abonnement Unibet Coolblue
pi_155161939




- De vorige delen van deze reeks -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155172279
Ik heb weleens de gedachte gehad om mijn eigen taal te ontwikkelen. Natuurlijk wordt de taal gebaseerd op de bestaande talen.

Ik twijfel vooral of ik de taal agglutinerend (zoals het Turks) of niet (zoals het Nederlands) maak. Al zou ik me moeten richten op het ontdekken van meer talen, zodat ik weet waar ik over praat, haha. Maar als Tolkien het kan, kan ik het ook.

Als eerste zou ik de Spaanse manier van leestekens (uitroepteken en vraagteken) noteren overnemen. Je weet wel, die staan ondersteboven aan het begin van de zin en zoals wij het kennen aan het einde van de zin. Zo weet je al voordat je aan de zin begint of de zin vragend is en of je de nadruk ergens op legt.

¿Je vindt jezelf wel heel pienter of niet dan, zarGon?
¡Wat een stom idee, zarGon!

En lidwoorden, ja, dat wordt of eentje of geen.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 10:10:33 #3
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155172507
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mocht je hulp nodig hebben met je website kun je dat hier vragen... :P.
Gister beetje aan de slag gegaan met WP, maar werd onderbroken met andere dingen.

Misschien is squarespace wel handig :o
pi_155172631
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:10 schreef Che_ het volgende:

[..]

Gister beetje aan de slag gegaan met WP, maar werd onderbroken met andere dingen.

Misschien is squarespace wel handig :o
Wat wil je eigenlijk?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 10:17:51 #5
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155172655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat wil je eigenlijk?
Website voor in de categorie horeca
pi_155172720
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:17 schreef Che_ het volgende:

[..]

Website voor in de categorie horeca
Weinigzeggend...

Wil je een website waar je (statische - niet veranderende) informatie toont over een restaurant? Of is het complexer dan dat?
pi_155172811
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:17 schreef Che_ het volgende:

[..]

Website voor in de categorie horeca
Zie je hier iets leuks?

https://wrapbootstrap.com/search?q=restaurant.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 10:31:31 #8
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155172966
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Weinigzeggend...

Wil je een website waar je (statische - niet veranderende) informatie toont over een restaurant? Of is het complexer dan dat?
Promotie. Foto's, menu en info/route/contact etc.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 10:35:40 #9
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155173073
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:24 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zie je hier iets leuks?

https://wrapbootstrap.com/search?q=restaurant.
Zijn mooi, alleen iets te uitgebreid.
pi_155173125
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:35 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zijn mooi, alleen iets te uitgebreid.
Je kunt ze minder uitgebreid maken door wat je niet gebruikt te verwijderen.

Ik zou zelf een template van die website aanraden, vooral ook omdat ze mobielvriendelijk zijn (maak het scherm maar anders iets smaller, je zult zien dat alles meeschaalt en zo). Heb je alleen wel wat HTML-kennis voor nodig.

Maar maak anders maar eerst gebruik van zo'n website waar je alles zelf gemakkelijk kunt plaatsen. Inhoud is belangrijker dan het uiterlijk in eerste instantie.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 10:46:25 #11
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155173316
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je kunt ze minder uitgebreid maken door wat je niet gebruikt te verwijderen.

Ik zou zelf een template van die website aanraden, vooral ook omdat ze mobielvriendelijk zijn (maak het scherm maar anders iets smaller, je zult zien dat alles meeschaalt en zo). Heb je alleen wel wat HTML-kennis voor nodig.

Maar maak anders maar eerst gebruik van zo'n website waar je alles zelf gemakkelijk kunt plaatsen. Inhoud is belangrijker dan het uiterlijk in eerste instantie.
Ik was al aan HTML en CSS begonnen via codeacademy en wat andere sites en het is niet moeilijk, maar wel tijdrovend. Helaas heb ik daar momenteel niet de tijd ervoor. Ik zal die templates checken. Koop je het eenmalig en dan via een html editor aanpassen naar wens en zelf ergens hosten?
pi_155173396
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:46 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ik was al aan HTML en CSS begonnen via codeacademy en wat andere sites en het is niet moeilijk, maar wel tijdrovend. Helaas heb ik daar momenteel niet de tijd ervoor. Ik zal die templates checken. Koop je het eenmalig en dan via een html editor aanpassen naar wens en zelf ergens hosten?
- Alleen kopen als je er ook echt tijd in kan investeren. Het is voor een beginner wel moeilijk om 'het even af te hebben'...
- Ja, je betaalt eenmalig (en kan daarmee ook eventuele updates aan de template downloaden).
- Kans bestaat dat een HTML-editor de template kan verneuken. Het is verstandiger om zelf de code te wijzigen.
- Inderdaad, zelf hosten.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 10:59:54 #13
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155173612
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

- Alleen kopen als je er ook echt tijd in kan investeren. Het is voor een beginner wel moeilijk om 'het even af te hebben'...
- Ja, je betaalt eenmalig (en kan daarmee ook eventuele updates aan de template downloaden).
- Kans bestaat dat een HTML-editor de template kan verneuken. Het is verstandiger om zelf de code te wijzigen.
- Inderdaad, zelf hosten.
Maar waar wijzig je de code zelf als het niet in een editor is?

In principe zijn er ook dergelijke templates voor wordpress en joomla die je makkelijker kan aanpassen of niet?

Heb je btw ervaring met squarespace?
pi_155173702
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:59 schreef Che_ het volgende:

[..]

Maar waar wijzig je de code zelf als het niet in een editor is?
Notepad. Of Notepad++.

Tientallen tekstverwerkers zijn er geschikt voor. :P. Hier zie je er 70: http://www.skilledup.com/articles/best-html-editors.

quote:
In principe zijn er ook dergelijke templates voor wordpress en joomla die je makkelijker kan aanpassen of niet?
Ligt eraan wat je onder aanpassen verstaat. Hier en daar tekst wijzigen of een kleur veranderen, ja; wil je meer, dan moet je ook meer kennis van zaken hebben.

Verder moet je de pakketten die je noemt up-to-date houden, dat hoeft niet met een template die je met de hand aanpast. En, de goede templates zijn betaald (voor WordPress in ieder geval).

quote:
Heb je btw ervaring met squarespace?
Nope.
[/quote]
pi_155173865
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:58 schreef zarGon het volgende:
Ik heb weleens de gedachte gehad om mijn eigen taal te ontwikkelen. Natuurlijk wordt de taal gebaseerd op de bestaande talen.

Ik twijfel vooral of ik de taal agglutinerend (zoals het Turks) of niet (zoals het Nederlands) maak. Al zou ik me moeten richten op het ontdekken van meer talen, zodat ik weet waar ik over praat, haha. Maar als Tolkien het kan, kan ik het ook.

Als eerste zou ik de Spaanse manier van leestekens (uitroepteken en vraagteken) noteren overnemen. Je weet wel, die staan ondersteboven aan het begin van de zin en zoals wij het kennen aan het einde van de zin. Zo weet je al voordat je aan de zin begint of de zin vragend is en of je de nadruk ergens op legt.

¿Je vindt jezelf wel heel pienter of niet dan, zarGon?
¡Wat een stom idee, zarGon!

En lidwoorden, ja, dat wordt of eentje of geen.
Ik heb een beter idee; ondersteun mij met Turks leren.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155173957
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:12 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik heb een beter idee; ondersteun mij met Turks leren.
Les 1: De uitspraak van de Nederlandse 'hoger' in het Engels is "nee" in het Turks.

Ergo: hayır (lees: 'higher').

Extra informatie over "hayır":
Turken knikken niet naar rechts en links om 'nee' te zeggen zoals Nederlanders, maar knikken verticaal naar boven. En alleen naar boven, niet heen en weer (boven -> beneden -> boven).

Deze meneer doet een aardige poging:

Het is een mevrouw, haha, wat ik toch gemeen! Tevens hoor je bij die knik ook een 'nee'-geluid te maken met de tong.
pi_155174069
Volgens mij neem je me in het ootje met dat knikken.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155174180
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:22 schreef Beach het volgende:
Volgens mij neem je me in het ootje met dat knikken.
Nee. :')
pi_155174302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Les 1: De uitspraak van de Nederlandse 'hoger' in het Engels is "nee" in het Turks.

Ergo: hayır (lees: 'higher').

Extra informatie over "hayır":
Turken knikken niet naar rechts en links om 'nee' te zeggen zoals Nederlanders, maar knikken verticaal naar boven. En alleen naar boven, niet heen en weer (boven -> beneden -> boven).

Deze meneer doet een aardige poging:

Het is een mevrouw, haha, wat ik toch gemeen! Tevens hoor je bij die knik ook een 'nee'-geluid te maken met de tong.
Doe je ook zo een cih geluid erbij? Doe ik altijd.
pi_155174313
Ow en de wenkies erbij he
pi_155174360
Les 2:

Handgebaren, daar moet je mee oppassen in het zuiden van Europa en ook in Turkije. Ik raad het met klem af om de volgende handgebaren te vermijden in het openbaar:


Hoewel dit voor de Nederlander een doodnormale OK-teken is en dus een positieve connotatie heeft, heeft het in Turkije een negatieve betekenis. De Turken nemen de vorm natuurlijk weer zo enorm serieus (HET LIJKT OP EEN ANUS, HAHA), dat een veel voorkomende betekenis in Turkije van dat teken "homoseksueel" is. Dus vooral niet wijzen naar iemand en dan een OK-teken met de hand maken, want Turken vinden het over het algemeen niet zo chill om voor homosensueel uitgemaakt te worden. Een andere betekenis is dat je een asshole (haha!) bent. ¿Snap je?


Blijkbaar is dit ook onschuldig in Nederland en heet het de neuzenklem... De zogenoemde fig sign.

Het betekent "NAHHHH!". Wanneer je het niet eens bent met een vriend (!) trek je de NAHHH!

Er is nog een geavanceerde vorm van de NAH! waarbij je je arm gebruikt om het handgebaar extra kracht bij te zetten. Kan leiden tot eerwraak, haha.

Extra info:
De middelvinger is niet zo populair in Turkije, je komt over als een kneusje als je het gebruikt.

De linkerhand wordt gezien als de onreine hand, daar maken Turken hun billen dan ook schoon mee! En ja, zo'n fontein in de wc zelf is simpelweg een briljante toevoeging!
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:36:12 #22
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155174366
Dat is echt zo'n 'nee' als je zeker bent van je zaak.

"Abi ik gehoord c-klas beter dan e-klas"

*"Nee"

*met kin omhoog
*het tsk-geluidje erbij is optioneel
pi_155174415
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:33 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Doe je ook zo een cih geluid erbij? Doe ik altijd.
Tuurlijk, zonder de cıh lijkt het net alsof je een parkinson hebt, zit je een beetje raar te doen met je nek. Haha, skkl.
pi_155174418
Gebruiken jullie ook nog een handgebaar om het boze oog af te weren?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:41:06 #25
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155174497
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Notepad. Of Notepad++.

Tientallen tekstverwerkers zijn er geschikt voor. :P. Hier zie je er 70: http://www.skilledup.com/articles/best-html-editors.

[..]

Ligt eraan wat je onder aanpassen verstaat. Hier en daar tekst wijzigen of een kleur veranderen, ja; wil je meer, dan moet je ook meer kennis van zaken hebben.

Verder moet je de pakketten die je noemt up-to-date houden, dat hoeft niet met een template die je met de hand aanpast. En, de goede templates zijn betaald (voor WordPress in ieder geval).

[..]

Nope.

Up-to-date houden is niet zo belangrijk of van toepassing. Ik ga even checken komende tijd, thanks.
pi_155174536
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:22 schreef Beach het volgende:
Volgens mij neem je me in het ootje met dat knikken.
Nope.

Naar boven (en achteren) toe: nee.
Naar beneden (en voren) toe: ja.

Wel eenmalig, eh, niet heen en weer blijven gaan. Bij de 'ja' komt er een '?h?h' (de Nederlandse 'uhuh') vrij.

Turkse gebaren zijn compact, net zoals hun taal. Turken zijn zelf ook compact, in de breedte, haha.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2015 11:43:34 ]
pi_155174588
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Tuurlijk, zonder de cıh lijkt het net alsof je een parkinson hebt, zit je een beetje raar te doen met je nek. Haha, skkl.
En wat doe je als je evet bedoelt?
pi_155174589
?h?h :')

ıhıh, dus.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:44:38 #29
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155174615
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:38 schreef Beach het volgende:
Gebruiken jullie ook nog een handgebaar om het boze oog af te weren?
Ik draai meestal met polsen. Dat betekent naast 'wat is er' ook 'wie the fuck ben jij nou weer?? :') '
pi_155174637
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nope.

Naar boven (en achteren) toe: nee.
Naar beneden (en voren) toe: ja.

Wel eenmalig, eh, niet heen en weer blijven gaan. Bij de 'ja' komt er een '?h?h' (de Nederlandse 'uhuh') vrij.

Turkse gebaren zijn compact, net zoals hun taal. Turken zijn zelf ook compact, in de breedte, haha.
okee bedankt
dit soort dingen leer je meestal niet uit een tekstboek
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155174756
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:43 schreef zarGon het volgende:
?h?h :')

ıhıh, dus.
Ik doe een soort van hm hm. :@

Wat zeg je als je iets zat bent?

Ik zeg altijd yav he yav he.
pi_155175062
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:45 schreef Beach het volgende:

[..]

okee bedankt
dit soort dingen leer je meestal niet uit een tekstboek
Les 3:

Wat komt er allemaal bijkijken als je met een Turkse wil zijn? Nou, nadat je doet alsof je haar ouders prachtige mensen vindt en braaf ja-knikt tegen de vader die weer eens zit te vloeken over Israël en de Turkse strijdkrachten aanmoedigt om nog harder op te treden tegen de PKK (wel af en toe een sipje nemen van de Turkse thee voor je), de ontmoetingsceremonie overleeft en de maanden daarop geaccepteerd getolereerd bent in de familie, ga je natuurlijk eerst meteen volop de rem trappen, JE WIL NAMELIJK NIET BESNEDEN WORDEN!.

Geef het maar op en laat je je besnijden. Bedoel, een auto zonder dak is chill, een cabriolet-penis is, ehm, wonderschoon. En zo'n blote eikel is goed voor de weerstand ( ;) ).

Goed, je bent besneden... Je kunt de lange route en de korte route nemen... De korte route heeft 2, de lange heeft 3 stappen.

Kort - 2 stappen: verloving (nişan), de stap die vooraf gaat aan het trouwen, en het trouwen zelf.
Lang - 3 stappen: söz (je wordt aan elkander beloofd, zeg maar), verloving en of course: trouwen.

Het trouwen doe je natuurlijk tweemaal, de ene keer voor een imam (islamitisch) en de andere keer voor de wet.

De termen die je vanaf dat moment mag gebruiken:
- Baba: vader (en geen "peder", srsly). Uitspraak: ba-ba (de 'a' niet verlengen!).
- Anne (eventueel: ana): moeder. Uitspraak: an-ne (niet "anne").
- Enişte: dat is wat je bent voor het zusje/broertje van je partner. Uitspraak: enish-te (geen doffe e, maar een hoorbare).
- Kayınço: als het zusje van je vriendin een man heeft, noem jij hem (of hij jou) zo. Uitspraak: ka-jin-cho.

Merk je dat de vader een beetje afstandelijk doet en je niet zo leuk vindt? Leer "tavla" en versla de vader. En, wees lief voor het Turkse damesmeisje! Anders snij ik je pipi eraf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2015 12:01:50 ]
pi_155175150
:')
pi_155175477
Les 5:

Klokkijken en het berekenen van de leeftijden!

Zoals ik al eerder zei, de Turkse taal is compact. De Turken hebben geen 10 over half, twintig over en weten de klok wel juist af te lezen vergeleken met de Nederlanders (*uitleg hieronder).

Er zijn verschillende tussen de jongere en de oudere generatie. Ik begin met de oudere:

10 voor 1 = 1 uur.
Kwart voor 1 = 1 uur.
Half 1 = 1 uur.
10 voor half 2 (13:20) = 2 uur.

Het zijn verdomme altijd hele uren en ze ronden altijd af (naar boven!). De jongere generatie is natuurlijk specifieker, die zeggen de precieze tijd. Dit is de reden waarom zoveel Turkse jongeren een horloge dragen en/of in het bezit zijn van een smartphone: Turkse moeders overdrijven graag wat betreft de tijd.


10 over half = 20 voor (het uur) in het Turks.
Twintig over = 20 over (het uur) in het Turks.
Half 4 = half drie (het is verdomme 15:30). In het Turks is het "drie half", maar dat terzijde.
12.30/00.30 = yarım - de tijd is is "half/helft"...

Meer hierover (het berekenen van de leeftijden) later, nu eerst mijn lunchpauze.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2015 13:06:30 ]
pi_155175909
Memories en shout out nr oma die mij en nichtjes in de nacht kwam melden te slapen, want "het is 5 uur (werkelijke tijd half 3) en de vogels fluiten al (ken geen vertaling van otmek).

Ga door Zargon.
pi_155177045
Les 5, deel 2:

Het berekenen van de leeftijden...

De oudere generatie berekent altijd op basis van gebeurtenissen. Vraag jjij (je heet eventjes Hasan) hoe oud die ene Ahmet en Mehmet zijn (die toevallig bijna even oud zijn als je vader), zal het berekenen zo gaan:
- Ahmet is getrouwd toen jij werd geboren.
- Jij werd geboren toen je oma in 1980 in haar voet werd geschoten (er was toen chaos in Turkije en dus dat is makkelijk te onthouden!).
- Mehmet kreeg 6 maanden later dan Ahmet de uitnodiging voor dienstplicht. Toen Mehmet 2 jaar later terugkwam, werd jij (Hasan) geboren.

Conclusie: geen idee, maar je hebt wel een aantal punten je waarop je kan inhaken voor de verhalen van oma.

En, Turkse ouderen tellen de eerste levensjaar stiekem mee. Er is namelijk iets zoals "gün almak" ('een dag genomen hebben'). Dat betekent dat je een dag hebt afgesnoept van je nieuwe levensjaar. Stel, je bent geboren op 25 januari; volgens de Nederlander ben je op 24 januari 20 jaar, en op 25 januari 21 jaar. Volgens de Turkse ouderen ben je allang 21 op 24 januari en op 25 januari heb je een dag genomen van je 22ste levensjaar (en word je dus als een 22-jarige gezien).

Ingewikkeld? Ja, maar dat is hogere wiskunde op z'n Turks.

De jongere generatie pakt gewoon zijn smartphone erbij, opent de calculator en laat het harde denkwerk over aan het stomme apparaat. Kom op zeg, wie doet er nog aan hoofdrekenen.

Edit: en, en, en, oooh! Je hebt nooit de juiste leeftijd; je bent of te jong (om je ergens mee te bemoeien) of je bent te oud (en dus wijs) om je niet in te laten met de kinderlijke dingen. Hoe dan ook, het is een constant gevecht om gehoord te worden. Trouwens, wanneer je 26 bent, zal je constant aanhoren dat je bijna 30 bent. Het lijkt wel een ziekte, dat naar boven afronden...

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2015 13:28:31 ]
pi_155177157
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:15 schreef zarGon het volgende:
Les 5:

Klokkijken en het berekenen van de leeftijden!

Zoals ik al eerder zei, de Turkse taal is compact. De Turken hebben geen 10 over half, twintig over en weten de klok wel juist af te lezen vergeleken met de Nederlanders (*uitleg hieronder).

Er zijn verschillende tussen de jongere en de oudere generatie. Ik begin met de oudere:

10 voor 1 = 1 uur.
Kwart voor 1 = 1 uur.
Half 1 = 1 uur.
10 voor half 2 (13:20) = 2 uur.

Het zijn verdomme altijd hele uren en ze ronden altijd af (naar boven!). De jongere generatie is natuurlijk specifieker, die zeggen de precieze tijd. Dit is de reden waarom zoveel Turkse jongeren een horloge dragen en/of in het bezit zijn van een smartphone: Turkse moeders overdrijven graag wat betreft de tijd.


10 over half = 20 voor (het uur) in het Turks.
Twintig over = 20 over (het uur) in het Turks.
Half 4 = half drie (het is verdomme 15:30). In het Turks is het "drie half", maar dat terzijde.
12.30/00.30 = yarım - de tijd is is "half/helft"...

Meer hierover (het berekenen van de leeftijden) later, nu eerst mijn lunchpauze.
IK DACHT DAT DIT AAN MIJN MOEDER LAG.
pi_155177658
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:21 schreef zarGon het volgende:
Les 5, deel 2:

Het berekenen van de leeftijden...

De oudere generatie berekent altijd op basis van gebeurtenissen. Vraag jjij (je heet eventjes Hasan) hoe oud die ene Ahmet en Mehmet zijn (die toevallig bijna even oud zijn als je vader), zal het berekenen zo gaan:
- Ahmet is getrouwd toen jij werd geboren.
- Jij werd geboren toen je oma in 1980 in haar voet werd geschoten (er was toen chaos in Turkije en dus dat is makkelijk te onthouden!).
- Mehmet kreeg 6 maanden later dan Ahmet de uitnodiging voor dienstplicht. Toen Mehmet 2 jaar later terugkwam, werd jij (Hasan) geboren.

Conclusie: geen idee, maar je hebt wel een aantal punten je waarop je kan inhaken voor de verhalen van oma.

En, Turkse ouderen tellen de eerste levensjaar stiekem mee. Er is namelijk iets zoals "gün almak" ('een dag genomen hebben'). Dat betekent dat je een dag hebt afgesnoept van je nieuwe levensjaar. Stel, je bent geboren op 25 januari; volgens de Nederlander ben je op 24 januari 20 jaar, en op 25 januari 21 jaar. Volgens de Turkse ouderen ben je allang 21 op 24 januari en op 25 januari heb je een dag genomen van je 22ste levensjaar (en word je dus als een 22-jarige gezien).

Ingewikkeld? Ja, maar dat is hogere wiskunde op z'n Turks.

De jongere generatie pakt gewoon zijn smartphone erbij, opent de calculator en laat het harde denkwerk over aan het stomme apparaat. Kom op zeg, wie doet er nog aan hoofdrekenen.

Edit: en, en, en, oooh! Je hebt nooit de juiste leeftijd; je bent of te jong (om je ergens mee te bemoeien) of je bent te oud (en dus wijs) om je niet in te laten met de kinderlijke dingen. Hoe dan ook, het is een constant gevecht om gehoord te worden. Trouwens, wanneer je 26 bent, zal je constant aanhoren dat je bijna 30 bent. Het lijkt wel een ziekte, dat naar boven afronden...
_O- _O-

Fucking herkenbaar als we t hebben over hoe oud mijn moeder echt is. Waarschijnlijk xx omdat ten tijde van haar geboorte haar zus xx toen zwanger was van kind xx.
pi_155179461
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:21 schreef zarGon het volgende:
Les 5, deel 2:

Het berekenen van de leeftijden...

De oudere generatie berekent altijd op basis van gebeurtenissen. Vraag jjij (je heet eventjes Hasan) hoe oud die ene Ahmet en Mehmet zijn (die toevallig bijna even oud zijn als je vader), zal het berekenen zo gaan:
- Ahmet is getrouwd toen jij werd geboren.
- Jij werd geboren toen je oma in 1980 in haar voet werd geschoten (er was toen chaos in Turkije en dus dat is makkelijk te onthouden!).
- Mehmet kreeg 6 maanden later dan Ahmet de uitnodiging voor dienstplicht. Toen Mehmet 2 jaar later terugkwam, werd jij (Hasan) geboren.

Conclusie: geen idee, maar je hebt wel een aantal punten je waarop je kan inhaken voor de verhalen van oma.

En, Turkse ouderen tellen de eerste levensjaar stiekem mee. Er is namelijk iets zoals "gün almak" ('een dag genomen hebben'). Dat betekent dat je een dag hebt afgesnoept van je nieuwe levensjaar. Stel, je bent geboren op 25 januari; volgens de Nederlander ben je op 24 januari 20 jaar, en op 25 januari 21 jaar. Volgens de Turkse ouderen ben je allang 21 op 24 januari en op 25 januari heb je een dag genomen van je 22ste levensjaar (en word je dus als een 22-jarige gezien).

Ingewikkeld? Ja, maar dat is hogere wiskunde op z'n Turks.

De jongere generatie pakt gewoon zijn smartphone erbij, opent de calculator en laat het harde denkwerk over aan het stomme apparaat. Kom op zeg, wie doet er nog aan hoofdrekenen.

Edit: en, en, en, oooh! Je hebt nooit de juiste leeftijd; je bent of te jong (om je ergens mee te bemoeien) of je bent te oud (en dus wijs) om je niet in te laten met de kinderlijke dingen. Hoe dan ook, het is een constant gevecht om gehoord te worden. Trouwens, wanneer je 26 bent, zal je constant aanhoren dat je bijna 30 bent. Het lijkt wel een ziekte, dat naar boven afronden...
Gister nog een hele discussie over gehad. _O-
Protège moi de mes désirs.
pi_155180249
Les 6:

Op vakantie met Turken!

Als Nederlander weet je dat vakantie een tijd van ontspannen betekent en dat je dus situaties moet vermijden die tot stress kunnen leiden. Turken daarentegen zullen bewust en onbewust allerlei keuzes maken die zullen leiden tot stress.

Neem nou de vakantiedatum. Een Nederlander weet weken (zoniet maanden) van tevoren wanneer hij/zij op vakantie zal gaan. Dat is natuurlijk enorm handig ende verstandig, want je op deze manier kun je je goed voorbereiden. En de Turk? Die gaat niets van tevoren plannen en laat het op zich afkomen; de Turk weet pas wanneer hij/zij op vakantie gaat als het moment daar is, er wordt altijd op het laatste moment besloten om wel of niet te gaan.

Goed, dan is er eindelijk besloten om te gaan. Niet met de auto zoals vroeger hoor, maar met het vliegtuig! Aangezien de Turk altijd problemen vraagt, vraag jij je af wat er mis kan gaan natuurlijk. Nou, de koffer van de Turk mag maar een bepaald aantal kilo's wegen. De Turk heeft daar simpelweg lak aan en zal de koffer altijd (!) tot de nok vullen en is de koffer dus altijd te zwaar. Dat weten ze stiekem ook wel voordat ze bij de inleverbalie zijn op het vliegveld, maar de Turk kan het niet laten om het toch nog te proberen. Als de Turk geluk heeft wordt de koffer geaccepteerd (THUIS WAS GEWICHT PRECIES GOED HOOR!), in het ergste geval mag degene die ze heeft gebracht naar het vliegveld de lading die te veel is weer mee naar huis nemen. Dat er lange rijen ontstaan en eigenlijk gewoon dom gedrag is, neemt de Turk voor lief.

Datum bepaald, op tijd op het vliegveld, koffers ingeleverd. Zit je dan, in het vliegtuig, eindelijk. Wat een drama, altijd. Kinderen die niet aangemaand worden om zich te gedragen, stoeltjes die asociaal naar achteren geklapt worden, noem het maar op. Dududududuuu, this is the captain speaking, the weather in Istanbul is very nice, this that, we will arrive in 10 minutes. Spannend. Zet je schrap (de landing verloopt vast prima), want je gaat iets bijzonders meemaken. Op het moment dat de piloot het vliegtuig landt op de baan, hoor je de Turken om je heen klappen. *klap, klap, klap* Na dokters en advocaten zijn de piloten de derde groep die zoveel aanzien hebben!

Aangekomen in Turkije moet je nog door de Turkse douane. De rijen daar! En oh, je merkt iets op, de Turken zijn ongemanierd, ongeduldig en hebben geen kaas gegeten van op je beurt wachten. Welkom in Turkije baby, dit is je eerste test. STAND YOUR GROUND. Trek terug, duw terug, maak jezelf groter dan je bent, doe alles, maar zorg ervoor dat mensen niet over je heen lopen en voorpiepen. Dit ga je veel vaker doen in Turkije, men heeft geen manieren daar. Geen zorgen though, na 3 dagen ben je in ingeburgerd en doe je precies hetzelfde.

Waar moet je aan denken wanneer je in Turkije bent?
- Wanneer je een Turk tegenkomt, groet hem/haar vriendelijk. Om je interesse in die persoon te tonen, vraag je beleefd "Nerelisin?". Je vraagt dan waar die persoon vandaan komt. Het antwoord zal één van 81 provincies zijn, maar reageer je - gezien je geen fuck weet over de provincies - heel positief en zeg je "tjok guu-zel" (heel mooi) (de 'g' in 'guu' spreek je uit als de Engelse 'g' in "good").
- Afspraak is afspraak geldt niet voor Turken, Turken laten je op het laatste moment weten als er plannen zijn. Wat het nog leuker maakt is dat de gemaakte plannen op het laatste moment helemaal omgegooid kunnen worden. Ja jonguh, je leeft in onzekekerheid!
- Wanneer je op bezoek bent, kun je niet meteen weg nadat je bent opgestaan en aanstalten doet om te vertrekken. Nee, je moet namelijk nog een half uur praten in knuffelen in de gang en/of voor de deur.
- Afdingen! Leer afdingen en pas dat overal toe. Nee, je hoeft je niet te schamen, het is heel normaal in Turkije.
- Doe je schoenen uit wanneer je een huis binnentreedt, viezerd.
- Niet over politiek beginnen. Dat kan leiden tot een bloedbad en dat wil je toch niet?
- Je kan elk moment aankloppen bij je buren om samen te eten, Turken hebben altijd (!) wel wat voedsel in de koelkast. Daar waar Nederlanders precies koken, koken Turken altijd te veel.
- Als men je top noemt, maken ze je uit voor homosensueel. Trap er niet in.

Wel genoeg voor nu. Geniet van je vakantie!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2015 15:34:30 ]
pi_155180289
is dit copy paste of heb jij dit daadwerkelijk verzonnen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155180320
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:31 schreef Beach het volgende:
is dit copy paste of heb jij dit daadwerkelijk verzonnen bedacht
Dit ben ik nu allemaal 'live' aan het bedenken en typen man.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2015 15:33:37 ]
pi_155180339
quote:
9s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dit ben ik nu allemaal 'live' aan het bedenken en typen man.
Oh netjes dan dat je echt die moeite voor mij doet.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155180622
Wtf? :D
pi_155180647
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:21 schreef zarGon het volgende:
Les 5, deel 2:

Het berekenen van de leeftijden...

De oudere generatie berekent altijd op basis van gebeurtenissen. Vraag jjij (je heet eventjes Hasan) hoe oud die ene Ahmet en Mehmet zijn (die toevallig bijna even oud zijn als je vader), zal het berekenen zo gaan:
- Ahmet is getrouwd toen jij werd geboren.
- Jij werd geboren toen je oma in 1980 in haar voet werd geschoten (er was toen chaos in Turkije en dus dat is makkelijk te onthouden!).
- Mehmet kreeg 6 maanden later dan Ahmet de uitnodiging voor dienstplicht. Toen Mehmet 2 jaar later terugkwam, werd jij (Hasan) geboren.

Conclusie: geen idee, maar je hebt wel een aantal punten je waarop je kan inhaken voor de verhalen van oma.

En, Turkse ouderen tellen de eerste levensjaar stiekem mee. Er is namelijk iets zoals "gün almak" ('een dag genomen hebben'). Dat betekent dat je een dag hebt afgesnoept van je nieuwe levensjaar. Stel, je bent geboren op 25 januari; volgens de Nederlander ben je op 24 januari 20 jaar, en op 25 januari 21 jaar. Volgens de Turkse ouderen ben je allang 21 op 24 januari en op 25 januari heb je een dag genomen van je 22ste levensjaar (en word je dus als een 22-jarige gezien).

Ingewikkeld? Ja, maar dat is hogere wiskunde op z'n Turks.

De jongere generatie pakt gewoon zijn smartphone erbij, opent de calculator en laat het harde denkwerk over aan het stomme apparaat. Kom op zeg, wie doet er nog aan hoofdrekenen.

Edit: en, en, en, oooh! Je hebt nooit de juiste leeftijd; je bent of te jong (om je ergens mee te bemoeien) of je bent te oud (en dus wijs) om je niet in te laten met de kinderlijke dingen. Hoe dan ook, het is een constant gevecht om gehoord te worden. Trouwens, wanneer je 26 bent, zal je constant aanhoren dat je bijna 30 bent. Het lijkt wel een ziekte, dat naar boven afronden...
Zo herkenbaar. Ik ga die discussie gewoon niet meer aan met m'n moeder. :')
pi_155180710
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:35 schreef zarGon het volgende:
Les 2:

Handgebaren, daar moet je mee oppassen in het zuiden van Europa en ook in Turkije. Ik raad het met klem af om de volgende handgebaren te vermijden in het openbaar:
Dus je raadt deze handgebaren wel aan? 😜
  donderdag 13 augustus 2015 @ 15:53:12 #47
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155180897
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:21 schreef zarGon het volgende:
Les 5, deel 2:

Het berekenen van de leeftijden...

De oudere generatie berekent altijd op basis van gebeurtenissen. Vraag jjij (je heet eventjes Hasan) hoe oud die ene Ahmet en Mehmet zijn (die toevallig bijna even oud zijn als je vader), zal het berekenen zo gaan:
- Ahmet is getrouwd toen jij werd geboren.
- Jij werd geboren toen je oma in 1980 in haar voet werd geschoten (er was toen chaos in Turkije en dus dat is makkelijk te onthouden!).
- Mehmet kreeg 6 maanden later dan Ahmet de uitnodiging voor dienstplicht. Toen Mehmet 2 jaar later terugkwam, werd jij (Hasan) geboren.

Conclusie: geen idee, maar je hebt wel een aantal punten je waarop je kan inhaken voor de verhalen van oma.

En, Turkse ouderen tellen de eerste levensjaar stiekem mee. Er is namelijk iets zoals "gün almak" ('een dag genomen hebben'). Dat betekent dat je een dag hebt afgesnoept van je nieuwe levensjaar. Stel, je bent geboren op 25 januari; volgens de Nederlander ben je op 24 januari 20 jaar, en op 25 januari 21 jaar. Volgens de Turkse ouderen ben je allang 21 op 24 januari en op 25 januari heb je een dag genomen van je 22ste levensjaar (en word je dus als een 22-jarige gezien).

Ingewikkeld? Ja, maar dat is hogere wiskunde op z'n Turks.

De jongere generatie pakt gewoon zijn smartphone erbij, opent de calculator en laat het harde denkwerk over aan het stomme apparaat. Kom op zeg, wie doet er nog aan hoofdrekenen.

Edit: en, en, en, oooh! Je hebt nooit de juiste leeftijd; je bent of te jong (om je ergens mee te bemoeien) of je bent te oud (en dus wijs) om je niet in te laten met de kinderlijke dingen. Hoe dan ook, het is een constant gevecht om gehoord te worden. Trouwens, wanneer je 26 bent, zal je constant aanhoren dat je bijna 30 bent. Het lijkt wel een ziekte, dat naar boven afronden...
"Ja, ze hebben een zoon/dochter die is net zo oud/jong als jij"


Blijkt er vaak gewoon 5-10 jaar verschil te zitten _O-
pi_155181509
Betalen in een restaurant?
Protège moi de mes désirs.
pi_155182030
_O_
pi_155182099
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:31 schreef Beach het volgende:
is dit copy paste of heb jij dit daadwerkelijk verzonnen
Wat verzonnen.zo rollen wij echt.
pi_155182395
Waar is les 4?
pi_155182466
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:40 schreef Faeroer het volgende:
Waar is les 4?
Les 4 is een skype sessie tussen mij en zargon vanavond.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155182484
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:29 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat verzonnen.zo rollen wij echt.
Het klinkt nogal stereotiep namelijk.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 13 augustus 2015 @ 16:47:07 #54
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155182597
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:42 schreef Beach het volgende:

[..]

Les 4 is een skype sessie tussen mij en zargon vanavond.
Ga je weer een poging doen om moslim te worden?
Weer een chick op het oog?
pi_155182710
zarGon _O_
pi_155186301
Wat is bass geluid irritant. Dat mensen dat niet door hebben ;(
pi_155188367
Ik ben hier voor de Turkse lessen.
full stops and exclamation marks
pi_155188504
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:10 schreef krioro het volgende:
Ik ben hier voor de Turkse lessen.
Selam bebek
pi_155188784
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:10 schreef krioro het volgende:
Ik ben hier voor de Turkse lessen.
lessen in wat?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155189177
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:16 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Selam bebek
Merhaba çiçeğim

quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

lessen in wat?
Vooral les 3 van zG is relevant.
full stops and exclamation marks
pi_155189269
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:36 schreef krioro het volgende:

[..]

Merhaba çiçeğim

[..]

Vooral les 3 van zG is relevant.
Akşama ne yedin?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:40:49 #62
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155189357
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:10 schreef krioro het volgende:
Ik ben hier voor de Turkse lessen.
Ouwe lurker
pi_155189379
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:40 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ouwe lurker
Selam inek ):O
pi_155189428
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:38 schreef Stimorol- het volgende:
Akşama ne yedin?
Barbekü :Y)

Jij? En heb je nog gewandeld?

Ik heb het idee dat google translate geen goede zinnen maakt dus ik zal jullie taal niet verder verkrachten.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:40 schreef Che_ het volgende:

[..]

Ouwe lurker
:)
full stops and exclamation marks
pi_155189590
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:42 schreef krioro het volgende:

[..]

Barbekü :Y)

Jij? En heb je nog gewandeld?

Ik heb het idee dat google translate geen goede zinnen maakt dus ik zal jullie taal niet verder verkrachten.

[..]

:)
Falafel.

Nee. Missch zo nog.

Ik werd vandaag aangesproken door iemand die ik al zeker 10 jaar niet heb gezien. Hij begon meteen over dat ik wel erg dik was geworden. Dat hij me niet wilde kwetsen, maar t mij echt niet stond.

Like. Dude.
pi_155189627
Missch is ie homo. Mijn cup D zag ie niet.
pi_155189830
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:46 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Falafel.

Nee. Missch zo nog.

Ik werd vandaag aangesproken door iemand die ik al zeker 10 jaar niet heb gezien. Hij begon meteen over dat ik wel erg dik was geworden. Dat hij me niet wilde kwetsen, maar t mij echt niet stond.

Like. Dude.
Geen vlees ;(

Wow. :') Wat zei je daarop?

Doe een regenpak aan als je gaat wandelen, er komt onweer aan.
full stops and exclamation marks
pi_155189903
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:52 schreef krioro het volgende:

[..]

Geen vlees ;(

Wow. :') Wat zei je daarop?

Doe een regenpak aan als je gaat wandelen, er komt onweer aan.
Niets. Want hij bedoelde t vast anders.

Voelde me wel gekwetst later. Hou me vast. Als dat lukt. :'(
pi_155190289
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:53 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Niets. Want hij bedoelde t vast anders.

Voelde me wel gekwetst later. Hou me vast. Als dat lukt. :'(
Is het bij Turken geen gewoonte om commentaar op gewicht te geven?

Ik kan je wel vasthouden hoor, ben groot genoeg. :)
full stops and exclamation marks
pi_155190392
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 20:46 schreef Stimorol- het volgende:

Ik werd vandaag aangesproken door iemand die ik al zeker 10 jaar niet heb gezien. Hij begon meteen over dat ik wel erg dik was geworden. Dat hij me niet wilde kwetsen, maar t mij echt niet stond.

wtf, wat een opmerking :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155191446
Ach. Opmerking 10100100220 van dit jaar. Alsof ik een BMI van 30 heb. ):O
pi_155191584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:31 schreef Stimorol- het volgende:
Ach. Opmerking 10100100220 van dit jaar. Alsof ik een BMI van 30 heb. ):O
het gaat om hoe je je voelt ;) cliche but true ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155191834
Wat een weer nu in Rotterdam. Regent pijpenstelen. En ik maar een beetje schuilen. :'(.
pi_155192069
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:39 schreef zarGon het volgende:
Wat een weer nu in Rotterdam. Regent pijpenstelen. En ik maar een beetje schuilen. :'(.
hofstad ook :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:46:00 #75
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_155192127
ik wacht op topic 1453
pi_155192150
Te warm hier, regen aub
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155192221
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:46 schreef Opsonisatie het volgende:
Te warm hier, regen aub
Als het alleen regen was...

Op sommige plekken is stroom uitgevallen zelfs.
pi_155192342
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als het alleen regen was...

Op sommige plekken is stroom uitgevallen zelfs.
yuh laat maar dan, regen en aanhang orda kalsin _O-
Het is zo vies plakkerig warm ugh
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155192363
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als het alleen regen was...

Op sommige plekken is stroom uitgevallen zelfs.
heftige bliksem hiero ook
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155192432
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

heftige bliksem hiero ook
Veel donder, weinig blimsem... Wel mooi en eng tegelijk dit. O+.

Zit inmiddels na een sprintje veilig in de auto. Dank je wel, Faraday ağabey.
pi_155192515
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Veel donder, weinig blimsem... Wel mooi en eng tegelijk dit. O+.

Zit inmiddels na een sprintje veilig in de auto. Dank je wel, Faraday ağabey.
"veilig"

>:)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155194021
Over negen maanden neemt de Turkenpopulatie in Nederland toe met enkele duizenden... :X
pi_155194192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Over negen maanden neemt de Turkenpopulatie in Nederland toe met enkele duizenden... :X
hoe dat?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:43:21 #84
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155194279
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe dat?
Er wordt gecopuleerd vanwege het weer?
pi_155194314
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:43 schreef Che_ het volgende:

[..]

Er wordt gecopuleerd vanwege het weer?
ow?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:46:02 #86
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155194359
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

ow?
Blijkbaar?
pi_155195143
quote:
99s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe dat?
:')
pi_155201634
Ik mis srs allochtonen om mij heen.
Mensen die snappen dat je niet teveel details geeft en vooral in de ochtend gewoon even je bek moet houden. :'(
pi_155201719
Misschien toch carrière switch naar schoonmaakster maken. Ik wil inmiddels dood.
pi_155202710
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 08:08 schreef Stimorol- het volgende:
Ik mis srs allochtonen om mij heen.
Mensen die snappen dat je niet teveel details geeft en vooral in de ochtend gewoon even je bek moet houden. :'(
Hey
pi_155202864
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:25 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Hey
Yo
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:43:49 #92
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155203028
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 08:08 schreef Stimorol- het volgende:
Ik mis srs allochtonen om mij heen.
Mensen die snappen dat je niet teveel details geeft en vooral in de ochtend gewoon even je bek moet houden. :'(
Met teveel allochtonen valt vaak ook niet te werken. Missen vaak afspraken en kunnen slecht tegen kritiek.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_155203443
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:43 schreef Montelly het volgende:

[..]

Met teveel allochtonen valt vaak ook niet te werken. Missen vaak afspraken en kunnen slecht tegen kritiek.
Dat doen mijn collega's anders ook.

En altijd te laat. Alltijddd
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:12:11 #94
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155203606
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:04 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat doen mijn collega's anders ook.

En altijd te laat. Alltijddd
Te laat komers, ook zon hekel aan. :X
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:12:23 #95
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155203611
QADIYA, Iraq — In the moments before he raped the 12-year-old girl, the Islamic State fighter took the time to explain that what he was about to do was not a sin. Because the preteen girl practiced a religion other than Islam, the Quran not only gave him the right to rape her — it condoned and encouraged it, he insisted.

He bound her hands and gagged her. Then he knelt beside the bed and prostrated himself in prayer before getting on top of her.

When it was over, he knelt to pray again, bookending the rape with acts of religious devotion.

“I kept telling him it hurts — please stop,” said the girl, whose body is so small an adult could circle her waist with two hands. “He told me that according to Islam he is allowed to rape an unbeliever. He said that by raping me, he is drawing closer to God,” she said in an interview alongside her family in a refugee camp here, to which she escaped after 11 months of captivity.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:12:59 #96
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155203631
http://mobile.nytimes.com(...)-rape.html?referrer=

Jammer dat ik niet hele artikel kan lezen.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:13:32 #97
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155203637
Mensen die op anderen letten of ze telaat komen :')

Let gewoon op jezelf en doe je werk.
pi_155203744
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:12 schreef Montelly het volgende:
QADIYA, Iraq — In the moments before he raped the 12-year-old girl, the Islamic State fighter took the time to explain that what he was about to do was not a sin. Because the preteen girl practiced a religion other than Islam, the Quran not only gave him the right to rape her — it condoned and encouraged it, he insisted.

He bound her hands and gagged her. Then he knelt beside the bed and prostrated himself in prayer before getting on top of her.

When it was over, he knelt to pray again, bookending the rape with acts of religious devotion.

“I kept telling him it hurts — please stop,” said the girl, whose body is so small an adult could circle her waist with two hands. “He told me that according to Islam he is allowed to rape an unbeliever. He said that by raping me, he is drawing closer to God,” she said in an interview alongside her family in a refugee camp here, to which she escaped after 11 months of captivity.
:') Dude.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:28:34 #99
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155203921


quote:
I wish the Indian Chef took the piss at Gordon: "You fucking sack of crap, you ruined a perfectly good Naan bread ! You call yourself a fucking chef you're a disgrace to all Chefs in the world...What chef doesn't know how to make bread ?!!! You ass hole GET OUT OF MY KITCHEN !"
:D
pi_155203991
This is Rottennnnn

Post die eens
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:41:34 #101
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155204216
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:31 schreef Stimorol- het volgende:
This is Rottennnnn

Post die eens


Look, you fucking idiots. It's rottttteeeeeeeeen.
pi_155204438
Gordon _O_
pi_155207404
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Over negen maanden neemt de Turkenpopulatie in Nederland toe met enkele duizenden... :X
Turken hebben wel vaker seks mag ik toch hopen :P
pi_155211580
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:43 schreef Montelly het volgende:

[..]

Met teveel allochtonen valt vaak ook niet te werken. Missen vaak afspraken en kunnen slecht tegen kritiek.
:') Spreek voor jezelf.
full stops and exclamation marks
pi_155213086
hey waar zijn jullie....ben er weer :s)
Dit gedeelte is te koop
pi_155213108
ik wil ff tshjille verfeel me w/
Dit gedeelte is te koop
pi_155213476
was gesellie...kga weer...toedels
Dit gedeelte is te koop
pi_155213485
Oké doei.
pi_155217925
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:13 schreef Che_ het volgende:
Mensen die op anderen letten of ze telaat komen :')

Let gewoon op jezelf en doe je werk.
voel je je aangesproken :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155224136
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:40 schreef Faeroer het volgende:
Waar is les 4?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:42 schreef Beach het volgende:

[..]

Les 4 is een skype sessie tussen mij en zargon vanavond.
Er valt nog zoveel over de Turk en Turkije te vertellen, dat ik niet weet waar ik kan beginnen eigenlijk. Tijdens mijn zoektoch over het onderwerp moest ik denken aan mevrouw Branning en haar voordracht over Turkse thee.


Bekijk het bovenstaande filmpje alsjeblieft. Filmpje duurt 9,5 minuten, maar het is waard. Ze bespreekt vele thema's en aspecten, je komt op een gemakkelijke manier veel te weten over Turken en Turkije.
pi_155225410
Uitbreiding op het 'nee'-schudden met de hoofd:
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:22 schreef Beach het volgende:
Volgens mij neem je me in het ootje met dat knikken.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 11:33 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Doe je ook zo een cih geluid erbij? Doe ik altijd.
Ik heb het filmpje van de mevrouw bekeken, en ze heeft meerdere video's over het schudden. Hele korte filmpjes, maar o zo veelzeggend.

"Nee" met alleen de mond:

Dit is het nee-geluid met de tong waar ik op eerder doelde. Je plaatst je tong tegen je boventanden aan (ontspan je tong, je zal het harde gedeelte van je gehemelte lichtjes voelen) en trek je tong naar binnen, hierbij zul je automatisch je ondertanden tegen tong duwen en hoor je een soort tsk-geluidje.
­
­
"Nee" met de ogen:

Je maakt je ogen groot je wenkbrauwen naar achteren te trekken. De gezichtsuitdrukking zegt "nee".
­
­
"Nee" met het hoofd:

Hiervoor al uitgelegd. Hoofd (eenmalig) - in een vloeiende beweging - naar boven en achteren toe bewegen.
­
­
Het geheel:
Turken zullen deze drie onderdelen (onbewust) tegelijk uitvoeren; zo ziet dat eruit:

En ja, het is van levensbelang om te weten hoe je "nee" moet zeggen. Turken zijn gastvrij en delen graag (ja serieus, alles behalve hun vrouw/man), dus het kan zomaar voorkomen dat je veel lokums en baklava's en böreks en theeën moet weigeren...
pi_155247207


Nederland is goed gelukt!

Én een Nederlands lichaam (lijkt nergens op, gewoon een vierkant eigenlijk - lekker houterig... :D), én laarzen (omigado, zie je zelfs in de zomer gedragen worden).
pi_155247331
Egypte en Italie is mooiste
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155247366
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:16 schreef Opsonisatie het volgende:
Egypte en Italie is mooiste
Italië heeft enge benen.
pi_155247504
Is dit vanuit mannelijk en vrouwelijk perspectief

Ik vind ook Italie het mooist
pi_155247817
Aq. Sansimi sikim.
pi_155248475
Mexico en USA. Italie is een stick figure.
pi_155249996
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:12 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]

Nederland is goed gelukt!

Én een Nederlands lichaam (lijkt nergens op, gewoon een vierkant eigenlijk - lekker houterig... :D), én laarzen (omigado, zie je zelfs in de zomer gedragen worden).
Je kan wel zien welke door mannelijke designers zijn gemaakt en welke door vrouwen. :')

Sowieso Egypte uber alles.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_155250036
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:12 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]

Nederland is goed gelukt!

Én een Nederlands lichaam (lijkt nergens op, gewoon een vierkant eigenlijk - lekker houterig... :D), én laarzen (omigado, zie je zelfs in de zomer gedragen worden).
Originele foto viel sowieso al niet meer te redden.
full stops and exclamation marks
pi_155250165
Colombia, Venezuela, Romania en South Africa zijn van die van die vrouwen met van die ongelukkige waist-to-hip ratio's. :X
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_155250370
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:42 schreef McNulty het volgende:
Colombia, Venezuela, Romania en South Africa zijn van die van die vrouwen met van die ongelukkige waist-to-hip ratio's. :X
Psssh
pi_155250430
Ben een echte Romania :9
pi_155250494
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:49 schreef Stimorol- het volgende:
Ben een echte Romania :9
hey msmessy
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_155250534
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:51 schreef McNulty het volgende:

[..]

hey msmessy
Nee. Zij was huge. Soort vwn C_c
pi_155250539
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:16 schreef Opsonisatie het volgende:
Egypte en Italie is mooiste
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:21 schreef Inspireme het volgende:
Is dit vanuit mannelijk en vrouwelijk perspectief

Ik vind ook Italie het mooist
Waar lijken jullie het meest op? Moet dit vragen voor een vriend van me.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_155250617
Italie is wel ergggggg dun.
pi_155250666
nvm
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_155250721
pi_155251000
Mcnulty, italie
pi_155251035
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:06 schreef Inspireme het volgende:
Mcnulty, italie
Eet een broodje
pi_155251077
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Eet een broodje
Laat je niet zo kennen joh.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_155251139
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:06 schreef Inspireme het volgende:
Mcnulty, italie
nice.... ^O^

maar je mag wel skwatjes doen voor vollere dijen :@
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_155251155
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:09 schreef McNulty het volgende:

[..]

Laat je niet zo kennen joh.
Why? Ik vind dat srs ongezond dun.
pi_155251236
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:12 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Why? Ik vind dat srs ongezond dun.
Aansteller.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_155251678
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Eet een broodje
Ik eet echt van alles. :)
Dit is gewoon mijn bouw. Ik weeg gewoon 57 kilo.
pi_155251737
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:29 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Ik eet echt van alles. :)
Dit is gewoon mijn bouw. Ik weeg gewoon 57 kilo.
Heeft je moeder ook jouw bouw?
pi_155251798
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:31 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Heeft je moeder ook jouw bouw?
Nope. mijn moeder is kort en voller.
pi_155251823
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:12 schreef McNulty het volgende:

[..]

nice.... ^O^

maar je mag wel skwatjes doen voor vollere dijen :@
True, ik vind dat ook wel mooier
pi_155251897
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:33 schreef Inspireme het volgende:

[..]

True, ik vind dat ook wel mooier
Dan krijg je zo'n nicole mejia lichaam.

Gotdamn wat een geile foto is dit.

we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:38:34 #140
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155251977
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:35 schreef McNulty het volgende:

[..]

Dan krijg je zo'n nicole mejia lichaam.

Gotdamn wat een geile foto is dit.

[ afbeelding ]
zij blijft gewoon O+ :9
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:40:02 #141
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155252021
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:33 schreef Inspireme het volgende:

[..]

True, ik vind dat ook wel mooier
Hey Inspire, ben je ook Turks?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_155252047
Haar bovenbenen zijn te fors :')
pi_155252062
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:41 schreef Inspireme het volgende:
Haar bovenbenen zijn te fors :')
Agree. Rare verhouding.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:43:28 #144
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155252105
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:41 schreef Inspireme het volgende:
Haar bovenbenen zijn te fors :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:41 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Agree. Rare verhouding.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_155252455
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:12 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Why? Ik vind dat srs ongezond dun.
Dat heb je niet te vinden want dat geshopte vetpercentage is niet ongezond.
full stops and exclamation marks
pi_155252463
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:41 schreef Inspireme het volgende:
Haar bovenbenen zijn te fors :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:41 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Agree. Rare verhouding.
vrouwen :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_155252568
Mejia vind ik ook niks, debiele verhoudingen/te vet.
full stops and exclamation marks
pi_155252916
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_155259339
quote:
Geil stringetje heeft ze aan...die rechtermeid
Dit gedeelte is te koop
pi_155259395
mexico egypte venezuela argentinie
Dit gedeelte is te koop
  zondag 16 augustus 2015 @ 11:18:28 #151
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155259694
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_155259758
India zeker? hahahaha...Staan ze tegenwoordig daar massaal voor in de rij?
Dit gedeelte is te koop
  zondag 16 augustus 2015 @ 11:23:19 #153
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155259783
Kos
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_155259892
Triest wat daar gebeurd man. Je ontvlucht een land vanwege oorlogsgeweld,en vervolgens kom je terecht in een land dat geteisterd wordt door n falliesement,chaos,politieke wanorde,mensen./vrouwenhandelaarshandelaars. De mannen krijgen de klappen van de griekse oproer-politie en n paar worden opgepakt. En sneaky daartussen in grijpen de mensenhandelaars in en benaderen de vrouwen en meisjes ( soms met geweld)

Welkom in Europa!!! *kots*
Dit gedeelte is te koop
pi_155259925
Alsof de Griekse autoriteiten het op n akkoordje hebben gegooid met die mensen en vrouwenhandelaars.
Dit gedeelte is te koop
pi_155259945
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:28 schreef Unreachable_ het volgende:
Triest wat daar gebeurd man. Je ontvlucht een land vanwege oorlogsgeweld,en vervolgens kom je terecht in een land dat geteisterd wordt door n falliesement,chaos,politieke wanorde,mensen./vrouwenhandelaarshandelaars. De mannen krijgen de klappen van de griekse oproer-politie en n paar worden opgepakt. En sneaky daartussen in grijpen de mensenhandelaars in en benaderen de vrouwen en meisjes ( soms met geweld)

Welkom in Europa!!! *kots*
Oorlogsgeweld? De helft van die mensen daar komt vanuit landen waar niet eens oorlog heerst.
pi_155259980
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:30 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Oorlogsgeweld? De helft van die mensen daar komt vanuit landen waar niet eens oorlog heerst.
Ik heb het over de echte slachtoffers. In dit geval de Syriers En de meiden en de vrouwen. Die worden ( nu nog steeds) door mensenhandelaars als geslacht vee verkocht.

Ik heb het niet over die economische vluchtelingen uit Bangladesh of gasten uit dat verkrachtingsland nummer 1 India.
Dit gedeelte is te koop
  zondag 16 augustus 2015 @ 11:35:02 #158
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155260016
quote:
Platte aarde

Televisiebeelden uit Griekenland tonen angstige huilende kinderen die in het holst van de nacht uit een wankele boot worden gezet, de veiligheid en vrijheid tegemoet. Het is wat de Britse onderzoeksjournalist Nick Davies ‘Platte aarde-verhalen’ noemt in zijn boek Gebakken lucht, over hardnekkige fouten in de media; iedereen gelooft het, totdat iemand onderzoek doet.
‘De tocht duurde maar 35 minuten. It was fun!’

Welnu. Niemand die ik spreek is naar Kos gevlucht omdat zijn of haar leven direct gevaar liep. Er is geen sprake van een exodus uit een oorlogsgebied. Op het vakantie-eiland in de Egeïsche Zee zie je dan ook geen oorlogsgewonden.
Smokkelmaffia

Daarbij valt de zeetocht van de vluchteling in de praktijk reuze mee. De vaartijd varieert per schip, motor-pk’s, stroming, weersomstandigheden en vertrekpunt. Degenen die uit de Turkse stad Karabag afreizen, arriveren op de noordkust, vanuit Bodrum leggen ze bij de oostkant van Kos aan. De kortste vaartijd is een half uur, de langste zo’n vier uur.

Contacten leggen met de smokkelmaffia in Turkije is heel makkelijk, zegt Syriër Feissal (33). “Als je daar in een koffieshop zit, komen ze naar je toe en vragen: ‘Wil je naar Griekenland?'”

Zelf had hij een telefoonnummer van landgenoten gekregen die in Duitsland zitten en dezelfde reis eerder maakten, dus een vertrouwd adres. “Binnen een paar uur kon ik komen. We werden verzameld op het strand. Daar lag een rubberboot en een passagier werd uitgelegd hoe de buitenboordmotor werkte. We moesten even wachten toen een Turks marineschip passeerde, dat ons trouwens niet zag. Er zaten veertig mensen op, Syriërs en Irakezen. De tocht duurde maar 35 minuten. It was fun!”
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_155260095
De beelden van afgelopen donderdag spraken toch wel anders. En de verhalen van vrouwen die slachtoffer zijn geworden van mensensmokkelaars liegen er niet om.

Typische media manipulatie dit. Het eigen straatje schoonvegen.

Jammer.
Dit gedeelte is te koop
pi_155260097
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:33 schreef Unreachable_ het volgende:

[..]

Ik heb het over de echte slachtoffers. In dit geval de Syriers En de meiden en de vrouwen. Die worden ( nu nog steeds) door mensenhandelaars als geslacht vee verkocht.

Ik heb het niet over die economische vluchtelingen uit Bangladesh of gasten uit dat verkrachtingsland nummer 1 India.
Veel vrouwen ook ja. Nee. Voornamelijk jonge mannen voor familieremigratie met een enkele boot met vrouwen en kinderen om daarop in te zoomen door de politiek om te laten zien hoe erg het wel niet is aan de pauperburgers van Europa.

Theorie 1: Europese vrouwen maken steeds minder kinderen, waardoor het onmogelijk is sociale voorzieningen voor (met name) de steeds groter wordende vergrijzingsproblematiek te financieren. De 'vluchtelingen' wel. Daarom import. 1 geopolitiek feest voor de EU.

Theorie 2: Veroorzaak frictie tussen bevolkingsgroepen (verdeel en heers), zodat zij hun pijlers op elkaar richten in plaats van de heersende elite/EU, wat is daarvoor beter dan een hele horde (kwart miljoen al dit jaar) aan 'vluchtelingen' die hun gehele familie gaan importeren?

Verkrachtingsland nr. 1 is Zuid-Afrika en nr. 2 is Zweden btw.
  zondag 16 augustus 2015 @ 11:43:12 #161
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155260145
quote:
Maak jij kans dan?
pi_155260321
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:39 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Veel vrouwen ook ja. Nee. Voornamelijk jonge mannen voor familieremigratie met een enkele boot met vrouwen en kinderen om daarop in te zoomen door de politiek om te laten zien hoe erg het wel niet is aan de pauperburgers van Europa.

Theorie 1: Europese vrouwen maken steeds minder kinderen, waardoor het onmogelijk is sociale voorzieningen voor (met name) de steeds groter wordende vergrijzingsproblematiek te financieren. De 'vluchtelingen' wel. Daarom import. 1 geopolitiek feest voor de EU.

Theorie 2: Veroorzaak frictie tussen bevolkingsgroepen (verdeel en heers), zodat zij hun pijlers op elkaar richten in plaats van de heersende elite/EU, wat is daarvoor beter dan een hele horde (kwart miljoen al dit jaar) aan 'vluchtelingen' die hun gehele familie gaan importeren?

Verkrachtingsland nr. 1 is Zuid-Afrika en nr. 2 is Zweden btw.
Theorie nr 3? Je bent toch al warm.... Ga door. Haha.

Topic verneukt. sorry mensen.
Dit gedeelte is te koop
pi_155260401
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:39 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Verkrachtingsland nr. 2 is Zweden btw.
Niet zo vreemd, zie https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rape_in_Sweden.

Het ligt er maar net aan hoe je het telt (en natuurlijk wat de definitie van verkrachting is).
pi_155260475
Waarom noemt men dit een Turken-Topic,dat terwij er maar weinig Turken reageren hier.

Ik voel me echt bijna gediscrimineerd. " Allochtonen-topic" "was beter gwst denk ik.
Dit gedeelte is te koop
pi_155260569
quote:
Wel erg eenzijdig dit verhaal lijkt mij.
pi_155260601
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 11:39 schreef Unreachable_ het volgende:
De beelden van afgelopen donderdag spraken toch wel anders. En de verhalen van vrouwen die slachtoffer zijn geworden van mensensmokkelaars liegen er niet om.

Typische media manipulatie dit. Het eigen straatje schoonvegen.

Jammer.
Er zitten zielige verhalen bij maar ook mensen die voor het geld komen. Laten we niet doen alsof het allemaal zo erg is.
pi_155260688
Nee,valt allemaal mee. 75% van Syrie ligt in puin. Honderdduizenden gezinnen ontwricht en kapotn gemaakt. Vrouwen die naakt op straat worden gedumpt door het Syrische regeringsleger en vervolgens worden de mannen die de verkrachte en lichamelijk verminkte vrouwen helpen met sluipschutters doodgeschoten. Minderjarige meiden die belanden in de balkan. Baby''s die wees zijn.

We moeten wel relativeren he? Overdrijven is des duivels. Ik neem nog een capuccino. Met n stuk appeltaart. *)
Dit gedeelte is te koop
pi_155260787
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:14 schreef Unreachable_ het volgende:
Nee,valt allemaal mee. 75% van Syrie ligt in puin. Honderdduizenden gezinnen ontwricht en kapotn gemaakt. Vrouwen die naakt op straat worden gedumpt door het Syrische regeringsleger en vervolgens worden de mannen die de verkrachte en lichamelijk verminkte vrouwen helpen met sluipschutters doodgeschoten. Minderjarige meiden die belanden in de balkan. Baby''s die wees zijn.

We moeten wel relativeren he? Overdrijven is des duivels. Ik neem nog een capuccino. Met n stuk appeltaart. *)
Was het maar zo dat er hier alleen vluchtelingen kwamen. Het merendeel is economisch gelukszoeker. Dat de geopolitieke oorlog een puinzooi van Syrië heeft gemaakt kunnen er weinig ontkennen. Iedereen heeft bloed aan hun handen, niet alleen Assad. De grote oliepijp komt er, met of zonder Assad, met of zonder 'vrijheidsstrijders' / import terroristen. De bevolking is altijd de lul in elke oorlog, de mensen achter de rode knoppen nooit.
pi_155260863
quote:
Helemaal gelezen.

Alleen jammer dat ik geen Turks begrijp.

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:19 schreef Faeroer het volgende:

[..]
De bevolking is altijd de lul in elke oorlog.
Net waren het nog economische vluchtelingen. ;)
Dit gedeelte is te koop
pi_155260898
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:23 schreef Unreachable_ het volgende:

[..]

Helemaal gelezen.

Alleen jammer dat ik geen Turks begrijp.

[..]

Net waren het nog economische vluchtelingen. ;)
Die gozer. :9
pi_155260947
Turken, hoe zit het in Turkije eigenlijk met de verjaardagen op werk? Is het net zoals hier "wie jarig is trakteert"?
pi_155260985
quote:
9s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:26 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Die gozer. :9
Ja,die gozer,rare gast. |:(
Dit gedeelte is te koop
pi_155261032
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:28 schreef zarGon het volgende:
Turken, hoe zit het in Turkije eigenlijk met de verjaardagen op werk? Is het net zoals hier "wie jarig is trakteert"?
Trakteren is toch echt Nederlands?
pi_155261183
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:19 schreef Faeroer het volgende:
De bevolking is altijd de lul in elke oorlog
Ik snap deze gezegde in het Nederlands nooit, weet je dat? "De lul zijn". Ik bedoel, het wordt gebruikt om aan te geven dat je het slachtoffer bent, maar eh, waarom het mannelijk geslacht in de mond nemen om dat aan te geven?

Is juist "de kut" niet beter geschikt voor zulke situaties? Als je de dupe bent van iets hè, dan word je eigenlijk geneukt hè, dus zie je waar ik heen wil gaan? Om nog maar niets te zeggen over het feit dat je het als man eigenlijk beter hebt op de wereld (over het algemeen genomen)...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2015 12:39:12 ]
pi_155261198
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:31 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Trakteren is toch echt Nederlands?
Maar hoe gaat dat in Turkije, weet je dat?
pi_155261322
Neen. Zou het voor je kunnen navragen als je wil?
pi_155261372
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:28 schreef zarGon het volgende:
Turken, hoe zit het in Turkije eigenlijk met de verjaardagen op werk? Is het net zoals hier "wie jarig is trakteert"?
De baas zorgt toch voor een verjaardagsfeestje? :P
pi_155261422
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:43 schreef Stimorol- het volgende:
Neen. Zou het voor je kunnen navragen als je wil?
De reden waarom ik het vraag... Het voelt vreemd aan, hoe ze het hier in Nederland doen. Elke keer de opmerkingen van je collega's aanhoren (want ja, traktaties zijn ze hier wel dol op - die opmerkingen worden heel snel irritant trouwens)...

Als ik het goed heb, gaat het in Turkije andersom. Hier moet de jarige voor iedereen wat halen, en daar haalt iedereen wat voor de jarige (bijv. taart, waar iedereen van mee-eet natuurlijk), no?
pi_155261520
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:28 schreef zarGon het volgende:
Turken, hoe zit het in Turkije eigenlijk met de verjaardagen op werk? Is het net zoals hier "wie jarig is trakteert"?
Herkeze benden cay, ofzo?
pi_155261530
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

De reden waarom ik het vraag... Het voelt vreemd aan, hoe ze het hier in Nederland doen. Elke keer de opmerkingen van je collega's aanhoren (want ja, traktaties zijn ze hier wel dol op - die opmerkingen worden heel snel irritant trouwens)...

Als ik het goed heb, gaat het in Turkije andersom. Hier moet de jarige voor iedereen wat halen, en daar haalt iedereen wat voor de jarige (bijv. taart, waar iedereen van mee-eet natuurlijk), no?
Dat laatste ken ik wel zo idd. Ik bedoel daarmee dat er van alles en nog wat wordt gehaald voor de jarige en het hier andersom is.

Ik heb nu aan afdeling waar biet getrakteerd wordt. Door niemand. Ook goed. Krijg ik dat gezeik tenminste niet meer: en wanneer maak je lekkere Turkse baklava? Ow wnnr neem je Lahmacun mee? :r

Ik walg van dit soort mensen.
pi_155261533
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:52 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Herkeze benden cay, ofzo?
lol :D
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:54:24 #183
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155261562
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:38 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik snap deze gezegde in het Nederlands nooit, weet je dat? "De lul zijn". Ik bedoel, het wordt gebruikt om aan te geven dat je het slachtoffer bent, maar eh, waarom het mannelijk geslacht in de mond nemen om dat aan te geven?

Is juist "de kut" niet beter geschikt voor zulke situaties? Als je de dupe bent van iets hè, dan word je eigenlijk geneukt hè, dus zie je waar ik heen wil gaan? Om nog maar niets te zeggen over het feit dat je het als man eigenlijk beter hebt op de wereld (over het algemeen genomen)...
Niet moeilijk doen, gewoon op zn Hollands trakteren met goedkope cake van AH.


Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:55:17 #184
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155261592
Mocht je intern een relevante functie bekleden dan kun je altijd nog multivlaai bestellen.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_155261593
Batterij van mijn telefoon raakt in TR razendsnel leeg, volgens mij door 3G. Hoe komt dat? Andere frequentie? Slecht bereik?
pi_155261600
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:23 schreef Unreachable_ het volgende:
Net waren het nog economische vluchtelingen. ;)
Het merendeel dat 5 km voor de kust van Libië wordt opgepikt door Frontex, ja. Dat Syrië een immens vluchtelingenprobleem heeft ontken ik niet. Liever mensen die het nodig hebben helpen, dan mensen die hier alleen komen voor geld.

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:38 schreef zarGon het volgende:
Ik snap deze gezegde in het Nederlands nooit, weet je dat? "De lul zijn". Ik bedoel, het wordt gebruikt om aan te geven dat je het slachtoffer bent, maar eh, waarom het mannelijk geslacht in de mond nemen om dat aan te geven?
Ben geen Nederlander, neem ook maar aan wat maatschappelijk is verantwoord. ;)
  zondag 16 augustus 2015 @ 12:55:56 #187
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_155261605
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:55 schreef xaban06 het volgende:
Batterij van mijn telefoon raakt in TR razendsnel leeg, volgens mij door 3G. Hoe komt dat? Andere frequentie? Slecht bereik?
Erdogan kijkt mee.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_155261617
Gisteren met iemand wat gaan eten bij een cafetaria. Ze betaalde voor ons allemaal en ik vroeg ben ik je iets verschuldigd? Toen gaf ze mij de bon en zei na een paar seconden: Neyse kalsin. :')

Aile olcaz bide.
pi_155261643
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:56 schreef Stimorol- het volgende:
Gisteren met iemand wat gaan eten bij een cafetaria. Ze betaalde voor ons allemaal en ik vroeg ben ik je iets verschuldigd? Toen gaf ze mij de bon en zei na een paar seconden: Neyse kalsin. :')

Aile olcaz bide.
Waarom stel je zo een vraag? Hollander. Borcun neyse verirsin, sormazsin. Als ze het mij vragen zou ik ook zeggen kalsin.
pi_155261673
.

[ Bericht 99% gewijzigd door sylvesterrr op 16-08-2015 13:14:23 ]
pi_155261707
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:55 schreef xaban06 het volgende:
Batterij van mijn telefoon raakt in TR razendsnel leeg, volgens mij door 3G. Hoe komt dat? Andere frequentie? Slecht bereik?
Volgens mij door het veelvuldig overschakelen op een andere zendmast.

En de elektriciteit daar is van lagere kwaliteit. :z ;) :P :')
pi_155261714
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:55 schreef xaban06 het volgende:
Batterij van mijn telefoon raakt in TR razendsnel leeg, volgens mij door 3G. Hoe komt dat? Andere frequentie? Slecht bereik?
Zet 'm op vliegtuigmodus, kijk of dat wat uitmaakt.

Geen idee of je abo bij een Turkse provider hebt (of je Nederlandse), maar je kunt verder spelen 2G/3G/4G (kan bijv. zijn dat-ie telkens switcht tussen 3G en 4G), je kunt 'm in plaats van auto vastzetten op bijv. 3G.
pi_155261756
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:53 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat laatste ken ik wel zo idd. Ik bedoel daarmee dat er van alles en nog wat wordt gehaald voor de jarige en het hier andersom is.

Ik heb nu aan afdeling waar biet getrakteerd wordt. Door niemand. Ook goed. Krijg ik dat gezeik tenminste niet meer: en wanneer maak je lekkere Turkse baklava? Ow wnnr neem je Lahmacun mee? :r

Ik walg van dit soort mensen.
Het is wel vaak zo dat de mensen die je het meest hoort wanneer jijzelf trakteert zelf weinig moeite doen om (goed) te trakteren. :').
pi_155261774
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zet 'm op vliegtuigmodus, kijk of dat wat uitmaakt.

Geen idee of je abo bij een Turkse provider hebt (of je Nederlandse), maar je kunt verder spelen 2G/3G/4G (kan bijv. zijn dat-ie telkens switcht tussen 3G en 4G), je kunt 'm in plaats van auto vastzetten op bijv. 3G.
Vodafone TR 3G, hebben niet eens 4G volgens mij :P.
pi_155261808
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:56 schreef Stimorol- het volgende:
Gisteren met iemand wat gaan eten bij een cafetaria. Ze betaalde voor ons allemaal en ik vroeg ben ik je iets verschuldigd? Toen gaf ze mij de bon en zei na een paar seconden: Neyse kalsin. :')

Aile olcaz bide.
Dan haal je toch een briefje van 5 (of 10 of 20, wat geldt in jouw situatie) en geef je dat aan die persoon, toch?
pi_155261837
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het is wel vaak zo dat de mensen die je het meest hoort wanneer jijzelf trakteert zelf weinig moeite doen om (goed) te trakteren. :').
Voor ons is goed trakteren dan ook gewoon makkelijker... Met baklava, sarma, lokum, börek en dergelijke maak je niet-Turken al heel snel blij. _O-
pi_155261869
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:02 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Vodafone TR 3G, hebben niet eens 4G volgens mij :P.
Volgens mij skippen ze 4G in Turkije om meteen 5G te implementeren. :7.
pi_155261995
Even over iets anders: gisteravond uiteten geweest met twee nichtjes. Rekening betaald en daarna naar mijn ouders gegaan...

Ik keek even naar het bonnetje en zag dat ze de toetjes á ¤7,50 niet in rekening hebben gebracht. Onderweg naar huis ben ik ook maar langs het restaurant gegaan (een paar minuutjes omrijden) om de toetjes alsnog af te rekenen.

Wat zouden jullie doen in een dergelijke situatie?
pi_155262035
Als ik erachter zou komen nadat ik het restaurant al had verlaten zou ik echt niet meer terug gaan. Jeetje.
pi_155262111
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:57 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Waarom stel je zo een vraag? Hollander. Borcun neyse verirsin, sormazsin. Als ze het mij vragen zou ik ook zeggen kalsin.
Omdat ze gierig is en ik niet wist wat haar bedoeling was. Na t vragen kwam ik daar achter: betaal mij later terug. Toen ik zei app me je rekeningnummer dan stort ik zei ze: hmmmm Neyse. Kalsin.
pi_155262115
Als het maar een paar minuutjes omrijden is, dan zou ik het doen. En anders volgende keer 7,50 extra betalen als je er weer eens langsgaat.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155262147
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dan haal je toch een briefje van 5 (of 10 of 20, wat geldt in jouw situatie) en geef je dat aan die persoon, toch?
Doe ik normaliter wel. Bij haar wilde ik eerst eens checken 8-)
pi_155262215
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:16 schreef Opsonisatie het volgende:
Als het maar een paar minuutjes omrijden is, dan zou ik het doen. En anders volgende keer 7,50 extra betalen als je er weer eens langsgaat.
3x ¤7,50 dus in dit geval. :P Voor ¤7,50 zou ik niet eens langsgaan, dan trekken ze dat maar van de fooi af. :+


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155262220
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:12 schreef sylvesterrr het volgende:
Even over iets anders: gisteravond uiteten geweest met twee nichtjes. Rekening betaald en daarna naar mijn ouders gegaan...

Ik keek even naar het bonnetje en zag dat ze de toetjes á ¤7,50 niet in rekening hebben gebracht. Onderweg naar huis ben ik ook maar langs het restaurant gegaan (een paar minuutjes omrijden) om de toetjes alsnog af te rekenen.

Wat zouden jullie doen in een dergelijke situatie?
Volgende keer dat ik er ben aangeven. Willen ze dat ik betaal, prima. Maar er speciaal naar toe gaan, nee.
pi_155262266
Ik kom me even hier verschuilen. Ik voel me echt niet veilig tussen die autochtonen. Daayeeeuum.
Zelfs op het forum ben je een prooi voor ze. ;(
Dit gedeelte is te koop
pi_155262279
Even los van de morele kwestie: wat een paupertoetje voor 7,50. :')
pi_155262354
klik om te spelen
pi_155262403
:')
pi_155262406
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:12 schreef sylvesterrr het volgende:
Even over iets anders: gisteravond uiteten geweest met twee nichtjes. Rekening betaald en daarna naar mijn ouders gegaan...

Ik keek even naar het bonnetje en zag dat ze de toetjes á ¤7,50 niet in rekening hebben gebracht. Onderweg naar huis ben ik ook maar langs het restaurant gegaan (een paar minuutjes omrijden) om de toetjes alsnog af te rekenen.

Wat zouden jullie doen in een dergelijke situatie?
Doorrijden naar huis.

Als ik het in het restaurant had ontdekt (of in de winkel of wat dan ook), dan geef ik altijd het aan. Ik ga geen extra moeite doen alsnog de plek te bezoeken om het te betalen.
pi_155262411
Was ik maar die hummer ofzo...
Dit gedeelte is te koop
pi_155262567
quote:
6s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:26 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Toen die auto even stilstond dacht ik dat er nog een (peil)stok tevoorschijn zou komen. :@

Je stelt me teleur zarGon...
pi_155262588
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:19 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

3x ¤7,50 dus in dit geval. :P Voor ¤7,50 zou ik niet eens langsgaan, dan trekken ze dat maar van de fooi af. :+


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buna 7,50 pp mi verdin la :P
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155262681
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:34 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Buna 7,50 pp mi verdin la :P
Dat is het wel waard hoor. :Y
pi_155263697
Kalispera :)
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
True knowledge exists in knowing that you know nothing.
The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.
pi_155263792
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:09 schreef Socrates- het volgende:
Kalispera :)
Sagapo
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155263907
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:13 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Sagapo
Ik ook van jou. :*
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
True knowledge exists in knowing that you know nothing.
The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.
pi_155264024
quote:
17s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:16 schreef Socrates- het volgende:

[..]

Ik ook van jou. :*
Als het nou ochtend was, kalimera
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155264549
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:20 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Als het nou ochtend was, kalimera
Dat betekent toch goedemorgen? Weet ik nog van Bassie en Adriaan.

"Kalimera is goedemorgen..." en dan nog iets.... "is goedenacht".
pi_155264683
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:41 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Dat betekent toch goedemorgen? Weet ik nog van Bassie en Adriaan.

"Kalimera is goedemorgen..." en dan nog iets.... "is goedenacht".
kalinichta toch?

Kalimera is goediemorgen .....kalinichta is goeienacht zingt Adriaan...

Wat een mooit ijd was dat zeg.
Dit gedeelte is te koop
pi_155264697
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:41 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Dat betekent toch goedemorgen? Weet ik nog van Bassie en Adriaan.

"Kalimera is goedemorgen..." en dan nog iets.... "is goedenacht".

Ik kan erom lachen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
True knowledge exists in knowing that you know nothing.
The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.
pi_155264712
Volgens mij wel ja.

Mmmhmmm "...dat is huilen..." mhmmmhmmm "...is een lach".
pi_155264726
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:20 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Als het nou ochtend was, kalimera
Wat moet jij met kpd kiz
pi_155264740
Wowowow, haram.
pi_155264789
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:47 schreef Socrates- het volgende:

[..]


Ik kan erom lachen.
hahahaha...Thanks man....Ik moet er gwn van huilen bijna...Mn pa wist gelijk hoe laat het was en liet de tv voor ons ...haha
Dit gedeelte is te koop
pi_155264831
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat moet jij met kpd kiz
Nieuwsgierigheid, zo erg is het toch niet? :P
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155264867
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat moet jij met kpd kiz
Ik klik zo op haar postgeschiedenis, kom die post tegen met haar geboortedatum en denk 'zij is 12'.

Mensen uit '96 zijn al meerderjarig. Wat is deze?! :'(.
pi_155264909
Jullie worden oud. Wij worden oud. ;(
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155265269
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:52 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Nieuwsgierigheid, zo erg is het toch niet? :P
Jawel.
pi_155265422
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:55 schreef Opsonisatie het volgende:
Jullie worden oud. Wij worden oud. ;(
Herinner je je die tijden van Cartoon Network in het Engels? En de o zo mooie guldenbankbiljetten?! Of dat je een kwartier moest wachten voor een .mp3'tje? Of de telefoons (met eventueel een antenne) met een scherm waar 2 regels tekst op paste? Of dat je speciale telefoonkaarten waarmee je inbelde op een Nederlands nummer en vervolgens werd doorverbonden naar Turkije? Of dat je via Italië-Griekenland naar Turkije ging met de auto, omdat de Balkan onveilig was?

Sweet memories.
pi_155265467
quote:
9s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik klik zo op haar postgeschiedenis, kom die post tegen met haar geboortedatum en denk 'zij is 12'.

Mensen uit '96 zijn al meerderjarig. Wat is deze?! :'(.
Moest srs ook nadenken :') 1996 het jaar dat ik begon met roken en mijn eerste kus kreeg :')
pi_155265490
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Herinner je je die tijden van Cartoon Network in het Engels? En de o zo mooie guldenbankbiljetten?! Of dat je een kwartier moest wachten voor een .mp3'tje? Of de telefoons (met eventueel een antenne) met een scherm waar 2 regels tekst op paste? Of dat je speciale telefoonkaarten waarmee je inbelde op een Nederlands nummer en vervolgens werd doorverbonden naar Turkije? Of dat je via Italië-Griekenland naar Turkije ging met de auto, omdat de Balkan onveilig was?

Sweet memories.
Op laatste na (altijd vliegtuig), alles wel meegemaakt.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155265528
Guldenmuntjes O+ altijd direct in spaarpot van ABN
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155265629
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:14 schreef zarGon het volgende:

[..]

Herinner je je die tijden van Cartoon Network in het Engels? En de o zo mooie guldenbankbiljetten?! Of dat je een kwartier moest wachten voor een .mp3'tje? Of de telefoons (met eventueel een antenne) met een scherm waar 2 regels tekst op paste? Of dat je speciale telefoonkaarten waarmee je inbelde op een Nederlands nummer en vervolgens werd doorverbonden naar Turkije? Of dat je via Italië-Griekenland naar Turkije ging met de auto, omdat de Balkan onveilig was?

Sweet memories.
Herinner jij je walkmans nog? Met fwd en rw knopjes? Die je dan moest omdraaien voor de A en B kant? Onnodig want de B kant luisterde geen hond naar.
Of de daarna opkomende CD player? En daarna die MP3 spelers? Dat je dan online kon zoeken naar goede shit en dan wel eens een shitload een virussen binnen kon halen.
De tijden van MSN, Chatnu, TMF en de baas der bazen: the Box. Chatten op Alamak, TMFchat.

Na 2005 werd het al saai. Of nee 2010.
pi_155265645
Of die floppy's
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155265668
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:17 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Op laatste na (altijd vliegtuig), alles wel meegemaakt.
JE WAS TOEN 10 LAN
pi_155265688
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:21 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Herinner jij je walkmans nog? Met fwd en rw knopjes? Die je dan moest omdraaien voor de A en B kant? Onnodig want de B kant luisterde geen hond naar.
Of de daarna opkomende CD player? En daarna die MP3 spelers? Dat je dan online kon zoeken naar goede shit en dan wel eens een shitload een virussen binnen kon halen.
De tijden van MSN, Chatnu, TMF en de baas der bazen: the Box. Chatten op Alamak, TMFchat.

Na 2005 werd het al saai. Of nee 2010.
Voelde mij echt stoer als kind met zo'n walkman en headphones ;(
pi_155265722
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

JE WAS TOEN 10 LAN
Az telefoonkaartje almadim voor mn ma om te bellen met tr bij primera :P
Naja eerst gingen ze nog bellen via telefooncel
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155265750
Ik zeg al sinds 9 uur smorgens dat ik tomaten en nectarines ga halen. :s ;s
pi_155265795
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:21 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Herinner jij je walkmans nog? Met fwd en rw knopjes? Die je dan moest omdraaien voor de A en B kant? Onnodig want de B kant luisterde geen hond naar.
Of de daarna opkomende CD player? En daarna die MP3 spelers? Dat je dan online kon zoeken naar goede shit en dan wel eens een shitload een virussen binnen kon halen.
De tijden van MSN, Chatnu, TMF en de baas der bazen: the Box. Chatten op Alamak, TMFchat.

Na 2005 werd het al saai. Of nee 2010.
Een maand geleden door mijn oude spullen gegaan:


O+.

Alamak zegt me niets. The Box was wel geinig, want mensen betaalden om een clipje op de tv te zien, hell, men betaalde zelfs voor berichten op tv. :D. En, typ 123 voor privé!
pi_155265965
Godver, door jullie voel ik me opeens oud. -O-
pi_155266013
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:21 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Herinner jij je walkmans nog? Met fwd en rw knopjes? Die je dan moest omdraaien voor de A en B kant? Onnodig want de B kant luisterde geen hond naar.
Of de daarna opkomende CD player? En daarna die MP3 spelers? Dat je dan online kon zoeken naar goede shit en dan wel eens een shitload een virussen binnen kon halen.
De tijden van MSN, Chatnu, TMF en de baas der bazen: the Box. Chatten op Alamak, TMFchat.

Na 2005 werd het al saai. Of nee 2010.
Ik had casettes van Bassie en Adriaan enzo. Was echt de bom.
pi_155266016
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:32 schreef sylvesterrr het volgende:
Godver, door jullie voel ik me opeens oud. -O-
Ga je nu verhaaltjes vertellen over bliepbliep internet en 5,25 inch diskettes en de Berlijnse muur? 8-).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2015 15:34:38 ]
pi_155266035
Wie hier heeft nog tulpenbollen gegeten?
pi_155266454
Ik kwam nog een Nintendo met Supermario 1 en Italie90 tegen.
Dit gedeelte is te koop
pi_155266474
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:16 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Moest srs ook nadenken :') 1996 het jaar dat ik begon met roken en mijn eerste kus kreeg :')
wooo roken en kussen is haram
Dit gedeelte is te koop
pi_155267382
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:47 schreef Unreachable_ het volgende:

[..]

wooo roken en kussen is haram
Stimorol en haram. :')
Ze heeft de helft van FOK! al afgewerkt.
pi_155267516
quote:
9s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stimorol en haram. :')
Ze heeft de helft van FOK! al afgewerkt.
Good to know. Ik neem sws afstand van Marokkaanse,Turkse,Koerdisch,Libanese meidenn etc etc.

Genoeg van die meiden die ronddwalen op Marokkaanse fora. Nee,ik zoek een blonde dikbil. :9
Dit gedeelte is te koop
pi_155267714
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:47 schreef Unreachable_ het volgende:
Ik kwam nog een Nintendo met Supermario 1 en Italie90 tegen.
Nintendo _O_
pi_155267796
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:23 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Nintendo _O_
Gameboy met Doubledragon..... Vond mn ma laatst. Zieke shit man. Geweldig. Alleen jammer dat het beeldscherm niet goed functioneerde. De geluiden kon je wel horen. Maar die Nintendo is nog in goede staat.

Wacht er even n paar jaar mee voor ik m verkoop,voor de verzamelaars.
Dit gedeelte is te koop
pi_155268507
quote:
9s.gif Op zondag 16 augustus 2015 14:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik klik zo op haar postgeschiedenis, kom die post tegen met haar geboortedatum en denk 'zij is 12'.

Mensen uit '96 zijn al meerderjarig. Wat is deze?! :'(.
Even de geboortedatum nagekeken: één van mijn nichtjes is drie weken ouder dan Opsonisatie. :') Wie weet komt ze vanaf aankomend studiejaar Julis nog tegen. 😂
pi_155268880
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:18 schreef Unreachable_ het volgende:

[..]

Good to know. Ik neem sws afstand van Marokkaanse,Turkse,Koerdisch,Libanese meidenn etc etc.

Genoeg van die meiden die ronddwalen op Marokkaanse fora. Nee,ik zoek een blonde dikbil. :9
Doet me denken aan mijn studententijd... Had een klasgenote met een mooi subtiel bollend kontje met blond haar ("blonde dikbil" zoals jij het noemt) die slecht was in taal. Ik daarentegen had de hoogste cijfers van de klas en genoot daadwerkelijk bij het leren van de taalregels en van de uitzonderingen. Kwam stiekem ook omdat onze docente een mooi 40-jarige was die altijd strakke broeken aantrok waarin haar welgevormde benen en billen goed zichtbaar waren. Kreeg altijd wel complimenten van haar voor mijn negens en tienen, terwijl het overgrote deel bleef steken bij een matige zes.

Terug naar die klasgenote, de blonde dikbil. Zij was wel aardig, we maakten af en toe een praatje en ze stelde voor dat ik haar een keertje bijles kwam geven in ruil voor een etentje bij haar op haar kamer (ze zei dat ze heerlijk kon koken) en gaf daarbij een knipoog (zo van 'en wie weet wel meer!').

De vrijdag daarop sprong ik achterop bij haar op haar scooter en onder het genot van borrelnootjes en wat wijn probeerde ik haar zoveel bij te leren op het gebied van Nederlands. Dit beviel haar zo goed (en mij ook), dat ik nog twee keer bij haar langs ben gegaan. Op het tentamen de week daarop haalde zij haar eerste 8 en was ze dolblij! Ik mocht in het weekend bij haar langskomen, ze zou mij trakteren op een goede avondmaal (ze fluisterde in mijn oren dat ik de condomen (meervoud!) niet moest vergeten mee te nemen, haha!).

Die zaterdag natuurlijk even onder de douche; tegelijkertijd tandenpoetsen, plassen en het nut van het bestaan proberen te ontcijferen, heerlijk! Ik werd geil toen ik mezelf in de spiegel zat (meteen even wat zaad rondgespoten, zodat ik in de avond niet klaar zou komen in de dikbil). Bijgekomen, haren in model gebracht, wat casual kleding aangetrokken en in de trein gestapt richting de dikbil. Onderweg begon ik me wel wat ziekjes te voelen, ik kon het gevoel niet echt plaatsen, maar het voelde niet fijn aan. Was zo blij dat ik kon uitstappen, kreeg het zo benauwd in de trein, het werd me echt te veel. In de 10 minuten die ik moest lopen van het station naar haar huis voelde ik me wel wat beter, maar het gevoel was niet helemaal verdwenen.

*klop klop* De deur ging open, ze was prachtig! Kreeg een korte kus op de lippen en werd binnengelaten. Ik kreeg een rondleiding en kreeg te horen dat haar ouders hun 10-jarig huwelijk aan het vieren waren op de Veluwe, we hadden het hele huis voor onszelf, vertelde ze. Mijn rechterhand ging onopgemerkt naar mijn rechterkontzak; ik was de condomen niet vergeten...

Na de rondleiding trok ze mee naar haar kamer, waar ze alles al had klaarstaan. Romantisch muzakje, erotische sfeer met gedimde lichten en aangestoken kaarsen en een appetijtelijke maaltijd op tafel. Ze zij dat ik me moest ontspannen en dat ze mij zou verwennen, als een bedankje voor de bijlessen... Ik voelde ondertussen weer een samentrekking van de spieren in mijn buik en het onaangename gevoel kwam terug. Ik liet niets merken en probeerde alles te eten wat ze mij gaf. Tot dat ene moment...

Ik hield het niet meer, mijn maag protesteerde zo erg dat alles in één keer naar buiten kwam; op mijn shirt, broek en schoenen, op de tafel en het tafelkleed, op de vloer en op haar tapijt en toen ze aankwam met de prullenbak zodat daarin kon overgeven, kreeg ze ook stukjes kots op haar o zo mooie jurk... Het was een verschrikking! Natuurlijk wel alles zo goed mogelijk geprobeerd schoon te maken!

Ik kon door de grond zakken en kon haar niet meer recht in de ogen aankijken. Gelukkig was ze zo aardig een broek aan mij te lenen (had immers gekotst op mijn eigen broek)... Van neuken kwam niets meer terecht en op de terugweg in de trein verstopte ik mij ergens in een hoek, zodat mensen mij niet in een te strakke damesbroek zouden zien.

De volgende dag konden we er gelukkig wel om lachen en de dag daarop heb ik die blonde dikbil alsnog geneukt, en nee, ik heb haar niet ondergekotst tijdens de seks.
pi_155268886
Ik wacht de reviews af voordat ik ga lezen.
pi_155268897
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:08 schreef Deuce92 het volgende:
Ik wacht de reviews af voordat ik ga lezen.
Deze is iets korter:
quote:
9s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:39 schreef zarGon het volgende:
Zo'n 10 jaar geleden maakte mijn toenmalige vriend het met mij uit. Na zes maanden huilen en zwelgen in medelijden, besloot ik weer te daten. Mijn vriendinnen waren heel lief en ondersteunend voor mij gelukkig, dat hielp enorm. Eén ervan was dol op het blad Cosmo en deelde wat ze had gelezen en het delen waard vond met de vriendinnengroep.

In één van de uitgaves stonden er tips hoe je een man (makkelijk) kon verleiden... We konden er wel om lachen met de vriendinnen, en - dankzij die paar wijntjes - vonden we het wel een goed idee om zo'n tip uit te proberen!

Een vriendin had mij gekoppeld aan kennis van haar; volgens haar zag hij er uitermate goed uit, had hij een functie met aanzien en het belangrijkste van allemaal: hij was vrijgezel. Snel een date geregeld, want hij zag er goed uit op de foto's en zijn stem aan de telefoon klonk toch ook wel heel fijn om te horen.

Goed... De dag van de date was gekomen, hij had een date geregeld bij een smaakvol restaurant. Hij zag er goed uit, was grappig en we hadden het zeer gezellig. Tijdens het eten excuseerde ik mij en liep ik richting het toilet. Na een paar minuten kwam ik terug, en gooide ik mijn string op zijn schoot en liep naar mijn stoel om te zitten met een bonkend hart. Waar was ik in godsnaam mee bezig?! Hij keek me verrast en ondeugend aan, en ik wist wel dat ik zwoele nacht tegemoet zou gaan.

Plotseling staat hij op en geeft hij aan dat hij zo terug is. Ik zie 'm richting de toilet lopen (ik zie dat hij mijn string in zijn vuist heeft) en vraag me wel een beetje af wat hij van plan is. Al snel komt hij terug, loopt hij naar mijn stoel, gooit z'n boxer op mijn schoot en loopt vervolgens naar zijn stoel. Hij zit niet, maar staat stil naast zijn stoel. Ik kijk hem aan en zie dat zijn hand richting zijn middel gaan. Hij duwt zijn broek omlaag en ik zie dat hij mijn string aan heeft. NEEEE!!!!

Ik in een slappe lach, ik kon geen serieus gesprek meer voeren. Die zwoele nacht zijn we niet aan toegekomen, maar hij heeft het wel goed gemaakt hoor later.

Ik ben na al die jaren nog steeds samen met hem, we zijn getrouwd en hebben zelfs kinderen. Gelukkig kunnen we er nu om lachen en hebben wij tenminste wel een leuk verhaal als men vraagt hoe wij elkaar hebben leren kennen, haha.
;(.
pi_155268914
Jouw toenmalige vriend?
pi_155268933
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:09 schreef Deuce92 het volgende:
Jouw toenmalige vriend?
Ook ik heb geëxperimenteerd in mijn jonge jaren.
pi_155268940
Geloof er niks van. Klinkt als een hoax.
pi_155268960
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:50 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Even de geboortedatum nagekeken: één van mijn nichtjes is drie weken ouder dan Opsonisatie. :') Wie weet komt ze vanaf aankomend studiejaar Julis nog tegen. 😂
Wie is julis :{
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155269069
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:12 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Wie is julis :{
:')
pi_155270199
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:12 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Wie is julis :{
Mijn schaakmat.
pi_155270291
Julis O+
pi_155270348
quote:
9s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stimorol en haram. :')
Ze heeft de helft van FOK! al afgewerkt.
Wrm zeg je zoiets?
  zondag 16 augustus 2015 @ 18:21:07 #262
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_155270560
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 15:17 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Op laatste na (altijd vliegtuig), alles wel meegemaakt.
Git la :')

1996 geboren
Wk 1998 niet bewust meegemaakt

12 in 2008 _O-
pi_155270670
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 17:12 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Wie is julis :{
Tegenwoordig ben ik een rustige jongeman die aardig is voor zijn medemens, maar vroeger was dat wel even anders. Ik was een crimineeltje, een jonge Turk die zich onbegrepen voelde en zo enorm veel woede in zich had en alles om zich heen vernielde; je kent het wel, de stereotype Turk. Ik was een lowlife, ik had de verkeerde vrienden. Op een dag ontmoette ik hier op FOK! een damesmeisje - Julis - en maakte een praatje met haar. Sindsdien nam mijn agressiviteit tegen alles en iedereen af, hoorde ik de vogeltjes fluiten, hielp ik oude vrouwtjes met oversteken (ik liet hun portemonnee met rust) en groette ik de politie vriendelijk. Ik straalde positiviteit uit en dat merkte mijn omgeving ook, want plotseling keken alle meiden mij aan en waren ze niet meer van mij af te slaan. De oude mij zou elke week een ander nemen en al gauw de moeite niet eens meer nemen om namen te onthouden (ik was - op z'n zachts gezegd - een ware badboy), maar Julis, ja zij had mij op het rechte pad gekregen en was de enige waar ik naar snakte. Enkele weken later kocht ik een staatslot en viel er 450.000 euro op.

Toeval? Welnee, Julis!

Julis is de hoogste vorm van kunst in een menselijke vorm. De vleesgeworden perfectie, zeg men ook weleens. Een wereld zonder Julis is een wereld vol dood ende verderf, zonder Julis geen zarGon.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2015 18:26:29 ]
pi_155270698
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Tegenwoordig ben ik een rustige jongeman die aardig is voor zijn medemens, maar vroeger was dat wel even anders. Ik was een crimineeltje, een jonge Turk die zich onbegrepen voelde en zo enorm veel woede in zich had en alles om zich heen vernielde; je kent het wel, de stereotype Turk. Ik was een lowlife, ik had de verkeerde vrienden. Op een dag ontmoette ik hier op FOK! een damesmeisje - Julis - en maakte een praatje met haar. Sindsdien nam mijn agressiviteit tegen alles en iedereen af, hoorde ik de vogeltjes fluiten, hielp ik oude vrouwtjes met oversteken (ik liet hun portemonnee met rust) en groette ik de politie vriendelijk. Ik straalde positiviteit uit en dat merkte mijn omgeving ook, want plotseling keken alle meiden mij aan en waren ze niet meer van mij af te slaan. De oude mij zou elke week een ander nemen en al gauw de moeite niet eens meer nemen om namen te onthouden (ik was - op z'n zachts gezegd - een ware badboy), maar Julis, ja zij had mij op het rechte pad gekregen en was de enige waar ik naar snakte. Enkele weken later kocht ik een staatslot en viel er 450.000 euro op.

Toeval? Welnee, Julis!

Julis is de hoogste vorm van kunst in een menselijke vorm. De vleesgeworden perfectie, zeg men ook weleens. Een wereld zonder Julis is een wereld vol dood ende verderf, zonder Julis geen zarGon.
O+
pi_155270772
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:11 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wrm zeg je zoiets?
Is niks mis mee. Ik weet niet of het waar is,maar je reageert er wel op alsof het waar is.
Lkkr boeie......
Dit gedeelte is te koop
pi_155270807
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:29 schreef Unreachable_ het volgende:

[..]

Is niks mis mee. Ik weet niet of het waar is,maar je reageert er wel op alsof het waar is.
Lkkr boeie......
Het is onwaar
pi_155271165
quote:
9s.gif Op zondag 16 augustus 2015 16:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stimorol en haram. :')
Ze heeft de helft van FOK! al afgewerkt.
haha
pi_155271264
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:46 schreef Santello het volgende:

[..]

haha
Ow. Goed t weten hoe jij bent.

:r
pi_155271280
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ow. Goed t weten hoe jij bent.

:r
Hoe ben ik dan? :O
pi_155271326
Siktirin gidin lan. Beni sulalenle karistirma.
pi_155271492
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:29 schreef Unreachable_ het volgende:

[..]

Is niks mis mee. Ik weet niet of het waar is,maar je reageert er wel op alsof het waar is.
Lkkr boeie......
Gerucht gaat dat Stimorol- haar dorp in Turkije moest ontvluchten omdat ze Waldo altijd kon vinden, de mannen in haar buurt altijd een stijfje kregen en ze tijdens volle maan altijd net even iets intelligenter, mooier en fitter werd. Eén slechte blik van Stimorol- en je kon je afstandsbediening nooit meer vinden en om het nog erger te maken hebben alle banken en kasten die je bij de IKEA hebt gekocht allemaal net één schroef te weinig.

Ze maakte het echt te bont toen ze een man vervoekte; de man schreeuwde vanaf dat moment elke dag MIAAAAUUWW tegen een ei!

Tegenwoordig leeft ze in een pittoresk dorpje aan de kust en lokt ze af en toe jonge gespierde adonissen om hun leven het leven waard te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2015 19:01:30 ]
pi_155271536
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:58 schreef zarGon het volgende:

[..]

Gerucht gaat dat Stimorol- haar dorp in Turkije moest ontvluchten omdat ze Wally altijd kon vinden, de mannen in haar buurt altijd een stijfje kregen en ze tijdens volle maan altijd net even iets intelligenter, mooier en fitter werd. Eén slechte blik van Stimorol- en je kon je afstandsbediening nooit meer vinden en om het nog erger te maken hebben alle banken en kasten die je bij de IKEA hebt gekocht allemaal net één schroef te weinig.

Ze maakte het echt te bont toen ze een man vervoekte; de man schreeuwde vanaf dat moment elke dag MIAAAAUUWW tegen een ei!

Tegenwoordig leeft ze in een pittoresk dorpje aan de kust en lokt ze af en toe jonge gespierde adonissen om hun leven het leven waard te maken.
10/10
pi_155271581
ZG moet in dat ene topic over users wat zetten
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155272127
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:02 schreef Opsonisatie het volgende:
ZG moet in dat ene topic over users wat zetten
Jij lijkt mij echt eentje die lid wordt van een groep, om vervolgens de rivaliserende groep uit te dagen en de situatie zo te verergeren dat het leidt tot een straatgevecht. Op het moment van de gevechten echter glip je weg en ga je op een afstand genieten van je zonnepitten en giechel je tegen jezelf omdat je het weer hebt geflikt om mensen zo ver te krijgen dat ze elkaar slaan en schoppen.

Dat je geniet van de ellende van anderen werd je duidelijk toen je wat jonger was en rond een leeftijd van 11/12/13 inlogde op TMF-chat om oude mannen op te winden met je verhalen en ze zo ver kreeg dat ze voor jou naar de andere kant van het land kwamen. Gelukkig (voor de mannen) was je destijds minder duivels, want als je tegenwoordig oude mannen zou lokken, zou je de politie én hun vrouwen op de hoogte brengen.

Je favoriete cartoon is natuurlijk Iznogoud, je kunt je namelijk uitstekend vereenzelvigen met de hoofdpersonage! Elke dag ben je weer eens bezig om een sluwe streek te bedenken; zo heb je weleens de schroeven verwijderd van de gietijzeren leuning bij de kerktoren bij jou in de stad en heb je ervoor gezorgd dat er speling is bij de tegels aan de ingang van het winkelcentrum, zodat de buurtbewoners met obesitas op hun bek gaan en jij dat kunt opnemen en op YouTube kan plaatsen.

Als geen ander geniet jij van andermans ellende. Je zou je bij het registreren eigenlijk Neuroblastoom noemen, maar om mensen niet af te laten schrikken, koos je toch maar voor Opsonisatie.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2015 19:26:22 ]
pi_155272185
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Tegenwoordig ben ik een rustige jongeman die aardig is voor zijn medemens, maar vroeger was dat wel even anders. Ik was een crimineeltje, een jonge Turk die zich onbegrepen voelde en zo enorm veel woede in zich had en alles om zich heen vernielde; je kent het wel, de stereotype Turk. Ik was een lowlife, ik had de verkeerde vrienden. Op een dag ontmoette ik hier op FOK! een damesmeisje - Julis - en maakte een praatje met haar. Sindsdien nam mijn agressiviteit tegen alles en iedereen af, hoorde ik de vogeltjes fluiten, hielp ik oude vrouwtjes met oversteken (ik liet hun portemonnee met rust) en groette ik de politie vriendelijk. Ik straalde positiviteit uit en dat merkte mijn omgeving ook, want plotseling keken alle meiden mij aan en waren ze niet meer van mij af te slaan. De oude mij zou elke week een ander nemen en al gauw de moeite niet eens meer nemen om namen te onthouden (ik was - op z'n zachts gezegd - een ware badboy), maar Julis, ja zij had mij op het rechte pad gekregen en was de enige waar ik naar snakte. Enkele weken later kocht ik een staatslot en viel er 450.000 euro op.

Toeval? Welnee, Julis!

Julis is de hoogste vorm van kunst in een menselijke vorm. De vleesgeworden perfectie, zeg men ook weleens. Een wereld zonder Julis is een wereld vol dood ende verderf, zonder Julis geen zarGon.
Ormantik zarGon...
pi_155272267
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij lijkt mij echt eentje die lid wordt van een groep, om vervolgens de rivaliserende groep uit te dagen en de situatie zo te verergeren dat het leidt tot een straatgevecht. Op het moment van de gevechten echter glip je weg en ga je op een afstand genieten van je zonnepitten en giechel je tegen jezelf omdat je het weer hebt geflikt om mensen zo ver te krijgen dat ze elkaar slaan en schoppen.

Dat je geniet van de ellende van anderen werd je duidelijk toen je wat jonger was en rond een leeftijd van 11/12/13 inlogde op TMF-chat om oude mannen op te winden met je verhalen en ze zo ver kreeg dat ze voor jou naar de andere kant van het land kwamen. Gelukkig (voor de mannen) was je destijds minder duivels, want als je tegenwoordig oude mannen zou lokken, zou je de politie én hun vrouwen op de hoogte brengen.

Je favoriete cartoon is natuurlijk Iznogoud, je kunt je namelijk uitstekend vereenzelvigen met de hoofdpersonage! Elke dag ben je weer eens bezig om een sluwe streek te bedenken; zo heb je weleens de schroeven verwijderd van de gietijzeren leuning bij de kerktoren bij jou in de stad en heb je ervoor gezorgd dat er speling is bij de tegels aan de ingang van het winkelcentrum, zodat de buurtbewoners met obesitas op hun bek gaan en jij dat kunt opnemen en op YouTube kan plaatsen.

Als geen ander geniet jij van andermans ellende. Je zou je bij het registreren eigenlijk Neuroblastoom noemen, maar om mensen niet af te laten schrikken, koos je toch maar voor Opsonisatie.
_O-
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155272299
Zargon wr is Julis yav
pi_155272303
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 18:52 schreef Stimorol- het volgende:
Siktirin gidin lan. Beni sulalenle karistirma.
Wat zegt deze?
pi_155272317
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:31 schreef Santello het volgende:

[..]

Wat zegt deze?
Ze vraagt of je chocoladetaart met brownietopping wilt
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155272369
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij lijkt mij echt eentje die lid wordt van een groep, om vervolgens de rivaliserende groep uit te dagen en de situatie zo te verergeren dat het leidt tot een straatgevecht. Op het moment van de gevechten echter glip je weg en ga je op een afstand genieten van je zonnepitten en giechel je tegen jezelf omdat je het weer hebt geflikt om mensen zo ver te krijgen dat ze elkaar slaan en schoppen.

Dat je geniet van de ellende van anderen werd je duidelijk toen je wat jonger was en rond een leeftijd van 11/12/13 inlogde op TMF-chat om oude mannen op te winden met je verhalen en ze zo ver kreeg dat ze voor jou naar de andere kant van het land kwamen. Gelukkig (voor de mannen) was je destijds minder duivels, want als je tegenwoordig oude mannen zou lokken, zou je de politie én hun vrouwen op de hoogte brengen.

Je favoriete cartoon is natuurlijk Iznogoud, je kunt je namelijk uitstekend vereenzelvigen met de hoofdpersonage! Elke dag ben je weer eens bezig om een sluwe streek te bedenken; zo heb je weleens de schroeven verwijderd van de gietijzeren leuning bij de kerktoren bij jou in de stad en heb je ervoor gezorgd dat er speling is bij de tegels aan de ingang van het winkelcentrum, zodat de buurtbewoners met obesitas op hun bek gaan en jij dat kunt opnemen en op YouTube kan plaatsen.

Als geen ander geniet jij van andermans ellende. Je zou je bij het registreren eigenlijk Neuroblastoom noemen, maar om mensen niet af te laten schrikken, koos je toch maar voor Opsonisatie.
pi_155272390
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:32 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Ze vraagt of je chocoladetaart met brownietopping wilt
Dat is nog eens een vrije vertaling. :D
pi_155272437
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:35 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Dat is nog eens een vrije vertaling. :D
Ik moet tercüvrouw worden

Tercüman tercuvrouw snap je wheheheh.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155272528
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:37 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Ik moet tercüvrouw worden

Tercüman tercuvrouw snap je wheheheh.
Zelfs Turken begrijpen dat vrouwen niet kunnen vertalen... :z
pi_155272597
quote:
16s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:40 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Zelfs Turken begrijpen dat vrouwen niet kunnen vertalen... :z
Git la bag boomerang terlig geliyo :{w
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155272649
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:42 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Git la bag boomerang terlig geliyo :{w
pi_155272695
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:31 schreef Santello het volgende:

[..]

Wat zegt deze?
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:32 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Ze vraagt of je chocoladetaart met brownietopping wilt
Ze liegt. Dat zegt Stimorol helemaal niet.
Dit gedeelte is te koop
pi_155272711
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:47 schreef Unreachable_ het volgende:

[..]


[..]

Ze liegt. Dat zegt Stimorol helemaal niet.
NEE ECHT ?!
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155272777
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:47 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

NEE ECHT ?!
Okuz iste

Btw met oklava cok dayak yedim.

En met schoenen. Kledinghanger. Gewoon vlakke hand.

Good times.

Kizini dovmeyen dizini dover
pi_155272831
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:49 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Okuz iste

Btw met oklava cok dayak yedim.

En met schoenen. Kledinghanger. Gewoon vlakke hand.

Good times.

Kizini dovmeyen dizini dover
Haha stimo _O-
Annem kiyamiyordu :') wel een keer prachtige terlik tegen mn hoofd gehad toen ik plantenbakken omver gooide.

Toen je na een terlik attack verplicht moest slapen, beste slaapmoment
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155272835
Volgens de huisregels mogen jullie niet zoveel praten in het Turks onder elkaar.

Maar ik bemoei niet.
Dit gedeelte is te koop
pi_155272885
Ik was best wel erg, mijn vader was zo geduldig. Ik ging mijzelf altijd opsluiten als hij boos op mij werd, als hij geen 5 gulden gaf deed ik deur gewoon niet open. Al had ik enorme honger, ik was te koppig om slot eraf te halen _O-
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_155272922
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:51 schreef Opsonisatie het volgende:

[..]

Haha stimo _O-
Annem kiyamiyordu :') wel een keer prachtige terlik tegen mn hoofd gehad toen ik plantenbakken omver gooide.

Toen je na een terlik attack verplicht moest slapen, beste slaapmoment
Ik ging tegenover ze staan en zei dan: dövsene bakim. En dan deden ze dat. En dan stond ik jankend op en liep ik scheldend weg. En zo werd het een vicieuze cirkel. Ik was dan ook de nachtmerrie van ouders. Ik daagde ze uit. :)

T hield op toen ik 1.75 voorbij streefde _O-
pi_155272941
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:53 schreef Opsonisatie het volgende:
Ik was best wel erg, mijn vader was zo geduldig. Ik ging mijzelf altijd opsluiten als hij boos op mij werd, als hij geen 5 gulden gaf deed ik deur gewoon niet open. Al had ik enorme honger, ik was te koppig om slot eraf te halen _O-
Gözüme girdin _O- _O_
pi_155272979
Ik was eigk wel psycho bedenk ik mij. Ben het nu nog. >:O
pi_155273057
willen jullie een blonde dikbil voortaan gewoon pawg noemen gr gr
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_155273199
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 19:59 schreef McNulty het volgende:
willen jullie een blonde dikbil voortaan gewoon pawg noemen gr gr
Wtf is pawg?
Dit gedeelte is te koop
pi_155273451
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 12:53 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat laatste ken ik wel zo idd. Ik bedoel daarmee dat er van alles en nog wat wordt gehaald voor de jarige en het hier andersom is.

Ik heb nu aan afdeling waar biet getrakteerd wordt. Door niemand. Ook goed. Krijg ik dat gezeik tenminste niet meer: en wanneer maak je lekkere Turkse baklava? Ow wnnr neem je Lahmacun mee? :r

Ik walg van dit soort mensen.
Waarom wil je niet trakteren? Gierig!
full stops and exclamation marks
pi_155273562
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:15 schreef krioro het volgende:

[..]

Waarom wil je niet trakteren? Gierig!
Omdat ze t vragen. Vraag niet en je krijgt het sws wel.

Zelf wel vragen en het nooit doen vind ik erg irri.
pi_155273706
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:05 schreef Unreachable_ het volgende:

[..]

Wtf is pawg?
Phat ass white girl
pi_155274042
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:19 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Omdat ze t vragen. Vraag niet en je krijgt het sws wel.

Zelf wel vragen en het nooit doen vind ik erg irri.
Oh zo, ja dat is irritant idd.
full stops and exclamation marks
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')