abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:21:25 #1
862 Arcee
Look closer
pi_155431178
stefandevries twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 19:34:43 BREKEND: Man met vuurwapens en messen verwondt drie personen in #Thalys van Amsterdam naar Parijs. Overmeesterd bij Arras (N-Frankrijk) reageer retweet
quote:
Aanslag in Thalys uit Amsterdam

In een Thalys van Amsterdam naar Parijs is vrijdag een terreuraanslag gepleegd. Een zwaarbewapende man probeerde in een van de wagons met een kalasjnikov het vuur te openen op zijn medepassagiers. Drie mensen raakten gewond. Een van hen is er ernstig aan toe, maar verkeert buiten levensgevaar.

De schietpartij gebeurde ter hoogte van Arras, in Noord-Frankrijk. Twee Amerikaanse militairen, die door de trein langs het toilet liepen, hoorden hoe achter de deur een zwaar wapen werd doorgeladen. Toen de dader uit de wc kwam, overmeesterden zij hem, maar zij konden niet verhinderen dat hij schoten loste. Bij de schietpartij raakten twee mensen gewond. De schutter gebruikte zowel zijn vuurwapen als een mes. Ook de Franse acteur Jean-Hugues Anglade raakte lichtgewond. Hij bezeerde zich toen hij het glas van een alarmknop insloeg.

De dader is een 26-jarige man van Marokkaanse komaf. De Franse politie denkt aan een terroristisch motief.

Volgens een woordvoerster van Thalys opende de dader om 17.50 het vuur, een half uur nadat de trein station Brussel-Zuid/Midi had aangedaan. Dat was de laatste stop voor Parijs.De trein werd daarna omgeleid naar het station van Arras, waar de man is ingerekend door de Franse politie. De Thalys was om 15.17 uur uit Amsterdam vertrokken. Het gaat om de trein met het nummer 9364, die om 18.35 uur in Parijs aan had moeten komen.

De Thalys, die zo vlak voor het weekend altijd helemaal vol zit, is een zeer gevoelig doelwit. Na Amsterdam Centraal stopt de trein op Schiphol, Rotterdam Centraal, Antwerpen, Brussel, Lille en Parijs.

Bron: Telegraaf
quote:
Helden verijdelen bloedbad in Thalys

Drie mannen die betrokken waren bij de overmeestering van een 26-jarige Marokkaan die in de Thalys een aanslag wilde plegen, hebben naar eigen zeggen geluk gehad dat ze nog leven. Ze wisten de dader te overmeesteren terwijl hij al had geschoten en nog met het geweer in zijn handen stond.

Deze video is afkomstig van de Facebook-pagina van Skarlatos en later op YouTube gezet. Daarop is te zien dat de schutter inmiddels is geboeid.

De mannen deden zaterdag hun verhaal tijdens een persconferentie in Arras. Het zijn de Amerikaanse student Anthony Sadler, de Amerikaanse militair Alek Skarlatos en de Britse zakenreiziger Chris Norman. Daarnaast was ook de Amerikaanse militair Spencer Stone erbij betrokken. Hij ligt gewond in het ziekenhuis.

De mannen zaten vrijdag met elkaar in hetzelfde treinstel toen ze opeens een man met ontbloot bovenlijf uit de wc zagen komen met een geweer over zijn schouder. Een treinmedewerker rende door de coupé nadat er al was geschoten, vertelt zakenman Norman. ,,Ik zag de man met de kalasjnikov en dook naar beneden in mijn stoel."

De militairen Skarlatos en Stone grepen daarna meteen in. ,,Mijn vriend Alek schreeuwde: pak hem. Mijn vriend Spencer stond meteen op om die man te pakken, gevolgd door Alek en mijzelf", zegt student Sadler tegen CNN. ,,Wij sloegen hem met zijn drieën in elkaar."

Stone is volgens de drie de grote held in het verhaal. Hij rende 10 meter richting de verdachte en pakte het geweer van hem af. Samen met de drie anderen wist de militair hem te overmeesteren en tegen de grond te drukken. De man haalde echter een mes tevoorschijn en stak Stone.

Sadler heeft de verdachte daarna met hulp van Norman weten vast te binden. Volgens de student raakte Stone gewond aan zijn hoofd, nek en duim. Desondanks bleef hij helpen. ,,Zelfs toen hij gewond was, heeft hij een andere man geholpen die ook was gestoken", vertelt Sadler.

Stone ligt nog in het ziekenhuis en maakt het volgens de mannen naar omstandigheden goed. ,,Maar als er iemand was doodgeschoten, was het Spencer geweest. We hebben geluk gehad."

Bron: Telegraaf
Verhaal over Spencer Stone

[ Bericht 28% gewijzigd door Arcee op 22-08-2015 09:26:46 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_155431192
Meer bekend over Thalys-dader

Er wordt steeds meer bekend over de man die vrijdag een aanslag wilde plegen in de Thalys van Amsterdam naar Parijs. Volgens de Spaanse krant El País is het de 26-jarige Marokkaan Ayoub El Kahzzani. Hij woonde in 2014 in Spanje en zou daarna naar Frankrijk zijn verhuisd. Ook zou hij recent in Syrië zijn geweest.
El Kahzzani was bij de Spaanse veiligheidsdiensten in beeld om zijn radicaal-islamitische overtuigingen, schrijft El País.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155431219
We zullen in de toekomst nog veel vaker doorgedraaide Syrie-gangers mee gaan maken. Die wel succesvol zijn. Hopelijk niet in Nederland, maar de kans is groot dat dat ook hier gaat gebeuren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:29:18 #4
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_155431269
quote:
Verder zouden de drie Amerikanen die de man hebben overmeesterd militairen in burger zijn die hoorden hoe op het toilet een zwaar vuurwapen werd doorgeladen.
Dat horen die Amerikanen wel. Toch nog iets positiefs aan legaal wapenbezit in de VS..
pi_155431285
Mooi dat er geen doden zijn gevallen door deze dwaas.
Zonder wrijving geen glans
pi_155431299
Was het maar zo dat ze die gast op het toilet hoorden, dan was er geen schot gelost want dan waren ze er meteen bij geweest. Nee, eentje is 10 meter door het gangpad gerend.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:33:56 #7
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_155431303
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:29 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Dat horen die Amerikanen wel. Toch nog iets positiefs aan legaal wapenbezit in de VS..
laden van een AK is het typische geluid wat ook in games gebruikt wordt.
pi_155431311
Bij het toilet hou je zo'n gast meteen tegen zodra ie uitstapt.
pi_155431336
Zolang stations niet beter beveiligd zijn dan een Aziatische 7-11, moeten we niet raar opkijken voor dit soort fratsen.
pi_155431365
Hij is geen echte islamiet want in de koran staat niets over treinen en ak-47's.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_155431371
Het doet me denken aan die actie in het vliegtuig van die Nederlander. Ook zo dapper. Ik denk dat een bepaalde mannen het niet willen afwachten totdat ze iedereen afgeslacht zien worden en dan maar denken: gaan met die banaan.
pi_155431379
Ik lees hier pas het bericht van de persconferentie, dus de discussie of een doorladende kalashnikov hoorbaar is door een deur is overbodig.

.
pi_155431437
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:43 schreef Fer het volgende:
Ik lees hier pas het bericht van de persconferentie, dus de discussie of een doorladende kalashnikov hoorbaar is door een deur is overbodig.

Ook als je 10 meter door het gangpad moet rennen om bij die knaker te komen?

Schei toch uit zeg. :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155431448
Drie mannen die betrokken waren bij de overmeestering van de 26-jarige man die vrijdag in de Thalys een aanslag wilde plegen, hebben op een persconferentie in Arras hun verhaal gedaan. Het gaat om een Amerikaanse student, een Amerikaanse militair en een Britse zakenreiziger.
De drie zeggen dat ze opgelucht en trots zijn dat de terrorist door hun tussenkomst geen bloedbad heeft kunnen aanrichten. Ze hebben van de burgemeester van Arras een medaille gekregen.

De mannen zaten in hetzelfde eersteklasrijtuig van de Thalys, toen ze plotseling een conducteur zagen rennen, zo meldt Reuters. 'Dat was na het eerste schot', zegt Chris Norman, een 62-jarige Britse consultant. 'Ik keek op en zag een man met een AK-47, of in elk geval een soort van machinegeweer', zei hij. 'Hij zou echt een bloedbad hebben aangericht, daarover is geen twijfel mogelijk.'

Worsteling met de schutter
Alek Skarlatos, een 22-jarige militair van de Amerikaanse National Guard uit Oregon, vertelde dat zijn vriend gewond raakte tijdens de worsteling met de schutter. Uiteindelijk kregen ze de aanvaller onder controle. 'Ik ben net vorige maand teruggekeerd uit Afghanistan. Dit was mijn vakantie', aldus Skarlatos.

Een tweede Amerikaanse militair, met de naam Spencer, raakte bij de actie in de Thalys gewond en kon niet bij de geïmproviseerde persconferentie aanwezig zijn. Hij ligt in het ziekenhuis, maar volgens zijn collega gaat het goed met hem, zo meldt de NOS.

'We bonden de schutter vast, maar toen pakte hij ineens een mesje en begon hij te steken', zegt Norman. Daarbij raakte Spencer gewond.

De mannen krijgen van alle kanten lof toegezwaaid voor hun optreden. President Obama spreekt van een heldendaad en de Franse minister Cazeneuve zegt dat ze waarschijnlijk de levens van veel mensen hebben gered.
http://www.ad.nl/ad/nl/35(...)lucht-en-trots.dhtml

De helden zelf aan het woord:
http://nos.nl/artikel/205(...)elucht-en-trots.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 22-08-2015 09:59:43 ]
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:00:55 #15
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_155431524
Die medailles werken op één of andere manier enorm op mijn lachspieren. Niet dat die gasten geen onderscheiding verdienen of geen helden zijn, maar blijkbaar heeft die burgemeester dus een la vol medailles klaarliggen om op elk gewenst moment direct uit te kunnen delen aan burgers die een goede daad verrichten. Zoals je vroeger op school van de juf een plaatje of een sticker kreeg als je iets goed had gedaan. Dat is tenminste het beeld dat ik erbij krijg. :')
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_155431549
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:00 schreef Jane het volgende:
Die medailles werken op één of andere manier enorm op mijn lachspieren. Niet dat die gasten geen onderscheiding verdienen of geen helden zijn, maar blijkbaar heeft die burgemeester dus een la vol medailles klaarliggen om op elk gewenst moment direct uit te kunnen delen aan burgers die een goede daad verrichten. Zoals je vroeger op school van de juf een plaatje of een sticker kreeg als je iets goed had gedaan. Dat is tenminste het beeld dat ik erbij krijg. :')
Ik krijg het beeld van een burgemeester die meteen inzag dat hier een heldendaad was verricht.
pi_155431572
quote:
In Nederland had die burgemeester eerst zes maanden moeten polderen of ze uberhaupt wel een medaille verdienden, dan had de gemeente een adviesbureau in moeten huren om te adviseren over het ontwerp, om daarna offertes op te vragen bij drie of meer bedrijven waarvan een dan uiteindelijk die medailles zou gaan maken. Anderhalf jaar later zouden deze mannen dan misschien uiteindelijk iets krijgen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:08:14 #18
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_155431575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik krijg het beeld van een burgemeester die meteen inzag dat hier een heldendaad was verricht.
Uiteraard. Zoals bijna iedereen. Dat 'ie die medailles direct voor gebruik klaar had liggen vind ik grappig.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_155431595
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:08 schreef Jane het volgende:

[..]

Uiteraard. Zoals bijna iedereen. Dat 'ie die medailles direct voor gebruik klaar had liggen vind ik grappig.
Misschien wist ie toevallig waar ze lagen en waren ze binnen een uur beschikbaar. Heel bizar is dat niet.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:25:41 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155431744
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We zullen in de toekomst nog veel vaker doorgedraaide Syrie-gangers mee gaan maken. Die wel succesvol zijn. Hopelijk niet in Nederland, maar de kans is groot dat dat ook hier gaat gebeuren.
Ik ben zo langzamerhand voor interneren ipv. "verdachtenlijstjes".
-terug van langdurige verdachte vakantie in Turkije en omstreken.
-geen kinderen
-geen werk
=oppakken

De rechten van die paar honderd (tientallen?) idioten kunnen mij gestolen worden. Als jij jezelf buiten de maatschappij plaatst; kan de maatschappij hetzelfde doen wat mij betreft.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:32:14 #21
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155431800
Sjieke actie hoor! Het lijkt allemaal dat het toevallig goed afgelopen is, maar zo'n Fc Bayern-shirtje doet me vermoeden dat de Amerikaanse soldaten iets te veel low-profile zich willen voordoen en dat ze in feite de moslim al een tijdje aan het schaduwen waren. Dat wordt natuurlijk nooit naar buiten gebracht, maar goed al met al mooi dat er geen slachtoffers zijn gevallen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:34:33 #22
862 Arcee
Look closer
pi_155431824
quote:
Inderdaad, is wel erg snel. Je zou als je die foto ziet niet denken dat het over een incident gaat van diezelfde dag.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:36:46 #23
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_155431846
quote:
Die hebben ze daar al jaren liggen joh..
Frankrijk wachtte al decennia lang op zulke oorlogs(helden)....

[ Bericht 0% gewijzigd door penny-wise op 22-08-2015 11:24:24 ]
pi_155431865
Als je hun facebook bekijkt, lijkt het wel te kloppen. Alek maakt tijdens waarschijnlijk een tussenstop vanuit Afghanistan in frankfurt de opmerking, waarom ze hem er niet gelijk kunnen laten, scheelt weer 1100$ reiskosten.

Anthony was bij Ajax - Jablonec afgelopen donderdag in Amsterdam.
.
pi_155431948
I'm afraid of Moroccans
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:46:54 #26
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155431954
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:45 schreef DrDentz het volgende:
I'm afraid of Moroccans
Pussy :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155431978
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:46 schreef Falco het volgende:

[..]

Pussy :D
Bijna alle passagiers afgeslacht door zo'n mocro :s
pi_155431999
Wie had dat gedacht dat teruggekeerde Syriegangers ook hier aanslagen plegen? :s
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:56:35 #29
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155432038
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:51 schreef DrDentz het volgende:
Wie had dat gedacht dat teruggekeerde Syriegangers ook hier aanslagen plegen? :s
Ik kan me dat wel indenken jah :D
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:04:08 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155432114
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:51 schreef DrDentz het volgende:
En dit...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155432173
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:32 schreef Falco het volgende:
Sjieke actie hoor! Het lijkt allemaal dat het toevallig goed afgelopen is, maar zo'n Fc Bayern-shirtje doet me vermoeden dat de Amerikaanse soldaten iets te veel low-profile zich willen voordoen en dat ze in feite de moslim al een tijdje aan het schaduwen waren. Dat wordt natuurlijk nooit naar buiten gebracht, maar goed al met al mooi dat er geen slachtoffers zijn gevallen.
Ja, de kans dat van de +/- 2 miljoen Amerikaanse soldaten er 2 aanwezig zijn bij een aanslag in Europa (na tientallen aanslagen zonder aanwezige Amerikanen) is praktisch nul. 8)7
Je was zeker niet zo goed in wiskunde op school?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:10:50 #32
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_155432184
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Verder is het een feit dat er enorm veel False Flags gebeuren. Of wil je dat soms ontkennen?
Noem er eens een paar dan.
Er zijn meer bewezen aanslagen dan dat er aanslagen oid daadwerkelijk aangeduid zijn als False Flag....

Kom aub niet met 9/11.....
pi_155432211
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:32 schreef Falco het volgende:
Vind dit niet zo gek gedacht. Maarja misschien was het wel een hele klunzige terrorist, met opvallende sporttas vol wapens, opvallend hard doorladen en zichzelf laten overmeesteren door ongewapende passanten toevallig aanwezige Amerikaanse militairen.
pi_155432217
Zou het kunnen dat de dader een coupe met Amerikanen als eerste in het vizier had?
pi_155432267
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nou leg dan eens uit hoe je informatie precies valideert. Ik doe dat nl met behulp van drie dingen logisch nadenken, feiten (proberen) te checken en op je gevoel vertrouwen. En ik weet inmiddels dat mijn gevoel het 99% van de tijd goed heeft. Dus je kan het wel fout noemen maar daar denk ik toch heel anders over.
Het gevoel kan ook verkeerd afgestemd zijn, zoals iemand steeds op de verkeerde persoon verliefd kan worden.
pi_155432268
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik ben zo langzamerhand voor interneren ipv. "verdachtenlijstjes".
-terug van langdurige verdachte vakantie in Turkije en omstreken.
-geen kinderen
-geen werk
=oppakken

De rechten van die paar honderd (tientallen?) idioten kunnen mij gestolen worden. Als jij jezelf buiten de maatschappij plaatst; kan de maatschappij hetzelfde doen wat mij betreft.
In de VS werkt men ook met allerlei vage criteria die ertoe kunnen leiden dat mensen op 'zwarte lijsten' of 'terroristen lijsten' komen te staan. Dit heeft daar echter ook meteen gevolgen voor de rest van je leven.

Mensen die nooit meer van zo'n lijst afkomen, zelfs wanneer het hoogst aannemelijk is dat ze er onterecht opstaan. Mensen die daardoor niet meer terug naar hun gezin kunnen, die niet meer kunnen reizen, die niet meer normaal kunnen functioneren in de samenleving omdat er overal naar aanleiding van die lijst lampjes gaan branden... niemand die ze kan vertellen waarom ze op zo'n lijst staan.

Werkt in de praktijk echt goed man, allerlei vage criteria om iemand als terrorist te bestempelen! ^O^
Krekker is de bom!
pi_155432285
Is al bekend waar de verdachte zich in de trein ophield voordat hij met zijn snode plannetje begon?
pi_155432306
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:17 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Trial and error. En absoluut niet arrogant bedoeld.
Gevoel kan gemanipuleerd worden, wist je dat?
pi_155432396
Zou de dader de hele tijd op de wc gezeten hebben of zou ie eerst de trein doorgelopen zijn?
pi_155432422
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:25 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En wat de westerse media doet, nl het angst aanjagen bij mensen tegen de zogenaamde terroristen vind jij constructief?
Nee, dan degenen die ons angst aanjagen voor de Westerse Media. En wie zit dáár dan weer achter die díe personen aanstuurt. Dat gaat oneindig terug.
pi_155432763
“I just applaud my friends for being on point,” Sadler told Sky News. “If Alek didn’t yell ‘Go!’ and Spencer didn’t get up straight away, who knows how many people he would have shot.”

Norman, a 62-year-old consultant who lives in France, sad he had initially ducked down in his seat when he saw the man enter the carriage carrying a gun. “I came in at the end and I guess just helped get the guy under control at the end of it all,” he told French reporters. “We ended up by tying him up, then during the process the guy actually pulled out a cutter and starting cutting Spencer.

“He cut Spencer behind the neck, he nearly cut his thumb off too. Spencer held him and we eventually got him under control. He went unconscious, I think.”
http://www.theguardian.co(...)-train-gunman-france

Met nieuw filmpje waarin je de snijwond ziet van de man die in zijn nek is gestoken en hij blijft gewoon doorgaan met de dader onder controle krijgen.
pi_155432837
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:49 schreef Loekie1 het volgende:
“I just applaud my friends for being on point,” Sadler told Sky News. “If Alek didn’t yell ‘Go!’ and Spencer didn’t get up straight away, who knows how many people he would have shot.”

Norman, a 62-year-old consultant who lives in France, sad he had initially ducked down in his seat when he saw the man enter the carriage carrying a gun. “I came in at the end and I guess just helped get the guy under control at the end of it all,” he told French reporters. “We ended up by tying him up, then during the process the guy actually pulled out a cutter and starting cutting Spencer.

“He cut Spencer behind the neck, he nearly cut his thumb off too. Spencer held him and we eventually got him under control. He went unconscious, I think.”
http://www.theguardian.co(...)-train-gunman-france

Met nieuw filmpje waarin je de snijwond ziet van de man die in zijn nek is gestoken en hij blijft gewoon doorgaan met de dader onder controle krijgen.
_O_

Het had echt zo anders af kunnen lopen :{ Waar kun je heenvluchten in een rijdende trein?
pi_155432852
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:54 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

_O_

Het had echt zo anders af kunnen lopen :{ Waar kun je heenvluchten in een rijdende trein?
Daarom hebben ze ook ingegrepen, omdat je niet kunt vluchten in een trein. Ik denk dat die reactie heel snel komt, zeker bij mannen die wat ervaring hebben met gevechtshandelingen.
pi_155432901
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:07 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

In Nederland had die burgemeester eerst zes maanden moeten polderen of ze uberhaupt wel een medaille verdienden, dan had de gemeente een adviesbureau in moeten huren om te adviseren over het ontwerp, om daarna offertes op te vragen bij drie of meer bedrijven waarvan een dan uiteindelijk die medailles zou gaan maken. Anderhalf jaar later zouden deze mannen dan misschien uiteindelijk iets krijgen.
Welnee. In Nederland krijgt elke fucking idiot een medaille. Duizenden helden per jaar hiero. |:(
pi_155433006
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:01 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af waar de intelligence diensten waren om dit bloedbad te voorkomen. Waarom delegeren Europese overheden het uitschakelen van zwaar bewapende killermoslims op oorlogspad aan onbewapende toeristen? Waarom eisen wij niet meer zorg voor onze veiligheid van de geweldsmonopoliehouders?
Ik ben wel voor een demonstratie om al die teruggekeerde Syriegangers nou eens aan te pakken en het land uit te zetten. Dit is namelijk al de zoveelste keer.
pi_155433184
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:02 schreef Downwards het volgende:

[..]

Zie het verband niet zo met het overduidelijke bewijs dat er geregeld false flags hebben plaatsgevonden.. Iets waar het om ging en niet dit specifieke geval.
Het gaat erom dat er helemaal niets meer kan gebeuren of een delegatie FOK!kers komt melden dat het een false flag is, hier in NWS, of ze starten een parallel topic in BNW, wat overigens te verkiezen valt. Dat staat los van het historische bewijs omtrent enkele van dergelijke gebeurtenissen al dan niet in redelijk ver verleden. Dat de media of MSM, zo je wilt, af en toe onbetrouwbare en/of manipulatieve informatie doorgeeft, staat daar ook los van wat mij betreft. Dit laatste kun je juist zeer goed bespreken in NWS; het eerste is een taak van historici of eventueel rechtbanken om te achterhalen en moet worden voorzien van harde bewijzen. Iets dergelijks kun je nl. niet zo maar beweren vanuit je "gevoel" wmb.
Het gevoel daar draait het overigens om, denk ik, bij mensen die dit staccato roepen. Dat gevoel kenmerkt zich door een diep wantrouwen tegenover alles wat officieel via de media naar buiten gebracht wordt. Of liever gezegd in hun universum is de gehele werkelijkheid; verleden, heden en toekomst gemanipuleerd. Hun theorieën vallen ook niet te falsificeren, maw er is nooit een punt aan te wijzen waarop ze moeten toegeven dat hun theorie idd onjuist zou kunnen zijn of zelfs maar onwaarschijnlijk. Het is maw pseudo-kennis, pseudo-wetenschap. Het zegt meer iets over hun mentale conditie dan dat het wat zegt over de werkelijkheid.
I´m back.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:16:56 #47
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_155433223
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:13 schreef Ryan3 het volgende:
Het gaat erom dat er helemaal niets meer kan gebeuren of een delegatie FOK!kers komt melden dat het een false flag is, hier in NWS, of ze starten een parallel topic in BNW, wat overigens te verkiezen valt. Dat staat los van het historische bewijs omtrent enkele van dergelijke gebeurtenissen al dan niet in redelijk ver verleden. Dat de media of MSM, zo je wilt, af en toe onbetrouwbare en/of manipulatieve informatie doorgeeft, staat daar ook los van wat mij betreft. Dit laatste kun je juist zeer goed bespreken in NWS; het eerste is een taak van historici of eventueel rechtbanken om te achterhalen en moet worden voorzien van harde bewijzen. Iets dergelijks kun je nl. niet zo maar beweren vanuit je "gevoel" wmb.
Het gevoel daar draait het overigens om, denk ik, bij mensen die dit staccato roepen. Dat gevoel kenmerkt zich door een diep wantrouwen tegenover alles wat officieel via de media naar buiten gebracht wordt. Of liever gezegd in hun universum is de gehele werkelijkheid; verleden, heden en toekomst gemanipuleerd. Hun theorieën vallen ook niet te falsificeren, maw er is nooit een punt aan te wijzen waarop ze moeten toegeven dat hun theorie idd onjuist zou kunnen zijn of zelfs maar onwaarschijnlijk. Het is maw pseudo-kennis, pseudo-wetenschap. Het zegt meer iets over hun mentale conditie dan dat het wat zegt over de werkelijkheid.
^O^
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:19:41 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155433275
quote:

[..]

_O_
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155433294
quote:

[..]

"False flag" is gewoon zo'n opmerking waar je veel onder kan plaatsen als je het niet begrijpt. Het klinkt ook wel lekker.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:21:44 #50
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_155433298
quote:

[..]

Amen
pi_155433308
quote:

[..]

_O_
pi_155433350
quote:

[..]

Mooi gesproken.

Kunnen we dan nu weer ontopic in plaats van alle historische vermeende false-flags opnoemen en bespreken?
pi_155433370
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:52 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Nooit beelden gezien van trainingen van het Amerikaanse leger? Die lui kunnen perfect anticiperen op agressieve vijanden en kennen tientallen soorten grepen om een gewapen tegenstander onschadelijk te maken.
Nog nooit gezien.

Best knap dan, iemand overmeesteren met automatische wapens. Of die gast met wapens kon er niks van.
pi_155433395
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:25 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Nog nooit gezien.

Best knap dan, iemand overmeesteren met automatische wapens. Of die gast met wapens kon er niks van.
Natuurlijk kan dat. Zeker in een kleine ruimte.
pi_155433397
quote:

[..]

Nog nooit gezien.

Krav Maga ftw.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:27:58 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155433422
quote:

[..]

Nog nooit gezien.

Zo'n smalle ruimte als een trein is wellicht in het voordeel van de ongewapende die degene met automatische wapens wil overmeesteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155433426
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:26 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. Zeker in een kleine ruimte.
Hebben de treinen camera's? :') Zo ja, hoop ik ooit de beelden te kunnen zien. Vast niet maja.
pi_155433437
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo'n smalle ruimte als een trein is wellicht in het voordeel van de ongewapende die degene met automatische wapens wil overmeesteren.
Ja van achter wel ja, van voren lijkt me best kansloos
pi_155433441
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:28 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Hebben de treinen camera's? :') Zo ja, hoop ik ooit de beelden te kunnen zien. Vast niet maja.
Het is toch prima afgelopen? Ik hoef verder geen beelden te zien. Dat is wel erg sbs6 achtig.
pi_155433459
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:28 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het is toch prima afgelopen? Ik hoef verder geen beelden te zien. Dat is wel erg sbs6 achtig.
Ik wel

want genot
pi_155433471
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:29 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ik wel

want genot
Dan ben je vast een sbs6 kijker. En Telegraaf lezer.
pi_155433473
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:28 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Er zijn al beelden beschikbaar waar je de dader vastgekneveld midden in het gangpad ziet liggen en waar een gewond persoon verzorgt word.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:30:17 #63
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155433474
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:59 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Mijn god man :') Reverse conspiracy pfffff
Valt wel mee hoor :D.

Ik zie dit ook niet als een False Flag of dat soort onzin, maar dat het minder 'toevallig' is dat een bloedbad is voorkomen.
pi_155433488
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:30 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dan ben je vast een sbs6 kijker. En Telegraaf lezer.
Ik kijk alleen naar de publieke omroep en lees alleen kwaliteitskranten zoals de Volkskrant
pi_155433495
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:31 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ik kijk alleen naar de publieke omroep en lees alleen kwaliteitskranten zoals de Volkskrant
Triest dat je dan beelden nodig hebt.
pi_155433496
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:29 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ik wel

want genot
Genot om te zien hoe terroristengespuis wordt overmeesterd.
pi_155433500
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:31 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Wat heeft dat hiermee te maken?
Niets met dit specifieke geval, zoals al meerdere keren aangegeven is.
pi_155433509
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:32 schreef Downwards het volgende:

[..]

Niets met dit specifieke geval, zoals al meerdere keren aangegeven is.
Dus?
pi_155433511
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:31 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Triest dat je dan beelden nodig hebt.
We leven in 2015, niet in 1920
pi_155433514
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:31 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Precies. Hopelijk wordt ie hard aangepakt.
pi_155433517
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:32 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dus?
Dus had je even beter moeten lezen.,
pi_155433519
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:32 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

We leven in 2015, niet in 1920
Het is wat je nodig hebt voor voldoening. Ik heb voldoende aan tekst.
pi_155433522
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:31 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En inspiratie mbt ongeremd handelen op onderbuikgevoelens. Plus praktische tips hoe een gewapende moslimsoldaat te overmeesteren. Gewoon goed voor de moraal binnen het verzet.
pi_155433523
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:32 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Precies. Hopelijk wordt ie hard aangepakt.
Hij zal er wel weer met 20u taakstraf vanaf komen..
pi_155433531
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:33 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het is wat je nodig hebt voor voldoening. Ik heb voldoende aan tekst.
Dat zou kunnen
pi_155433533
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:33 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dus had je even beter moeten lezen.,
Dus had men dat er gewoon niet bij moeten halen. Mensen die het erbij halen zijn meestal ook niet de meest interessante mensen van FOK.
pi_155433534
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:33 schreef CrackaPlease het volgende:

[..]

Hij zal er wel weer met 20u taakstraf vanaf komen..
In Frankrijk echt niet
pi_155433560
De NOS vond het nodig om talloze malen het doodschieten van de agent in Frankrijk te laten zien. Ik vrees dat we van dit 'incident met een verwarde man' niet veel beelden krijgen.
pi_155433587
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:35 schreef Downwards het volgende:

[..]

Tja, dat gebeurt nou eenmaal aan de lopende band in welk topic dan ook. Maar inderdaad, het is te gek voor woorden dat er nog mensen twijfelen aan het feit dat false flags geregeld zijn voorgekomen.
Die komen voor. Maar dat maakt niet elke actie false flag. Het is voor bepaalde mensen gewoon een kreet geworden. Net als "super foods".
pi_155433641
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:36 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Die komen voor. Maar dat maakt niet elke actie false flag.
Uiteraard niet, daar ben ik het geheel mee eens.
pi_155433655
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:38 schreef Downwards het volgende:

[..]

Uiteraard niet, daar ben ik het geheel mee eens.
Dus heeft het weinig zin dat hier te roepen. Er zijn ook gewoon zaken die gebeuren.
pi_155433677
Sommige mensen vinden het jammer dat het terroristenjong niet geslaagd is en gaan dan zeuren over een false flag.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:41:09 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155433687
Kap ff met al deze onzin man

er is vast wel ergens anders een topic waar je het niet over dit specifieke incident hoeft te hebben maar hier liever wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_155433847
Zou dit een wake up call kunnen worden voor de politiek m.b.t. teruggekeerde Syriegangers? Of moeten we er gewoon op vertrouwen dat er altijd wel een paar gespierde Amerikanen in de buurt zijn die ons redden?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:48:27 #85
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155433860
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:41 schreef sp3c het volgende:
Kap ff met al deze onzin man

er is vast wel ergens anders een topic waar je het niet over dit specifieke incident hoeft te hebben maar hier liever wel
Incident...
pi_155433864
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:08 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Hoe verklaar jij dan dat deze moslim met een hoge positie op de watch list in de gelegenheid gesteld werd om 554 opgesloten kafirs te gaan doden?
FALENDE OVERHEIDSINSTANTIES. Godverdomme man dit is geen hogere wiskunde.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:49:33 #87
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155433888
Iedereen kan gerust zijn, het was slechts een incident.
pi_155433894
Serieus, de verschuiving van mongolen die geïnstitutionaliseerde religie volgen naar het conspiracisme is een grotere humanitaire ramp dan alle overige rampen van de afgelopen 10 jaar samen.

Stop eens met geloven man, hoe dom ben je in vredesnaam?
pi_155433905
Je kan wel iemand op de lijst hebben staan. Dat wil niet zeggen dat je alles ziet of direct kan ingrijpen.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:50:42 #90
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155433914
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
Serieus, de verschuiving van mongolen die geïnstitutionaliseerde religie volgen naar het conspiracisme is een grotere humanitaire ramp dan alle overige rampen van de afgelopen 10 jaar samen.

Stoppen met geloven is net zo iets als je moedertaal afleren: het is onmogelijk.
pi_155433939
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:49 schreef Pizzakoppo het volgende:

Het heeft weinig met dom te maken en meer met geloof.
pi_155433951
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:48 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

FALENDE OVERHEIDSINSTANTIES. Godverdomme man dit is geen hogere wiskunde.
Op een gegeven moment kunnen ze zich niet meer achter falen verschuilen maar mag het opzet genoemd gaan worden. Dat punt ben ik al gepasseerd, jij nog niet.
pi_155433982
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik stel een vraag die met dit incident te maken heeft: Of er beveiligingscamera's aanwezig zijn in de Thalys. Is dat offtopic?
Niemand weet het dus......
pi_155433992
quote:
Dat is hier in NL ook wel vaak zo.
Als je een hond uit het water vist die bijna verzuipt krijg je ook een medaille _O-
pi_155433998
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:54 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Niemand weet het dus......
Vraag het de AIVD
pi_155434003
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:54 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Vraag het de AIVD
Ik ben er niet mee bezig. Het verhaal is duidelijk.
pi_155434018
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is hier in NL ook wel vaak zo.
Als je een hond uit het water vist die bijna verzuipt krijg je ook een medaille _O-
Ja. Ook zoiets. Dan ben je een "held" en kom je in de Telegraaf. Ik zou er niet op zitten te wachten.
pi_155434021
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:55 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ik ben er niet mee bezig. Het verhaal is duidelijk.
Er zijn nu eenmaal dingen die we niet weten en ook niet hoeven te weten.
Ik hoop in ieder geval op een uitgebreid beeldverslag van de NOS.
pi_155434033
Halve topic weggegooid, BNW is niet hier.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:59:11 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155434062
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Iedereen kan gerust zijn, het was slechts een incident.
stel je niet aan kleuter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')