chinees toch juist lekkerder als je het de 2de dag opwarmt?quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik hoor niet over mensen die ziek zijn geworden na restjes Chinees
Klopt ook wel wat je zegt. Het is al gekocht, dus of het nou opgegeten of weggegooid wordt maakt in wezen weinig uit. De meeste verspilling van voedsel ga je tegen door precies genoeg te kopen zodat je nooit over houdt, niets weg hoeft te gooien en ook niet je lijf vol te veel energie propt omdat het op moet.quote:Op maandag 24 augustus 2015 08:27 schreef MutedFaith het volgende:
Alsof het opeens geen verapilling meer is als jij 't opvreet, terwijl je eigenlijk al ruim voldoende voedingsstoffen binnen gekregen hebt..
Als je verspilling echt zo een issue vind, dan wordt t tijd dat je stopt met naar restaurants enzo gaan, en braaf elke dag precies de ADH aan voedingsstoffen naar binnen gaat schuiven.
Echt, je stelt je enorm aan.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ieder jaar sterven er ongeveer 1,5 miljoen mensen aan diaree.
N=1quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben echt letterlijk nog nooit ziek geworden van overgebleven rijst of pasta of pastasalade of aardappels of wat dan ook Gewoon in de koelkast bewaren en niet te lang.
Wij aten vroeger altijd riiste mee butter en suuker (zeeuws voor rijst met boter en suiker) van de overgebleven rijst van de vorige dag, lekker boter en suiker eroverheen, kaneel, in de magnetron en smullen maar. Niks mis mee. Nooit ziek geworden, niks aan de hand.
Het stukje aan het eind over hoe wetgeving op dit gebied door congres en senaat ging is het meest absurde.quote:
Dat is zeker waar, voor mij zijn er echter wel verschillen tussen "te veel" eten en weggooien. En het maakt voor mij ook uit wat je verspild, aardappels zijn voor mij ook minder erg dan vlees of vis. Dit is zeker niet makkelijk op te lossen, zoals een paar mij in dit topic volkomen irrationeel noemen, dat klopt. De mens is totaal niet rationeel, al helemaal niet als het aankomt op aankopen doen, of het inschatten van de "honger/trek". Al die aanbiedingen met extra grote verpakkingen lokken ons allemaal.quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klopt ook wel wat je zegt. Het is al gekocht, dus of het nou opgegeten of weggegooid wordt maakt in wezen weinig uit. De meeste verspilling van voedsel ga je tegen door precies genoeg te kopen zodat je nooit over houdt, niets weg hoeft te gooien en ook niet je lijf vol te veel energie propt omdat het op moet.
* Doe geen boodschappen met je kinderen er bij; dan koop je al snel meer (en kinderen leiden af, dat zorgt er ook nog eens voor dat je dingen koopt die je niet had willen kopen).quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe voorkom je verspilling?
* Zet je koelkast op 2 graden, dan heb je veel minder bederf
* Neem een paar kippen, die maken van etensresten eieren, de kippen van mijn schoonouders eten ook het keukenafval van een bevriende restauranteigenaar.
* Eet een stevige maaltijd voordat je boodschappen gaat doen
* Neem een flinke vriezer
Probeer eens een kleine portie te bestellen in een restaurant, das nog best een lastigequote:Op maandag 24 augustus 2015 09:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Beetje vreemd dat je voedsel wat al bereid is op gaat eten omdat het anders zonde is. Bestel dan minder...
Je houdt jezelf voor de gek, derhalve topic niet verder gelezen want slaat nergens op.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:17 schreef mytec het volgende:
wanneer ik in een restaurant bent eet ik altijd alles op, ook al zit ik vrij vol alles wat op tafelstaat gaat op.
Ik doe dat nooit, ik koop wat in de aanbieding is, of mooie ingredienten waar ik wat moois mee maak, laat het menu bepalen door wat er in seizoen is.quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:51 schreef Isabeau het volgende:
* Schrijf thuis een boodschappenbriefje en hou je er aan.
bedankt voor je geweldige bijdrage, selectief een stukje quoten uit de OP kan iedereen. Ja de OP staat er misschien wat raar, maar dat mensen uberhaupt complete borden laten staan is van de zotte.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:43 schreef Deshain het volgende:
[..]
Je houdt jezelf voor de gek, derhalve topic niet verder gelezen want slaat nergens op.
Ik doelde ook vooral op de mensen die voor melk naar de winkel gaan en met chips, paar blikjes monster, een paar croissantjes en een pizza thuis komenquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik doe dat nooit, ik koop wat in de aanbieding is, of mooie ingredienten waar ik wat moois mee maak, laat het menu bepalen door wat er in seizoen is.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
N=1
http://www.infectieziekte(...)id=9790#.VdrHiHs2CCY
4 dagen oude pastasalade. Ja wat denk je zelf.quote:Op maandag 24 augustus 2015 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
N=1
http://www.infectieziekte(...)id=9790#.VdrHiHs2CCY
Present.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik doelde ook vooral op de mensen die voor melk naar de winkel gaan en met chips, paar blikjes monster, een paar croissantjes en een pizza thuis komen
Ik heb ook enige ervaringquote:
Dat werkt bij mij ook niet echt. Het enige wat lijkt te werken is boodschappen gaan doen als je eigenlijk geen tijd voor hebt, of als 't tering druk is. Dan heb/neem ik de tijd niet om verder te kijken dan wat ik echt nodig heb. Maar dat heeft vaak als resultaat dat ik ongeveer 10% van wat ik bedacht had nodig te hebben alsnog vergeten ben.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook enige ervaringDe tip van Piet om te eten voor je boodschappen doet is in mijn geval ook wel een goede tip.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |