abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155241661
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien wordt hij niet direct vervolgd
Kortom, dit soort verhalen zijn nogal ehm...
Moeilijk te geloven. In eerste instantie een tranentrekker van jewelste, maar bij wat meer graafwerk komen de vragen vanzelf.
pi_155241667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze niet naar huis kunnen? Er zijn gewoon nog regio's in Syrië waar niet wordt gevochten.
Als ergens een burgeroorlog is vind ik dat je mensen niet naar dat land kunt terugsturen, ook niet als een deel nog redelijk veilig zou zijn en zeker niet als daar een dictator aan de macht is. Als mensen vrijwillig gaan vind ik het prima.
pi_155241693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ergens een burgeroorlog is vind ik dat je mensen niet naar dat land kunt terugsturen, ook niet als een deel nog redelijk veilig zou zijn en zeker niet als daar een dictator aan de macht is. Als mensen vrijwillig gaan vind ik het prima.
Waarom zou je mensen niet naar een veilig gebied mogen terugsturen ?
pi_155241695
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kortom, dit soort verhalen zijn nogal ehm...
Moeilijk te geloven. In eerste instantie een tranentrekker van jewelste, maar bij wat meer graafwerk komen de vragen vanzelf.
Tranentrekker? Die man gedraagt zich alles behalve als een slachtoffer.

En misschien had Karskens wat meer door moeten vragen. Dan hadden we net iets meer geweten over die man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155241702
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lees even het artikel, dan praten we verder. Je bent niet op de hoogte van waar de rest het over heeft en dat maakt dit gesprek nogal moeilijk.
Dat ik het niet met je eens ben maakt niet dat ik iets niet gelezen heb.
pi_155241751
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zou je mensen niet naar een veilig gebied mogen terugsturen ?
Omdat er in het totale land een burgeroorlog is en dus de veiligheid niet gegarandeerd is. Het is geen opgedeeld land met stabiele delen waar respect is voor mensenrechten, het is totale chaos waarbij nergens een betrouwbaar bestuur is.
pi_155241753
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan zet je ze hier maar in werkkampen waar ze niet vanaf mogen tot die burgeroorlog voorbij is en ze weer naar huis kunnen om de puin te ruimen.
pi_155241842
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dan zet je ze hier maar in werkkampen waar ze niet vanaf mogen tot die burgeroorlog voorbij is en ze weer naar huis kunnen om de puin te ruimen.
Als dat jouw mening is vind ik het prima. Ik heb meer respect voor mensen dan ze als slaven in een werkkamp te zetten omdat er in hun thuisland oorlog is.
pi_155241960
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als dat jouw mening is vind ik het prima. Ik heb meer respect voor mensen dan ze als slaven in een werkkamp te zetten omdat er in hun thuisland oorlog is.
Was wat sarcastisch en uiteraard lijkt dat me ook geen mensvriendelijke oplossing, althans... heb ooit al eens een soort van genuanceerder idee geopperd:

De mensen die hier al zijn maar nog niet zijn uitgeprocedeerd moet je gewoon vrijwillig in integratiekampen kunnen stoppen. Niet meewerken aan je integratieproces is adios... de kantjes er van aflopen is... :W

Werk je wel mee, dan kun je bij goed gedrag en goede inzet uiteindelijk Nederlander worden. Echter, de selectieprocedure is streng maar rechtvaardig en er zullen mensen afvallen en op het vliegtuig gezet worden.

Toetsing op extreem religieus gedachtegoed zal ook plaatsvinden. Heb je moeite met scheiding tussen kerk en staat.... de groeten :W

Uiteraard moeten de voorzieningen goed zijn in dergelijke kampen. Naast de tijd die men krijgt om Nederlandse les en een eventuele andere studie te volgen, werkt men hard (naar eerlijkheid) om alvast delen van die studie terug te betalen. Dit zal in eerste instantie simpel productiewerk zijn, of overheidsprojecten in de (wegen- / spoor-) bouw bijvoorbeeld. Vrije tijd is er natuurlijk ook voor deze mensen.

De vrije tijd moet het eerste jaar in het kamp worden doorgebracht. Indien de resultaten goed zijn, mag men af en toe van het kamp om van de samenleving te proeven. Misbruikt men dit voorrecht, dan kan dat betekenen dat men terug mag naar land van herkomst...

Edit: En maak meteen een toffe reality soap waarbij diverse vluchtelingen 24/7 worden gevolgd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2015 17:53:51 ]
pi_155242031
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
De mensen die hier al zijn maar nog niet zijn uitgeprocedeerd moet je gewoon vrijwillig in integratiekampen kunnen stoppen. Niet meewerken aan je integratieproces is adios... de kantjes er van aflopen is... :W

Werk je wel mee, dan kun je bij goed gedrag en goede inzet uiteindelijk Nederlander worden. Echter, de selectieprocedure is streng maar rechtvaardig en er zullen mensen afvallen en op het vliegtuig gezet worden.

Volgens mij is het juist de bedoeling dat de opvang maar tijdelijk is en dat men teruggaat zodra het er veilig is. Men werpt nu juist belemmeringen op zodat die mensen niet zo makkelijk kunnen werken.

Jij mag dat natuurlijk willen veranderen maar ik denk niet dat veel partijen het met je eens zijn. Zelf vind ik ook dat men meer zou moeten doen aan voorbereiden van de terugkeer dan integratie in Nederland.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:17:35 #161
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_155242569
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 16:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Het gros gaat juist naar buurlanden in Azië en Afrika :')
ja, de meeste gaan naar Turkije en Libanon, maar waarom hun leven riskeren voor west-europa als ze ook naar buurlanden kunnen? Omdat ze in west-europa willen blijven, niet onbegrijpelijk.
pi_155243246
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 17:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist de bedoeling dat de opvang maar tijdelijk is en dat men teruggaat zodra het er veilig is. Men werpt nu juist belemmeringen op zodat die mensen niet zo makkelijk kunnen werken.
Dat klopt, maar dat blijkt ook geen succes te zijn. Nu kost het veel geld en ik vind dat je als gelukszoeker / vluchteling best wat terug mag doen voor je bed, bad, brood regeling.

quote:
Jij mag dat natuurlijk willen veranderen maar ik denk niet dat veel partijen het met je eens zijn. Zelf vind ik ook dat men meer zou moeten doen aan voorbereiden van de terugkeer dan integratie in Nederland.
Ergens heb je wel gelijk, maar ik vind ook weer niet dat niemand een kans moet krijgen zich hier te kunnen vestigen.
pi_155243284
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat blijkt ook geen succes te zijn. Nu kost het veel geld en ik vind dat je als gelukszoeker / vluchteling best wat terug mag doen voor je bed, bad, brood regeling.

[..]

Ergens heb je wel gelijk, maar ik vind ook weer niet dat niemand een kans moet krijgen zich hier te kunnen vestigen.
Bed bad en brood geldt voor mensen die geen asiel krijgen en uitgezet moeten worden, ik neem toch aan dat je die niet aan het werk wil hebben in Nederland.
pi_155243425
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bed bad en brood geldt voor mensen die geen asiel krijgen en uitgezet moeten worden, ik neem toch aan dat je die niet aan het werk wil hebben in Nederland.
Klopt, maar mensen die in de procedure zitten krijgen kosten toch ook gewoon geld.

Die mensen kunnen voor the time being wellicht aan het werk gezet worden om een ondergrondse tunnel naar de VS te graven.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:54:32 #165
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_155243446
Zeer misleidende kop. Er is wel degelijk draagvlak voor meer vluchtelingen, als je de tekst goed leest.

O en zijn niet eigenlijk alle vluchtelingen oorlogsvluchteling, als je ook de indirecte vlucht a.g.v. armoede meetelt?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_155243473
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:54 schreef Andromache het volgende:
Zeer misleidende kop. Er is wel degelijk draagvlak voor meer vluchtelingen, als je de tekst goed leest.
No shit?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:56:30 #167
138876 Andromache
pi_155243476
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

No shit?
25% noem ik niet 'geen draagvlak'
pi_155243563
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 18:56 schreef Andromache het volgende:

[..]

25% noem ik niet 'geen draagvlak'
In dit specifieke geval is dat nu dan maar even wel "geen draagvlak". ;)
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:01:43 #169
138876 Andromache
pi_155243586
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik begrijp helemaal niets van je post
pi_155243627
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:01 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik begrijp helemaal niets van je post
Ah joh, doe eens je best. :)
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:04:02 #171
138876 Andromache
pi_155243642
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah joh, doe eens je best. :)
Ik ga koken.
pi_155243659
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:04 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik ga koken.
Eet smakelijk :)
pi_155243663
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In dit specifieke geval is dat dan nu maar even "bijzonder veel draagvlak".

Volgens het artikel uit de OP:

"Maar voor oorlogsvluchtelingen bestaat coulance, want slechts een kwart van de ondervraagden vindt dat er van hen minder zouden moeten komen, terwijl 42 procent een hoger aantal acceptabel vindt."
pi_155243742
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In dit specifieke geval is dat dan nu maar even "bijzonder veel draagvlak".

Volgens het artikel uit de OP:

"Maar voor oorlogsvluchtelingen bestaat coulance, want slechts een kwart van de ondervraagden vindt dat er van hen minder zouden moeten komen, terwijl 42 procent een hoger aantal acceptabel vindt."
Maar er zitten helemaal niet zoveel echte oorlogsvluchtelingen bij. Als die mensen van die 42 procent zich dat realiseren, dan blijft er van dat draagvlak niet zoveel meer over.
pi_155243769
En nu? Zijn er al oplossingen? We zijn toch zo slim? >:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')