Nee en ik heb het er ook al over gehad. Ze zegt dat er niets aan de hand is maar ik merk overduidelijk dat er iets is. Ze wil hier niets over loslatenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:59 schreef Lienekien het volgende:
Borderline of niet: vind je dit leuk?
Actions speak louder than words.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:00 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Nee en ik heb het er ook al over gehad. Ze zegt dat er niets aan de hand is maar ik merk overduidelijk dat er iets is. Ze wil hier niets over loslaten
Zou kunnen. Volgens mij is het erfelijk. Mijn schoonmoeder d'r schoonzus heeft het en al haar kinderen hebben het ook.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 15:55 schreef JenHermes het volgende:
In haar naaste familie zijn er familieleden die borderline hebben, heeft mijn date ook borderline?(in lichtere vorm?)
Niet level 85 doenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:20 schreef ems. het volgende:
Nog een keer een berichtje sturen met daarin: "Ik hoor het wel als je tijd hebt" en daarna een level 80 radiostilte op haar casten.
Dit eigenlijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Actions speak louder than words.
Ze kan wel zeggen dat er niks aan de hand is, maar dat blijkt dus niet uit hoe ze doet.
Ik zou toch vrij snel mijn conclusies trekken.
De diagnose Borderline wordt vaak gesteld in de pubertijd. Bij het ouder worden nemen de kenmerken geleidelijk af, in veel gevallen verdwijnen ze zelfs helemaal. Het is dus niet zo dat wanneer je in je jeugd de diagnose Borderline hebt gekregen, dat je dan voor de rest van je leven Borderline zal hebben. Daar is vrijwel nooit sprake van.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:18 schreef JenHermes het volgende:
Wat ik er nog aan toe moet voegen: Haar moeder heeft dus borderline
Het kan. Maar het zou ook gewoon haar leeftijd kunnen zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:18 schreef JenHermes het volgende:
Dat had ik een keer gedaan bij een borderliner. Na twee maanden stilte nam ik weer contact met haar op. Haar eerste reactie was:"Waarom heb je zo lang niet met mij gesproken?"quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:20 schreef ems. het volgende:
Nog een keer een berichtje sturen met daarin: "Ik hoor het wel als je tijd hebt" en daarna een level 80 radiostilte op haar casten.
Dus? Mijn moeder heeft vanalles en nog wat, en dat heb ik ook niet. Haar gaan pushen dat ze borderline moet en zal hebben omdat haar moeder dat heeft en jij een karaktertrek van haar een beetje gek vindt, gaat de situatie niet beter maken hoor...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:18 schreef JenHermes het volgende:
Ja, waarom zou je iemand willen die één negatieve eigenschap heeft. Echt kut zeg. Dumpen!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:48 schreef Jaeger85 het volgende:
Waarom zou je uberhaupt met een wispelturig iemand als haar willen daten? Lijkt mij ontzettend frustrerend.
Onzin. Borderline wordt juist past vastgesteld als je volwassen bent, omdat het dan meer duidelijk is en er meer patronen zichtbaar zijn. Tijdens de pubertijd kan het gedrag ook door de pubertijd komen. Borderline verdwijnt absoluut niet 'zo maar', het is een persoonlijkheidsstoornis. Met therapie/medicijnen kun je er echter wel (goed) mee omgaan in je leven. Sorry, maar hoe kom je aan deze onzin?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:27 schreef Tayu het volgende:
[..]
De diagnose Borderline wordt vaak gesteld in de pubertijd. Bij het ouder worden nemen de kenmerken geleidelijk af, in veel gevallen verdwijnen ze zelfs helemaal. Het is dus niet zo dat wanneer je in je jeugd de diagnose Borderline hebt gekregen, dat je dan voor de rest van je leven Borderline zal hebben. Daar is vrijwel nooit sprake van.
Daar zeg je zo wat. Ik weet niet of TS zijn vraag ook werkelijk heeft gesteld aan zijn kersverse date? Maar als ik iemand amper ken en hij zou aan me vragen of ik wellicht Borderline zou hebben, dan kun je je voorstellen dat ik dan niet meer zo in de startblokken zou staan om nog af te spreken (ik zou je in dat geval compleet afschrijven). Maar dit meisje is wellicht te aardig daarvoor en stemt eerst toe, en komt pas later tot het juiste inzicht?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:18 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Dus? Mijn moeder heeft vanalles en nog wat, en dat heb ik ook niet. Haar gaan pushen dat ze borderline moet en zal hebben omdat haar moeder dat heeft en jij een karaktertrek van haar een beetje gek vindt, gaat de situatie niet beter maken hoor...
[..]
Ja, waarom zou je iemand willen die één negatieve eigenschap heeft. Echt kut zeg. Dumpen!
Je zit er erg naast. Met een beetje googlen kom je alle info wel tegen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:23 schreef Raves het volgende:
[..]
Onzin. Borderline wordt juist past vastgesteld als je volwassen bent, omdat het dan meer duidelijk is en er meer patronen zichtbaar zijn. Tijdens de pubertijd kan het gedrag ook door de pubertijd komen. Borderline verdwijnt absoluut niet 'zo maar', het is een persoonlijkheidsstoornis. Met therapie/medicijnen kun je er echter wel (goed) mee omgaan in je leven. Sorry, maar hoe kom je aan deze onzin?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Daar zeg je zo wat. Ik weet niet of TS zijn vraag ook werkelijk heeft gesteld aan zijn kersverse date? Maar als ik iemand amper ken en hij zou aan me vragen of ik wellicht Borderline zou hebben, dan kun je je voorstellen dat ik dan niet meer zo in de startblokken zou staan om nog af te spreken (ik zou je in dat geval compleet afschrijven). Maar dit meisje is wellicht te aardig daarvoor en stemt eerst toe, en komt pas later tot het juiste inzicht?
Ik had dus de indruk van wel. Als iemand mij op een tweede date vraagt of ik borderline heb, haak ik in ieder geval af. :-pquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:00 schreef JenHermes het volgende:
Nee en ik heb het er ook al over gehad. Ze zegt dat er niets aan de hand is maar ik merk overduidelijk dat er iets is. Ze wil hier niets over loslaten
Is mevrouw op haar teentjes getrapt omdat zij zichzelf herkent in deze persoon?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:18 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Dus? Mijn moeder heeft vanalles en nog wat, en dat heb ik ook niet. Haar gaan pushen dat ze borderline moet en zal hebben omdat haar moeder dat heeft en jij een karaktertrek van haar een beetje gek vindt, gaat de situatie niet beter maken hoor...
[..]
Ja, waarom zou je iemand willen die één negatieve eigenschap heeft. Echt kut zeg. Dumpen!
Me too!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:30 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
[..]
Ik had dus de indruk van wel. Als iemand mij op een tweede date vraagt of ik borderline heb, haak ik in ieder geval af. :-p
Misschien wel. Maar afgezien daarvan, dat jij niet van wispelturig houdt maakt wispelturige mensen nog geen waardeloze mensen waar iedereen snel van weg moet rennen. Als jij dat zelf wel wil doen, prima. Dan gaan we vooral nooit daten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is mevrouw op haar teentjes getrapt omdat zij zichzelf herkent in deze persoon?
Bepaalde negatieve eigenschappen zijn voor mij dealbreakers omdat ze botsen met mijn persoonlijkheid. Dit instabiele wispelturige gedrag is daar een voorbeeld van.
Elk mens heeft voor intrinsieke waarde. Dat ik niet met iemand vanwege een eigenschap zou willen dat betekent niet dat ik het een waardeloos persoon vindt. Ik redeneer alleen vanuit mijzelf, als in dat iemand met een dergelijke eigenschap niet bij mij zou passen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:42 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar afgezien daarvan, dat jij niet van wispelturig houdt maakt wispelturige mensen nog geen waardeloze mensen waar iedereen snel van weg moet rennen. Als jij dat zelf wel wil doen, prima. Dan gaan we vooral nooit daten.De ervaring leert echter ook dat als iemand een vervelende eigenschap heeft, er toch nog genoeg redenen kunnen zijn om iemand leuk te vinden en die eigenschap voor lief te nemen.
Met een beetje google kom ik absoluut niet uit op de dingen die jij zegt, maar goed.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Je zit er erg naast. Met een beetje googlen kom je alle info wel tegen.
Is niet moeilijk, voer gewoon in "borderline", "leeftijd" en "prognose", en je vindt wat jij iig niet wil weten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:17 schreef Raves het volgende:
[..]
Met een beetje google kom ik absoluut niet uit op de dingen die jij zegt, maar goed.
Interessant. De eerste symptomen zijn inderdaad al zichtbaar tijdens de puberteit, maar ik dacht dat artsen de diagnose pas stelden na het 18de levensjaar. Aan mij is verteld (door artsen) dat ze dachten aan borderline, maar deze diagnose pas gaven na je 18de. Maar dat het in veel gevallen verdwijnt, tja, was het maar zo.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:20 schreef Tayu het volgende:
[..]
Is niet moeilijk, voer gewoon in "borderline", "leeftijd" en "prognose", en je vindt wat jij iig niet wil weten.
Borderline is sowieso een uiterst vage diagnose. Het is een wegstreepdiagnose, net zoals we dat ook kennen in de lichamelijke ziektebeelden ( zoals zovelen de diagnose ME/CVS hebben gekregen, of pds, of fibromyalgie).quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:56 schreef Raves het volgende:
[..]
Interessant. De eerste symptomen zijn inderdaad al zichtbaar tijdens de puberteit, maar ik dacht dat artsen de diagnose pas stelden na het 18de levensjaar. Aan mij is verteld (door artsen) dat ze dachten aan borderline, maar deze diagnose pas gaven na je 18de. Maar dat het in veel gevallen verdwijnt, tja, was het maar zo.
Gelukkig weet ze dat niet..quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef Tayu het volgende:
Geen enkele vrouw wil daten met een vent die na een paar dates denkt dat je "Borderlnie" zou hebben.
jij wel?
Dat denk ik wel, het onderwerp is in zoverre besproken dat TS weet dat haar moeder ooit die diagnose heeft gekregen.quote:
Dat kan ik er zo niet uithalen, dus ga ik er vanuit dat hij dat niet kenbaar heeft gemaakt. Bij mij gaan de belletjes wel rinkelen. Alleen al door het verloop, of er nu sprake is van een diagnose of niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, het onderwerp is in zoverre besproken dat TS weet dat haar moeder ooit die diagnose heeft gekregen.
Het kan zijn dat je er overheen hebt gelezen: 'Wat ik er nog aan toe moet voegen: Haar moeder heeft dus borderline"quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef I-care het volgende:
[..]
Dat kan ik er zo niet uithalen, dus ga ik er vanuit dat hij dat niet kenbaar heeft gemaakt. Bij mij gaan de belletjes wel rinkelen. Alleen al door het verloop, of er nu sprake is van een diagnose of niet.
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar dat is zeker niet het geval. Soms kun je er overheen groeien. Maar zeker geen vaststaand feit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:39 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je er overheen hebt gelezen: 'Wat ik er nog aan toe moet voegen: Haar moeder heeft dus borderline"
Ik denk niet dat die moeder nog altijd Borderline heeft. Wellicht heeft ze in jonge jaren die diagnose ooit gekregen. Maar mensen groeien over Borderline heen.
Dat de kenmerken van Borderline afnemen met de jaren, is wel degelijk een vaststaand feit. In de meeste gevallen waar Borderline ooit werd gediagnosticeerd in jonge jaren, bleek daar op volwassen leeftijd geen enkel spoor meer van. Enkele uitzonderingen daargelaten, maar ook in die gevallen was de ernst van de symptomen erg afgenomen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:43 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar dat is zeker niet het geval. Soms kun je er overheen groeien. Maar zeker geen vaststaand feit.
Dat er ter sprake is gekomen dat moeder borderline heeft is geen bewijs dat hij vindt dat zij ook borderline zou hebben, vandaar dat hij de vraag hier stelt. Althans daar ga ik vanuit.
Klopt werkelijk niets van. Heb de praktijk gezien, en daar blijf ik bij.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:57 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat de kenmerken van Borderline afnemen met de jaren, is wel degelijk een vaststaand feit. In de meeste gevallen waar Borderline ooit werd gediagnosticeerd in jonge jaren, bleek daar op volwassen leeftijd geen enkel spoor meer van. Enkele uitzonderingen daargelaten, maar ook in die gevallen was de ernst van de symptomen erg afgenomen.
Me too, en daar houd ik ook aan vastquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:00 schreef I-care het volgende:
[..]
Klopt werkelijk niets van. Heb de praktijk gezien, en daar blijf ik bij.
Ik heb het vermoeden dat je jezelf als referentie gebruikt. Dat mag, maar dat gaan generaliseren is iet handig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:01 schreef Tayu het volgende:
[..]
Me too, en daar houd ik ook aan vast
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |