abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:23:55 #276
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_155320730
Ik was blijkbaar zo naïef om te denken dat een CF platform de jaarcijfers zou controleren.
pi_155320902
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:23 schreef Coelho het volgende:
Ik was blijkbaar zo naïef om te denken dat een CF platform de jaarcijfers zou controleren.
Ik ook hoor. Dat is toch ook een van de redenen waarom we een hogere fee gaan betalen bij GvE?
pi_155320915
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:15 schreef CRWD het volgende:

Ik denk dat het in dergelijke Braches ook maar net is hoe hard de ondernemer werkt, welke kwaliteit hij kan leveren en hoe hij klanten kan werven / binden.

[...]

Wel leuk om GVE te attenderen op die column. Het geeft wel aan dat er gewoon zo nu dan gerommeld wordt om een mooier beeld te schetsen.

Ik vind rommelen een groot woord. Ten eerste: wie is Hera Finance uit Vroomshoop nu helemaal? Zijn ze betrokken bij het bedrijf in de nieuwe opzet? Voor mijn part is hij er niet uitgekomen met de nieuwe eigenaar om adviseur te mogen blijven en handelt hij nu uit rancune.

In desbetreffende pitch staat het volgende:

quote:
De omzet voor 2015 jaar begroten wij op ¤ 112.000 exclusief btw. De onderbouwing daarvoor hebben wij gevonden in historische cijfers over de jaren 2011 tot en met 2013 van de huidige eigenaar. Cash flow in het eerste jaar is begroot op ¤ 30.000, voor prive reserveren wij ¤ 13.000. Voor 2016 begroten wij een omzet van ¤ 175.000 xclusief btw, de cash flow bedraagt dan ¤ 69.000 waarvoor voor prive ¤ 23.000 is gereserveerd.
De verwachte cash flow is derhalve ruim voldoende om aan de aflossingsverplichtingen te voldoen.
Ik denk dat dat een formulering is die recht doet aan de speculaties van de ondernemer zelf. Op geen enkele manier zou ik denken dat ik zou zijn voorgelogen, en een grote omzetstijging is niet ongehoord in de horeca om de redenen die al eerder genoemd zijn. Een grenzeloos optimisme is nu eenmaal onderdeel van de eigenschappen van een succesvolle ondernemer.
pi_155321413
quote:
Ik denk dat dat een formulering is die recht doet aan de speculaties van de ondernemer zelf. Op geen enkele manier zou ik denken dat ik zou zijn voorgelogen, en een grote omzetstijging is niet ongehoord in de horeca om de redenen die al eerder genoemd zijn. Een grenzeloos optimisme is nu eenmaal onderdeel van de eigenschappen van een succesvolle ondernemer.
''Ik start de cafetaria als eenmanszaak. Ik heb het leermeesterschap kok behaald en mag les geven aan eerste en tweede jaars studenten van het ROC. De cafetaria is straks een erkend leerbedrijf.''

Dit is toevallig mijn eerste project en ook de enige horeca. De reden waarom ik hierin geinvesteerd heb is dat ik weet van mijn zusje dat de familie van studenten ook altijd wel langs komen om te kijken hoe het gaat en dan is de kans om even wat thee/koffie drinken ook wat groter. Deze man krijgt waarschijnlijk in ruil voor een leerplaats geld of gratis werkkracht (leerling), dus lagere kosten voor hem. De combinatie van werkervaring en het feit dat hij een opleiding heeft gevolgd om studenten te onderwijzen laten mij gewoon zien dat hij er goed over nagedacht heeft.

Als hij een goeie naam heeft en het goed aanpakt denk ik dat het wel goed komt, of zijn omzet 55% stijgt denk ik niet. Maar ik heb er compleet geen verstand van dus misschien haalt hij het wel misschien niet.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:55:05 #280
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_155321507
quote:
quote:
Hermes Ratgers is eigenaar van HeRa Finance te Vroomshoop.
De eenpitter die het beter weet dan het grootste CF platform van Nederland. Leuke column, maar de praktijk zal wel wat anders in elkaar zitten. :)
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:02:15 #281
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_155321707
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:41 schreef RustCohle het volgende:
Kickstarter.com: World's largest funding platform for creative projects.

Voor iedereen die Kickstarter.com nog niet kent: het is een crowd funding site voor creatieve projecten. Doel is om geld aan te trekken, als de minimum limiet van een project is bereikt dan pas wordt je bod of 'pledge' werkelijk van je creditcard via Amazon afgeschreven en start de productie. Het is niet alleen techniek, het is van alles, van shows, een film maken, kunsttentoonstelling, chilisaus tot een robot. En je kunt ook zelf een project bedenken! :7

Kickstarter projecten komen regelmatig in het nieuws, zoals op Engadget, BBC, CNN, Wired, noem maar op. Hier hoor je er niet zo veel van, ben benieuwd wie er hier op Fok! ook ervaring mee heeft.

Iemand die zelf via kickstarter (of iets dergelijks) een project is begonnen?
Kickstarter moet ik helemaal niets van hebben!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_155322658
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:51 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
De reden waarom ik hierin geinvesteerd heb is dat ik weet van mijn zusje dat de familie van studenten ook altijd wel langs komen om te kijken hoe het gaat en dan is de kans om even wat thee/koffie drinken ook wat groter.
Ik denk niet die paar extra kopjes koffie de omzet/winst wezenlijk zullen veranderen.

Een gratis werknemer uiteraard wel.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_155324349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 13:36 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Ik denk niet die paar extra kopjes koffie de omzet/winst wezenlijk zullen veranderen.

Een gratis werknemer uiteraard wel.

Die ouders gaan wel over die cafetaria praten bij hun vrienden en zo krijg je mond op mond reclame.
pi_155324873
quote:
quote:
Los van het feit of dit project het wel of niet gaat redden, toont dit bericht wel weer aan dat vertrouwen en juiste informatie de achilleshiel van crowdfunding is. Niet allen bij GvE maar bij alle platformen.
pi_155326233
In dit duitse topic worden gebruikerservaringen van zencap.de gedeeld, waar tevens de medewerkers van zencap.de meeposten. Voor sommigen van jullie misschien interessant om eens door te lezen, om wat bekender te raken met het platform. Link naar topic

In Chrome kun je gewoon Rechtermuisknop doen en dan "Vertalen in het Nederlands".
pi_155326648
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 15:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

Los van het feit of dit project het wel of niet gaat redden, toont dit bericht wel weer aan dat vertrouwen en juiste informatie de achilleshiel van crowdfunding is. Niet allen bij GvE maar bij alle platformen.
Valt wel op dat dit een recent project is. Je zou verwachten dat de kinderziektes bij GVE er al uit waren.
pi_155326751
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 17:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Afijn ik heb geen zooltjes nodig, dus hoef geen incentive, dus ook geen investering. Kortom Ik geloof niet in de onderbouwing van dit project.
De zooltjes lopen sneller dat de kerstwinkel. Zelfs zonder business angel
pi_155326936
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:20 schreef djh77 het volgende:

[..]

De zooltjes lopen sneller dat de kerstwinkel. Zelfs zonder business angel
bij die kerstwinkel komt ineens een post 'salaris' voorbij. Volgens KoM is dat wat anders dan privéonttrekkingen....
Dan is de winst van 72K in 2015 (dus ná aftrek van de kostenpost salaris) helemaal onwaarschijnlijk, vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Camogli op 18-08-2015 19:34:04 ]
pi_155327891
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 12:15 schreef CRWD het volgende:

[..]

Die had je snel naar voren gehaald.
Ik denk dat het in dergelijke Braches ook maar net is hoe hard de ondernemer werkt, welke kwaliteit hij kan leveren en hoe hij klanten kan werven / binden. Daar kan hij zomaar beter in zijn dan zijn voorganger, of slechter natuurlijk. Dan ziet hij de vaste klanten niet meer terug :)

Wel leuk om GVE te attenderen op die column. Het geeft wel aan dat er gewoon zo nu dan gerommeld wordt om een mooier beeld te schetsen. Directe vragen over de cijfers (als ze al geleverd worden) worden te laat, of in zijn geheel niet beantwoord. Men is bang te boot te missen en investeert in iets waarvan hij of zij denkt dat het een mooi project is.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat er dus financiële partijen zijn die het allemaal veel rooskleurig afschilderen dan dat het daadwerkelijk is. Maar goed, dat kan ook zijn om de verkoop prijs van de onderneming op te krikken
Ik vind het ook een beetje appels met peren vergelijken. Wie weet hoeveel die Chinezen 'zwart' deden :)
Dat gaan ze die HeRa niet vertellen natuurlijk. Een goede hardwerkende frietbakker kan goud geld verdienen als hij wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 18-08-2015 19:17:04 ]
Pecunia non olet
pi_155339780
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 16:00 schreef halftempo het volgende:
In dit duitse topic worden gebruikerservaringen van zencap.de gedeeld, waar tevens de medewerkers van zencap.de meeposten. Voor sommigen van jullie misschien interessant om eens door te lezen, om wat bekender te raken met het platform. Link naar topic
Dank voor het delen. Opvallend dat de medewerker van Zencap in het begin nog antwoordt op vragen, maar verderop in de discussie niets meer van zich laat horen. En dat terwijl deelnemers geconfronteerd worden met defaults en vraagtekens zetten bij de toetsing die het platform verricht.
pi_155352450
wat een stilte :)
pi_155352589
Yup.
జ్ఞ‌ా
pi_155353151
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 14:21 schreef bleyenburg het volgende:
wat een stilte :)
Jij bent laatste tijd ook minder actief hier, toch? ;)
pi_155353404
Bij GVE is het ook erg stil de laatste tijd. Iedereen met vakantie?
pi_155354185
@ Graankorrel: Dat klopt :)
Ik ben een maand op vakantie naar Portugal geweest en direct aansluitend voor zaken naar Las Vegas, LA en Sacramento. Ben net weer terug
pi_155354209
Heb in de vakantie wel meegedaan met InfraUnie en CFS op AGD
pi_155354560
Zojuist bericht ontvangen dat een project, waar ik gelukkig maar 200 in heb geinvesteerd, bij GVE in een incassotraject zit.
project nummer: 5097
pi_155354922
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:34 schreef hfv1606 het volgende:
Zojuist bericht ontvangen dat een project, waar ik gelukkig maar 200 in heb geinvesteerd, bij GVE in een incassotraject zit.
project nummer: 5097
dat is dan default 18. Balen voor je!
5B, 9% en 60 maanden.
pi_155355058
welke was dat?
  woensdag 19 augustus 2015 @ 16:05:51 #300
62913 Blik
The one and Only!
pi_155355417
Volgens mij Samsung Business Center Oost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties