SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
En nog weer dertig minuten verder en je zit in Sauerland.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:04 schreef Patroon het volgende:
Fietsvrienden,
Ik heb mij even verdiept in een gebied wat net achter Tecklenburg ligt. Het is voor mij maar 50min langer rijden met de auto. Het is het gebied rond Exertal in Duitsland. De klimmen zijn gelijk een stuk langer. Lijkt mij zeker mooi om hier eens even heen te gaan. Ik heb qua experiment een route gemaakt:
https://www.strava.com/routes/3149230
Zou dan eerder kijken naar gebied rond winterberg en willingen..quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:04 schreef Patroon het volgende:
Fietsvrienden,
Ik heb mij even verdiept in een gebied wat net achter Tecklenburg ligt. Het is voor mij maar 50min langer rijden met de auto. Het is het gebied rond Exertal in Duitsland. De klimmen zijn gelijk een stuk langer. Lijkt mij zeker mooi om hier eens even heen te gaan. Ik heb qua experiment een route gemaakt:
https://www.strava.com/routes/3149230
leuk dat je reageerd , mooi relaas.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:06 schreef RicoVV het volgende:
Werd door iemand op dit topic gewezen. Verbazingwekkend dat ik jullie Fokkers zo bezig hou. Behalve DDX (en die weet dat ik geen eikel ben) ken ik niemand persoonlijk maar jullie schijnen mij allemaal wel te kennen. Te lezen aan de digitale krachttermen die ik naar toe krijg geslingerd in dit topic. Wat een commentaar er kritiek zeg Phfff.. Tegen mijn kinderen zeg ik altijd als andere kinderen zo tegen je doen zijn ze gewoon jaloers.. Jullie zijn mag ik aannemen toch allemaal volwassen kerels?! Vreemd dat kinderachtige gedrag. Ik ben een dwaas een gek uit Groningen en wat nog niet meer. Is ook een beetje de trend vandaag de dag.. Digitaal lullig doen tegen mensen die je niet kent omdat ze in jouw ogen afwijken van de norm.. Dan ben je namelijk vanzelf "verdacht" en zul je ook wel terecht een eikel zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik op de een of andere manier lullig heb gedaan richting jullie members op Strava tijdens een rit of elders.
Dan Strava; kudos/volgers/korte ritten/tijdritfiets/KOM's/clubs etc jeuh. Ik gebruik Strava op de manier zoals Strava bedoeld heeft. Dat is dus compleet NOT DONE begrijp ik?! Snap ik dan niks van Strava? behalve de zure reacties hier heb ik nog niet mee gemaakt in de 1,5 jaar tijd dat mensen/stravisten moeite hebben met de manier waarop ik Strava gebruik. Het is natuurlijk ook hypocriet om het leuk te vinden dat je gewaardeerd word door kudos maar gelijktijdig het niet kan hebben dat een ander ook kudos krijgt (want zo lees ik het). Ik zou zelfs scripjes hebben lopen om kudos uit te delen.. Ook nog eens door mijn kinderen van 6, 9 en 11 gemaakt. Gewoon te grappig om te lezen. Ja ik deel regelmatig kudos uit in groepen waar ik lid van ben. Elke groep kan dat maar in de FOK groep is het blijkbaar een doodzonde.. Want dan ben je ineens een gek. Stel je voor een kudo omdat iemand je prestatie heeft gewaardeerd. Waarom maak je dan überhaupt gebruik van het sociale netwerk Strava?! Gewoon lekker op Garmin connect blijven. Ik heb een open profiel. Iedereen mag mij volgen niemand hoeft mij te volgen ik vraag niemand mij te volgen en ik vraag niet om kudos en/of commentaar van vreemden op mijn activiteiten.
Wat ik doe is dat bijzonder? Geen idee. Ik sport veel en graag iedereen mag dat volgen. Ben altijd fair naar anderen. In het echt en op Strava. Lullig doen staat niet in mijn woordenboek, waarderen daarin tegen wel. Of ik begrijp de geest van Strava niet? Eigenlijk boeit me dat eerlijk gezegd ook niet zo. Strava hangt voor mij vast aan sportief bezig zijn en sportief gedrag IRL en op het internet. Bij velen hier is het blijkbaar onsportief en kinderachtig gedrag :-)
Nog even kort over dat ritje samen met Tommeke. Dat viel blijkbaar op. Maar was geenszins gepland. Ik keek inderdaad een keer achterom. Niet uit ergernis Tom ;-) maar omdat ik afsloeg de Friese straat weg op. De mollemabult fiets ik altijd hard omhoog, is toch ook een beetje de sport om de meest bekende bult van het Noorden ;-) verder en dat gaf ik op Strava al aan dat Tom harder kan fietsen dan ik. Ik ben vooral hardloper die het leuk vind om te fietsen maar weet ook dat als je veel hardloopt dat ten koste gaat van je fietssnelheid. De komende drie weken elk weekend een triathlon, 27 september de Monstertijdrit van Almere en 18 oktober de marathon van Amsterdam.. Ik hoop dat jullie het goed vinden ;-) Iedereen een sportieve groet en sportief weekend toegewenst. Kudos aan de FOK leden (tenzij ik ze persoonlijk volg) zal ik niet meer uitdelen. Ik wil niemand ergerlijken. Gr Rico
Nou Dop, die Rico, illustere naam van een grote boef, werd wel ff afgezeken door een paar Strava adepten hier. En dat bevestigt dan toch weer eens te meer de gedachte dat het hier soms wel een heel "eng" klupje aan het worden is waar je al een Don Quichote mentaliteit moet hebben om je binnen te vechten en maar hopen dat je ooit serieus genomen word.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:46 schreef dop het volgende:
[..]
leuk dat je reageerd , mooi relaas.
maar ik vraag me wel hardop af waarom je iedereen gelijk over 1 kam scheert.
ook wat kort door de bocht om te stellen dat je strava gebruikt zoals het bedoeld is.
volgens mij dient strava veel verschillende doelen.
succes met je uitdagingen en veel fiets plezier
Volgens mij heb jij de bijbel geschreven, daar komt ook geen eind aan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:46 schreef RicoVV het volgende:
Ik lees iets over persoonlijk gewin, nou volgens mij is er dat niet. Dan zou ik op zijn minst een commercieel doel moeten hebben. Bijvoorbeeld een website of blog wat ik aan mijn Strava gebeuren vastkoppel of ik zou een dienst of product aanbieden en daar Strava voor inzetten. Daar is geen sprake van. Volgens mij krijg je nog steeds geen geld voor kudos of van volgers ;-)
Strava is voor mij wel motivatie.. Niet zozeer de kudos maar de complete opzet van Strava. (Waar het sociale aspect en de kudos debet aan zijn) Mijn trainingsactiviteiten, progressie, wekelijkse doelen qua tijd en afstanden maar uiteindelijk om zelf gewoon beter te worden. En dat kun je zo mooi terug volgen. Ik volg groepen omdat ik daarmee voorkom dat mijn hele timeline vol loopt. Er zijn ook mensen die honderden mensen volgen dan mis je vaak de activiteiten van mensen die je niet wil missen. Kudos aan vreemden?! Is dat raar? Geen idee het heeft me al leuke contacten opgeleverd online en offline (IRL) heb er vriendschappen aan over gehouden. Regelmatig zie ik die mensen terug bij wedstrijden en evenementen waar ik dan met ze afspreek. Maar ik kom ze ook af en toe onderweg tijdens het fietsen tegen. Mensen die ik zonder Strava nooit had gekend. Het werkt gewoon meerdere kanten op. Een forum zoals FOK is toch niet anders?! Of kende de fietsende leden elkaar allemaal van te voren voordat ze hier begonnen te posten? Lijkt me sterk en van het een komt het ander. Strava geeft de mogelijkheden ik maak er gebruik van en velen hier blijkbaar ook. Ieder heeft zijn eigen beweegredenen. Zet jezelf niet hoger als je iemand ander zijn beweegreden niet ziet zitten. Volgens mij oefenen we allemaal dezelfde hobby uit. De een alleen fietsen, de ander alleen hardlopen of juist allebei. Blijf oprecht en sportief. Stiekem en laf gedoe en afgeven op mensen siert niemand. Gr Rico
Dat is voor mij alweer 3:50u rijden ipv 2:50u. in die tijd rij ik ook naar Luxemburg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:44 schreef the_critic het volgende:
[..]
Zou dan eerder kijken naar gebied rond winterberg en willingen..
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou Dop, die Rico, illustere naam van een grote boef, werd wel ff afgezeken door een paar Strava adepten hier. En dat bevestigt dan toch weer eens te meer de gedachte dat het hier soms wel een heel "eng" klupje aan het worden is waar je al een Don Quichote mentaliteit moet hebben om je binnen te vechten en maar hopen dat je ooit serieus genomen word.
We moeten allebei weer ons best doen we zijn die KOM weer kwijt :-Pquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:42 schreef Tommeke het volgende:
Neem het niet te serieus Rico, ik dacht echt dat je me d'r af wou rijden
Pfff inderdaad he.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij de bijbel geschreven, daar komt ook geen eind aan.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:06 schreef RicoVV het volgende:
Werd door iemand op dit topic gewezen. ...... Ik wil niemand ergerlijken. Gr Rico
Ik zie het haha. Tijdritfiets maar ff afstoffen komende weekquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:39 schreef RicoVV het volgende:
[..]
We moeten allebei weer ons best doen we zijn die KOM weer kwijt :-P
Afgelopen maand twee keer in de omgeving van Tecklenburg geweest om te fietsen. Als je wat verder de Hermannsweg volgt worden de hoogteverschillen dacht ik ook groter. Tecklenburg/ Bad Iburg etc zijn de meeste heuvels ongeveer max 100m. In de omgeving van Detmold heb je al klimmen van 200m. Detmold is voor mij wel weer één uur meer rijden. Horstel ben ik in 45min.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:04 schreef Patroon het volgende:
Fietsvrienden,
Ik heb mij even verdiept in een gebied wat net achter Tecklenburg ligt. Het is voor mij maar 50min langer rijden met de auto. Het is het gebied rond Exertal in Duitsland. De klimmen zijn gelijk een stuk langer. Lijkt mij zeker mooi om hier eens even heen te gaan. Ik heb qua experiment een route gemaakt:
https://www.strava.com/routes/3149230
Kudo'squote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben langzaam ook weer wakker. Onderweg minder dan 3 uur geslapen. Hoeveel weet ik niet, ik heb diverse bermslaapjes niet bijgehouden.
Het was pittig maar goed haalbaar. Omstandigheden ok. Alleen m'n recente blessure had toch meer invloed op m'n vorm gehad dan ik dacht. Maar gehaald is gehaald.
Verslag&Foto's volgen nog.
Wat zat jij dan de aso wielrenner uit te hangen die denkt voorrang te moeten nemen als hij van rechts komt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:53 schreef Wombcat het volgende:
Kutwielrenners altijd
Rijd ik op een T-splitsing aan, kijk eerst achterom of er wat achter me zit, want ik ga linksaf. Komen er twee wielrenners aan van links "hé, uitkijken", ja, daar was ik net mee bezig, ik zit nog 300 meter voor de kruising dus niet zo panikeren (sowieso reed ik al niet hard daar) en jullie komen ook nog eens van links (oftewel: ik kom van rechts), dus als er iemand uit moet kijken, dan zijn jullie het welTsja, je zult eens ff moeten remmen, gaat meteen je gemiddelde naar de klote.
en ik was ook gewoon op m'n racefietsie
Sorryquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:16 schreef ratatat het volgende:
[..]
Wat zat jij dan de aso wielrenner uit te hangen die denkt voorrang te moeten nemen als hij van rechts komt.
Je had jezelf gisteravond zeker weer tot sluitingstijd de tering zitten zuipen in de uiltje bar he? Dan ben je de dag erop ook niks waard.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:39 schreef muzas het volgende:
Zo, ik weet niet wát er gebeurde maar in één klap was het uit met de pret. Duf, duizelig, totaal leeg... Kan geen hongerklop zijn... Vamorgen juist lekker ontbeten, koffie met en gevulde koek...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Riccardo_Ricc%C3%B2quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:58 schreef Oksel het volgende:
Wie is Rico?
Ronde van Goor. Met elite. Mwhahaha. Grappig hoor. Ik. Daar. Aan de start. MWHAHAHA. Gvd.
Sowieso triest volk, wielrenners.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:53 schreef Wombcat het volgende:
Kutwielrenners altijd
Rijd ik op een T-splitsing aan, kijk eerst achterom of er wat achter me zit, want ik ga linksaf. Komen er twee wielrenners aan van links "hé, uitkijken", ja, daar was ik net mee bezig, ik zit nog 30 meter voor de kruising dus niet zo panikeren (sowieso reed ik al niet hard daar) en jullie komen ook nog eens van links (oftewel: ik kom van rechts), dus als er iemand uit moet kijken, dan zijn jullie het welTsja, je zult eens ff moeten remmen, gaat meteen je gemiddelde naar de klote.
en ik was ook gewoon op m'n racefietsie
Ik mis je Strava data van het zwemmen nog. Want voor twee van de drie onderdelen deel ik geen kudo uit, anders ook niet hoor. Maar eerste bij de Masters 40+ is natuurlijk uitstekend.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:22 schreef RicoVV het volgende:
Vandaag de sprint triathlon van Klazienaveen gedaan.. 16e geworden van de 168 deelnemers.. Eindtijd 1.13.59 snelste 40 plusser :-P "Insert de kudos" :-)))))
https://www.strava.com/activities/375514419
https://www.strava.com/activities/375539681
Mooie prestatiequote:Op zondag 23 augustus 2015 16:22 schreef RicoVV het volgende:
Vandaag de sprint triathlon van Klazienaveen gedaan.. 16e geworden van de 168 deelnemers.. Eindtijd 1.13.59 snelste 40 plusser :-P "Insert de kudos" :-)))))
https://www.strava.com/activities/375514419
https://www.strava.com/activities/375539681
Hoe lang kon je mee?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:58 schreef Oksel het volgende:
Ronde van Goor. Met elite. Mwhahaha. Grappig hoor. Ik. Daar. Aan de start. MWHAHAHA. Gvd.
Denk dat het aan je bande ligtquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:39 schreef muzas het volgende:
Zo, ik weet niet wát er gebeurde maar in één klap was het uit met de pret. Duf, duizelig, totaal leeg... Kan geen hongerklop zijn... Vamorgen juist lekker ontbeten, koffie met en gevulde koek... en heb de hele rit heel rustig gefietst. TWEE snelle jelles bij me, eentje op 40k opgegeten en eentje op 70... Heb vaak minder gegeten onderweg. Ook zelfs netjes 23kmh tegen de 'wind' in(dat was mss al een teken dat er iets niet goed zat?)
Laatste 7k waren echt een hel. 3 keer gestopt ofzo.
Voor die laatste 7k was het wel puur genotHoop bootjes met geile wijven idd. Ben ook nog langs de amstel gefietst gripper
Netjes! Klazienaveen? Kan je met zwemmen geen Gps horloge om? Of is dat kwetsbaar?quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:22 schreef RicoVV het volgende:
Vandaag de sprint triathlon van Klazienaveen gedaan.. 16e geworden van de 168 deelnemers.. Eindtijd 1.13.59 snelste 40 plusser :-P "Insert de kudos" :-)))))
https://www.strava.com/activities/375514419
https://www.strava.com/activities/375539681
Poeh makkelijk was het niet Tommeke...nu ben ik nooit zo'n held met warm weer, maar de trouwerij van gisteren tot 2u nachts lijkt mij ook niet bevorderlijk..enfin, dus koers vandaag in Vledder. Eigenlijk was het gewoon een kut koers. De 2 grote blokken keken vooral naar elkaar en zelfs in die ploegen onderling is haat en nijd. Op een gegeven moment reden er 5 weg, met 1 iemand van onze ploeg. De 2 grote (sterkste) ploegen hadden niemand mee, dus dacht die gaan dat wel fixen...maar niets van dat...er werd super rustig gereden, nu reed ik de hele tijd niet zo lekker, maar het mocht van mij wel wat harder dan dit gedrang.. Het verschil was steeds 20sec en toen er een gast bij ging liggen en hij daar ff in de bocht bleef liggen, hebben wij 2 rondes (nog) rustiger aan gedaan. Toen was het gat opeens 50sec en de kopgroep hebben we dus ook niet meer gezien. Verder veel gevloek onderling op elkaar.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Netjes! Klazienaveen? Kan je met zwemmen geen Gps horloge om? Of is dat kwetsbaar?
Ik heb vandaag een criterium gereden, voor het eerst in 100 jaar. Was blijkbaar niet helemaal fit want had snel allemaal slijm in m'n kop. Twee keer een rondje laten lopen.
Heb last van m'n tandvlees en volgens Patroon z'n famke kan dat invloed hebben. Ook nog ff met Patroon gepraat. Die zat lekker voorin en reed makkelijk mee.
jaquote:Op zondag 23 augustus 2015 19:51 schreef Yankee het volgende:
Ga je de charly gaul nog rijden patroon?
Vorig jaar was het rondje beter, toen zat er nog een slinger in. Nu waren het eigenlijk 4 rechte stukken met 3 scherpe bochten en 1 doortrap bocht...quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:57 schreef Tommeke het volgende:
Yankee
@Patroon; Ik vond het sowieso een zwaar rondje. Weinig herstelmomenten. Vond t ook raar dat ze t niet dicht reden idd.
Zondag weer lekker koersen in de regen
Klopt. Toen mochten ze niet voor het huis van de huisarts langs. Die had vandaag alleen geen dienst haha.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vorig jaar was het rondje beter, toen zat er nog een slinger in. Nu waren het eigenlijk 4 rechte stukken met 3 scherpe bochten en 1 doortrap bocht...
Jep!quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:26 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Was Vledder vandaag? Helemaal gemist, anders was ik misschien nog wel even komen kijken.
Je ziet 'm niet achter de auto, dus is niks gebeurd.quote:
Relletjes is juist wat het zo leuk maaktquote:Op maandag 24 augustus 2015 09:12 schreef RicoVV het volgende:
@Tommeke nieuw gps horloge binnenkort! Zag de koers al voorbij komen! @foutre dank je wel! Met de kinderen bezig zijn is ook het allerleukste. @Patroon niet getipt door Stephan (DDX) maar dat boeit verder ook niet zo. Ik wil in dit topic ook geen relletjes veroorzaken.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Relletjes is juist wat het zo leuk maakt
Ze kunnen beter daar lopen dan rond de kralingse plas...quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:01 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rondje R'dam meegenomen op tochtje van zondagochtend, wat een eye candy loopt er dan langs de Maas te joggen. Je moet daar oogkleppen op van Oakley om normaal te kunnen fietsen.
Ja, daarom. Iedereen zit op de fietsquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:10 schreef poiuytr het volgende:
Rustig hier de laatste weken, terwijl het perfect fietsweer is
Dat zou de reden kunnen zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:10 schreef poiuytr het volgende:
Rustig hier de laatste weken, terwijl het perfect fietsweer is
Haha, dat eerste snap ik. Maar waarom niet voor koersen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou, voor mountainbiken misschien
En wellicht voor koersen?
Juist super voor koersen. Vooral icm bandjes met een zacht compound. Door de breedte rij heb je meer bandoppervlakte voor in de bochten en je kan ze zachter zetten zodat je beter over de klinkers bolt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou, voor mountainbiken misschien
En wellicht voor koersen?
Wat moet ik mij voorstellen bij zo'n cursus?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:40 schreef ratatat het volgende:
Vrijdag op cursus bij ahoy. Eens zien of fietsen in wedstrijdverband iets voor mij is.
Dit is de beschrijving op de de website:quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat moet ik mij voorstellen bij zo'n cursus?
Aardig wat om er in 2 uur er doorheen te rammen, dus ik ben benieuwd.quote:De avond is gericht op het rijden van wedstrijden. Je leert in een mix van theorie en praktijk basisvaardigheden die je nodig hebt in het peloton, zoals waaierrijden, sprinten en bochtentechniek. Ook krijg je informatie over onderhoud van je fiets, licenties en koersen bij RWC Ahoy. Als afsluiting rijden we een kort wedstrijdje tussen alle deelnemers.
ben je al weer een beetje hersteld? Ben ontzettend benieuwd naar je verslag van pbp. Het is echt een afstand die mijn voorstellingsvermogen te boven gaat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor randonneurstochten op slechte Ardense wegen. Dan is 28mm beter.
Hersteld is een groot woord. Dat duurt minimaal 2-4 weken, maximaal 3 maanden. Op het moment ben ik vooral erg moe. De lichte schade aan het lichaam herstelt ook zo langzaam. Ik denk dat ik over een kleine 2 weken weer toe ben aan een 200.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:35 schreef komrad het volgende:
[..]
ben je al weer een beetje hersteld? Ben ontzettend benieuwd naar je verslag van pbp. Het is echt een afstand die mijn voorstellingsvermogen te boven gaat.
Even kort want mobiel en het is al vaak behandeld,quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:39 schreef emil23 het volgende:
Nu de dagen weer korter worden, wat is jullie ervaring met fietsen in het donker? Gaan jullie door op de racefiets? Zoeken jullie andere trainingsmethoden? Ik heb naast mijn racefiets nog een sporthybride, met wat bredere banden. Ik was voornemens om deze te voorzien van goede verlichting en hier op doordeweekse avonden rondjes van max 20/25 km te fietsen. Is dat wat?
Lampje kopen en monteren en je kan gewoon door gaan met fietsen. Zorg daarbij voor een beetje goede winterkleding en je kan bijna de gehele winter doorfietsen. Als het echt rot weer is (onder het vriespunt en aardig nat) dan pas ga ik binnen trainen/ sporten. Goede handschoenen en schoenen zijn eigenlijk wel pre.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:39 schreef emil23 het volgende:
Nu de dagen weer korter worden, wat is jullie ervaring met fietsen in het donker? Gaan jullie door op de racefiets? Zoeken jullie andere trainingsmethoden? Ik heb naast mijn racefiets nog een sporthybride, met wat bredere banden. Ik was voornemens om deze te voorzien van goede verlichting en hier op doordeweekse avonden rondjes van max 20/25 km te fietsen. Is dat wat?
Maximaal 20/25km omdat fietsen op mijn hybride een stuk zwaarder is, de gemiddelde snelheid lager ligt, en omdat ik en het donker en kou een uurtje wel genoeg vindquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Even kort want mobiel en het is al vaak behandeld,
Ik rij gewoon op m'n racefiets door. Ook met ijzel etc. Prima te doen als je enigzins skills hebt. Gewoon zo'n cree lamp en gaan met die banaan. Waarom max 20/25?
Krachttraining is een goede afwisseling in de winter
Kan je doen, ik doe het niet. Geen zin in. Fietsen doe ik in de herfst / winter vrijwel alleen in de weekenden, doordeweeks andere bezighedenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:39 schreef emil23 het volgende:
Nu de dagen weer korter worden, wat is jullie ervaring met fietsen in het donker? Gaan jullie door op de racefiets? Zoeken jullie andere trainingsmethoden? Ik heb naast mijn racefiets nog een sporthybride, met wat bredere banden. Ik was voornemens om deze te voorzien van goede verlichting en hier op doordeweekse avonden rondjes van max 20/25 km te fietsen. Is dat wat?
Vooruit, laat ik het zo stellen: waarom zou je nog op 23 mm rijden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor randonneurstochten op slechte Ardense wegen. Dan is 28mm beter.
Als het een echte was, was 't een mooie.quote:
Als je smalle velgen hebt en hard door de bocht wilt gaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vooruit, laat ik het zo stellen: waarom zou je nog op 23 mm rijden?
Stom vergezocht grapje. Maar wat voor groep ga je erop gooien?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee? Wel twee jaar in Almelo gewoond
105 van m'n oude fiets.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:58 schreef ratatat het volgende:
[..]
Stom vergezocht grapje. Maar wat voor groep ga je erop gooien?
Vooral 25, sommige 24quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vooruit, laat ik het zo stellen: waarom zou je nog op 23 mm rijden?
Wat doen de profs eigenlijk?
Wat scheelt er aan je 'oude'? Die heb je toch nog niet zo heel lang? Of gewoon n+1?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:24 schreef Patroon het volgende:
Ik denk dat ik maar nieuw frame moet. Wat is mooi voor Patty?
Baum komt wel in de buurt van 'goed genoeg voor Patty'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:24 schreef Patroon het volgende:
Ik denk dat ik maar nieuw frame moet. Wat is mooi voor Patty?
Wat voor eisen heb je?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:24 schreef Patroon het volgende:
Ik denk dat ik maar nieuw frame moet. Wat is mooi voor Patty?
Mooi hoor! Mooie kleurstelling, die zie je niet veelquote:
Ach, hij is wel in die kleurstelling verkocht. Maar heb niet de intenties om 'm als echt te presenteren. Vertel ook gelijk dat het een China frame is als ik er met mensen over praat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mooi hoor! Mooie kleurstelling, die zie je niet veel
Daaran kan je overigens wel zien dat ie nep is
Gewoon doorrijden. Afhankelijk van het weer gebruik ik een van m'n gewone fietsen met 28mm banden of m'n Bob Jackson met spijkerbanden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:39 schreef emil23 het volgende:
Nu de dagen weer korter worden, wat is jullie ervaring met fietsen in het donker? Gaan jullie door op de racefiets? Zoeken jullie andere trainingsmethoden? Ik heb naast mijn racefiets nog een sporthybride, met wat bredere banden. Ik was voornemens om deze te voorzien van goede verlichting en hier op doordeweekse avonden rondjes van max 20/25 km te fietsen. Is dat wat?
dat ding uit het stuur ik om je kin op te leggen?quote:
Ben zelf ook een beginnend fietser en ben vorig jaar september begonnen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:48 schreef StretchingKoala het volgende:
Na in Juni mijn eerste fiets te hebben aangeschaft en met zeer veel plezier 3-4x per week wat leuke ritjes gemaakt te hebben wordt het nu langzaam aan wat kouder. De verbeteringen waren zeer goed te merken qua conditie en snelheid en geniet met volle teugen![]()
Ik heb alleen nog een zomeroutfit op het moment.
Ik heb gelukkig de vrijheid qua werk om ook overdag even een paar uur op de fiets te kruipen, dus licht is er genoeg.
Wat is het advies om de herfst en eventueel winter door te komen qua fietskleding?
Thnx
Als je nu al een zomeroutfit hebt, kun je eerst nog wel even toe met arm en been stukken, en eventueel een mouwloos windbreaker dingetje van eenvoudige stof. Dan kan je nog een lange broek zonder zeem kopen voor de winter, die draag je dan over je korte broek. Lekker warm met 2 lagen stof over de billen en bovenbenen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:48 schreef StretchingKoala het volgende:
Na in Juni mijn eerste fiets te hebben aangeschaft en met zeer veel plezier 3-4x per week wat leuke ritjes gemaakt te hebben wordt het nu langzaam aan wat kouder. De verbeteringen waren zeer goed te merken qua conditie en snelheid en geniet met volle teugen![]()
Ik heb alleen nog een zomeroutfit op het moment.
Ik heb gelukkig de vrijheid qua werk om ook overdag even een paar uur op de fiets te kruipen, dus licht is er genoeg.
Wat is het advies om de herfst en eventueel winter door te komen qua fietskleding?
Thnx
Bevallen goed die waterflex?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben het met Gripper eens. Het enige wat nog aan te raden is zijn overschoenen (hoezen voor over je schoen)
Die houden (regen) water gedeeltelijk buiten en zijn winddicht, dus warmere voeten.
Ik heb de BBB waterflex.
En dikkere handschoenen (eventueel ook waterdicht) en een los colletje/buf om je nek warm te houden.
Kan, nadeel van mouwstukken is dat je er niet nog een thermo onder aan kan. Ik heb de convertible en daar gaat dat wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:44 schreef StretchingKoala het volgende:
Dat Castelli Gabba ziet er idd goed uit, dus beter korte mouwen te nemen met arm en beenstukken dan een longsleeve neem ik aan.
Is er mooi ook in Cannodale variant, past meui bij t fietske
Zelfde als je schoenen. Ik heb er een tweede set van gekocht. Ze zijn water en wind dicht. Neopreen overschoenen zijn denk ik wel wat warmer, maar dat heb ik niet nodig.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:44 schreef Leonos het volgende:
[..]
Bevallen goed die waterflex?![]()
Hoe vallen ze qua maat?
Waarom kan je onder mouwstukken geen thermo?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan, nadeel van mouwstukken is dat je er niet nog een thermo onder aan kan. Ik heb de convertible en daar gaat dat wel.
[..]
Zelfde als je schoenen. Ik heb er een tweede set van gekocht. Ze zijn water en wind dicht. Neopreen overschoenen zijn denk ik wel wat warmer, maar dat heb ik niet nodig.
Voor deze winter ga ik waarschijnlijk nog waterdichte winterschoenen kopen
Kan wel, maar aantrekken gaat verschrikkelijk lastig. Of althans, lastiger bij een langemouwenshirt (die zijn vaak toch wat wijder)quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:43 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waarom kan je onder mouwstukken geen thermo?
Als je de mouw gewoon bij uiteinden pakt schuif je de armstukken er zo overheen is mijn ervaring. Als je een thermo/ ondershirt eronder draagt blijven de armstukken ook beter op zijn plek.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan wel, maar aantrekken gaat verschrikkelijk lastig. Of althans, lastiger bij een langemouwenshirt (die zijn vaak toch wat wijder)
Ik heb de castelli nanoflex armstukken en armstukken van mavic. Die zijn allebei dusdanig strak dat ik er niet makkelijk een thermo onder krijg en voor het beter blijven zitten hoef ik het niet te doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:48 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Als je de mouw gewoon bij uiteinden pakt schuif je de armstukken er zo overheen is mijn ervaring. Als je een thermo/ ondershirt eronder draagt blijven de armstukken ook beter op zijn plek.
#viesdikquote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb de castelli nanoflex armstukken en armstukken van mavic. Die zijn allebei dusdanig strak dat ik er niet makkelijk een thermo onder krijg en voor het beter blijven zitten hoef ik het niet te doen.
Maatje XSquote:
quote:Anti snob
You have a strong love of cycling but you hate the pretentious crowds with their caps and pulled-up socks – you'd rather be out on your bike than sipping espressos.
Lelijk dat blok in de achter der. voor de rest ziet het er wel gelikt uit.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:55 schreef the_critic het volgende:
http://cyclingtips.com.au/2015/08/wirel ... uces-etap/
Elektronische groep van sram.. Nice..
Ringvinger?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:09 schreef Tommeke het volgende:
Gewoon met je ringvinger en middelvinger ff de mouw op z'n plek houden.
Je ziet duidelijk dat die aardige meneer alleen maar even controleert of het zadel nog wel recht staatquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.nu.nl/wielrenn(...)n-vuelta-stelen.html
Zo kan je ook een nieuwe fiets komen patty.
Ik stel een 1-2tje voor met Tommeke, die legt snel een noodverband over het hoofd aan van de gevallen renner terwijl jij er vandoor gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu heeft Shimano ook 52/36 en 50/34 in de aanbieding. Naar mijn idee zijn die echt vrij waardeloos voor het Nederlandse polderlandschap. Precies in het midden zit een toename van meer dan 14 %, juist op de snelheid die veel amateurs aan zullen houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb zelf liever dat ze gewoon de 52/39 weer in het assortiment doen. Ik rij zelf meestal met iets meer dan 100 omwentelingen rond en dan heb ik zo rond mijn kruissnelheid van 32-34 km/u lekker veel versnellingen in kleine stapjes tot mijn beschikking zonder dat je een extreme kettinglijn moet schakelen. Merkwaardige ontwikkelingen in mijn ogen.![]()
Natuurlijk; maar dat is niet veranderd de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:03 schreef kanovinnie het volgende:
Fietsland is groter dan Nederland naar het schijnt.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:02 schreef Kowloon het volgende:
Zit naar een nieuwe groep te kijken, en wat een rare trends zitten daar toch in naar mijn idee. Naar mijn idee is een 52/39 ideaal voor het Nederlandse polderlandschap dat levert een volgende verzettengrafiek op. Zoals je kunt zien is er alleen aan de bovenste en onderste uiteinden sprake van een toename van meer dan 7 %, en in een het middengebied waar de meeste amateurs op zullen rijden zit het zelfs onder de 6 %. Bij 90 omwentelingen zit dat zo tussen de 28 en 32 km/u.
[ afbeelding ]
Een 53/39 is ietsje minder gunstig, maar het ontloopt elkaar niet zoveel. Wel zit precies in het midden een toename van meer dan 7 %, wat ik ten opzichte van de 52/39 voor de amateur toch minder gunstig vind:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu heeft Shimano ook 52/36 en 50/34 in de aanbieding. Naar mijn idee zijn die echt vrij waardeloos voor het Nederlandse polderlandschap. Precies in het midden zit een toename van meer dan 14 %, juist op de snelheid die veel amateurs aan zullen houden.Ik heb er sinds gisteren een 36 binnenblad op voor de cyclo in Luxemburg en omdat ik dat in de winter denk wel fijn vind, als de snelheid toch lager ligt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb zelf liever dat ze gewoon de 52/39 weer in het assortiment doen. Ik rij zelf meestal met iets meer dan 100 omwentelingen rond en dan heb ik zo rond mijn kruissnelheid van 32-34 km/u lekker veel versnellingen in kleine stapjes tot mijn beschikking zonder dat je een extreme kettinglijn moet schakelen. Merkwaardige ontwikkelingen in mijn ogen.
Maar ik denk dat jij hier een denkfout maakt, omdat je verzet op het binnenblad maar tot de 15 gaat. Terwijl ik zonder problemen 36-13 kan rijden (de ketting is dan nog niet te scheef). Ik heb dan nog de 12 en 11 over, maar dan loopt de ketting niet mooi meer. Dus van 36-13 naar 52-25 of 23 is veel minder dan 14%Maar ik kan 't mis hebben...
Ah, dat zou de zaken wel veranderen ja. Ik heb er nu een 30/39/52 op zitten, maar de 30 heb ik echt nog nooit op gereden, dus nu ik naar een nieuwe groep aan het kijken ben dacht ik een 39/52 aan te schaffen. Maar die zijn er dus niet meer. Kan ik er dus uit gaan van dat alleen de buitenste twee kransjes geen acceptabele kettinglijn meer opleveren? Dan heb je veel meer marge inderdaad.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb er sinds gisteren een 36 binnenblad op voor de cyclo in Luxemburg en omdat ik dat in de winter denk wel fijn vind, als de snelheid toch lager ligt.
Maar ik denk dat jij hier een denkfout maakt, omdat je verzet op het binnenblad maar tot de 15 gaat. Terwijl ik zonder problemen 36-13 kan rijden (de ketting is dan nog niet te scheef). Ik heb dan nog de 12 en 11 over, maar dan loopt de ketting niet mooi meer. Dus van 36-13 naar 52-25 of 23 is veel minder dan 14%
Naja opzich is midden in het blok het beste, maar dan zou je ook niks hebben aan je 11 of 10sp. Ik rij probleemloos 36-13. Bij 95RPM is dat 33km/h. Dat staat ongeveer gelijk aan 52-19 (bij 96rpm rij je 33kmh met 52-19)quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ah, dat zou de zaken wel veranderen ja. Ik heb er nu een 30/39/52 op zitten, maar de 30 heb ik echt nog nooit op gereden, dus nu ik naar een nieuwe groep aan het kijken ben dacht ik een 39/52 aan te schaffen. Maar die zijn er dus niet meer. Kan ik er dus uit gaan van dat alleen de buitenste twee kransjes geen acceptabele kettinglijn meer opleveren? Dan heb je veel meer marge inderdaad.
Dat rij ik ook met 39-11, alleen het verschil is dat met het kleinere 36 blad hij tegen het 52 blad aankomt bij 36-11quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:38 schreef ddx het volgende:
Met di2 rij ik ook probleemloos 39-11 of 53-25.
Die met vrouwenkleurtjesquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:11 schreef Patroon het volgende:
Welk frame vinden jullie mooier?
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Ik het voorbeeld van Kowloon wordt geen cassette met 11 gebruikt, maar een 12-25. In dat geval zou de 13 dus de een-na-laatste tand zijn. Waar bij jou de de 12 zit, en je dus de ketting niet mooi meer vindt liggen bij gebruik van het binnenblad.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:11 schreef Patroon het volgende:
Maar ik denk dat jij hier een denkfout maakt, omdat je verzet op het binnenblad maar tot de 15 gaat. Terwijl ik zonder problemen 36-13 kan rijden (de ketting is dan nog niet te scheef). Ik heb dan nog de 12 en 11 over, maar dan loopt de ketting niet mooi meer. Dus van 36-13 naar 52-25 of 23 is veel minder dan 14%
10spquote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik het voorbeeld van Kowloon wordt geen cassette met 11 gebruikt, maar een 12-25. In dat geval zou de 13 dus de een-na-laatste tand zijn. Waar bij jou de de 12 zit, en je dus de ketting niet mooi meer vindt liggen bij gebruik van het binnenblad.
Laat de 14 nog in het midden.
Hij geeft niet hele blok dus weten we niet of 10 of 11sp is. Met 12-25 zit je met 13 idd wel op één na laatst tandwiel. Beter dan 11-23 wat icm 36 voldoende moet zijnquote:
Zeg dat maar tegen Robquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:38 schreef Oksel het volgende:
Mooie kleuren Patty, die 2 die je eerder postte..
Om eerlijk te zijn vind ik ze beide niet mooi. Dan vind ik het frame wat je nu hebt tig keer mooier.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:11 schreef Patroon het volgende:
Welk frame vinden jullie mooier?
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Ja maar teringlelijk en veel te hoge velgen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:38 schreef Oksel het volgende:
Mooie kleuren Patty, die 2 die je eerder postte..
Weet je nog, waslijnen hahaha, triplo hahaha, vond je toen ook al zo leuk. Grappenmaker!quote:
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Naja opzich is midden in het blok het beste, maar dan zou je ook niks hebben aan je 11 of 10sp. Ik rij probleemloos 36-13. Bij 95RPM is dat 33km/h. Dat staat ongeveer gelijk aan 52-19 (bij 96rpm rij je 33kmh met 52-19)
Ah, dat is dus allemaal geen enkel probleem.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:38 schreef ddx het volgende:
Met di2 rij ik ook probleemloos 39-11 of 53-25.
Ik had in de calculator de 12-25 11 speed cassette (12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25) ingevoerd. Dat leek mij voor Nederland de meest interessante cassette omdat je dan veel keus hebt zo tussen de 30 en 35 km/u. Maar misschien kan ik dan toch beter voor de 11-28 gaan? Dan heb je inderdaad wat meer marge. Ik zat overigens aan de 105 5800 te denken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:06 schreef muzas het volgende:
Ik het voorbeeld van Kowloon wordt geen cassette met 11 gebruikt, maar een 12-25. In dat geval zou de 13 dus de een-na-laatste tand zijn. Waar bij jou de de 12 zit, en je dus de ketting niet mooi meer vindt liggen bij gebruik van het binnenblad.
Laat de 14 nog in het midden.
Ervaring? Rijdt nu anders behoorlijk prima met 36quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:16 schreef Tommeke het volgende:
Ohja. Dat heeft Patty op z'n Koga
Ik zag vandaag nog een echte Defy Sora
Ging ff een ommetje maken. Had m'n wedstrijdwieltjes met Veloflexen er nog in zitten. Puur genot. Lekker in het zonnetje, ff een uurtje met 25 gemiddeld rondgetoerd voordat ik moest werken, heerlijk.
Btw, een 36 is op het vlakke ronduit kut.
Nee weet ik niet meerquote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Weet je nog, waslijnen hahaha, triplo hahaha, vond je toen ook al zo leuk. Grappenmaker!
Mijn chickje heeft na haar eerste ritje de 36 van haar fiets gehaald en er een 39 op gezet. Dus ik parafraseerde haarquote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ervaring? Rijdt nu anders behoorlijk prima met 36
Dan is het een beest en rijdt ze harder dan 33 km/hquote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mijn chickje heeft na haar eerste ritje de 36 van haar fiets gehaald en er een 39 op gezet. Dus ik parafraseerde haar
Ik eigenlijk ook...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:56 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik ze beide niet mooi. Dan vind ik het frame wat je nu hebt tig keer mooier.
Ze zetten dit jaar ook vol in op een nieuwe mountainbike, Exceed. Lichtste variant weegt waarschijnlijk rond de 7,5 kilo en tegen een prijs van maar 7000¤. Bij een Specialized of Cannondale heb je dan net de instapmodellen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:21 schreef kanovinnie het volgende:
Je kan een hoop van Canyon zeggen, maar ze innoveren flink!
7000 euro, daar heb je toch ook wel een goede specialized of cannondale voor?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ze zetten dit jaar ook vol in op een nieuwe mountainbike, Exceed. Lichtste variant weegt waarschijnlijk rond de 7,5 kilo en tegen een prijs van maar 7000¤. Bij een Specialized of Cannondale heb je dan net de instapmodellen.
Wat ook wel goed is om te zien is dat er steeds meer kleur in komt. Bijna alle 2016 hebben meer kleur dan al jaren ervoor.
Cube vind ik ook steeds interessanter qua prijs/ kwaliteit. Voordeel is dat je Cube ook in de winkel kan kopen en ze qua specs bijna hetzelfde leveren als Canyon en qua prijs bijna niks onderdoen. Heb zelf alleen weinig met het merk.
Jawel, alleen lang niet zo goed afgemonteerd en zo licht als Canyon.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
7000 euro, daar heb je toch ook wel een goede specialized of cannondale voor?
Ja, maar om dat nou een instapmodel te noemen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:51 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Jawel, alleen lang niet zo goed afgemonteerd en zo licht als Canyon.
Dat was mijn punt een beetje ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ja, maar om dat nou een instapmodel te noemen.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ja, maar om dat nou een instapmodel te noemen.
Doelde op de goedkoopste fiets van het high-end modelquote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat was mijn punt een beetje ja.
Met de hogedrukreiniger?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:35 schreef StretchingKoala het volgende:
.... na gebruik altijd schoongemaakt.
Uiteraard, nadat ik eerst mijn terras tegels heb gedaan en mijn autoquote:
Of je geeft even serieus antwoord.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:01 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Uiteraard, nadat ik eerst mijn terras tegels heb gedaan en mijn auto
Lijken wel polen wat daar aan het werk zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:02 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.facebook.com/video.php?v=867337026648355
Uiteraard doe ik dat niet met een hogedruk spuit, netjes met een doekje en wat water, ik reageerde voor de grap op de user boven me met een knipoog.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of je geeft even serieus antwoord.
Ja vet frame, toffe accenten.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:07 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dit ook wel mooi. Maar dat komt misschien ook wel door de hoge wielen
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:12 schreef Patroon het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat de waarde van stack en reach nou precies aangeeft?
Mijn Canyon heeft een stack van 568 en die Allez hierboven in maat 56 een stack van 573 en in een maat kleiner 547. Wat zeggen mij die getallen?
Dat zegt dus trouwens dat die 56 5mm hoger is dan je canyon en de kleinere maat 21 mm kleiner.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:12 schreef Patroon het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat de waarde van stack en reach nou precies aangeeft?
Mijn Canyon heeft een stack van 568 en die Allez hierboven in maat 56 een stack van 573 en in een maat kleiner 547. Wat zeggen mij die getallen?
Gewoon harder fietsen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:29 schreef Tommeke het volgende:
Met een 39 heb je gewoon een mooiere kettingloop zegt m'n chicka.
Moet je maar zeggen dat ze als vrouw haar emoties eens aan de kant moet zetten als het over rationele zaken gaatquote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:29 schreef Tommeke het volgende:
Met een 39 heb je gewoon een mooiere kettingloop zegt m'n chicka.
Zou dan wel perfect zijn want ik gebruik nu een 5mm spacer op mijn Canyon. Dus eigenlijk kan je gewoon de reach en stack naast elkaar leggen om frames te vergelijken?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zegt dus trouwens dat die 56 5mm hoger is dan je canyon en de kleinere maat 21 mm kleiner.
Wat ik er van gelezen heb is het een betere manier van vergelijken dan zitbuis/bovenbuis/stuurhoogte(hoe heet die ook weer) vergelijken.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zou dan wel perfect zijn want ik gebruik nu een 5mm spacer op mijn Canyon. Dus eigenlijk kan je gewoon de reach en stack naast elkaar leggen om frames te vergelijken?
Juist. Je kan je stack wel kunstmatig verhogen op een frame met spacers, maar niet verlagen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:01 schreef Gripper het volgende:
Je stack bepaalt dus het diepste wat je kan zitten, op die hoogte moet je minimaal je stuurpen vastmaken aan je vorkbuis.
Zit tussen haar oren. Ach, ze weet het zelf om te wisselen, ik heb er geen werk aanquote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je maar zeggen dat ze als vrouw haar emoties eens aan de kant moet zetten als het over rationele zaken gaat
Met een 36x15 en cadans 95 rij je 28,6km/h en met de 14 zelfs 30.7km/h. Dat is gewoon midden in het blok
Zadelpositie is volgens mij altijd hetzelfde t.o.v. de trapas, dus die heeft weinig/geen invloed.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat ik er van gelezen heb is het een betere manier van vergelijken dan zitbuis/bovenbuis/stuurhoogte(hoe heet die ook weer) vergelijken.
Maargoed, ook met dezelfde reach en stack kan een fiets heel anders aanvoelen denk ik omdat je zadel nog steeds op een andere plek kan staan. Die word namelijk niet meegenomen met reach and stack.
ik moet voor de mijne zelfs het zadel verstellenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik de verhalen moet geloven heeft Tommeke de ideale vrouw
D'r zijn nog wel wat verbeterpunten hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:10 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik de verhalen moet geloven heeft Tommeke de ideale vrouw
Tommeke, ben jij fietsenmaker?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
D'r zijn nog wel wat verbeterpunten hoor.
En uiteindelijk ben ik toch wel degene die dat blad verwisselt
Kaas waagt dat te betwijfelen, met die -17 pennen van hem kan je je stuur bijna op je voorband leggen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Juist. Je kan je stack wel kunstmatig verhogen op een frame met spacers, maar niet verlagen.
Haha ach, als je op je zadel zit oefen je ook druk uit op je zitvlak, dus wat ze doen is eigenlijk de enige goede manier om de zadelhoogte goed in te stellen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:56 schreef Z het volgende:
Dat Vos-filmpje. Niet te doen, kan er haast niet naar kijken.
Very charming:
[ link | afbeelding ]
Tsja dit is dan ook een begrip van de afgelopen paar jaar, toen ome Tolmino vroeger eens begon met stalen buizen te lassen deden ze er nog niet aan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kaas waagt dat te betwijfelen, met die -17 pennen van hem kan je je stuur bijna op je voorband leggen.
Maar om het dan ook zo expliciet te laten zien in zo'n klungelig filmpje ...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:05 schreef iScream. het volgende:
[..]
Haha ach, als je op je zadel zit oefen je ook druk uit op je zitvlak, dus wat ze doen is eigenlijk de enige goede manier om de zadelhoogte goed in te stellen.
maximaal 20mm spacers op die vork en niet smokkelen met een topcap op je balhoofd van ook nog es 20mm, dus tussen onderkant stuurpen en bovenkant balhoofdbuis van je kader max 20mm. Dat is mijn religie.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kaas waagt dat te betwijfelen, met die -17 pennen van hem kan je je stuur bijna op je voorband leggen.
zeg maar dat hij moet leren te sturen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
Vriend van me is onderuit gedonderd in de eerste echte tocht op vakantie. Na een kwartier, in een klein afdalinkje.
Sleutelbeen gebroken.
Gelukkig komen ze dit weekend terug
Ik vind ze allebei best saai om te zien maar ze zijn ongetwijfeld erg goed kwalitatief. Vind geen vd 2 mooi eigenlijk. Ik hoop zelf nog ff met mijn Gios kader te doen een aantal seizoenen. Ik rijd er toch niet zo veel mee ook.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:11 schreef Patroon het volgende:
Welk frame vinden jullie mooier?
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Eens...ik word er niet warm van..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind ze allebei best saai om te zien maar ze zijn ongetwijfeld erg goed kwalitatief. Vind geen vd 2 mooi eigenlijk. Ik hoop zelf nog ff met mijn Gios kader te doen een aantal seizoenen. Ik rijd er toch niet zo veel mee ook.
Kermisfiets!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja vet frame, toffe accenten.
[ afbeelding ]
Moeten idd dikke wielen in. Maar die heb je
Ja ik weet wat ze aangeven. Maar wat zegt het precies bij vergelijken? Als de ene reach 10mm langer is dan andere frame. Ben ik dan klaar met 10mm langere stuurpen? En als stack 5mm hoge is. Is dan spacertje van 5mm nodig en klaar? Of moet ik ook nog rekening houden met graden zitbuis en balhoofd etc?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus de maat van je trapas tot het center van de bovenkant van je frame waar je voorvork door heen loopt.
Mm geil....en dit post je zonder foto?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kom net een foto tegen van een van de PBP dames. Die heeft 800km op een open kont gereden.En serieus open.
Langer of korterquote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik weet wat ze aangeven. Maar wat zegt het precies bij vergelijken? Als de ene reach 10mm langer is dan andere frame. Ben ik dan klaar met 10mm langere stuurpen? En als stack 5mm hoge is. Is dan spacertje van 5mm nodig en klaar? Of moet ik ook nog rekening houden met graden zitbuis en balhoofd etc?
hahaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mm geil....en dit post je zonder foto?
Dat is fijn om te weten. Als ik iets anders wil/moet zal ik het zeggen!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Langer of korterKomt het verder op de graad en mm aan? Denk 't nie. Maar als je graag wilt kan ik, als jij de geometrie heb, ze wel met elkaar vergelijken in een tekenprogramma
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:00 schreef muzas het volgende:
Zo, de fietsbril maar meteen voorzien van een broertje
[ afbeelding ]
Is die fietsbril ook op sterkte (denk het haast niet)?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:00 schreef muzas het volgende:
Zo, de fietsbril maar meteen voorzien van een broertje
[ afbeelding ]
Nee. M'n 'dagelijkse' is +3(ish)... Kan dus ook wel zonder bril de boel wel scherp krijgen... En die paar uurtjes leveren dan geen hoofdpijn op.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:49 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Is die fietsbril ook op sterkte (denk het haast niet)?
Van die wegwerp lenzen van kruitvat of Hema ofzo is dan wel erg ideaal hoor..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee. M'n 'dagelijkse' is +3(ish)... Kan dus ook wel zonder bril de boel wel scherp krijgen... En die paar uurtjes leveren dan geen hoofdpijn op.
Ik heb ze van de Etos. Geniaal spul inderdaadquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:09 schreef the_critic het volgende:
[..]
Van die wegwerp lenzen van kruitvat of Hema ofzo is dan wel erg ideaal hoor..
Ah, ze doen met rust tussendoor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
De gasten met de 1000km in 36 uur zijn onderwegHier zou je ze kunnen volgen http://www.pfeiferchallenge.nl/liveblog-feed/ Ben erg benieuwd of ze het gaan redden binnen de tijd, en wat voor bedrag ze voor KIKA uiteindelijk gaan binnenhalen
ik zie het net staan, al zullen ze alsnog genoeg km's maken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, ze doen met rust tussendoor.
Dat denk ik ook wel hoor, ik weet ook niet of ik de energie voor zo'n tocht kan opbrengen. Toch vind ik het een beetje suf. Als je zegt dat je 1000 km in 36 uur gaat fietsen, rij dan ook die 1000 km in 36 uur. En er niet een estaffete van maken waarbij je nog "maar" 7/8/900 km hoeft te fietsen door lekker af te wisselen met een busje.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:38 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
ik zie het net staan, al zullen ze alsnog genoeg km's maken.
Ik had ook gedacht (of ergens gelezen) dat ze 's nachts in groepen een uurtje mochten rusten. Maar blijkbaar hebben ze toch iets meer rust terwijl de groep doorfietst. Ben wel benieuwd hoeveel gefietste km's ze bij terugkomst op de teller hebben staanquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel hoor, ik weet ook niet of ik de energie voor zo'n tocht kan opbrengen. Toch vind ik het een beetje suf. Als je zegt dat je 1000 km in 36 uur gaat fietsen, rij dan ook die 1000 km in 36 uur. En er niet een estaffete van maken waarbij je nog "maar" 7/8/900 km hoeft te fietsen door lekker af te wisselen met een busje.
Denk dat mensen zich beter kunnen inleven dat 1000 km fietsen loodzwaar is, dan bijvoorbeeld 24 uur non stop volleyballenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:54 schreef Z het volgende:
Waarom verbinden fietsers toch zo vaak goede doelen aan tochten? Dat zie ik, bijvoorbeeld, volleyballers niet doen.
Ik snap die drang ook niet zo. Vaak zijn het ook mensen die voorheen nooit fietsten, een racefiets kopen voor goeddoel en opeens iedereen in hun omgeving moeten laten weten hoe goed ze wel niet bezig zijn en hoeveel ze fietsen..quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:54 schreef Z het volgende:
Waarom verbinden fietsers toch zo vaak goede doelen aan tochten? Dat zie ik, bijvoorbeeld, volleyballers niet doen.
dat zie je idd geregeld op facebook voorbij komen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik snap die drang ook niet zo. Vaak zijn het ook mensen die voorheen nooit fietsten, een racefiets kopen voor goeddoel en opeens iedereen in hun omgeving moeten laten weten hoe goed ze wel niet bezig zijn en hoeveel ze fietsen..
Ja Carbon absorbeert beter/anders als ik het vergelijk met mijn ouwe koga team edition. Maar of ik die koga kan vergelijken met een ultimate AL???quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:22 schreef muzas het volgende:
Daar zit ik ook mee te stoeien eigenlijk (ben nog steeds aan het orienteren)
Ik vind die AL SLX SL best een aantrekkelijke fiets... Lichte wielen, lichte groep, goed frame...Alles en meer wat een kudttoerist als ik nodig heb. Alleen estetisch een stuk minder (lasnaden, saai, etc) mjah esthetiek heeft geen invloed op rijeigenschappen, en heb het idee dat ie zomaar eens beter kan rijden dan een of andere sensa met hoge wielen
Mjah als ik hoor/lees dat carbon zo lekker rijdt... en afgaande op die paar ritjes op carbon...
Die alu TCR van me is iig knal en knalhard.
Jongen die ik ken maakt er geen geheim van dat hij de tour for life rijd omdat hij die tocht leuk vind. Het goede doel boeit niet zo voor hem.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:21 schreef Z het volgende:
Sponsortochtje is prima. Maar al die wereldfietsers die vooral ook opzoek zijn naar gelden om lange tochten te kunnen betalen, vind ik dubieus. Onder het mom van een goed doel. Of ben ik nu een zwartkijker?
Als je echt voor het goede doel rijdt, draag je zelf de kosten voor de organisatie, en geef je het sponsorgeld wat je krijgt aan het goede doel. Anders schiet je je doel voorbij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:21 schreef Z het volgende:
Sponsortochtje is prima. Maar al die wereldfietsers die vooral ook opzoek zijn naar gelden om lange tochten te kunnen betalen, vind ik dubieus. Onder het mom van een goed doel. Of ben ik nu een zwartkijker?
Carbon heeft idd een betere rij-ervaring. Ik denk niet dat een Allez of Ultimate AL onderdoet voor een carbon fiets rond de 2K. Qua stijfheid en stuurgedrag dan. Comfort is iets anders.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja Carbon absorbeert beter/anders als ik het vergelijk met mijn ouwe koga team edition. Maar of ik die koga kan vergelijken met een ultimate AL???
Puur persoonlijk, maar ik zou nooit een racefiets kopen waarbij ik mijn keuze enkel baseer op rationele overwegingen. Het kan allemaal nog zo aantrekkelijk zijn qua groep, wielen etc als de looks verder matig zijn zou ik het nooit doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:22 schreef muzas het volgende:
Daar zit ik ook mee te stoeien eigenlijk (ben nog steeds aan het orienteren)
Ik vind die AL SLX SL best een aantrekkelijke fiets... Lichte wielen, lichte groep, goed frame...Alles en meer wat een kudttoerist als ik nodig heb. Alleen estetisch een stuk minder (lasnaden, saai, etc) mjah esthetiek heeft geen invloed op rijeigenschappen, en heb het idee dat ie zomaar eens beter kan rijden dan een of andere sensa met hoge wielen
Mjah als ik hoor/lees dat carbon zo lekker rijdt... en afgaande op die paar ritjes op carbon...
Die alu TCR van me is iig knal en knalhard.
Dat speelt hier ook zeker mee... Ik sla niet steil achterover van die fiets, maar weet nog niet of ik 'm nou esthetisch afschrijf... Ja die lasnaden vind ik lelijk, dat is op mn TCR al een stuk netter afgewerkt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
Puur persoonlijk, maar ik zou nooit een racefiets kopen waarbij ik mijn keuze enkel baseer op rationele overwegingen. Het kan allemaal nog zo aantrekkelijk zijn qua groep, wielen etc als de looks verder matig zijn zou ik het nooit doen.
Los Giant frame kopen en dan helemaal zelf opbouwen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat speelt hier ook zeker mee... Ik sla niet steil achterover van die fiets, maar weet nog niet of ik 'm nou esthetisch afschrijf... Ja die lasnaden vind ik lelijk, dat is op mn TCR al een stuk netter afgewerkt.
Daarbuiten weet ik nou ook niet of ik nou wil investeren in 'nog' een alu fiets. Die heb ik namelijk al, en ook al is het mss een spruitjesmerk, die TCR kan niet anders dan een prima fiets zijn (grote fabrikant, in grote oplages verkocht maar daar tegenover maar weinig slechte verhalen).. En dan zit ik, op gewicht na, met twee 'gelijkwaardige' frames. Waarvan ik de giant eigenlijk nog mooier vind.
Enige wat ik weet is
- Ik wil 2x11, liefst van SRAM want doubletap
- Wil niet meer kwijt zijn dan 2500 eigenlijk.
Kan ook gewoon een rival 22 groep op die giant klappen, ben ik voor paar honderd euro klaar. Want vind die giant wel een mooi frame, zeker in ogenschouw nemende dat niet ieder merk/type in mijn proporties er goed uitziet (specialized valt af, cannondale valt af, etc)
Of mss merktrouw blijven, mjah giant gooit altijd shimano op die fietsen.
Dus zo filosofeer ik nog even door.
De frames die giant los verkoopt zijn alleen de hogere modellen. Dat is meteen 2000 euro. In die prijscategorie wandel ik meteen langs ratio door naar de rosa.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Los Giant frame komen en dan helemaal zelf opbouwen.
Hoe bedoel je dit?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:21 schreef muzas het volgende:
[..]
..., zeker in ogenschouw nemende dat niet ieder merk/type in mijn proporties er goed uitziet (specialized valt af, cannondale valt af, etc)
Dat ik hun frames in mijn maat te 'dranghekkerig' vind ogen. Terwijl er ook merken/types zijn die dat minder hebben (zoals giant, canyon)quote:
Die propel is in het echt wel een hele strakke bak. Alleen moet je er altijd wel minimaal 50mm hoepels in doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:32 schreef muzas het volgende:
propel is 2000 euro... losse TCR wordt al 500 duurder..
Mjah wie wil er nou een propel, rare dingen.
en straks als 2014 model kopen als de 2015 modellen er zijn ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:32 schreef muzas het volgende:
propel is 2000 euro... losse TCR wordt al 500 duurder..
Mjah wie wil er nou een propel, rare dingen.
Ik chargeerde...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die propel is in het echt wel een hele strakke bak. Alleen moet je er altijd wel minimaal 50mm hoepels in doen.
Als je ouwer wordt duurt het herstel langer he?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
Herstelen doe je na de inspanning he?
Nee natuurlijk niet. Die alu vs carbon discussie is ook gestoeld op die oude plankharde 7005 alloy frames zoals wellicht jouw Koga, die waren knalhard. Inmiddels zijn zowel alloy als carbonnen frames een paar generaties verder. Wat je vaak ziet bijv. bij Cannondale, zijn die ragdunne staande achtervorken. Dat scheelt ook wel iets. De liggende achtervorken, de schuine onderbuis en het balhoofd juist weer zwaar oversized, voor extra torisestijfheid en bracketstijfheid.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 10:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja Carbon absorbeert beter/anders als ik het vergelijk met mijn ouwe koga team edition. Maar of ik die koga kan vergelijken met een ultimate AL???
Yep! En dat is wel te merken na een week buffelen en vrijdag een hele dag bomen snoeien. Dikke benen dus vandaag. Maar een Thaise massage doet wonderenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je ouwer wordt duurt het herstel langer he?
Ik heb nu een paar mensen gesproken die eerst op carbon reden en nu een Ultimate AL (2015) hebben en allen zeggen dat die aluminium even stijf is maar wel harder (minder comfortabel) rijdt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:38 schreef kaasplankje het volgende:
Consumenten vergelijken altijd vanuit hun eigen referentiekader.
Ze hadden eerst een oud 7005 alloy en kochten 5 jaar later een carbon kader, ze zeggen ja carbon is echt veel comfortabeler dan alloy. En dat is onzin, ja comfortabeler dan die oude alloy, maar huidige alloy frames zijn veel beter gebouwd dan die instapframes van 10 jaar geleden.
Net zoals Knut die een zonda wielset aan gort trapt in de pekel. Alles wat zwaarder is dan die zonda vind hij een zwaar wielset, wat natuurlijk onzin is.
Herstelen doe je als je bezemsteel gebroken is...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
Herstelen doe je na de inspanning he?
ik heb op cabonnen, stalen en alloy 7005 fietsen gereje en ik vind alleen staal echt comfy, maar dan is het ook een slap frame. En mijn lorini met alloy en carbonnen wishbone, die is ook relatief slap en comfy. Prima voor touren, dat wel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb nu een paar mensen gesproken die eerst op carbon reden en nu een Ultimate AL (2015) hebben en allen zeggen dat die aluminium even stijf is maar wel harder (minder comfortabel) rijdt.
al goed hersteld van pbp?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist een mooi pakje uit Engeland binnengekregen. 2 sets Campa 10 speed bar end shifters. Ik kan nu m'n Bioracer op order maken en heb al de eerste onderdelen voor m'n Bob Jackson op voorraad.
Misschien weet ome Ivo het antwoord?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:20 schreef Godshand het volgende:
Even een vraagje:
-van wikipedia en de sites zelf wordt het mij niet echt duidelijk:
De Jedermannrennen in de Duits sprekende gebieden/landen, zijn dit nu echt amateurwedstrijden waar iedereen met een racefiets mag inschrijven, of toch toertochten? Ik zat te twijfelen voor de Vattenfall Classics Jedermannrennen waar je dan over het parcours van de Vattenfall rijdt, compleet met afgesloten wegen. Maar het was mij niet duidelijk of je dan zo'n toertocht rijdt a la de AGR toertocht, of dat er toch een klassementje wordt opgemaakt?
Behoorlijk. Ik zou denk ik al een 200 kunnen rijden nu. Maar dat stel ik nog ff uit tot volgende week.quote:
Ik rij vooral randonneurstochtenquote:
Hmm, dus dan vooral leden van amateurclubs en dergelijke? Ik zag op Youtube dat ze echt als peloton reden...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik rij vooral randonneurstochten. Zo'n Jedermannrennen is meer een cyclo, er wordt vies hard gereden en het is bijna koers. Wil je rustig rijden moet je daar niet bij zijn. En je loopt wat risico voor je materiaal, veel mensen die niet kunnen sturen en hard rijden, da's geen goeie combinatie.
De pelotonsritten zijn audax, da's wat anders. Bij een randonneurstocht wordt en groupe gestart en dan ziet iedereen wel waar ie uitkomt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hmm, dus dan vooral leden van amateurclubs en dergelijke? Ik zag op Youtube dat ze echt als peloton reden...
Tsja, randonneurtochten. Wel lang, maar zie ik meer als een soort trektochten met bagage op je fiets..
Ik had het nog over de Jedermannrennen wb pelotonvormingquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De pelotonsritten zijn audax, da's wat anders. Bij een randonneurstocht wordt en groupe gestart en dan ziet iedereen wel waar ie uitkomt.
Wel schijfremmen, mooi voor regenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:40 schreef buzz1291 het volgende:
Iemand die er een klein stijfje van krijgt? Vind 'm saai!
[ afbeelding ]
Jammer van die witte stuurpenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:40 schreef buzz1291 het volgende:
Iemand die er een klein stijfje van krijgt? Vind 'm saai!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |