abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 september 2015 @ 20:57:41 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155849979
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:43 schreef karton2 het volgende:

[..]

Halen ze nooit. Ze zijn op 18 augustus begonnnen met werken, dat is middenin de vakantieperiode. Ze zijn al aan het crowdfunden geslagen omdat hun budget gewoon niet toereikend is.
Ik zie ze wel terugkomen voor een tweede keer, "gewoon, omdat het kan".
Ik denk het ook niet. Maar niet geprobeerd is slechter dan niet gehaald. Heb jij al getekend?
The End Times are wild
pi_155855735
Ze hebben nog 22 dagen. In die 110.000 zijn niet de papieren handtekeningen meegeteld die rechtstreeks naar de kiescommissie zijn gestuurd.
  zaterdag 5 september 2015 @ 23:44:41 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155855828
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ze hebben nog 22 dagen. In die 110.000 zijn niet de papieren handtekeningen meegeteld die rechtstreeks naar de kiescommissie zijn gestuurd.
Laten dat er nog eens 5000 zijn. Maximaal. Dan moeten er nog 185.000 getekend worden. Ik denk niet dat dit gehaald gaat worden, maar je weet nooit.
Sowieso vind ik het al knap dat ze 110.000 handtekeningen opgehaald hebben. Als het om zwerfpoesjes of de voetbal gaat, dan is zoiets nog wel te doen. Maar als het om de toekomst van Europa gaat vinden mensen het totaal niet interessant.
The End Times are wild
pi_155856096
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Laten dat er nog eens 5000 zijn. Maximaal. Dan moeten er nog 185.000 getekend worden. Ik denk niet dat dit gehaald gaat worden, maar je weet nooit.
Sowieso vind ik het al knap dat ze 110.000 handtekeningen opgehaald hebben. Als het om zwerfpoesjes of de voetbal gaat, dan is zoiets nog wel te doen. Maar als het om de toekomst van Europa gaat vinden mensen het totaal niet interessant.
Als ze met het opgehaalde geld advertenties in de krant zetten, radiocommercials en tv-commercials gaan uitzenden, kan het opeens hard gaan. Hebben ze wel redelijk wat geld nodig. Ik denk dat ze wel de ¤30.000 halen. Met dat bedrag kunnen ze een miljoen vertoningen kopen op de homepage van NU.nl of een aantal kleine advertenties plaatsen in kranten.

Makkelijk wordt het in ieder geval niet. Ik had toch wel verwacht dat ze meer de straat op zouden gaan en actief werven. Nu is het toch een beetje hopen dat mensen wel de links aanklikken.
  zaterdag 5 september 2015 @ 23:56:45 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155856166
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Als ze met het opgehaalde geld advertenties in de krant zetten, radiocommercials en tv-commercials gaan uitzenden, kan het opeens hard gaan. Hebben ze wel redelijk wat geld nodig. Ik denk dat ze wel de ¤30.000 halen. Met dat bedrag kunnen ze een miljoen vertoningen kopen op de homepage van NU.nl of een aantal kleine advertenties plaatsen in kranten.

Makkelijk wordt het in ieder geval niet. Ik had toch wel verwacht dat ze meer de straat op zouden gaan en actief werven. Nu is het toch een beetje hopen dat mensen wel de links aanklikken.
Social media is ook een goed kanaal, maar ik zie op FB maar weinig langskomen. Mensen zijn vooral geintereseerd in voetbal en schattige kittens. Niet in hun toekomst.
The End Times are wild
pi_155856339
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Social media is ook een goed kanaal, maar ik zie op FB maar weinig langskomen. Mensen zijn vooral geintereseerd in voetbal en schattige kittens. Niet in hun toekomst.
Het is ook een kwestie van imago. Als dit initiatief was opgestart door het Burgercomité-EU was het misschien wat serieuzer genomen. GeenStijl heeft toch een beetje het imago kinderachtig/treiterig/smakeloos te zijn bij de grote massa, terwijl dit onderwerp dat niet is. Dan bereik je eigenlijk alleen de eigen actieve achterban en die is niet groot genoeg.
pi_155856448
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 20:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet. Maar niet geprobeerd is slechter dan niet gehaald. Heb jij al getekend?
Ik heb getekend, maar heb niks ingestuurd toen ze die 10.000 handtekeningen nodig hadden.
Vind de getergde reactie van Pechtold wel mooi om te zien trouwens. Die trekt dit initiatief ontzettend slecht.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 23:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Moeten ze wel normale advertenties en reclames plaatsen. Dus niet dat Geenstijl gewauwel, want daar halen ze geen extra handtekeningen mee binnen.
pi_155881022
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 19:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De politici die voorstemden en later de referendumuitslag bij het grof vuil zetten wisten niet eens waar het over ging. Die moesten de argumenten voor aflezen van een door BZ met belastinggeld gemaakt verstrekt kaartje. De Nee-stemmers hadden donders goed door dat het betekende dat we minder over onze toekomst te vertellen kregen.
Ik had het niet over politici, en jouw weergave van de nee-stemmers als homogene groep strookt niet met de werkelijkheid.
  woensdag 9 september 2015 @ 02:32:33 #259
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155939754
Je handtekening is succesvol geverifieerd.
pi_155947874
de mening van D66 over dit referendum

https://d66.nl/opinie-pechtold-is-echt-niet-verdrietig/

is toch denk ik iets anders dan die gasten van geenstijl van uit gaan.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_155965292
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 15:02 schreef DestroyerPiet het volgende:
de mening van D66 over dit referendum

https://d66.nl/opinie-pechtold-is-echt-niet-verdrietig/

is toch denk ik iets anders dan die gasten van geenstijl van uit gaan.
Dat komt omdat ze hun mening hebben aangepast.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ineens_voor_gee.html

Uit eerdere reacties bleek heel duidelijk dat Pechtold er heel slecht tegen kon.

Bijv.:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ahahahahahahaha.html
pi_155968490
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 04:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze hun mening hebben aangepast.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ineens_voor_gee.html

Uit eerdere reacties bleek heel duidelijk dat Pechtold er heel slecht tegen kon.

Bijv.:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ahahahahahahaha.html
Ik heb het geprobeerd maar kom bij zo'n Geenstijl-artikel niet verder dan een alinea. Wat een kinderachtige babytaal. Ik zal nooit begrip of respect hebben voor volwassenen die op GeenStijl komen.
  vrijdag 11 september 2015 @ 07:28:21 #263
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_155991133
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:43:46 #264
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_156302140
Het gaat spannend worden ze hebben er nu circa 255.000
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:48:06 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156302235
quote:
Ik zie dit nu pas, maar wat een gejank zeg :'). Het blijft toch altijd een goede strategie om alles waar je het niet mee eens bent ondemocratisch te noemen of in dit geval politiek geladen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156302515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:43 schreef martijnde3de het volgende:
Hoe kom je daar bij? :)
pi_156302667
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik zie dit nu pas, maar wat een gejank zeg :'). Het blijft toch altijd een goede strategie om alles waar je het niet mee eens bent ondemocratisch te noemen of in dit geval politiek geladen :').
Integendeel, het is een uitstekend stuk. Het idee dat politiek slechts een kwestie is van 'de juiste keuze maken' in plaats van een kwestie van conflicterende belangen en morele opvattingen is hier ook vrij hardnekkig aanwezig in de steeds terugkerende discussies over censuskiesrecht gebaseerd op intelligentie of iets dergelijks.

Iedere politicus vindt zijn of haar opvatting de enige juiste onontkoombare rationele keuze uiteraard. Maar geen van alleen hebben ze daar gelijk in.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Forum Admin dinsdag 22 september 2015 @ 20:10:00 #268
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_156304320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:43 schreef martijnde3de het volgende:
Ze gaan het stiekem halen :D
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:12:50 #269
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156304394
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 19:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Integendeel, het is een uitstekend stuk. Het idee dat politiek slechts een kwestie is van 'de juiste keuze maken' in plaats van een kwestie van conflicterende belangen en morele opvattingen is hier ook vrij hardnekkig aanwezig in de steeds terugkerende discussies over censuskiesrecht gebaseerd op intelligentie of iets dergelijks.

Dat klopt maar de schrijver gaat juist uit van het eerste. Hij is het simpelweg niet eens met de handelswijze van het IMF vanuit zijn eigen politieke overwegingen. Dus noemt hij het IMF ook politiek.

Zo iemand neem ik niet serieus.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156304560
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt maar de schrijver gaat juist uit van het eerste. Hij is het simpelweg niet eens met de handelswijze van het IMF vanuit zijn eigen politieke overwegingen. Dus noemt hij het IMF ook politiek.

Zo iemand neem ik niet serieus.
Integendeel, heb je het überhaupt gelezen? Of hij het ermee eens is of niet geeft hij niet expliciet aan. Hij geeft op inhoudelijke gronden aan waarom het IMF niet apolitiek is.

Verder is het natuurlijk vrij absurd om te stellen dat je alleen kritiek mag leveren op politieke besluitvorming onder technocratische noemer als je het met die beslissingen eens zou zijn.
Het zou wat anders zijn als hij op andere plekken instituties voor dergelijk gedrag zou prijzen om hun technocratische handelswijze, maar dat zie ik niet direct terug.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Forum Admin dinsdag 22 september 2015 @ 20:20:42 #271
54263 crew  Pharkus
pi_156304609
http://www.geenstijl.nl/m(...)_verdrag_met_oe.html

Dit vind ik eigenlijk wel typerend. Als je in de tweede kamer zit moet je gewoon je huiswerk doen en de stukken doornemen. Je stem namens het volk uitbrengen over allerlei zaken. Wees daar dan zorgvuldig en welgeïnformeerd in. Anders kan je net zo goed de voorzitter een muntje laten opgooien ter besluit.
pi_156304877
Oftewel, ze zitten er in ieder geval niet voor de burger. Stem gerust D66 zou ik zeggen.

Eigenlijk geeft Pechtold aan overbodig te zijn. Als Brussel zegt, jump, dan zegt Pechtold, hoe hoog?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:39:17 #273
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156305114
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:20 schreef Pharkus het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_verdrag_met_oe.html

Dit vind ik eigenlijk wel typerend. Als je in de tweede kamer zit moet je gewoon je huiswerk doen en de stukken doornemen. Je stem namens het volk uitbrengen over allerlei zaken. Wees daar dan zorgvuldig en welgeïnformeerd in. Anders kan je net zo goed de voorzitter een muntje laten opgooien ter besluit.
Ja, Pechtold gaat even een associatieverdrag doornemen. Ik zie het al voor me.

Die heeft gewoon een Kamerlid en fractiemedewerkers die dat voor hem doen joh.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Forum Admin dinsdag 22 september 2015 @ 20:46:46 #274
54263 crew  Pharkus
pi_156305363
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:39 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, Pechtold gaat even een associatieverdrag doornemen. Ik zie het al voor me.

Die heeft gewoon een Kamerlid en fractiemedewerkers die dat voor hem doen joh.
Ik mag toch hopen dat een paar fractiemedewerkers de zwik highlighten en dat ze zo'n stuk behandelen. Dan nog 300 pagina's das een avondje op de bank lezen.
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:50:04 #275
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156305471
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:46 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat een paar fractiemedewerkers de zwik highlighten en dat ze zo'n stuk behandelen. Dan nog 300 pagina's das een avondje op de bank lezen.
420 pagina's is meer dan een avondje op de bank lezen. En wat ben je wijzer geworden als fractievoorzitter? Geen ene reet.

Dit lijkt me toch meer zaak voor het Kamerlid dat dit in zijn portefeuille heeft zitten.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')