200 euro per maand is een enorm bedrag voor een basisschool.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:23 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Over wat voor bedragen hebben we het? Misschien 200 euro per maand. En zoals ik aangaf kun je ouders dan ook vragen om een euro per kind.
Dan klopt er ergens iets totaal niet. En per kind een euro per maand betalen lijkt mij als ouder ook te overkomen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
200 euro per maand is een enorm bedrag voor een basisschool.
Bovendien vragen scholen vaak al een bijdrage van de ouders voor zaken als schoolreisjes etc.
Een basisschool is geen bedrijf dat omzet heeft, he. Ze krijgen een heel krap budget per jaar en daar moeten ze alles van zien te regelen. Een heleboel scholen hebben jaarlijks een tekort.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:28 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dan klopt er ergens iets totaal niet.
Dus? Betaal je als ouder 1 euro per kind. Dan heb je gewoon een goede internet aansluiting.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een basisschool is geen bedrijf dat omzet heeft, he. Ze krijgen een heel krap budget per jaar en daar moeten ze alles van zien te regelen. Een heleboel scholen hebben jaarlijks een tekort.
Het is niet voor niks dat zo'n beetje al het personeel dat niet direct voor de klas staat is afgeschaft de afgelopen jaren.
Bovenop de reeds bestaande ouderbijdrage, he.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:36 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dus? Betaal je als ouder 1 euro per kind. Dan heb je gewoon een goede internet aansluiting.
Ik heb geen kinderen. Ik zou gewoon het hele abonnement betalen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovenop de reeds bestaande ouderbijdrage, he.
Maar het zou natuurlijk kunnen. Stel het voor bij je eigen lokale basisschool zou ik zeggen.
Kun je gewoon allemaal remote configureren, daar heb je geen fulltime beheerder voor nodig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Prima; geef jij elke school een systeembeheerder? De IT infrastructuur is juist uitbesteed omdat leerkrachten zich bezig moeten houden met lesgeven in plaats van systeembeheerder spelen. En op één of andere manier moeten die updates op die locale repository komen.
Ja. Maar roep het niet te vaak. Dan ben je een nare stalker.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:17 schreef raptorix het volgende:
Kan nog wel 6000 keer roepen dat zelfs grote internbureaus geen glas hebben, maar er blijven hier complete no-no's roepen dat basisscholen wel glas moeten hebben![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:17 schreef raptorix het volgende:
Kan nog wel 6000 keer roepen dat zelfs grote internbureaus geen glas hebben, maar er blijven hier complete no-no's roepen dat basisscholen wel glas moeten hebben![]()
![]()
![]()
Dat komt (nogmaals) omdat jullie niet inzien dat de verbindingen die ze NU hebben niet goed zijn. Als de updates 's nachts worden doorgevoerd en 's ochtends nog bezig zijn waardoor heel de ADSL lijn over z'n nek gaat en als elke leerkracht zijn onderwijs moet opstarten kan je je voorstellen dat alles schokkerig gaat.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:20 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ja. Maar roep het niet te vaak. Dan ben je een nare stalker.
Men heeft geen glasvezelkabel nodig. Dan zijn we eruit. Ik kan mij niet voorstellen dat er scholen zijn die niet, net als ik, gewoon snel internet kunnen hebben. Dan moet je echt in de rimboe wonen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:41 schreef xzaz het volgende:
Dan kan je zeggen ze hebben geen glasvezel nodig; dat klopt dat hebben ze ook niet
Godver, ik hou er mee op; je leest alleen wat je wilt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:45 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Men heeft geen glasvezelkabel nodig. Dan zijn we eruit. Ik kan mij niet voorstellen dat er scholen zijn die niet, net als ik, gewoon snel internet kunnen hebben. Dan moet je echt in de rimboe wonen.
Jij niet?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
Godver, ik hou er mee op; je leest alleen wat je wilt.
Hoe groot is jouw netwerk?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:45 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Men heeft geen glasvezelkabel nodig. Dan zijn we eruit. Ik kan mij niet voorstellen dat er scholen zijn die niet, net als ik, gewoon snel internet kunnen hebben. Dan moet je echt in de rimboe wonen.
Goh. Een school heeft wel wat meer staan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:49 schreef mastertephon het volgende:
[..]
4 computers. Dat is gewoon thuis. En dat werkt prima en snel.
Nee, je argument waarom scholen geen top glasvezel internet verbinding nodig hebben is geen argument en al 10x weerlegd. Ik zal het nog een keer herhalen; er is op dit moment niet genoeg bandbreedte om normaal te werken. Er is geen alternatief voor scholen, ze hebben kleine lijntjes met ADSL. Geef ze kabel of Glasvezel; waarom dan niet gelijk voor glasvezel gaan?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:48 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Mijn verhaal is gewoon duidelijk.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:49 schreef mastertephon het volgende:
[..]
4 computers. Dat is gewoon thuis. En dat werkt prima en snel.
Goh. Daar kun je gewoon internet voor nemen. Dat hoeft niet direct het snelste te zijn.....quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goh. Een school heeft wel wat meer staan.
En wat is gewoon Internet?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:51 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Goh. Daar kun je gewoon internet voor nemen. Dat hoeft niet direct het snelste te zijn.....
Jij duidelijk niet. Je kan prima snel zonder glasvezel werken. Dat doen gehele bedrijven.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, je argument waarom scholen geen top glasvezel internet verbinding nodig hebben is geen argument en al 10x weerlegd. Ik zal het nog een keer herhalen; er is op dit moment niet genoeg bandbreedte om normaal te werken. Er is geen alternatief voor scholen, ze hebben kleine lijntjes met ADSL. Geef ze kabel of Glasvezel; waarom dan niet gelijk voor glasvezel gaan?
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he?
Ah, ja, want als je meer Mbit neemt per maand graaft een provider ook meteen een nieuwe kabel in natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:51 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Goh. Daar kun je gewoon internet voor nemen.
Die bedrijven hebben de mogelijkheid te kunnen kiezen; scholen niet omdat ze geen aansluitingen hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:52 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Jij duidelijk niet. Je kan prima snel zonder glasvezel werken. Dat doen gehele bedrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |