abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155443052
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:17 schreef mytec het volgende:
Echter zou ik niet heel snel koeien ogen ofzo eten ( die kunnen wel de frikandel in).
Wat dacht je van orgaanvlees. Het meeste orgaanvlees is voedzamer en volgens kenners ook lekkerder dan het vlees wat de meeste mensen in Nederland eten.
Een beetje grote supermarkt heeft dit standaard in hun assortiment (voor bijna niets) en de slager zal het je met plezier meegeven.

In Nederland worden bepaalde soorten vlees van goede kwaliteit grotendeels weg gegooit en de rest gebruikt voor katten en hondenvoer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:35:10 #27
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155443113
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het meeste orgaanvlees is volgens kenners lekkerder dan het vlees wat de meeste mensen in Nederland eten.
Tuurlijk joh. :N
pi_155443239
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

In goede restaurants staat vaak genoeg zulk vlees op de kaart. En echt niet omdat dat goedkoop is.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:43:15 #29
92279 N.icka
Windforce 11
pi_155443345
Ik durf in een restaurant niet te vragen of ik de restjes mee naar huis mag nemen. Zou ik eigenlijk wel moeten doen...
pi_155443430
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:43 schreef N.icka het volgende:
Ik durf in een restaurant niet te vragen of ik de restjes mee naar huis mag nemen. Zou ik eigenlijk wel moeten doen...
Ik zou het in ieder geval niet doen vanwege een schuldgevoel. Als je je niet prettig voelt om dat te vragen, dan moet je dat gewoon niet doen.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:49:38 #31
92279 N.icka
Windforce 11
pi_155443569
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zou het in ieder geval niet doen vanwege een schuldgevoel. Als je je niet prettig voelt om dat te vragen, dan moet je dat gewoon niet doen.
soms eet ik maar de helft op.toch bizar om de rest weg te laten gooien terwijl ik dat de dag er na prima kan eten.... Maar vind het toch genant om te vragen. Waarom is dat in nederland not done ?
pi_155443601
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:49 schreef N.icka het volgende:

[..]

soms eet ik maar de helft op.toch bizar om de rest weg te laten gooien terwijl ik dat de dag er na prima kan eten.... Maar vind het toch genant om te vragen. Waarom is dat in nederland not done ?
Ik vraag me af of dat in het buitenland zoveel gewoner is.
pi_155445448
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zelfs in Nederland is het gewoon hoor...
Maar veel mensen durven het niet te vragen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_155445800
quote:

[..]

quote:

[..]

Had in brazilie een heerlijke stoofpot op met onder andere pens erin. Echt helemaal niks mis mee en spotgoedkoop, heerlijk.

Het enige wat ik zelf niet lust is lever en dingen met een leversmaak, maar dat is persoonlijke voorkeur, niet omdat ik het een vies idee vind maar omdat ik de smaak dan toevllig niet lekker vind.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:50:24 #35
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155445835
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In goede restaurants staat vaak genoeg zulk vlees op de kaart. En echt niet omdat dat goedkoop is.
Maar ook niet omdat het lekkerder zou zijn. Het is gewoon iets anders. En dat is wat er leuk aan is, het is weer eens wat anders, niet iets beters. Net zoal het onzin is om een stuk kip met een biefstuk of een lamsgehaktbal te vergelijken. Het maakt niet uit wat je het lekkerst vindt, als je het elke dag moet eten houdt dat ook wel op. De afwisseling, dat maakt eten lekker.
pi_155445960
Heb in Nederland slechte ervaring met vragen om 'doggybags', in veel restaurants weigeren ze dat gewoon. Alleen in chinese restaurants kan dat wel (is toch hetzelfde eten als wanneer je afhaalt).

In het buitenland is het heel normaal.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_155446278
Dooreten terwijl je eigenlijk al vol zit lijkt me nou niet echt een geschikte oplossing.
pi_155446456
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 20:54 schreef sirdanilot het volgende:
Heb in Nederland slechte ervaring met vragen om 'doggybags', in veel restaurants weigeren ze dat gewoon. Alleen in chinese restaurants kan dat wel (is toch hetzelfde eten als wanneer je afhaalt).

In het buitenland is het heel normaal.
Hebben restaurants hier dan wel bakjes waarin ze het kunnen geven? Ik denk dat ze niet eens bakjes ervoor hebben omdat het hier (nog) niet normaal is.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:24:42 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155447177
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

.

In Nederland worden bepaalde soorten vlees van goede kwaliteit grotendeels weg gegooit en de rest gebruikt voor katten en hondenvoer.
Waar haal je dit vandaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:28:54 #40
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_155447359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:17 schreef mytec het volgende:
Ik wil hier geen klaagbaak topic van maken, maar wanneer ik in een restaurant bent eet ik altijd alles op, ook al zit ik vrij vol alles wat op tafelstaat gaat op. Dus ook het eten van mijn tafelgenoten mits het te eten is, dus geen afvalsrestjes natuurlijk.
En dan word je dik en neem je dus meer ruimte in en kost je meer aan kledingmateriaal en gezondheidszorg. Wat is nou het nut daarvan? Je kunt dan beter een doggybag vragen en de restjes als ontbijt nemen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:30:45 #41
45206 Pietverdriet
pi_155447439
Als je je zorgen maakt over verspilling, neem kippen, vraag in restaurants om al hun etensresten en laat de kippen er eieren van maken.
pi_155448630
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik weet dat er in een hoop honden en kattenvoer hart verwerkt zit. Het zou me verbazen als ze niet nog meer orgaanvlees verwerken in deze producten, aangezien het vaak goedkoop is en prima geschikt om te eten.

Ikzelf ben jaren geleden met orgaanvlees begonnen door een keer runderhart te proberen. Een vriend van mij at dit al jaren geleden en toen ik ook een keer iets anders wou proberen, heb ik dit ook gekocht. Ik vond het gelijk geweldig. En ben daarna allerlei soorten orgaanvlees gaan proberen. Meestal als ik uit eten was, maar soms ook gewoon terwijl ik zelf boodschappen deed. Er is nog maar weinig wat me echt tegengevallen is.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:00:18 #43
45206 Pietverdriet
pi_155448685
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik weet dat er in een hoop honden en kattenvoer hart verwerkt zit. Het zou me verbazen als ze niet nog meer orgaanvlees verwerken in deze producten, aangezien het vaak goedkoop is en prima geschikt om te eten.

Ikzelf ben jaren geleden met orgaanvlees begonnen door een keer runderhart te proberen. Een vriend van mij at dit al jaren geleden en toen ik ook een keer iets anders wou proberen, heb ik dit ook gekocht. Ik vond het gelijk geweldig. En ben daarna allerlei soorten orgaanvlees gaan proberen. Meestal als ik uit eten was, maar soms ook gewoon terwijl ik zelf boodschappen deed. Er is nog maar weinig wat me echt tegengevallen is.
Ik bedoelde dat je riep dat het weggegooid wordt
pi_155448781
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat je riep dat het weggegooid wordt
Daar ging ik van uit, maar dat zal wel niet kloppen dan.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:04:58 #45
45206 Pietverdriet
pi_155448908
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar ging ik van uit, maar dat zal wel niet kloppen dan.
Nee, dat doet het niet, van varkens bv wordt helemaal niets weggegooid, daar wordt alles van gebruikt en niet alleen voor levensmiddelen. Van cosmetica tot explosieven, van betonverbeteraars tot medicijnen
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:07:33 #46
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_155449023
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat al is gezegd: orgaanvlees wordt veel weg gegooid. Niet alleen hart, maar ook bijvoorbeeld nier en lever. Ik kan het weten, ik voer zulke dingen aan mijn katten. Voor twee ŕ drie euro per kilo kun je al klaar zijn.

Wat ook veel wordt weggegooid is wild. Rond de kerst zie je de supermarkten vol liggen met hertenbiefstuk en ganzenfilet. Wat denk je dat er gebeurt met de rest van het hert en de gans? Natuurlijk wordt een deel verwerkt in de paté, maar als je een beetje kunt rekenen weet je dat lang niet alles daarin verdwijnt. En buiten het seizoen geschoten ganzenvlees kun je al helemaal nergens kwijt.

Als er nou zoiets als ganzenvlees werd verkocht bij de Lidl of zelfs weg gegeven bij de voedselbank, dam zouden we al een stuk beter bezig zijn. En rond het wildseizoen ook gewoon hertengehakt ed in de schappen.

Maar aan de andere kant kan ik dit vlees nu voor weinig geld bemachtigen, dus eigenlijk liever niet :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_155449563
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat ook veel wordt weggegooid is wild. Rond de kerst zie je de supermarkten vol liggen met hertenbiefstuk en ganzenfilet. Wat denk je dat er gebeurt met de rest van het hert en de gans? Natuurlijk wordt een deel verwerkt in de paté, maar als je een beetje kunt rekenen weet je dat lang niet alles daarin verdwijnt. En buiten het seizoen geschoten ganzenvlees kun je al helemaal nergens kwijt.

Als er nou zoiets als ganzenvlees werd verkocht bij de Lidl of zelfs weg gegeven bij de voedselbank, dam zouden we al een stuk beter bezig zijn. En rond het wildseizoen ook gewoon hertengehakt ed in de schappen.

Maar aan de andere kant kan ik dit vlees nu voor weinig geld bemachtigen, dus eigenlijk liever niet :)
Ik zou dat allemaal zo kopen hoor. Zou alleen niet weten waar.
pi_155449582
Ik zou het erg vreemd vinden als ik met vrienden een pizzaatje ga eten en een van hen gaat aan mijn pizza mee helpen opeten.
Dat is wat anders dan als ik een stuk aanbied.
Make my day!
pi_155450260
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In italie is dit bijvoorbeeld heel gewoon, niet alleen pizza. Maar ook vlees krijg je keurig zo,n bakje van metaal plus dekseltje. Kan zo de oven in.

Voor iedereen die zegt nu eet je teveel of vind het maar raar, het is natuurlijk niet helemaal zwart wit. Als ik geen trek meer heb EET ik ook niet meer, Al's iemand niet wil dat je iets opeet, dan ook niet. Het gaat mij er meer om dat mensen halve maaltijden mooi mee naae Huis nemen.
pi_155450531
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 22:38 schreef mytec het volgende:

[..]

In italie is dit bijvoorbeeld heel gewoon, niet alleen pizza. Maar ook vlees krijg je keurig zo,n bakje van metaal plus dekseltje. Kan zo de oven in.

Voor iedereen die zegt nu eet je teveel of vind het maar raar, het is natuurlijk niet helemaal zwart wit. Als ik geen trek meer heb EET ik ook niet meer, Al's iemand niet wil dat je iets opeet, dan ook niet. Het gaat mij er meer om dat mensen halve maaltijden mooi mee naae Huis nemen.
Je zegt in de OP zelf: ook al zit ik vrij vol, alles wat op tafel staat gaat op.
Dat klinkt toch heel anders dan: als ik geen trek meer heb eet ik ook niet meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')