abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155358362
Wij zouden graag met gezin (4 pers., kinderen 17 en 18 jaar) volgende zomer naar Amerika gaan. Voorkeur gaat dan uit naar het westen. Probleem is helaas wel dat budget hiervoor waarschijnlijk niet voldoende zal zijn (ca. 6000 euro).
Is er msschn wel een mogelijkheid door bv de vliegtickets ruim van te voren apart te boeken, overnachtingen apart etc.? Wie heeft ervaring om de kosten zoveel mogelijk te beperken en toch op een goeie manier daar vakantie te kunnen houden?
pi_155358389
Je kunt particulier villa's huren.
pi_155358406
Airbnb? Maar op courante locaties zit je dan alsnog gauw op 150-200 per nacht
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_155359304
Ik ken een gezin dat een werkvakantie is gaan doen op Hawaï. Ze hebben een onvergetelijke vakantie gehad, en de combinatie met werk maakte het ook betaalbaar.

Misschien een idee?
pi_155359809
Voorkeur gaat uit naar rondreis, liefst auto huren. En werkvakantie is geen optie, maar iig bedankt hoor.
pi_155360187
Wil je perse een vast dak boven jullie hoofd? Zo nee ga dan gewoon kamperen met tent daar. Is heel betaalbaar en je zit in schitterende natuur :-)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_155360705
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:19 schreef Tyfuszooi het volgende:
Voorkeur gaat uit naar rondreis, liefst auto huren. En werkvakantie is geen optie, maar iig bedankt hoor.
En dat allemaal voor 6000 euro natuurlijk. :).
  Moderator woensdag 19 augustus 2015 @ 19:56:22 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_155360814
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:19 schreef Tyfuszooi het volgende:
Met een RV een optie?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 21:11:57 #9
388243 Indiany
In real-life a whity.
pi_155363271
Twee weken met vier personen naar de USA? Toen ik het bedrag van 6000 las hoopte ik op per persoon. Blijkbaar is dat met zijn vieren. Een auto huren per week kost je al snel, zelfs bij een budgetmaatschappij, 200 per week. 400 euro kosten aan de auto, verder eet je elke dag met zijn allen ontbijt, lunch en avond en zelfs al zou je niet buiten de deur eten ben je dan alsnog 10 euro per dag kwijt denk ik zo p.p. Komt neer op 560 euro voor die twee weken. Dan blijft er van die 6000 dus 5940 over. Vluchten kosten meer als 1000 p.p. 1940 over voor eventueel verblijf etc. etc.

Dus al wil je naar Amerika om een rondreis te maken, niet eens te spreken over benzine en ben de autoverzekering ook nog vergeten kan je op een botje knagen en elke nacht onder de PRACHTIGE sterren slapen.

Zelf maar vijf keer naar de USA geweest dus weet vast niet wat ik zeg dus negeer dit maar. :)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 22:31:41 #10
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_155365970
Vluchten kun je buiten het hoogseizoen vaak wel voor 600 a 700 pp krijgen. Maar met kinderen zul je wel vast zitten aan de duurdere maanden.

Ik schat dat een camper huren het voordeligst is, scheelt je toch elke nacht 3 hotel/motelkamers.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_155366026
6k ? Je hebt nog een jaar om hard te sparen.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 22:40:51 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_155366267
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

En dat allemaal voor 6000 euro natuurlijk. :).
Wij redden dat makkelijk
Tickets onder de 400 pp
Slapen in goedkope (maar prima ) hotels met 4 personen op de kamer incl. Ontbijt tussen 50 - 90 euro per nacht.
Hotels in steden ruim vooraf boeken. Onderweg gebruik maken van kortingcoupons.
Aanbiedingen voor auto's met elkaar vergelijken. Vorige x hadden we 3 weken een suburban voor 560 euro.
S middags uit eten, s avonds magnetronmaaltijd of brood en groente uit de supermarkt.
Dure parken en attracties Links laten liggen maar op zoek gaan naar onverwachte ervaringen. In de winter bijvoorbeeld sleeën op een pladtic zak in central park in plaats van schaatsen huren. Of naar plekken gaan waar bewoners ook heen gaan en de toeristisChe plekken vermijden.

We hebben dit nu 4x gedaan met onze kinderen en iedere x een geweldige vakantie gehad.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_155366734
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 22:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wij redden dat makkelijk
Tickets onder de 400 pp
400 euro per persoon, in de zomer... Waar?
pi_155368868
Als je redelijk betaalbare tickets hebt moet het op zich wel gewoon lukken.

Zelf waren wij met zijn 2'en voor 19 dagen iets van 3000 kwijt (tickets, autohuur, hotels, eten, aankopen etc).
Heb niet het gevoel gehad dat ik dingen moest laten maar wij doen ook geen extreme dingen. Gewoon een leuk rondje gemaakt langs de steden en Yosemite, Grand Canyon,Zion. Af en toe een wat goedkoper, maar prima hotel, San Francisco was wat duurder en even buiten Yosemite in een grote tent (yosemite bug, heel erg leuk! En lekker eten!) goedkoper dan IN Yosemite, in Zion weer een leuke B&B. Beetje afgewisseld. Gemiddelde prijs was 75$ per nacht. S'avonds eigenlijk altijd ergens gegeten. S'middags soms een broodje ergens, of subway. Of wat brood en fruit uit de supermarkt. Verder vrijwel altijd ontbijt bij inbegrepen.

Als je niet al te hoge eisen stelt lukt dat dus prima.

Autohuur: +- 350 euro. + stel dat je op San Francisco vliegt, en je blijft daar een aantal dagen dan zou je ook pas later je auto op kunnen halen. In SF gebruik je hem namelijk meestal niet.

Overnachtingen: ligt eraan of je het ook prima vindt om af en toe met zn vieren op de kamer te slapen, maar tussen de 50 en 100 euro per nacht. (in Amerika heb je vaak 2 grote bedden) Kijk bv op hotwire en priceline. Hier kan je goedkoper voor een hotel 'bieden'. Je weet dan alleen niet welk hotel je krijgt en je zit er dan 'aan vast'. Dus ligt er een beetje aan of je je route al vast wilt leggen. Al zou je het ook een paar dagen van tevoren kunnen doen.
Op booking en andere sites kan je vaak van tevoren ook wel mooie prijzen vinden en je een aantal vast leggen die je nog gratis kan annuleren. Hier zie je vaak ook familiekamers

Eten: Een beetje wisselen tussen ergens wat eten en wat halen. Ook uit eten hoeft niet zoveel te kosten als je bv gaat eten bij een Denny's, TGI Frdays etc (10-15$ pp). Bv voor s'middags wat in de supermarkt kopen.

Verder handig als je een hotel hebt met ontbijt erbij. In Las Vegas kan je ook goedkoop slapen. Alleen de steden zijn wat duurder (San Francisco, LA).

Tickets goed in de gaten houden. Vorig jaar had British airways in januari een goeie sale van 500-600 voor tickets in de zomer.Verder als je het niet erg vindt er wat moeite voor te doen; Vliegen vanaf Oslo, Stockholm etc is vaak veel goedkoper (350-500)

Verder misschien een andere leuke tip: ga MyVegas spelen via facebook. Hier kan je punten verzamelen die je vervolgens kan omwisselen voor gratis overnachtingen, buffetten of andere extraatjes in LasVegas. (elk persoon boven de 18 mag 3 rewards 'innen')

[ Bericht 13% gewijzigd door Walking_On_Sunshine op 20-08-2015 00:24:03 ]
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_155372773
quote:
s avonds magnetronmaaltijd of brood en groente uit de supermarkt.
Houd er rekening mee dat supermarkten in de VS serieus vaker duurder zijn dan uit eten bij bijv. dennies of wendies. En daarnaast hebben ze vaak alleen maar grootverpakkingen voor vlees. Best wel een nadeel als je geen koeling hebt :(

quote:
Dure parken en attracties Links laten liggen maar op zoek gaan naar onverwachte ervaringen
Als je dit serieus gaat doen terwijl je voor het eerst naar het zuidwesten van de VS gaat, kan je net zo goed niet gaan :)
Alternatief: neem een America The Beautiful pass. Hiermee kan je voor 80 dollar naar alle Nationale Parken in de VS. Als je naar meer dan 3 parken in het westen heb je dat er al uit.

quote:
In Las Vegas kan je ook goedkoop slapen.
Behalve als er evenementen in de stad zijn of het een feestdag is. Dan rijzen de prijzen de pan uit. Ook is het in het weekend vaak duurder dan van pak hem beet maandag t/m donderdag.

Mocht je niet voor een camper gaan maar voor gewone auto: huur een auto die je echt nodig hebt, en geen grotere klasse auto simpel en alleen 'omdat het kan en hoort in Amerika' om in een full-size SUV te rijden... Zolang jullie niet met tent op pad gaan heb je aan een grote sedan meer dan genoeg voor 4 personen.

Denk overigens dat het zeker wel moet lukken met 6000 euro. Houd overigens ook rekening met de wisselkoers. Ik heb al een paar keer gehad dat de reis honderden euro's goedkoper uitpakte dan van te voren begroot simpel alleen omdat de dollar lager stond dan waar ik vanuit gegaan was. Let op: dit kan ook de andere kant opslaan ;)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 08:52:59 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_155372969
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:37 schreef polariteit het volgende:

Houd er rekening mee dat supermarkten in de VS serieus vaker duurder zijn dan uit eten bij bijv. dennies of wendies. En daarnaast hebben ze vaak alleen maar grootverpakkingen voor vlees. Best wel een nadeel als je geen koeling hebt :(

Je moeten weten waar je inkoopt. Iedere dag fastfood is voor mij een no-go.
quote:
Als je dit serieus gaat doen terwijl je voor het eerst naar het zuidwesten van de VS gaat, kan je net zo goed niet gaan :)
Alternatief: neem een America The Beautiful pass. Hiermee kan je voor 80 dollar naar alle Nationale Parken in de VS. Als je naar meer dan 3 parken in het westen heb je dat er al uit.

Zal best. Ik heb een voorkeur voor de het noord-oosten van de VS. Laatste keer dat we in NY waren wel zo'n toeristenkaart genomen. We haalden het er maar net uit. En vond het minder leuk dan hoe we normaal op vakantie gaan.
In Main en de naastliggende staten is low budgetvakantie vieren prima te doen.
quote:
Behalve als er evenementen in de stad zijn of het een feestdag is. Dan rijzen de prijzen de pan uit. Ook is het in het weekend vaak duurder dan van pak hem beet maandag t/m donderdag.

Mocht je niet voor een camper gaan maar voor gewone auto: huur een auto die je echt nodig hebt, en geen grotere klasse auto simpel en alleen 'omdat het kan en hoort in Amerika' om in een full-size SUV te rijden... Zolang jullie niet met tent op pad gaan heb je aan een grote sedan meer dan genoeg voor 4 personen.

Denk overigens dat het zeker wel moet lukken met 6000 euro. Houd overigens ook rekening met de wisselkoers. Ik heb al een paar keer gehad dat de reis honderden euro's goedkoper uitpakte dan van te voren begroot simpel alleen omdat de dollar lager stond dan waar ik vanuit gegaan was. Let op: dit kan ook de andere kant opslaan ;)
Klopt. Al is een grote auto wel heel tof en hoef je vaak niet meer te betalen (gratis upgrade).
pi_155373975
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je moeten weten waar je inkoopt. Iedere dag fastfood is voor mij een no-go.

[..]

Zal best. Ik heb een voorkeur voor de het noord-oosten van de VS. Laatste keer dat we in NY waren wel zo'n toeristenkaart genomen. We haalden het er maar net uit. En vond het minder leuk dan hoe we normaal op vakantie gaan.
In Main en de naastliggende staten is low budgetvakantie vieren prima te doen.

[..]

Klopt. Al is een grote auto wel heel tof en hoef je vaak niet meer te betalen (gratis upgrade).
In stuk of 6/7 keer auto huren in de VS nog nooit een gratis upgrade gehad. Wat doe ik verkeerd :(

Geloof gelijk dat je in het noordoosten minder voordeel hebt van de nationale parkpas. Daar heb je sowieso minder nationale parken op redelijke afstand bij elkaar. In het zuidwesten heb je er alleen al in Utah een stuk of 6 als ik mij niet vergis :)
pi_155374618
Het kan misschien haalbaar zijn, maar het gaat dan wel heel krap worden...ik zou nog even doorsparen :)
pi_155375191
Als je op een goede deal wacht voor vliegtickets kan je best voor 600-700 euro retour naar San Fransisco of daar in de buurt.

Via http://www.apollorv.com/reloc.aspx ,of een dergelijke RV rental die aan relocation doet, kun je een RV erg betaalbaar huren (Onder de voorwaarde dat je deze voor een bepaalde, voorafgestelde, datum inlevert op de eindbestemming.
Als je hier omheen kunt plannen kan je in ieder geval vervoer en verblijf van de rondreis makkelijk betalen, met nog ruimte voor vliegtickets + andere uitgaven
pi_155375375
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 22:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wij redden dat makkelijk
Tickets onder de 400 pp
In de zomer naar de westkust van de VS?

Dat lijkt mij heel sterk.
pi_155375384
Waarom kan je net zo goed niet gaan als je niet naar de pretparken gaat? Genoeg andere dingen te doen. America the beautiful pas inderdaad; Yosemite, Zion en Grand Canyon en je hebt het er uit.
Je kan ook op groupon.com kijken voor goedkopere activiteiten.

Las Vegas inderdaad plannen tussen zondag en donderdag.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:59 schreef Fleauris het volgende:
Als je op een goede deal wacht voor vliegtickets kan je best voor 600-700 euro retour naar San Fransisco of daar in de buurt.

Via http://www.apollorv.com/reloc.aspx ,of een dergelijke RV rental die aan relocation doet, kun je een RV erg betaalbaar huren (Onder de voorwaarde dat je deze voor een bepaalde, voorafgestelde, datum inlevert op de eindbestemming.
Als je hier omheen kunt plannen kan je in ieder geval vervoer en verblijf van de rondreis makkelijk betalen, met nog ruimte voor vliegtickets + andere uitgaven
Of Imoova.com voor relocations. Al moet je dan natuurlijk wel geluk hebben dat ze in jouw periode een relocation hebben. In het hoogseizoen komt dit al een stuk minder voor en vaak is dit ook pas kort van tevoren bekend
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:28:57 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_155375701
Grootste bottleneck lijkt mij de vliegtickets, hartje zomer ga je die niet goedkoop krijgen. Collega van mij was 1200 euro kwijt voor een directe vlucht deze zomer naar Los Angeles. Dus met zn 4en al 4800 euro.

Voor de rest kunnen dingen best goedkoop, zelf je eten en drinken regelen, camper en niet slapen op dure campgrounds. nationale park pas kost weinig, etc.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 16:32:01 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_155382576
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:11 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

In de zomer naar de westkust van de VS?

Dat lijkt mij heel sterk.
Nee. Niet naar de westkust. Wel ooit tickets gevonden voor 459 euro naar noord westen in de zomermaanden. Helaas was ik toen blut.
Overigens ga ik zelf liever met Pasen (wij hebben hier 2 weken paasvakantie) naar de VS.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 18:29:56 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_155385107
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 18:07 schreef Tyfuszooi het volgende:
Wij zouden graag met gezin (4 pers., kinderen 17 en 18 jaar) volgende zomer naar Amerika gaan. Voorkeur gaat dan uit naar het westen. Probleem is helaas wel dat budget hiervoor waarschijnlijk niet voldoende zal zijn (ca. 6000 euro).
Is er msschn wel een mogelijkheid door bv de vliegtickets ruim van te voren apart te boeken, overnachtingen apart etc.? Wie heeft ervaring om de kosten zoveel mogelijk te beperken en toch op een goeie manier daar vakantie te kunnen houden?
Ik zou wachten tot de jongste 21 is, heb je meer tijd om te sparen en minder gedoe met een biertje aan tafel voor de kids. Bovendien heb je dan ook meer "chauffeurs", dan kan je nog eens van bestuurder wisselen.

Ik ben met mijn ouders ook naar de VS geweest. Ik was 21, mijn broer 18. In Nederland mocht je toen allang een biertje drinken, daar was het bij het elk restaurant een probleem. Ik mocht al wel in de camper rijden (verhuurders accepteren vaak alleen bestuurders van 21+) en hij niet (terwijl hij al wel zijn rijbewijs had). Al met al hebben hij en ik een totaal andere vakantie beleving gehad, terwijl toch 3 weken met elkaar weg waren.
So we just called him Fred
  donderdag 20 augustus 2015 @ 19:50:25 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_155387462
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee. Niet naar de westkust. Wel ooit tickets gevonden voor 459 euro naar noord westen in de zomermaanden. Helaas was ik toen blut.
Overigens ga ik zelf liever met Pasen (wij hebben hier 2 weken paasvakantie) naar de VS.
Weet je zeker dat je het niet verward met het oosten? Tickets voor 459 voor het Westen lijkt me heel sterk, in welk seizoen dan ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')