En dat allemaal voor 6000 euro natuurlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:19 schreef Tyfuszooi het volgende:
Voorkeur gaat uit naar rondreis, liefst auto huren. En werkvakantie is geen optie, maar iig bedankt hoor.
Met een RV een optie?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:19 schreef Tyfuszooi het volgende:
Voorkeur gaat uit naar rondreis, liefst auto huren. En werkvakantie is geen optie, maar iig bedankt hoor.
Wij redden dat makkelijkquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
En dat allemaal voor 6000 euro natuurlijk..
400 euro per persoon, in de zomer... Waar?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wij redden dat makkelijk
Tickets onder de 400 pp
Houd er rekening mee dat supermarkten in de VS serieus vaker duurder zijn dan uit eten bij bijv. dennies of wendies. En daarnaast hebben ze vaak alleen maar grootverpakkingen voor vlees. Best wel een nadeel als je geen koeling hebtquote:s avonds magnetronmaaltijd of brood en groente uit de supermarkt.
Als je dit serieus gaat doen terwijl je voor het eerst naar het zuidwesten van de VS gaat, kan je net zo goed niet gaanquote:Dure parken en attracties Links laten liggen maar op zoek gaan naar onverwachte ervaringen
Behalve als er evenementen in de stad zijn of het een feestdag is. Dan rijzen de prijzen de pan uit. Ook is het in het weekend vaak duurder dan van pak hem beet maandag t/m donderdag.quote:In Las Vegas kan je ook goedkoop slapen.
Je moeten weten waar je inkoopt. Iedere dag fastfood is voor mij een no-go.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:37 schreef polariteit het volgende:
Houd er rekening mee dat supermarkten in de VS serieus vaker duurder zijn dan uit eten bij bijv. dennies of wendies. En daarnaast hebben ze vaak alleen maar grootverpakkingen voor vlees. Best wel een nadeel als je geen koeling hebt
Zal best. Ik heb een voorkeur voor de het noord-oosten van de VS. Laatste keer dat we in NY waren wel zo'n toeristenkaart genomen. We haalden het er maar net uit. En vond het minder leuk dan hoe we normaal op vakantie gaan.quote:Als je dit serieus gaat doen terwijl je voor het eerst naar het zuidwesten van de VS gaat, kan je net zo goed niet gaan
Alternatief: neem een America The Beautiful pass. Hiermee kan je voor 80 dollar naar alle Nationale Parken in de VS. Als je naar meer dan 3 parken in het westen heb je dat er al uit.
Klopt. Al is een grote auto wel heel tof en hoef je vaak niet meer te betalen (gratis upgrade).quote:Behalve als er evenementen in de stad zijn of het een feestdag is. Dan rijzen de prijzen de pan uit. Ook is het in het weekend vaak duurder dan van pak hem beet maandag t/m donderdag.
Mocht je niet voor een camper gaan maar voor gewone auto: huur een auto die je echt nodig hebt, en geen grotere klasse auto simpel en alleen 'omdat het kan en hoort in Amerika' om in een full-size SUV te rijden... Zolang jullie niet met tent op pad gaan heb je aan een grote sedan meer dan genoeg voor 4 personen.
Denk overigens dat het zeker wel moet lukken met 6000 euro. Houd overigens ook rekening met de wisselkoers. Ik heb al een paar keer gehad dat de reis honderden euro's goedkoper uitpakte dan van te voren begroot simpel alleen omdat de dollar lager stond dan waar ik vanuit gegaan was. Let op: dit kan ook de andere kant opslaan
In stuk of 6/7 keer auto huren in de VS nog nooit een gratis upgrade gehad. Wat doe ik verkeerdquote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je moeten weten waar je inkoopt. Iedere dag fastfood is voor mij een no-go.
[..]
Zal best. Ik heb een voorkeur voor de het noord-oosten van de VS. Laatste keer dat we in NY waren wel zo'n toeristenkaart genomen. We haalden het er maar net uit. En vond het minder leuk dan hoe we normaal op vakantie gaan.
In Main en de naastliggende staten is low budgetvakantie vieren prima te doen.
[..]
Klopt. Al is een grote auto wel heel tof en hoef je vaak niet meer te betalen (gratis upgrade).
In de zomer naar de westkust van de VS?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wij redden dat makkelijk
Tickets onder de 400 pp
Of Imoova.com voor relocations. Al moet je dan natuurlijk wel geluk hebben dat ze in jouw periode een relocation hebben. In het hoogseizoen komt dit al een stuk minder voor en vaak is dit ook pas kort van tevoren bekendquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:59 schreef Fleauris het volgende:
Als je op een goede deal wacht voor vliegtickets kan je best voor 600-700 euro retour naar San Fransisco of daar in de buurt.
Via http://www.apollorv.com/reloc.aspx ,of een dergelijke RV rental die aan relocation doet, kun je een RV erg betaalbaar huren (Onder de voorwaarde dat je deze voor een bepaalde, voorafgestelde, datum inlevert op de eindbestemming.
Als je hier omheen kunt plannen kan je in ieder geval vervoer en verblijf van de rondreis makkelijk betalen, met nog ruimte voor vliegtickets + andere uitgaven
Nee. Niet naar de westkust. Wel ooit tickets gevonden voor 459 euro naar noord westen in de zomermaanden. Helaas was ik toen blut.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:11 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
In de zomer naar de westkust van de VS?
Dat lijkt mij heel sterk.
Ik zou wachten tot de jongste 21 is, heb je meer tijd om te sparen en minder gedoe met een biertje aan tafel voor de kids. Bovendien heb je dan ook meer "chauffeurs", dan kan je nog eens van bestuurder wisselen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:07 schreef Tyfuszooi het volgende:
Wij zouden graag met gezin (4 pers., kinderen 17 en 18 jaar) volgende zomer naar Amerika gaan. Voorkeur gaat dan uit naar het westen. Probleem is helaas wel dat budget hiervoor waarschijnlijk niet voldoende zal zijn (ca. 6000 euro).
Is er msschn wel een mogelijkheid door bv de vliegtickets ruim van te voren apart te boeken, overnachtingen apart etc.? Wie heeft ervaring om de kosten zoveel mogelijk te beperken en toch op een goeie manier daar vakantie te kunnen houden?
Weet je zeker dat je het niet verward met het oosten? Tickets voor 459 voor het Westen lijkt me heel sterk, in welk seizoen dan ookquote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Niet naar de westkust. Wel ooit tickets gevonden voor 459 euro naar noord westen in de zomermaanden. Helaas was ik toen blut.
Overigens ga ik zelf liever met Pasen (wij hebben hier 2 weken paasvakantie) naar de VS.
Nee. Vergis me zeker niet. Was twee zomers geleden.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je het niet verward met het oosten? Tickets voor 459 voor het Westen lijkt me heel sterk, in welk seizoen dan ook
Dan heb je het over Seattle ofzo?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Vergis me zeker niet. Was twee zomers geleden.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:52 schreef Tinkepink het volgende:
In Main en de naastliggende staten is low budgetvakantie vieren prima te doen.
Je hebt gelezen dat TS in de zomer naar het westen wil?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:32 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens ga ik zelf liever met Pasen (wij hebben hier 2 weken paasvakantie) naar de VS.
Nadeel van relocations is onder andere natuurlijk wel weer dat je vanaf een andere plek terugvliegt en dat dat vaak weer duurdere tickets zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:59 schreef Fleauris het volgende:
Als je op een goede deal wacht voor vliegtickets kan je best voor 600-700 euro retour naar San Fransisco of daar in de buurt.
Via http://www.apollorv.com/reloc.aspx ,of een dergelijke RV rental die aan relocation doet, kun je een RV erg betaalbaar huren (Onder de voorwaarde dat je deze voor een bepaalde, voorafgestelde, datum inlevert op de eindbestemming.
Als je hier omheen kunt plannen kan je in ieder geval vervoer en verblijf van de rondreis makkelijk betalen, met nog ruimte voor vliegtickets + andere uitgaven
Ja. Maar TS wil ook voor ¤ 6000 op vakantie. Soms kan niet alles wat je wil.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:17 schreef manifold het volgende:
[..]
[..]
Je hebt gelezen dat TS in de zomer naar het westen wil?
Ik zie graag het goedkope voorbeeld tegemoet met eindbestemming Las Vegas, LA of SF.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:32 schreef Jaden het volgende:
Dat gaat prima lukken met een RV als een hotel op wielen. Wij hebben dat meerdere keren gedaan en het bevalt super. De vrijheid, de ruimte en je kunt gaan en staan waar je wilt. Ben je ergens uitgekeken dan is het inpakken en doorrijden.
Vliegen is ook prima te doen wanneer je bijvoorbeeld op de oostkust vliegt en dan verder gaat met binnenlandse vluchten. Die zijn vaak spotgoedkoop, zoals Virgin America of Jet Blue. Eventueel combineren met een stop over, dan zie je gelijk New York, Boston of Philadelphia.
Goede voorbereidingstip: http://forum.allesamerika.com/
[ afbeelding ]
Overnachten in NY is wel een flink pak duurder dan in het westen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 10:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je kan ook naar New York gaan voor een tijdje en dan kleine tripjes (kan met bus) inplannen naar Washington en/of Boston. Je kan je daar ook erg fijn vermaken. Ook goedkoper om te komen.
De natuur daar is minder indrukwekkend dan gebieden rondom LA of Las Vegas, maar je budget zal daar waarschijnlijk echt wat te laag voor zijn helaas.
Als je tickets voor een redelijke prijs weet te krijgen, dan kan je het prima redden met dat geld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:41 schreef Tyfuszooi het volgende:
Bedankt zover voor de reacties! De meningen verschillen dus nogal of ik hiervoor voldoende budget heb. Misschien is het nog een optie om het gebied van de bestemming wat te beperken. Dus bijv. Las Vegas en omgeving i.p.v. LA, SF en de bekende parken. Of een andere bestemming in VS die meer betaalbaar is en toch ook zeer de moeite waard...
Cheaptickets, of wtc.nl zijn leuke sites daarvoorquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:29 schreef Tyfuszooi het volgende:
Is dus duidelijk dat de vliegtickets de grootste kostenpost zijn en daar dus veel vanaf gaat hangen. Zal me daarop dan nu eerst orrienteren. Vanaf welke luchthaven in Europa moet ik me dan in principe op richten? En welke in de VS (waarop over het algemeen de voordeligste tarieven van toepassing zijn)?
En bij welke websites kan ik het beste zoeken en in de gaten houden om tickets te boeken?
matrix.itasoftware.com ;quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:29 schreef Tyfuszooi het volgende:
Is dus duidelijk dat de vliegtickets de grootste kostenpost zijn en daar dus veel vanaf gaat hangen. Zal me daarop dan nu eerst orrienteren. Vanaf welke luchthaven in Europa moet ik me dan in principe op richten? En welke in de VS (waarop over het algemeen de voordeligste tarieven van toepassing zijn)?
En bij welke websites kan ik het beste zoeken en in de gaten houden om tickets te boeken?
Je kan ook campers huren! Is dat misschien een optie? Zijn best luxe campers namelijk die ze daar hebben. Dan heb je en je auto èn je 'hotel' bij je. Mijn ouders zijn van Chicago naar Mexico (oa ook naar Grand Canyon, Las Vegas en Los Angeles geweest) gereden met een camper.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:48 schreef Tinkepink het volgende:
Hotels in ny zijn erg duur. Voor de prijs van 2 - 3 overnachtingen huur je 3 weken een auto. Hotels kosten onderweg de helft tot een derde.
Wij vliegen meestal wel op ny en stappen dan in een huur auto.
Als je het prima vindt om er moeite voor te doen kan je bijvoorbeeld vanaf Scandinavië vliegen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:29 schreef Tyfuszooi het volgende:
Kijk, de eerste met een concreet voorbeeld waarmee het ook echt zou kunnen. Al gaat er op deze manier wel een flink pak van de 2 weken reizen af, maar misschien dat dat opgerekt kan worden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:59 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
[..]
Als je het prima vindt om er moeite voor te doen kan je bijvoorbeeld vanaf Scandinavië vliegen.
Als ik nu al ga kijken staat er bijvoorbeeld voor 11 tm 25 juli 2016 van Oslo naar Los Angeles 400,-!
Naar New York juli en augustus zelfs maar 300,-
Daar komt natuurlijk nog wel een retourtje naar Oslo bij en 1 a 2 hotelovernachtingen maar dat kost je verder ook maar 100,- pp ticket + 50,- pp ofzo aan hotel.
Zo kom je volgend jaar al voor 550,- pp naar Los Angeles of 450,- naar New York. Vliegen is met British Airways.
(Vlieg zelf in december voor maar 230,- naar Miami)
Ik denk dat de meesten niet verwachten dat je voor 650 op lax kunt vliegen in het hoogseizoen. Tickets zijn de bottleneckquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:18 schreef Roger_ het volgende:
ik snap niet de reacties hier dat het niet te doen is !?
Zolang je er voor zorgt dat je een beetje flexibel bent ;
2600,- Ticket 650,- pp direct van Düsseldorf op LAX ;
2000,- hotel kamer in een super8 of gelijkwaardig 50,- tot 75,- self catered
400,- auto huur ( kleine formaat VW Golf
300,- brandstof
heb je nog 700,- over relatief krap, maar het moet te doen zijn, naar mijn idee.
eerste zoekopracht via Chaser, over morgen ; ¤ 570,- pp; twee weken LAX met een overstap van 3 uur in Philly. en terug 4 van uit Schiphol.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten niet verwachten dat je voor 650 op lax kunt vliegen in het hoogseizoen. Tickets zijn de bottleneck
Je kan beter op skyscanner of kayak kijken. Skyscanner kan je de hele maand zien + bv vertrek van bv Amsterdam of Stockholm naar USA, veel flexibeler. (Ondanks de naam is cheaptickets niet perse een goedkope). Als er goedkope tickets te krijgen zijn, kan je die ook het best zo snel mogelijk (gelijk) kopen. De prijzen veranderen voortdurend.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:46 schreef Tyfuszooi het volgende:
Eerste voorkeur gaat eigenlijk niet uit naar Florida. Daar zijn we vroeger al eens zonder de kinderen geweest.
Heb geprobeerd me wat te oriënteren op cheaptickets.nl voor de vliegtickets (bv vertrek 16-7-2016 en retour ca 2,5 week later). Verschillende luchthavens ingevuld (ex Amsterdam, Brussel, Düsseldorf, Oslo, Stockholm / naar: Las Vegas, Los Angeles, New York). Kom echter op tarieven die niet onder de 800 euro pp (retour) komen.
Doe ik msschn iets verkeerd met het invullen of is het niet de beste site daarvoor?
Ik betaalde in Orlando 100 dollar per nacht voor 5 personen in een prima hotel.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:09 schreef Catch22- het volgende:
Airbnb? Maar op courante locaties zit je dan alsnog gauw op 150-200 per nacht
En het eten en zo pluk je aan de bomen?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:29 schreef Masch1980 het volgende:
Kan makkelijk met 6000,--. Zelf ook al 4 keer die kant uitgeweest (2x west, 2x oost). Ruw budget:
Tickets = 4x900 = 3600
Hotels = 14x100 = 1400
Auto = 1x1000 = 1000
Totaal 6000
Voor deze bedragen heb je een erg dikke auto en prima hotels (wel met z'n vieren op één kamer).
Deze 2 zinnen zijn volledig tegenstrijdig. Die parken zijn stervensduur en was mijn grootste kostenpost afgelopen mei vakantie.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:58 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Voor de kids misschien wel leuk om Universal of wat Disneyparken te bezoeken
Met je budget ga je dit in ieder geval prima redden.
Die kosten heb je thuis ook, dus hoeft dit niet in het budget :pquote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
En het eten en zo pluk je aan de bomen?
Je kan heel goedkoop relatief behoorlijk eten in de US.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
En het eten en zo pluk je aan de bomen?
Jij eet elke dag ook 3x buiten de deur buiten je vakanties?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:48 schreef Masch1980 het volgende:
[..]
Die kosten heb je thuis ook, dus hoeft dit niet in het budget :p
Ze hebben er ook supermarkten waar je prima ontbijtjes en lunch kunt scoren. Heb ik afgelopen juni ook vaak gedaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jij eet elke dag ook 3x buiten de deur buiten je vakanties?
Dus die bereken mee bij het hotel of zo, aangezien dat je huis is of hoe moet ik dit interpreteren?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:48 schreef Masch1980 het volgende:
[..]
Die kosten heb je thuis ook, dus hoeft dit niet in het budget :p
14 dagen * 4 personen * 15 dollar per persoon = 840 dollar...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan heel goedkoop relatief behoorlijk eten in de US.
Ja ik ook. En 's avonds naar golden corral, pondarosa, ichiban, cici's, sweet tomato's, etc.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ze hebben er ook supermarkten waar je prima ontbijtjes en lunch kunt scoren. Heb ik afgelopen juni ook vaak gedaan.
Alleen zijn een 17 en 18 jarige een tikkie duurder.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:57 schreef Masch1980 het volgende:
Mjah ik had het eten inderdaad niet meegerekend, maar het is dan alsnog wel te doen. Vooral als je niet elke dag uit eten gaat.
Wij zijn dit jaar (wel in mei) naar Florida geweest, 2 weken met 2 kids, waarvan een geen ticket nodig had. Dit was ons budget:
2 x ticket volwassene totaal 1302
Ticket kind 605
Ticket baby 88
Huurauto midsize SUV 608
14 Dagen appartement 966
Tickets Disney+zwemparken 800
Eten + drinken 1000
Totaal zo'n 5400,--
Tel daar een extra ticket bij op en je hebt 6000. Als je dan niet naar pretparken gaat kan je ook nog veel eten.
Denk het niet, ik was ongeveer 65,- per dag kwijt aan eten met z'n 5'enquote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dus die bereken mee bij het hotel of zo, aangezien dat je huis is of hoe moet ik dit interpreteren?
[..]
14 dagen * 4 personen * 15 dollar per persoon = 840 dollar...
(Ontbijt, lunch en avondeten allen 5 dollar per persoon.)
Mis ik iets?
self catered en af-en-toe een Wendy's ofzo , makkelijk te doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Denk het niet, ik was ongeveer 65,- per dag kwijt aan eten met z'n 5'en
Inderdaad, ik ben verscheidene keren (7x geloof ik) in de VS geweest, vorig jaar voor het laatst.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:52 schreef Tinkepink het volgende:
Je moeten weten waar je inkoopt. Iedere dag fastfood is voor mij een no-go.
Die tig nationale parken waar je het over hebt, zijn kostentechnisch al gedekt met de parkenpas van $80.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:15 schreef Roger_ het volgende:
Ik zelf zou op het moment ik naar de VS ging, dan ook graag een keer naar bepaalde sites te gaan, als een pretpark in LA, Alcatraz, een show in Vegas, tig National parken bezoeken.
Maar als je wens is om met je familie naar de VS te gaan. dan is dat mogelijk, zolang je maar genoegen er mee neemt dat je Alcatraz alleen van af een afstand ziet.
Welke periode wil je precies weg ?, dat zoekt wat makkelijker voor onsquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:46 schreef Tyfuszooi het volgende:
Heb geprobeerd me wat te oriënteren op cheaptickets.nl voor de vliegtickets (bv vertrek 16-7-2016 en retour ca 2,5 week later). Verschillende luchthavens ingevuld (ex Amsterdam, Brussel, Düsseldorf, Oslo, Stockholm / naar: Las Vegas, Los Angeles, New York). Kom echter op tarieven die niet onder de 800 euro pp (retour) komen.
Doe ik msschn iets verkeerd met het invullen of is het niet de beste site daarvoor?
Uiteraard kunnen ze ook nog wat leuks doen . bedoelde alleen dat ze met een lager budget keuzes moeten maken. En toch een fijne vakantie hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Die tig nationale parken waar je het over hebt, zijn kostentechnisch al gedekt met de parkenpas van $80.
Tickets naar Alcatraz zijn $30 per persoo... etc....
het is gewoon de kunst van goed zoeken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:55 schreef Tyfuszooi het volgende:
@bluemoon23, ja idd, zit vast aan schoolvakantie (regio midden).
Ca 3500 euro voor de vliegtickets wordt dan helaas wat te veel ben ik bang...
Je kan ook al die uren die je op zoek bent stoppen in betaald werk doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:14 schreef Roger_ het volgende:
[..]
het is gewoon de kunst van goed zoeken.
In Januari beginnen op de zoeksites te zoeken op vluchten tussen Amsterdam, Brussel of Düsseldorf , naar LA, San Diego, Las Vegas, San Fransico en Phoenix;
www.chaser.nl en www.skyscanner.nl
Je moet wel bereid zijn een of twee dagen eerder/later te kunnen vertrekken / thuis komen.
Ik ben er heilig van overtuigd dat je een vlucht kan vinden , die onder de 625,- pp is.
Misschien duurt het tot eind februari maar de kans is gewoon groot dat je een vlucht vind.
Er is wel enig geduld en goed zoeken voor nodig.
dat geld ook voor goede raad geven aan mensen op Fok.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan ook al die uren die je op zoek bent stoppen in betaald werk doen.
Een jaar van te voren tickets zoeken is erg lastig vaak inderdaad.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:14 schreef Roger_ het volgende:
In Januari beginnen op de zoeksites te zoeken op vluchten tussen Amsterdam, Brussel of Düsseldorf , naar LA, San Diego, Las Vegas, San Fransico en Phoenix;
www.chaser.nl en www.skyscanner.nl
Je moet wel bereid zijn een of twee dagen eerder/later te kunnen vertrekken / thuis komen.
Ik ben er heilig van overtuigd dat je een vlucht kan vinden , die onder de 625,- pp is.
Misschien duurt het tot eind februari maar de kans is gewoon groot dat je een vlucht vind.
Er is wel enig geduld en goed zoeken voor nodig.
Regio midden begint de zomervakantie 2016 op Zaterdag 9 Juli volgens mij ?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:55 schreef Tyfuszooi het volgende:
@bluemoon23, ja idd, zit vast aan schoolvakantie (regio midden).
Ca 3500 euro voor de vliegtickets wordt dan helaas wat te veel ben ik bang...
Dit bedoelde ik als je die tickets van 420,- naar Florida zou boeken. Dan kan je prima een dagje (of 2) naar een pretpark. Universal kost bv nu voor 4 dagen(2 +2 gratis extra dagen) 150 euro pp. Een dag Disney rond de 90 euro.Dit was alleen omdat je dan dus een goedkoop ticket hebt hè. Pretparken zijn niet goedkoop inderdaad.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Deze 2 zinnen zijn volledig tegenstrijdig. Die parken zijn stervensduur en was mijn grootste kostenpost afgelopen mei vakantie.
Een ticket van 400 vind je alleen op hele specifieke data bij bv arkefly, normaal gesproken zijn prijzen van 650 tot 700 normaler (en dan hoef je net voor elke kilo bagage en bak koffie onderweg apart te betalen. Een auto van 350 voor 2 weken waar je met z'n 4'en en bagage in kan is ook iets te rooskleurig, en op de diverse themepark ticket sites zoals undercovertourist en attractionticketsdirect kom ik niet goedkoper uit dan rond de 180 euro voor Universal voor een volwassene voor 3 dagen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:56 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
[..]
Dit bedoelde ik als je die tickets van 420,- naar Florida zou boeken. Dan kan je prima een dagje (of 2) naar een pretpark. Universal kost bv nu voor 4 dagen(2 +2 gratis extra dagen) 150 euro pp. Een dag Disney rond de 90 euro.Dit was alleen omdat je dan dus een goedkoop ticket hebt hè. Pretparken zijn niet goedkoop inderdaad.
Tickets x 4= 1700
Auto: 350
Overnachten: maximaal 1300, maar eerder rond de 1000
Heb je nog zo'n 2500/3000 te besteden aan eten, drinken, uitstapjes,benzine etc
Dan kan er best wel een pretpark van af
Ik vond de keys toch wel onwijs vetquote:Op donderdag 27 augustus 2015 00:32 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben ook wel in Florida geweest, maar dat vond ik toch een heel andere belevenis dan het natuur in de Zuidwesten van de VS.
Florida moet je ook niet in de zomer doen, veel te heet.
In het najaar of voorjaar ofzo is het daar warm zat.
Heet, en luchtvochtigheid van 99,99% ongeveerquote:Op donderdag 27 augustus 2015 00:32 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben ook wel in Florida geweest, maar dat vond ik toch een heel andere belevenis dan het natuur in de Zuidwesten van de VS.
Florida moet je ook niet in de zomer doen, veel te heet.
In het najaar of voorjaar ofzo is het daar warm zat.
Nee, ik had het over specifieke tickets die je nu dus kan kopen voor juli/augustus. Vliegen is met AirEuropa. Bv deze data Ticket AirEuropa Miamiquote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een ticket van 400 vind je alleen op hele specifieke data bij bv arkefly, normaal gesproken zijn prijzen van 650 tot 700 normaler (en dan hoef je net voor elke kilo bagage en bak koffie onderweg apart te betalen. Een auto van 350 voor 2 weken waar je met z'n 4'en en bagage in kan is ook iets te rooskleurig, en op de diverse themepark ticket sites zoals undercovertourist en attractionticketsdirect kom ik niet goedkoper uit dan rond de 180 euro voor Universal voor een volwassene voor 3 dagen.
Zeker weten! Zo relaxt ookquote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vond de keys toch wel onwijs vet
Keys is inderdaad vet, maar ik was er in November.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vond de keys toch wel onwijs vet
Ik ben van Orlando naar Miami naar Key west gereden en terug gevlogen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:59 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Keys is inderdaad vet, maar ik was er in November.
Toen was het daar ook nog 30 C.
Zomer is laagseizoen in Florida, dat is niet voor niks...
Speciaal terugvliegen vanaf de Keys maakt het inderdaad duur.
In een half dagje rijd je echt wel van Key West naar Miami, mooi uitzicht onderweg.
Die prijzen zijn wel érg overdreven.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:11 schreef Indiany het volgende:
Twee weken met vier personen naar de USA? Toen ik het bedrag van 6000 las hoopte ik op per persoon. Blijkbaar is dat met zijn vieren. Een auto huren per week kost je al snel, zelfs bij een budgetmaatschappij, 200 per week. 400 euro kosten aan de auto, verder eet je elke dag met zijn allen ontbijt, lunch en avond en zelfs al zou je niet buiten de deur eten ben je dan alsnog 10 euro per dag kwijt denk ik zo p.p. Komt neer op 560 euro voor die twee weken. Dan blijft er van die 6000 dus 5940 over. Vluchten kosten meer als 1000 p.p. 1940 over voor eventueel verblijf etc. etc.
Dus al wil je naar Amerika om een rondreis te maken, niet eens te spreken over benzine en ben de autoverzekering ook nog vergeten kan je op een botje knagen en elke nacht onder de PRACHTIGE sterren slapen.
Zelf maar vijf keer naar de USA geweest dus weet vast niet wat ik zeg dus negeer dit maar.
Rv is duur, maar dat win je terug met de overnachtingen en vnl met het zelf regelen van je eten. Die mobiliteit vind ik erg meevallen, Muv enkele wegen kun je eigenlijk overal rijden. En ja, de steden zijn iets moeilijker.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die prijzen zijn wel érg overdreven.
Met een RV rondtoeren kost je per nacht minder als een hotel, maar
- een RV huren is achterlijk duur
- met een RV ben je minder mobiel
Klopt, je kunt idd makkelijker eigen eten koken, tenzij je appartementen boekt dan kan het ook gewoon.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Rv is duur, maar dat win je terug met de overnachtingen en vnl met het zelf regelen van je eten. Die mobiliteit vind ik erg meevallen, Muv enkele wegen kun je eigenlijk overal rijden. En ja, de steden zijn iets moeilijker.
Heb je hier misschien meer info/link/oid over?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:57 schreef Tayu het volgende:
Ik ken een gezin dat een werkvakantie is gaan doen op Hawaï. Ze hebben een onvergetelijke vakantie gehad, en de combinatie met werk maakte het ook betaalbaar.
Misschien een idee?
Persoonlijk had ik daar ook nul behoefte aan na een lange dag rijden en sightseeing doen. Dan is het bbq aan en een biertje drinken en evt even zwemmen ofzoquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt, je kunt idd makkelijker eigen eten koken, tenzij je appartementen boekt dan kan het ook gewoon.
Met minder mobiel bedoel ik dat als je 's avonds geïnstalleerd op je slaapplek staat, ga je niet nog ff snel ergens een bezienswaardigheid bekijken.
Dat kan ik ook wel weer begrijpen iddquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Persoonlijk had ik daar ook nul behoefte aan na een lange dag rijden en sightseeing doen. Dan is het bbq aan en een biertje drinken en evt even zwemmen ofzo
Ben bang dat het toch te duur gaat worden vanwege de dure vlegtickets in die periode (laatste week juli/eerste helft augustus). Maar ja, zal desondanks komende tijd toch regelmatig de prijzen in de gaten houden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:47 schreef Roger_ het volgende:
hoer denkt de topic starter er nu over ?
Helaas niet, het was destijds (paar jaar geleden) het gezin van een vriendje van mijn dochter. Ze hebben een enorm gave tijd gehad op Hawaï. Er stond enkel een paar uurtjes fruit plukken in de ochtenduren tegenover. De rest van de dag konden ze genieten van wat ze maar wilden doen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Heb je hier misschien meer info/link/oid over?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |