ze wilde vast gewoon flossenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:08 schreef ingee het volgende:
Nieuwe toevoeging aan de tot nu toe geproefd lijst:
Kattenharen.Een hand vol, vers van de kat. Nou de antihaarbalsnoepjes maar voeren.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
deze wilde ik jou nog laten zien. Eerste hapje. Jouw baby is zoveel kalmer
Ja, ik wil wel, maar daar ben ik te moe voor.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:45 schreef Selvaria het volgende:
Ik drink helemaal geen koffie en leef nog. Wie wil me aanraken?
What's this trickery?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:45 schreef Selvaria het volgende:
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:45 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, ik wil wel, maar daar ben ik te moe voor.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
deze wilde ik jou nog laten zien. Eerste hapje. Jouw baby is zoveel kalmer
Dit klopt niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:45 schreef Selvaria het volgende:
Ja klopt! Die smaak is bij mij ook nog ongekend.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:02 schreef Stormqueen het volgende:
Komkommers geven een ongekende smaaksensatie ja
misschien is dat juist de mindfuck en schrikken ze dáár van!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:11 schreef ingee het volgende:
[..]
Ja klopt! Die smaak is bij mij ook nog ongekend.
(heeft komkommer een smaak?)
Is de nanny's naam koffie?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:14 schreef Mariposas het volgende:
Haha! Selvaria valt door de mand en blijkt gewoon een nanny te hebben!
met een baby is het nog grappig, met een kleuter niet meerquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
Vanavond trouwens spinazie rapleyen
RIP witte muur.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
met een baby is het nog grappig, met een kleuter niet meer![]()
Soms.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:26 schreef Selvaria het volgende:
Zorgen jullie zelf voor jullie baby's dan?
nou dit. Ik doe ook alleen maar de poepluiers en de snotneuzen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:37 schreef ingee het volgende:
[..]
Soms.
Wel de lusten, niet de lasten enzo.
ja gewokte blaadjes idd. Mag ze legitiem blaadjes eten: feest!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:52 schreef Skittles het volgende:
Hoe rapley je spinazie?
Spinazie a la crèmezal het wel niet zijn
gewoon van die blaadjes?
Dat is wel heel macrobiotisch paleo verantwoordquote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Team koffieloos.
En spinazie rapleyen - rauw geeft het geen troep!
Dreuuumesquote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
ik schrik ook best wel van hoeveel groter mijn "baby" nu al is ten opzichte van dat filmpje
ja, maar dan zonder het vleesquote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:58 schreef Skittles het volgende:
Blaadjes zijn zo vorige week. De wereld draait nu om takjes. Takjes en papier.
Wokken doe ik nooitdus gewoon olie in de pan, vlees bakken, Spinazieblaadjes in de pan en dan klaar??
* Skittles is geen keukenprinses
Ow sjips, net 3 emmers onkruid in de gftbak gemieterdquote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:16 schreef ingee het volgende:
Hebben jullie geen onkruid?
Zevenblad schijn je te kunnen eten als spinazie!
En na mijn borstvoedingsfaal heb ik kind eindelijk kunnen voeden met 'eigen' product: Een framboos uit de tuin
Zonde man!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:29 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ow sjips, net 3 emmers onkruid in de gftbak gemieterd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook de lengte is weer bijgetrokken (69 cm, wtf) en qua ontwikkeling gaat ze heel snel. Rondjes om de tafel, overstappen naar de poef/bank/tvmeubel/poes enzo. Ga me maar geen zorgen meer maken
![]()
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:06 schreef ingee het volgende:
Soes maakt potjes wel heel makkelijk lijken!
R at visSamen spelen in bad. Ik word vast lekker nat! Spetter spater in het water, samen spelen in bad! SPETTER MET MIJ! *blub blub blub blub-geluid*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 spetter 2 spetter 3 spetters water! 4 spetter 5 spetter 6 spetters water! 7 spetter 8 spetter 9 spetter spat! 10 spetters alles is nat!
![]()
![]()
![]()
Beticht je ons nu van het hebben van geen levenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:12 schreef Hilmo het volgende:
Jullie hebben echt tijd over zeg![]()
Lag dubbel om vorig topic. Razz met pluisje, je schrijft zo heerlijk![]()
Brood Enzo maar beneden gooien en nakijken, check![]()
Appelstroop is grote hit. Heb op aanraden van hier zonnestroom gekocht, ook succes![]()
Brood eten gaat goed, fruit meestal ook maar niet veel. Er is progressie ja. Groente willen proeven is ook nieuw. Zelf een lepel of vork vasthouden, gaat hier nog echt niet. Lepel is om mee te slaan.
Oh water bak plenzen is ook een fijne bezigheid.
Jaaaah! Hahahaa!quote:
Net op tijd voor het sinterklaasseizoenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:32 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kan Photobucketfilmpjes nooit zienik loop mega achter op Soezegebied!
A jatte net mijn koekje van tafel en heeft net dus haar eerste hapjes speculaas op![]()
ZING MET MIJ!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:11 schreef Skittles het volgende:
[..]
Samen spelen in bad. Ik word vast lekker nat! Spetter spater in het water, samen spelen in bad! SPETTER MET MIJ! *blub blub blub blub-geluid*
1 spetter 2 spetter 3 spetters water! 4 spetter 5 spetter 6 spetters water! 7 spetter 8 spetter 9 spetter spat! 10 spetters alles is nat!
![]()
![]()
quote:
Echt hè. Slechte voorbeeld voor kinderen. Niet vragen, gewoon EISEN! En direct het muziekje starten en beginnen te zingen. Waarom wacht je niet ff of ik überhaupt wel wil?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:35 schreef ingee het volgende:
[..]
ZING MET MIJ!
Hoezo kan je het niet gewoon vragen?
Ik heb (O nee, R heeft) ook de fisher price radio gekregen. Die zegt 'Goed gedaan!' En 'Jij bent zo leuk! Hihihi'quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:43 schreef Skittles het volgende:
[..]
Echt hè. Slechte voorbeeld voor kinderen. Niet vragen, gewoon EISEN! En direct het muziekje starten en beginnen te zingen. Waarom wacht je niet ff of ik überhaupt wel wil?
Zingend speelgoed FTW!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:01 schreef Risu het volgende:
Ik heb nog niet op mijn zorgkosten gekeken. Iets zegt me dat het ziekenhuis een erg duur hotel is geweest.
Ik hoop zelf zingend speelgoed te vermijden. En dan als ik het krijg, nou dan zijn toch ineens die batterijen op, wat gek.![]()
Komkommermauw![]()
Hammmmmmmm soesje.Wat goed al.
Is dat ook iets van Vtech of heb je wat verkeerds gesnoven?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:06 schreef ingee het volgende:
[..]
Zingend speelgoed FTW!
Zoveel kleureeeeen, bij elkaaaar!
Rood oranjeeee, paars voor jou!
De boom zo groen, een gele zon!
De wolken wit de lucht zoooo blauw!
Hihihi!
Ermahgerd, i can imaginequote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:03 schreef Risu het volgende:
Boh, mijn mams heeft de hele familie uitgenodigd voor de verjaardag van paps. Van de 'steekt maar in dat kind, vinger of voedsel maak nie uit, lusjeook bier? Haha kijk nou, dat gezicht' mensen.
Niet zo'n zin in het weekend dus
Fisher Price / paddo'squote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:08 schreef Skittles het volgende:
[..]
Is dat ook iets van Vtech of heb je wat verkeerds gesnoven?
Dat is ongeveer 45 euro, dat is geen raar tarief toch?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:52 schreef Mariposas het volgende:
Ik zie net dat de nota voor de kraamzorg is gedeclareerd bij mijn zorgverzekeraar - ¤ 2.225,58 voor 49 uur, is dit een grap? Fiks uurtarief zeg.
Draagdoek/draagzak!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:03 schreef Risu het volgende:
Boh, mijn mams heeft de hele familie uitgenodigd voor de verjaardag van paps. Van de 'steekt maar in dat kind, vinger of voedsel maak nie uit, lusjeook bier? Haha kijk nou, dat gezicht' mensen.
Niet zo'n zin in het weekend dus
Ik vind het best wel veel gezien de werkzaamheden. Het is ook niet zo dat ze duur apparatuur hebben of aan bedrijfsruimte veel geld kwijt zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Dat is ongeveer 45 euro, dat is geen raar tarief toch?
Dat inderdaad, ze krijgen zelf niet netto 45 euro natuurlijk. Een willekeurige werknemer kost al snel een keer een paar tientjes volgens mij.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Het is wel flink lager dan het uurtarief van paramedici. Dus ik vind het eigenlijk wel een logisch bedrag. Vergeet niet dat er ook geld naar (aansprakelijkheids)verzekeringen, verenigingen, bijscholingen en lidmaatschappen, management/overhead, belasting etc gaat. Ik weet uit ervaring dat bekenden mijn uurtarief (standaard uurtarief diëtist a 60 euro) ook vaak hoog vonden en geloof me, zoveel hield je er niet van over
Wat hebben ze gedaan die dag?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik kijk ook even bij mijn declaraties en ik zie dat de verloskundigenpraktijk ¤500,- heeft gedeclareerd op de dag van mijn bevalling. Ik heb toen niemand van hen gezien, want ik was medisch en ze waren er niet bij. Het is vergoed door de verzekering, maar toch vind ik het raar.
Ik ben een zachte vrolijke beerquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:06 schreef ingee het volgende:
[..]
Zingend speelgoed FTW!
Zoveel kleureeeeen, bij elkaaaar!
Rood oranjeeee, paars voor jou!
De boom zo groen, een gele zon!
De wolken wit de lucht zoooo blauw!
Hihihi!
Zo te zien is het heerlijk!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:35 schreef DJMO het volgende:
om even in de eetsferen te blijven: Michaels eerste rijstwafel![]()
Gelijk heeft ze, wtfquote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:46 schreef Razztwizzle het volgende:
OmnomzMichael!
Ik heb de eerste irrationele angst van m'n kint ontdekt. Ze vindt die handenfilmpjes in Sesamstraat pure horror![]()
Zoiets:
Ze begint te huilen en kruipt in mij als ze het ziet.
+1, maar dan een ander kintquote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh die waren bij Sil vanaf t begin favoriet juist
k heb die stomme beer al sinds de geboorte van Jan, en hij leeft nog steedsquote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben een zachte vrolijke beer
speel je samen met me mee
ik hou van tellen keer op keer
ik ben je knuffelbeertje!
Ik vind jou lief, baby!
Moet je es een baby laten maken in het ziekenhuis... Fedde heeft ongeveer15K gekost voor ie er uberhaupt was.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:52 schreef Risu het volgende:
Oh, gevonden... Bijna 4k.
Alstublieft, een baby.
Ziekenhuis staat er niet tussen...![]()
Die van ons staat er nog niet op. Volgens mij zijn ziekenhuizen niet zo snel met declareren.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Waar kun je dat opzoeken? Denk dat ik ga schrikken als ik dat van mijn meiden zie!
Online bij je zorgverzekeraar. Maar je hebt kans dat het er nog niet op staat, kan soms wel een jaar a 1,5 jaar duren. Heeft te maken met dat ze pas kunnen declareren als een zorgtraject afgesloten wordt, en dat kan soms pas na een jaar.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Waar kun je dat opzoeken? Denk dat ik ga schrikken als ik dat van mijn meiden zie!
Ja, dat heb ik nog niet eens meegeteldquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:21 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Moet je es een baby laten maken in het ziekenhuis... Fedde heeft ongeveer15K gekost voor ie er uberhaupt was.
Oh die ga ik ook opzoekenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:21 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Moet je es een baby laten maken in het ziekenhuis... Fedde heeft ongeveer15K gekost voor ie er uberhaupt was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:36 schreef JufMariska het volgende:
Even tussen de duizelingwekkende bedragen door, alvast 1 screenshotje:OhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat mooi!
Even tussen de duizelingwekkende bedragen door, alvast 1 screenshotje:heel mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
In het ziekenhuis zeiden ze dat het ¤100.000,- tot ¤150.000,- per kind was. Lang leve de zorgverzekering!!!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Die van ons staat er nog niet op. Volgens mij zijn ziekenhuizen niet zo snel met declareren.
Ik gok dat wij het bedrag van JM ook wel gaan halen. Jullie gaan er nog ruim overheen
Even tussen de duizelingwekkende bedragen door, alvast 1 screenshotje:Jullie mooierds!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Is 1242 euro het vaste bedrag voor het begeleiden van een bevalling door een verloskundige? Dat heeft het hier tenminste blijkbaar ook gekost.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Pick me! Ohhh, lijkt me zo tof om te mogen doenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Oooh supertof JM! Ik wil ook zulke foto's van ons. Of straks met mijn dikke buik.
Even tussen de duizelingwekkende bedragen door, alvast 1 screenshotje:Wow... prachtig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is nieuwe regelgeving per 2015. Alle zorgtrajecten (in ziekenhuizen,ik weet niet hoe het zit met verloskunde) worden na uiterlijk 120 dagen gesloten. Je kan eea dus al sneller inzien.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Online bij je zorgverzekeraar. Maar je hebt kans dat het er nog niet op staat, kan soms wel een jaar a 1,5 jaar duren. Heeft te maken met dat ze pas kunnen declareren als een zorgtraject afgesloten wordt, en dat kan soms pas na een jaar.
s dat soms ook de reden dat bv de nacontrole in het ziekenhuis na een bevalling binnen een bepaalde periode MOET gebeuren omdat ze het anders niet kunnen declareren?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:43 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Er is nieuwe regelgeving per 2015. Alle zorgtrajecten (in ziekenhuizen,ik weet niet hoe het zit met verloskunde) worden na uiterlijk 120 dagen gesloten. Je kan eea dus al sneller inzien.![]()
/lurkt weer verdwr
Supertof ideequote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:51 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Pick me! Ohhh, lijkt me zo tof om te mogen doen(En anders tip ik je een leuke collega
)
Ik kwam er ook pas achter bij mijn eigen exemplaar.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:56 schreef LuDann het volgende:
Oh mensen, wisten jullie dat baby's echt ultracute kraaiende geluidjes maken?
Ik had geen idee namelijk.![]()
Hoi.
Haha, hier ook nog weinig. Alleen het ToP programma van de fysio a bijna ¤3000 per kind, ambulance ¤320 euro per kind en wat medicijnen. Verder staat er nog niks.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:01 schreef ingee het volgende:
Hier ook nog geen ziekenhuiskosten. Kind was misschien graties!
Ze hebben na afsluiten van het traject nog wel een tijdje om te declareren. Ik dacht een jaar, maar dat kan ook langer zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 07:41 schreef JufMariska het volgende:
Maar even concreet: er staat nog niets in over L's bezoek aan de SEH en korte opname ergens eind februari, dan is dat toch nu zu spät..? Of kan ik daar nog iets van verwachten?
Wacht maar tot ze scheten gaat laten als een volwassen kerelquote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:56 schreef LuDann het volgende:
Hoi.
Terwijl je hem aan het voeden bentquote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze scheten gaat laten als een volwassen kerel
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:56 schreef LuDann het volgende:
Hoi.
Nou ja als ze iets ouder zijn kan het voorkomen dat ze die anus bijna op je neus plaatsen, want opstaan moet met je kont zo ver mogelijk naar achter. Uiteraard waar mama ligt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:33 schreef Krisvc het volgende:
Of ze wijdbeens met dat kleine kontje voor je gezicht liggen.
Dat gebeurt hier nou eigenlijk nooitquote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:33 schreef Krisvc het volgende:
Of ze wijdbeens met dat kleine kontje voor je gezicht liggen.
Ja, dat idd ja.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:05 schreef kwakz0r het volgende:
Heeft toch ook allemaal met diagnosebehandelcodes te maken?
Als je naar de eerste hulp gaat voor een verstuikte enkel en vertrekt met een tapeje dan kost dat evenveel voor de verzekering als een gecompliceerde enkelbreuk met operatie. Zelfde code: letsel onderbeen.
Zo spreiden ze de zorgkosten over meer mensen.
Nja daar is dus ook de triage voor bij de HAP en SEH. De verstuikte enkels wil je van de SEH afhouden, en het kleine hechtwerk ook, want het kan een verschil zijn tussen 40 euro en 4000 euro zorgkosten...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:06 schreef Risu het volgende:
Goh, dat wist ik niet.
Weer wat geleerd.![]()
Ik leerde gisteren al, dat een tripje huisarts niet eens zo heel duur is. Tenzij je aan de meds gaat ofzo.
Oh, ik kijk altijd wel op de wekker. Vind het wel prettig om te weten waar in de nacht ik me bevindquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:17 schreef Mariposas het volgende:
Ik verbaas me altijd dat jullie de tijden bijhouden? Ik kijk eigenlijk zelden tot nooit op de klok.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Oh, ik kijk altijd wel op de wekker. Vind het wel prettig om te weten waar in de nacht ik me bevind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En vannacht gewoon een nachtje 21-7 deed vannacht?
Verder eigenlijk niets te klagen. Laatst bij het prikje geen kik gegeven, slaapt goed. Eet volgens ons te weinig, maar groeit prima.
Enige puntje is dat ze de laatste dagen slecht poept en gister was het na 2 dagen opeens anders van kleur.
Maar het is een heerlijk vrolijk ding![]()
Goed hoor.quote:
Van afgekolfde melk? Wow, maak jij slagroom?!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:56 schreef LuDann het volgende:
[..]
Goed hoor.
De lactatiekundige komt rond een uur of 12. Aanleggen is 1 keer gelukt vannacht maar voor de rest weer slaapkind aan de borst.
Ze is voor het eerst aangekomen. 120 gram in 1 nacht.
Nee hoor, wordt vanzelf wel iets vroeger. Of niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:02 schreef Selvaria het volgende:
#Onzekere-mama-modus-aan![]()
Ik lees hier altijd over kindjes die gaan slapen rond half 8 / half 9 en dan lekker gaan slapen (met soms nog een voeding rond 11 uur), maar onze dame krijgen we écht niet voor 10 uur in bed (als wij ook naar boven gaan). Ze slaapt verder 's nachts heel goed, 's ochtends heel goed, 's middags redelijk en 's avonds gewoon verder niet. We hebben geprobeerd haar eerder op bed (boven, of beneden, kinderwagenbak tussen ons in) te leggen, maar het lukt gewoon niet.
We zijn daar nu mee gestopt, want niemand werd er gelukkig van en nu ligt ze vaak op de bank tussen ons in terwijl wij nog tv kijken. Kan geen kwaad toch als ze verder gewoon goed slaapt en vrolijk is? Wij zijn er zelf nu een stuk relaxter onder.
Nee, helaas vooral kv. Ik maak nog niet zoveel aan. Komt vast nog.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:59 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Van afgekolfde melk? Wow, maak jij slagroom?!![]()
Thanks! Zoiets dacht ik al, maar vroeg me tegen beter weten in af of ik mn baby stuk aan het maken was.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee hoor, wordt vanzelf wel iets vroeger. Of niet.
Melba sliep eerst nooit voor elf uur s avonds. Toen een poosje om half zeven al en nu al een tijd een ritmevan twee slaapjes of drie als hij t echt niet meer trekt tot t eten, en dan ergens tussen half acht en half tien gaat hij slapen (afh van de slaaps overdag en zijn bui
)
Ja klopt iddquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nja daar is dus ook de triage voor bij de HAP en SEH. De verstuikte enkels wil je van de SEH afhouden, en het kleine hechtwerk ook, want het kan een verschil zijn tussen 40 euro en 4000 euro zorgkosten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja klopt idd![]()
zelfde behandeling maar de huisarts is een stuk goedkoper.
Ik vind dat wel grappig hoor, dat inzicht in je zorgkosten, en het werkt wel ontnuchterend soms, dat je zeg maar weer blij bent met je premie in verhouding met de kosten die je maakt![]()
Dit is van E. in het jaar dat ze én naar de SEH werd gestuurd door huisarts met koortsstuipen en daarna opgenomen werd én ze kreeg onderzoek naar coeliakie in LUMC én ze gebruikte nog nutramigen toen. Ik was alweer vergeten hoe duur die troep was![]()
Het stomste vind ik nog de 1700 euro ongeveer die ze gemaakt heeft aan 'zorgkosten' op 2 feb 2011. Opname omdat ik opgenomen was. Er is verder helemaal niets gebeurd met haar maar het wordt wel mooi gedeclareerd als verpleegdagen in het ziekenhuis. Toch best een flinke rekening.Lol, 13 cent! Declareren die hap!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:17 schreef Mariposas het volgende:
Koffiedate van L en L was idd gezellig! Synchroon huilende en schetende baby's en synchroon voeden.Je voelt je een stuk minder opgelaten als je niet de enige bent.
Ahhh zo liefquote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:56 schreef JufMariska het volgende:
[..]![]()
Wij waren vanmorgen op kraamvisite bij een van 'mijn' oude bruidsparen, mupke van 6 wekenLucas bedacht zich geen moment en gaf haar een dikke mond-open-kus op haar hoofdje
![]()
Wat een verschil zeg, 6 weken en 10 maanden (en dan te bedenken dat deze baby ruim 4 kilo was toen ze geboren werd, en mijnes 2,5
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dit denk ik ook gemistquote:Op donderdag 13 augustus 2015 07:41 schreef JufMariska het volgende:
Maar even concreet: er staat nog niets in over L's bezoek aan de SEH en korte opname ergens eind februari, dan is dat toch nu zu spät..? Of kan ik daar nog iets van verwachten?
Enneh.. Brabanders unite: ik kom fotograferen, ergens in een weekendHier ook nog geïteresseerden die nog niet postten in het brabant-meet-topique?
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:25 schreef Fuente het volgende:
HoiTijd om hier naar toe te verkassen. Vorige week donderdag is Berit geboren, ze woog 4215 gram. Het is een heerlijk meiske
![]()
De eerste week verliep wel pittig. Berit had vanaf dag 1 enorme krampen en we hebben tot nu toe niet veel geslapen. Maar goed, het hoort erbij en we hopen dat het over een tijdje beter gaat. Ze ligt nu gewoon vooral lekker veel bij ons op de bank en de nachten wisselen we af voor zover dat gaat.
De oudsten zijn helemaal verliefd op hun zusje
Even een foto:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
Eind september, is nu zelfs een topique over geopendquote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:04 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik heb dit denk ik ook gemist![]()
but ofcourse!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar nog niet zo gevaarlijk als paars hoor!
Dat weet ik niet zeker. Qua financiën is het soms voordeliger om net zo te timen dat je twee "producten" krijgt.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
s dat soms ook de reden dat bv de nacontrole in het ziekenhuis na een bevalling binnen een bepaalde periode MOET gebeuren omdat ze het anders niet kunnen declareren?
Nu ik er toch weer benquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:05 schreef kwakz0r het volgende:
Heeft toch ook allemaal met diagnosebehandelcodes te maken?
Als je naar de eerste hulp gaat voor een verstuikte enkel en vertrekt met een tapeje dan kost dat evenveel voor de verzekering als een gecompliceerde enkelbreuk met operatie. Zelfde code: letsel onderbeen.
Zo spreiden ze de zorgkosten over meer mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Oh de operatie zou kunnen, maar de hulp op de SEH, begreep ik van een SEH arts is wel dezelfde dbc en dus kosten.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:34 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Nu ik er toch weer ben![]()
Dit klopt niet.
Diagnose zou hetzelfde kunnen zijn, maar een operatie wordt echt anders gewaardeerd dan een conservatieve behandeling.
Bij ons idd smeerkaas of vegapate. Ik heb gezegd dat hij dan alleen boter mag en dat vonden ze heel logisch. Geen gedoe.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:24 schreef Razztwizzle het volgende:
Verse baby'sheerlijk!
Dat klinkt heerlijk DAD, zo fijn dat fietsen hè! A vindt het ook prachtig, zit alles aan te wijzen (DA! DA! DIE! DIT! DA!) . En is inderdaad gesloopt na een ritje.
Ik houd al niet van strandga ik m'n baby ook niet aandoen als ze nog niet kan lopen. Komt wel in het emmertje schepje samen kastelen bouwen tijdperk straks.
A was vanmiddag voor de tweede keer wennen op het KDV. Ging super! De leidster vond haar een heerlijk kind en ze was zelfs naar een ander kindje toegekropen met een boekje en ging het laten zien
. Nou, dat zit wel snor dus. Alleen nog even duidelijk maken dat ze daar w.m.b. geen smeerkaas en smeerworst op brood krijgt. Is dat standaard ofzo? Ik lees juist dat dat niet gezond is
Oh werkte hij bij I.mt.ech? Wat rot!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:44 schreef LuDann het volgende:
Ach Fuente, wat een mooi meisje heb je gemaakt.![]()
Hoe doen/deden jullie mannen het in de kraamweek eigenlijk? Ik hoor daar eigenlijk nooit wat over in mijn omgeving.
Ik ben zo trots en blij met mijn man he, al zullen dat vast ook wel hormonen zijn hoor. Nog geen halve dag nadat Wolkje* geboren was kwam het nieuws dat zijn werkgever op de rand van faillissement stond en vandaag hebben we te horen gekregen dat dat inderdaad is uitgesproken. Behoorlijke zorgenpost dus.
Alsnog zegt hij dat hij zich bijna schuldig voelt met hoe zeer hij geniet van de kraamweek. Ik heb hem zelden zo gelukkig gezien, in zijn met melk bevlekte en ondergeplaste trainingsbroek verschoont hij luiers met een brede grijns, hij is een pro in inbakeren en weet beter dan ik hoe haar bedje opgemaakt moet worden. We zijn echt een team samen en dat voelt zo goed gewoon. Ik vraag me af of dat altijd zo gaat.
*pseudoniem waar mijn man op staat, te walgelijk zoetsappig gewoon.
Wolkjequote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:44 schreef LuDann het volgende:
Ach Fuente, wat een mooi meisje heb je gemaakt.![]()
Hoe doen/deden jullie mannen het in de kraamweek eigenlijk? Ik hoor daar eigenlijk nooit wat over in mijn omgeving.
Ik ben zo trots en blij met mijn man he, al zullen dat vast ook wel hormonen zijn hoor. Nog geen halve dag nadat Wolkje* geboren was kwam het nieuws dat zijn werkgever op de rand van faillissement stond en vandaag hebben we te horen gekregen dat dat inderdaad is uitgesproken. Behoorlijke zorgenpost dus.
Alsnog zegt hij dat hij zich bijna schuldig voelt met hoe zeer hij geniet van de kraamweek. Ik heb hem zelden zo gelukkig gezien, in zijn met melk bevlekte en ondergeplaste trainingsbroek verschoont hij luiers met een brede grijns, hij is een pro in inbakeren en weet beter dan ik hoe haar bedje opgemaakt moet worden. We zijn echt een team samen en dat voelt zo goed gewoon. Ik vraag me af of dat altijd zo gaat.
*pseudoniem waar mijn man op staat, te walgelijk zoetsappig gewoon.
Dan faken ze het maarquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:22 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil net zeggen, die kdv's / go's hebben al e.e.a. gezien natuurlijk in hun loopbaan![]()
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:59 schreef Razztwizzle het volgende:
LE![]()
![]()
Wat een held!
Mijn man kwam vandaag thuis met een Kruidvat-tas vól met neusspray, paracetamol, hoestdrank, the works. Ik vroeg wie er ziek was. Het antwoord: hij. Want z'n keel voelde een beetje gek..
hahaha, hier merk ik het als er ineens drop (twee kilozakken he. Die in twee dagen leeg gaan) en honing (een pot per drie dagen) worden binnengesleeptquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:59 schreef Razztwizzle het volgende:
LE![]()
![]()
Wat een held!
Mijn man kwam vandaag thuis met een Kruidvat-tas vól met neusspray, paracetamol, hoestdrank, the works. Ik vroeg wie er ziek was. Het antwoord: hij. Want z'n keel voelde een beetje gek..
ja maar jij hebt ook wel een karakter als vriend hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:04 schreef Skittles het volgende:
Mijnes gaat gewoon op bed liggen, kotst een keer en is daarna weer beter![]()
Hoezooo?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja maar jij hebt ook wel een karakter als vriend hoor![]()
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Skittles, dat klinkt tenminste efficiënt. Mijnes ligt kreunend op de bank. "Mag ik een theelepeltje?" en dan al liggend proberen hoestdrank naar binnen te lepelen. Wat dan op de bank knoeit, natuurlijk. "Mag ik een doekje?". En dan al liggend de gemorste hoestdrank weer wegvegen. En niet doorhebben dat A intussen de afstandsbediening probeert op te eten en al twee planten half heeft gesloopt. Want hij is Niet Lekker en kan dus niet van de bank, dat snap je.
Het is dat we elkaar al 11 jaar kennen dat ik dit gedrag met een Big Smile en veel Begrip kan incasseren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mijn baby slaapt ineens! Ondanks de klappen van het onweer! Nu de vraag nog voor hoe lang*gaat snel tanden poetsen en in bed liggen*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mannen..
En toch klinken jullie mannen allemaal![]()
Hier was het tijdens de zwangerschap af en toe wel even stressen -hij maakte een paar missers volgens mijn horrormonen en dat zorgde voor tranen.. Dezelfde tranen die ik had wanneer m'n zure matten op waren)
Ik heb wel bijgelezen, maar weet even niet waar ik op kan/mag/moet reageren dus ik zeg:
Welterusten!
Dit was hier tot 3,5 maand ofzo precies hetzelfde. Ro ging naar bed wanneer wij gingen slapen. Opeens merkte we dat ze wat eerder moe werd. Dus eens geprobeerd haar om half 10 in bed te leggen: slaap! Eureka, dacht ik.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:02 schreef Selvaria het volgende:
#Onzekere-mama-modus-aan![]()
Ik lees hier altijd over kindjes die gaan slapen rond half 8 / half 9 en dan lekker gaan slapen (met soms nog een voeding rond 11 uur), maar onze dame krijgen we écht niet voor 10 uur in bed (als wij ook naar boven gaan). Ze slaapt verder 's nachts heel goed, 's ochtends heel goed, 's middags redelijk en 's avonds gewoon verder niet. We hebben geprobeerd haar eerder op bed (boven, of beneden, kinderwagenbak tussen ons in) te leggen, maar het lukt gewoon niet.
We zijn daar nu mee gestopt, want niemand werd er gelukkig van en nu ligt ze vaak op de bank tussen ons in terwijl wij nog tv kijken. Kan geen kwaad toch als ze verder gewoon goed slaapt en vrolijk is? Wij zijn er zelf nu een stuk relaxter onder.
Onze gastouder whatsappte tijdens de vakantie dat ze I miste. Dus.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:22 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil net zeggen, die kdv's / go's hebben al e.e.a. gezien natuurlijk in hun loopbaan![]()
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:57 schreef JufMariska het volgende:
Mijnes vraagt nadat ik er een paar heb voorgelezen 'en wat ga jij nu over mij schrijven..?'![]()
![]()
Ik choqueerde de kraam juist met bot sarcasme.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat wel stom was in de kraamweek was dat mijn brein door de hormonen op standje autist stond en ik dus al-les letterlijk nam. En mijn man is nogal van de botte grapjes en van het sarcasme. Dus dat leverde nogal wat momenten van "Jahaaa
*snik* ik snapte *snik* helemaal niet dat
*snik* je een grapje maakte boehoehoehoe
" op. Die arme man
.
Waarom heb je dit niet?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:45 schreef ingee het volgende:
Vraagje: Ik heb nu dus een kind dat geen 2 seconden op haar rug blijft liggen als ze in speelmodus is. Ze schuift ook ineens vol tempo achteruit (andere versnellingen nog niet gevonden) klemt dan haar benen tussen de spijlen van de box en krijst. Hoe deden jullie dit? Elke 2 min. terugleggen is een optie, maar ik was eigenlijk van plan om het huis schoon te maken.
Op de grond idem trouwens, dan schuift ze zich vast tegen een muur, maar alle stopcontacten en kabels liggen er nog en het huis (incl vloer) moet dus nog schoon.
Dat ik daar niet aan gedacht heb!!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:50 schreef Skittles het volgende:
[..]
Waarom heb je dit niet?
[ afbeelding ]
Hier was ik dus al bang voor.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:56 schreef Crumpette het volgende:
herkenbaar ingeeeeik zou snel gaan babyproofen ergens zodat je R daar wel op de grond kan laten spelen. en veel terugleggen/redden van de spijlendood valt niet te voorkomen
.
*Bel Oma*quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:11 schreef ingee het volgende:
[..]
Hier was ik dus al bang voor.
Ik hoopte eigenlijk op: 'Nou, wij hebben de hutsiefluts, dan druk je op een knop en dan komt er een gratis nanny uit heb je uren rust!' oid.
M had wonden!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:16 schreef twist02 het volgende:
Ohja, manlief maakte hier trouwens na de bevalling ook nog wel een opmerking dat-ie best 'kapot' was van zo hard in m'n rug duwen tijdens de rugweeën...
Maar toen ik vroeg "Oh ja joh? Was je zo kapot daarvan?" *met handen in zij*, keek-ie ongeveer zo -->![]()
![]()
![]()
en slikte hij het heel snel weer in
http://m.ebay.com/itm/Bab(...)620840628?nav=SEARCHquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:09 schreef ingee het volgende:
[..]
Dat ik daar niet aan gedacht heb!!!
Waar koop je die!
Of zal ik het gewoon gaan maken, als mijn eerste crea projectje.Als het lukt maak ik er ook een voor jou.
quote:TOP 5 REASONS YOU NEED A BABY MOP: Teach your baby a strong work ethic early on in their life. Your baby will learn not to drop and waste food. Baby will get a nice workout, burn off energy, and do muscle toning. And sleep better too! Not having to clean your floors saves you time so you can spend it doing things you enjoy. Save lots of money on house cleaning costs. These baby mops are super soft and comfortable. The mop is made using ultra absorbent materials and engineered to clean and shine your floor. When your baby is done cleaning they are designed for easy on and off. Baby Mops make great baby shower gifts. The original as seen on Good Morning America and other shows Hand made in the USA Ultra soft Hilarious gift for baby showers
Maar wel eerst:quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:24 schreef Skittles het volgende:
[..]
http://m.ebay.com/itm/Bab(...)620840628?nav=SEARCH
Duuuurkan je het makkelijk zelf voor maken!
[..]![]()
Nee, vertel, hoe pijnlijk was de bevalling voor jou?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:31 schreef Nikooos het volgende:
Het is weer anti-man zie ik.. Ik kom later nog een keer terug
Nee! Vertel hoe je het beleefd hebt!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:31 schreef Nikooos het volgende:
Het is weer anti-man zie ik.. Ik kom later nog een keer terug
GMTAquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:33 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Nee, vertel, hoe pijnlijk was de bevalling voor jou?
Saaai Nikoos!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:38 schreef Nikooos het volgende:
Voor mij was het niet zo heel spannend. Heb me op de achtergrond gehouden en gewoon alles gedaan wat men van me vroeg. Ik had me erop ingesteld dat het om mijn vrouw en dochter zou draaien en zo is het ook gegaan.
Ik was/ben allang blij dat ik geen pijn hoefde te doorstaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |