Ik keur niets af. Mijn vraag is gewoon waarom jonge kinderen glasvezel nodig hebben. En in de toekomst gat het goedkoper worden en zal er meer vraag zijn naar erg snel internet. Prima. Dan schaf je het dan aan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:55 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Hoe haal ik dat onderuit dan? Daarnaast heb ik nergens geroepen dat glasvezel absoluut noodzakelijk is. Ik heb gezegd dat je eens naar de voordelen zou moeten kijken ipv het alleen maar afkeuren omdat het in jouw tijd niet nodig was. Er zitten meer dan genoeg voordelen aan glasvezel. Maar nee omdat jij vind dat het niet nodig is moeten scholen nu gaan investeren in andere oplossingen zodat ze over 10 jaar weer achter de feiten aanrennen. Nou chapeau, top plan. En alleen maar "omdat het niet nodig is" en "bedrijven het nu ook redden zonder glasvezel".
Dan moet een partij als Skool even die scholen voorlichten dat updates ook gewoon vanuit een local repository kunnen worden uitgevoerd, elke systeembeheerder richt dit binnen 2 uur in.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik weet wel degelijk waar het over gaat en zie in de praktijk de nadelen van een internet aansluiting die niet voldoet aan de eisen van tegenwoordig. Veel scholen hebben een kleine telefoonaansluiting en zitten op de oude ADSL met 8/1 of een VDSL lijn met iets meer bandbreedte. Vraag partijen zoals Skool over internet aansluitingen en over het uitrollen van updates en/of het trekken van backups en ze zullen je er alles over vertellen. Klapperende lijnen; dramatische uploadsnelheden ga zo maar door.
Hebben scholen de snelste glasvezel lijntjes nodig? Nee, hebben ze meer nodig dan dat ze nu hebben? Ja, en waarom dan niet voor de toekomst gaan als er toch glasvezel neergelegd moet worden.
Als ik kijk naar de budgetten van scholen hoeven hier de ouders niet extra voor te betalen.
Prima; geef jij elke school een systeembeheerder? De IT infrastructuur is juist uitbesteed omdat leerkrachten zich bezig moeten houden met lesgeven in plaats van systeembeheerder spelen. En op één of andere manier moeten die updates op die locale repository komen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet een partij als Skool even die scholen voorlichten dat updates ook gewoon vanuit een local repository kunnen worden uitgevoerd, elke systeembeheerder richt dit binnen 2 uur in.
Daar kun je gewoon iemand voor inhuren.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Prima; geef jij elke school een systeembeheerder? De IT infrastructuur is juist uitbesteed omdat leerkrachten zich bezig moeten houden met lesgeven in plaats van systeembeheerder spelen. En op één of andere manier moeten die updates op die locale repository komen.
Is niet nodig omdat de meeste infrastructuren al via een local repo werken. Die clients worden geüpdate vanaf een lokale server.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:39 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Daar kun je gewoon iemand voor inhuren.
Dan is er al helemaal geen probleem.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Is niet nodig omdat de meeste infrastructuren al via een local repo werken. Die clients worden geüpdate vanaf een lokale server.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:42 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dan is er al helemaal geen probleem.
Dat is toch werkelijk waar het over ging. Dat gaf je zelf aan. Maar vertel nog eens waarvoor kinderen glasvezel nodig hebben?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:53 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee antwoorden zoals "dus het is niet nodig" duidt op intelligentie.
Vertel eens waarom kinderen een vakantie nodig hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is toch werkelijk waar het over ging. Dat gaf je zelf aan. Maar vertel nog eens waarvoor kinderen glasvezel nodig hebben?
Dat is de vraag hier niet. En zelfs iemand uit die 'industrie' geeft aan dat het niet nodig is. Dan is er ook nog iemand die dat aanhaalt als soort van bewijs.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:56 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Vertel eens waarom kinderen een vakantie nodig hebben.
Vertel eens waarom kinderen dure kleding nodig hebben.
Vertel eens waarom kinderen sportclubjes nodig hebben.
Vertel eens waarom kinderen een mobiel nodig hebben.
Waar zeg ik dat het niet nodig is?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:58 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is de vraag hier niet. En zelfs iemand uit die 'industrie' geeft aan dat het niet nodig is. Dan is er ook nog iemand die dat aanhaalt als soort van bewijs.
Ik heb het zeer zeker niet over jou.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:00 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet nodig is?
Mooi; ik wens je veel succes met je 56k modem; dat moet wel voldoende zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:03 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik heb het zeer zeker niet over jou.
Dat is jouw simpelheid. Dat zeg ik nergens. Daarom is discussie met domme mensen vervelend. Men kan het geestelijk niet aan en gaat dan zaken totaal verdraaien.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mooi; ik wens je veel succes met je 56k modem; dat moet wel voldoende zijn.
Deze gast mag naar KLBquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:06 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is jouw simpelheid. Dat zeg ik nergens. Daarom is discussie met domme mensen vervelend. Men kan het geestelijk niet aan en gaat dan zaken totaal verdraaien.
Qftquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Deze gast mag naar KLB____________________________!
Het zal wel een afkorting zijn die veel gebruikt wordt in jouw omgeving. Gelukkig heb je een vriendje gevonden die het ook allemaal niet begrijpt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Deze gast mag naar KLB____________________________!
Alsof basisscholen een systeembeheerder hebbenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet een partij als Skool even die scholen voorlichten dat updates ook gewoon vanuit een local repository kunnen worden uitgevoerd, elke systeembeheerder richt dit binnen 2 uur in.
Die kun je gewoon even inhuren....... Dat doen kleine bedrijven ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof basisscholen een systeembeheerder hebben
Tuurlijk. Je kunt alles inhuren. Maar ja, geld he.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:17 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Die kun je gewoon even inhuren....... Dat doen kleine bedrijven ook.
Dat kost weinig. En daar zit wel iets raars in dit verhaal. Men kan niet eens een normale internet verbinding betalen blijkbaar.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk. Je kunt alles inhuren. Maar ja, geld he.
Scholen hebben al moeite om het onderwijsbudget rond te krijgen, laat staan dat er geld is voor IT.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:20 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat kost weinig. En daar zit wel iets raars in dit verhaal. Men kan niet eens een normale internet verbinding betalen blijkbaar.
Over wat voor bedragen hebben we het? Misschien 200 euro per maand. En zoals ik aangaf kun je ouders dan ook vragen om een euro per kind.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Scholen hebben al moeite om het onderwijsbudget rond te krijgen, laat staan dat er geld is voor IT.
200 euro per maand is een enorm bedrag voor een basisschool.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:23 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Over wat voor bedragen hebben we het? Misschien 200 euro per maand. En zoals ik aangaf kun je ouders dan ook vragen om een euro per kind.
Dan klopt er ergens iets totaal niet. En per kind een euro per maand betalen lijkt mij als ouder ook te overkomen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
200 euro per maand is een enorm bedrag voor een basisschool.
Bovendien vragen scholen vaak al een bijdrage van de ouders voor zaken als schoolreisjes etc.
Een basisschool is geen bedrijf dat omzet heeft, he. Ze krijgen een heel krap budget per jaar en daar moeten ze alles van zien te regelen. Een heleboel scholen hebben jaarlijks een tekort.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:28 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dan klopt er ergens iets totaal niet.
Dus? Betaal je als ouder 1 euro per kind. Dan heb je gewoon een goede internet aansluiting.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een basisschool is geen bedrijf dat omzet heeft, he. Ze krijgen een heel krap budget per jaar en daar moeten ze alles van zien te regelen. Een heleboel scholen hebben jaarlijks een tekort.
Het is niet voor niks dat zo'n beetje al het personeel dat niet direct voor de klas staat is afgeschaft de afgelopen jaren.
Bovenop de reeds bestaande ouderbijdrage, he.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:36 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dus? Betaal je als ouder 1 euro per kind. Dan heb je gewoon een goede internet aansluiting.
Ik heb geen kinderen. Ik zou gewoon het hele abonnement betalen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovenop de reeds bestaande ouderbijdrage, he.
Maar het zou natuurlijk kunnen. Stel het voor bij je eigen lokale basisschool zou ik zeggen.
Kun je gewoon allemaal remote configureren, daar heb je geen fulltime beheerder voor nodig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Prima; geef jij elke school een systeembeheerder? De IT infrastructuur is juist uitbesteed omdat leerkrachten zich bezig moeten houden met lesgeven in plaats van systeembeheerder spelen. En op één of andere manier moeten die updates op die locale repository komen.
Ja. Maar roep het niet te vaak. Dan ben je een nare stalker.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:17 schreef raptorix het volgende:
Kan nog wel 6000 keer roepen dat zelfs grote internbureaus geen glas hebben, maar er blijven hier complete no-no's roepen dat basisscholen wel glas moeten hebben![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:17 schreef raptorix het volgende:
Kan nog wel 6000 keer roepen dat zelfs grote internbureaus geen glas hebben, maar er blijven hier complete no-no's roepen dat basisscholen wel glas moeten hebben![]()
![]()
![]()
Dat komt (nogmaals) omdat jullie niet inzien dat de verbindingen die ze NU hebben niet goed zijn. Als de updates 's nachts worden doorgevoerd en 's ochtends nog bezig zijn waardoor heel de ADSL lijn over z'n nek gaat en als elke leerkracht zijn onderwijs moet opstarten kan je je voorstellen dat alles schokkerig gaat.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:20 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ja. Maar roep het niet te vaak. Dan ben je een nare stalker.
Men heeft geen glasvezelkabel nodig. Dan zijn we eruit. Ik kan mij niet voorstellen dat er scholen zijn die niet, net als ik, gewoon snel internet kunnen hebben. Dan moet je echt in de rimboe wonen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:41 schreef xzaz het volgende:
Dan kan je zeggen ze hebben geen glasvezel nodig; dat klopt dat hebben ze ook niet
Godver, ik hou er mee op; je leest alleen wat je wilt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:45 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Men heeft geen glasvezelkabel nodig. Dan zijn we eruit. Ik kan mij niet voorstellen dat er scholen zijn die niet, net als ik, gewoon snel internet kunnen hebben. Dan moet je echt in de rimboe wonen.
Jij niet?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
Godver, ik hou er mee op; je leest alleen wat je wilt.
Hoe groot is jouw netwerk?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:45 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Men heeft geen glasvezelkabel nodig. Dan zijn we eruit. Ik kan mij niet voorstellen dat er scholen zijn die niet, net als ik, gewoon snel internet kunnen hebben. Dan moet je echt in de rimboe wonen.
Goh. Een school heeft wel wat meer staan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:49 schreef mastertephon het volgende:
[..]
4 computers. Dat is gewoon thuis. En dat werkt prima en snel.
Nee, je argument waarom scholen geen top glasvezel internet verbinding nodig hebben is geen argument en al 10x weerlegd. Ik zal het nog een keer herhalen; er is op dit moment niet genoeg bandbreedte om normaal te werken. Er is geen alternatief voor scholen, ze hebben kleine lijntjes met ADSL. Geef ze kabel of Glasvezel; waarom dan niet gelijk voor glasvezel gaan?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:48 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Mijn verhaal is gewoon duidelijk.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:49 schreef mastertephon het volgende:
[..]
4 computers. Dat is gewoon thuis. En dat werkt prima en snel.
Goh. Daar kun je gewoon internet voor nemen. Dat hoeft niet direct het snelste te zijn.....quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goh. Een school heeft wel wat meer staan.
En wat is gewoon Internet?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:51 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Goh. Daar kun je gewoon internet voor nemen. Dat hoeft niet direct het snelste te zijn.....
Jij duidelijk niet. Je kan prima snel zonder glasvezel werken. Dat doen gehele bedrijven.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, je argument waarom scholen geen top glasvezel internet verbinding nodig hebben is geen argument en al 10x weerlegd. Ik zal het nog een keer herhalen; er is op dit moment niet genoeg bandbreedte om normaal te werken. Er is geen alternatief voor scholen, ze hebben kleine lijntjes met ADSL. Geef ze kabel of Glasvezel; waarom dan niet gelijk voor glasvezel gaan?
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he?
Ah, ja, want als je meer Mbit neemt per maand graaft een provider ook meteen een nieuwe kabel in natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:51 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Goh. Daar kun je gewoon internet voor nemen.
Die bedrijven hebben de mogelijkheid te kunnen kiezen; scholen niet omdat ze geen aansluitingen hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:52 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Jij duidelijk niet. Je kan prima snel zonder glasvezel werken. Dat doen gehele bedrijven.
Dat is gewoon wat ik heb. Het snelste abonnement van Ziggo. En daar heb je speciale abonnementen voor voor bedrijven en ook scholen.quote:
Ziggo heb je kabel voor nodig; Scholen hebben geen kabel.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:53 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is gewoon wat ik heb. Het snelste abonnement van Ziggo. En daar heb je speciale abonnementen voor voor bedrijven en ook scholen.
Dat is helemaal niet nodig voor een lagere school.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, ja, want als je meer Mbit neemt per maand graaft een provider ook meteen een nieuwe kabel in natuurlijk.
Dan zit men ergens wel erg afgelegen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:53 schreef xzaz het volgende:
[..]
Die bedrijven hebben de mogelijkheid te kunnen kiezen; scholen niet omdat ze geen aansluitingen hebben.
Uhh jawel.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:53 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet nodig voor een lagere school.
Eh, jawel. Het is geen een of ander thuisnetwerkje waar 4 apparaten op aangesloten worden.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:53 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet nodig voor een lagere school.
Natuurlijk heeft men kabel. Of heeft men ook geen telefoon, gas, licht en water.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:53 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ziggo heb je kabel voor nodig; Scholen hebben geen kabel.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dan zit men ergens wel erg afgelegen.
Nee; het primair onderwijs en de gebouwen zijn gebouwd in de jaren 60-70, toen werd kabel nog niet over toegevoegd. Zeker niet in basisscholen omdat dat niet nodig werdt geacht.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft men kabel. Of heeft men ook geen telefoon, gas, licht en water.
Laten we het zo zeggen. Internet kun je bijna overal in dit land krijgen met goede snelheid. Als je graag glasvezel wil voor je kind betaal je dat ook maar.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eh, jawel. Het is geen een of ander thuisnetwerkje waar 4 apparaten op aangesloten worden.
Jezus. Gast.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft men kabel. Of heeft men ook geen telefoon, gas, licht en water.
Je begrijpt er echt niets van, laat maar.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:55 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen. Internet kun je bijna overal in dit land krijgen met goede snelheid. Als je graag glasvezel wil voor je kind betaal je dat ook maar.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:55 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen. Internet kun je bijna overal in dit land krijgen met goede snelheid. Als je graag glasvezel wil voor je kind betaal je dat ook maar.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je begrijpt er echt niets van, laat maar.
Mijn verhaal is duidelijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je begrijpt er echt niets van, laat maar.
Nee, je begrijpt niet dat je wel iets fysieks moet hebben lopen om een goede verbinding neer te zetten.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:56 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Mijn verhaal is duidelijk.
We hebben het niet over bekabeling binnen een gebouw.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Nee; het primair onderwijs en de gebouwen zijn gebouwd in de jaren 60-70, toen werd kabel nog niet over toegevoegd. Zeker niet in basisscholen omdat dat niet nodig werdt geacht.
Dat zegt-ie ook niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:57 schreef mastertephon het volgende:
[..]
We hebben het niet over bekabeling binnen een gebouw.
Dat mag en kan van mij ook. Maar het hoeft niet perse glasvezel te zijn. Wat valt daar niet aan te begrijpen?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt niet dat je wel iets fysieks moet hebben lopen om een goede verbinding neer te zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |