Of ze is gewoon een beetje impulsief, of heeft last van uitstelgedrag, of heeft een beroerd tijdgevoel, of heeft gewoon al jong door dat je in het leven vooral geen dingen moet doen waar je eigenlijk geen zin in hebt. Dat hoef je niet meteen een stoornis te noemen. Ik heb ook een beroerd gevoel voor tijd, ik denk altijd dat ik nog wel even tien dingen ga doen, en dan ga ik bijvoorbeeld nog heel even iets anders doen, en dan is het opeens vijf uur later terwijl ik geen idee heb waarom, en gaan die tien dingen niet door, of ik heb er gewoon geen zin meer in. Iedereen die me kent weet ook dat ik nog niet op tijd kan komen als mijn leven er vanaf hangt, en ik zeg ook altijd eeuwig alles af of verschuif het omdat ik liever iets anders ga doen. Hoe moet ik namelijk in vredesnaam op maandag weten waar ik donderdag zin in heb? Ik noem dat geen stoornis, ik noem dat gewoon een beetje relaxt leven. Mijn tip zou zijn om als ze iets afzegt te vragen of ze misschien wel zin heeft in iets anders en om wat minder strikte afspraken te maken, maar gewoon eens te vragen 'heb je nu zin om iets te doen, dan kom ik je meteen ophalen'.
Ik realiseer me overigens volledig dat het voor andere mensen weleens irritant kan zijn, maar het is mijn leven en ik moet het leuk vinden. Ik probeer dingen alleen dus zelf ook wel tijdig af te zeggen, of van te voren te zeggen dat ik de dag zelf nog laat weten of ik het zie zitten, voor we het vastleggen. (Meestal met een smoes, 'even het weer afwachten' of zo. Of 'ik heb de avond ervoor een feestje, vind je het goed als we de dag zelf de tijd pas afspreken'.)
Overigens zou ik het vooral tegen haar zeggen als jij anders in elkaar zit en het vervelend vindt als ze op deze manier afspraken maakt. Ze mag ook best rekening houden met jou.
Overigens ga ik ook gewoon verder met een gesprek nadat ik in slaap gevallen ben. Via WhatsApp en zo zijn het toch vaak doorlopende gesprekken over langere periodes, ik ben niet gewend dat mensen elkaar nog groeten bij dat soort communicatievormen.
Gelukkig weet ik vrij zeker dat wij niet aan het daten zijn, anders zou dit topic zo over mij kunnen gaan. :-p
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle