abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2015 @ 11:35:07 #51
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_155585495
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 06:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dump die krant, scheelt geld, je hoeft je hoofd minder leeg te maken en je hebt meer tijd om te lopen. *O*
Ha, die krant is ook ter ontspanning, hoor. :Y
Maar bedankt voor het meedenken.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_155600310
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 22:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat is ook lekker.
Ik heb keep running maar heb ze niet gebruikt. Vond het ingewikkeld. Heb wel een schema van runkeeper gebruikt voor 10 km binnen het uur. Dat haalde ik niet maar als je de trainingen volgt en tegen t einde zelf evt de tempo's of afstanden wat verlaagt is het erg leuk!
Oke, ik ga wel eerst googlen wat Keep running precies inhoudt. Aan de ene kant lijkt het me ook chill om gewoon zelf te bedenken hoe ik naar de 10 km toe ga werken. Weet alleen nog niet precies hoe.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik vind Couch 2 5 K en vervolgens 5 -10 K veel fijner dan Evy. Daar wordt alleen gezegd wanneer je moet lopen, wandelen of andere dingen en niet de hele tijd dat gezever van haar. Ik zet dan Runkeeper er bij aan om de afstand en het tempo te meten en gewoon eigen muziek. Heerlijk!
Zit daar ook muziek bij? Heb vorig keer met luisterboek op mijn telefoon gelopen en dat is me zeer goed bevallen!!!

quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 06:14 schreef bazbo het volgende:
Ik heb tegenwoordig drie of vier routes/rondjes waarvan ik weet dat ik er zeker een half uur over doe. Dat betekent dat ik mijn telefoon en alles thuis kan laten, nergens aan hoef te denken en compleet mijn hoofd leeg kan lopen. Ik vind dat heerlijk.
Dat is heerlijk ja. :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 06:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dump die krant, scheelt geld, je hoeft je hoofd minder leeg te maken en je hebt meer tijd om te lopen. *O*
:o Nooo!!! De krant (op zaterdag dan) is heilig! :6

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:39 schreef luc.sken het volgende:
Vorige week 2 km gelopen, was mijn eerste keer, nu een week verder is eindelijk mijn spierpijn weg. Doelstelling om aan 5 km (recreanten)wedstrijden mee te kunnen doen in de buurt. Wel op passen voor blessures aangezien mijn uithoudingsvermogen wel prima is door het fietsen, dus nu maar rustig opbouwen. :)
Succes! :)
pi_155601577
Heb dit schema gevonden voor de 5-10 km: https://www.start-to-run.be/loopschema/loopschema-5-tot-10-kilometer.pdf


Dat vind ik interessant om te volgen en kan ik in mijn sporthorloge invoeren. :) Dan kan ik naar luisterboeken blijven luisteren tijdens het lopen i.p.v. Evy en haar huppelmuziek. *O*

Maar goed eerst nog even die 5 km goed onder de knie krijgen. :)
pi_155602737
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:26 schreef NewBalance het volgende:
Heb dit schema gevonden voor de 5-10 km: https://www.start-to-run.be/loopschema/loopschema-5-tot-10-kilometer.pdf


Dat vind ik interessant om te volgen en kan ik in mijn sporthorloge invoeren. :) Dan kan ik naar luisterboeken blijven luisteren tijdens het lopen i.p.v. Evy en haar huppelmuziek. *O*

Maar goed eerst nog even die 5 km goed onder de knie krijgen. :)
Bij coach to 5k of 10k zit geen muziek. Dus dat is prettig, ze zeggen alleen dat je moet rennen of wandelen. Dus ik zet gewoon eigen muziek aan en dan hoor je af en toe tussendoor wat je moet doen. Of in jouw geval kun je dus gewoon je luisterboek aanzetten.
pi_155617036
Woohoo NewBalance *O* gefeliciteerd met je overwinning! Evy de eindbaas is verslagen! Nou mogen we allebei een stukje taart om onze overwinning te vieren. :Y

Ik was een beetje afwezig hier de laatste tijd, zelf heb ik nu 3 keer les 27 gelopen, maar ik had helaas niet zoveel tijd, dus heb het maar 1 keer per week gedaan. Zo schiet het niet op natuurlijk, want ik blijf doodgaan elke keer. Vanaf nu beloof ik mezelf verbetering. Eind oktober wordt hier trouwens een zombierace georganiseerd, is 5 km en dan zijn er zombies die je proberen te grijpen. Leek me wel leuk, alhoewel het meer lol is dan serieus rennen. Alhoewel... ik denk dat ik best hard ren als er zombies achter me aanzitten.
pi_155623434
Hoi allemaal,

Ik ga zo hardloopschoenen kopen en weer eens beginnen met hardlopen. Ik heb dit al een paar keer eerder gedaan, maar de klad kwam er steeds in omdat ik op moment aartslui kan zijn. Wish me luck!

Ik heb de mp3's gedownload van podrunner intervals, de Couch to 5K training, in 9 weken bouw je dan met intervaltraining op tot 5 km hardlopen. Ik ben benieuwd of ik de eerste keer weer mijn longen uitkots of dat het meevalt. :')

Ondanks dat ik eigenlijk heel graag meteen elke dag wil gaan trainen zal ik proberen mezelf te beheersen en om de dag te lopen. *)
pi_155649633
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:58 schreef Polenbatser het volgende:
Woohoo NewBalance *O* gefeliciteerd met je overwinning! Evy de eindbaas is verslagen! Nou mogen we allebei een stukje taart om onze overwinning te vieren. :Y

Ik was een beetje afwezig hier de laatste tijd, zelf heb ik nu 3 keer les 27 gelopen, maar ik had helaas niet zoveel tijd, dus heb het maar 1 keer per week gedaan. Zo schiet het niet op natuurlijk, want ik blijf doodgaan elke keer. Vanaf nu beloof ik mezelf verbetering. Eind oktober wordt hier trouwens een zombierace georganiseerd, is 5 km en dan zijn er zombies die je proberen te grijpen. Leek me wel leuk, alhoewel het meer lol is dan serieus rennen. Alhoewel... ik denk dat ik best hard ren als er zombies achter me aanzitten.
Cool! Ga je die zombiesrun doen? :D Ga je niet slecht lopen omdat je niet door een zombie gepakt wil worden? Ik zou door mijn serieuze angst voor blessures en zombies niet meedoen.... :') :@

Ik ben Evy-af en loop nu niet meer echt op tijden maar op afstand. Ik loop 5 km en zie achteraf hoe lang ik daar over gedaan heb. Mag maximaal 2 x een rustmoment van 1 minuut inplannen van mezelf. Tenzij ik me fysiek echt niet goed voel. Mentaal mag ik me niet meer aanstellen. ;) Ik kan het, tsjakka! :D

Loop 2 x in de week, loop het liefst 3 x maar mijn leven is of te druk of ik heb meer dagen herstel nodig. Vind het nog lastig om te bepalen welke pijntjes erbij horen en welke pijntjes je serieus moet nemen. Maar goed over 2 weken mijn eerste techniektraining en daarna zie ik wel verder. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hoi allemaal,

Ik ga zo hardloopschoenen kopen en weer eens beginnen met hardlopen. Ik heb dit al een paar keer eerder gedaan, maar de klad kwam er steeds in omdat ik op moment aartslui kan zijn. Wish me luck!

Ik heb de mp3's gedownload van podrunner intervals, de Couch to 5K training, in 9 weken bouw je dan met intervaltraining op tot 5 km hardlopen. Ik ben benieuwd of ik de eerste keer weer mijn longen uitkots of dat het meevalt. :')

Ondanks dat ik eigenlijk heel graag meteen elke dag wil gaan trainen zal ik proberen mezelf te beheersen en om de dag te lopen. *)
Succes! :) Laat weten hoe het je vergaat.
Wat voor schoenen heb je gekocht? Loop analyse gedaan of gewoon een paar gekocht?

Ik ga zo 5 km hardlopen met mijn luisterboekkie op. Heb er zin in! :P

Update:
Gelopen: 5 km in 35 minuten met 1 minuut wandelen erin verwerkt.
Conclusie: nog steeds niveau 'tong uit de bek'! :P :D

[ Bericht 2% gewijzigd door NewBalance op 29-08-2015 13:41:59 (update) ]
pi_155734391
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:21 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Cool! Ga je die zombiesrun doen? :D Ga je niet slecht lopen omdat je niet door een zombie gepakt wil worden? Ik zou door mijn serieuze angst voor blessures en zombies niet meedoen.... :') :@

Ik ben Evy-af en loop nu niet meer echt op tijden maar op afstand. Ik loop 5 km en zie achteraf hoe lang ik daar over gedaan heb. Mag maximaal 2 x een rustmoment van 1 minuut inplannen van mezelf. Tenzij ik me fysiek echt niet goed voel. Mentaal mag ik me niet meer aanstellen. ;) Ik kan het, tsjakka! :D

Loop 2 x in de week, loop het liefst 3 x maar mijn leven is of te druk of ik heb meer dagen herstel nodig. Vind het nog lastig om te bepalen welke pijntjes erbij horen en welke pijntjes je serieus moet nemen. Maar goed over 2 weken mijn eerste techniektraining en daarna zie ik wel verder. :)

[..]

Succes! :) Laat weten hoe het je vergaat.
Wat voor schoenen heb je gekocht? Loop analyse gedaan of gewoon een paar gekocht?

Ik ga zo 5 km hardlopen met mijn luisterboekkie op. Heb er zin in! :P

Update:
Gelopen: 5 km in 35 minuten met 1 minuut wandelen erin verwerkt.
Conclusie: nog steeds niveau 'tong uit de bek'! :P :D

Ik ben nog niet begonnen :@ er kwamen allemaal dingen tussen. Leuke dingen, en ook sportieve dingen.

Omdat ik nog niet weet of ik het echt tof ga vinden heb ik qua schoenen een middenweg gekozen, ik wilde geen crapzooi omdat ik zuinig ben op mijn lijf en niet over een paar maanden allerlei spierklachten wil hebben, maar aan de andere kant wilde ik ook niet de hoofdprijs betalen. Nu weet ik wel waar ik op moet letten bij het kopen van schoenen, en heb me in de winkel laten adviseren. Ik had een paar schoenen met flexibele zool op het oog (Nike Free 5.0) maar vond die te duur, plus dat de winkelmedewerker me dat afraadde omdat het gebrek aan demping voor klachten kan zorgen.

Uiteindelijk heb ik een middenweg gekozen, wel een flexibele zool, maar ook wat demping.
Nike Flex Experience. Ik heb ze aangehad, door de winkel gerend en even geprobeerd of ze ergens schuurden, knelden of juist te los zaten maar ze zaten eigenlijk meteen goed dus meegenomen. Kostten me 80 euro, plus een inlegzool van 15 euro, vond ik een mooie middenweg qua prijs.
  dinsdag 1 september 2015 @ 16:03:08 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155734908

Ik volg hem altijd; hij was bezig met het trainen van de UTMB. Maar goed, deze maand lekker doortrainen en aan het einde van de maand de 10k aan willen raken :)

[ Bericht 14% gewijzigd door xzaz op 01-09-2015 16:09:34 ]
  dinsdag 1 september 2015 @ 17:53:49 #60
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_155737332
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:21 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Cool! Ga je die zombiesrun doen? :D Ga je niet slecht lopen omdat je niet door een zombie gepakt wil worden? Ik zou door mijn serieuze angst voor blessures en zombies niet meedoen.... :') :@

Ik ben Evy-af en loop nu niet meer echt op tijden maar op afstand. Ik loop 5 km en zie achteraf hoe lang ik daar over gedaan heb. Mag maximaal 2 x een rustmoment van 1 minuut inplannen van mezelf. Tenzij ik me fysiek echt niet goed voel. Mentaal mag ik me niet meer aanstellen. ;) Ik kan het, tsjakka! :D

Loop 2 x in de week, loop het liefst 3 x maar mijn leven is of te druk of ik heb meer dagen herstel nodig. Vind het nog lastig om te bepalen welke pijntjes erbij horen en welke pijntjes je serieus moet nemen. Maar goed over 2 weken mijn eerste techniektraining en daarna zie ik wel verder. :)

[..]

Succes! :) Laat weten hoe het je vergaat.
Wat voor schoenen heb je gekocht? Loop analyse gedaan of gewoon een paar gekocht?

Ik ga zo 5 km hardlopen met mijn luisterboekkie op. Heb er zin in! :P

Update:
Gelopen: 5 km in 35 minuten met 1 minuut wandelen erin verwerkt.
Conclusie: nog steeds niveau 'tong uit de bek'! :P :D

Loop n keer wat rustiger :) dan herstel je ook meteen sneller. Dikke kans dat het al veel soepeler voelt als je er 1 of 2 minuten extra voor neemt. En elke keer 5 km is ook niet nodig. Beetje afwisselen tussen rustig 5 km, wat sneller iets minder ver (bijv 4 km) en iets Evy achtigs met snelle en langzame stukjes is bijv heel fijn.
Elke keer tong uit de bek levert ook meer kans op blessures.

En succes mevrouwvoorjou!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_155740476
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:53 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Loop n keer wat rustiger :) dan herstel je ook meteen sneller. Dikke kans dat het al veel soepeler voelt als je er 1 of 2 minuten extra voor neemt. En elke keer 5 km is ook niet nodig. Beetje afwisselen tussen rustig 5 km, wat sneller iets minder ver (bijv 4 km) en iets Evy achtigs met snelle en langzame stukjes is bijv heel fijn.
Elke keer tong uit de bek levert ook meer kans op blessures.

En succes mevrouwvoorjou!
Bedankt voor je advies. Heb vandaag ook een rustige intervaltraining gedaan. :Y
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:35:10 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_155743953
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 19:46 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies. Heb vandaag ook een rustige intervaltraining gedaan. :Y
^O^ super!! Hoe voelde dat? Ben ook erg benieuwd om te horen hoe je ervan gaat herstellen.

Ik probeer zelf nu ook wat rustiger te trainen en dat is vandaag voor t eerst gelukt. Voelt bij mij wel fijn, morgen verwacht ik geen spierpijn :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_155755785
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

^O^ super!! Hoe voelde dat? Ben ook erg benieuwd om te horen hoe je ervan gaat herstellen.

Ik probeer zelf nu ook wat rustiger te trainen en dat is vandaag voor t eerst gelukt. Voelt bij mij wel fijn, morgen verwacht ik geen spierpijn :)
Heb je vaak last van spierpijn?

Ik neem vaak 2 dagen rust tussen het hardlopen door. Soms voel ik de volgende dag aan mijn voeten dat ik gelopen heb, soms ook niet maar om die reden dus 2 dagen herstelrust en echt niet lopen als ik iets voel. Volgende week begint mijn eerste techniek training. Dan laat ik mijn 'loopje' onder de loep nemen. Daar valt vast het een en ander te verbeteren. :Y
Ik denk dat ik soms pijntjes heb doordat ik slordig heb gelopen door vermoeidheid. Ik moet dus meer gaan intervallen, rustmomentjes inplannen.
Wat ik soms doe, is met met mijn voeten zo'n crossfitt-rol of balletje over de vloer rollen ter massage. :P
  woensdag 2 september 2015 @ 17:16:28 #64
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_155763458
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:27 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Heb je vaak last van spierpijn?

Ik neem vaak 2 dagen rust tussen het hardlopen door. Soms voel ik de volgende dag aan mijn voeten dat ik gelopen heb, soms ook niet maar om die reden dus 2 dagen herstelrust en echt niet lopen als ik iets voel. Volgende week begint mijn eerste techniek training. Dan laat ik mijn 'loopje' onder de loep nemen. Daar valt vast het een en ander te verbeteren. :Y
Ik denk dat ik soms pijntjes heb doordat ik slordig heb gelopen door vermoeidheid. Ik moet dus meer gaan intervallen, rustmomentjes inplannen.
Wat ik soms doe, is met met mijn voeten zo'n crossfitt-rol of balletje over de vloer rollen ter massage. :P
Nee, niet echt. Soms moeie benen de dag na het lopen. Spierpijn is alleen als ik echt los ga :P
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_155798938
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Soms moeie benen de dag na het lopen. Spierpijn is alleen als ik echt los ga :P
Wat versta jij onder losgaan? :P Ben je al een doorgewinterde hardloper? :D
pi_155799589
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:43 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Wat versta jij onder losgaan? :P Ben je al een doorgewinterde hardloper? :D
Dat ik een training een beetje op mn max loop of een wedstrijdje.
Ja, ik loop al wat langer.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_155824211
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:54 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat ik een training een beetje op mn max loop of een wedstrijdje.
Ja, ik loop al wat langer.
Altijd handig een beetje expertise in een beginners topic. :Y
  vrijdag 4 september 2015 @ 21:44:28 #68
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_155827151
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:21 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Altijd handig een beetje expertise in een beginners topic. :Y
:D
Niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar ik vind het wel leuk om mee te denken en om te zien hoe goed jullie vooruit gaan :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_155904167
Vandaag 3 x 12 minuten gelopen.

Woensdag mijn eerste hardlooples. Ben benieuwd. :)
pi_155930473
Ik sluit me aan bij dit topic. Eerder dit jaar met wat vriendinnen ons ingeschreven voor de 5km, beetje geoefend en deze uitgelopen in juni. Ons ingeschreven voor een nieuwe loop van 5km, deze staat gepland op 20 september. Afgelopen juli was ik goed bezig met trainen, trainde zo'n 3x per week en ging steeds beter. Steeds grotere rondjes ook van 5 - 7,5 km. Laatste tijd erg druk gehad en de moed niet zo op kunnen brengen, dus al hele tijd niet meer wezen rennen (zeker een maand). Ik ga zo even een rondje doen met mijn huisgenootje, dus ik hoop dat het mee gaat vallen! Iemand misschien tips om toch de komende twee weken nog zo effectief mogelijk te trainen voor de loop van 20 september?
pi_155931571
Nog 3 weken te gaan voor de 6.5 km hardloop. De 3 km haal ik, Ik train netjes door !
pi_155969137
Vandaag les 2 van Evy gelopen.
Soms dacht ik dat het niet meer ging maar achteraf ging het eigenlijk best goed :)
Nu alleen nog leren te combineren met mijn andere sportactiviteiten.
pi_155971857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 11:19 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag les 2 van Evy gelopen.
Soms dacht ik dat het niet meer ging maar achteraf ging het eigenlijk best goed :)
Nu alleen nog leren te combineren met mijn andere sportactiviteiten.
ik heb er 2 dagen later spierpijn in mijn kuiten van :P

anyway, goed bezig!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_155973943
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:24 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik heb er 2 dagen later spierpijn in mijn kuiten van :P

anyway, goed bezig!
Ik heb (nog) niet echt spierpijn, maar wel een heel lichaam dat zwaar aan voelt.
pi_155992376
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 11:19 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag les 2 van Evy gelopen.
Soms dacht ik dat het niet meer ging maar achteraf ging het eigenlijk best goed :)
Nu alleen nog leren te combineren met mijn andere sportactiviteiten.
Wat voor andere sportactiviteiten doe je nog? Heb je daarmee al wat uithoudingsvermogen opgebouwd? Dan gaat Evy je ook zeker lukken. :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:55 schreef rianne1994 het volgende:
Ik sluit me aan bij dit topic. Eerder dit jaar met wat vriendinnen ons ingeschreven voor de 5km, beetje geoefend en deze uitgelopen in juni. Ons ingeschreven voor een nieuwe loop van 5km, deze staat gepland op 20 september. Afgelopen juli was ik goed bezig met trainen, trainde zo'n 3x per week en ging steeds beter. Steeds grotere rondjes ook van 5 - 7,5 km. Laatste tijd erg druk gehad en de moed niet zo op kunnen brengen, dus al hele tijd niet meer wezen rennen (zeker een maand). Ik ga zo even een rondje doen met mijn huisgenootje, dus ik hoop dat het mee gaat vallen! Iemand misschien tips om toch de komende twee weken nog zo effectief mogelijk te trainen voor de loop van 20 september?
Geen tips. Tsja 1 tip: overbelast jezelf niet. :Y
En ga je het redden? :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')