abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155240120
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, het toont vooral dat het overgrote deel van deze 'vluchtelingen' mensen zijn die enkel op zoek zijn naar gratis geld.
Zo klopt hij.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:23:47 #102
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_155240127
Waarom gaan ze niet ook naar Rusland of Afrika.
pi_155240145
quote:

[..]

Nee, het toont vooral dat er ook vluchtelingen zijn die enkel op zoek zijn naar een beter bestaan, en niet zozeer naar veiligheid en stabiliteit.
Ja, en dus dat opvang niet geboden wordt vanwege oorlog, maar vanwege de 'pursuit of happiness'. Best een belangrijk verschil als je het hebt over meer of minder asielzoekers toelaten.
pi_155240181
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is alleen totaal niet relevant aangezien Turkije ze niet als asielzoekers erkend. Mensen die verder reizen kun je alleen terugsturen naar Turkije als ze daar wel een asielaanvraag hebben gedaan.
Dat werkt alleen zo binnen Schengenlanden. Turkije valt niet onder zo'n regeling.
pi_155240191
quote:

[..]

Nee, het toont vooral dat er ook vluchtelingen zijn die enkel op zoek zijn naar een beter bestaan, en niet zozeer naar veiligheid en stabiliteit.
Wat flagrante devaluatie van het begrip vluchteling. :') Ik vind serieus dat je vluchtelingen die vanwege acuut gevaar huis en haard hebben moeten verlaten hiermee schoffeert.

Van de andere kant ben je waarschijnlijk gewoon weer een beetje aan het trollen, hetgeen je niet vreemd is.
pi_155240192
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:24 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ja, en dus dat opvang niet geboden wordt vanwege oorlog, maar vanwege de 'pursuit of happiness'. Best een belangrijk verschil als je het hebt over meer of minder asielzoekers toelaten.
Happiness pursuien doen we allemaal. Neem die mensen dan ook niet kwalijk. Zie dan ook geen reden om kwaad over ze te gaan spreken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155240223
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:24 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat klopt niet want het vluchten gebeurd wel vanwege oorlog het verder reizen niet. De opvang is gebaseerd op het eerste land waar asiel wordt aangevraagd niet op basis van het eerste land waar men veilig zou zijn.
pi_155240233
quote:
Totaal niet geloofwaardig dus.
pi_155240236
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:26 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat flagrante devaluatie van het begrip vluchteling. :') Ik vind serieus dat je vluchtelingen die vanwege acuut gevaar huis en haard hebben moeten verlaten hiermee schoffeert.

Van de andere kant ben je waarschijnlijk gewoon weer een beetje aan het trollen, hetgeen je niet vreemd is.
Dus omdat ik een opmerking plaats over de situatie zoals die feitelijk is, ben ik aan het trollen?

Oké man.
pi_155240243
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Happiness pursuien doen we allemaal. Neem die mensen dan ook niet kwalijk. Zie dan ook geen reden om kwaad over ze te gaan spreken.
Ik neem het ze niet kwalijk. Ik vraag mij alleen af of wij hier die pursuit moeten faciliteren. Er zijn namelijk mensen die vinden van wel en die zelfs vinden dat als je die pursuit niet faciliteert, je een racist of xenofoob bent.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:28:12 #111
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_155240259
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ben blij dat het bij jou goed gaat. :) Ik heb na anderhalf jaar zoeken eindelijk een baan, met mijn loon duurt het maar 6-8 jaar totdat ik mijn eigen woning kan kopen. Als ik wil huren hoef ik ook maar net zo lang te wachten. Zolang mijn contract verlengd wordt natuurlijk, anders duurt het misschien even wat langer.
Ah men ik ken je struggles. _O- 8)7
pi_155240277
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Stroman. Het werk werkschuw wordt helemaal niet gebruikt.
Oké Scorpie :')
pi_155240281
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt niet want het vluchten gebeurd wel vanwege oorlog het verder reizen niet. De opvang is gebaseerd op het eerste land waar asiel wordt aangevraagd niet op basis van het eerste land waar men veilig zou zijn.
Precies, en dat is vreemd.
pi_155240287
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:23 schreef Manke het volgende:
Waarom gaan ze niet ook naar Rusland of Afrika.
Het gros gaat juist naar buurlanden in Azië en Afrika :')
pi_155240311
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:27 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik neem het ze niet kwalijk. Ik vraag mij alleen af of wij hier die pursuit moeten faciliteren. Er zijn namelijk mensen die vinden van wel en die zelfs vinden dat als je die pursuit niet faciliteert, je een racist of xenofoob bent.
Het gekke is dat de woorden racist en xenofoob vrijwel uitsluitend in de mond worden genomen door mensen die klagen dat ze iets niet mogen vinden, omdat ze anders worden uitgemaakt voor racist of xenofoob.

Je bent geen racist als je minder vluchtelingen wil. Als je die mensen echter uit gaat schelden voor aap en hun verdrinkingsdood toe gaat loop juichen, wordt het een ander verhaal.
pi_155240317
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:25 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat werkt alleen zo binnen Schengenlanden. Turkije valt niet onder zo'n regeling.
Je hebt gelijk omdat Turkije ook niet meedoet met de Dublin procedure maar is anders dan Schengen. Desondanks is de doorreis van Turkije niet relevant.
pi_155240390
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:29 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Precies, en dat is vreemd.
Nee dat is niet vreemd. Als je alle opvang aan de buurlanden overlaat krijg je gewoon erg grote problemen. Het is juist beter om vluchtelingen te verdelen over landen en te zorgen dat er op vaste plekken opvang is voor vluchtelingen. Anders zul je de infrastructuur steeds opnieuw ergens anders moeten maken en uitbreiden.
pi_155240408
IS agrees! Al die kalifaatontvluchters moeten gewoon weer terug.
pi_155240437
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat is niet vreemd. Als je alle opvang aan de buurlanden overlaat krijg je gewoon erg grote problemen. Het is juist beter om vluchtelingen te verdelen over landen en te zorgen dat er op vaste plekken opvang is voor vluchtelingen. Anders zul je de infrastructuur steeds opnieuw ergens anders moeten maken en uitbreiden.
Als je ze al verdeelt, dan moet je naast draagkracht ook rekening houden met cultuur. Syriërs horen cultureel gezien grotendeels te worden opgevangen in Saudi-Arabië, Qatar, Egypte, Oman, VAE, niet in Nederland. Er bestaan nu eenmaal grote spanningen tussen de islam uit het Midden-Oosten en westerse waarden.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:38:44 #120
438758 zeer
Opritsjniki
pi_155240479
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:52 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Levenskosten in Polen liggen lager. Hun verblijf in Nederland wordt vaak gefaciliteerd door de werkgever, met veel mensen op een kamer, dus ze hebben nauwelijks vaste lasten.

Polen zijn trouwens echt hardwerkende mensen die hier komen om te werken. Daar heb je ten minste wat aan. En omdat ze al in de EU wonen, komen ze zich niet hier massaal permanent vestigen, maar zijn het een soort forenzen. Zo hoort arbeidsmigratie te werken.
Mwah, weet niet of je dat wel zo rechtlijnig kunt zeggen. Volgens mij zijn er genoeg Polen die zich tegenwoordig hier permanent vestigen. Sowieso zijn de levenskosten in Polen niet echt relevant daar ze hier zo veel mogelijk werken en dus verblijven. Vroeger was het nog wel zo dat ze hier een maand of drie kwamen, tegenwoordig zitten ze hier het jaar rond.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Serieus? Ben jij wereldvreemd? Hij heeft het toch niet over het minimumloon? Spreek je wel eens met Poolse seizoenarbeiders?

Er wordt vaak niet het minimumloon betaalt. (schijn constructies met ZZP, onbetaald overwerk, verplicht koppelhuisvesting etc.)

Weet je hoe veel Polen verblijven in zogenaamde Polen hotels, of met 8 man in een rijtjeshuis? Dan heb je lagere lasten dan de huur of hypotheek van een zelfstandig woning.

Als gastarbeider kan je wel tijdelijk zo wonen. Maar hoe had je dat gedacht te doen wanneer je een gezin had?

Even een concrete vraag. Welke van de twee is het: Dacht jij echt dat de meeste Poolse werknemers in Nederland een zelfstandig woning huren? Of vind jij dat mensen met een gezin ook zo kunnen wonen?
Wow wow wow calm your tits man. Ik spreek geregeld Polen ja. Sinds de invoering van het bruto loon wordt er wel degelijk het minimumloon betaald eigenlijk. Ook mogen er in het loon niet meer van die achterlijke hoge posten als huur e.d. mogen worden opgenomen. Er wordt soms wel wat gesjoemeld in het aantal uren dat er gewerkt wordt though. Maar denk maar niet dat die goedkope Polen hotels zo goedkoop zijn hoor. Neem er maar gif op in dat ze daar de hoofdprijs voor mogen neerleggen. Maar uiteraard komt dat lager uit dan een hypotheek of een particulier gehuurd huis.

Neemt echter niet weg dat je als Nederlander prima rond kan komen van een minimumloon in een (glas)tuinbouw in een sociale huurwoning met huursubsidie. Dat je daar vervolgens wel 40 uur in de week keihard voor moet werken schrikt wel een boel mensen af.
pi_155240495
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:36 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Als je ze al verdeelt, dan moet je naast draagkracht ook rekening houden met cultuur. Syriërs horen cultureel gezien grotendeels te worden opgevangen in Saudi-Arabië, Qatar, Egypte, Oman, VAE, niet in Nederland. Er bestaan nu eenmaal grote spanningen tussen de islam uit het Midden-Oosten en westerse waarden.
Ik ken die spanningen niet en zie geen enkele reden waarom een moslim hier niet kan wonen.

Verder lijken de Syriërs het zelf deels met je eens te zijn, een aantal mensen blijven in Turkije en een aantal zijn liever hier.
pi_155240695
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ken die spanningen niet en zie geen enkele reden waarom een moslim hier niet kan wonen.

Verder lijken de Syriërs het zelf deels met je eens te zijn, een aantal mensen blijven in Turkije en een aantal zijn liever hier.
Na de schietpartij bij Charlie Hebdo, gingen in het westen mensen de straat op om te demonstreren voor de vrijheid van meningsuiting. Tegelijkertijd gingen in het Midden-Oosten mensen massaal de straat op om te demonstreren tegen het afbeelden van de profeet. Nou komen die demonstranten natuurlijk niet direct naar Europa, maar die sentimenten leven onder veel moslims in het Midden-Oosten (en Europa) en veranderen niet opeens doordat je je in een ander land bevindt. En dan zwijg ik nog over zaken als homoseksualiteit, de woede die ontstond omdat een Turks meisje bij een lesbisch pleeggezin werd ondergebracht. Het feit dat die spanningen niet altijd zichtbaar zijn is omdat al deze groepen gesegregeerd van elkaar leven.
pi_155240734
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:49 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Na de schietpartij bij Charlie Hebdo, gingen in het westen mensen de straat op om te demonstreren voor de vrijheid van meningsuiting. Tegelijkertijd gingen in het Midden-Oosten mensen massaal de straat op om te demonstreren tegen het afbeelden van de profeet. Nou komen die demonstranten natuurlijk niet direct naar Europa, maar die sentimenten leven onder veel moslims in het Midden-Oosten (en Europa) en veranderen niet opeens doordat je je in een ander land bevindt. En dan zwijg ik nog over zaken als homoseksualiteit, de woede die ontstond omdat een Turks meisje bij een lesbisch pleeggezin werd ondergebracht. Het feit dat die spanningen niet altijd zichtbaar zijn is omdat al deze groepen gesegregeerd van elkaar leven.
Dat mensen over dingen verschillend denken lijkt mij normaal.
pi_155240814
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:38 schreef zeer het volgende:
Neemt echter niet weg dat je als Nederlander prima rond kan komen van een minimumloon in een (glas)tuinbouw in een sociale huurwoning met huursubsidie. Dat je daar vervolgens wel 40 uur in de week keihard voor moet werken schrikt wel een boel mensen af.
Daar ben ik het mee eens.

Het aantal methodes om op papier het minimumloon te betalen, maar dit te omzeilen is echter niet op één hand te tellen. Ik blijf er echt van overtuigd dat een aanzienlijk deel van de Oost Europese werknemers effectief gezien minder betaald krijgen dan het minimumloon.

De arbeidsinspectie faalt sowieso ook enorm. Om kosten te besparen kondigen ze inspecties tegenwoordig van te voren aan. :') :') Dat zou het zelfde zijn als wanneer iemand een wietplantage in huis heeft, en dat je van te voren een aankondiging krijgt dat ze een huiszoeking komen verrichten. Dan zorg je er ook wel voor dat die plantage weg is, voordat de inspectie plaats vindt. :D
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:57:49 #125
438758 zeer
Opritsjniki
pi_155240882
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:54 schreef Ludd het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens.

Het aantal methodes om op papier het minimumloon te betalen, maar dit te omzeilen is echter niet op één hand te tellen. Ik blijf er echt van overtuigd dat een aanzienlijk deel van de Oost Europese werknemers effectief gezien minder betaald krijgen dan het minimumloon.

De arbeidsinspectie faalt sowieso ook enorm. Om kosten te besparen kondigen ze inspecties tegenwoordig van te voren aan. :') :') Dat zou het zelfde zijn als wanneer iemand een wietplantage in huis heeft, en dat je van te voren een aankondiging krijgt dat ze een huiszoeking komen verrichten. Dan zorg je er ook wel voor dat die plantage weg is, voordat de inspectie plaats vindt. :D
Laat de excessen je vooral geen beeld vormen over de algemene gang van zaken hoor. Sinds de invoering van het bruto loon kun je alleen nog maar onder het minimum loon betaald krijgen als er uren niet mee geteld worden.

En daarnaast zijn de Oostblok arbeiders ook niet van gisteren hoor, hun verschijning hier in Nederland getuigd wel van hun enorme arbeidsmobiliteit :P . Als het ze echt niet bevalt, zijn ze ook zo weer bij een ander. Maar feit blijft bestaan: in dergelijke beroepen moet er (veel) harder gewerkt worden voor een matig loon dan dat de Nederlander gewend is.
pi_155241133
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:57 schreef zeer het volgende:
En daarnaast zijn de Oostblok arbeiders ook niet van gisteren hoor, hun verschijning hier in Nederland getuigd wel van hun enorme arbeidsmobiliteit :P . Als het ze echt niet bevalt, zijn ze ook zo weer bij een ander. Maar feit blijft bestaan: in dergelijke beroepen moet er (veel) harder gewerkt worden voor een matig loon dan dat de Nederlander gewend is.
Dat was vroeger misschien zo, toen Oost Europeanen voornamelijk werkzaam waren in sectoren waar moeilijk aan werknemers te komen was, met name de glas- en tuinbouw. Tegenwoordig vind je ze echter in allerlei sectoren. Ook in de logistiek bijvoorbeeld waar Nederlandse werknemers en masse verdrongen worden. Wat betreft dat minimumloon, dan zijn er via bemiddelingskosten via uitzendbureaus/koppelbazen toch nog allerlei trucjes. Nog niet zo lang in, ik meen de volkskrant, stond hier een uitleg over. Ik kan wel eens zoeken of ik dat artikel terug kan vinden. Maar we gaan wel erg offtopic dan. :)

Het gaat hier over vluchtelingen. Ik vind dat je die niet moet beoordelen op hun capaciteiten. Dat is immers niet waarvoor je ze haalt. Je haalt ze omdat ze in nood zijn. Zodra de situatie gestabiliseerd is zouden ze dan ook terug kunnen. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn, dan houd je ook ruimte om mensen uit nieuwe brandhaarden op te vangen, anders is het op een gegeven moment vol.
pi_155241224
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:11 schreef Ludd het volgende:

Het gaat hier over vluchtelingen.
Ik adviseer je om dit eens te lezen :)

‘Niemand is naar Kos gevlucht omdat zijn leven gevaar liep’

Kunnen we nog wel spreken van "vluchtelingen"?
pi_155241258
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:58 schreef betyar het volgende:
Stel je voor joh, er komen vluchtelingen mensen die huis en haard hebben verlaten om ergens anders misschien wel een beter bestaan te kunnen opbouwen. Dat moeten we niet willen!!! :{
Ja geheel toevallig gaan ze vooral naar landen met sterke sociale stelsels.

Zodra we die afschaffen of beperken voor de eerste 10 jaar voor immigranten kunnen we verder praten.
pi_155241356
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vind het maar een wazig stuk. Die Syriër die wordt geïnterviewd kan niet terug naar zijn eigen land, want daar dreigt hij te worden vervolgd. Opvang in de Emiraten ging ook niet en Turkije kent zo z'n nadelen, dus zoekt hij zijn heil in Europa. In feite is hij nog steeds een oorlogsvluchteling.

Overigens staat te lezen dat die vent veel poen heeft. Laat hem dat maar hier uitgeven.
pi_155241409
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het maar een wazig stuk. Die Syriër die wordt geïnterviewd kan niet terug naar zijn eigen land, want daar dreigt hij te worden vervolgd. Opvang in de Emiraten ging ook niet en Turkije kent zo z'n nadelen, dus zoekt hij zijn heil in Europa. In feite is hij nog steeds een oorlogsvluchteling.

Overigens staat te lezen dat die vent veel poen heeft. Laat hem dat maar hier uitgeven.
Tuurlijk.. nog meer islam importeren, want ze geven zo lekker geld uit.

Oh... en:
quote:
Een oorlogsslachtoffer is Feissel niet, geeft hij toe. Tot voor kort werkte hij in Dubai in het onroerend goed; woningen verhuren en verkopen. “Maar de Verenigde Arabische Emiraten en Saoedi-Arabië geven niet langer verblijfspapieren aan Syriërs. Alleen een toeristenvisum voor drie maanden, daarna ben je illegaal.”
Het komt erop neer dat hij is verjaagd door zijn eigen soennitische geloofsgenoten.
Het is geen oorlogsvluchteling.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2015 17:26:37 ]
pi_155241458
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat heeft dit met de islam te maken? Zou jij christenen wel willen helpen, maar moslims niet? :?
pi_155241462
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom niet, ze zijn toch gevlucht vanwege de oorlog?
pi_155241464
quote:

[..]

Oh... en:

[..]

Ah, de islam is weer van de partij. Die mag natuurlijk niet ontbreken.
pi_155241486
quote:

[..]

Oh... en:

[..]

Het is geen oorlogsvluchteling.
Hij is geen vluchteling in die zin dat hij letterlijk heeft moeten vluchten voor de bommen. Tegelijkertijd kan hij niet terug naar Syrië.
pi_155241517
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:26 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat heeft dit met de islam te maken? Zou jij christenen wel willen helpen, maar moslims niet? :?
Nee liever moslims. En dan tentoonstellen in hun wijken. Met een airconditioned luxe bus all inclusive erdoorheen rollen en selfies maken terwijl ze elkaar afmaken op onze kosten. ^O^
pi_155241524
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee. Ze grijpen de huidige situatie aan om hierheen te komen. Dan ben je niet gevlucht 'vanwege de oorlog'. Subtiel verschil.
pi_155241535
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tegelijkertijd kan hij niet terug naar Syrië.
Volgens eigen zeggen. Subtiel verschil.
pi_155241547
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee. Ze grijpen de huidige situatie aan om hierheen te komen. Dan ben je niet gevlucht 'vanwege de oorlog'. Subtiel verschil.
Als je niet terug naar huis kunt vanwege een oorlog ben je volgens mij een vluchteling.
pi_155241560
quote:

[..]

Nee, christenen ook niet. Het zijn er simpelweg gewoon te veel die hierheen willen komen.
En verder ben ik geen fan van de islam. Tuurlijk zijn er prima moslims die lekker meedraaien in onze samenleving, maar ik vind die religie het over het algemeen gewoon niet binnen Europa passen. Het botst op vele fronten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2015 17:31:43 ]
pi_155241579
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens eigen zeggen. Subtiel verschil.
Er is daar een oorlog aan de gang. Je bent wel een imbeciel als je vrijwillig naar Syrië afreist. Of een wannabe IS-strijder.
pi_155241584
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je niet terug naar huis kunt vanwege een oorlog ben je volgens mij een vluchteling.
Dat is helemaal niet wat je zei. Je zei dat deze persoon gevlucht was vanwege de oorlog, en dat is simpelweg niet waar. Sterker nog, dat geeft hij notabene zelf toe!
pi_155241595
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Heb je het artikel gelezen?
pi_155241600
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is daar een oorlog aan de gang. Je bent wel een imbeciel als je vrijwillig naar Syrië afreist. Of een wannabe IS-strijder.
Hij zegt dat hij vervolgt zou worden in eigen land. Door wie? Waarom ? Wie toetst zijn verhaal?

Ik ga zijn verhaal niet klakkeloos aannemen, zou jij ook niet moeten doen.
pi_155241609
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet wat je zei. Je zei dat deze persoon gevlucht was vanwege de oorlog, en dat is simpelweg niet waar. Sterker nog, dat geeft hij notabene zelf toe!
Ik heb het niet over één persoon gehad. Dat verhaal ging over al die vluchtelingen op Kos. Overigens is die andere man ook een vluchteling, er is immers geen land waar hij verblijfsrecht heeft anders dan Syrië en daar is oorlog. Komt op hetzelfde neer.
pi_155241614
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij vervolgt zou worden in eigen land. Door wie? Waarom ? Wie toetst zijn verhaal?

Ik ga zijn verhaal niet klakkeloos aannemen, zou jij ook niet moeten doen.
Misschien wordt hij niet direct vervolgd, maar waarom zou je in godsnaam terugkeren naar een land waar een oorlog aan de gang is?
pi_155241623
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb je het artikel gelezen?
Natuurlijk.
pi_155241625
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze niet naar huis kunnen? Er zijn gewoon nog regio's in Syrië waar niet wordt gevochten.
pi_155241637
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb het niet over één persoon gehad. Dat verhaal ging over al die vluchtelingen op Kos.
Lees even het artikel, dan praten we verder. Je bent niet op de hoogte van waar de rest het over heeft en dat maakt dit gesprek nogal moeilijk.
pi_155241648
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien wordt hij niet direct vervolgd, maar waarom zou je in godsnaam terugkeren naar een land waar een oorlog aan de gang is?
Waarom zouden wij in godsnaam die mensen willen hebben hier?
pi_155241655
Omdat het moet van Specularium:

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
‘Calais is cynisch dieptepunt van Europese vluchtelingenaanpak’
Waarom willen gelukzoekers zo graag naar Engeland?

Niet de oorlog maar de wens tot een beter leven, de smokkelmaffia en het politiek activisme zijn de grootste gangmakers in het Franse Calais, waar de economische gelukzoekers een sprong naar het Verenigd Koninkrijk wagen. Op TPO.nl de échte waarheid over het Europees asieldrama.

Door Arnold Karskens.

‘Met het ontsnappen aan oorlog en onderdrukking heeft die helletocht vanuit Calais niets te maken. Alleen een domme politicus denkt daar anders over’

Plastic tenten te midden van achteloos weggeworpen vuil, een hulporganisatie die voedselpakketten uitdeelt en mensen op krukken die rondwaggelen. Met 35 jaar oorlogsverslaggeving achter de kiezen waan ik me bij aankomst in freecamp ‘Jungle’ in Afrika of het Midden-Oosten. Alleen is het Franse Calais geen conflictgebied. Hier ontploffen geen mortieren, liggen geen sluipschutters verborgen in half platgebombardeerde gebouwen. Niemand hier dwingt de bewoners de geur van ontlasting en houtvuurtjes in te ademen. Dit is zelf gekozen ellende. Onbegrijpelijk voor wie de echte oorlog kent.

“Ik sprong verkeerd van een hek”, zegt een 20-jarig meisje uit Eritrea met een mouwloos rood T-shirt voor een provisorische ronde tent van wit landbouwplastic. Ze wijst naar haar verwonding, een dikke enkel. Kwestie van geluk kennelijk want anderen lopen met hun onderbeen in het gips. Nee, zij zocht geen dekking voor inkomend vuur, maar de ingang van de Eurotunnel waar dag en nacht treinen passeren. “Ik wil naar Engeland. Daar is het leven goed.”

Verslechterde omstandigheden

De laatste maanden zijn pagina’s volgeschreven over het menselijk drama van Calais: duizenden migranten die willen oversteken naar Groot-Brittanië maar geen geldige papieren hebben. Een probleem overigens dat al zo’n vijftien jaar bestaat.

Maar door de enorme mensenstroom vanuit het Midden-Oosten en Afrika staat dit Noord-Franse grensstadje weer volop in de belangstelling. Woordvoerder Melissa Fleming van de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR vroeg afgelopen weekeinde zelfs serieus om een “alomvattend antwoord op de verslechterde omstandigheden”. Europese politici struikelen inmiddels over elkaar om hun medeleven te betuigen met de vreemdelingen. Ik vraag me af voor wat en waarom.

Gelukkig stelt crowdfunding mij nu in staat om het échte verhaal over de huidige migratiestroom naar Europa op te tekenen. Vrij van vals sentiment, gebaseerd om eigen waarnemingen en gemengd met ervaringen uit het verleden.

Ik trek alvast een conclusie: Calais is het cynische dieptepunt van de Europese vluchtelingenaanpak.

Emo-verhaal

Neem de definitie voor vluchteling: ‘Iemand die levensgevaar loopt en daarom een veilige plek kiest’. Aan de hand van deze definitie kun je in Calais niet van vluchtelingen spreken, maar eerder van gelukzoekers of migranten op zoek naar een beter leven.

Dat is best begrijpelijk in hun situatie, we willen immers allemaal het beste in ons leven, maar onterecht om daar een emotioneel geladen stempel op te drukken. Want wie meegaat in dit emo-verhaal slaat de echte vluchtelingen keihard in het gelaat.

De gelukzoekers in Calais gaan namelijk niet dood als ze Groot-Britannië niet bereiken. Niet van de honger, niet door gevaar. En zijn het er eigenlijk wel drieduizend, of vijfduizend, zoals sommige media met duidelijke wens tot ovrdrijven ons vertellen? Ik heb ze niet allemaal geteld, maar het zijn er duidelijk een stuk minder. Ik schat zo’n 1.500 die serieus wekelijks meerdere pogingen wagen.

Jungle

Van het geld dat de crowdfunders mij schonken huurde ik een auto en reed naar Calais. De officiële naam van het kamp waar de migranten verblijven luidt Jules Ferry, maar wordt in de volksmond kortweg afgekort tot ‘Jungle’. Wie afslag 2 Z.I des Dunes Quest neemt aan de ringweg van Calais, rijdt er recht op af.

Er is geen toegangspoort, maar er staan wel een dozijn mobiele toiletten en direct daarna doemen provisorische winkeltjes op waar water en eerste levensbehoeften worden verkocht. Vervolgens is het een wirwar van zandpaden waarlangs in de bosjes onderkomens van hout en plastic zijn gebouwd.

Niemand neemt aanstoot aan mijn onaangekondigde bezoek. Soms wordt demonstratief bij het passeren op de grond gespuwd als teken van afkeuring en ook het nemen van foto’s wordt niet altijd op prijs gesteld, maar boze reacties zijn uitzonderlijk.

Gevaar volksgezondheid

Wel ligt overal rotzooi: lege bierblikjes, plastic zakken, weggeworpen kleding en als er bananen worden uitgedeeld blijven de schillen achteloos weggeworpen in de berm achter. Niemand die de rotzooi opruimt, wat toch een fluitje van een cent moet zijn met zoveel rondbanjerende werklozen.

Je mag het misschien niet hardop zeggen, maar ik denk dat de trieste aanblik de bewoners en de ondersteunende niet-gouvernementele organisaties in het kamp publicitair heel goed uitkomt. Namelijk om sympathie te genereren: ‘Zie eens hoe slecht de leefomstandigheden zijn’. Over de eventuele gevolgen voor de volksgezondheid maakt, zo te zien, niemand zich druk.

Maffia

Als voorbereiding voor de reportage belde ik rond. In Calais is de maffia actief vertelt Iraniër Saeed telefonisch vanuit Londen. Hij maakte illegaal per truck vanuit Calais de oversteek. “De smokkelbendes opereren vanaf rustplekken langs de snelweg, de zogenaamde ‘Aire‘, rond de stad waar chauffeurs rusten of tanken. Ze brengen je in groepen daar naar toe.”
‘De Afghanen dragen pistolen en messen. Ik heb het zelf gezien. Ze zeggen uit zelfbescherming, maar dat geloof ik niet’

De prijs voor een enkeltje Verenigd Koninkrijk varieert naar gelang de kans van slagen, tussen 400 euro, met veel risico om gesnapt te worden, tot twee- tot drieduizend euro met veel kans op succes omdat de chauffeur in het complot zit en je verbergt. “Je moet vooruit betalen via stromannen in Engeland of anders cash.”

De handel wordt gecontroleerd door met name Irakees-Koerdische families, zoals uit de stad Suleimaniya, en Afghanen, zegt de Iraniër. “Ze leven in het kamp of huren huizen in Calais.” De lucratieve handel is trouwens keihard. “Zonder betalen verjagen ze jou als vluchteling van de parking.”

Pistolen en messen

In de ‘Jungle’ erkent Eritreër Merhawy (20), smal donker gezicht met kort kroeshaar, het bestaan van geweld dat met iedere maffia-vluchtelingenpraktijk waar ook ter wereld samengaat. “De Afghanen dragen pistolen en messen. Ik heb het zelf gezien. Ze zeggen uit zelfbescherming, maar dat geloof ik niet.” Dan: “Ze zijn zeer gevaarlijk. Hun huid is wit maar hun mentaliteit is zwart”, lacht hij.

We kletsen voor een tent waar landgenoten aardappelen koken voor een gezamenlijke maaltijd. Hier huizen alleen Eritreeërs, zo heeft ieder volk zijn eigen enclave in het kamp.

De smokkelbendes weten dat er veel geld omgaat in de vlucht naar Europa. De voor repressie gevluchte scholier geeft een overzicht van zijn kosten. “Van Eritrea naar Soedan kostte mij 1500 dollar. Van Soedan naar Libië kostte 1800 dollar. Exclusief eten.”
‘De meeste kans maak je om 3 of 4 uur s ‘nachts. Dan zijn de politieagenten moe’

De reis door de Sahara noemt hij trouwens het gevaarlijkste traject. “Twaalf dagen zaten we in een kleine truck met 25 mensen en reden in een colonne. We kregen nauwelijks water. Een voertuig kreeg panne en alle 25 inzittenden zijn door de dorst omgekomen.”

In Libië nam hij de smokkelboot voor 2200 dollar naar het Italië. En vervolgens was het een makkie naar Calais. Hij kent de voorstellen van de lokale maffia. Hem vroegen ze 500 euro. Voor dat bedrag laten ze je dan alleen de beste weg zien waarlangs je bij de trucks kan komen. Hij weigerde.

Verstekeling

Van zijn groep betaalt niemand. De jongelui – je ziet geen ouderen in het kamp – proberen het liever op eigen initiatief. Tot nu toe driemaal bij het station van Eurotunnel aan de andere kant van Calais, een wandeling van zo’n zeven kilometer. “In een groepje van vier of vijf man proberen we over het te klimmen. Daarna is het ieder voor zich. We proberen ons te verstoppen in een ruimte van één van de wagons of in de trucks die erop staan. De meeste kans maak je om 3 of 4 uur s ‘nachts. Dan zijn de politieagenten moe.”
‘Uit de verhalen krijg ik sterk het idee dat velen Europa vooral kennen van satellietbeelden van de Britse voetbaldivisie Premier League’

Per dag zijn het er misschien zeven die het halen, stelt de Eritreër, maar anderen kampbewoners verzekeren dat het onmogelijk is na te gaan wie het lukt. Honderden, misschien wel duizend personen, wagen iedere nacht een poging. Heel soms horen ze via-via per telefoon dat een poging is geslaagd.

Waarom willen ze naar Groot-Brittannië?

Eén van de meest onbeantwoorde vragen is waarom mensen, die zeggen te vluchten voor oorlog en onderdrukking, nu de fysieke ontberingen van het Calais-kamp ondergaan en daarnaast ook nog iedere nacht vrijwillig groot risico lopen voor arrestatie, verwondingen of zelfs de dood.

De Afghaan Raihan Jan (25) geeft een reden: “Ik denk dat Engeland een goede plaats is om te leven en te werken. In Europa is dat moeilijker. Daar houden ze minder van buitenlanders.”

Zesmaal heeft hij een poging gewaagd in de week dat hij nu in Calais is. Eenmaal per boot – de terminal voor de ferry’s is vlakbij – en vijfmaal per trein. Zelf betaalde hij overigens 12.000 dollar voor de tocht via Iran, Turkije, Griekenland, Italië naar Calais. Dus armlastig is hij bepaald niet. “Als je geen moeilijkheden wilt hebben en niet wilt lopen, dan betaal je zoveel.” Hij verzamelde het geld door zijn truck te verkopen. En over zijn reden voor de vlucht: “Ik werkte voor een hulporganisatie en dan krijg je soms moeilijkheden. Je leven is daar constant in gevaar.”

Als reden waarom hij naar Engeland wil, geeft hij op dat zijn vingerafdrukken in Griekenland zijn genomen. Als hij asiel vraagt in, laten we zeggen Nederland, sturen ze hem misschien vanwege de Dublin-verordening, die stelt dat je asiel moet aanvragen in het eerste Europese Schengenland dat je binnenkomt, terug naar Griekenland. En daar is de opvang niet echt rozengeur en manenschijn. Maar Engeland behoort niet tot de Schengenlanden.

Premier League

Ik zoek verder naar de beweegredenen. Een Afrikaan wil naar Engeland voor de taal. “Ik spreek een beetje Engels. Als ik naar Nederland ga kost het me jaren om de taal te leren.” Anderen verzekeren dat je in Engeland makkelijk werk en een huis vindt en eenmaal binnen niet snel wordt teruggestuurd.

Verrassend weinigen geven familiehereniging als reden op. Uit de verhalen krijg ik sterk het idee dan velen Europa vooral kennen van satellietbeelden van de Britse voetbaldivisie Premier League. En dat zij de steden waar voetbalclubs als Arsenal en Manchester City spelen, door het gebrek aan goede geografische kennis, als het centrum van Europa zien, het logische einddoel van hun trip dat ze thuis al in hun hoofd hebben gezet.

Engeland als extra optie

William, 22 jaar uit het Soedanese Darfur, zwaait met een stuk karton zuurstof langs het vuurtje onder de waterketel voor thee. Al in 2003 verliet hij de oorlog en ging werken in Libië maar reisde tien maanden geleden per boot naar Italië. Drie- tot viermaal per week probeert hij op een trein richting Folkestone te springen. Eigenlijk een onnodig risico erkent hij terwijl hij naast een gevallen supermarktkarretje en wat oude fietsen staat. “Ik wacht op toestemming om in Frankrijk te kunnen blijven, alleen duurt die uitslag erg lang.”
Voor hem is Engeland gewoon een extra optie.

De jagende Franse politieagenten die elke nacht een kat-en-muisspel met de migranten spelen neemt hij voor lief. “Na arrestatie laten ze je toch weer gaan.” Bij de bestorming van de trucks vallen wel klappen. De actiegroep Calais Migrant Solidarity spreekt dan ook van ‘severe police repression‘.

UK Asylum Workshop

Onlangs verweten Franse politieagenten linkse groepen het opjutten van migranten. Mij blijkt daar echter niets van. De kampbewoners zijn zelf al gemotiveerd genoeg. Wel wordt les gegeven in een UK Asylum Workshop. Op het viaduct dat naar het Jungle-kamp leidt zijn vijf velletjes met instructies opgeplakt over het intake-verhoor als je eenmaal de overkant hebt bereikt: “Het kan moeilijk zijn, maar probeer kalm te blijven. Boos worden kan je zaak schade berokkenen. Als je upset bent kan je fouten maken.”

Het Afghan Flag Restaurant

‘s Middags tussen vijf en zeven uur verstrekt een Franse hulporganisatie een zak eten, maar dat is onvoldoende om de dag mee door te komen en je staat er uren voor in de rij. Daarbij is het eten ook niet echt lekker. Maar de tent Afghan Flag Restaurant serveert een maaltijd met veel eieren en brood voor vijf euro. Dat is goeie business want het brood wordt -als je plek en tijd kent- gratis uitgedeeld.
‘Jullie maken eerst shit van ons land en geven ons vervolgens geen verblijfspapieren’

De 35-jarige Afghaan Mahmoud, gekleed in traditionele witte salwar-kameez, is inmiddels een heus winkeltje begonnen waar hij frisdrank, sigaretten en zoetigheid verkoopt. Twee jaar en twee maanden geleden verliet hij Kabul. Hij is gevlucht voor het oorlogsgevaar, zegt hij, maar thuis in Kabul wachten vrouw en drie jonge kinderen. Zo gevaarlijk is zijn geboorteland dus ook weer niet.

Overigens geldt dat bijna voor alle kampbewoners: de familie is achtergebleven. “De omstandigheden daar zijn wél slecht”, klinkt het boos. “Jullie maken eerst shit van ons land en geven ons vervolgens geen verblijfspapieren.”

Demonstratie

Zaterdagmiddag is er een herdenkingsdemonstratie voor omgekomen gelukzoekers die sinds dit jaar het leven lieten in hun poging via de kanaaltunnel het Verenigd Koninkrijk te halen. Het zijn er twaalf uit landen als Eritrea en Soedan. Daarvan kwamen er tien om na 1 juni, wat alles zegt over de roekeloosheid en de motivatie.

Sommigen zijn dood gevonden halverwege de vijftig kilometer lange Eurotunnel, die ze lopend probeerden door te komen. Mogelijk zijn ze geraakt door een trein of geëlektrocuteerd. Anderen zijn gegrepen door trucks waar ze zich aan vast wilden klemmen of bij het onvoorzichtig oversteken van de snelwegen, al dan niet op de vlucht voor de politie.

Bij de ingang wachten de actievoerders. Het zijn uitsluitend Europeanen. Een Brit aan het hoofd van de stoet zegt: “Het Verenigd Koninkrijk nam in 2004 slechts 24.000 vluchtelingen op. Duitsland bijna 20 keer zoveel. Belachelijk toch?” Een Franse club genaamd Article 13 deelt rode banden uit.

De kloof tussen pro-migratie activisten en hun doelgroep

Hier ben ik getuige van de overduidelijke kloof tussen goedbedoelende pro-migratie activisten en hun doelgroep. Van de 300 demonstranten behoort hooguit de helft tot de kampbewoners. Om deelnemers naar de ingang te lokken werd vlak voor de start gratis voedsel weggegeven. Tevergeefs. Iedereen die zijn voedselpakket in ontvangst heeft genomen loopt weer weg.

Pas na lang aarzelen zet de groep zich in beweging, richting centrum van Calais, tot aan de pier met ergens in de onzichtbare verte het Beloofde Land: Engeland. De meegevoerde slogans luiden: ‘Wij lopen gevaar. Wij zijn niet gevaarlijk’ en ‘Geen grenzen voor migranten.’

Een Afghaan kijkt schouderophalend toe: “Ik weet niet waar het over gaat”, zegt hij. Op de reactie dat hij dat ook had kunnen vragen, want het gaat immers om zijn zaak, haalt hij de schouders op. Net als de rest van bewoners blijft hij hangen bij de hutten of doet boodschappen in de stad.
Gat in het hek

‘s Nachts in de slecht verlichte buitenwijken richting de Eurotunnel staan op alle belangrijke rotondes wagens van de Gendarmerie en Police Nacionale met blauwe zwaailichten. De gelukzoekers dragen schone kleren om niet op te vallen. Ze slepen dan ook niet met koffers maar hebben een kleine rugzak om. Zo houden ze hun handen vrij om te klimmen.
‘Het leven in Engeland is gewoon beter dan in Frankrijk’

Bij de afslag waar de trucks met röntgenstralen en met CO2-meters worden gecontroleerd op verstekelingen hangt een groep van zo’n 20 Ethiopiërs uit de zuidelijke streek Oromo rond. Hun woordvoerder wijst naar het spooretablissement in neonlicht. Al vier maanden probeert hij tevergeefs een opening te vinden in het dubbele witte hek met prikkeldraad naar een treinstel met trucks waarop hij zich kan verbergen. “Ze sturen ons steeds terug.”

Ze vragen om water. Ze slapen in de bosjes vlakbij. Niet in het Jungle-kamp. “We zijn geen beesten”, zegt de woordvoerder. Maar waarom hij een asielzoekerscentrum met alle gemakken in een Europees land weigert en vrijwillig voor de zware nachtelijke zoektochten kiest, maakt ook hij niet duidelijk. “Het leven in Engeland is gewoon beter dan in Frankrijk.”

Prima zo’n mening, en ik begrijp hun motivatie, maar met het ontsnappen aan oorlog en onderdrukking heeft die helletocht dus niets te maken. Alleen een domme politicus denkt er anders over.

Bron: http://nieuws.tpo.nl/2015(...)vluchtelingenaanpak/

Lees ook: ‘Niemand is naar Kos gevlucht omdat zijn leven gevaar liep’
pi_155241661
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien wordt hij niet direct vervolgd
Kortom, dit soort verhalen zijn nogal ehm...
Moeilijk te geloven. In eerste instantie een tranentrekker van jewelste, maar bij wat meer graafwerk komen de vragen vanzelf.
pi_155241667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze niet naar huis kunnen? Er zijn gewoon nog regio's in Syrië waar niet wordt gevochten.
Als ergens een burgeroorlog is vind ik dat je mensen niet naar dat land kunt terugsturen, ook niet als een deel nog redelijk veilig zou zijn en zeker niet als daar een dictator aan de macht is. Als mensen vrijwillig gaan vind ik het prima.
pi_155241693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ergens een burgeroorlog is vind ik dat je mensen niet naar dat land kunt terugsturen, ook niet als een deel nog redelijk veilig zou zijn en zeker niet als daar een dictator aan de macht is. Als mensen vrijwillig gaan vind ik het prima.
Waarom zou je mensen niet naar een veilig gebied mogen terugsturen ?
pi_155241695
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kortom, dit soort verhalen zijn nogal ehm...
Moeilijk te geloven. In eerste instantie een tranentrekker van jewelste, maar bij wat meer graafwerk komen de vragen vanzelf.
Tranentrekker? Die man gedraagt zich alles behalve als een slachtoffer.

En misschien had Karskens wat meer door moeten vragen. Dan hadden we net iets meer geweten over die man.
pi_155241702
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lees even het artikel, dan praten we verder. Je bent niet op de hoogte van waar de rest het over heeft en dat maakt dit gesprek nogal moeilijk.
Dat ik het niet met je eens ben maakt niet dat ik iets niet gelezen heb.
pi_155241751
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zou je mensen niet naar een veilig gebied mogen terugsturen ?
Omdat er in het totale land een burgeroorlog is en dus de veiligheid niet gegarandeerd is. Het is geen opgedeeld land met stabiele delen waar respect is voor mensenrechten, het is totale chaos waarbij nergens een betrouwbaar bestuur is.
pi_155241753
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan zet je ze hier maar in werkkampen waar ze niet vanaf mogen tot die burgeroorlog voorbij is en ze weer naar huis kunnen om de puin te ruimen.
pi_155241842
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dan zet je ze hier maar in werkkampen waar ze niet vanaf mogen tot die burgeroorlog voorbij is en ze weer naar huis kunnen om de puin te ruimen.
Als dat jouw mening is vind ik het prima. Ik heb meer respect voor mensen dan ze als slaven in een werkkamp te zetten omdat er in hun thuisland oorlog is.
pi_155241960
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als dat jouw mening is vind ik het prima. Ik heb meer respect voor mensen dan ze als slaven in een werkkamp te zetten omdat er in hun thuisland oorlog is.
Was wat sarcastisch en uiteraard lijkt dat me ook geen mensvriendelijke oplossing, althans... heb ooit al eens een soort van genuanceerder idee geopperd:

De mensen die hier al zijn maar nog niet zijn uitgeprocedeerd moet je gewoon vrijwillig in integratiekampen kunnen stoppen. Niet meewerken aan je integratieproces is adios... de kantjes er van aflopen is... :W

Werk je wel mee, dan kun je bij goed gedrag en goede inzet uiteindelijk Nederlander worden. Echter, de selectieprocedure is streng maar rechtvaardig en er zullen mensen afvallen en op het vliegtuig gezet worden.

Toetsing op extreem religieus gedachtegoed zal ook plaatsvinden. Heb je moeite met scheiding tussen kerk en staat.... de groeten :W

Uiteraard moeten de voorzieningen goed zijn in dergelijke kampen. Naast de tijd die men krijgt om Nederlandse les en een eventuele andere studie te volgen, werkt men hard (naar eerlijkheid) om alvast delen van die studie terug te betalen. Dit zal in eerste instantie simpel productiewerk zijn, of overheidsprojecten in de (wegen- / spoor-) bouw bijvoorbeeld. Vrije tijd is er natuurlijk ook voor deze mensen.

De vrije tijd moet het eerste jaar in het kamp worden doorgebracht. Indien de resultaten goed zijn, mag men af en toe van het kamp om van de samenleving te proeven. Misbruikt men dit voorrecht, dan kan dat betekenen dat men terug mag naar land van herkomst...

Edit: En maak meteen een toffe reality soap waarbij diverse vluchtelingen 24/7 worden gevolgd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2015 17:53:51 ]
pi_155242031
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
De mensen die hier al zijn maar nog niet zijn uitgeprocedeerd moet je gewoon vrijwillig in integratiekampen kunnen stoppen. Niet meewerken aan je integratieproces is adios... de kantjes er van aflopen is... :W

Werk je wel mee, dan kun je bij goed gedrag en goede inzet uiteindelijk Nederlander worden. Echter, de selectieprocedure is streng maar rechtvaardig en er zullen mensen afvallen en op het vliegtuig gezet worden.

Volgens mij is het juist de bedoeling dat de opvang maar tijdelijk is en dat men teruggaat zodra het er veilig is. Men werpt nu juist belemmeringen op zodat die mensen niet zo makkelijk kunnen werken.

Jij mag dat natuurlijk willen veranderen maar ik denk niet dat veel partijen het met je eens zijn. Zelf vind ik ook dat men meer zou moeten doen aan voorbereiden van de terugkeer dan integratie in Nederland.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:17:35 #161
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_155242569
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het gros gaat juist naar buurlanden in Azië en Afrika :')
ja, de meeste gaan naar Turkije en Libanon, maar waarom hun leven riskeren voor west-europa als ze ook naar buurlanden kunnen? Omdat ze in west-europa willen blijven, niet onbegrijpelijk.
pi_155243246
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist de bedoeling dat de opvang maar tijdelijk is en dat men teruggaat zodra het er veilig is. Men werpt nu juist belemmeringen op zodat die mensen niet zo makkelijk kunnen werken.
Dat klopt, maar dat blijkt ook geen succes te zijn. Nu kost het veel geld en ik vind dat je als gelukszoeker / vluchteling best wat terug mag doen voor je bed, bad, brood regeling.

quote:
Jij mag dat natuurlijk willen veranderen maar ik denk niet dat veel partijen het met je eens zijn. Zelf vind ik ook dat men meer zou moeten doen aan voorbereiden van de terugkeer dan integratie in Nederland.
Ergens heb je wel gelijk, maar ik vind ook weer niet dat niemand een kans moet krijgen zich hier te kunnen vestigen.
pi_155243284
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat blijkt ook geen succes te zijn. Nu kost het veel geld en ik vind dat je als gelukszoeker / vluchteling best wat terug mag doen voor je bed, bad, brood regeling.

[..]

Ergens heb je wel gelijk, maar ik vind ook weer niet dat niemand een kans moet krijgen zich hier te kunnen vestigen.
Bed bad en brood geldt voor mensen die geen asiel krijgen en uitgezet moeten worden, ik neem toch aan dat je die niet aan het werk wil hebben in Nederland.
pi_155243425
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bed bad en brood geldt voor mensen die geen asiel krijgen en uitgezet moeten worden, ik neem toch aan dat je die niet aan het werk wil hebben in Nederland.
Klopt, maar mensen die in de procedure zitten krijgen kosten toch ook gewoon geld.

Die mensen kunnen voor the time being wellicht aan het werk gezet worden om een ondergrondse tunnel naar de VS te graven.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:54:32 #165
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_155243446
Zeer misleidende kop. Er is wel degelijk draagvlak voor meer vluchtelingen, als je de tekst goed leest.

O en zijn niet eigenlijk alle vluchtelingen oorlogsvluchteling, als je ook de indirecte vlucht a.g.v. armoede meetelt?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_155243473
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:54 schreef Andromache het volgende:
Zeer misleidende kop. Er is wel degelijk draagvlak voor meer vluchtelingen, als je de tekst goed leest.
No shit?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:56:30 #167
138876 Andromache
pi_155243476
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

No shit?
25% noem ik niet 'geen draagvlak'
pi_155243563
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:56 schreef Andromache het volgende:

[..]

25% noem ik niet 'geen draagvlak'
In dit specifieke geval is dat nu dan maar even wel "geen draagvlak". ;)
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:01:43 #169
138876 Andromache
pi_155243586
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik begrijp helemaal niets van je post
pi_155243627
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:01 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik begrijp helemaal niets van je post
Ah joh, doe eens je best. :)
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:04:02 #171
138876 Andromache
pi_155243642
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah joh, doe eens je best. :)
Ik ga koken.
pi_155243659
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:04 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik ga koken.
Eet smakelijk :)
pi_155243663
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In dit specifieke geval is dat dan nu maar even "bijzonder veel draagvlak".

Volgens het artikel uit de OP:

"Maar voor oorlogsvluchtelingen bestaat coulance, want slechts een kwart van de ondervraagden vindt dat er van hen minder zouden moeten komen, terwijl 42 procent een hoger aantal acceptabel vindt."
pi_155243742
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In dit specifieke geval is dat dan nu maar even "bijzonder veel draagvlak".

Volgens het artikel uit de OP:

"Maar voor oorlogsvluchtelingen bestaat coulance, want slechts een kwart van de ondervraagden vindt dat er van hen minder zouden moeten komen, terwijl 42 procent een hoger aantal acceptabel vindt."
Maar er zitten helemaal niet zoveel echte oorlogsvluchtelingen bij. Als die mensen van die 42 procent zich dat realiseren, dan blijft er van dat draagvlak niet zoveel meer over.
pi_155243769
En nu? Zijn er al oplossingen? We zijn toch zo slim? >:)
pi_155244116
quote:

[..]

Dat lijkt me sowieso een goed plan. Ik zie liever dat we christelijke vluchtelingen hier opvangen en de islamisten ergens in het midden oosten.
pi_155244146
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat lijkt me sowieso een goed plan. Ik zie liever dat we christelijke vluchtelingen hier opvangen en de islamisten ergens in het midden oosten.
Rare gedachten gang. Waarom zou je een christelijke vluchteling uit het Midden Oosten wel op willen vangen, en een islamitische vluchteling uit dezelfde regio niet?

Zit mijns inziens net zo'n grote cultuurkloof tussen.
pi_155244192
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:24 schreef Ludd het volgende:

[..]

Rare gedachten gang. Waarom zou je een christelijke vluchteling uit het Midden Oosten wel op willen vangen, en een islamitische vluchteling uit dezelfde regio niet?

Zit mijns inziens net zo'n grote cultuurkloof tussen.
Omdat de islam niet thuishoort in het westen. Dat kunnen we nu naar decennia aan islamitische import wel stellen. Overal in westerse maatschappijen zijn spanningen met islamisten omdat de culturele verschillen niet overbrugbaar zijn. Mensen leven niet met elkaar maar naast elkaar.
pi_155244262
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Omdat de islam niet thuishoort in het westen. Dat kunnen we nu naar decennia aan islamitische import wel stellen. Overal in westerse maatschappijen zijn spanningen met islamisten omdat de culturele verschillen niet overbrugbaar zijn. Mensen leven niet met elkaar maar naast elkaar.
Kan jij aantonen dat Christenen uit dezelfde regio beter integreren dan moslims?
pi_155244263
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar er zitten helemaal niet zoveel echte oorlogsvluchtelingen bij. Als die mensen van die 42 procent zich dat realiseren, dan blijft er van dat draagvlak niet zoveel meer over.
Hoe weet je dat?
pi_155244282
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Omdat de islam niet thuishoort in het westen.
Het christendom ook niet.
pi_155244451
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Dat weet jij ook.
pi_155244470
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat weet jij ook.
Nee. Jij ook niet.

edit:

Hier heb je wat getalletjes. Roep maar hoe je die 'meerderheid' aan nepvluchtelingen bij elkaar sprokkelt.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2015 19:44:01 ]
pi_155245054
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Jij ook niet.

edit:

Hier heb je wat getalletjes. Roep maar hoe je die 'meerderheid' aan nepvluchtelingen bij elkaar sprokkelt.
Laat ik stellen dat ik de indruk begin te krijgen dat het met de hoeveelheid echte oorlogsvluchtelingen wel meevalt.

En ik heb nu geen zin om zo'n document te gaan zitten doorspitten. Samenvatting?
pi_155245121
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Laat ik stellen dat ik de indruk begin te krijgen dat het met de hoeveelheid echte oorlogsvluchtelingen wel meevalt.

En ik heb nu geen zin om zo'n document te gaan zitten doorspitten. Samenvatting?
Samenvatting: vrijwel allemaal komen ze uit oorlogsgebieden.
pi_155245456
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Samenvatting: vrijwel allemaal komen ze uit oorlogsgebieden.
Oké, bedankt.
pi_155245490
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Oké, bedankt.
Tot uw dienst.
pi_155246442
Enquête Fort Europa

'Minder, minder, minder... behalve als het 'echte' vluchtelingen zijn'

Hoe denken Nederlanders over vluchtelingen: moeten er meer of minder worden toegelaten? En: moeten het oorlogsvluchtelingen zijn of mogen ze ook economische motieven hebben? De Volkskrant vroeg onderzoeksbureau I&O Research de mening van de Nederlander te peilen onder een representatieve groep van ruim tweeduizend personen.

DOOR MAARTJE BAKKER EN FOKKE OBBEMA
Liever minder vluchtelingen

Bijna de helft van de Nederlanders wil dat er minder vluchtelingen naar ons land komen. Dat zijn zeker niet alleen aanhangers van de PVV. Ook onder kiezers van VVD, CDA en SP klinkt die roep luid. En onder die van 50Plus. Daartegenover staan de kiezers van GroenLinks, ChristenUnie en PvdA, waarvan de aanhang in meerderheid voor meer vluchtelingen is. 'Je ziet gigantische verschillen afhankelijk van politieke voorkeur', zegt Peter Kanne, onderzoeker van I&O Research. GroenLinks en PVV vormen de uitersten: terwijl maar 6 procent van de GroenLinks-stemmers minder vluchtelingen wil, geldt dat voor 95 procent van de PVV'ers. Naast deze links-rechtstegenstelling is er een verband met opleidingsniveau. Van de hoogopgeleiden wil 33 procent meer vluchtelingen, van de laagopgeleiden maar 9 procent. 'Laagopgeleiden hebben zelf eerder het gevoel erdoor te worden getroffen', luidt de verklaring van Kanne.

Ongeveer één op tien Nederlanders vindt dat er geen enkele vluchteling het land meer binnen zou moeten komen. Van de grote minderheid (45 procent) die minder vluchtelingen wil komt 80 procent uit op: niet meer dan 5.000. Ter vergelijking: vorig jaar werden er bijna 25 duizend asielaanvragen gedaan, waarvan het merendeel werd toegewezen.
Want vol is vol

Holland is volland, schrijft een van de respondenten. Hij verwoordt er de mening van velen mee, want wel 250 keer noemen mensen het woord 'vol' als verklaring voor hun weerzin tegen vluchtelingen. Ze vinden Nederland klein en overbevolkt. 'Dit kleine landje, zoek maar een rijk land uit', zegt iemand. Ook vol: de opvangcentra. Het is aan veel mensen niet onopgemerkt voorbijgegaan dat de doorstroom van asielzoekers naar huurwoningen stagneert. Maar ook bij het toekennen van woningen zit een bron van ergernis: nogal wat mensen die minder vluchtelingen willen, vinden het onrechtvaardig dat vluchtelingen wel een huis krijgen en Nederlanders niet. Eerst moeten de Nederlandse ouderen/daklozen/armen/werklozen maar eens aan de beurt komen voor een woning/ geld/werk. Bovendien ziet men een alternatief voor de vluchtelingen in eigen land: 'Opvang in de regio.' Politici zeggen dat, het electoraat zegt het hun na.
Maar mensen in nood moet he helpen

De minderheid van 24 procent die meer vluchtelingen wil, redeneert omgekeerd. We kunnen het best betalen, als rijk en westers land, vinden zij: 'Er is nog ruimte en verpleeghuizen kunnen worden omgebouwd.' Bijna vijftig keer valt het woord 'plicht'. Als in: 'Vluchtelingen opvangen is een algemeen menselijke plicht.' Of: 'Het is onbeschoft om mensen die aan je deur kloppen niet te ontvangen.' Ook genoemd: de Nederlandse traditie op dit vlak. 'Vanuit onze christelijke traditie zijn we het ook verplicht (de barmhartige Samaritaan). Stel dat Groot-Brittannië de Engelandvaarders de deur had gewezen? En we worden er alleen maar beter van. Leiden en Manchester waren nooit zo groot geworden zonder Vlaamse vluchtelingen.'
Milder bij meer kennis

Veel ondervraagden onderschatten hoeveel vluchtelingen er zijn. De helft denkt aan drie miljoen of minder, terwijl alleen al uit Syrië meer mensen zijn gevlucht. In werkelijkheid zijn er wereldwijd 58 miljoen vluchtelingen van wie er 562 duizend in Europa om asiel vroegen in 2014 en 24.515 in Nederland. Leg mensen deze cijfers voor en ze zeggen vaker dat Nederland meer vluchtelingen moet opnemen. 'Als de urgentie duidelijk wordt gemaakt, zie je dat de compassie toeneemt', zegt onderzoeker Kanne. Maar ook dan zijn er nog meer tegenstanders (39 procent) dan voorstanders (31 procent).
Oorlogsvluchtelingen welkom

Oorlogsvluchtelingen kunnen duidelijk op een warmere ontvangst rekenen dan economische vluchtelingen, die op zoek zijn naar een beter bestaan. Oorlogsvluchtelingen worden vaak 'echte vluchtelingen' genoemd. Slechts een kwart van de mensen is van mening dat er van hen minder moeten worden toegelaten. Kanne: 'Kennelijk beïnvloeden economische migranten sterk het beeld dat mensen hebben van alle vluchtelingen. Voor opname van meer oorlogsvluchtelingen is wel een groter draagvlak.'
Economische vluchtelingen moeten daar blijven

Economische vluchtelingen zijn absoluut niet populair. Maar 8 procent vindt dat er meer van hen naar Nederland mogen komen. Ook kiezers van PvdA, GroenLinks en CU, voorstanders van een ruimhartiger asielbeleid, zien een toename niet zitten. Wel 50 keer worden ze aangeduid als 'gelukszoekers', een woord waaruit de afkeer van hun komst blijkt. In de publieke perceptie komen zij vooral het land binnen: '95 procent van de individuen die Nederland binnenkomt zijn gelukszoekers', luidt een reactie. Zo extreem denken de meeste ondervraagden niet, maar de schatting is dat gemiddeld de helft economisch vluchteling is. In werkelijkheid werd vorig jaar driekwart van de asielvragen ingewilligd, dat betekent dat die mensen daadwerkelijk gevaar liepen. 'Mensen oordelen hard over economische vluchtelingen', concludeert Kanne. Kennelijk geloven weinig personen de redenering dat Nederland door de vergrijzing meer mensen van buiten nodig heeft. Zelfs driekwart van de D66-stemmers spreekt een voorkeur voor minder economische migranten uit; bij PvdA-kiezers ligt dat op 55 procent. Ongeveer één op de drie ondervraagden vindt het een goed idee economische migranten voor twee of drie jaar toe te laten, met een terugkeerplicht. 60 procent gelooft daar niet in.
Herverdeling over Europa is een goed idee

Hoewel maar een kwart van de bevolking vindt dat Nederland meer vluchtelingen zou moeten opnemen, stemt een behoorlijke meerderheid in met herverdeling van asielzoekers over Europa. Dat brengt met zich mee dat vluchtelingen vanuit Griekenland en Italië worden overgebracht naar Nederland, waardoor er hier meer vluchtelingen aankomen. Kennelijk voelen Nederlanders toch een zekere solidariteit met deze Zuid-Europese landen.
Maar we moeten vooral ter plekke ingrijpen

Onder zowel voorstanders als tegenstanders van meer opvang in Nederland is de stelling populair dat Europese overheden financieel veel meer moeten bijdragen aan opvang in de regio. Voor de tegenstanders is meer geld besteden aan opvang elders een manier vluchtelingen toch te helpen, terwijl ook degenen die asielzoekers in de armen sluiten ervoor voelen: niet iedereen kan de gevaarlijke reis naar Europa maken. Zo vinden alle politieke voorkeuren, behoudens de PVV, elkaar op dit punt: 64 procent van de VVD'ers en 82 procent van de PvdA'ers tonen zich voorstanders. Dat ook de huidige coalitie hierop inzet, kan geen toeval zijn.
En hier op straat streng controleren

Het was een van de gevoeligste pijnpunten in het regeerakkoord: de strafbaarstelling van illegaliteit. Nadat er een opstand onder PvdA-leden was uitgebroken, zag de partij ervan af. Een verstandige zet, blijkt gezien de houding van de eigen achterban: maar 32 procent is voor het controleren van illegaliteit op straat. Daar staat een robuuste meerderheid van tweederde van alle Nederlanders tegenover die voor is.
Kleine meerderheid vindt azc in de buurt acceptabel

Hoe reageren Nederlanders wanneer de vluchtelingencrisis in hun directe levenssfeer doordringt? Stel er komt een asielzoekerscentrum met driehonderd vluchtelingen in een straal van vijfhonderd meter van uw huis, hoe reageert u dan? Dat leidt tot ronduit enthousiasme bij 11 procent, terwijl de grootste groep het weliswaar niet leuk vindt, maar de noodzaak ervan toch wel inziet. Een krappe meerderheid van 52 procent heeft er geen probleem mee. Daar staat tegenover dat een kleine minderheid van 15 procent het 'verschrikkelijk' vindt.
VERANTWOORDING

Het onderzoeksinstituut I&O Research uit Enschede voerde van donderdag 6 augustus tot en met zondag 9 augustus 2015 op verzoek van de Volkskrant een online-onderzoek uit naar de kennis, houding en standpunten van Nederlanders van 18 jaar en ouder ten aanzien van de vluchtelingenstromen in Nederland en Europa. In totaal hebben in deze periode 2.084 Nederlanders deelgenomen aan het onderzoek. Het I&O Research Panel is geworven op basis van aselecte personen- en huishoudensteekproeven (geen zelfaanmelding). De respondenten hebben geen financiële vergoeding gehad voor hun aanmelding voor het panel. Ook voor deelname aan dit onderzoek kregen respondenten geen vergoeding.

De onderzoeksresultaten zijn na herweging op geslacht, leeftijd, regio en stemgedrag (met de Tweede Kamerverkiezingen van 2012 als uitgangspunt) representatief voor Nederlanders van 18 jaar en ouder wat betreft deze achtergrondkenmerken. De onderzoekers zijn Peter Kanne en Laurens Klein Kranenburg.

Het volledige onderzoeksrapport is te vinden via volkskrant.nl.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2015 20:55:33 ]
pi_155246491
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:17 schreef Manke het volgende:
maar waarom hun leven riskeren voor west-europa als ze ook naar buurlanden kunnen? Omdat ze in west-europa willen blijven
Mooie cirkelredenering, maar een slechte argumentatie.
pi_155246665
"vluchtelingen"? Het zijn nagenoeg allemaal economische gelukszoekers. En die kunnen we hier echt niet gebruiken. De Randstad kraakt uit zijn voegen, liever minder mensen in dit land dan meer.
pi_155246670
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
De TT is exact de kop van de Volkskrant.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Enquête Fort Europa

'Minder, minder, minder... behalve als het 'echte' vluchtelingen zijn'

Hmja. Niet echt.
pi_155246686
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:57 schreef BlauweSporttas het volgende:
"vluchtelingen"? Het zijn nagenoeg allemaal economische gelukszoekers. En die kunnen we hier echt niet gebruiken. De Randstad kraakt uit zijn voegen, liever minder mensen in dit land dan meer.
Nog zo eentje...

Heb je ook een onderbouwing bij die bewering?
pi_155246734
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nog zo eentje...

Heb je ook een onderbouwing bij die bewering?
Ja, wanneer ze in Turkije aangekomen zijn willen ze door naar Griekenland. Als ze eenmaal in Griekenland zijn willen ze door naar Duitsland / Nederland / UK. Het zijn bovendien allemaal jonge mannen. Nee, weg er mee.
pi_155246771
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:59 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ja, wanneer ze in Turkije aangekomen zijn willen ze door naar Griekenland. Als ze eenmaal in Griekenland zijn willen ze door naar Duitsland / Nederland / UK. Het zijn bovendien allemaal jonge mannen. Nee, weg er mee.
Dat is geen onderbouwing.

O, en weg met jou.
pi_155246783
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 20:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[..]

Hmja. Niet echt.
pi_155246784
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is geen onderbouwing.

dat bepaal jij dus even niet
pi_155246798
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:00 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

dat bepaal jij dus even niet
De argumentatieleer wel.
pi_155246802
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
+1 voor jou.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:02:12 #199
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_155246824
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:55 schreef loni55 het volgende:
Ach als het economisch slecht gaat krijg je dit.
Voor je het weet gaan wij massaal met rubberbootjes naar Libië :')

Hoe is het draagvlak voor vluchtelingen uit Europa in Libië eigenlijk?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:22:57 #200
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_155247568
Wat vluchtelingen?
http://nieuws.tpo.nl/2015(...)r-leven-gevaar-liep/

‘Europa is niet veiliger dan Turkije, maar gewoon beter voor ons’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')