abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155409626
Na een kleine radiostilte van een paar maanden nadat mijn vorige relatie verbroken was, ben ik sinds een maandje weer aan het daten met een leuke meid. De eerste en tweede dates waren geweldig, leuke gesprekken, goede sfeer heel gezellig en heel open. Na de tweede date hadden we al afgesproken wanneer de derde date plaats zou vinden en na deze datum beide meerdere keren herhaalt te hebben, leek het er op dat de 3de date een feit was.

Leek inderdaad want op de dag van de 3de date, zou ik al vroeg in de middag naar haar toe gaan. Om 12:00 kreeg ik een appje van haar met daarin dat ze eerst ff wat wilde eten, ze zou me appen als ze klaar was met eten zodat ik naar haar toe kon komen. Om 13:30 nog geen appje gehad dus haar maar zelf geappt. Ze moest ff meehelpen thuis maar het kon niet heel lang meer duren. Om 15:30 had ik nog steeds geen bericht van haar gekregen dat ik kon komen dus ik belde haar op, de telefoon nam ze niet op maar wel direct kreeg ik een appje dat het toch s'avonds na het eten zou worden. Om 19:00 kreeg ik uiteindelijk een appje met hierin dat ze moe en is wil relaxen(lees: tv kijken)

De dagen hierna was ze heel terughoudend. We hadden wel gesprekken met elkaar maar zodra het over afspreken ging, was ze ineens heel terug houdend en reageerde ze bijna nergens op. De 3de date is inmiddels achter de rug(afgelopen maandag) en maandag hadden we afgesproken dat we donderdag nog een keer af zouden spreken. Dit had mijn date heel impulsief bedacht om dit donderdag te gaan doen. Nou jullie raden het al: Gisteren is er geen date gekomen, ze was weer heel kortaf en terughoudend. Gisteravond afgesproken dat we vanmiddag zouden afspreken, ook dit is niet gebeurd.

Wat me opvalt is dat ze heel impulsief kan zijn. Ze zegt iets en op dat moment is ze er zelf heel erg van overtuigd dat te gaan doen, een dag later wil ze er niets van weten. Ook appt ze me regelmatig dat ze iets gaat doen, een paar uur later krijg ik een appje dat ze dat toch maar niet heeft gedaan. Haar stemmingsbuien zijn ook heel wisselend en ze is heel erg direct in een aantal gesprekken. Als we de avond ervoor een gesprek hebben op whatsapp en dit gesprek wordt niet afgesloten om dat ze wil gaan slapen, hervat ze de volgende ochtend uit het niets het gesprek van de vorige avond zonder me goede morgen te wensen o.i.d

In haar naaste familie zijn er familieleden die borderline hebben, heeft mijn date ook borderline?(in lichtere vorm?)
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:59:01 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155409709
Borderline of niet: vind je dit leuk?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155409724
[ ] Ja
[ ] Nee
[ ] Misschien
pi_155409759
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:59 schreef Lienekien het volgende:
Borderline of niet: vind je dit leuk?
Nee en ik heb het er ook al over gehad. Ze zegt dat er niets aan de hand is maar ik merk overduidelijk dat er iets is. Ze wil hier niets over loslaten
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:01:45 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155409816
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:00 schreef JenHermes het volgende:

[..]

Nee en ik heb het er ook al over gehad. Ze zegt dat er niets aan de hand is maar ik merk overduidelijk dat er iets is. Ze wil hier niets over loslaten
Actions speak louder than words.

Ze kan wel zeggen dat er niks aan de hand is, maar dat blijkt dus niet uit hoe ze doet.

Ik zou toch vrij snel mijn conclusies trekken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155409839
Hoe de fuck moeten we dat nou weten? Serieus!
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:08:17 #7
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_155410040
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:55 schreef JenHermes het volgende:
In haar naaste familie zijn er familieleden die borderline hebben, heeft mijn date ook borderline?(in lichtere vorm?)
Zou kunnen. Volgens mij is het erfelijk. Mijn schoonmoeder d'r schoonzus heeft het en al haar kinderen hebben het ook.

Ik zou zeggen lekker laten gaan.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_155410058
Dit is geen borderline maar afwijzing
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:13:09 #9
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155410224
She's just not that into you etc.
Ik ga naar huis.
pi_155410226
Ze wil je niet.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_155410457
Nog een keer een berichtje sturen met daarin: "Ik hoor het wel als je tijd hebt" en daarna een level 80 radiostilte op haar casten.
Conscience do cost.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:22:50 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_155410520
Dude, dit moet je niet willen. Tenzij je zin hebt in dat aan trekken en afstoten, dan moet je dat vooral wel doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_155410594
Nee joh. Dat heet bij vrouwen bui :p
Fuck dit klint me wel erg bekend, weet alleen niet of die persoon een borderliner is.
Ze komt toch niet uit Baarn
pi_155410665
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:20 schreef ems. het volgende:
Nog een keer een berichtje sturen met daarin: "Ik hoor het wel als je tijd hebt" en daarna een level 80 radiostilte op haar casten.
Niet level 85 doen :')
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:27:25 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155410687
Leg het probleem idd maar bij haar neer met een bevredigende diagnose. Kijk vooral niet bij jezelf.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_155410820
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Actions speak louder than words.

Ze kan wel zeggen dat er niks aan de hand is, maar dat blijkt dus niet uit hoe ze doet.

Ik zou toch vrij snel mijn conclusies trekken.
Dit eigenlijk.

En we kunnen niet weten wat er met haar aan de hand is.
pi_155411333
Of ze is gewoon een beetje impulsief, of heeft last van uitstelgedrag, of heeft een beroerd tijdgevoel, of heeft gewoon al jong door dat je in het leven vooral geen dingen moet doen waar je eigenlijk geen zin in hebt. Dat hoef je niet meteen een stoornis te noemen. Ik heb ook een beroerd gevoel voor tijd, ik denk altijd dat ik nog wel even tien dingen ga doen, en dan ga ik bijvoorbeeld nog heel even iets anders doen, en dan is het opeens vijf uur later terwijl ik geen idee heb waarom, en gaan die tien dingen niet door, of ik heb er gewoon geen zin meer in. Iedereen die me kent weet ook dat ik nog niet op tijd kan komen als mijn leven er vanaf hangt, en ik zeg ook altijd eeuwig alles af of verschuif het omdat ik liever iets anders ga doen. Hoe moet ik namelijk in vredesnaam op maandag weten waar ik donderdag zin in heb? Ik noem dat geen stoornis, ik noem dat gewoon een beetje relaxt leven. Mijn tip zou zijn om als ze iets afzegt te vragen of ze misschien wel zin heeft in iets anders en om wat minder strikte afspraken te maken, maar gewoon eens te vragen 'heb je nu zin om iets te doen, dan kom ik je meteen ophalen'.

Ik realiseer me overigens volledig dat het voor andere mensen weleens irritant kan zijn, maar het is mijn leven en ik moet het leuk vinden. Ik probeer dingen alleen dus zelf ook wel tijdig af te zeggen, of van te voren te zeggen dat ik de dag zelf nog laat weten of ik het zie zitten, voor we het vastleggen. (Meestal met een smoes, 'even het weer afwachten' of zo. Of 'ik heb de avond ervoor een feestje, vind je het goed als we de dag zelf de tijd pas afspreken'.)

Overigens zou ik het vooral tegen haar zeggen als jij anders in elkaar zit en het vervelend vindt als ze op deze manier afspraken maakt. Ze mag ook best rekening houden met jou.

Overigens ga ik ook gewoon verder met een gesprek nadat ik in slaap gevallen ben. Via WhatsApp en zo zijn het toch vaak doorlopende gesprekken over langere periodes, ik ben niet gewend dat mensen elkaar nog groeten bij dat soort communicatievormen.

Gelukkig weet ik vrij zeker dat wij niet aan het daten zijn, anders zou dit topic zo over mij kunnen gaan. :-p
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155411926
Ik had ook even gedacht dat hij het over mij had. Haha!
Maar ook ik ben niet aan het daten dus het gaat gelukkig ook niet over mij.

Alleen, vaak wanneer ik me zo gedrag is het omdat ik al ergens iemand heb of iemand anders leuker vind. Hoeft bij haar niet zo te zijn natuurlijk...
pi_155412046
Wat ik er nog aan toe moet voegen: Haar moeder heeft dus borderline
pi_155412218
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:18 schreef JenHermes het volgende:
De diagnose Borderline wordt vaak gesteld in de pubertijd. Bij het ouder worden nemen de kenmerken geleidelijk af, in veel gevallen verdwijnen ze zelfs helemaal. Het is dus niet zo dat wanneer je in je jeugd de diagnose Borderline hebt gekregen, dat je dan voor de rest van je leven Borderline zal hebben. Daar is vrijwel nooit sprake van.
pi_155412317
quote:
Het kan. Maar het zou ook gewoon haar leeftijd kunnen zijn.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_155412437
quote:
Dat had ik een keer gedaan bij een borderliner. Na twee maanden stilte nam ik weer contact met haar op. Haar eerste reactie was:"Waarom heb je zo lang niet met mij gesproken?"

:'(
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:29:24 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_155414897
Sowieso laten varen man. Mensen met borderline moet je weren als lepra.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_155415440
Waarom zou je uberhaupt met een wispelturig iemand als haar willen daten? Lijkt mij ontzettend frustrerend.
pi_155416338
quote:
Dus? Mijn moeder heeft vanalles en nog wat, en dat heb ik ook niet. Haar gaan pushen dat ze borderline moet en zal hebben omdat haar moeder dat heeft en jij een karaktertrek van haar een beetje gek vindt, gaat de situatie niet beter maken hoor...

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:48 schreef Jaeger85 het volgende:
Waarom zou je uberhaupt met een wispelturig iemand als haar willen daten? Lijkt mij ontzettend frustrerend.
Ja, waarom zou je iemand willen die één negatieve eigenschap heeft. Echt kut zeg. Dumpen!
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_155416477
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:27 schreef Tayu het volgende:

[..]

De diagnose Borderline wordt vaak gesteld in de pubertijd. Bij het ouder worden nemen de kenmerken geleidelijk af, in veel gevallen verdwijnen ze zelfs helemaal. Het is dus niet zo dat wanneer je in je jeugd de diagnose Borderline hebt gekregen, dat je dan voor de rest van je leven Borderline zal hebben. Daar is vrijwel nooit sprake van.
Onzin. Borderline wordt juist past vastgesteld als je volwassen bent, omdat het dan meer duidelijk is en er meer patronen zichtbaar zijn. Tijdens de pubertijd kan het gedrag ook door de pubertijd komen. Borderline verdwijnt absoluut niet 'zo maar', het is een persoonlijkheidsstoornis. Met therapie/medicijnen kun je er echter wel (goed) mee omgaan in je leven. Sorry, maar hoe kom je aan deze onzin?
pi_155416523
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:18 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Dus? Mijn moeder heeft vanalles en nog wat, en dat heb ik ook niet. Haar gaan pushen dat ze borderline moet en zal hebben omdat haar moeder dat heeft en jij een karaktertrek van haar een beetje gek vindt, gaat de situatie niet beter maken hoor...

[..]

Ja, waarom zou je iemand willen die één negatieve eigenschap heeft. Echt kut zeg. Dumpen!
Daar zeg je zo wat. Ik weet niet of TS zijn vraag ook werkelijk heeft gesteld aan zijn kersverse date? Maar als ik iemand amper ken en hij zou aan me vragen of ik wellicht Borderline zou hebben, dan kun je je voorstellen dat ik dan niet meer zo in de startblokken zou staan om nog af te spreken (ik zou je in dat geval compleet afschrijven). Maar dit meisje is wellicht te aardig daarvoor en stemt eerst toe, en komt pas later tot het juiste inzicht?
pi_155416540
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:23 schreef Raves het volgende:

[..]

Onzin. Borderline wordt juist past vastgesteld als je volwassen bent, omdat het dan meer duidelijk is en er meer patronen zichtbaar zijn. Tijdens de pubertijd kan het gedrag ook door de pubertijd komen. Borderline verdwijnt absoluut niet 'zo maar', het is een persoonlijkheidsstoornis. Met therapie/medicijnen kun je er echter wel (goed) mee omgaan in je leven. Sorry, maar hoe kom je aan deze onzin?
Je zit er erg naast. Met een beetje googlen kom je alle info wel tegen.
pi_155416699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:25 schreef Tayu het volgende:

[..]

Daar zeg je zo wat. Ik weet niet of TS zijn vraag ook werkelijk heeft gesteld aan zijn kersverse date? Maar als ik iemand amper ken en hij zou aan me vragen of ik wellicht Borderline zou hebben, dan kun je je voorstellen dat ik dan niet meer zo in de startblokken zou staan om nog af te spreken (ik zou je in dat geval compleet afschrijven). Maar dit meisje is wellicht te aardig daarvoor en stemt eerst toe, en komt pas later tot het juiste inzicht?
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:00 schreef JenHermes het volgende:
Ik had dus de indruk van wel. Als iemand mij op een tweede date vraagt of ik borderline heb, haak ik in ieder geval af. :-p
pi_155416840
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:18 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

[..]

Is mevrouw op haar teentjes getrapt omdat zij zichzelf herkent in deze persoon?

Bepaalde negatieve eigenschappen zijn voor mij dealbreakers omdat ze botsen met mijn persoonlijkheid. Dit instabiele wispelturige gedrag is daar een voorbeeld van.
pi_155416847
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:30 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

[..]

Ik had dus de indruk van wel. Als iemand mij op een tweede date vraagt of ik borderline heb, haak ik in ieder geval af. :-p
Me too!

Maar dit meisje is misschien wel erg lief, dat ze niet durft uit te spreken enorm gekwetst te zijn door een dergelijk vermoeden?
pi_155417179
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is mevrouw op haar teentjes getrapt omdat zij zichzelf herkent in deze persoon?

Bepaalde negatieve eigenschappen zijn voor mij dealbreakers omdat ze botsen met mijn persoonlijkheid. Dit instabiele wispelturige gedrag is daar een voorbeeld van.
Misschien wel. Maar afgezien daarvan, dat jij niet van wispelturig houdt maakt wispelturige mensen nog geen waardeloze mensen waar iedereen snel van weg moet rennen. Als jij dat zelf wel wil doen, prima. Dan gaan we vooral nooit daten. :P De ervaring leert echter ook dat als iemand een vervelende eigenschap heeft, er toch nog genoeg redenen kunnen zijn om iemand leuk te vinden en die eigenschap voor lief te nemen. :)
pi_155417491
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:42 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Misschien wel. Maar afgezien daarvan, dat jij niet van wispelturig houdt maakt wispelturige mensen nog geen waardeloze mensen waar iedereen snel van weg moet rennen. Als jij dat zelf wel wil doen, prima. Dan gaan we vooral nooit daten. :P De ervaring leert echter ook dat als iemand een vervelende eigenschap heeft, er toch nog genoeg redenen kunnen zijn om iemand leuk te vinden en die eigenschap voor lief te nemen. :)
Elk mens heeft voor intrinsieke waarde. Dat ik niet met iemand vanwege een eigenschap zou willen dat betekent niet dat ik het een waardeloos persoon vindt. Ik redeneer alleen vanuit mijzelf, als in dat iemand met een dergelijke eigenschap niet bij mij zou passen.

Dat laatste hangt maar net van (de mate van) de negatieve eigenschap af. Sommige zijn zo overheersend dat ze de goede eigenschappen overschaduwen.
pi_155418517
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:25 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je zit er erg naast. Met een beetje googlen kom je alle info wel tegen.
Met een beetje google kom ik absoluut niet uit op de dingen die jij zegt, maar goed.
pi_155418629
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:17 schreef Raves het volgende:

[..]

Met een beetje google kom ik absoluut niet uit op de dingen die jij zegt, maar goed.
Is niet moeilijk, voer gewoon in "borderline", "leeftijd" en "prognose", en je vindt wat jij iig niet wil weten.
pi_155418721
Als je je er nu al aan ergert dan gewoon kappen, de eerste tijd moet zijn alsof je op wolkjes loopt, niet dat je een zware depressie instapt.

Ik ken wat mensen met borderline en als gewoon vriendin zijn ze wel grappig, als buurvrouw zijn ze om te huilen en als partner vermoeiend, heb dikwijls medelijden met mijn vriendin's man gehad.
pi_155420155
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:20 schreef Tayu het volgende:

[..]

Is niet moeilijk, voer gewoon in "borderline", "leeftijd" en "prognose", en je vindt wat jij iig niet wil weten.
Interessant. De eerste symptomen zijn inderdaad al zichtbaar tijdens de puberteit, maar ik dacht dat artsen de diagnose pas stelden na het 18de levensjaar. Aan mij is verteld (door artsen) dat ze dachten aan borderline, maar deze diagnose pas gaven na je 18de. Maar dat het in veel gevallen verdwijnt, tja, was het maar zo.
pi_155420403
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:56 schreef Raves het volgende:

[..]

Interessant. De eerste symptomen zijn inderdaad al zichtbaar tijdens de puberteit, maar ik dacht dat artsen de diagnose pas stelden na het 18de levensjaar. Aan mij is verteld (door artsen) dat ze dachten aan borderline, maar deze diagnose pas gaven na je 18de. Maar dat het in veel gevallen verdwijnt, tja, was het maar zo.
Borderline is sowieso een uiterst vage diagnose. Het is een wegstreepdiagnose, net zoals we dat ook kennen in de lichamelijke ziektebeelden ( zoals zovelen de diagnose ME/CVS hebben gekregen, of pds, of fibromyalgie).

Borderline is ook een wegstreepdiagnose, en aangezien de kenmerken met de jaren verminderen en zelfs geheel verdwijnen zou je je kunnen afvragen of we hier niet gewoon met "puberteit" te maken hebben?

De puberteit kan soms lastig zijn, voor alle betrokkenen. Nog erger wordt het als die puberteit als ziektebeeld over de rest van je leven wordt uitgespreid. Niemand is voor altijd een puber.

Er zijn natuurlijk ook lastige volwassenen ;)
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:05:02 #39
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_155422781
Man, man. Je laat je toch niet zo behandelen door een vrouw?

Trek gewoon je eigen plan. Je probeert nog drie keer een afspraak te maken in de komende drie weken. En dan vertel je haar dat -- helaas -- je verder gaat met daten.

Fuck drama bitches.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_155423484
3 'dates' en dan al zo weinig wederkerigheid en afspraken fatsoenlijk even afzeggen of iets, tja, dat is geen goed teken. Zo simpel is het. Veel te weinig interesse afgaande op jou verhaal.

Zij is niet zo met jou bezig, dus laat lekker doen. Iemand die jou echt leuk vindt zal je niet vergeten.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155423590
Geen enkele vrouw wil daten met een vent die na een paar dates denkt dat je "Borderlnie" zou hebben.

jij wel?
pi_155423699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef Tayu het volgende:
Geen enkele vrouw wil daten met een vent die na een paar dates denkt dat je "Borderlnie" zou hebben.

jij wel?
Gelukkig weet ze dat niet..
pi_155423732
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:29 schreef I-care het volgende:

[..]

Gelukkig weet ze dat niet..
Dat denk ik wel, het onderwerp is in zoverre besproken dat TS weet dat haar moeder ooit die diagnose heeft gekregen.
pi_155423908
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, het onderwerp is in zoverre besproken dat TS weet dat haar moeder ooit die diagnose heeft gekregen.
Dat kan ik er zo niet uithalen, dus ga ik er vanuit dat hij dat niet kenbaar heeft gemaakt. Bij mij gaan de belletjes wel rinkelen. Alleen al door het verloop, of er nu sprake is van een diagnose of niet.
pi_155424064
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef I-care het volgende:

[..]

Dat kan ik er zo niet uithalen, dus ga ik er vanuit dat hij dat niet kenbaar heeft gemaakt. Bij mij gaan de belletjes wel rinkelen. Alleen al door het verloop, of er nu sprake is van een diagnose of niet.
Het kan zijn dat je er overheen hebt gelezen: 'Wat ik er nog aan toe moet voegen: Haar moeder heeft dus borderline"

Ik denk niet dat die moeder nog altijd Borderline heeft. Wellicht heeft ze in jonge jaren die diagnose ooit gekregen. Maar mensen groeien over Borderline heen.
pi_155424187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:39 schreef Tayu het volgende:

[..]

Het kan zijn dat je er overheen hebt gelezen: 'Wat ik er nog aan toe moet voegen: Haar moeder heeft dus borderline"

Ik denk niet dat die moeder nog altijd Borderline heeft. Wellicht heeft ze in jonge jaren die diagnose ooit gekregen. Maar mensen groeien over Borderline heen.
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar dat is zeker niet het geval. Soms kun je er overheen groeien. Maar zeker geen vaststaand feit.

Dat er ter sprake is gekomen dat moeder borderline heeft is geen bewijs dat hij vindt dat zij ook borderline zou hebben, vandaar dat hij de vraag hier stelt. Althans daar ga ik vanuit.
pi_155424691
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:43 schreef I-care het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar dat is zeker niet het geval. Soms kun je er overheen groeien. Maar zeker geen vaststaand feit.

Dat er ter sprake is gekomen dat moeder borderline heeft is geen bewijs dat hij vindt dat zij ook borderline zou hebben, vandaar dat hij de vraag hier stelt. Althans daar ga ik vanuit.
Dat de kenmerken van Borderline afnemen met de jaren, is wel degelijk een vaststaand feit. In de meeste gevallen waar Borderline ooit werd gediagnosticeerd in jonge jaren, bleek daar op volwassen leeftijd geen enkel spoor meer van. Enkele uitzonderingen daargelaten, maar ook in die gevallen was de ernst van de symptomen erg afgenomen.
pi_155424777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat de kenmerken van Borderline afnemen met de jaren, is wel degelijk een vaststaand feit. In de meeste gevallen waar Borderline ooit werd gediagnosticeerd in jonge jaren, bleek daar op volwassen leeftijd geen enkel spoor meer van. Enkele uitzonderingen daargelaten, maar ook in die gevallen was de ernst van de symptomen erg afgenomen.
Klopt werkelijk niets van. Heb de praktijk gezien, en daar blijf ik bij.
pi_155424797
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:00 schreef I-care het volgende:

[..]

Klopt werkelijk niets van. Heb de praktijk gezien, en daar blijf ik bij.
Me too, en daar houd ik ook aan vast :)
pi_155424835
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:01 schreef Tayu het volgende:

[..]

Me too, en daar houd ik ook aan vast :)
Ik heb het vermoeden dat je jezelf als referentie gebruikt. Dat mag, maar dat gaan generaliseren is iet handig.
pi_155424849
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:02 schreef I-care het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat je jezelf als referentie gebruikt. Dat mag, maar dat gaan generaliseren is iet handig.
Nee, ik heb geen Borderline.

Maar ik denk jij wel?
pi_155424887
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:03 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen Borderline.

Maar ik denk jij wel?
Nee
pi_155424904
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:04 schreef I-care het volgende:

[..]

Nee
Wow!
pi_155424947
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:05 schreef Tayu het volgende:

[..]

Wow!
Heftig inderdaad. laten we het maar houden dat wij beiden een heel ander mening hebben hierover. Dat is voldoende voor dit gesprek.
pi_155424982
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:06 schreef I-care het volgende:

[..]

Heftig inderdaad. laten we het maar houden dat wij beiden een heel ander mening hebben hierover. Dat is voldoende voor dit gesprek.
Ik begrijp ook wel dat je dat als Borderliner niet zo scherp ziet, dan heb je zo je eigen referemtiekaders.

Sterkte.
pi_155425001
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik begrijp ook wel dat je dat als Borderliner niet zo scherp ziet, dan heb je zo je eigen referemtiekaders.

Sterkte.
Projecteren is een kunst :P
pi_155425019
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:08 schreef I-care het volgende:

[..]

Projecteren is een kunst :P
Het is meer van wie de bal kaatst.

Ik kots een beetje op mensen zoals jij.
pi_155425048
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:09 schreef Tayu het volgende:

[..]

Het is meer van wie de bal kaatst.

Ik kots een beetje op mensen zoals jij.
Je reacties zijn dan ook geheel volgens verwachting. Veel plezier met kotsen nog.
pi_155425066
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:10 schreef I-care het volgende:

[..]

Je reacties zijn dan ook geheel volgens verwachting. Veel plezier met kotsen nog.
En die van jou als Borderliner ook. Sterkte. Nogmaals.
pi_155425129
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:10 schreef Tayu het volgende:

[..]

En die van jou als Borderliner ook. Sterkte. Nogmaals.
Zodra een dergelijk gesprek dergelijke reacties bij je oproept is het tijd om eens te onderzoeken waar je probleem ligt. Dat is wel duidelijk geworden.

Goed bedoelt advies. Want normaal is het niet namelijk.
pi_155425205
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:12 schreef I-care het volgende:

[..]

Zodra een dergelijk gesprek dergelijke reacties bij je oproept is het tijd om eens te onderzoeken waar je probleem ligt. Dat is wel duidelijk geworden.

Goed bedoelt advies. Want normaal is het niet namelijk.
Dan begrijp je helemaal niet waar deze discussie over gaat. Net zo gemakkelijk als TS kan roepen dat zijn date een borderliner is (want haar moeder is het ook, duh), net zo gemakkelijk kan ik dat ook van jou beweren. En ieder antwoord dat je daar op gaat geven, lijkt mijn vooroordeel alleen maar te bevestigen.

Wij kunnen je hier met zijn allen gewoon bestempelen tot Borderliner.

Denk je echt, dat dat iemand wat zal uitmaken?
pi_155425306
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:15 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dan begrijp je helemaal niet waar deze discussie over gaat. Net zo gemakkelijk als TS kan roepen dat zijn date een borderliner is (want haar moeder is het ook, duh), net zo gemakkelijk kan ik dat ook van jou beweren. En ieder antwoord dat je daar op gaat geven, lijkt mijn vooroordeel alleen maar te bevestigen.

Wij kunnen je hier met zijn allen gewoon bestempelen tot Borderliner.

Denk je echt, dat dat iemand wat zal uitmaken?
Vandaar dat ik zei dat ik op basis van wat hij zegt over het verloop van de dates en het contact beter verder kan kijken. Dat staat los van of zij nu iets heeft of niet. Dat kan ik zo niet zeggen.

En borderline kun je iedereen aanpraten op een forum, maar daar gaat het niet om. Hij is nu zelf al ontevreden over hoe de omgang gaat, en daar reageer ik op. Niet of zij iets heeft. Ik vind de omgang gewoon niet zo hoopgevend, dat is alles.
pi_155425439
En dat is dus waarom je heel voorzichtig moet zijn met dergelijke veronderstellingen.
pi_155426368
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:22 schreef Tayu het volgende:
En dat is dus waarom je heel voorzichtig moet zijn met dergelijke veronderstellingen.
Mee eens uiteraard.
pi_155426927
quote:
Dit. Use 'em balls en doe dit
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:24:40 #66
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_155427204
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 17:39 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dat had ik een keer gedaan bij een borderliner. Na twee maanden stilte nam ik weer contact met haar op. Haar eerste reactie was:"Waarom heb je zo lang niet met mij gesproken?"

:'(
En dan na twee maanden toch weer contact opnemen. Wat ben jij zwak... :{
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_155470145
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef Tayu het volgende:

[..]

Sterkte.
Dit slaat ook nergens op zeg. Waar haal jij je informatie? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
pi_155470169
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:48 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dit slaat ook nergens op zeg. Waar haal jij je informatie? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Ik heb Psychologie gestudeerd.
pi_155470255
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:49 schreef Tayu het volgende:

[..]

De vraag is waar je deze informatie haalt. Bronvermelding, weet je wel?

Daarbij mag je het maken van stigmatiserende opmerkingen over psychiatrische ziektebeelden wel achterwege laten als je daadwerkelijk mensen wil helpen.

Voor juiste informatie over de Borderline Persoonlijkheidsstoornis zie hier: http://www.stichtingborderline.nl/site/home/
  maandag 24 augustus 2015 @ 09:01:56 #70
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155489655
Opgeruimd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155492534
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 17:49 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dan is het helemaal vreemd dat je denkt dat borderline altijd overgaat met tijd? Het is een zeer zware persoonlijkheid deformatie die niet zomaar even oplost, dan ben ik wel benieuwd hoe dat werkt als dat het nieuwe weten is?

Dat bepaalde trekken gematigder kunnen worden met verloop van tijd is in mijn ogen niet hetzelfde als overgaan. Ik ben ook wel benieuwd naar de bronnen daarvan.
  maandag 24 augustus 2015 @ 13:38:09 #72
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_155494967
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:58 schreef I-care het volgende:
Dan is het helemaal vreemd dat je denkt dat borderline altijd overgaat met tijd?
Ze zegt toch ook niet dat ze cum laude is afgestudeerd. Een 5,5 telt ook als voldoende toch?
Sterker nog ze zegt niet eens dat ze er in is afgestudeerd. :)

Nou ik heb gegoogled hoor.
Daaruit blijkt dat Schema focused therapy bij vijftig procent van de behandelde borderlinepatiënten tot volledig herstel leidt, en bij tweederde tot een aanmerkelijke verbetering.

en
Soms weet een persoon de stoornis te overwinnen, maar als dit niet rond het 35e levensjaar is gebeurd, is de kans groot dat de stoornis van blijvende aard is.

Ik vind het geen cijfers om van te roepen: je groeit er wel over heen!
Maar goed ik ken dan ook de voorbeelden uit de groep waar het niet van verdween.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_155495745
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:38 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Ze zegt toch ook niet dat ze cum laude is afgestudeerd. Een 5,5 telt ook als voldoende toch?
Sterker nog ze zegt niet eens dat ze er in is afgestudeerd. :)

Nou ik heb gegoogled hoor.
Daaruit blijkt dat Schema focused therapy bij vijftig procent van de behandelde borderlinepatiënten tot volledig herstel leidt, en bij tweederde tot een aanmerkelijke verbetering.

en
Soms weet een persoon de stoornis te overwinnen, maar als dit niet rond het 35e levensjaar is gebeurd, is de kans groot dat de stoornis van blijvende aard is.

Ik vind het geen cijfers om van te roepen: je groeit er wel over heen!
Maar goed ik ken dan ook de voorbeelden uit de groep waar het niet van verdween.
Het zijn ook geen hoera cijfers inderdaad. Maar dat wist ik al namelijk. :)

Mijn kijk op psychologie en zorg in algemeenheid is niet zo bijster goed. Ik zie in feite een falende beroepsgroep maar probeer daarbij wel oog te houden voor welwillende en goed presterende beoefenaars binnen de hulpverlening.

Langzaamaan zie je gelukkig ook mensen uit de beroepsgroep opstaan om die noodklok te luiden. En dat is hoopgevend.
pi_155496558
Ik vraag me af of borderliners ook gevoelsmatig over hun borderline heen kunnen groeien, of dat ze hooguit leren omgaan met hun gevoelens.
pi_155496756
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:29 schreef Mathemaat het volgende:
Ik vraag me af of borderliners ook gevoelsmatig over hun borderline heen kunnen groeien, of dat ze hooguit leren omgaan met hun gevoelens.
Ik heb het wel eens zo uitgelegd gekregen. Aan de ene kant is er het overweldigende gevoel waar men zich geen raad mee weet, en aan de andere kant het ontbreken van gevoel en een enorme leegte ervaren.

Wat daarin een oplossing is weet ik zelf ook niet eigenlijk. Zo jump je dan van het ene extreme in het andere. Dat zie je trouwens bij wel meer vormen van psychiatrische diagnoses.
pi_155497062
Hoe oud is ze?
Misschien is ze zo jong dat ze niet eens weet waar ze mee bezig is... :{
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_155499611
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:58 schreef I-care het volgende:

[..]

Dan is het helemaal vreemd dat je denkt dat borderline altijd overgaat met tijd? Het is een zeer zware persoonlijkheid deformatie die niet zomaar even oplost, dan ben ik wel benieuwd hoe dat werkt als dat het nieuwe weten is?

Dat bepaalde trekken gematigder kunnen worden met verloop van tijd is in mijn ogen niet hetzelfde als overgaan. Ik ben ook wel benieuwd naar de bronnen daarvan.
Ik denk niet dat het "nieuw weten" is. Borderline neemt naarmate de leeftijd vordert altijd af en in veel gevallen verdwijnt het zelfs geheel.

http://hulpgids.nl/inform(...)/borderline-verloop/
pi_155500011
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:07 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het "nieuw weten" is. Borderline neemt naarmate de leeftijd vordert altijd af en in veel gevallen verdwijnt het zelfs geheel.

http://hulpgids.nl/inform(...)/borderline-verloop/
quote:
Conclusie
De belangrijkste conclusie die getrokken wordt een overzicht van 4 onderzoeken is dat een bps een gunstige prognose heeft. De negatieve bijklank die deze diagnose heeft, is niet terecht en dit vooroordeel zou dus moeten verdwijnen. Dit is waarschijnlijk het beste te bereiken doordat in de DSM-5 voor iedere patiënt een beschrijving van persoonlijkheidskarakteristieken zal worden opgenomen.
Sorry hoor, maar dit kan ik absoluut niet serieus nemen. Met de beste wil van de wereld nog niet.
pi_155500031
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:22 schreef I-care het volgende:

[..]

[..]

Sorry hoor, maar dit kan ik absoluut niet serieus nemen. Met de beste wil van de wereld nog niet.
Dat hoeft toch ook niet? Je kunt het ook naast je neerleggen.
pi_155500080
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:22 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet? Je kunt het ook naast je neerleggen.
Dat lijkt mij wel als je vanuit een soort autoriteit wenst te spreken?
pi_155500106
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:24 schreef I-care het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel als je vanuit een soort autoriteit wenst te spreken?
Hoe bedoel je dat?
pi_155500175
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:24 schreef Tayu het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Je stelt dat je psychologie studeerde? Dat betekend dat je dan ruime kennis en ervaring zou moeten hebben. Dan zou je ook weten dat bps een zeer ingrijpende stoornis voor patiënt en omgeving is. Bagatelliseren van een dergelijke diagnose is amper serieus te nemen dus.

Een beetje van: u hoeft alleen maar te wachten tot u de 35 gepasseerd bent en dan komt alles goed? dat u daarvoor uzelf en anderen compleet verziekt moet u maar even voor lief nemen, tijd heelt alle wonden :P

[ Bericht 18% gewijzigd door I-care op 24-08-2015 16:32:52 ]
pi_155500343
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:27 schreef I-care het volgende:

[..]

Je stelt dat je psychologie studeerde? Dat betekend dat je dan ruime kennis en ervaring zou moeten hebben. Dan zou je ook weten dat bps een zeer ingrijpende stoornis voor patiënt en omgeving is. Bagatelliseren van een dergelijke diagnose is amper serieus te nemen dus.
Ik bagetelliseer het niet.

Zeker in de jaren van 20 -30 jaar is het voor alle betrokkenen enorm ingrijpend. Maar het zou juist ook hoopgevend kunnen zijn als je weet dat het met de tijd beter en zachter zal kunnen worden? En in veel gevallen zelfs verdwijnt.
pi_155500454
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:33 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik bagetelliseer het niet.

Zeker in de jaren van 20 -30 jaar is het voor alle betrokkenen enorm ingrijpend. Maar het zou juist ook hoopgevend kunnen zijn als je weet dat het met de tijd beter en zachter zal kunnen worden? En in veel gevallen zelfs verdwijnt.
Ik ken helaas geen gevallen waarbij het weg is gegaan. Dus nogal bevooroordeeld in die zin. Hoopgevend is het in zekere zin wel ja, maar ook veelal te laat, in de tussentijd kan er nogal wat fout gaan en zijn levens verwoest.

En ergens kan ik die twee uitersten niet rijmen met herstel van een dergelijke stoornis. Want wat zijn dan de effecten die zorgen voor herstel, daar ben ik dan wel benieuwd naar.
pi_155500616
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:35 schreef I-care het volgende:

[..]

Ik ken helaas geen gevallen waarbij het weg is gegaan. Dus nogal bevooroordeeld in die zin. Hoopgevend is het in zekere zin wel ja, maar ook veelal te laat, in de tussentijd kan er nogal wat fout gaan en zijn levens verwoest.

En ergens kan ik die twee uitersten niet rijmen met herstel van een dergelijke stoornis. Want wat zijn dan de effecten die zorgen voor herstel, daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Heel simpel gesteld, is de voornaamste oorzaak van het verbeteren van de situatie gewoon ouder worden. En dat geldt in echt veel gevallen.

Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen (was dat maar zo). Ik ken ook wel mensen met bps waar dat ook met het vorderen van de leeftijd nog altijd een enorm groot probleem blijkt.

Een ander ding is, dat er in het verleden nogal makkelijk met deze diagnose is omgesprongen. Ook dat is kwalijk.
pi_155500880
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:40 schreef Tayu het volgende:

[..]

Heel simpel gesteld, is de voornaamste oorzaak van het verbeteren van de situatie gewoon ouder worden. En dat geldt in echt veel gevallen.

Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen (was dat maar zo). Ik ken ook wel mensen met bps waar dat ook met het vorderen van de leeftijd nog altijd een enorm groot probleem blijkt.

Een ander ding is, dat er in het verleden nogal makkelijk met deze diagnose is omgesprongen. Ook dat is kwalijk.
Klinkt nogal simplistisch, ouder worden als in wat? Ervaringen met situaties die niet werken zoals men verwacht/hoopte. En daardoor uiteindelijk inziet dat sommige handelingen niet werken. Of verandert er fysiologisch iets in de hersenen? Ik weet nu nog niets, maar misschien weten deskundigen het ook niet natuurlijk, dat kan.
pi_155500932
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:47 schreef I-care het volgende:

[..]

Klinkt nogal simplistisch, ouder worden als in wat? Ervaringen met situaties die niet werken zoals men verwacht/hoopte. En daardoor uiteindelijk inziet dat sommige handelingen niet werken. Of verandert er fysiologisch iets in de hersenen? Ik weet nu nog niets, maar misschien weten deskundigen het ook niet natuurlijk, dat kan.
Eigenlijk bedoel ik vooral dat er in het verleden zo gemakkelijk het stempel "Borderline" op vooral pubers werd gedrukt, dat je je af kunt vragen of die diagnose wel terecht was. In veel gevallen kwam daar geen psychiater of psycholoog aan te pas, maar stelde de huisarts die diagnose.
pi_155501683
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:49 schreef Tayu het volgende:

[..]

Eigenlijk bedoel ik vooral dat er in het verleden zo gemakkelijk het stempel "Borderline" op vooral pubers werd gedrukt, dat je je af kunt vragen of die diagnose wel terecht was. In veel gevallen kwam daar geen psychiater of psycholoog aan te pas, maar stelde de huisarts die diagnose.
Dat geloof ik gelijk. Tot op de dag van vandaag zelfs. Alleen is nu autisme en add-adhd het nieuwe stempeltje.

Zodra je iemand bestempelt vertel je iemand impliciet en eigenlijk zelfs heel direct dat er iets mis is met die persoon, wat doet dat wel niet met iemand zijn zelfvertrouwen? Heel simpel gesteld ben je niet goed genoeg in relatie tot anderen. Dat is nogal wat.
pi_155501941
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:11 schreef I-care het volgende:
.
Het is zo gemakkelijk om een stempel te drukken, maar je komt er nooit meer vanaf.

En dat is dus exact wat ik in deze discussie wilde aangeven.

Ik bagatelliseer Borderline/bps niet! Dat is heel ernstig voor iedereen die ermee te maken krijgt (ook de omgeving).

Maar fout gegeven stempeltjes, zijn net zo ernstig. Het stempel "borderline" kan je weerhouden van een gezonde relatie kunnen opbouwen (zonder vooroordelen). Het kan je studie in de weg staan, het kan ervoor zorgen dat je niet een gezond sociaal netwerk kunt opbouwen. En daar word je diep ongelukkig van, maarja, dat komt natuurlijk omdat je "Borderline" hebt.

Toen mijn dochter op 18-jarige leeftijd geconfronteerd werd met het vermoeden dat ze wellicht autistisch was, raakte ze volledig in paniek. Ze heeft tijdens de onderzoeksperiode zelfs een suïcide poging gedaan. En is weggelopen. Nu zijn we enkele jaren verder, en begint ze enig inzicht te krijgen in haar denken. En godzijdank heeft ze goede en professionele opvang.

Het zijn ingrijpende dingen, stempeltjes. Zelfs als ze terecht worden opgeplakt. Maar als ze onterecht worden opgeplakt, heeft dat ook zeker gevolgen. Daar raak je door beschadigd.
  maandag 24 augustus 2015 @ 17:21:41 #90
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155502036
Hallo

Aangezien haar moeder borderline heeft en gezien zij zo doet tegen jou moet ik helaas mededelen dat ze borderline heeft.

Gr gr
Dokter maickeltje
pi_155502220
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:19 schreef Tayu het volgende:

[..]

Het is zo gemakkelijk om een stempel te drukken, maar je komt er nooit meer vanaf.

En dat is dus exact wat ik in deze discussie wilde aangeven.

Ik bagatelliseer Borderline/bps niet! Dat is heel ernstig voor iedereen die ermee te maken krijgt (ook de omgeving).

Maar fout gegeven stempeltjes, zijn net zo ernstig. Het stempel "borderline" kan je weerhouden van een gezonde relatie kunnen opbouwen (zonder vooroordelen). Het kan je studie in de weg staan, het kan ervoor zorgen dat je niet een gezond sociaal netwerk kunt opbouwen. En daar word je diep ongelukkig van, maarja, dat komt natuurlijk omdat je "Borderline" hebt.

Toen mijn dochter op 18-jarige leeftijd geconfronteerd werd met het vermoeden dat ze wellicht autistisch was, raakte ze volledig in paniek. Ze heeft tijdens de onderzoeksperiode zelfs een suïcide poging gedaan. En is weggelopen. Nu zijn we enkele jaren verder, en begint ze enig inzicht te krijgen in haar denken. En godzijdank heeft ze goede en professionele opvang.

Het zijn ingrijpende dingen, stempeltjes. Zelfs als ze terecht worden opgeplakt. Maar als ze onterecht worden opgeplakt, heeft dat ook zeker gevolgen. Daar raak je door beschadigd.
Het erkennen van specifieke persoonlijke problemen is een ding. Stempels uitdelen met alle consequenties van dien is inderdaad schadelijk, en wel om twee redenen. Aan de ene kant zoals je zegt het stigma wat ineens op de persoon rust en waar je eigenlijk niet meer vanaf kunt komen. En anderzijds het gevaar dat je zelf gaat geloven in het stempeltje en je ernaar gaat gedragen en daardoor misschien wel eerder achteruit gaat dan vooruit. Je gaat dan staan naar de diagnose.

Beiden zijn zeer schadelijk namelijk. Daarom vind ook ik dat er niet zoveel bestempelt zou moeten worden maar meer kijken naar persoonlijke oplossingen voor persoonlijke problemen.

Het blijft lastig omdat er altijd een categorisatie en clustering van persoonlijkheidsproblemen gehanteerd zal worden, al was het alleen al maar vanuit de verzekering, omwille van declaraties en eventueel effectmetingen binnen de zorg.
pi_155502253
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:21 schreef maickeltje het volgende:
Hallo

Aangezien haar moeder borderline heeft en gezien zij zo doet tegen jou moet ik helaas mededelen dat ze borderline heeft.

Gr gr
Dokter maickeltje
Of slechts verkeerde voorbeelden nadoen. We leren nu eenmaal alles door elkaar na te doen en na te zeggen.
pi_155502289
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:26 schreef I-care het volgende:

[..]

Het erkennen van specifieke persoonlijke problemen is een ding. Stempels uitdelen met alle consequenties van dien is inderdaad schadelijk, en wel om twee redenen. Aan de ene kant zoals je zegt het stigma wat ineens op de persoon rust en waar je eigenlijk niet meer vanaf kunt komen. En anderzijds het gevaar dat je zelf gaat geloven in het stempeltje en je ernaar gaat gedragen en daardoor misschien wel eerder achteruit gaat dan vooruit. Je gaat dan staan naar de diagnose.

Beiden zijn zeer schadelijk namelijk. Daarom vind ook ik dat er niet zoveel bestempelt zou moeten worden maar meer kijken naar persoonlijke oplossingen voor persoonlijke problemen.

Het blijft lastig omdat er altijd een categorisatie en clustering van persoonlijkheidsproblemen gehanteerd zal worden, al was het alleen al maar vanuit de verzekering, omwille van declaraties en eventueel effectmetingen binnen de zorg.
Zie je wel, we zijn het gewoon met elkaar eens :)
pi_155502368
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:28 schreef Tayu het volgende:

[..]

Zie je wel, we zijn het gewoon met elkaar eens :)
Deels zeker wel ja, maar dat wil niet zeggen dat de problemen die achter een stempel schuil kunnen gaan niet zeer echt en reëel zijn. En ik heb veel mensen bij sommige stempels flink onderuit zien gaan.. Waaronder ikzelf :P
pi_155502468
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:30 schreef I-care het volgende:

[..]

Deels zeker wel ja, maar dat wil niet zeggen dat de problemen die achter een stempel schuil kunnen gaan niet zeer echt en reëel zijn. En ik heb veel mensen bij sommige stempels flink onderuit zien gaan.. Waaronder ikzelf :P
Ik ook. En juist dat is de reden, waarom ik me daarover uit.

Want ik denk namelijk dat heel veel van de in het verleden gegeven stempeltjes "Borderline". geen bps betroffen maar gewoon een heel moeilijke puberteit. En iedereen weet, over de puberteit groei je heen.
pi_155502696
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:33 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik ook. En juist dat is de reden, waarom ik me daarover uit.

Want ik denk namelijk dat heel veel van de in het verleden gegeven stempeltjes "Borderline". geen bps betroffen maar gewoon een heel moeilijke puberteit. En iedereen weet, over de puberteit groei je heen.
Als het goed is groei je erover heen ja. Kan een leven lang duren maar het komt :P
pi_155502791
quote:
6s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:38 schreef I-care het volgende:

[..]

Als het goed is groei je erover heen ja. Kan een leven lang duren maar het komt :P
Je hebt natuurlijk die eeuwige pubers... ;)
pi_155502973
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:41 schreef Tayu het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk die eeuwige pubers... ;)
Volwassenen zijn maar saai (Hoorde ik ooit van een puber :@ )
pi_155503143
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:45 schreef I-care het volgende:

[..]

Volwassenen zijn maar saai (Hoorde ik ooit van een puber :@ )
Dat moet mijn dochter zijn geweest :D
  maandag 24 augustus 2015 @ 17:57:50 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155503480
Dit wordt een beetje te veel een onderonsje ...
  maandag 24 augustus 2015 @ 18:08:25 #101
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_155503780
<kssst>

[ Bericht 97% gewijzigd door Copycat op 24-08-2015 18:09:28 ]
pi_155504683
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:57 schreef Copycat het volgende:
Dit wordt een beetje te veel een onderonsje ...
Hoe bedoel je dat? Een forum is voor meningen en discussie toch, dus waarom zou dit niet mogen. Of is het meer van: tot hier is het leuk maar laat het hierbij.
  maandag 24 augustus 2015 @ 18:40:10 #103
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155504720
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 18:38 schreef I-care het volgende:

Hoe bedoel je dat? Een forum is voor meningen en discussie toch, dus waarom zu dit niet mogen. Of is het meer van: tot hier is het leuk maar laat het hierbij.
Precies zoals het er staat: een onderonsje. Waarbij de OP steeds verder uit het zicht ging. Niet de bedoeling.
Verdere discussie in fb.
  maandag 24 augustus 2015 @ 18:44:00 #104
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_155504801
Ik zou daar echt knettergek van worden. Maar goed. Vraag jezelf af of je hier een relatie mee zou willen.
pi_155504925
Discussie verplaatst naar fb

[ Bericht 95% gewijzigd door Copycat op 24-08-2015 18:57:29 ]
pi_155505008
Discussie verplaatst naar FB.

[ Bericht 92% gewijzigd door Copycat op 24-08-2015 18:56:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')