Ik keur niets af. Mijn vraag is gewoon waarom jonge kinderen glasvezel nodig hebben. En in de toekomst gat het goedkoper worden en zal er meer vraag zijn naar erg snel internet. Prima. Dan schaf je het dan aan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:55 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Hoe haal ik dat onderuit dan? Daarnaast heb ik nergens geroepen dat glasvezel absoluut noodzakelijk is. Ik heb gezegd dat je eens naar de voordelen zou moeten kijken ipv het alleen maar afkeuren omdat het in jouw tijd niet nodig was. Er zitten meer dan genoeg voordelen aan glasvezel. Maar nee omdat jij vind dat het niet nodig is moeten scholen nu gaan investeren in andere oplossingen zodat ze over 10 jaar weer achter de feiten aanrennen. Nou chapeau, top plan. En alleen maar "omdat het niet nodig is" en "bedrijven het nu ook redden zonder glasvezel".
Dan moet een partij als Skool even die scholen voorlichten dat updates ook gewoon vanuit een local repository kunnen worden uitgevoerd, elke systeembeheerder richt dit binnen 2 uur in.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik weet wel degelijk waar het over gaat en zie in de praktijk de nadelen van een internet aansluiting die niet voldoet aan de eisen van tegenwoordig. Veel scholen hebben een kleine telefoonaansluiting en zitten op de oude ADSL met 8/1 of een VDSL lijn met iets meer bandbreedte. Vraag partijen zoals Skool over internet aansluitingen en over het uitrollen van updates en/of het trekken van backups en ze zullen je er alles over vertellen. Klapperende lijnen; dramatische uploadsnelheden ga zo maar door.
Hebben scholen de snelste glasvezel lijntjes nodig? Nee, hebben ze meer nodig dan dat ze nu hebben? Ja, en waarom dan niet voor de toekomst gaan als er toch glasvezel neergelegd moet worden.
Als ik kijk naar de budgetten van scholen hoeven hier de ouders niet extra voor te betalen.
Prima; geef jij elke school een systeembeheerder? De IT infrastructuur is juist uitbesteed omdat leerkrachten zich bezig moeten houden met lesgeven in plaats van systeembeheerder spelen. En op één of andere manier moeten die updates op die locale repository komen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet een partij als Skool even die scholen voorlichten dat updates ook gewoon vanuit een local repository kunnen worden uitgevoerd, elke systeembeheerder richt dit binnen 2 uur in.
Daar kun je gewoon iemand voor inhuren.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Prima; geef jij elke school een systeembeheerder? De IT infrastructuur is juist uitbesteed omdat leerkrachten zich bezig moeten houden met lesgeven in plaats van systeembeheerder spelen. En op één of andere manier moeten die updates op die locale repository komen.
Is niet nodig omdat de meeste infrastructuren al via een local repo werken. Die clients worden geüpdate vanaf een lokale server.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:39 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Daar kun je gewoon iemand voor inhuren.
Dan is er al helemaal geen probleem.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Is niet nodig omdat de meeste infrastructuren al via een local repo werken. Die clients worden geüpdate vanaf een lokale server.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:42 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dan is er al helemaal geen probleem.
Dat is toch werkelijk waar het over ging. Dat gaf je zelf aan. Maar vertel nog eens waarvoor kinderen glasvezel nodig hebben?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:53 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee antwoorden zoals "dus het is niet nodig" duidt op intelligentie.
Vertel eens waarom kinderen een vakantie nodig hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is toch werkelijk waar het over ging. Dat gaf je zelf aan. Maar vertel nog eens waarvoor kinderen glasvezel nodig hebben?
Dat is de vraag hier niet. En zelfs iemand uit die 'industrie' geeft aan dat het niet nodig is. Dan is er ook nog iemand die dat aanhaalt als soort van bewijs.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:56 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Vertel eens waarom kinderen een vakantie nodig hebben.
Vertel eens waarom kinderen dure kleding nodig hebben.
Vertel eens waarom kinderen sportclubjes nodig hebben.
Vertel eens waarom kinderen een mobiel nodig hebben.
Waar zeg ik dat het niet nodig is?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:58 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is de vraag hier niet. En zelfs iemand uit die 'industrie' geeft aan dat het niet nodig is. Dan is er ook nog iemand die dat aanhaalt als soort van bewijs.
Ik heb het zeer zeker niet over jou.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:00 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het niet nodig is?
Mooi; ik wens je veel succes met je 56k modem; dat moet wel voldoende zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:03 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik heb het zeer zeker niet over jou.
Dat is jouw simpelheid. Dat zeg ik nergens. Daarom is discussie met domme mensen vervelend. Men kan het geestelijk niet aan en gaat dan zaken totaal verdraaien.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:04 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mooi; ik wens je veel succes met je 56k modem; dat moet wel voldoende zijn.
Deze gast mag naar KLBquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:06 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is jouw simpelheid. Dat zeg ik nergens. Daarom is discussie met domme mensen vervelend. Men kan het geestelijk niet aan en gaat dan zaken totaal verdraaien.
Qftquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Deze gast mag naar KLB____________________________!
Het zal wel een afkorting zijn die veel gebruikt wordt in jouw omgeving. Gelukkig heb je een vriendje gevonden die het ook allemaal niet begrijpt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Deze gast mag naar KLB____________________________!
Alsof basisscholen een systeembeheerder hebbenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet een partij als Skool even die scholen voorlichten dat updates ook gewoon vanuit een local repository kunnen worden uitgevoerd, elke systeembeheerder richt dit binnen 2 uur in.
Die kun je gewoon even inhuren....... Dat doen kleine bedrijven ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof basisscholen een systeembeheerder hebben
Tuurlijk. Je kunt alles inhuren. Maar ja, geld he.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:17 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Die kun je gewoon even inhuren....... Dat doen kleine bedrijven ook.
Dat kost weinig. En daar zit wel iets raars in dit verhaal. Men kan niet eens een normale internet verbinding betalen blijkbaar.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk. Je kunt alles inhuren. Maar ja, geld he.
Scholen hebben al moeite om het onderwijsbudget rond te krijgen, laat staan dat er geld is voor IT.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:20 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat kost weinig. En daar zit wel iets raars in dit verhaal. Men kan niet eens een normale internet verbinding betalen blijkbaar.
Over wat voor bedragen hebben we het? Misschien 200 euro per maand. En zoals ik aangaf kun je ouders dan ook vragen om een euro per kind.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Scholen hebben al moeite om het onderwijsbudget rond te krijgen, laat staan dat er geld is voor IT.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |