SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:19 schreef dop het volgende:
http://suivi.paris-brest-paris.org/A086.html
eerste is al ff binnen trouwens
Volgens mijn weer-app die nog op mijn vakantiebestemming stond, staat er in Bretagne nu een westenwind, kracht 3.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ie vanaf nu de wind in de rug heeft, moet ie volgens mij makkelijk op tijd binnen kunnen komen. Er van uit gaand dat hij tot nu toe voornamelijk wind tegen had. Anders kan het spannend worden qua tijd.
ddx?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:19 schreef dop het volgende:
http://suivi.paris-brest-paris.org/A086.html
eerste is al ff binnen trouwens
Mooi gedicht weer Captainquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In het kader van 'Poezie waar niemand op zit te wachten', een gedicht over m'n vakantiefiets. Omdat ik volgende week nog een paar dagen onderweg ga (Elzas of Weser Radweg of toch Brandenburg) en dus nu al niet kan wachten.
De vrijheid heeft twee wielen
Een zadel en een stuur
En hoeveel je er ook aan uitgeeft
Eigelijk kost ie nooit duur
Mijn fiets is een stoere
Flandrien in hart en ziel
Maar soms raakt hij wel eens moe
Van al mijn stomme gepiel
Ik kan nooit lekker vroeg vertrekken
Ben de weg geregeld kwijt
Maar het is vakantie
Dus eigelijk heb ik altijd wel tijd
Briek wil graag rijden
Door naar het eind van de kaart
Maar dan houd ik hem tegen
Na een paar uur wil ik koffie en taart
Mijn bagage hangt stevig
Geklemd aan zijn zwarte frame
Onderweg in m'n eentje
Maar ik voel me niet alleen
M'n bed pomp ik vol met lucht
Ik kook op m'n kleine gasje
In de zachte avondlucht
Leuk dat je daar nu zit. Heb zelf ook wel interesse om daar eens heen te gaan op vakantie. Heb al eens bij Annecy gezeten. Ben benieuwd naar je ervaring.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
Mont du Chat was een leuke klim. Maar er kwam weer flink naar voren dat ik absoluut geen klimmer ben. Wel gered binnen de 1 uur en 15 minuten die ik mijzelf als doel had gesteld.
Ik zit een 150km hogerop. Ik ben speciaal daarheen gereden om een HC-klim te doen. Die vind je helaas niet waar ik daadwerkelijk zit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk dat je daar nu zit. Heb zelf ook wel interesse om daar eens heen te gaan op vakantie. Heb al eens bij Annecy gezeten. Ben benieuwd naar je ervaring.
Heel erg, je kunt een heel mooi ritme opbouwen. De laatste 2km is die nog net even steiler dan de eerste 11, dus daar voel je de moed wel een beetje in de schoenen zakken. Verder is die continue steil en eigenlijk geen rustmomenten. Tenzij je echt extreem de buitenbocht op zoekt in de paar haarspeldbochten die er zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:16 schreef Sloggi het volgende:
Ziet eruit als een smerige klim. Is 'ie wel een beetje gelijkmatig?
Lijkt me een mooie klim, zeker als 'ie gelijkmatig is. Aan ongelijkmatige klimmen heb ik een schurfthekel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heel erg, je kunt een heel mooi ritme opbouwen. De laatste 2km is die nog net even steiler dan de eerste 11, dus daar voel je de moed wel een beetje in de schoenen zakken. Verder is die continue steil en eigenlijk geen rustmomenten. Tenzij je echt extreem de buitenbocht op zoekt in de paar haarspeldbochten die er zijn.
Zeker doen als je in de buurt ben. Je zult er geen spijt van krijgen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:26 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Lijkt me een mooie klim, zeker als 'ie gelijkmatig is. Aan ongelijkmatige klimmen heb ik een schurfthekel.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In het kader van 'Poezie waar niemand op zit te wachten', een gedicht over m'n vakantiefiets. Omdat ik volgende week nog een paar dagen onderweg ga (Elzas of Weser Radweg of toch Brandenburg) en dus nu al niet kan wachten.
