abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155431538
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Kijk, zó moet het! _O_

Eerstvolgende meet:

* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava
Hier vind je onze kilometerstanden

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_155431548
Fietsvrienden,

Ik heb mij even verdiept in een gebied wat net achter Tecklenburg ligt. Het is voor mij maar 50min langer rijden met de auto. Het is het gebied rond Exertal in Duitsland. De klimmen zijn gelijk een stuk langer. Lijkt mij zeker mooi om hier eens even heen te gaan. Ik heb qua experiment een route gemaakt:

https://www.strava.com/routes/3149230
pi_155431893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:04 schreef Patroon het volgende:
Fietsvrienden,

Ik heb mij even verdiept in een gebied wat net achter Tecklenburg ligt. Het is voor mij maar 50min langer rijden met de auto. Het is het gebied rond Exertal in Duitsland. De klimmen zijn gelijk een stuk langer. Lijkt mij zeker mooi om hier eens even heen te gaan. Ik heb qua experiment een route gemaakt:

En nog weer dertig minuten verder en je zit in Sauerland. :Z
pi_155431931
quote:
Fietsvrienden,

Zou dan eerder kijken naar gebied rond winterberg en willingen..
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:46:55 #5
545 dop
:copyright: dop
pi_155431955
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:06 schreef RicoVV het volgende:
Werd door iemand op dit topic gewezen. Verbazingwekkend dat ik jullie Fokkers zo bezig hou. Behalve DDX (en die weet dat ik geen eikel ben) ken ik niemand persoonlijk maar jullie schijnen mij allemaal wel te kennen. Te lezen aan de digitale krachttermen die ik naar toe krijg geslingerd in dit topic. Wat een commentaar er kritiek zeg Phfff.. Tegen mijn kinderen zeg ik altijd als andere kinderen zo tegen je doen zijn ze gewoon jaloers.. Jullie zijn mag ik aannemen toch allemaal volwassen kerels?! Vreemd dat kinderachtige gedrag. Ik ben een dwaas een gek uit Groningen en wat nog niet meer. Is ook een beetje de trend vandaag de dag.. Digitaal lullig doen tegen mensen die je niet kent omdat ze in jouw ogen afwijken van de norm.. Dan ben je namelijk vanzelf "verdacht" en zul je ook wel terecht een eikel zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik op de een of andere manier lullig heb gedaan richting jullie members op Strava tijdens een rit of elders.

Dan Strava; kudos/volgers/korte ritten/tijdritfiets/KOM's/clubs etc jeuh. Ik gebruik Strava op de manier zoals Strava bedoeld heeft. Dat is dus compleet NOT DONE begrijp ik?! Snap ik dan niks van Strava? behalve de zure reacties hier heb ik nog niet mee gemaakt in de 1,5 jaar tijd dat mensen/stravisten moeite hebben met de manier waarop ik Strava gebruik. Het is natuurlijk ook hypocriet om het leuk te vinden dat je gewaardeerd word door kudos maar gelijktijdig het niet kan hebben dat een ander ook kudos krijgt (want zo lees ik het). Ik zou zelfs scripjes hebben lopen om kudos uit te delen.. Ook nog eens door mijn kinderen van 6, 9 en 11 gemaakt. Gewoon te grappig om te lezen. Ja ik deel regelmatig kudos uit in groepen waar ik lid van ben. Elke groep kan dat maar in de FOK groep is het blijkbaar een doodzonde.. Want dan ben je ineens een gek. Stel je voor een kudo omdat iemand je prestatie heeft gewaardeerd. Waarom maak je dan überhaupt gebruik van het sociale netwerk Strava?! Gewoon lekker op Garmin connect blijven. Ik heb een open profiel. Iedereen mag mij volgen niemand hoeft mij te volgen ik vraag niemand mij te volgen en ik vraag niet om kudos en/of commentaar van vreemden op mijn activiteiten.

Wat ik doe is dat bijzonder? Geen idee. Ik sport veel en graag iedereen mag dat volgen. Ben altijd fair naar anderen. In het echt en op Strava. Lullig doen staat niet in mijn woordenboek, waarderen daarin tegen wel. Of ik begrijp de geest van Strava niet? Eigenlijk boeit me dat eerlijk gezegd ook niet zo. Strava hangt voor mij vast aan sportief bezig zijn en sportief gedrag IRL en op het internet. Bij velen hier is het blijkbaar onsportief en kinderachtig gedrag :-)

Nog even kort over dat ritje samen met Tommeke. Dat viel blijkbaar op. Maar was geenszins gepland. Ik keek inderdaad een keer achterom. Niet uit ergernis Tom ;-) maar omdat ik afsloeg de Friese straat weg op. De mollemabult fiets ik altijd hard omhoog, is toch ook een beetje de sport om de meest bekende bult van het Noorden ;-) verder en dat gaf ik op Strava al aan dat Tom harder kan fietsen dan ik. Ik ben vooral hardloper die het leuk vind om te fietsen maar weet ook dat als je veel hardloopt dat ten koste gaat van je fietssnelheid. De komende drie weken elk weekend een triathlon, 27 september de Monstertijdrit van Almere en 18 oktober de marathon van Amsterdam.. Ik hoop dat jullie het goed vinden ;-) Iedereen een sportieve groet en sportief weekend toegewenst. Kudos aan de FOK leden (tenzij ik ze persoonlijk volg) zal ik niet meer uitdelen. Ik wil niemand ergerlijken. Gr Rico
leuk dat je reageerd , mooi relaas.
maar ik vraag me wel hardop af waarom je iedereen gelijk over 1 kam scheert.
ook wat kort door de bocht om te stellen dat je strava gebruikt zoals het bedoeld is.
volgens mij dient strava veel verschillende doelen.
zo hard als jij je in een hokje gedrukt voelt probeer je volgens mij een antwoord terug te geven.
als je echt niet weet wat lullig doen is dan voel je dat ook niet, en zou je de behoefte om hier te reageren ook niet voelen.
Voor mij persoonlijk voelt het kudo's geven op mijn ritjes door een wild vreemde toch op een bepaalde manier als aandacht trekkerij.
mijn afwijking misschien maar het levert kennelijk bij meerdere mensen irritatie op dus op een bepaalde manier ook weer menselijk blijkbaar.

ik geef ook wel eens een kudo aan een vreemde , maar dan iemand waar ik onderweg een stukje mee op reed, zo van goed gedaan ik heb je gezien.

succes met je uitdagingen en veel fiets plezier

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 22-08-2015 13:03:02 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155432450
Rico, ik wil wel gewoon nog kudo's hoor ;(
pi_155432710
Ik lees iets over persoonlijk gewin, nou volgens mij is er dat niet. Dan zou ik op zijn minst een commercieel doel moeten hebben. Bijvoorbeeld een website of blog wat ik aan mijn Strava gebeuren vastkoppel of ik zou een dienst of product aanbieden en daar Strava voor inzetten. Daar is geen sprake van. Volgens mij krijg je nog steeds geen geld voor kudos of van volgers ;-)

Strava is voor mij wel motivatie.. Niet zozeer de kudos maar de complete opzet van Strava. (Waar het sociale aspect en de kudos debet aan zijn) Mijn trainingsactiviteiten, progressie, wekelijkse doelen qua tijd en afstanden maar uiteindelijk om zelf gewoon beter te worden. En dat kun je zo mooi terug volgen. Ik volg groepen omdat ik daarmee voorkom dat mijn hele timeline vol loopt. Er zijn ook mensen die honderden mensen volgen dan mis je vaak de activiteiten van mensen die je niet wil missen. Kudos aan vreemden?! Is dat raar? Geen idee het heeft me al leuke contacten opgeleverd online en offline (IRL) heb er vriendschappen aan over gehouden. Regelmatig zie ik die mensen terug bij wedstrijden en evenementen waar ik dan met ze afspreek. Maar ik kom ze ook af en toe onderweg tijdens het fietsen tegen. Mensen die ik zonder Strava nooit had gekend. Het werkt gewoon meerdere kanten op. Een forum zoals FOK is toch niet anders?! Of kende de fietsende leden elkaar allemaal van te voren voordat ze hier begonnen te posten? Lijkt me sterk en van het een komt het ander. Strava geeft de mogelijkheden ik maak er gebruik van en velen hier blijkbaar ook. Ieder heeft zijn eigen beweegredenen. Zet jezelf niet hoger als je iemand ander zijn beweegreden niet ziet zitten. Volgens mij oefenen we allemaal dezelfde hobby uit. De een alleen fietsen, de ander alleen hardlopen of juist allebei. Blijf oprecht en sportief. Stiekem en laf gedoe en afgeven op mensen siert niemand. Gr Rico
pi_155432857
Bij 1000 kudo's krijg je een Strava bidon toch? Of is dat een hoax -O-
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:58:56 #9
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155432906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:46 schreef dop het volgende:

[..]

leuk dat je reageerd , mooi relaas.
maar ik vraag me wel hardop af waarom je iedereen gelijk over 1 kam scheert.
ook wat kort door de bocht om te stellen dat je strava gebruikt zoals het bedoeld is.
volgens mij dient strava veel verschillende doelen.

succes met je uitdagingen en veel fiets plezier
Nou Dop, die Rico, illustere naam van een grote boef, werd wel ff afgezeken door een paar Strava adepten hier. En dat bevestigt dan toch weer eens te meer de gedachte dat het hier soms wel een heel "eng" klupje aan het worden is waar je al een Don Quichote mentaliteit moet hebben om je binnen te vechten en maar hopen dat je ooit serieus genomen word.

Maar goed, het is zoals met zoveel forums, ooit wordt het minder, meer herhaling van zetten of RTFF mentaliteit. En om voor de zoveelste keer over Cab-Fab z'n knie en obesitas problemen, oh nee dat laatste was Okkie, of een niet nader bij naam te noemen local hero die na zoveel trainingsarbeid nu zoveel bloementuilen binnensleept dat hij op maandag op de bloemenmarkt niet zou misstaan, te moeten lezen, is ook niet erg afwisselend. En dan betrap ik me erop dat ik tegenwoordig geeneens meer bijlees als ik eens een daagje geen wifi verbinding heb.

Maar alleen al voor het aanstaande hero verhaal van Ivo kijk ik hier dagelijks.

En gelukkig begint over een paar weken het wielercross circus weer en kan er in dat topic weer lekker gerelt worden. Ik hoop er veel Belgische vrinden te mogen ontmoeten zoals Sasman en Mr. Pannarai. Altijd lachen hoor met die Nys adepten ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155432950
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:46 schreef RicoVV het volgende:
Ik lees iets over persoonlijk gewin, nou volgens mij is er dat niet. Dan zou ik op zijn minst een commercieel doel moeten hebben. Bijvoorbeeld een website of blog wat ik aan mijn Strava gebeuren vastkoppel of ik zou een dienst of product aanbieden en daar Strava voor inzetten. Daar is geen sprake van. Volgens mij krijg je nog steeds geen geld voor kudos of van volgers ;-)

Strava is voor mij wel motivatie.. Niet zozeer de kudos maar de complete opzet van Strava. (Waar het sociale aspect en de kudos debet aan zijn) Mijn trainingsactiviteiten, progressie, wekelijkse doelen qua tijd en afstanden maar uiteindelijk om zelf gewoon beter te worden. En dat kun je zo mooi terug volgen. Ik volg groepen omdat ik daarmee voorkom dat mijn hele timeline vol loopt. Er zijn ook mensen die honderden mensen volgen dan mis je vaak de activiteiten van mensen die je niet wil missen. Kudos aan vreemden?! Is dat raar? Geen idee het heeft me al leuke contacten opgeleverd online en offline (IRL) heb er vriendschappen aan over gehouden. Regelmatig zie ik die mensen terug bij wedstrijden en evenementen waar ik dan met ze afspreek. Maar ik kom ze ook af en toe onderweg tijdens het fietsen tegen. Mensen die ik zonder Strava nooit had gekend. Het werkt gewoon meerdere kanten op. Een forum zoals FOK is toch niet anders?! Of kende de fietsende leden elkaar allemaal van te voren voordat ze hier begonnen te posten? Lijkt me sterk en van het een komt het ander. Strava geeft de mogelijkheden ik maak er gebruik van en velen hier blijkbaar ook. Ieder heeft zijn eigen beweegredenen. Zet jezelf niet hoger als je iemand ander zijn beweegreden niet ziet zitten. Volgens mij oefenen we allemaal dezelfde hobby uit. De een alleen fietsen, de ander alleen hardlopen of juist allebei. Blijf oprecht en sportief. Stiekem en laf gedoe en afgeven op mensen siert niemand. Gr Rico
Volgens mij heb jij de bijbel geschreven, daar komt ook geen eind aan.
pi_155433230
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:44 schreef the_critic het volgende:

[..]

Zou dan eerder kijken naar gebied rond winterberg en willingen..
Dat is voor mij alweer 3:50u rijden ipv 2:50u. in die tijd rij ik ook naar Luxemburg.
pi_155433706
Neem het niet te serieus Rico, ik dacht echt dat je me d'r af wou rijden ;)
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:58:54 #13
545 dop
:copyright: dop
pi_155434058
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou Dop, die Rico, illustere naam van een grote boef, werd wel ff afgezeken door een paar Strava adepten hier. En dat bevestigt dan toch weer eens te meer de gedachte dat het hier soms wel een heel "eng" klupje aan het worden is waar je al een Don Quichote mentaliteit moet hebben om je binnen te vechten en maar hopen dat je ooit serieus genomen word.
Daar ben ik het wel mee eens.
Maar je mag in sommige oordelen ook wel gewoon lezen "ïk snap het niet".
Ze kennen Rico niet dus echt persoonlijk kan het oordeel niet bedoeld zijn.
Ik zie het als afzetten tegen bepaald gedrag wat ze niet snappen en wat irritatie opwekt.
(mensen in het algemeen die ongevraagd gaan volgen en kudo's geven.)

Rico is wat mij betreft gewoon welkom hier , maar dat blind volgen op strava vind ik van alle users die dat doen toch wat opdringerig.
Stel je dan op zijn minst voor aan de groep en kijk eerst eens wie het zijn en waar het over gaat.
Als iedereen je de hele dag complimentjes gaat geven voor elke scheet die je laat dan ga je dat toch ook wat vreemd en ongemakkelijk vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 22-08-2015 13:08:57 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_155434437
De tering. Het is dat ik niet bij de popcorn kan op dit moment.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:16:49 #15
145146 Andyy
pi_155435651
Vooral dat pompje doet pijn aan m'n ogen
pi_155436191
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:42 schreef Tommeke het volgende:
Neem het niet te serieus Rico, ik dacht echt dat je me d'r af wou rijden ;)
We moeten allebei weer ons best doen we zijn die KOM weer kwijt :-P
pi_155437618
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij de bijbel geschreven, daar komt ook geen eind aan.
Pfff inderdaad he.
Ga gewoon lekker fietsen rico, en fuck die kudos. Erover discussiëren op internet is zonde van de tijd die je aan trainen had kunnen besteden. En wat betreft al die groepjes en honderden andere renners volgen: kwaliteit gaat boven kwantiteit... Liever een paar fietsmaten op m'n tijdlijn waarvan ik weet wat ze presteren, dan elke dag 30 strangers.

Ff wat anders, ik zit langs de Amstel op het terrasje bij cafe de zwarte kat; lang rondje groene hart en moet ff wat vocht en een broodje erin douwen.
Alleen maar lekkere wijven op bootjes, of op skates, en zelfs op de fiets :9 :9

Prima dagje zo :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:13:18 #18
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_155438331
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:06 schreef RicoVV het volgende:
Werd door iemand op dit topic gewezen. ...... Ik wil niemand ergerlijken. Gr Rico
*O*
.
pi_155438487
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 14:39 schreef RicoVV het volgende:

[..]

We moeten allebei weer ons best doen we zijn die KOM weer kwijt :-P
Ik zie het haha. Tijdritfiets maar ff afstoffen komende week ;)
pi_155438941
Zo, ik weet niet wát er gebeurde maar in één klap was het uit met de pret. Duf, duizelig, totaal leeg... Kan geen hongerklop zijn... Vamorgen juist lekker ontbeten, koffie met en gevulde koek... en heb de hele rit heel rustig gefietst. TWEE snelle jelles bij me, eentje op 40k opgegeten en eentje op 70... Heb vaak minder gegeten onderweg. Ook zelfs netjes 23kmh tegen de 'wind' in :') (dat was mss al een teken dat er iets niet goed zat?)

Laatste 7k waren echt een hel. 3 keer gestopt ofzo.

Voor die laatste 7k was het wel puur genot _O_ Hoop bootjes met geile wijven idd. Ben ook nog langs de amstel gefietst gripper
pi_155439047
Tering wat een teksten joh :') _O-
pi_155439352
quote:
Fietsvrienden,

Afgelopen maand twee keer in de omgeving van Tecklenburg geweest om te fietsen. Als je wat verder de Hermannsweg volgt worden de hoogteverschillen dacht ik ook groter. Tecklenburg/ Bad Iburg etc zijn de meeste heuvels ongeveer max 100m. In de omgeving van Detmold heb je al klimmen van 200m. Detmold is voor mij wel weer één uur meer rijden. Horstel ben ik in 45min.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:49:21 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155440401
Haha lachen man die kudo/Rico discussie. Ik geef sporters die ik ken kudos als blijk van waardering voor de geleverde arbeid op de fiets. Niet voor 15km naar je werk rije maar wel voor kloeke prestaties. Ik ben geen lid meer van clubs op strava stel je voor zeg straks krijg je kudo van een vuile triatleet uit Groningen gatverdamme. Groetjes kaasplank
pi_155440639
Hier is strava iig niet voor bedoeld.
pi_155441850
Kutwielrenners altijd :(
Rijd ik op een T-splitsing aan, kijk eerst achterom of er wat achter me zit, want ik ga linksaf. Komen er twee wielrenners aan van links "hé, uitkijken", ja, daar was ik net mee bezig, ik zit nog 30 meter voor de kruising dus niet zo panikeren (sowieso reed ik al niet hard daar) en jullie komen ook nog eens van links (oftewel: ik kom van rechts), dus als er iemand uit moet kijken, dan zijn jullie het wel :) Tsja, je zult eens ff moeten remmen, gaat meteen je gemiddelde naar de klote.

en ik was ook gewoon op m'n racefietsie

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2015 19:18:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')