Het is natuurlijk altijd moeilijk te voorspellen, maar door het profiel wordt dit zo'n typische etappe voor vluchters waarbij een groepje favorieten pas op de laatste kms van de berg wat gaan proberen. En dat is jammer als je kijkt naar de rest van die etappequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
valt nog wel mee, het vlakt pas echt uit op 7 kilometer van de finish:
[ afbeelding ]
Dat is best te overzien
Voor de zekerheid even een quote.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:21 schreef Cavaliers het volgende:
Een rit van meer dan 230km voor sprinters. Ik sla die dag over.
De afgelopen jaren zat het ook prima in elkaar. Het is alleen stoer om te zeggen dat de Giro zo leuk is ofzo.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:06 schreef Fred_B het volgende:
Zo op het eerste gezicht een voor Tour-begrippen bijzonder leuk parcours.
Dat valt wel mee inderdaad, maar er zaten in het recente verleden wel vaak van die kleurloze sprintersetappes in naar grote steden als Tours, Pau, Metz, Bordeaux, Reims, enz. omdat die allemaal zo lekker veel betalen. Dat is er dit jaar en komend jaar wel voor het grootste deel uitgehaald.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
De afgelopen jaren zat het ook prima in elkaar. Het is alleen stoer om te zeggen dat de Giro zo leuk is ofzo.
Waarom gelijk zo zuur?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
De afgelopen jaren zat het ook prima in elkaar. Het is alleen stoer om te zeggen dat de Giro zo leuk is ofzo.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:51 schreef wimderon het volgende:
Vooraf:
[ afbeelding ]
Na bekendmaking parcours:
[ afbeelding ]
Winnaar bekend.
De afdaling van de Grand Colombier is lastig, misschien wel erg lastigquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen erg jammer van de laatste 10km vlak. Had wat mij betreft echt niet gehoeven na zo'n etappe.
Maar zo op het eerste gezicht een mooie Tour
Bericht is inmiddels vakkundig verwijderd voor de redactie van Sporza, ze zaten er immers helemaal naast.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Sporza weet het zeker: dit is het schema
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/1.2467840
des te meer jammer dat het dan nog 10 km vlak is toch? Doe dan de finish direct na de afdalingquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
De afdaling van de Grand Colombier is lastig, misschien wel erg lastig
Het echte vlakke is maar een kilometer of 6-7. Ik denk eigenlijk niet dat dat na zo'n etappe echt een groot verschil maakt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:14 schreef Blik het volgende:
[..]
des te meer jammer dat het dan nog 10 km vlak is toch? Doe dan de finish direct na de afdaling
Knoopje dichtlaten als je op een stoel zit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:51 schreef wimderon het volgende:
Vooraf:
[ afbeelding ]
Na bekendmaking parcours:
[ afbeelding ]
Winnaar bekend.
Haha ik zag het ja. Gesink gaat never nooit een etappe winnen. Ik vind het toch wel zonde dat Tom geen tour rijdt, want die zie ik er eerder 1 winnen.quote:
Belgen hèquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 23:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Bericht is inmiddels vakkundig verwijderd voor de redactie van Sporza, ze zaten er immers helemaal naast.
Is dit het oude Bretagne?quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:04 schreef Ajacied422 het volgende:
De wildcards voor de Tour de France
• FortuneoVitalConcept
quote:Bernard Hinault zal dit jaar niet meer te zien zijn op het podium van de Ronde van Frankrijk. De vijfvoudige Tourwinnaar wil meer tijd vrijmaken voor zichzelf en zijn familie.
“Ik heb het recht op pensioen te gaan”, vertelde Hinault maandag aan radiozender Europe 1. “Ik heb in veel zaken heel wat energie gestoken en ik hoop nu van een welverdiende rust te kunnen genieten. Ik heb een kleinzoon van zestien maanden, twee kinderen die ik niet heb zien opgroeien. Nu is de tijd rijp om bij hen te zijn.”
De flamboyante Hinault, die er niet voor terugdeinsde ongewenste gasten van het podium te duwen, is inmiddels 61.
“Ik heb vrienden die verdwenen zijn, sommigen waren ouder, anderen waren jonger. Ik ga trachten wat van het leven te genieten. Ook al is de Tour een passie, ik heb zin dichter bij mijn familie te zijn.”
Ziet er wederom prima uit.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:55 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.velo-club.net/(...)t-profils-des-etapes
PROFIELKAARTEN!111111!
Prima profielen inderdaad, gelijk een boeiende etappe op dag 2 en ook op dag 5. De redelijk vlakke etappes lijken ook nog licht omhoog te lopen af en toequote:
Altijd een beetje jammer dat zoiets tijdens de giro bekend wordt gemaakt. Het is beter dan andere jaren, maar nog steeds niet echt optimaal.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:55 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.velo-club.net/(...)t-profils-des-etapes
PROFIELKAARTEN!111111!
Ik vind wel dat er een veel betere variatie tussen berg en sprint zit.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Altijd een beetje jammer dat zoiets tijdens de giro bekend wordt gemaakt. Het is beter dan andere jaren, maar nog steeds niet echt optimaal.
Ik vind de bergritten op één of andere manier een beetje zwakjes. Maar ze doen wel weer een keer het Centraal Massief en de Jura, welkome afwisseling.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er een veel betere variatie tussen berg en sprint zit.
wel overzichtelijk als het peloton uitdunt tot 100 manquote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:14 schreef Godshand het volgende:
Wordt een kutTour.
De helft stapt uit om zich voor te bereiden op Rio![]()
Anders werd het wel een mooi feest.
Wie zijn er voorlopig zeker bij Sky? Froome, Thomas, Kwiatkowski, Poels?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:14 schreef wimderon het volgende:
Fuglsang gaat de Tour ook rijden. Wordt een vrij aardige ploeg met naast Fuglsang ook Aru, Nibali, Kangert, Sanchez, Rosa en Tiralongo.
En als Landa een goede Dauphiné rijdt gaat die ook mee naar de Tour namens Sky.
Denk dat je die wel kunt noteren. Rowe en Puccio zijn ook mee op de Teide met Froome, Thomas en Poels op dit moment. Verder afwachten hoe het gaat met lopen met o.a. Landa/König/Henao/Kennaugh.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wie zijn er voorlopig zeker bij Sky? Froome, Thomas, Kwiatkowski, Poels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |