Nee, ik heb geen Borderline.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:02 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat je jezelf als referentie gebruikt. Dat mag, maar dat gaan generaliseren is iet handig.
Neequote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:03 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen Borderline.
Maar ik denk jij wel?
Heftig inderdaad. laten we het maar houden dat wij beiden een heel ander mening hebben hierover. Dat is voldoende voor dit gesprek.quote:
Ik begrijp ook wel dat je dat als Borderliner niet zo scherp ziet, dan heb je zo je eigen referemtiekaders.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:06 schreef I-care het volgende:
[..]
Heftig inderdaad. laten we het maar houden dat wij beiden een heel ander mening hebben hierover. Dat is voldoende voor dit gesprek.
Projecteren is een kunstquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik begrijp ook wel dat je dat als Borderliner niet zo scherp ziet, dan heb je zo je eigen referemtiekaders.
Sterkte.
Je reacties zijn dan ook geheel volgens verwachting. Veel plezier met kotsen nog.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:09 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het is meer van wie de bal kaatst.
Ik kots een beetje op mensen zoals jij.
En die van jou als Borderliner ook. Sterkte. Nogmaals.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:10 schreef I-care het volgende:
[..]
Je reacties zijn dan ook geheel volgens verwachting. Veel plezier met kotsen nog.
Zodra een dergelijk gesprek dergelijke reacties bij je oproept is het tijd om eens te onderzoeken waar je probleem ligt. Dat is wel duidelijk geworden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:10 schreef Tayu het volgende:
[..]
En die van jou als Borderliner ook. Sterkte. Nogmaals.
Dan begrijp je helemaal niet waar deze discussie over gaat. Net zo gemakkelijk als TS kan roepen dat zijn date een borderliner is (want haar moeder is het ook, duh), net zo gemakkelijk kan ik dat ook van jou beweren. En ieder antwoord dat je daar op gaat geven, lijkt mijn vooroordeel alleen maar te bevestigen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:12 schreef I-care het volgende:
[..]
Zodra een dergelijk gesprek dergelijke reacties bij je oproept is het tijd om eens te onderzoeken waar je probleem ligt. Dat is wel duidelijk geworden.
Goed bedoelt advies. Want normaal is het niet namelijk.
Vandaar dat ik zei dat ik op basis van wat hij zegt over het verloop van de dates en het contact beter verder kan kijken. Dat staat los van of zij nu iets heeft of niet. Dat kan ik zo niet zeggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:15 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dan begrijp je helemaal niet waar deze discussie over gaat. Net zo gemakkelijk als TS kan roepen dat zijn date een borderliner is (want haar moeder is het ook, duh), net zo gemakkelijk kan ik dat ook van jou beweren. En ieder antwoord dat je daar op gaat geven, lijkt mijn vooroordeel alleen maar te bevestigen.
Wij kunnen je hier met zijn allen gewoon bestempelen tot Borderliner.
Denk je echt, dat dat iemand wat zal uitmaken?
Mee eens uiteraard.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:22 schreef Tayu het volgende:
En dat is dus waarom je heel voorzichtig moet zijn met dergelijke veronderstellingen.
Dit. Use 'em balls en doe ditquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:20 schreef ems. het volgende:
Nog een keer een berichtje sturen met daarin: "Ik hoor het wel als je tijd hebt" en daarna een level 80 radiostilte op haar casten.
En dan na twee maanden toch weer contact opnemen. Wat ben jij zwak...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:39 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat had ik een keer gedaan bij een borderliner. Na twee maanden stilte nam ik weer contact met haar op. Haar eerste reactie was:"Waarom heb je zo lang niet met mij gesproken?"
Dit slaat ook nergens op zeg. Waar haal jij je informatie? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik begrijp ook wel dat je dat als Borderliner niet zo scherp ziet, dan heb je zo je eigen referemtiekaders.
Sterkte.
Ik heb Psychologie gestudeerd.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:48 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Dit slaat ook nergens op zeg. Waar haal jij je informatie? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
De vraag is waar je deze informatie haalt. Bronvermelding, weet je wel?quote:
Dan is het helemaal vreemd dat je denkt dat borderline altijd overgaat met tijd? Het is een zeer zware persoonlijkheid deformatie die niet zomaar even oplost, dan ben ik wel benieuwd hoe dat werkt als dat het nieuwe weten is?quote:
Ze zegt toch ook niet dat ze cum laude is afgestudeerd. Een 5,5 telt ook als voldoende toch?quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:58 schreef I-care het volgende:
Dan is het helemaal vreemd dat je denkt dat borderline altijd overgaat met tijd?
Het zijn ook geen hoera cijfers inderdaad. Maar dat wist ik al namelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:38 schreef Norma_Jeane het volgende:
[..]
Ze zegt toch ook niet dat ze cum laude is afgestudeerd. Een 5,5 telt ook als voldoende toch?
Sterker nog ze zegt niet eens dat ze er in is afgestudeerd.
Nou ik heb gegoogled hoor.
Daaruit blijkt dat Schema focused therapy bij vijftig procent van de behandelde borderlinepatiėnten tot volledig herstel leidt, en bij tweederde tot een aanmerkelijke verbetering.
en
Soms weet een persoon de stoornis te overwinnen, maar als dit niet rond het 35e levensjaar is gebeurd, is de kans groot dat de stoornis van blijvende aard is.
Ik vind het geen cijfers om van te roepen: je groeit er wel over heen!
Maar goed ik ken dan ook de voorbeelden uit de groep waar het niet van verdween.
Ik heb het wel eens zo uitgelegd gekregen. Aan de ene kant is er het overweldigende gevoel waar men zich geen raad mee weet, en aan de andere kant het ontbreken van gevoel en een enorme leegte ervaren.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:29 schreef Mathemaat het volgende:
Ik vraag me af of borderliners ook gevoelsmatig over hun borderline heen kunnen groeien, of dat ze hooguit leren omgaan met hun gevoelens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |