quote:‘Mont Ventoux wordt in 2016 aankomstplaats van Touretappe op Quatorze Juillet’
De Ronde van Frankrijk krijgt volgend jaar een etappe met finish op de legendarische Mont Ventoux. ASO voorziet er de aankomst van de rit op de Franse nationale feestdag (14 juli). Dat schrijft Cyclingnews maandag op basis van een bericht in het Franse blad La Provence.
De renners zouden vertrekken in Montpellier en de Mont Ventoux beklimmen langs de meest gebruikelijke route, via het stadje Bedoin, goed voor 21,8 km klauterwerk.
ASO stelt het parcours van de Tour 2016 voor op 20 oktober in Parijs. Voorlopig staat alleen vast dat de start op 2 juli in Mont-Saint-Michel wordt gegeven, waarna twee ritten in Normandië volgen.
Als de Tourorganisatie het nieuws volgende week bevestigt, wordt het de tiende aankomst van een Touretappe op de ‘Reus van de Provence’ of ‘Kale Berg’. De laatste finish op de Ventoux dateert van 2013, toen Chris Froome er triomfeerde en nadien ook zijn eerste Toureindzege pakte.
Twitter @letour.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:41 schreef INViCTuS het volgende:
Waar vind je die profielen? Ik wil o.a wel weten welke dorpen ze doorfietsen...
twitter:letour twitterde op dinsdag 20-10-2015 om 12:27:04La Forclaz + Emosson = 23 km d’ascension à plus de 8% / = 23 km uphill at 8% average gradient #TDF2016 https://t.co/zq7sFBNuBa reageer retweet
Froome gaat nu naar boven vliegentwitter:Cyclingnewsfeed twitterde op dinsdag 20-10-2015 om 12:48:33The last time that Morzine finish was used was Floyd Landis' infamous victory in 2006 | https://t.co/R7qmK1b85R reageer retweet
twitter:chrisfroome twitterde op dinsdag 20-10-2015 om 13:41:07I won the stage in yellow on Bastille Day in 2013 & 2015... Good omen I hope! 👍☺️ reageer retweet
Alleen erg jammer van de laatste 10km vlak. Had wat mij betreft echt niet gehoeven na zo'n etappe.quote:
valt nog wel mee, het vlakt pas echt uit op 7 kilometer van de finish:quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen erg jammer van de laatste 10km vlak. Had wat mij betreft echt niet gehoeven na zo'n etappe.
Maar zo op het eerste gezicht een mooie Tour
quote:Voor de bolletjestrui tellen nu niet enkel de aankomsten bergop dubbel, maar ook die hellingen die vlak voor de meet liggen.
Het is natuurlijk altijd moeilijk te voorspellen, maar door het profiel wordt dit zo'n typische etappe voor vluchters waarbij een groepje favorieten pas op de laatste kms van de berg wat gaan proberen. En dat is jammer als je kijkt naar de rest van die etappequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
valt nog wel mee, het vlakt pas echt uit op 7 kilometer van de finish:
[ afbeelding ]
Dat is best te overzien
Voor de zekerheid even een quote.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:21 schreef Cavaliers het volgende:
Een rit van meer dan 230km voor sprinters. Ik sla die dag over.
De afgelopen jaren zat het ook prima in elkaar. Het is alleen stoer om te zeggen dat de Giro zo leuk is ofzo.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:06 schreef Fred_B het volgende:
Zo op het eerste gezicht een voor Tour-begrippen bijzonder leuk parcours.
Dat valt wel mee inderdaad, maar er zaten in het recente verleden wel vaak van die kleurloze sprintersetappes in naar grote steden als Tours, Pau, Metz, Bordeaux, Reims, enz. omdat die allemaal zo lekker veel betalen. Dat is er dit jaar en komend jaar wel voor het grootste deel uitgehaald.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
De afgelopen jaren zat het ook prima in elkaar. Het is alleen stoer om te zeggen dat de Giro zo leuk is ofzo.
Waarom gelijk zo zuur?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
De afgelopen jaren zat het ook prima in elkaar. Het is alleen stoer om te zeggen dat de Giro zo leuk is ofzo.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:51 schreef wimderon het volgende:
Vooraf:
[ afbeelding ]
Na bekendmaking parcours:
[ afbeelding ]
Winnaar bekend.
De afdaling van de Grand Colombier is lastig, misschien wel erg lastigquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen erg jammer van de laatste 10km vlak. Had wat mij betreft echt niet gehoeven na zo'n etappe.
Maar zo op het eerste gezicht een mooie Tour
Bericht is inmiddels vakkundig verwijderd voor de redactie van Sporza, ze zaten er immers helemaal naast.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Sporza weet het zeker: dit is het schema
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/1.2467840
des te meer jammer dat het dan nog 10 km vlak is toch? Doe dan de finish direct na de afdalingquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
De afdaling van de Grand Colombier is lastig, misschien wel erg lastig
Het echte vlakke is maar een kilometer of 6-7. Ik denk eigenlijk niet dat dat na zo'n etappe echt een groot verschil maakt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:14 schreef Blik het volgende:
[..]
des te meer jammer dat het dan nog 10 km vlak is toch? Doe dan de finish direct na de afdaling
Knoopje dichtlaten als je op een stoel zit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:51 schreef wimderon het volgende:
Vooraf:
[ afbeelding ]
Na bekendmaking parcours:
[ afbeelding ]
Winnaar bekend.
Haha ik zag het ja. Gesink gaat never nooit een etappe winnen. Ik vind het toch wel zonde dat Tom geen tour rijdt, want die zie ik er eerder 1 winnen.quote:
Belgen hèquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 23:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Bericht is inmiddels vakkundig verwijderd voor de redactie van Sporza, ze zaten er immers helemaal naast.
Is dit het oude Bretagne?quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:04 schreef Ajacied422 het volgende:
De wildcards voor de Tour de France
• FortuneoVitalConcept
quote:Bernard Hinault zal dit jaar niet meer te zien zijn op het podium van de Ronde van Frankrijk. De vijfvoudige Tourwinnaar wil meer tijd vrijmaken voor zichzelf en zijn familie.
“Ik heb het recht op pensioen te gaan”, vertelde Hinault maandag aan radiozender Europe 1. “Ik heb in veel zaken heel wat energie gestoken en ik hoop nu van een welverdiende rust te kunnen genieten. Ik heb een kleinzoon van zestien maanden, twee kinderen die ik niet heb zien opgroeien. Nu is de tijd rijp om bij hen te zijn.”
De flamboyante Hinault, die er niet voor terugdeinsde ongewenste gasten van het podium te duwen, is inmiddels 61.
“Ik heb vrienden die verdwenen zijn, sommigen waren ouder, anderen waren jonger. Ik ga trachten wat van het leven te genieten. Ook al is de Tour een passie, ik heb zin dichter bij mijn familie te zijn.”
Ziet er wederom prima uit.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:55 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.velo-club.net/(...)t-profils-des-etapes
PROFIELKAARTEN!111111!
Prima profielen inderdaad, gelijk een boeiende etappe op dag 2 en ook op dag 5. De redelijk vlakke etappes lijken ook nog licht omhoog te lopen af en toequote:
Altijd een beetje jammer dat zoiets tijdens de giro bekend wordt gemaakt. Het is beter dan andere jaren, maar nog steeds niet echt optimaal.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:55 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.velo-club.net/(...)t-profils-des-etapes
PROFIELKAARTEN!111111!
Ik vind wel dat er een veel betere variatie tussen berg en sprint zit.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Altijd een beetje jammer dat zoiets tijdens de giro bekend wordt gemaakt. Het is beter dan andere jaren, maar nog steeds niet echt optimaal.
Ik vind de bergritten op één of andere manier een beetje zwakjes. Maar ze doen wel weer een keer het Centraal Massief en de Jura, welkome afwisseling.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er een veel betere variatie tussen berg en sprint zit.
wel overzichtelijk als het peloton uitdunt tot 100 manquote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:14 schreef Godshand het volgende:
Wordt een kutTour.
De helft stapt uit om zich voor te bereiden op Rio![]()
Anders werd het wel een mooi feest.
Wie zijn er voorlopig zeker bij Sky? Froome, Thomas, Kwiatkowski, Poels?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:14 schreef wimderon het volgende:
Fuglsang gaat de Tour ook rijden. Wordt een vrij aardige ploeg met naast Fuglsang ook Aru, Nibali, Kangert, Sanchez, Rosa en Tiralongo.
En als Landa een goede Dauphiné rijdt gaat die ook mee naar de Tour namens Sky.
Denk dat je die wel kunt noteren. Rowe en Puccio zijn ook mee op de Teide met Froome, Thomas en Poels op dit moment. Verder afwachten hoe het gaat met lopen met o.a. Landa/König/Henao/Kennaugh.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wie zijn er voorlopig zeker bij Sky? Froome, Thomas, Kwiatkowski, Poels?
Het lijkt mij ook allerminst de meest ideale voorbereiding, ik heb sowieso het idee dat zijn ploeg er wel op aangedrongen heeftquote:Op maandag 30 mei 2016 13:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Ben ik de enige die dit een vrij rare keuze vindt?
Nibali heeft de Giro in zijn benen, dus dat wordt niks. Mag ie Aru helpen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:14 schreef wimderon het volgende:
Fuglsang gaat de Tour ook rijden. Wordt een vrij aardige ploeg met naast Fuglsang ook Aru, Nibali, Kangert, Sanchez, Rosa en Tiralongo.
quote:Goed nieuws voor Limburg, 'Tour de France ook door Verviers'
De Ronde van Frankrijk doet volgend jaar Verviers aan. Dat melden Waalse media vrijdag.
Het is nog onbekend of Verviers start- of finishplaats wordt in de Tour. Ook is nog niet bekend om welke etappe het gaat.
Strategisch goed
Limburg hoopt eveneens de Ronde van Frankrijk te ontvangen in 2017. De route naar Verviers zou strategisch goed zijn voor Limburg. De Tour begint in Düsseldorf en zou vervolgens via een rit naar deze provincie kunnen doorreizen naar een nieuwe etappe in en rond Verviers.
Oktober
In oktober wordt het definitieve schema van de Ronde van Frankrijk bekend gemaakt.
quote:Op maandag 30 mei 2016 13:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Ben ik de enige die dit een vrij rare keuze vindt?
Op een enkeling na rijden alle grote kanshebbers voor Rio de Tour, zelfs Nibali en Valverde die al een volledige Giro in de benen hebben.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rare keus van Tom/Giant, niet ideaal voor Rio tenzij ze hebben besloten dat hij ergens halverwege gaat afstappen
Verder weer lekker verschroeiend hard de bergen op met Astana en Skybots
Maar die toppers hebben geen Giro in benen. Die kiezen voor een piek in Tour en piek in Rio. De vraag is kan je drie keer pieken in een seizoen en zodanig pieken dat je dan nog beter bent dan anderen die slechts twee piekmomenten hebben.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
Op een enkeling na rijden alle grote kanshebbers voor Rio de Tour, zelfs Nibali en Valverde die al een volledige Giro in de benen hebben.
Als er een proloog was geweest en dus een kans om een week in het geel te rijden had ik de keuze van Dumoulin wel begrepen, maar er zijn echt nauwelijks tijdritkilometers. Aparte beslissing.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rare keus van Tom/Giant, niet ideaal voor Rio tenzij ze hebben besloten dat hij ergens halverwege gaat afstappen
Verder weer lekker verschroeiend hard de bergen op met Astana en Skybots
Nibali, Valverde, Pozzovivo en Jungels wel.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar die toppers hebben geen Giro in benen. Die kiezen voor een piek in Tour en piek in Rio. De vraag is kan je drie keer pieken in een seizoen en zodanig pieken dat je dan nog beter bent dan anderen die slechts twee piekmomenten hebben.
Giant wil natuurlijk zoveel mogelijk publiciteit pakken. Dat doe je door je kopmannen de Tour te laten rijden. Overigens verwacht ik dat Dumoulin regelmatig de bus gaat opzoeken en na anderhalve week afstapt . Dan heeft zo'n Tour nauwelijks meer impact dan een Ronde van Zwitserland ofzo.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als er een proloog was geweest en dus een kans om een week in het geel te rijden had ik de keuze van Dumoulin wel begrepen, maar er zijn echt nauwelijks tijdritkilometers. Aparte beslissing.
Zit wat in, maar dan zal ie hoogstens een beetje knechten voor Degenkolb en Barguil en afhaken in de belangrijkste fase van de ronde. Toch een beetje zonde van de plek in het team.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Giant wil natuurlijk zoveel mogelijk publiciteit pakken. Dat doe je door je kopmannen de Tour te laten rijden. Overigens verwacht ik dat Dumoulin regelmatig de bus gaat opzoeken en na anderhalve week afstapt . Dan heeft zo'n Tour nauwelijks meer impact dan een Ronde van Zwitserland ofzo.
Rijdt Jungels de Tour ook nog?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nibali, Valverde, Pozzovivo en Jungels wel.
Dumoulin heeft ook niet gepiekt naar de Giro en heeft sowieso maar een halve in de benen. Bovendien is er in de 2 weken tussen einde Tour en OS echt geen sprake van opnieuw opbouwen naar een piek, maar gewoon onderhouden en profiteren van de supercompensatie.
Dat stond wel in de planning, maar het zou inderdaad kunnen dat het nu wat anders wordt. Aan de andere kant komt hij ook nu weer prima uit een grote ronde, zoals vorig jaar bij de Tour.quote:
Of je hebt slechte weersomstandigheden...Maargoed, je hebt normaal gesproken maar één kans om als topfavoriet op een ideaal parcours Olympisch Kampioen te worden. Het is begrijpelijk dat je er dan vol voor gaat.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:58 schreef TLC het volgende:
Ik vind het 'n beetje zonde dat Dumoulin bijna alles in het doel stelt voor de Olympische tijdrit, voor hetzelfde geld rijdt je binnen 2 km lek in Rio of kukkel je van je fiets, is alles voor niks geweest![]()
Inderdaad, ik vind zijn deelname opmerkelijk nieuws. Ik ben benieuwd in hoeverre Tom achter deze beslissing staat.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:16 schreef rubbereend het volgende:
Hopelijk komt Dumoulin de Tour ongeschonden door, ik vind het nogal een risico
topfavoriet? Hij hoort bij de 3/5 besten, maar won ton u toe bijna alleen als er niet veel andere favorieten aanwezig waren. Een WK of Tourtijdrit heeft hij nog niet gewonnen.quote:Op maandag 30 mei 2016 19:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Of je hebt slechte weersomstandigheden...Maargoed, je hebt normaal gesproken maar één kans om als topfavoriet op een ideaal parcours Olympisch Kampioen te worden. Het is begrijpelijk dat je er dan vol voor gaat.
Zo'n proloogje in de Giro winnen en een week in het roze rijden is trouwens nog steeds een mooie kruimel. Veel renners kunnen daar alleen maar van dromen.
Geen LLS.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:14 schreef wimderon het volgende:
twitter:faustocoppi60 twitterde op dinsdag 31-05-2016 om 10:08:59The provisional Astana team for TdF: Aru, Nibali, Fuglsang, Kangert, Grivko, Lutsenko, Tiralongo, Cataldo, Rosa. (Gazzetta dello Sport) #TDF reageer retweet
Bij de NOS was Dumoulin vrij uitgesproken over uitrijden. Ik snap alleen het argument dat hij jaarlijks minimaal 1 grote ronde wil uitrijden niet echt. Of staat er een trouwerij gepland tijdens de Vuelta ofzo?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Giant wil natuurlijk zoveel mogelijk publiciteit pakken. Dat doe je door je kopmannen de Tour te laten rijden. Overigens verwacht ik dat Dumoulin regelmatig de bus gaat opzoeken en na anderhalve week afstapt . Dan heeft zo'n Tour nauwelijks meer impact dan een Ronde van Zwitserland ofzo.
Als je goed uit de Tour komt, is het een perfecte voorbereiding, zo zie je in San Sebastian vaak ook enkel renners vooraan die de Tour gereden hebben. Wel een verschil met 2008 en 2012 is het tijdstip, er zit nu een week extra tussen de Tour en OS, maar denk dat dat geen verschil maakt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:28 schreef bruinebeer het volgende:
Cancellara deed in 2008 tour en OS kampioen. Wiggins won zelfs de tour in 2012 waarna hij OS kampioen werd. Dus misschien is het wel gewoon een supervoorbereiding
quote:Op maandag 30 mei 2016 19:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind zijn deelname opmerkelijk nieuws. Ik ben benieuwd in hoeverre Tom achter deze beslissing staat.
Verder ga ik onze Gees weer nauwlettend volgen, ik hoop dat hij echt het klassement laat schieten
quote:Dumoulin wil per se volledige grote ronde in benen hebben voor Rio
'Plan A' van Tom Dumoulin voorzag er niet in om de Tour de France te rijden, maar door zijn opgave in de Giro d'Italia besloten hij en zijn ploeg om zijn programma om te gooien en wel naar Frankrijk te gaan.
"Ik vind het belangrijk om een grote ronde in de benen te hebben met het oog op Rio én de komende jaren", zegt Dumoulin tegen de NOS. "Dat ging helaas niet door in de Giro."
De 25-jarige Nederlander, die zich dit jaar vooral richt op de olympische tijdrit in Rio de Janeiro op 10 augustus, viel twee weken geleden in de Ronde van Italië uit vanwege een zitvlakblessure.
"Als ik de Giro gewoon had uitgereden, dan had ik niet de Tour maar de Ronde van Polen gereden. Maar als ik nu alleen 'Polen' nog zou doen voor Rio, dan zou mijn wedstrijdprogramma wel heel summier worden. Dat leek ons niet de beste optie."
"We hebben er wel even over moeten nadenken en het plan moeten omgooien omdat ik onverwachts uit de Giro moest stappen, maar dit leek ons uiteindelijk het beste."
Vorig jaar kwam Dumoulin al in de tweede etappe van de Tour hard ten val, waarna hij de strijd moest staken. "Dit is zeker een risico", doelt hij op zijn start in de Ronde van Frankrijk. "We hadden het ook liever vermeden, maar om te winnen moet je risico durven nemen en durven te verliezen."
Bron: http://www.nu.nl/wielrenn(...)k-nemen-in-tour.htmlquote:Gesink wil voorbeeld aan Kruijswijk nemen in Tour
Foto: ANP
Gepubliceerd: 01 juni 2016 07:39
Laatste update: 01 juni 2016 08:25
Robert Gesink wil zich tijdens de Tour de France die op 2 juli begint weer richten op een goed klassement. Het is voor de renner van Lotto-Jumbo nog te vroeg om voor dagsuccessen te gaan.
"De ploeg zag mij liever een klassement rijden en ik kon me in die gedachte wel vinden", laat Gesink aan De Telegraaf weten.
Hij wil vooral een voorbeeld nemen aan zijn ploeggenoot Steven Kruijswijk, die imponeerde in de Giro d'Italia en uiteindelijk als vierde eindigde in het algemeen klassement.
"De prestaties van Steven zijn voor mij een goede motivatie om in de Tour opnieuw voor een goede klassering te gaan", zegt Gesink. "We trainen al jaren samen en hebben veel contact. We worden allebei begeleid door trainer Louis Delahaije en weten wat we waard zijn."
Evenaren
Nu wil Gesink de prestaties van Kruijswijk in de Ronde van Frankrijk evenaren. "We hebben voor de hoogtestage in Tenerife besloten dat ik opnieuw voor het klassement ga. De zesde plek in de afgelopen Tour na een moeizame aanloop toont dat ik nog altijd met de besten mee kan", stelt de Varsselder.
"Het is de bedoeling dat Wilco Kelderman naast mij ook voor een goed klassement gaat, al krijg hij een iets vrijere rol."
Toch wil Gesink graag nog eens ritzeges in de Tour pakken. "Dat vergt een heel andere koerswijze. De laatste jaren ben ik in grote rondes steeds gestart als klassementsrenner. Die omschakeling maak je niet zomaar. Ik ben net dertig geworden, dus ik heb nog wel een paar jaar om me volledig op dagsuccessen te richten."
Spelen
Gesink kreeg maandag overigens te horen dat hij geen onderdeel is van de olympische selectie voor de wegwedstrijd op de Spelen in Rio. Kruijswijk kreeg de voorkeur en vormt met Wout Poels, Tom Dumoulin en Bauke Mollema de Nederlandse afvaardiging. Een tegenvaller voor Gesink, die zelfs het parcours al had verkend.
"Ik had me inderdaad op de Spelen verheugd. Het was zeker een circuit dat mij op het lijf geschreven is. Ik heb in de voorjaarsklassiekers echter niet gebracht wat er van mij werd verwacht."
Gesink had de selectie daarna niet meer in eigen hand. "Ik had op een beetje meer krediet gerekend vanwege mijn prestaties in de eendagswedstrijden in de afgelopen jaren. Al kan ik me voorstellen dat Lammerts nu moeilijk om Kruijswijk heen kon."
Gewoon etappe winnen en gele trui binnen hengelenquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:28 schreef franklop het volgende:
Gesink moet gewoon eens een etappe winnen. Verdiend hij wel
AstanaBots gaan lekker ploegentijdritje door de Alpen doen en met 5 min op de rest finishen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:01 schreef showtimer het volgende:
[..]
Geen LLS.twitter:faustocoppi60 twitterde op dinsdag 31-05-2016 om 10:08:59The provisional Astana team for TdF: Aru, Nibali, Fuglsang, Kangert, Grivko, Lutsenko, Tiralongo, Cataldo, Rosa. (Gazzetta dello Sport) #TDF reageer retweet
Sky ernaast, twee sprinttreintjes door de bergen met Bertje en Kientana in het kielzog, lekker manquote:Op woensdag 1 juni 2016 10:59 schreef Bugno het volgende:
[..]
AstanaBots gaan lekker ploegentijdritje door de Alpen doen en met 5 min op de rest finishen.
Geen sprake (meer) van.quote:
Hij heeft me vorig jaar enorm verrast in de Tour. Ik had niet verwacht dat hij dat nog kon.quote:Op woensdag 1 juni 2016 11:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Snap wel dat Gesink voor het klassement gaat, presteerde vorig jaar fantastisch. Als hij zo had gepresteerd in de Tour van 2014 had 'ie podium gereden.
Maar gaat dus weer voor klassement. Zelfs nog ietsje meer dan Wielco schijnbaar.quote:Op woensdag 1 juni 2016 10:28 schreef franklop het volgende:
Gesink moet gewoon eens een etappe winnen. Verdiend hij wel
Vorig jaar won hij juist bijna een etappe daardoorquote:Op woensdag 1 juni 2016 17:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wilco kan best een etappe winnen maar dan moet hij niet eerst 10x gaan vallen in eerste drie etappes
Voor het algemeen klassement schat ik Gesink ook hoger in dan Wielco.quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Maar gaat dus weer voor klassement. Zelfs nog ietsje meer dan Wielco schijnbaar.
En daarbij waarschijnlijk ook nog aangemoedigd worden door de ploeg zelf. Mogelijke top 10 is heilig.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:34 schreef Mykonos het volgende:
Maar als Kelderman voor een etappe wil gaan zal hij zich eerst op een uur moeten laten rijden en daar moet je bewust voor kiezen. Ik denk dat Kelderman toch te graag wil bewijzen dat hij een klassement kan rijden en heel lang gaat blijven aanklampen voor die 10e plek.
Alles kan, maar Wilco wint toch nooit?quote:Op woensdag 1 juni 2016 17:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wilco kan best een etappe winnen maar dan moet hij niet eerst 10x gaan vallen in eerste drie etappes
Ho ho, hij heeft ooit een tijdrit gewonnen in Denemarken. Dan ben je een hele grote hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2016 18:36 schreef showtimer het volgende:
[..]
Alles kan, maar Wilco wint toch nooit?
twitter:jciclismo twitterde op woensdag 01-06-2016 om 18:19:56Sergio L Henao correrá en el Dauphine Libere desde el domingo y eventualmente estará el Tour de Francia dijo a @colombiasports @maoposadaf reageer retweet
quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Henao rijdt Dauphine en daarna Tour, zegt:twitter:jciclismo twitterde op woensdag 01-06-2016 om 18:19:56Sergio L Henao correrá en el Dauphine Libere desde el domingo y eventualmente estará el Tour de Francia dijo a @colombiasports @maoposadaf reageer retweet
Dauphine ploeg halen is Tour ploeg halen, aldus Sergio himself. Spann0nd.quote:
Beetje a la Pirazzi in Giro, genant was datquote:Op woensdag 1 juni 2016 18:34 schreef Mykonos het volgende:
Maar als Kelderman voor een etappe wil gaan zal hij zich eerst op een uur moeten laten rijden en daar moet je bewust voor kiezen. Ik denk dat Kelderman toch te graag wil bewijzen dat hij een klassement kan rijden en heel lang gaat blijven aanklampen voor die 10e plek.
Die heeft tenminste nog wel een mooi zakcentje verdiend in de laatste dagenquote:Op woensdag 1 juni 2016 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Beetje a la Pirazzi in Giro, genant was dat
Daar zat bijna teveel overtuiging achter voor een eenmalig zakcentje.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:19 schreef Sked het volgende:
[..]
Die heeft tenminste nog wel een mooi zakcentje verdiend in de laatste dagen
Waaro?quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dauphine ploeg halen is Tour ploeg halen, aldus Sergio himself. Spann0nd.
Nuttige toevoeging op de vijfde plek in het treintje voor Froome.quote:Op woensdag 1 juni 2016 19:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Henao rijdt Dauphine en daarna Tour, zegt:twitter:jciclismo twitterde op woensdag 01-06-2016 om 18:19:56Sergio L Henao correrá en el Dauphine Libere desde el domingo y eventualmente estará el Tour de Francia dijo a @colombiasports @maoposadaf reageer retweet
En dan stiekem sterven in het wiel van een herrezen Loller.quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nuttige toevoeging op de vijfde plek in het treintje voor Froome.
Thomas, Stannard, Kennaugh. Zullen vast wel 2 van de 3 meegaan. Denk zelf de eerste 2 (Thomas en Stannard).quote:Op woensdag 1 juni 2016 20:19 schreef Sked het volgende:
Sky neemt wel veel klimgeitjes mee.
En weinig Britse wielergoden zo te horen
Thomas is tegenwoordig ook klimgeit.quote:Op woensdag 1 juni 2016 23:28 schreef Syntix het volgende:
[..]
Thomas, Stannard, Kennaugh. Zullen vast wel 2 van de 3 meegaan. Denk zelf de eerste 2 (Thomas en Stannard).
Tankink zal wel meegaan en dan Van Emden? Zie ze ook nog wel op de ene of andere manier voor Martens kiezen, maar daar lijkt mij de Vuelta een beter parcours voor.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:36 schreef Mykonos het volgende:
Kelderman, Gesink, Bennett, Lindeman, Vanmarcke, Leezer, Groenewegen sowieso lijkt me. Wie verwachten jullie nog meer? Nog wat mensen die voor Groenewegen de sprint kunnen aantrekken?
Dat is echt wel zo'n beetje de meest anonieme renner die er bij Lotto rondrijdt, daar hoor je echt nooit iets over. Maar hij rijdt altijd de Tour en de klassiekers dus hij zal gewaardeerd werk doen waar wij geen zicht op hebben en dit jaar ook wel weer mee gaan.quote:
Tankink en van Emden zijn nog dood van de Giroquote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Tankink zal wel meegaan en dan Van Emden? Zie ze ook nog wel op de ene of andere manier voor Martens kiezen, maar daar lijkt mij de Vuelta een beter parcours voor.
Benieuwd hoe zijn achterwerk het houdt. Vorig jaar had ie er bij het WK, na de Vuelta, ook al last van toch?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 12:43 schreef Mykonos het volgende:
Interview met Dumoulin door CN
Het plan is dus wel om heel de Tour te rijden omdat het zijn ervaring is dat hij twee weken daarna het meest profiteert van supercompensatie, dus dat is goed voor Rio. Verder, zoals bekend, geen rol voor het AK, maar in dienst van Barguil rijden, tijdritten winnen en misschien af en toe in de aanval.
Pelotonvulling.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:22 schreef wimderon het volgende:
Bora:
Emanuel Buchmann (Ravensburg)
Andreas Schillinger (Kümmersbruck)
Paul Voss (Rostock)
Shane Archbold (Neuseeland)
Jan Barta (Tschechien)
Cesare Benedetti (Italien)
Sam Bennett (Irland)
Bartosz Huzarski (Polen)
Patrick Konrad (Österreich)
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:49 schreef TheArt het volgende:
IAM:
Stef Clement (Ned)
Jérôme Coppel (Fra)
Dries Devenyns (Bel)
Martin Elmiger (Zwi)
Sondre Holst Enger (Noo)
Mathias Frank (Zwi)
Reto Hollenstein (Zwi)
Oliver Naesen (Bel)
Jarlinson Pantano (Col)
quote:
Mwoa, sinds dat bekend is dat team opgedoekt wordt hebben onder andere Pantano en Staf een brommer ingeslikt. Zou nog wel eens mee kunnen vallen.quote:
Wellicht dat Staf het leuk doet in een tijdritje en Pantano een top-10 notering in een rit. Verder ben ik niet zo onder indruk. Maar ik zal Koffieplanter wel over me heen krijgen over Pantanoquote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Mwoa, sinds dat bekend is dat team opgedoekt wordt hebben onder andere Pantano en Staf een brommer ingeslikt. Zou nog wel eens mee kunnen vallen.
Meintjes mag wel weer weg daarquote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een Ethiopiër in de Tour.
Verder ook grotendeels pelotonvulling natuurlijk.
Er zijn behoorlijk wat geruchten rond Lampre. Merida zou fietsen gaan leveren aan die nieuwe ploeg uit Bahrein en dan zouden ze een aantal renners van Lampre mee kunnen nemen. Waaronder Meintjes.quote:
Frank gaat voor een herhaling van z'n mooie top 10 vorig jaar.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 11:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Mwoa, sinds dat bekend is dat team opgedoekt wordt hebben onder andere Pantano en Staf een brommer ingeslikt. Zou nog wel eens mee kunnen vallen.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Katusha for #TDF2016: van den Broeck, Guarnieri, Haller, Kristoff, Losada, Morkov, Rodriguez, Vicioso, Zakarin.
Tartaargod.
dat wil ik ook proberen in scorito inderdaadquote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Frank gaat voor een herhaling van z'n mooie top 10 vorig jaar.
Juurge Va Vandunbroek (©José)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Katusha for #TDF2016: van den Broeck, Guarnieri, Haller, Kristoff, Losada, Morkov, Rodriguez, Vicioso, Zakarin.
Tartaargod.
Als ze daar allemaal overheen moeten, dan krijgt ze het nog zwaarquote:Op dinsdag 21 juni 2016 10:59 schreef THEFXR het volgende:
dit jaar moeten ze flinke bergen over.
[ afbeelding ]
ik denk dat ze een doordouwer is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als ze daar allemaal overheen moeten, dan krijgt ze het nog zwaar
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een Ethiopiër in de Tour.
Verder ook grotendeels pelotonvulling natuurlijk.
Lieve jongen.twitter:TsgabuG twitterde op dinsdag 21-06-2016 om 19:13:15I still can't believe. I am going to do @LeTour. my long time dream! With GOD everything and anything is possible THANKS GOD reageer retweet
Richeze in z'n supervorm gaat echt een mega-leadout zijn voor Kittel. Rest van het veld kan wel thuisblijven.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Etixx for #TDF2016: Alaphilippe, Keisse, Kittel, D.Martin, T.Martin, Richeze, Sabatini, Vakoc, Vermote.
Zin in Lollerphilippe.
Ooit was het plan om naar iedere grote ronde te gaan met minstens vijf Afrikanen, maar dat gaat in dit geval lastig worden. Ik hoop dat Farrar en Eisel af gaan vallen, die hebben een deelname aan de Tour niet echt afgedwongen. Daarnaast zullen Venter en Rekiki sowieso wel afvallen. Dan zou je vier Afrikanen overhouden. Beetje een flopshow. En dan vrees ik er nog wel voor dat Eisel mee gaat en het dus maar drie Afrikanen zullen zijn. Slecht, matig.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:33 schreef wimderon het volgende:
Voorselectie Africa's Team:
Natnael Berhane (Eri), Edvald Boasson Hagen (Noo), Mark Cavendish (GBr), Steve Cummings (GBr), Bernhard Eisel (Oos), Tyler Farrar (VSt), Jacques Janse van Rensburg (ZAf), Reinardt Janse van Rensburg (ZAf), Serge Pauwels (Bel), Youcef Reguigui (Alg), Mark Renshaw (Aus), Daniel Teklehaimanot (Eri), Jaco Venter (ZAf)
Vind het toch best een aardige ploeg hoor. Zeker voor IAM-begrippen. Allemaal renners die dit jaar of in het recente verleden leuke dingen hebben laten zien.quote:
VDB2 gaat een interne coup plegen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Tartaargod.
VDB2 gaat kansloos lossen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 21:06 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
VDB2 gaat een interne coup plegen.
Geen Kwiat dustwitter:SkySportsLia twitterde op woensdag 22-06-2016 om 13:35:44C Froome, Sergio Henao, Vasil Kiriyenka, Mikel Landa, Mikel Nieve, Wout Poels, Luke Rowe, Ian Stannard and Geraint Thomas named as TDF team. reageer retweet
Dat team kan inderdaad moeiteloos tot de laatste km de favorieten wel bij elkaar houden. Kan wel eens extreem saai gaan worden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:56 schreef Sked het volgende:
Dit wordt echt lachen, gieren, brullen. De andere klassementsrenners kunnen hun knechten wel thuis laten.
Heerlijke leadout voor Dylan.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wagner en MartensMan man man.
De Roos.
quote:Team LottoNL-Jumbo gaat zonder Robert Gesink naar de Tour de France. De kopman ondervindt te veel last van zijn valpartij in de Ronde van Zwitserland. Met Wilco Kelderman en sprinter Dylan Groenewegen heeft de Nederlandse ploeg echter nog genoeg ijzers in het vuur om in Frankrijk voor ritwinst te gaan.
“We willen een etappe winnen”, zegt technisch directeur Nico Verhoeven. In de bergen kan dat met Wilco Kelderman en we hebben een aantal mannen die vanuit een ontsnapping om de dagzege kunnen strijden op de dagen die te zwaar zijn voor de sprinters.”
“Daarnaast gaan we sprinten met Dylan Groenewegen”, vervolgt Verhoeven. “Hij rijdt de Tour de France vroeger van verwacht, maar die keuze is niet alleen gebaseerd op zijn goede uitslagen. We hebben al langer het idee dat hij de Tour de France aankan. Hij kan op die manier op het allerhoogste niveau acteren en daaraan wennen richting 2018. Dat hij al vrij veel wedstrijden gewonnen heeft, is een bijkomstigheid. Dat kan ervoor zorgen dat het verwachtingspatroon hoger is, maar voor ons gaat hij naar de Tour vanuit een leerproces. Hij mag alvast aan de grootste wielerkoers van het jaar ruiken. Van daaruit streven we naar zo goed mogelijke resultaten.”
Groenewegen ziet zijn deelname aan de Tour de France als een beloning voor zijn goede seizoen, maar houdt de lange termijn voor ogen. “We zitten in een traject waarin we ernaar streven om in 2018 een touretappe te winnen”, legt de sprinter uit. “Het is dit seizoen snel gegaan met de ontwikkeling van de sprinttrein. Natuurlijk gaan we ervoor om iets moois neer te zetten in de Tour en als het aan mij ligt, wordt het iets heel moois, maar ik mag er niet vanuit gaan dat ik hier meteen een etappe win. In de eerste week wordt er veel gesprint, dus daar focus ik me in eerste instantie op. Daarna moeten we kijken hoe het gaat. Het zou mooi zijn als ik de Tour kan uitrijden en die ervaring mee kan nemen naar de komende seizoenen.”
Team LottoNL-Jumbo moet het in de Tour de France zonder beoogde kopman Robert Gesink stellen. Gesink kwam in de Ronde van Zwitserland ten val en de medische staf vindt dat hij onvoldoende hersteld is daarvan.
“Ik heb veel energie gestoken in mijn voorbereiding op de Tour de France en op Tenerife voelde ik me sterk. Het is een grote teleurstelling dat ik door deze tegenslag de Tour moet missen”, vertelt Robert Gesink vanuit Spanje.
George Bennett, die in de Tour of California en het Criterium du Dauphiné liet zien dat hij zich dit seizoen sterk heeft ontwikkeld, vervangt Gesink.
“De afwezigheid van Gesink verandert niets aan de rol van Wilco Kelderman”, vertelt Verhoeven. “Wilco gaat in een vrije rol naar de Tour de France. Ook nu Gesink wegvalt, houdt hij de positie die we met hem voor ogen hadden.”
“Ik ga met vertrouwen naar de Tour de France", vult Kelderman aan. "Ik heb goed getraind en in de Ronde van Zwitserland ging het de meeste dagen prima. Ik heb er veel zin in, we gaan naar Frankrijk om goede resultaten te rijden. Door mijn vrije rol kan ik etappes uitkiezen waarop ik mij richt. In de bergen liggen mijn kansen. Het is goed dat de sprinttrein erbij is. Die mannen zitten in een flow en zijn erg gemotiveerd. Met die flow gaan we samen de Tour in!”
Eh, nee. Totaal geen heerlijke leadout. Zeker niet als je het vergelijkt met dat wat de andere sprinters in de aanbieding hebben. Wagner is écht waardeloos.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heerlijke leadout voor Dylan.
Gelukkig doet Gesink niet mee, dan had ik dit subforum moeten ontwijken met alle BS die hij over zich heen zou krijgen.
Klopt hoor, maar Jumbo had / heeft sowieso geen renners die in dat geweld mee kunnen. Wagner mee als knecht op het vlakke, Martens om te falen in een paar ontsnappingen - neem ik aan.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Eh, nee. Totaal geen heerlijke leadout. Zeker niet als je het vergelijkt met dat wat de andere sprinters in de aanbieding hebben. Wagner is écht waardeloos.
Martens werd vroeger nog wel eens uitgespeeld in ritten met een lastige finale, maar dat werk kan hij niet meer aan en zoveel van die ritten zitten er ook niet eens in deze Tour. Martens is geen man voor ontsnappingen verder, dat heeft hij nooit gedaan. Echt totaal bezopen dat hij nu wordt meegenomen, heeft nog helemaal niets laten zien dit jaar.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar Jumbo had / heeft sowieso geen renners die in dat geweld mee kunnen. Wagner mee als knecht op het vlakke, Martens om te falen in een paar ontsnappingen - neem ik aan.
Hij zegt het alleen precies verkeerd: "In de bergen kan dat met Wilco Kelderman en we hebben een aantal mannen die vanuit een ontsnapping om de dagzege kunnen strijden op de dagen die te zwaar zijn voor de sprinters.”quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:27 schreef TheArt het volgende:
Kelderman dus voor een ritzege en niet voor een klassement. Hèhè, ze luisteren eindelijk
Wie had jij meegenomen ipv Martens? Teunissen wellicht, maar die heeft het ook niet laten zien dit jaar. Van Emden valt ook wat voor te zeggen, maar die heeft al erg veel gereden dit jaar.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Martens werd vroeger nog wel eens uitgespeeld in ritten met een lastige finale, maar dat werk kan hij niet meer aan en zoveel van die ritten zitten er ook niet eens in deze Tour. Martens is geen man voor ontsnappingen verder, dat heeft hij nooit gedaan. Echt totaal bezopen dat hij nu wordt meegenomen, heeft nog helemaal niets laten zien dit jaar.
En ik kan niet vaak genoeg benadrukken hoe slecht Wagner is. Wat moeten die jongens die zijn afgevallen uit de voorselectie wel niet denken?
Teunissen heeft best wel wat dingen laten zien. Meer dan Martens in ieder geval. Sterk in Dwars door Vlaanderen bijvoorbeeld. Daarnaast is het ook een talent, die moet ruiken aan het grote werk. Ga jij in plaats daarvan twee uitgerangeerde Duitsers meenemen. Lekker bezig, denk ik dan. De Tank of Djos hadden er ook nog wel een grote ronde achteraan kunnen plakken, allebei van meer toegevoegde waarde dan de Duitsers. Zelfs Leezer schat ik nog hoger in.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wie had jij meegenomen ipv Martens? Teunissen wellicht, maar die heeft het ook niet laten zien dit jaar. Van Emden valt ook wat voor te zeggen, maar die heeft al erg veel gereden dit jaar.
Wagner: eens. Bizar dat die man überhaupt een contract heeft, laat staan de Tour mag rijden.
Als de Skybots in zijn voor wat unieks en elkaar wat gunnen kunnen ze gewoon 6 van de top-10 plekken pakken.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:46 schreef Marcoss het volgende:
En selectie SkyGeen Kwiat dustwitter:SkySportsLia twitterde op woensdag 22-06-2016 om 13:35:44C Froome, Sergio Henao, Vasil Kiriyenka, Mikel Landa, Mikel Nieve, Wout Poels, Luke Rowe, Ian Stannard and Geraint Thomas named as TDF team. reageer retweet
Niet overdrijven. Nieve en Poels gaan echt geen klassement rijden in welke grote ronde dan ook, en Henao en Thomas alleen als echt alles meezit én ze voor eigen kans mogen rijden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:13 schreef Bugno het volgende:
[..]
Als de Skybots in zijn voor wat unieks en elkaar wat gunnen kunnen ze gewoon 6 van de top-10 plekken pakken.
Weet je wat, vooruit. Je hebt me overtuigd. Ik ben de beroerdste niet.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Teunissen heeft best wel wat dingen laten zien. Meer dan Martens in ieder geval. Sterk in Dwars door Vlaanderen bijvoorbeeld. Daarnaast is het ook een talent, die moet ruiken aan het grote werk. Ga jij in plaats daarvan twee uitgerangeerde Duitsers meenemen. Lekker bezig, denk ik dan. De Tank of Djos hadden er ook nog wel een grote ronde achteraan kunnen plakken, allebei van meer toegevoegde waarde dan de Duitsers. Zelfs Leezer schat ik nog hoger in.
Dat doet me deugd.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Weet je wat, vooruit. Je hebt me overtuigd. Ik ben de beroerdste niet.
Wat zie jij als een klassement rijden? Nieve zit bijna altijd rond de top 10, dat lijkt mij best wel een klassement rijden, toch?quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:21 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Nieve en Poels gaan echt geen klassement rijden in welke grote ronde dan ook, en Henao en Thomas alleen als echt alles meezit én ze voor eigen kans mogen rijden.
Een bizar goed team is het wel.
Voordat hij bij Sky reed eindigde hij altijd rond plek 10 ja. Nu vaak wat minder omdat hij meer als knecht fungeert. Moet toegeven dat ik even vergeten was dat hij vorig jaar nog 8e werd in de Vuelta...quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat zie jij als een klassement rijden? Nieve zit bijna altijd rond de top 10, dat lijkt mij best wel een klassement rijden, toch?
Ik ben ook geen fan van Wagner, maar kan toch zijn dat Groenewegen hem er graag bij heeft als lead-out? Ik zou niet weten wie dat anders moet doen. En blijkbaar willen ze graag vasthouden aan de 'sprinttrein' van ZLM en Rund um Köln. Je kan niet zeggen dat die het daar slecht heeft gedaan.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Eh, nee. Totaal geen heerlijke leadout. Zeker niet als je het vergelijkt met dat wat de andere sprinters in de aanbieding hebben. Wagner is écht waardeloos.
Je had altijd Teunissen mee moeten nemen in plaats van die nietsnut. Lekker voor Mike ook, die zal ook wel weer vertrekken aan het eind van dit jaar.
Daarom zeg ik: als ze elkaar wat gunnen. Als Sky elke bergrit kop over kop rijdt in een stevig tempo, dan worden er weinigen uit hun team losgereden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:21 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Nieve en Poels gaan echt geen klassement rijden in welke grote ronde dan ook, en Henao en Thomas alleen als echt alles meezit én ze voor eigen kans mogen rijden.
Een bizar goed team is het wel.
Vanmarcke is de laatste tijd de lead-out van Groenewegen. Wagner is een onderdeeltje van de trein. Daarom is het zonde dat hij meegaat, want bijvoorbeeld Teunissen kan ook in de trein rijden maar is daarnaast ook geschikt om in de aanval te gaan.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:50 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik ben ook geen fan van Wagner, maar kan toch zijn dat Groenewegen hem er graag bij heeft als lead-out? Ik zou niet weten wie dat anders moet doen. En blijkbaar willen ze graag vasthouden aan de 'sprinttrein' van ZLM en Rund um Köln. Je kan niet zeggen dat die het daar slecht heeft gedaan.
Ze hebben inderdaad wel 5 mensen die in principe top-10 kunnen rijden in een grote ronde, maar dat kunnen ze nooit in 1 en dezelfde grote ronde, zo zwak is de concurrentie nu ook weer niet.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:57 schreef Bugno het volgende:
[..]
Daarom zeg ik: als ze elkaar wat gunnen. Als Sky elke bergrit kop over kop rijdt in een stevig tempo, dan worden er weinigen uit hun team losgereden.
Ben wel benieuwd in hoeverre ze dit ook echt waar gaan maken. Zou me ook niks verbazen als deze teksten vooral zijn om de druk bij Kelderman weg te halen, maar dat het klassement zeker nog niet uit zijn hoofd gezet heeft. Zeker omdat de witte trui eventueel een extra doel kan worden. Met Yates, Barguil en Meintjes is er wel concurrentie, maar Kelderman is echt niet minder.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:27 schreef TheArt het volgende:
Kelderman dus voor een ritzege en niet voor een klassement. Hèhè, ze luisteren eindelijk
Kom op zeg.quote:en we hebben een aantal mannen die vanuit een ontsnapping om de dagzege kunnen strijden op de dagen die te zwaar zijn voor de sprinters.”
Nog niet definitief bevestigd deze ploeg overigens.quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:36 schreef wimderon het volgende:
Orica:
Simon Gerrans
Michael Matthews
Daryl Impey
Michael Albasini
Adam Yates
Luke Durbridge
Ruben Plaza
Chris Juul Jensen
Mathew Hayman
Gerrans en Matthews, dat worden weer rampzalige dagen voor de poultjes.
Vorig jaar zat ik zo lang te twijfelen tussen Gerrans en Matthews dat ik uiteindelijk ging voor Albasini. Dat werd niet zo'n succes.quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:36 schreef wimderon het volgende:
Orica:
Simon Gerrans
Michael Matthews
Daryl Impey
Michael Albasini
Adam Yates
Luke Durbridge
Ruben Plaza
Chris Juul Jensen
Mathew Hayman
Gerrans en Matthews, dat worden weer rampzalige dagen voor de poultjes.
Ik verwacht van beide minimaal 1 offday.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:17 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd wie er sterker gaat zijn, Porte of Van Garderen. Ze zijn allebei goed, maar ook allebei wisselvallig van aard. Nog zo'n duivels Tourpooldilemma.
Stefan Schumacher?quote:
grappig dat Degenkolb mee mag, ondanks dat hij nog niet helemaal in vorm lijkt. Zal ook komen omdat ze geen Kittel mee hebbenquote:Op donderdag 23 juni 2016 14:28 schreef TheArt het volgende:
Giant:
Warren Barguil (Fra)
Roy Curvers (Ned)
John Degenkolb (Dui)
Laurens ten Dam (Ned)
Tom Dumoulin (Ned)
Simon Geschke (Dui)
Georg Preidler (Oos)
Ramon Sinkeldam (Ned)
Albert Timmer.(Ned)
Er is iemand niet blijtwitter:koendekort twitterde op donderdag 23-06-2016 om 14:35:40Guess I'll use this great shape to walk to the beach on holiday.... reageer retweet
Bij Porte is het een zekerheidje dat hij ergens in week 2 een half uur verliest, bij van Garderen acht ik die kans een stuk kleiner.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:17 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd wie er sterker gaat zijn, Porte of Van Garderen. Ze zijn allebei goed, maar ook allebei wisselvallig van aard. Nog zo'n duivels Tourpooldilemma.
Van Garderen zal idd niet een half uur bij een etappe verliezen, maar heeft wel de afgelopen TdFs laten zien zeker een (paar) keer een paar minuten te verliezen.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bij Porte is het een zekerheidje dat hij ergens in week 2 een half uur verliest, bij van Garderen acht ik die kans een stuk kleiner.
Snap ook niet dat die thuisgelaten wordt ten faveure van iemand als Curvers of Timmer. Maar wellicht komt het doordat hij waarschijnlijk vertrekt bij Giant.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:00 schreef Marcoss het volgende:
Er is iemand niet blijtwitter:koendekort twitterde op donderdag 23-06-2016 om 14:35:40Guess I'll use this great shape to walk to the beach on holiday.... reageer retweet
Dat laatste zal inderdaad wel de reden zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2016 18:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Snap ook niet dat die thuisgelaten wordt ten faveure van iemand als Curvers of Timmer. Maar wellicht komt het doordat hij waarschijnlijk vertrekt bij Giant.
Dat lijkt me de enige verklaarbare reden inderdaad, want normaal gesproken is De Kort toch wel iemand die je als een van de eerste invult. Betrouwbare knecht voor zowel de sprinttrein als voor heuvelachtig terrein.quote:Op donderdag 23 juni 2016 18:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat laatste zal inderdaad wel de reden zijn.
De prijs voor de meest fantasieloze Tourselectie gaat ook dit jaar weer uit naar Lotto-Soudalquote:Op donderdag 23 juni 2016 18:17 schreef wimderon het volgende:
De Belgische loterij:
[ afbeelding ]
Geen Bartje de Clercq.
Dat was wel een rare Giro, toen kon Porte zonder druk beginnen, kwam hij vanuit het niets in het roze na die monsterontsnapping en viel hij uiteindelijk in de laatste dagen nog wat terug in het klassement..quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:39 schreef DecoAoreste het volgende:
Porte heeft natuurlijk wel als excuus dat hij niet vaak als kopman van start ging in een grote ronde. Hij moet nu het kopmanschap delen, maar dat is toch anders dan bij voorbaat een rol als knecht hebben. Hij kán het wel, een goed klassement rijden, dat bewees hij al in zijn allereerste Giro.
Van Garderen heeft wat indrukwekkender uitslagen achter zijn naam staan dan Porte, dat wel.
Vervaeke mag het straks in de Vuelta proberen?quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:41 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
De prijs voor de meest fantasieloze Tourselectie gaat ook dit jaar weer uit naar Lotto-Soudal
Ach, waarom een winnende formule aanpassen? Greipel voelt zich op zijn gemak met die sprinttrein en Gallopin kan vast wel weer ergens iets proberen. Het is niet alsof ze een klassementsman hebben, maar op deze manier pakken ze sowieso wel een ritje of 2 mee.quote:Op donderdag 23 juni 2016 19:41 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
De prijs voor de meest fantasieloze Tourselectie gaat ook dit jaar weer uit naar Lotto-Soudal
True. Al is Van Garderen ook nogal onvoorspelbaar. In 2013 was het helemaal niks en vorig jaar was hij ineens ziek en pleite.quote:Op donderdag 23 juni 2016 20:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat was wel een rare Giro, toen kon Porte zonder druk beginnen, kwam hij vanuit het niets in het roze na die monsterontsnapping en viel hij uiteindelijk in de laatste dagen nog wat terug in het klassement..
Daarna heeft hij ook nog wel z'n kansen gehad. Denk dat hij in 2013 gewoon een vrije rol had en zelf ook wel voor het podium had mogen gaan als hij de kans zou krijgen, maar toen zakte hij er in de 2de bergrit al volledig door nadat hij een dag eerder iedereen naar huis fietste.. In de Tour van 2014 werd hij al snel dé kopman van Sky na alle stuiterpartijen van Froome en zakte hij er ook doorheen. Vorig jaar Giro, fantastisch in de 1ste week, uiteindelijk er ook door gezakt..
Dan heb ik heel wat meer vertrouwen in van Garderen.
Goei ploegskequote:Op zondag 26 juni 2016 17:10 schreef TheArt het volgende:
AG2R:
Jan Bakelants
Romain Bardet
Mikael Cherel
Samuel Dumoulin
Cyril Gautier
Ben Gastauer
Alexis Gougeard
Domenico Pozzovivo
Alexis Vuillermoz
Dumoulin en Gastauer dus de laatste 2 plekken.
https://www.instagram.com/p/BHEuKQ0A0LS/quote:Op zondag 26 juni 2016 11:19 schreef TheArt het volgende:
We zijn intussen bijna halverwege in de bekendmaking bij Trek. Bekend zijn al:
Bauke Mollema
Peter Stetina
Jasper Stuyven
Fränk Schleck.
Daar zullen Hesjedal, Zubeldia en Cancellara nog wel bij komen en dan zullen de laatste twee plekken wel naar Rast en Irizar gaan en dan is het een ouwelullenploeg as always.
Gaat weer voor een hoop misverstanden zorgen in de massasprints voor NOS-stagiaresquote:Op zondag 26 juni 2016 17:10 schreef TheArt het volgende:
AG2R:
Jan Bakelants
Romain Bardet
Mikael Cherel
Samuel Dumoulin
Cyril Gautier
Ben Gastauer
Alexis Gougeard
Domenico Pozzovivo
Alexis Vuillermoz
Dumoulin en Gastauer dus de laatste 2 plekken.
Prima teampje vanuit het oogpunt van koloniaal Afrika hoor! #oudetijdenherlevenquote:Op maandag 27 juni 2016 12:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ja, daar was ik dus al bang voor.
Slechts drie Afrikanen.Africa's Team, haha.
Astana doet behoorlijk veel onder voor Sky.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:38 schreef Mykonos het volgende:
Ziek team van Astana, doet weinig tot niets onder voor Sky.
Tegenstand op verkeerde been zetten.quote:Op maandag 27 juni 2016 17:47 schreef Slobeend het volgende:
Waarom is Cannondale (Garmin) al-tijd als laatste? Vaughters tactics?
Het hele team rond Craddock voor een 15e plek.quote:Op maandag 27 juni 2016 17:49 schreef franklop het volgende:
[..]
Tegenstand op verkeerde been zetten.
Ofzo
PiAir had bij Titi gewoon betere ondersteuningquote:Cannondale sends Rolland, Matti Breschel, Lawson Craddock, Kristijan Koren, Ramunas Navardauskas, Sebastian Langeveld, Alex Howes, Dylan Van Baarle, and Tom-Jelte Slagter
Is dat team echt?quote:Op maandag 27 juni 2016 18:18 schreef showtimer het volgende:
[..]
PiAir had bij Titi gewoon betere ondersteuning
Die hebben ook gewoon niet zo'n hoog niveau (meer)quote:Op maandag 27 juni 2016 18:30 schreef Mykonos het volgende:
Langeveld, echt? Breschel en Slagter zijn ook dit jaar ook nog niet in de buurt van hun niveau gekomen.
Wat een waardeloze ploeg.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:18 schreef showtimer het volgende:
[..]
Craddock is wel op hoogestage geweest in Nederland.quote:Op maandag 27 juni 2016 18:18 schreef showtimer het volgende:
[..]
VAM berg?quote:Op maandag 27 juni 2016 21:23 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Craddock is wel op hoogestage geweest in Nederland.
Haha, goeie!quote:Op maandag 27 juni 2016 20:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zondag 3 juli schrijf Mollema maar op.
Tosatto gaat gewoon elke vlakke etappe Contador van voren houden natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:21 schreef TheArt het volgende:
En als laatste, Tinkoff. Sagan toch nog 2 man extra in dienst gekregen (Tosatto en Gatto):
Alberto Contador
Maciej Bodnar
Oscar Gatto
Robert Ki¨erlovski
Roman Kreuziger
Rafal Majka
Peter Sagan
Matteo Tosatto
Michael Valgren
Deels. Daar moet vooral ook Valgren voor zorgen. En ja, Sagan moet het eerder van Bodnar en Gatto hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tosatto gaat gewoon elke vlakke etappe Contador van voren houden natuurlijk.
Ik verdenk dat Rellende Rotscholier die wel eens gebruiktquote:Op dinsdag 28 juni 2016 21:16 schreef IbanMayo het volgende:
Vorig jaar was er ergens een PDF opgedoken van het roadbook wat de ploegen krijgen (met megaveel en gedetailleerde route-info, dus niet dat standaardgidsje uit de winkel). Heeft iemand hier die toevallig al gevonden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |