Ik ook hoor. Dat is toch ook een van de redenen waarom we een hogere fee gaan betalen bij GvE?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:23 schreef Coelho het volgende:
Ik was blijkbaar zo naïef om te denken dat een CF platform de jaarcijfers zou controleren.
Ik vind rommelen een groot woord. Ten eerste: wie is Hera Finance uit Vroomshoop nu helemaal? Zijn ze betrokken bij het bedrijf in de nieuwe opzet? Voor mijn part is hij er niet uitgekomen met de nieuwe eigenaar om adviseur te mogen blijven en handelt hij nu uit rancune.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:15 schreef CRWD het volgende:
Ik denk dat het in dergelijke Braches ook maar net is hoe hard de ondernemer werkt, welke kwaliteit hij kan leveren en hoe hij klanten kan werven / binden.
[...]
Wel leuk om GVE te attenderen op die column. Het geeft wel aan dat er gewoon zo nu dan gerommeld wordt om een mooier beeld te schetsen.
Ik denk dat dat een formulering is die recht doet aan de speculaties van de ondernemer zelf. Op geen enkele manier zou ik denken dat ik zou zijn voorgelogen, en een grote omzetstijging is niet ongehoord in de horeca om de redenen die al eerder genoemd zijn. Een grenzeloos optimisme is nu eenmaal onderdeel van de eigenschappen van een succesvolle ondernemer.quote:De omzet voor 2015 jaar begroten wij op ¤ 112.000 exclusief btw. De onderbouwing daarvoor hebben wij gevonden in historische cijfers over de jaren 2011 tot en met 2013 van de huidige eigenaar. Cash flow in het eerste jaar is begroot op ¤ 30.000, voor prive reserveren wij ¤ 13.000. Voor 2016 begroten wij een omzet van ¤ 175.000 xclusief btw, de cash flow bedraagt dan ¤ 69.000 waarvoor voor prive ¤ 23.000 is gereserveerd.
De verwachte cash flow is derhalve ruim voldoende om aan de aflossingsverplichtingen te voldoen.
''Ik start de cafetaria als eenmanszaak. Ik heb het leermeesterschap kok behaald en mag les geven aan eerste en tweede jaars studenten van het ROC. De cafetaria is straks een erkend leerbedrijf.''quote:Ik denk dat dat een formulering is die recht doet aan de speculaties van de ondernemer zelf. Op geen enkele manier zou ik denken dat ik zou zijn voorgelogen, en een grote omzetstijging is niet ongehoord in de horeca om de redenen die al eerder genoemd zijn. Een grenzeloos optimisme is nu eenmaal onderdeel van de eigenschappen van een succesvolle ondernemer.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:58 schreef noppenkoning het volgende:
interessant stuk: https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/593
De eenpitter die het beter weet dan het grootste CF platform van Nederland. Leuke column, maar de praktijk zal wel wat anders in elkaar zitten.quote:Hermes Ratgers is eigenaar van HeRa Finance te Vroomshoop.
Kickstarter moet ik helemaal niets van hebben!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:41 schreef RustCohle het volgende:
Kickstarter.com: World's largest funding platform for creative projects.
Voor iedereen die Kickstarter.com nog niet kent: het is een crowd funding site voor creatieve projecten. Doel is om geld aan te trekken, als de minimum limiet van een project is bereikt dan pas wordt je bod of 'pledge' werkelijk van je creditcard via Amazon afgeschreven en start de productie. Het is niet alleen techniek, het is van alles, van shows, een film maken, kunsttentoonstelling, chilisaus tot een robot. En je kunt ook zelf een project bedenken!![]()
Kickstarter projecten komen regelmatig in het nieuws, zoals op Engadget, BBC, CNN, Wired, noem maar op. Hier hoor je er niet zo veel van, ben benieuwd wie er hier op Fok! ook ervaring mee heeft.
Iemand die zelf via kickstarter (of iets dergelijks) een project is begonnen?
Ik denk niet die paar extra kopjes koffie de omzet/winst wezenlijk zullen veranderen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:51 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
De reden waarom ik hierin geinvesteerd heb is dat ik weet van mijn zusje dat de familie van studenten ook altijd wel langs komen om te kijken hoe het gaat en dan is de kans om even wat thee/koffie drinken ook wat groter.
Die ouders gaan wel over die cafetaria praten bij hun vrienden en zo krijg je mond op mond reclame.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 13:36 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Ik denk niet die paar extra kopjes koffie de omzet/winst wezenlijk zullen veranderen.
Een gratis werknemer uiteraard wel.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:58 schreef noppenkoning het volgende:
interessant stuk: https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/593
Los van het feit of dit project het wel of niet gaat redden, toont dit bericht wel weer aan dat vertrouwen en juiste informatie de achilleshiel van crowdfunding is. Niet allen bij GvE maar bij alle platformen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:06 schreef halftempo het volgende:
[..]
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10111
Valt wel op dat dit een recent project is. Je zou verwachten dat de kinderziektes bij GVE er al uit waren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
[..]
Los van het feit of dit project het wel of niet gaat redden, toont dit bericht wel weer aan dat vertrouwen en juiste informatie de achilleshiel van crowdfunding is. Niet allen bij GvE maar bij alle platformen.
De zooltjes lopen sneller dat de kerstwinkel. Zelfs zonder business angelquote:Op maandag 17 augustus 2015 17:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Afijn ik heb geen zooltjes nodig, dus hoef geen incentive, dus ook geen investering. Kortom Ik geloof niet in de onderbouwing van dit project.
bij die kerstwinkel komt ineens een post 'salaris' voorbij. Volgens KoM is dat wat anders dan privéonttrekkingen....quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:20 schreef djh77 het volgende:
[..]
De zooltjes lopen sneller dat de kerstwinkel. Zelfs zonder business angel
Ik vind het ook een beetje appels met peren vergelijken. Wie weet hoeveel die Chinezen 'zwart' dedenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:15 schreef CRWD het volgende:
[..]
Die had je snel naar voren gehaald.
Ik denk dat het in dergelijke Braches ook maar net is hoe hard de ondernemer werkt, welke kwaliteit hij kan leveren en hoe hij klanten kan werven / binden. Daar kan hij zomaar beter in zijn dan zijn voorganger, of slechter natuurlijk. Dan ziet hij de vaste klanten niet meer terug
Wel leuk om GVE te attenderen op die column. Het geeft wel aan dat er gewoon zo nu dan gerommeld wordt om een mooier beeld te schetsen. Directe vragen over de cijfers (als ze al geleverd worden) worden te laat, of in zijn geheel niet beantwoord. Men is bang te boot te missen en investeert in iets waarvan hij of zij denkt dat het een mooi project is.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat er dus financiële partijen zijn die het allemaal veel rooskleurig afschilderen dan dat het daadwerkelijk is. Maar goed, dat kan ook zijn om de verkoop prijs van de onderneming op te krikken
Dank voor het delen. Opvallend dat de medewerker van Zencap in het begin nog antwoordt op vragen, maar verderop in de discussie niets meer van zich laat horen. En dat terwijl deelnemers geconfronteerd worden met defaults en vraagtekens zetten bij de toetsing die het platform verricht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:00 schreef halftempo het volgende:
In dit duitse topic worden gebruikerservaringen van zencap.de gedeeld, waar tevens de medewerkers van zencap.de meeposten. Voor sommigen van jullie misschien interessant om eens door te lezen, om wat bekender te raken met het platform. Link naar topic
dat is dan default 18. Balen voor je!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:34 schreef hfv1606 het volgende:
Zojuist bericht ontvangen dat een project, waar ik gelukkig maar 200 in heb geinvesteerd, bij GVE in een incassotraject zit.
project nummer: 5097
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |