abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155472391
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat doet het niet, van varkens bv wordt helemaal niets weggegooid, daar wordt alles van gebruikt en niet alleen voor levensmiddelen. Van cosmetica tot explosieven, van betonverbeteraars tot medicijnen
Voedingsmiddelenfabrikanten hebben tegenwoordig geen echt afval meer. Zelfs proberen ze het gebruikte water te recyclen. Wat echt nergens meer in kan gaat als veevoer, de vergister in... liever peuren ze uit alles de laatste re s tjes.

Waar het mis gaat is in de keten daarna. Onverkochte voorraden (slechte planning), bedorven voedsel (slechte logistiek ), of geflopte nieuwe producten die worden weggegooid. En natuurlijk thuis , er gaan Veel restjes in de afvalbak. De meeste mensen houden elke dag eten over.
Whatever...
pi_155472597
Waarom zouden we niet eten wat we willen alleen maar omdat dat efficiënter is? Zodat er nog meer mensen op deze aarde komen en dat ze ook nog eens viezer moeten eten?
Broederliefde.
pi_155472605
ik wou dus ff me post veranderen. er zat namelijk een accent waar ik die niet wou hebben. maar wat ging er dus nu fout? ik kwootte mezelf dus in plaats van dat ik edit deed. dit overkomt mij wel vaker en het is echt heel irritant. misschien ligt het aan mij maar die knoppen zijn onduidelijk
Broederliefde.
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:05:51 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155472712
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Bacillus cereus plant zich met name snel voort op kamertemperatuur. Als je na het afkoelen het spul direct in de koelkast zet kan het heus wel een dagje worden bewaard.
Lekker eigenwijs zijn over 15 cent aan rijst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:10:55 #80
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_155472877
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gast, iedereen met een immuunsysteem kan dit hebben. Mensen doen veel te hysterisch over bacteriën. Gewoon een dagje in de koelkast, daar gaat niemand dood aan.

[ Bericht 7% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 23-08-2015 19:19:46 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_155473532
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Gast, iedereen met een immuunsysteem kan dit hebben. Mensen doen veel te hysterisch over bacteriën. Gewoon een dagje in de koelkast, daar gaat niemand dood aan.
Daar heb je wel gelijk in, maar voor rijst en pasta echt goed uitkijken. Waarom worden denk je zoveel mensen zien van chinees de 2de dag? Juist de rijst. Dus als je het bewaart goed afdekken en zeker niet open laten afkoelen op de tafel. Meeste mensen kunnen wel tegen wat bacteriën maar ouderen of kleine kinderen niet.
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:33:26 #82
45206 Pietverdriet
pi_155473678
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Das prima met vlees in saus, groenten, etc, maar niet met rijst.
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:47:00 #83
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155474194
Maar Piet, als een dagje al teveel is, waarom vallen ze in Azië dan niet allemaal dood neer door het eten van nasi? Dat is per definitie gemaakt van de rijst van gisteren.
pi_155474254
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:28 schreef mytec het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, maar voor rijst en pasta echt goed uitkijken. Waarom worden denk je zoveel mensen zien van chinees de 2de dag? Juist de rijst. Dus als je het bewaart goed afdekken en zeker niet open laten afkoelen op de tafel. Meeste mensen kunnen wel tegen wat bacteriën maar ouderen of kleine kinderen niet.
Ik hoor niet over mensen die ziek zijn geworden na restjes Chinees :?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:49:42 #85
45206 Pietverdriet
pi_155474288
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:47 schreef RobinOok het volgende:
Maar Piet, als een dagje al teveel is, waarom vallen ze in Azië dan niet allemaal dood neer door het eten van nasi? Dat is per definitie gemaakt van de rijst van gisteren.
Ieder jaar sterven er ongeveer 1,5 miljoen mensen aan diaree.
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:51:23 #86
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_155474383
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:46 schreef appelepent het volgende:

[..]

Overgebleven piepers kun je bakken, ik kook meestal extra om nog een portie te bakken.
Als je extra kookt is het geen kliekje.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 23 augustus 2015 @ 19:56:54 #87
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_155474623
Gooi eigenlijk nooit wat weg, beetje te zunig ?

Als ik 1 of 2 gekookte aardappeltjes over heb dan vries ik dan in voor als ik een "gebonden" soepje wil maken, mik ik dat er later in hoef ik niet te schillen.

Rijst vries ik in om later eens champignons te vullen oid

Bloemkool, sperziebonen, broccoli e.d. gaan de volgende dag koud in een salade

Vlees of wat vis gaat de volgende dag op brood (gehakt, tartaar, biefstuk, varkenshaas, kip, worst, zalm, tonijn, witvis whatever je kan er altijd wat lekkers mee maken)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_155475536
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben echt letterlijk nog nooit ziek geworden van overgebleven rijst of pasta of pastasalade of aardappels of wat dan ook Gewoon in de koelkast bewaren en niet te lang.

Wij aten vroeger altijd riiste mee butter en suuker (zeeuws voor rijst met boter en suiker) van de overgebleven rijst van de vorige dag, lekker boter en suiker eroverheen, kaneel, in de magnetron en smullen maar. Niks mis mee. Nooit ziek geworden, niks aan de hand.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155478537
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij ons was er een speciale bak in de koelkast waar de aardappels in bewaard werden als mama die week ging opbakken. Er was ook een speciale pan, enkel en alleen voor dit doel gebruikt, er zaten gaatjes uitgeponst in de bodem.
Was die pan bedoeld voor aardappelen? Wij hadden die pan ook thuis; perfecte pannenkoekenpan :9

Ik gooi snel eten weg als ik te veel kook. Dan gaat het de koelkast in en vervolgens eet niemand er van en na een paar dagen denk ik: meh, weg er mee. Dus ik doe heel erg mijn best om niet te veel te koken, dat werkt het beste.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:15:15 #91
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_155478701
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 20:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ben echt letterlijk nog nooit ziek geworden van overgebleven rijst of pasta of pastasalade of aardappels of wat dan ook Gewoon in de koelkast bewaren en niet te lang.

Wij aten vroeger altijd riiste mee butter en suuker (zeeuws voor rijst met boter en suiker) van de overgebleven rijst van de vorige dag, lekker boter en suiker eroverheen, kaneel, in de magnetron en smullen maar. Niks mis mee. Nooit ziek geworden, niks aan de hand.
Ah, takes me back O+ Dat was bij ons thuis vroeger ook helemaal een ding. Soms ook met macaroni in plaats van rijst. Geweldig was dat!
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_155478795
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:59 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vind het wel apart dat je, ook als je al vrij vol zit, toch nog het eten van anderen opeet in een restaurant. Ik zie daar simpelweg het nut niet van in. Ik ga me toch niet helemaal klemvreten alleen maar omdat het anders weg wordt gegooid?
Zelf zou ik op zich wel wat zuiniger met voedsel om kunnen gaan, maar als ik op maandag bijvoorbeeld pasta maak met het idee om de rest op dinsdag op te eten en dinsdag heb ik gewoon geen zin in pasta of ik blijk die dag ineens niet thuis te eten,ja, dan gooi ik het wel gewoon weg.
Gaat helemaal nergens over inderdaad. Volstrekt irrationeel.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_155478994
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:40 schreef sirdanilot het volgende:
Ik ben ook heel erg tegen voedselverspilling. Dit heb ik van huis uit dan ook meegekregen met mijn zuinige zeeuwse achtergrond.
Mijn vader had een ingenieus systeem om frituurvet te filteren om dit te hergebruiken, bijvoorbeeld, met trechters en koffiefilters. Als je een potje leeg maakt, doe je er nog water in en schudden en doe je dat laatste restje er ook nog uit ('heb ik ook voor betaald'), dat soort dingen. Mijn vader was altijd de 'vuilnisbak; om de laatste restjes op te eten.

Ik denk dat je i neen restaurant niet om voedselverspilling heen kan, zo werkt dat concept nou eenmaal. Maar ik eet iig wel alles wat ik heb besteld op, mits het te vreten is.
In het Engels bestaat een mooie uitdrukking voor dit soort onzin: penny wise, pound foolish. Een half uur bezig zijn om een paar dubeltjes uit te sparen ofzo.. dan kun je beter af en toe een dagje extra werken, veel efficiënter. Dit is pure verspilling... verspilling van tijd. Lijkt me wat belangrijker dan een halve gekookte aardappel. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door heiden6 op 23-08-2015 21:31:33 ]
pi_155479305
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Gooi eigenlijk nooit wat weg, beetje te zunig ?

Als ik 1 of 2 gekookte aardappeltjes over heb dan vries ik dan in voor als ik een "gebonden" soepje wil maken, mik ik dat er later in hoef ik niet te schillen.

Rijst vries ik in om later eens champignons te vullen oid

Bloemkool, sperziebonen, broccoli e.d. gaan de volgende dag koud in een salade

Vlees of wat vis gaat de volgende dag op brood (gehakt, tartaar, biefstuk, varkenshaas, kip, worst, zalm, tonijn, witvis whatever je kan er altijd wat lekkers mee maken)
Jeetje, rijst helemaal invriezen om te bewaren? Dat zou mij dan weer wel te ver gaan. Dat zijn van die dingen die ik vervolgens toch nooit zou gebruiken. Zo heb ik ook restjes koekdeeg in de vriezer liggen. Het is nog prima om eens te bakken, maar ik maak toch elke keer weer iets nieuws. :')
pi_155483369
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

In het Engels bestaat een mooie uitdrukking voor dit soort onzin: penny wise, pound foolish. Een half uur bezig zijn om een paar dubeltjes uit te sparen ofzo.. dan kun je beter af en toe een dagje extra werken, veel efficiënter. Dit is pure verspilling... verspilling van tijd. Lijkt me wat belangrijker dan een halve gekookte aardappel. :')
Wat een onzin. Even een potje uitspoelen met water kost geen half uur, en door dit soort kliekjes op te sparen kun je soms een hele lunch eruit halen, wat dus ook weer geld bespaart.
Het frietvet was inderdaad een beetje overdreven maar daar was mijn vader nou ook weer geen uren in de dag mee bezig, gewoon koffiefilter ineen trechter doen en gieten maar.
De uren die hij (en ik ook) hieraan besteedde zijn in ieder geval geen uren waarin je anders extra zou werken. Sowieso had mijn vader gewoon vaste werktijden en thuis deed hij niks aan zijn werk, en ik ga eerlijk gezegd er ook niet extra van studeren of werken als ik níet mijn restjes eten zou bewaren :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155484125
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 22:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat een onzin. Even een potje uitspoelen met water kost geen half uur, en door dit soort kliekjes op te sparen kun je soms een hele lunch eruit halen, wat dus ook weer geld bespaart.
Het frietvet was inderdaad een beetje overdreven maar daar was mijn vader nou ook weer geen uren in de dag mee bezig, gewoon koffiefilter ineen trechter doen en gieten maar.
De uren die hij (en ik ook) hieraan besteedde zijn in ieder geval geen uren waarin je anders extra zou werken. Sowieso had mijn vader gewoon vaste werktijden en thuis deed hij niks aan zijn werk, en ik ga eerlijk gezegd er ook niet extra van studeren of werken als ik níet mijn restjes eten zou bewaren :')
Het is gewoon tijdverpsilling, maar doe vooral wat je niet laten kunt, zeker als je toch niets beters te doen hebt. Op mij komt het een beetje neurotisch over in elk geval. :D
pi_155484561
Ik haal het gemiddelde flink omhoog. Ik gooi veels te veel weg. Vaak koop ik iets en heb ik er toch geen trek in tot het (bijna) niet meer goed is en dan *plop* weg. Kan nog heel wat leren :@
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_155485131
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Gaat helemaal nergens over inderdaad. Volstrekt irrationeel.
Zoals het hier staat gaat het inderdaad nergens over, maar iemand kent vast het gevoel wel ach heb nog wel trek. Honger hebben we allemaal niet hier. En op te zeggen dat het irrationeel is, als je veel sport heb je ook meer honger. Het staat er misschien wat te sterk in de OP; het is meer van als iemand nog een stukje lust waarom zou je het weggooien? Maar neem het liever mee naar huis!
pi_155485381
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:36 schreef mytec het volgende:

[..]

Zoals het hier staat gaat het inderdaad nergens over, maar iemand kent vast het gevoel wel ach heb nog wel trek. Honger hebben we allemaal niet hier. En op te zeggen dat het irrationeel is, als je veel sport heb je ook meer honger. Het staat er misschien wat te sterk in de OP; het is meer van als iemand nog een stukje lust waarom zou je het weggooien? Maar neem het liever mee naar huis!
ik ken dan ook niet echt veel mensen die hun voedsel weggooien terwijl ze nog wel trek hebben.
Maar het bord van een ander leegeten gaat me toch echt te ver.
En ik hoef ook niks mee naar huis. Ik vind koude pizza niet te eten en een maaltijd samengesteld uit restjes zie ik ook niet zitten
pi_155485738
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 23:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is gewoon tijdverpsilling, maar doe vooral wat je niet laten kunt, zeker als je toch niets beters te doen hebt. Op mij komt het een beetje neurotisch over in elk geval. :D
Zoveel tijd verspil ik er anders niet mee hoor. Sterker nog, ik bespaar tijd als ik met restjes een maaltijd kan maken ipv naar de winkel te moeten.

Vanavond heb ik bijvoorbeeld uiensoep gemaakt van de spullen die ik nog had liggen, ipv dat ik naar de supermarkt moest Nu hoef ik pas morgen naar de supermarkt ! *O* *O*

En het was nog lekkero ok zeg, met lekker kaas eroverheen en dan in de oven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')