Een zadel en een stuur
En hoeveel je er ook aan uitgeeft
Eigelijk kost ie nooit duur
Mijn fiets is een stoere
Flandrien in hart en ziel
Maar soms raakt hij wel eens moe
Van al mijn stomme gepiel
Ik kan nooit lekker vroeg vertrekken
Ben de weg geregeld kwijt
Maar het is vakantie
Dus eigelijk heb ik altijd wel tijd
Briek wil graag rijden
Door naar het eind van de kaart
Maar dan houd ik hem tegen
Na een paar uur wil ik koffie en taart
Mijn bagage hangt stevig
Geklemd aan zijn zwarte frame
Onderweg in m'n eentje
Maar ik voel me niet alleen
M'n bed pomp ik vol met lucht
Ik kook op m'n kleine gasje
In de zachte avondlucht
Van deze had ik wel spijt:quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zeker doen als je in de buurt ben. Je zult er geen spijt van krijgen.
quote:HEt bordje 10 km naar de top geeft precies aan hoe deze beklimming is, er staat gemiddeld 8% maar de weg gaat net na dat bordje flink naar beneden. Dat betekent een ding en dat is keihard klimmen de meters na die afdaling. Zo is eigenlijk de hele klim: veel plezier!
Jup, moet alleen nog een trapas kopen. Maar dat laat ik door een winkel doen denk ik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 23:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hopelijk vlot langs de douane etc.
Alles om 'm op te bouwen al binnen?
Opgeslagen als leesvoer!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:43 schreef the_critic het volgende:
Nav vorige topic, leesvoer over spieren, verbranding etc...http://www.fiets.nl/2015/(...)-en-energiesystemen/
450 km, dat is echt fantastischquote:Op woensdag 19 augustus 2015 07:56 schreef cafca het volgende:
Ivo-update:
LOUDEAC 782 55:03 19/08 01:05
Nog 450 km, als hij dit tempo vol weet te houden, haalt hij het binnen de 90 uur
Hij heeft er al 780 op zitten hequote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:05 schreef Maraca het volgende:
450kmallemachtig! Dat is niet meer recreatief wielrennen
De fuck serieus?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij heeft er al 780 op zitten he?
Scherpquote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:13 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, als dat zou kloppen, was ie in ruim 14 uur terug in Parijs geweest
Ja, er ging gisteren iets niet helemaal goed met de tijdsregistratie....quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Scherp
Zelfde tijd als de eerste passage
Gewoon met een clubje gaan rijden. Als je een beetje goede benen hebt meegenomen uit de bergen, rij je ze er hier allemaal afquote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:18 schreef iScream. het volgende:
Heerlijk 2 weekjes in Zuid-Oostenrijk gezeten. Camping aan de voet van een 12,5 km lange klim tegen 10,4% gemiddeld. Wat een genot daar zeg, lastig motiveren om hier op 't vlakke weer KM's te gaan maken
Haha, ben wel van plan volgend jaar bij WV Snits te beginnen jaquote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Gewoon met een clubje gaan rijden. Als je een beetje goede benen hebt meegenomen uit de bergen, rij je ze er hier allemaal af
Dan zijn die bergbenen wel weer weg hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:36 schreef iScream. het volgende:
[..]
Haha, ben wel van plan volgend jaar bij WV Snits te beginnen ja
Dat kloptquote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan zijn die bergbenen wel weer weg hoor.
Waar was je dan? Niet in Europa gok ik?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:47 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben een paar jaar geleden vier weken achter elkaar boven de 3500 meter geweest met uitschieters ver boven de 5000. Toen ik weer thuis was werd ik gewoon niet moe, ik was net zo'n Duracellkonijn.
Nepal. Ik ben daar vier weken aan het lopen geweest in het gebied rond de Everest. Maximaal op bijna 6200 meter geweest.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar was je dan? Niet in Europa gok ik?
Beter wacht je daar even twee weken mee. Als je uit het (hoog)gebergte komt ben je meestal rond de 11e dag een stuk minder, daarna zal je vorm toenemen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Gewoon met een clubje gaan rijden. Als je een beetje goede benen hebt meegenomen uit de bergen, rij je ze er hier allemaal af
De laatste 200(plus of min een km of 50) km zijn een stuk vlakker dan waar hij de afgelopen uren doorheen is gegaan, dus als het nu krap lijkt, zou dat in de laatste uren nog prima moeten rechttrekken zelfs. Weten dat je bijna er bent (en voor ivo is bijna, alles binnen 200 km denk ik) doet natuurlijk wonderen!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 07:56 schreef cafca het volgende:
Ivo-update:
LOUDEAC 782 55:03 19/08 01:05
Nog 450 km, als hij dit tempo vol weet te houden, haalt hij het binnen de 90 uur
Neuh, op een Stevens Randoneur. Alleen mag hij van Ivo eigenijk geen randoneur heten want de geometrie en uitvoeing kloppen niet voor PBPquote:
Ik heb ook een motiverende tekst erbij gezet kanjer.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:09 schreef kaasplankje het volgende:
Ben ook ff paar uurtjes op de vetverbranding wezen rije. 175km met een 1000m col vanaf zeeniveau. Viel best zwaar want het waait hier keihard net als het thuis kan waaien. Dus geef me maar een kudo op strava die heb ik wel verdiend.
Hup Ivo!
Bekijk mijn rit van 175,0 km op Strava: http://app.strava.com/activities/372373003
flinke klim! ook van mij een kudo en een stukkie tekstquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:09 schreef kaasplankje het volgende:
Ben ook ff paar uurtjes op de vetverbranding wezen rije. 175km met een 1000m col vanaf zeeniveau. Viel best zwaar want het waait hier keihard net als het thuis kan waaien. Dus geef me maar een kudo op strava die heb ik wel verdiend.
Hup Ivo!
Bekijk mijn rit van 175,0 km op Strava: http://app.strava.com/activities/372373003
't is waarschijnlijk heroischer dan mijn 14 km ritje naar de zaak.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:31 schreef nogeenmaarten het volgende:
Al dat rittengeweld haalt een beetje de glans van de mijne.
Enorm mijn best gedaan op rondje Gorge de Verdon, maar ik durf het niet eens meer te posten
Ik ben al blij als ik een rit boven de 60km heb, als je er trots op bent gewoon posten die ritquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:31 schreef nogeenmaarten het volgende:
Al dat rittengeweld haalt een beetje de glans van de mijne.
Enorm mijn best gedaan op rondje Gorge de Verdon, maar ik durf het niet eens meer te posten
Ah, door de benaming moest ik even aan mijn oude Flandria randonneur denken (god hebbe zijn ziel)quote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Neuh, op een Stevens Randoneur. Alleen mag hij van Ivo eigenijk geen randoneur heten want de geometrie en uitvoeing kloppen niet voor PBP![]()
Maar als vakantiefiets is ie prima. Op de eerste tocht vond ik dat ie een naam moest hebben, en aangezien de fiets nog doorgaat als ik krampend en vloekend in de berm sta te hijgen, moest het een Flandrien naam zijn. En Briek Schotte was een baas.Hij voelde zich ook erg thuis in Bretagne, dat is ruig en stoer land.
De heenweg was pittig. Dan kom je vanaf zeeniveau naar 1000m en er stond landwind dus ook flink windje tegen. Op de terugweg reed ik 53x16 meest of nog zwaarder. Dat ging makkelijk maar je merkt dan als je nog een klein klimmetje opmoet dat het vet van de soep is.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:18 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
flinke klim! ook van mij een kudo en een stukkie tekst
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:01 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb me - met wat hulp - opgemeten via competitivecyclist.co.uk:
Inseam: 86
Trunk: 64,7
Forearm: 37
Arm: 68,6
Thigh: 61,3
Lower Leg: 54,3
Sternal Notch: 147,8
Total Body Height: 182,5
Ik heb nu een Bulls met een bovenbuislengte (center-center) van 55 cm en een balhoofdbuislengte (top-top) van ca. 15 cm, met een spacer van 1-1,5 cm (dat zou ik thuis even op moeten meten). Omdat ik anders last van mijn rug heb, heb ik de stuurnok omgedraaid. Dan zit ik iets hoger en heb ik nergens last van. Volgens competitivecyclist zou ik een bovenbuis moeten hebben van 55,7-56,1 centimeter, dus die zou nét iets langer mogen zijn.
Nu heb ik een tweedehands Colnago AC-R zien staan in maat 52s. De effectieve bovenbuislengte is 55 cm en de balhoofdbuislengte is 16,6 cm. Daarnaast zitten er, kijkend naar de foto, nog 1 à 2 cm aan spacers op.
Geometrie van die fiets:
http://colnago.com/geometry-ac-r/
Zou deze mij passen? Ik twijfel om een paar redenen:
• Zal ik niet toch te diep zitten?
• Komt de zadelpen dan niet te hoog te staan?
Ik kan ook niet goed behoordelen hoe 'racy' dit frame is.
Tips?
Doe zo'n fietsmeting. Heb je meer aan dan gissen en nu een fiets op de gok kopen.quote:
Hij staat bij een fietsenmaker en dat gebeurt ook wel hoor, geen zorgen. Ik wil alleen een indicatie hebben of de fiets me zou moeten passen voor ik naar die toko rij.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe zo'n fietsmeting. Heb je meer aan dan gissen en nu een fiets op de gok kopen.
en dan halen ze je ook nog inquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:36 schreef Z het volgende:
Ik belandde vanochtend tijdens m'n rondje in de e-Bike hel. Duizenden bejaarden op weg naar Sail. Spaarndam kwam ik niet eens door. Twas verschrikkelijk.
Straks naar huis gaat ook vast een genot wordenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:36 schreef Z het volgende:
Ik belandde vanochtend tijdens m'n rondje in de e-Bike hel. Duizenden bejaarden op weg naar Sail. Spaarndam kwam ik niet eens door. Twas verschrikkelijk.
Zet je maar schrap.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Straks naar huis gaat ook vast een genot worden
Ik fiets heen, drink koffie, praat over fietsen met collega's en klik een paar keer met m'n muis.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:06 schreef cafca het volgende:
Tja, wie gaat er dan ook in Amsterdam wonen of werken
Is hartstike handig...ik ga zo naar de Sail om met Mevr Fab en Kleine mevrouwtje Fab naar de bootjes te kijken, en hoef dan dus niet dit weekend. Kan ik mooi zaterdagochtend op de trein naar Heerlen, naar Aken fietsen en daar de Vennebahn oppakken, aan het eind daarvan via Ettelbruck naar Luxemburg stad, en dan gedeeltelijk stukjes regionale trein pakken, en de rest van de week vanaf Besancon naar Belfort, omhoog naar Strassbourg, en eens zien hoe ver ik weer richting huis kom voor de week op is, want ik heb maar 1 week voor ik weer erug moet zijn om te werken...quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:06 schreef cafca het volgende:
Wonen en werken.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:06 schreef cafca het volgende:
Was je sneller dan ons, of is dat een andere vennbahn?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:39 schreef Tommeke het volgende:
Die Vennbahn in Ettelbruck heb ik deze zomer ook gefietst voor een deel. Erg mooi! Ook bij Bastogne had je zo'n mooi stuk over zo'n weg.
go Ivoquote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die tijdsmeting van PBP is echt wel brak trouwens, als ivo niet al TINTENIAC nu voorbij is, heeft ie weinig kans meer, en daar had ie vanochtend al om 7:37 langs moeten komen volgens de verwachting. Dus of ij is gestopt, en dan had ie denk ik wel iets van zich laten horen, of hij rijdt nog gewoon knoestig door!
Heb wat deelnemers nummers ingetoetst en het checkpoint Tinteniac ontbreekt bij heel veel rijders, dus er gaat daar iets niet helemaal goed. Op basis van de tijden zou hij wel ongeveer bij het checkpoint daarna moeten zijn maar dat kan vertraging hebben met doorgeven van de tijden.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die tijdsmeting van PBP is echt wel brak trouwens, als ivo niet al TINTENIAC nu voorbij is, heeft ie weinig kans meer, en daar had ie vanochtend al om 7:37 langs moeten komen volgens de verwachting. Dus of ij is gestopt, en dan had ie denk ik wel iets van zich laten horen, of hij rijdt nog gewoon knoestig door!
De Baardmannetjes!quote:
Weet ik niet. Ik fietste zomaar op zo'n pad. Was mooi.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was je sneller dan ons, of is dat een andere vennbahn?
Hoeveel km is het eigenlijk? Kon het ook niet zo snel op de site vindenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:58 schreef komrad het volgende:
[..]
go Ivoik vind het echt zo'n ongelofelijke afstand om te fietsen in ruim 3,5 dag
1230 km als het goed is.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:12 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hoeveel km is het eigenlijk? Kon het ook niet zo snel op de site vinden
En zak, en lul.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
dan heb je toch ook geen reet meer over?
ik was dat wel van planquote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:08 schreef cafca het volgende:
Gaan er hier nog mensen die Vehnbahnrit van Ivo in september rijden?
Zoals zo vaak als we bij jou in de buurt langskomenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik niet. Ik heb andere plannen dat weekend.
zie TSquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga dat weekend met een ander groepje een rondje redoute en Huy doen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:43 schreef ddx het volgende:
[..]
Zoals zo vaak als we bij jou in de buurt langskomen
Ook leuk.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik ga dat weekend met een ander groepje een rondje redoute en Huy doen.
Dat ziet er leuk uit. Dan ben ik op de terugweg vanuit Frankrijk. Maar ik zou waarschijnlijk toch jullie tempo niet vol houden.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:46 schreef ddx het volgende:
[..]
Ook leuk.
Deze zaterdag ga ik dit rondje fietsen :
https://www.strava.com/routes/1024131
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:44 schreef ddx het volgende:
[..]
zie TSAh, sorry niet Gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel prima een rondje denk ik.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |