan een longsleeve neem ik aan.

Is er mooi ook in Cannodale variant, past meui bij t fietske ^O^
Kan, nadeel van mouwstukken is dat je er niet nog een thermo onder aan kan. Ik heb de convertible en daar gaat dat wel.
quote:
4s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

Bevallen goed die waterflex? :)
Hoe vallen ze qua maat?
Zelfde als je schoenen. Ik heb er een tweede set van gekocht. Ze zijn water en wind dicht. Neopreen overschoenen zijn denk ik wel wat warmer, maar dat heb ik niet nodig.

Voor deze winter ga ik waarschijnlijk nog waterdichte winterschoenen kopen :)
pi_155553706
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan, nadeel van mouwstukken is dat je er niet nog een thermo onder aan kan. Ik heb de convertible en daar gaat dat wel.

[..]

Zelfde als je schoenen. Ik heb er een tweede set van gekocht. Ze zijn water en wind dicht. Neopreen overschoenen zijn denk ik wel wat warmer, maar dat heb ik niet nodig.

Voor deze winter ga ik waarschijnlijk nog waterdichte winterschoenen kopen :)
Waarom kan je onder mouwstukken geen thermo?
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:45:05 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155553770
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:43 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Waarom kan je onder mouwstukken geen thermo?
Kan wel, maar aantrekken gaat verschrikkelijk lastig. Of althans, lastiger bij een langemouwenshirt (die zijn vaak toch wat wijder)
pi_155553882
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan wel, maar aantrekken gaat verschrikkelijk lastig. Of althans, lastiger bij een langemouwenshirt (die zijn vaak toch wat wijder)
Als je de mouw gewoon bij uiteinden pakt schuif je de armstukken er zo overheen is mijn ervaring. Als je een thermo/ ondershirt eronder draagt blijven de armstukken ook beter op zijn plek.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:55:08 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155554114
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:48 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Als je de mouw gewoon bij uiteinden pakt schuif je de armstukken er zo overheen is mijn ervaring. Als je een thermo/ ondershirt eronder draagt blijven de armstukken ook beter op zijn plek.
Ik heb de castelli nanoflex armstukken en armstukken van mavic. Die zijn allebei dusdanig strak dat ik er niet makkelijk een thermo onder krijg en voor het beter blijven zitten hoef ik het niet te doen.
Sowieso lijkt het me dat je beter je laagjes ietsjes los op elkaar kan hebben (maar niet flubberend) dan superstrak. Dan blijft er meer lucht tussen wat beter isoleert en waardoor je beter vocht (zweet/regen) kwijt raakt.
Het is ook een stukje persoonlijke voorkeur.
pi_155554144
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb de castelli nanoflex armstukken en armstukken van mavic. Die zijn allebei dusdanig strak dat ik er niet makkelijk een thermo onder krijg en voor het beter blijven zitten hoef ik het niet te doen.
#viesdik
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:57:02 #134
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155554173
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

#viesdik
Maatje XS
pi_155554525
Gewoon met je ringvinger en middelvinger ff de mouw op z'n plek houden.
pi_155557767
http://www.bikeradar.com/(...)-cycling-snob-45097/

quote:
Anti snob
You have a strong love of cycling but you hate the pretentious crowds with their caps and pulled-up socks – you'd rather be out on your bike than sipping espressos.
pi_155557786
http://cyclingtips.com.au/2015/08/wirel ... uces-etap/

Elektronische groep van sram.. Nice..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_155557952
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:55 schreef the_critic het volgende:
http://cyclingtips.com.au/2015/08/wirel ... uces-etap/

Elektronische groep van sram.. Nice..
Lelijk dat blok in de achter der. voor de rest ziet het er wel gelikt uit.
pi_155559323
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:09 schreef Tommeke het volgende:
Gewoon met je ringvinger en middelvinger ff de mouw op z'n plek houden.
Ringvinger?
pi_155560240
Welk frame vinden jullie mooier?

of

pi_155560516
De onderste. Hoewel ik daar die witte strook weer niet zo bijpassend vindt.
pi_155560611
Bovenste
  woensdag 26 augustus 2015 @ 15:25:15 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155560619
De bovenste al maakt het toch geen reet uit want niemand die 'm ziet als je rondscheurt.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 15:34:25 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155560908
http://www.nu.nl/wielrenn(...)n-vuelta-stelen.html
Zo kan je ook een nieuwe fiets komen patty.
Ik stel een 1-2tje voor met Tommeke, die legt snel een noodverband over het hoofd aan van de gevallen renner terwijl jij er vandoor gaat :D
pi_155561454
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.nu.nl/wielrenn(...)n-vuelta-stelen.html
Zo kan je ook een nieuwe fiets komen patty.
Ik stel een 1-2tje voor met Tommeke, die legt snel een noodverband over het hoofd aan van de gevallen renner terwijl jij er vandoor gaat :D
Je ziet duidelijk dat die aardige meneer alleen maar even controleert of het zadel nog wel recht staat :D
Mijn foto's op Flickr!
pi_155561659
Zit naar een nieuwe groep te kijken, en wat een rare trends zitten daar toch in naar mijn idee. Naar mijn idee is een 52/39 ideaal voor het Nederlandse polderlandschap dat levert een volgende verzettengrafiek op. Zoals je kunt zien is er alleen aan de bovenste en onderste uiteinden sprake van een toename van meer dan 7 %, en in een het middengebied waar de meeste amateurs op zullen rijden zit het zelfs onder de 6 %. Bij 90 omwentelingen zit dat zo tussen de 28 en 32 km/u.

Een 53/39 is ietsje minder gunstig, maar het ontloopt elkaar niet zoveel. Wel zit precies in het midden een toename van meer dan 7 %, wat ik ten opzichte van de 52/39 voor de amateur toch minder gunstig vind:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu heeft Shimano ook 52/36 en 50/34 in de aanbieding. Naar mijn idee zijn die echt vrij waardeloos voor het Nederlandse polderlandschap. Precies in het midden zit een toename van meer dan 14 %, juist op de snelheid die veel amateurs aan zullen houden.
SPOILER
Ik heb zelf liever dat ze gewoon de 52/39 weer in het assortiment doen. Ik rij zelf meestal met iets meer dan 100 omwentelingen rond en dan heb ik zo rond mijn kruissnelheid van 32-34 km/u lekker veel versnellingen in kleine stapjes tot mijn beschikking zonder dat je een extreme kettinglijn moet schakelen. Merkwaardige ontwikkelingen in mijn ogen. :P
  woensdag 26 augustus 2015 @ 16:03:37 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155561699
Fietsland is groter dan Nederland naar het schijnt.
pi_155561877
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:03 schreef kanovinnie het volgende:
Fietsland is groter dan Nederland naar het schijnt.
Natuurlijk; maar dat is niet veranderd de afgelopen jaren. :P Bovendien zijn er zat andere vlakke gebieden in de wereld waar fietsen populair is.
pi_155561905
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:02 schreef Kowloon het volgende:
Zit naar een nieuwe groep te kijken, en wat een rare trends zitten daar toch in naar mijn idee. Naar mijn idee is een 52/39 ideaal voor het Nederlandse polderlandschap dat levert een volgende verzettengrafiek op. Zoals je kunt zien is er alleen aan de bovenste en onderste uiteinden sprake van een toename van meer dan 7 %, en in een het middengebied waar de meeste amateurs op zullen rijden zit het zelfs onder de 6 %. Bij 90 omwentelingen zit dat zo tussen de 28 en 32 km/u.
[ afbeelding ]

Een 53/39 is ietsje minder gunstig, maar het ontloopt elkaar niet zoveel. Wel zit precies in het midden een toename van meer dan 7 %, wat ik ten opzichte van de 52/39 voor de amateur toch minder gunstig vind:
SPOILER
Nu heeft Shimano ook 52/36 en 50/34 in de aanbieding. Naar mijn idee zijn die echt vrij waardeloos voor het Nederlandse polderlandschap. Precies in het midden zit een toename van meer dan 14 %, juist op de snelheid die veel amateurs aan zullen houden.
SPOILER
Ik heb zelf liever dat ze gewoon de 52/39 weer in het assortiment doen. Ik rij zelf meestal met iets meer dan 100 omwentelingen rond en dan heb ik zo rond mijn kruissnelheid van 32-34 km/u lekker veel versnellingen in kleine stapjes tot mijn beschikking zonder dat je een extreme kettinglijn moet schakelen. Merkwaardige ontwikkelingen in mijn ogen. :P
Ik heb er sinds gisteren een 36 binnenblad op voor de cyclo in Luxemburg en omdat ik dat in de winter denk wel fijn vind, als de snelheid toch lager ligt.

Maar ik denk dat jij hier een denkfout maakt, omdat je verzet op het binnenblad maar tot de 15 gaat. Terwijl ik zonder problemen 36-13 kan rijden (de ketting is dan nog niet te scheef). Ik heb dan nog de 12 en 11 over, maar dan loopt de ketting niet mooi meer. Dus van 36-13 naar 52-25 of 23 is veel minder dan 14%
pi_155562092
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb er sinds gisteren een 36 binnenblad op voor de cyclo in Luxemburg en omdat ik dat in de winter denk wel fijn vind, als de snelheid toch lager ligt.

Maar ik denk dat jij hier een denkfout maakt, omdat je verzet op het binnenblad maar tot de 15 gaat. Terwijl ik zonder problemen 36-13 kan rijden (de ketting is dan nog niet te scheef). Ik heb dan nog de 12 en 11 over, maar dan loopt de ketting niet mooi meer. Dus van 36-13 naar 52-25 of 23 is veel minder dan 14%
Ah, dat zou de zaken wel veranderen ja. Ik heb er nu een 30/39/52 op zitten, maar de 30 heb ik echt nog nooit op gereden, dus nu ik naar een nieuwe groep aan het kijken ben dacht ik een 39/52 aan te schaffen. Maar die zijn er dus niet meer. Kan ik er dus uit gaan van dat alleen de buitenste twee kransjes geen acceptabele kettinglijn meer opleveren? Dan heb je veel meer marge inderdaad.
pi_155562280
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:19 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ah, dat zou de zaken wel veranderen ja. Ik heb er nu een 30/39/52 op zitten, maar de 30 heb ik echt nog nooit op gereden, dus nu ik naar een nieuwe groep aan het kijken ben dacht ik een 39/52 aan te schaffen. Maar die zijn er dus niet meer. Kan ik er dus uit gaan van dat alleen de buitenste twee kransjes geen acceptabele kettinglijn meer opleveren? Dan heb je veel meer marge inderdaad.
Naja opzich is midden in het blok het beste, maar dan zou je ook niks hebben aan je 11 of 10sp. Ik rij probleemloos 36-13. Bij 95RPM is dat 33km/h. Dat staat ongeveer gelijk aan 52-19 (bij 96rpm rij je 33kmh met 52-19)
pi_155562552
Met di2 rij ik ook probleemloos 39-11 of 53-25.
pi_155562932
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:38 schreef ddx het volgende:
Dat rij ik ook met 39-11, alleen het verschil is dat met het kleinere 36 blad hij tegen het 52 blad aankomt bij 36-11 ;)
pi_155563368
quote:
16s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maatje XS
#meisjesarmpjes
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 26 augustus 2015 @ 17:23:52 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155563812
Keihard stuk voor de wind gefietst _O_

Garmin stond op pauze -O-
pi_155564346
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:44 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Ringvinger?
Wijsvinger of duim erbij werkt ook wel goed :P
pi_155565415
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:11 schreef Patroon het volgende:

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]
Die met vrouwenkleurtjes *O*
pi_155566969
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:11 schreef Patroon het volgende:
Ik het voorbeeld van Kowloon wordt geen cassette met 11 gebruikt, maar een 12-25. In dat geval zou de 13 dus de een-na-laatste tand zijn. Waar bij jou de de 12 zit, en je dus de ketting niet mooi meer vindt liggen bij gebruik van het binnenblad.

Laat de 14 nog in het midden.
pi_155569581
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:06 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik het voorbeeld van Kowloon wordt geen cassette met 11 gebruikt, maar een 12-25. In dat geval zou de 13 dus de een-na-laatste tand zijn. Waar bij jou de de 12 zit, en je dus de ketting niet mooi meer vindt liggen bij gebruik van het binnenblad.

10sp

HAHAHA
pi_155569620
Rondje van 48km met bijna 35km/h gemiddeld gefietst met z'n drieën :') Op het laatst ging mijn fiets nog kraken alleen kon ik er niet achter komen waar het vandaan kwam. Ik denk vanuit mijn achterwiel of in mijn crank. Het was eigenlijk alleen als ik kracht zette. Hopelijk is het morgen weer weg.
pi_155572380
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

10sp

HAHAHA
Beter tellen.
pi_155573362
pi_155573403
Mooie kleuren Patty, die 2 die je eerder postte.. :6
pi_155573467
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:14 schreef muzas het volgende:

[..]

Beter tellen.
Hij geeft niet hele blok dus weten we niet of 10 of 11sp is. Met 12-25 zit je met 13 idd wel op één na laatst tandwiel. Beter dan 11-23 wat icm 36 voldoende moet zijn :)
pi_155573484
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:38 schreef Oksel het volgende:
Zeg dat maar tegen Rob ;)

Ik vind ze ook best saai hoor. Liever een volledig witte met beetje zwart :)
pi_155574288
quote:

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]
Om eerlijk te zijn vind ik ze beide niet mooi. Dan vind ik het frame wat je nu hebt tig keer mooier.
pi_155574422
Ik zou wel een Bianchi Specialissima willen.

woensdag 26 augustus 2015 @ 22:06:37 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155574737
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:38 schreef Oksel het volgende:
Ja maar teringlelijk en veel te hoge velgen.

Wat is dat voor stuur?
  woensdag 26 augustus 2015 @ 22:32:58 #169
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155575799
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

10sp

HAHAHA
Weet je nog, waslijnen hahaha, triplo hahaha, vond je toen ook al zo leuk. Grappenmaker!
pi_155577526
Ohja. Dat heeft Patty op z'n Koga :P

Ik zag vandaag nog een echte Defy Sora _O_
Ging ff een ommetje maken. Had m'n wedstrijdwieltjes met Veloflexen er nog in zitten. Puur genot. Lekker in het zonnetje, ff een uurtje met 25 gemiddeld rondgetoerd voordat ik moest werken, heerlijk.

Btw, een 36 is op het vlakke ronduit kut.
pi_155579785
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

Naja opzich is midden in het blok het beste, maar dan zou je ook niks hebben aan je 11 of 10sp. Ik rij probleemloos 36-13. Bij 95RPM is dat 33km/h. Dat staat ongeveer gelijk aan 52-19 (bij 96rpm rij je 33kmh met 52-19)
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:38 schreef ddx het volgende:
Ah, dat is dus allemaal geen enkel probleem. :) Dan ga ik maar gewoon voor de 53-39 voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:06 schreef muzas het volgende:

Ik had in de calculator de 12-25 11 speed cassette (12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25) ingevoerd. Dat leek mij voor Nederland de meest interessante cassette omdat je dan veel keus hebt zo tussen de 30 en 35 km/u. Maar misschien kan ik dan toch beter voor de 11-28 gaan? Dan heb je inderdaad wat meer marge. Ik zat overigens aan de 105 5800 te denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 27-08-2015 00:56:29 ]
pi_155581261
Je kan ook een losse 39 er bij kopen. Zet je die er op in Nederland, en dan de meegeleverde 34 of 36 gebruiken als je eens de heuvels opzoekt.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 07:02:38 #173
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_155581440
Gewoon een dubbel hier.
De dolomieten kwam ik er ook mee op, al waren de laatste 5 km van passo manghen wel wat harken. Trippel was fijn toen ik net begon. Cassette is 12-15 wel prettig, weinig verschil tussen versnellingen, op ttfiets 13-24 of
12-23.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_155581479
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:16 schreef Tommeke het volgende:
Ohja. Dat heeft Patty op z'n Koga :P

Ik zag vandaag nog een echte Defy Sora _O_
Ging ff een ommetje maken. Had m'n wedstrijdwieltjes met Veloflexen er nog in zitten. Puur genot. Lekker in het zonnetje, ff een uurtje met 25 gemiddeld rondgetoerd voordat ik moest werken, heerlijk.

Btw, een 36 is op het vlakke ronduit kut.
Ervaring? Rijdt nu anders behoorlijk prima met 36
pi_155581482
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Weet je nog, waslijnen hahaha, triplo hahaha, vond je toen ook al zo leuk. Grappenmaker!
Nee weet ik niet meer :')

Joh...ik maak een grapje ;)
pi_155581569
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ervaring? Rijdt nu anders behoorlijk prima met 36
Mijn chickje heeft na haar eerste ritje de 36 van haar fiets gehaald en er een 39 op gezet. Dus ik parafraseerde haar ;)
pi_155582695
Parawat? Tom gaat mooie woorden gebruiken.
pi_155582724
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:38 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Mijn chickje heeft na haar eerste ritje de 36 van haar fiets gehaald en er een 39 op gezet. Dus ik parafraseerde haar ;)
Dan is het een beest en rijdt ze harder dan 33 km/h ;)
Dat 1e wist ik al :P
pi_155582745
Krentenbol met kaas of toch met suiker? Keuzes :(
pi_155582749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:56 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn vind ik ze beide niet mooi. Dan vind ik het frame wat je nu hebt tig keer mooier.
Ik eigenlijk ook...

Probleem is nu dat mijn onderste lager altijd vrij snel slecht wordt...ik mag heb binnenkort naar het service centrum van Canyon brengen en dan gaan zij het nakijken.
pi_155582902
Ik denk dat de vierkante het beste past.
pi_155583644
https://www.canyon.com/nl/eurobike2015/technologie.html

Ziet er wel nice uit moet ik zeggen. Maakt gebruik van google maps.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:21:40 #183
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155583887
Je kan een hoop van Canyon zeggen, maar ze innoveren flink!
pi_155584499
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
Je kan een hoop van Canyon zeggen, maar ze innoveren flink!
Ze zetten dit jaar ook vol in op een nieuwe mountainbike, Exceed. Lichtste variant weegt waarschijnlijk rond de 7,5 kilo en tegen een prijs van maar 7000¤. Bij een Specialized of Cannondale heb je dan net de instapmodellen.

Wat ook wel goed is om te zien is dat er steeds meer kleur in komt. Bijna alle 2016 hebben meer kleur dan al jaren ervoor.

Cube vind ik ook steeds interessanter qua prijs/ kwaliteit. Voordeel is dat je Cube ook in de winkel kan kopen en ze qua specs bijna hetzelfde leveren als Canyon en qua prijs bijna niks onderdoen. Heb zelf alleen weinig met het merk.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:47:58 #185
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155584519
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ze zetten dit jaar ook vol in op een nieuwe mountainbike, Exceed. Lichtste variant weegt waarschijnlijk rond de 7,5 kilo en tegen een prijs van maar 7000¤. Bij een Specialized of Cannondale heb je dan net de instapmodellen.

Wat ook wel goed is om te zien is dat er steeds meer kleur in komt. Bijna alle 2016 hebben meer kleur dan al jaren ervoor.

Cube vind ik ook steeds interessanter qua prijs/ kwaliteit. Voordeel is dat je Cube ook in de winkel kan kopen en ze qua specs bijna hetzelfde leveren als Canyon en qua prijs bijna niks onderdoen. Heb zelf alleen weinig met het merk.
7000 euro, daar heb je toch ook wel een goede specialized of cannondale voor?
pi_155584612
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

7000 euro, daar heb je toch ook wel een goede specialized of cannondale voor?
Jawel, alleen lang niet zo goed afgemonteerd en zo licht als Canyon.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:07:33 #187
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_155584946
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:51 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Jawel, alleen lang niet zo goed afgemonteerd en zo licht als Canyon.
Ja, maar om dat nou een instapmodel te noemen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:09:54 #188
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155584978
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Dat was mijn punt een beetje ja.
pi_155585155
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat was mijn punt een beetje ja.
Doelde op de goedkoopste fiets van het high-end model ;)
pi_155586876
Net mijn fietske terug gebracht, begon opeens vreselijk te kraken bij elke omwenteling.
Het leek wel een oude oma fiets van 55 jaar oud :@
Denk dat lagers gesmeerd moeten worden of vervangen, valt gelukkig allemaal binnen de garantie.

Wel vreemd dat dit zich al naar 1100 km openbaarde...is dat domme pech?

Fiets zelden als het nat is of door de modder, en na gebruik altijd schoongemaakt.
pi_155587457
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:35 schreef StretchingKoala het volgende:
.... na gebruik altijd schoongemaakt.
Met de hogedrukreiniger?
;)
pi_155587565
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:57 schreef cafca het volgende:

[..]

Met de hogedrukreiniger?
;)
Uiteraard, nadat ik eerst mijn terras tegels heb gedaan en mijn auto ^O^
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:02:52 #193
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155587612
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:03:41 #194
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155587630
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:01 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

Uiteraard, nadat ik eerst mijn terras tegels heb gedaan en mijn auto ^O^
Of je geeft even serieus antwoord.
pi_155587732

Ik vind dit ook wel mooi. Maar dat komt misschien ook wel door de hoge wielen :D
pi_155587737
quote:
Lijken wel polen wat daar aan het werk zijn.
pi_155587761
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Of je geeft even serieus antwoord.
Uiteraard doe ik dat niet met een hogedruk spuit, netjes met een doekje en wat water, ik reageerde voor de grap op de user boven me met een knipoog.
pi_155587889
Kan iemand mij uitleggen wat de waarde van stack en reach nou precies aangeeft?

Mijn Canyon heeft een stack van 568 en die Allez hierboven in maat 56 een stack van 573 en in een maat kleiner 547. Wat zeggen mij die getallen?
pi_155588057
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:07 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind dit ook wel mooi. Maar dat komt misschien ook wel door de hoge wielen :D
Ja vet frame, toffe accenten.

Moeten idd dikke wielen in. Maar die heb je :P
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:19:41 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155588087
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:12 schreef Patroon het volgende:

Mijn Canyon heeft een stack van 568 en die Allez hierboven in maat 56 een stack van 573 en in een maat kleiner 547. Wat zeggen mij die getallen?

Dus de maat van je trapas tot het center van de bovenkant van je frame waar je voorvork door heen loopt.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:23:20 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155588171
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:12 schreef Patroon het volgende:

Dat zegt dus trouwens dat die 56 5mm hoger is dan je canyon en de kleinere maat 21 mm kleiner.
pi_155588320
Die Allez is al lang uitverkocht denk ik.

Wel een vet ding. Vooral met hoge velgen.
pi_155588331
Met een 39 heb je gewoon een mooiere kettingloop zegt m'n chicka.
pi_155588386
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:29 schreef Tommeke het volgende:
Gewoon harder fietsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 13:32:16 ]
pi_155588519
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Gewoon harder fietsen.
Of juist langzamer ;)
pi_155588548
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:36 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Of juist langzamer ;)
O-)
pi_155589126
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:29 schreef Tommeke het volgende:
Moet je maar zeggen dat ze als vrouw haar emoties eens aan de kant moet zetten als het over rationele zaken gaat ;)

Met een 36x15 en cadans 95 rij je 28,6km/h en met de 14 zelfs 30.7km/h. Dat is gewoon midden in het blok ;)
pi_155589149
Je stack bepaalt dus het diepste wat je kan zitten, op die hoogte moet je minimaal je stuurpen vastmaken aan je vorkbuis.
Mijn foto's op Flickr!
pi_155589150
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat zegt dus trouwens dat die 56 5mm hoger is dan je canyon en de kleinere maat 21 mm kleiner.
Zou dan wel perfect zijn want ik gebruik nu een 5mm spacer op mijn Canyon. Dus eigenlijk kan je gewoon de reach en stack naast elkaar leggen om frames te vergelijken?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:07:30 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155589285
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zou dan wel perfect zijn want ik gebruik nu een 5mm spacer op mijn Canyon. Dus eigenlijk kan je gewoon de reach en stack naast elkaar leggen om frames te vergelijken?
Wat ik er van gelezen heb is het een betere manier van vergelijken dan zitbuis/bovenbuis/stuurhoogte(hoe heet die ook weer) vergelijken.

Maargoed, ook met dezelfde reach en stack kan een fiets heel anders aanvoelen denk ik omdat je zadel nog steeds op een andere plek kan staan. Die word namelijk niet meegenomen met reach and stack.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:09:05 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155589329
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:01 schreef Gripper het volgende:
Je stack bepaalt dus het diepste wat je kan zitten, op die hoogte moet je minimaal je stuurpen vastmaken aan je vorkbuis.
Juist. Je kan je stack wel kunstmatig verhogen op een frame met spacers, maar niet verlagen.
pi_155589331
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Moet je maar zeggen dat ze als vrouw haar emoties eens aan de kant moet zetten als het over rationele zaken gaat ;)

Met een 36x15 en cadans 95 rij je 28,6km/h en met de 14 zelfs 30.7km/h. Dat is gewoon midden in het blok ;)
Zit tussen haar oren. Ach, ze weet het zelf om te wisselen, ik heb er geen werk aan :P
  donderdag 27 augustus 2015 @ 14:10:46 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155589383
Als ik de verhalen moet geloven heeft Tommeke de ideale vrouw
pi_155589659
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat ik er van gelezen heb is het een betere manier van vergelijken dan zitbuis/bovenbuis/stuurhoogte(hoe heet die ook weer) vergelijken.

Maargoed, ook met dezelfde reach en stack kan een fiets heel anders aanvoelen denk ik omdat je zadel nog steeds op een andere plek kan staan. Die word namelijk niet meegenomen met reach and stack.
Zadelpositie is volgens mij altijd hetzelfde t.o.v. de trapas, dus die heeft weinig/geen invloed.
pi_155590021
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
ik moet voor de mijne zelfs het zadel verstellen -O- Maar vind het wel super dat ze het racefietsen leuk vind *D

[ Bericht 0% gewijzigd door Flipmoehoe op 27-08-2015 14:48:20 ]
pi_155590277
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
D'r zijn nog wel wat verbeterpunten hoor.

En uiteindelijk ben ik toch wel degene die dat blad verwisselt :')
pi_155590370
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:43 schreef Tommeke het volgende:

[..]

D'r zijn nog wel wat verbeterpunten hoor.

En uiteindelijk ben ik toch wel degene die dat blad verwisselt :')
Tommeke, ben jij fietsenmaker?

Ik meen het ergens gelezen te hebben hier.
pi_155590600
Dat Vos-filmpje. Niet te doen, kan er haast niet naar kijken.

Very charming:
Aldus.
pi_155590634
* pomp nog maar even verder hoor O-)
pi_155590870
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Juist. Je kan je stack wel kunstmatig verhogen op een frame met spacers, maar niet verlagen.
Kaas waagt dat te betwijfelen, met die -17 pennen van hem kan je je stuur bijna op je voorband leggen. ;)
Mijn foto's op Flickr!
pi_155590872
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:56 schreef Z het volgende:
Dat Vos-filmpje. Niet te doen, kan er haast niet naar kijken.

Very charming:
[ link | afbeelding ]
Haha ach, als je op je zadel zit oefen je ook druk uit op je zitvlak, dus wat ze doen is eigenlijk de enige goede manier om de zadelhoogte goed in te stellen.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 15:13:00 #222
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155591079
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

Kaas waagt dat te betwijfelen, met die -17 pennen van hem kan je je stuur bijna op je voorband leggen. ;)
Tsja dit is dan ook een begrip van de afgelopen paar jaar, toen ome Tolmino vroeger eens begon met stalen buizen te lassen deden ze er nog niet aan.
pi_155591167
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:05 schreef iScream. het volgende:

[..]

Haha ach, als je op je zadel zit oefen je ook druk uit op je zitvlak, dus wat ze doen is eigenlijk de enige goede manier om de zadelhoogte goed in te stellen.
Maar om het dan ook zo expliciet te laten zien in zo'n klungelig filmpje ...
Aldus.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 15:54:28 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155592177
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

maximaal 20mm spacers op die vork en niet smokkelen met een topcap op je balhoofd van ook nog es 20mm, dus tussen onderkant stuurpen en bovenkant balhoofdbuis van je kader max 20mm. Dat is mijn religie.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 15:57:41 #225
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155592253
Vriend van me is onderuit gedonderd in de eerste echte tocht op vakantie. Na een kwartier, in een klein afdalinkje.

Sleutelbeen gebroken.

Gelukkig komen ze dit weekend terug
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:08:03 #226
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155592479
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
Vriend van me is onderuit gedonderd in de eerste echte tocht op vakantie. Na een kwartier, in een klein afdalinkje.

Sleutelbeen gebroken.

Gelukkig komen ze dit weekend terug
zeg maar dat hij moet leren te sturen.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:25:51 #227
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155592901
quote:

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]
Ik vind ze allebei best saai om te zien maar ze zijn ongetwijfeld erg goed kwalitatief. Vind geen vd 2 mooi eigenlijk. Ik hoop zelf nog ff met mijn Gios kader te doen een aantal seizoenen. Ik rijd er toch niet zo veel mee ook.
pi_155593331
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:25 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vind ze allebei best saai om te zien maar ze zijn ongetwijfeld erg goed kwalitatief. Vind geen vd 2 mooi eigenlijk. Ik hoop zelf nog ff met mijn Gios kader te doen een aantal seizoenen. Ik rijd er toch niet zo veel mee ook.
Eens...ik word er niet warm van..

Ik hou ook meer van glanzende frames matte.
pi_155593575
Aangezien ik mijn frame in de winter wil laten repareren, is het ook mogelijk om hem gelijk volledig te laten spuiten.

Deze leveren echt mooi werk:
http://www.specialpaintwork.nl/nl/gallery/frames

Maar nu eens bedenken hoe dat er uit moet gaan zien...mmm lastig
  donderdag 27 augustus 2015 @ 18:16:58 #230
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155596196
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:18 schreef muzas het volgende:

[..]

Ja vet frame, toffe accenten.

[ afbeelding ]

Moeten idd dikke wielen in. Maar die heb je :P
Kermisfiets!
pi_155596702
Ik kom net een foto tegen van een van de PBP dames. Die heeft 800km op een open kont gereden.En serieus open.
pi_155596796
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dus de maat van je trapas tot het center van de bovenkant van je frame waar je voorvork door heen loopt.
Ja ik weet wat ze aangeven. Maar wat zegt het precies bij vergelijken? Als de ene reach 10mm langer is dan andere frame. Ben ik dan klaar met 10mm langere stuurpen? En als stack 5mm hoge is. Is dan spacertje van 5mm nodig en klaar? Of moet ik ook nog rekening houden met graden zitbuis en balhoofd etc?
pi_155596821
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kom net een foto tegen van een van de PBP dames. Die heeft 800km op een open kont gereden.En serieus open.
Mm geil....en dit post je zonder foto?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 18:54:21 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155597641
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ik weet wat ze aangeven. Maar wat zegt het precies bij vergelijken? Als de ene reach 10mm langer is dan andere frame. Ben ik dan klaar met 10mm langere stuurpen? En als stack 5mm hoge is. Is dan spacertje van 5mm nodig en klaar? Of moet ik ook nog rekening houden met graden zitbuis en balhoofd etc?
Langer of korter ;) Komt het verder op de graad en mm aan? Denk 't nie. Maar als je graag wilt kan ik, als jij de geometrie heb, ze wel met elkaar vergelijken in een tekenprogramma
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:53:51 #235
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155600282
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mm geil....en dit post je zonder foto?
haha
pi_155603080
Zo, de fietsbril maar meteen voorzien van een broertje
pi_155603309
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Langer of korter ;) Komt het verder op de graad en mm aan? Denk 't nie. Maar als je graag wilt kan ik, als jij de geometrie heb, ze wel met elkaar vergelijken in een tekenprogramma
Dat is fijn om te weten. Als ik iets anders wil/moet zal ik het zeggen!
pi_155605486
quote:
6s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:00 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
6s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:00 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Is die fietsbril ook op sterkte (denk het haast niet)?
pi_155605849
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:49 schreef poiuytr het volgende:

[..]

[..]

Is die fietsbril ook op sterkte (denk het haast niet)?
Nee. M'n 'dagelijkse' is +3(ish)... Kan dus ook wel zonder bril de boel wel scherp krijgen... En die paar uurtjes leveren dan geen hoofdpijn op.
pi_155614949
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:55 schreef muzas het volgende:

[..]

Nee. M'n 'dagelijkse' is +3(ish)... Kan dus ook wel zonder bril de boel wel scherp krijgen... En die paar uurtjes leveren dan geen hoofdpijn op.
Van die wegwerp lenzen van kruitvat of Hema ofzo is dan wel erg ideaal hoor..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_155616263
De gasten met de 1000km in 36 uur zijn onderweg :) Hier zou je ze kunnen volgen http://www.pfeiferchallenge.nl/liveblog-feed/ Ben erg benieuwd of ze het gaan redden binnen de tijd, en wat voor bedrag ze voor KIKA uiteindelijk gaan binnenhalen :Y
pi_155616279
Ik vind het straf!
pi_155616423
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:09 schreef the_critic het volgende:

[..]

Van die wegwerp lenzen van kruitvat of Hema ofzo is dan wel erg ideaal hoor..
Ik heb ze van de Etos. Geniaal spul inderdaad _O_
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:26:39 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155616428
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
De gasten met de 1000km in 36 uur zijn onderweg :) Hier zou je ze kunnen volgen http://www.pfeiferchallenge.nl/liveblog-feed/ Ben erg benieuwd of ze het gaan redden binnen de tijd, en wat voor bedrag ze voor KIKA uiteindelijk gaan binnenhalen :Y
Ah, ze doen met rust tussendoor.
pi_155616646
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ah, ze doen met rust tussendoor.
ik zie het net staan, al zullen ze alsnog genoeg km's maken.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:40:00 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155616689
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:38 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

ik zie het net staan, al zullen ze alsnog genoeg km's maken.
Dat denk ik ook wel hoor, ik weet ook niet of ik de energie voor zo'n tocht kan opbrengen. Toch vind ik het een beetje suf. Als je zegt dat je 1000 km in 36 uur gaat fietsen, rij dan ook die 1000 km in 36 uur. En er niet een estaffete van maken waarbij je nog "maar" 7/8/900 km hoeft te fietsen door lekker af te wisselen met een busje.
pi_155616916
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel hoor, ik weet ook niet of ik de energie voor zo'n tocht kan opbrengen. Toch vind ik het een beetje suf. Als je zegt dat je 1000 km in 36 uur gaat fietsen, rij dan ook die 1000 km in 36 uur. En er niet een estaffete van maken waarbij je nog "maar" 7/8/900 km hoeft te fietsen door lekker af te wisselen met een busje.
Ik had ook gedacht (of ergens gelezen) dat ze 's nachts in groepen een uurtje mochten rusten. Maar blijkbaar hebben ze toch iets meer rust terwijl de groep doorfietst. Ben wel benieuwd hoeveel gefietste km's ze bij terugkomst op de teller hebben staan
pi_155616973
Waarom verbinden fietsers toch zo vaak goede doelen aan tochten? Dat zie ik, bijvoorbeeld, volleyballers niet doen.
Aldus.
pi_155617013
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:54 schreef Z het volgende:
Waarom verbinden fietsers toch zo vaak goede doelen aan tochten? Dat zie ik, bijvoorbeeld, volleyballers niet doen.
Denk dat mensen zich beter kunnen inleven dat 1000 km fietsen loodzwaar is, dan bijvoorbeeld 24 uur non stop volleyballen :)
pi_155617136
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:54 schreef Z het volgende:
Ik snap die drang ook niet zo. Vaak zijn het ook mensen die voorheen nooit fietsten, een racefiets kopen voor goeddoel en opeens iedereen in hun omgeving moeten laten weten hoe goed ze wel niet bezig zijn en hoeveel ze fietsen..
pi_155617252
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik snap die drang ook niet zo. Vaak zijn het ook mensen die voorheen nooit fietsten, een racefiets kopen voor goeddoel en opeens iedereen in hun omgeving moeten laten weten hoe goed ze wel niet bezig zijn en hoeveel ze fietsen..
dat zie je idd geregeld op facebook voorbij komen.

Alleen is dat bij deze gasten niet het geval. Paar rijden ook bij de club waar ik pas lid van ben geworden. Net ff bij paar van die jongens gekeken, 1 heeft er dit jaar 11.000km opzitten, een ander 8.000.
pi_155617257
Goede doelen waar de organisatie 90% van de opbrengst krijgt, woehoe.
pi_155617295
Ik ga toevallig over twee weken lekker sponsortochtje rijden _O_

Kan mij het nou schelen waar 't voor is... Lekker fietsen toch.
pi_155617332
Jongens, hoe zou een top aluminium frame (bijv Canyon Ultimate AL of Specialized Allez) zich houden tov een middenklasse carbon frame? Zou dat nou zoveel uitmaken?

Ik zit er aan te denken om ipv een duur carbon frame een aluminium frame te kopen om te koersen. Ik wil wel iig dezelfde stijfheid. Carbon klinkt op klinkers ook zo mooi absorberend...zou je dat met alu ook hebben?
pi_155617490
Sponsortochtje is prima. Maar al die wereldfietsers die vooral ook opzoek zijn naar gelden om lange tochten te kunnen betalen, vind ik dubieus. Onder het mom van een goed doel. Of ben ik nu een zwartkijker?
Aldus.
pi_155617513
Daar zit ik ook mee te stoeien eigenlijk (ben nog steeds aan het orienteren :P)

Ik vind die AL SLX SL best een aantrekkelijke fiets... Lichte wielen, lichte groep, goed frame...Alles en meer wat een kudttoerist als ik nodig heb. Alleen estetisch een stuk minder (lasnaden, saai, etc) mjah esthetiek heeft geen invloed op rijeigenschappen, en heb het idee dat ie zomaar eens beter kan rijden dan een of andere sensa met hoge wielen

Mjah als ik hoor/lees dat carbon zo lekker rijdt... en afgaande op die paar ritjes op carbon...

Die alu TCR van me is iig knal en knalhard.
pi_155617601
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:22 schreef muzas het volgende:

Ik vind die AL SLX SL best een aantrekkelijke fiets... Lichte wielen, lichte groep, goed frame...Alles en meer wat een kudttoerist als ik nodig heb. Alleen estetisch een stuk minder (lasnaden, saai, etc) mjah esthetiek heeft geen invloed op rijeigenschappen, en heb het idee dat ie zomaar eens beter kan rijden dan een of andere sensa met hoge wielen

Mjah als ik hoor/lees dat carbon zo lekker rijdt... en afgaande op die paar ritjes op carbon...

Ja Carbon absorbeert beter/anders als ik het vergelijk met mijn ouwe koga team edition. Maar of ik die koga kan vergelijken met een ultimate AL???
pi_155617632
Stijf en staal kan ook.

http://road.cc/content/re(...)e-team-953-road-bike
Moet je wel diep in de buidel tasten.
Aldus.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:27:55 #259
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155617634
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:21 schreef Z het volgende:
Sponsortochtje is prima. Maar al die wereldfietsers die vooral ook opzoek zijn naar gelden om lange tochten te kunnen betalen, vind ik dubieus. Onder het mom van een goed doel. Of ben ik nu een zwartkijker?
Jongen die ik ken maakt er geen geheim van dat hij de tour for life rijd omdat hij die tocht leuk vind. Het goede doel boeit niet zo voor hem.
pi_155617667
Dat pleit dan voor hem. Een beetje.
Aldus.
pi_155617673
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:27 schreef Z het volgende:
Moet je wel diep in de buidel tasten.
Als dat een optie was, zat ik niet naar canyon te kijken. :P
pi_155617814
Ik heb een blauw stuurlint gekocht. Val ik nog beter in de categorie sponsortocht-fietser.
pi_155618841
Zo, terug in het land. Morgen de Gran Fondo eens uitrijden. :)
pi_155621711
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:21 schreef Z het volgende:
Als je echt voor het goede doel rijdt, draag je zelf de kosten voor de organisatie, en geef je het sponsorgeld wat je krijgt aan het goede doel. Anders schiet je je doel voorbij.
pi_155622731
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja Carbon absorbeert beter/anders als ik het vergelijk met mijn ouwe koga team edition. Maar of ik die koga kan vergelijken met een ultimate AL???
Carbon heeft idd een betere rij-ervaring. Ik denk niet dat een Allez of Ultimate AL onderdoet voor een carbon fiets rond de 2K. Qua stijfheid en stuurgedrag dan. Comfort is iets anders.

En mijn Allez weegt straks met SRAM Force ook minder dan 7,5 kilo. En dan heb ik er ook nog wielen van 1600 gram in.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:08:21 #266
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_155630307
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:22 schreef muzas het volgende:

Puur persoonlijk, maar ik zou nooit een racefiets kopen waarbij ik mijn keuze enkel baseer op rationele overwegingen. Het kan allemaal nog zo aantrekkelijk zijn qua groep, wielen etc als de looks verder matig zijn zou ik het nooit doen.
.
pi_155630581
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:08 schreef Yankee het volgende:

[..]

Puur persoonlijk, maar ik zou nooit een racefiets kopen waarbij ik mijn keuze enkel baseer op rationele overwegingen. Het kan allemaal nog zo aantrekkelijk zijn qua groep, wielen etc als de looks verder matig zijn zou ik het nooit doen.
Dat speelt hier ook zeker mee... Ik sla niet steil achterover van die fiets, maar weet nog niet of ik 'm nou esthetisch afschrijf... Ja die lasnaden vind ik lelijk, dat is op mn TCR al een stuk netter afgewerkt.

Daarbuiten weet ik nou ook niet of ik nou wil investeren in 'nog' een alu fiets. Die heb ik namelijk al, en ook al is het mss een spruitjesmerk, die TCR kan niet anders dan een prima fiets zijn (grote fabrikant, in grote oplages verkocht maar daar tegenover maar weinig slechte verhalen).. En dan zit ik, op gewicht na, met twee 'gelijkwaardige' frames. Waarvan ik de giant eigenlijk nog mooier vind.

Enige wat ik weet is
- Ik wil 2x11, liefst van SRAM want doubletap
- Wil niet meer kwijt zijn dan 2500 eigenlijk.

Kan ook gewoon een rival 22 groep op die giant klappen, ben ik voor paar honderd euro klaar. Want vind die giant wel een mooi frame, zeker in ogenschouw nemende dat niet ieder merk/type in mijn proporties er goed uitziet (specialized valt af, cannondale valt af, etc)

Of mss merktrouw blijven, mjah giant gooit altijd shimano op die fietsen.

Dus zo filosofeer ik nog even door.
pi_155630742
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:21 schreef muzas het volgende:

[..]

Dat speelt hier ook zeker mee... Ik sla niet steil achterover van die fiets, maar weet nog niet of ik 'm nou esthetisch afschrijf... Ja die lasnaden vind ik lelijk, dat is op mn TCR al een stuk netter afgewerkt.

Daarbuiten weet ik nou ook niet of ik nou wil investeren in 'nog' een alu fiets. Die heb ik namelijk al, en ook al is het mss een spruitjesmerk, die TCR kan niet anders dan een prima fiets zijn (grote fabrikant, in grote oplages verkocht maar daar tegenover maar weinig slechte verhalen).. En dan zit ik, op gewicht na, met twee 'gelijkwaardige' frames. Waarvan ik de giant eigenlijk nog mooier vind.

Enige wat ik weet is
- Ik wil 2x11, liefst van SRAM want doubletap
- Wil niet meer kwijt zijn dan 2500 eigenlijk.

Kan ook gewoon een rival 22 groep op die giant klappen, ben ik voor paar honderd euro klaar. Want vind die giant wel een mooi frame, zeker in ogenschouw nemende dat niet ieder merk/type in mijn proporties er goed uitziet (specialized valt af, cannondale valt af, etc)

Of mss merktrouw blijven, mjah giant gooit altijd shimano op die fietsen.

Dus zo filosofeer ik nog even door.
Los Giant frame kopen en dan helemaal zelf opbouwen. :)
pi_155630759
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Los Giant frame komen en dan helemaal zelf opbouwen. :)
De frames die giant los verkoopt zijn alleen de hogere modellen. Dat is meteen 2000 euro. In die prijscategorie wandel ik meteen langs ratio door naar de rosa.

Of je moet een of andere tweedehands kringloopframe kopen bij een louche zigeuner via marktplaats.
pi_155630818
propel is 2000 euro... losse TCR wordt al 500 duurder..

Mjah wie wil er nou een propel, rare dingen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:48:41 #271
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_155632927
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:21 schreef muzas het volgende:

[..]

..., zeker in ogenschouw nemende dat niet ieder merk/type in mijn proporties er goed uitziet (specialized valt af, cannondale valt af, etc)

Hoe bedoel je dit?
.
pi_155633256
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:48 schreef Yankee het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?
Dat ik hun frames in mijn maat te 'dranghekkerig' vind ogen. Terwijl er ook merken/types zijn die dat minder hebben (zoals giant, canyon)
pi_155633636
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:32 schreef muzas het volgende:

Die propel is in het echt wel een hele strakke bak. Alleen moet je er altijd wel minimaal 50mm hoepels in doen.
pi_155633854
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:32 schreef muzas het volgende:

en straks als 2014 model kopen als de 2015 modellen er zijn ?
pi_155635854
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die propel is in het echt wel een hele strakke bak. Alleen moet je er altijd wel minimaal 50mm hoepels in doen.
Ik chargeerde...

Aangezien mijn FM giant dealert is heb ik ze uiteraard wel eens gezien, zowel de ISP als de 'gewone'. Vind ze niet oerlelijk ofzo, maar vind de TCR duidelijk mooier.
pi_155637340
Tcr *O*
morgen naar een open dag van een bouw van ons in Duitsland. Mooi met de fiets terug. Zijn nog paar bultjes daar in de buurt van Altenberge :) Kleine omweg maken en misschien dat ik voor de 2de keer de 100 volmaak *D
pi_155637703
Net introcursusje gedaan bij Ahoy. Daar reden er veel (van de leden) op alu canyons.

Cursus was ook wel geslaagd. Eerst bochtjes oefenen, daarna en groepje doordraaien en met afsluiting een kort wedstrijdje. Had eerst iemand die z'n achterwiel in m'n voorwiel zette :') en later nog een pedal strike :') maar gelukkig overeind gebleven. Iets teveel kruit verschoten door weg te rijden en niemand die mee kwam / naar me sprong maar toch 2e geworden met sprintje. Mooi werk dat wedstrijdjes rijden :)
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:19:20 #278
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155647168
Mooi fietsweer vandaag. Maar ik bouw ff een hersteldag in. Morgen maaris een rondje richting Tiel tegen de richting van de Holland Ladies Toertocht in. Het is en blijft tenslotte toch ook een beetje kijksport hé.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:44:03 #279
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155647357
Herstelen doe je na de inspanning he?
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:07:27 #280
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155649329
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
Als je ouwer wordt duurt het herstel langer he?
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:13:40 #281
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155649477
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Die alu vs carbon discussie is ook gestoeld op die oude plankharde 7005 alloy frames zoals wellicht jouw Koga, die waren knalhard. Inmiddels zijn zowel alloy als carbonnen frames een paar generaties verder. Wat je vaak ziet bijv. bij Cannondale, zijn die ragdunne staande achtervorken. Dat scheelt ook wel iets. De liggende achtervorken, de schuine onderbuis en het balhoofd juist weer zwaar oversized, voor extra torisestijfheid en bracketstijfheid.

Het zijn vooral de toerders die zich druk lopen te maken over schokabsorbsie. Die kunnen imo ook beter op een full suspension mtb gaan rije ipv een racefiets want dat is pas echt comfortabel.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:28:40 #282
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155649723
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je ouwer wordt duurt het herstel langer he?
Yep! En dat is wel te merken na een week buffelen en vrijdag een hele dag bomen snoeien. Dikke benen dus vandaag. Maar een Thaise massage doet wonderen ;)
pi_155649879
Kutbelgen. :(
Moeten eens leren fatsoenlijke wegen aan te leggen. Weer een buitenband naar de klote.
Maar wel heerlijk fietsweertje :)
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:38:55 #284
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155649939
Consumenten vergelijken altijd vanuit hun eigen referentiekader.
Ze hadden eerst een oud 7005 alloy en kochten 5 jaar later een carbon kader, ze zeggen ja carbon is echt veel comfortabeler dan alloy. En dat is onzin, ja comfortabeler dan die oude alloy, maar huidige alloy frames zijn veel beter gebouwd dan die instapframes van 10 jaar geleden.

Net zoals Knut die een zonda wielset aan gort trapt in de pekel. Alles wat zwaarder is dan die zonda vind hij een zwaar wielset, wat natuurlijk onzin is.
pi_155650034
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:38 schreef kaasplankje het volgende:
Consumenten vergelijken altijd vanuit hun eigen referentiekader.
Ze hadden eerst een oud 7005 alloy en kochten 5 jaar later een carbon kader, ze zeggen ja carbon is echt veel comfortabeler dan alloy. En dat is onzin, ja comfortabeler dan die oude alloy, maar huidige alloy frames zijn veel beter gebouwd dan die instapframes van 10 jaar geleden.

Net zoals Knut die een zonda wielset aan gort trapt in de pekel. Alles wat zwaarder is dan die zonda vind hij een zwaar wielset, wat natuurlijk onzin is.
Ik heb nu een paar mensen gesproken die eerst op carbon reden en nu een Ultimate AL (2015) hebben en allen zeggen dat die aluminium even stijf is maar wel harder (minder comfortabel) rijdt.
pi_155650058
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
Herstelen doe je als je bezemsteel gebroken is...
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:50:51 #287
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155650164
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb nu een paar mensen gesproken die eerst op carbon reden en nu een Ultimate AL (2015) hebben en allen zeggen dat die aluminium even stijf is maar wel harder (minder comfortabel) rijdt.
ik heb op cabonnen, stalen en alloy 7005 fietsen gereje en ik vind alleen staal echt comfy, maar dan is het ook een slap frame. En mijn lorini met alloy en carbonnen wishbone, die is ook relatief slap en comfy. Prima voor touren, dat wel.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:51:18 #288
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_155651281
Zo...Vennebahn gereden en daarna nog twee dagen door Luxemburg getourd. Vanaf Heerlen naar Aken gereden, daar de Vennbahn gepakt. Storm in nacht 1, tentje opgezet in een grote partytent, die de hele nacht zat te rammelen en klepperen in de wind. Maar ik denk dat mn tent aan flarden was geblazen als ie los had gestaan!
Dag 2 tot aan Troivierges, twee bomen over het fietspad onderweg, moest bij 1 bsgage en fiets er apart overheen tillen, harde wind tegen en halve dag regen. Daarna trein nasr Ettelbruck en de Sure rivier volgen tot aan de Moezel, en de volgende dag uiteindelijk afgebogen naar Lux stad en daar geslapen. Mooie tocht, maar 40% van de tijd in regen gefietst denk ik, en veel regen 's ochtends vroeg en s' avonds, dus alles was vochtig uiteindelijk. Dus ik ben gistren masr naar huis getreind, was de regen een beetje zar!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:57:37 #289
73911 ultra_ivo
pi_155651435
Zojuist een mooi pakje uit Engeland binnengekregen. 2 sets Campa 10 speed bar end shifters. Ik kan nu m'n Bioracer op order maken en heb al de eerste onderdelen voor m'n Bob Jackson op voorraad.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:26:56 #290
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155652109
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist een mooi pakje uit Engeland binnengekregen. 2 sets Campa 10 speed bar end shifters. Ik kan nu m'n Bioracer op order maken en heb al de eerste onderdelen voor m'n Bob Jackson op voorraad.
al goed hersteld van pbp?
pi_155654111
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:20 schreef Godshand het volgende:
Even een vraagje:

-van wikipedia en de sites zelf wordt het mij niet echt duidelijk:
De Jedermannrennen in de Duits sprekende gebieden/landen, zijn dit nu echt amateurwedstrijden waar iedereen met een racefiets mag inschrijven, of toch toertochten? Ik zat te twijfelen voor de Vattenfall Classics Jedermannrennen waar je dan over het parcours van de Vattenfall rijdt, compleet met afgesloten wegen. Maar het was mij niet duidelijk of je dan zo'n toertocht rijdt a la de AGR toertocht, of dat er toch een klassementje wordt opgemaakt?
Misschien weet ome Ivo het antwoord?
Met zijn internationale tochten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Godshand op 29-08-2015 16:09:31 (Medt :')) ]
  FOK!fotograaf zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:54:54 #292
73911 ultra_ivo
pi_155656138
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:26 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

al goed hersteld van pbp?
Behoorlijk. Ik zou denk ik al een 200 kunnen rijden nu. Maar dat stel ik nog ff uit tot volgende week.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:55:49 #293
73911 ultra_ivo
pi_155656155
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:09 schreef Godshand het volgende:
van
Ik rij vooral randonneurstochten ;). Zo'n Jedermannrennen is meer een cyclo, er wordt vies hard gereden en het is bijna koers. Wil je rustig rijden moet je daar niet bij zijn. En je loopt wat risico voor je materiaal, veel mensen die niet kunnen sturen en hard rijden, da's geen goeie combinatie.
pi_155656310
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 17:55 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik rij vooral randonneurstochten ;). Zo'n Jedermannrennen is meer een cyclo, er wordt vies hard gereden en het is bijna koers. Wil je rustig rijden moet je daar niet bij zijn. En je loopt wat risico voor je materiaal, veel mensen die niet kunnen sturen en hard rijden, da's geen goeie combinatie.
Hmm, dus dan vooral leden van amateurclubs en dergelijke? Ik zag op Youtube dat ze echt als peloton reden...
Tsja, randonneurtochten. Wel lang, maar zie ik meer als een soort trektochten met bagage op je fiets..
  FOK!fotograaf zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:06:39 #295
73911 ultra_ivo
pi_155656401
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hmm, dus dan vooral leden van amateurclubs en dergelijke? Ik zag op Youtube dat ze echt als peloton reden...
Tsja, randonneurtochten. Wel lang, maar zie ik meer als een soort trektochten met bagage op je fiets..

De pelotonsritten zijn audax, da's wat anders. Bij een randonneurstocht wordt en groupe gestart en dan ziet iedereen wel waar ie uitkomt.
pi_155656434
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:06 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De pelotonsritten zijn audax, da's wat anders. Bij een randonneurstocht wordt en groupe gestart en dan ziet iedereen wel waar ie uitkomt.
Ik had het nog over de Jedermannrennen wb pelotonvorming :)

Maar toch bedankt voor je bijdrage :)
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:40:05 #297
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155657021
Iemand die er een klein stijfje van krijgt? Vind 'm saai!

pi_155657245
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:40 schreef buzz1291 het volgende:

[ afbeelding ]
Wel schijfremmen, mooi voor regen :)
pi_155660968
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:40 schreef buzz1291 het volgende:

[ afbeelding ]
Jammer van die witte stuurpen
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:35:57 #300
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155661564
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Jammer van die witte stuurpen
Vind de manier waarop de zadelpen overgaat in de zitbuis ook verre van elegant.
pi_155661603
Ik vind het wit met zwarte letters wel HEEL mooi O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')