k heb die stomme beer al sinds de geboorte van Jan, en hij leeft nog steedsquote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben een zachte vrolijke beer
speel je samen met me mee
ik hou van tellen keer op keer
ik ben je knuffelbeertje!
Ik vind jou lief, baby!
Moet je es een baby laten maken in het ziekenhuis... Fedde heeft ongeveer15K gekost voor ie er uberhaupt was.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:52 schreef Risu het volgende:
Oh, gevonden... Bijna 4k.
Alstublieft, een baby.
Ziekenhuis staat er niet tussen...![]()
Die van ons staat er nog niet op. Volgens mij zijn ziekenhuizen niet zo snel met declareren.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Waar kun je dat opzoeken? Denk dat ik ga schrikken als ik dat van mijn meiden zie!
Online bij je zorgverzekeraar. Maar je hebt kans dat het er nog niet op staat, kan soms wel een jaar a 1,5 jaar duren. Heeft te maken met dat ze pas kunnen declareren als een zorgtraject afgesloten wordt, en dat kan soms pas na een jaar.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Waar kun je dat opzoeken? Denk dat ik ga schrikken als ik dat van mijn meiden zie!
Ja, dat heb ik nog niet eens meegeteldquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:21 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Moet je es een baby laten maken in het ziekenhuis... Fedde heeft ongeveer15K gekost voor ie er uberhaupt was.
Oh die ga ik ook opzoekenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:21 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Moet je es een baby laten maken in het ziekenhuis... Fedde heeft ongeveer15K gekost voor ie er uberhaupt was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:36 schreef JufMariska het volgende:
Even tussen de duizelingwekkende bedragen door, alvast 1 screenshotje:OhhhhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat mooi!
Even tussen de duizelingwekkende bedragen door, alvast 1 screenshotje:heel mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
In het ziekenhuis zeiden ze dat het ¤100.000,- tot ¤150.000,- per kind was. Lang leve de zorgverzekering!!!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Die van ons staat er nog niet op. Volgens mij zijn ziekenhuizen niet zo snel met declareren.
Ik gok dat wij het bedrag van JM ook wel gaan halen. Jullie gaan er nog ruim overheen
Even tussen de duizelingwekkende bedragen door, alvast 1 screenshotje:Jullie mooierds!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Is 1242 euro het vaste bedrag voor het begeleiden van een bevalling door een verloskundige? Dat heeft het hier tenminste blijkbaar ook gekost.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Pick me! Ohhh, lijkt me zo tof om te mogen doenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Oooh supertof JM! Ik wil ook zulke foto's van ons. Of straks met mijn dikke buik.
Even tussen de duizelingwekkende bedragen door, alvast 1 screenshotje:Wow... prachtig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is nieuwe regelgeving per 2015. Alle zorgtrajecten (in ziekenhuizen,ik weet niet hoe het zit met verloskunde) worden na uiterlijk 120 dagen gesloten. Je kan eea dus al sneller inzien.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Online bij je zorgverzekeraar. Maar je hebt kans dat het er nog niet op staat, kan soms wel een jaar a 1,5 jaar duren. Heeft te maken met dat ze pas kunnen declareren als een zorgtraject afgesloten wordt, en dat kan soms pas na een jaar.
s dat soms ook de reden dat bv de nacontrole in het ziekenhuis na een bevalling binnen een bepaalde periode MOET gebeuren omdat ze het anders niet kunnen declareren?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:43 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Er is nieuwe regelgeving per 2015. Alle zorgtrajecten (in ziekenhuizen,ik weet niet hoe het zit met verloskunde) worden na uiterlijk 120 dagen gesloten. Je kan eea dus al sneller inzien.![]()
/lurkt weer verdwr
Supertof ideequote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:51 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Pick me! Ohhh, lijkt me zo tof om te mogen doen(En anders tip ik je een leuke collega
)
Ik kwam er ook pas achter bij mijn eigen exemplaar.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:56 schreef LuDann het volgende:
Oh mensen, wisten jullie dat baby's echt ultracute kraaiende geluidjes maken?
Ik had geen idee namelijk.![]()
Hoi.
Haha, hier ook nog weinig. Alleen het ToP programma van de fysio a bijna ¤3000 per kind, ambulance ¤320 euro per kind en wat medicijnen. Verder staat er nog niks.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:01 schreef ingee het volgende:
Hier ook nog geen ziekenhuiskosten. Kind was misschien graties!
Ze hebben na afsluiten van het traject nog wel een tijdje om te declareren. Ik dacht een jaar, maar dat kan ook langer zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 07:41 schreef JufMariska het volgende:
Maar even concreet: er staat nog niets in over L's bezoek aan de SEH en korte opname ergens eind februari, dan is dat toch nu zu spät..? Of kan ik daar nog iets van verwachten?
Wacht maar tot ze scheten gaat laten als een volwassen kerelquote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:56 schreef LuDann het volgende:
Hoi.
Terwijl je hem aan het voeden bentquote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wacht maar tot ze scheten gaat laten als een volwassen kerel
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:56 schreef LuDann het volgende:
Hoi.
Nou ja als ze iets ouder zijn kan het voorkomen dat ze die anus bijna op je neus plaatsen, want opstaan moet met je kont zo ver mogelijk naar achter. Uiteraard waar mama ligt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:33 schreef Krisvc het volgende:
Of ze wijdbeens met dat kleine kontje voor je gezicht liggen.
Dat gebeurt hier nou eigenlijk nooitquote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:33 schreef Krisvc het volgende:
Of ze wijdbeens met dat kleine kontje voor je gezicht liggen.
Ja, dat idd ja.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:05 schreef kwakz0r het volgende:
Heeft toch ook allemaal met diagnosebehandelcodes te maken?
Als je naar de eerste hulp gaat voor een verstuikte enkel en vertrekt met een tapeje dan kost dat evenveel voor de verzekering als een gecompliceerde enkelbreuk met operatie. Zelfde code: letsel onderbeen.
Zo spreiden ze de zorgkosten over meer mensen.
Nja daar is dus ook de triage voor bij de HAP en SEH. De verstuikte enkels wil je van de SEH afhouden, en het kleine hechtwerk ook, want het kan een verschil zijn tussen 40 euro en 4000 euro zorgkosten...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:06 schreef Risu het volgende:
Goh, dat wist ik niet.
Weer wat geleerd.![]()
Ik leerde gisteren al, dat een tripje huisarts niet eens zo heel duur is. Tenzij je aan de meds gaat ofzo.
Oh, ik kijk altijd wel op de wekker. Vind het wel prettig om te weten waar in de nacht ik me bevindquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:17 schreef Mariposas het volgende:
Ik verbaas me altijd dat jullie de tijden bijhouden? Ik kijk eigenlijk zelden tot nooit op de klok.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Oh, ik kijk altijd wel op de wekker. Vind het wel prettig om te weten waar in de nacht ik me bevind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En vannacht gewoon een nachtje 21-7 deed vannacht?
Verder eigenlijk niets te klagen. Laatst bij het prikje geen kik gegeven, slaapt goed. Eet volgens ons te weinig, maar groeit prima.
Enige puntje is dat ze de laatste dagen slecht poept en gister was het na 2 dagen opeens anders van kleur.
Maar het is een heerlijk vrolijk ding![]()
Goed hoor.quote:
Van afgekolfde melk? Wow, maak jij slagroom?!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:56 schreef LuDann het volgende:
[..]
Goed hoor.
De lactatiekundige komt rond een uur of 12. Aanleggen is 1 keer gelukt vannacht maar voor de rest weer slaapkind aan de borst.
Ze is voor het eerst aangekomen. 120 gram in 1 nacht.
Nee hoor, wordt vanzelf wel iets vroeger. Of niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:02 schreef Selvaria het volgende:
#Onzekere-mama-modus-aan![]()
Ik lees hier altijd over kindjes die gaan slapen rond half 8 / half 9 en dan lekker gaan slapen (met soms nog een voeding rond 11 uur), maar onze dame krijgen we écht niet voor 10 uur in bed (als wij ook naar boven gaan). Ze slaapt verder 's nachts heel goed, 's ochtends heel goed, 's middags redelijk en 's avonds gewoon verder niet. We hebben geprobeerd haar eerder op bed (boven, of beneden, kinderwagenbak tussen ons in) te leggen, maar het lukt gewoon niet.
We zijn daar nu mee gestopt, want niemand werd er gelukkig van en nu ligt ze vaak op de bank tussen ons in terwijl wij nog tv kijken. Kan geen kwaad toch als ze verder gewoon goed slaapt en vrolijk is? Wij zijn er zelf nu een stuk relaxter onder.
Nee, helaas vooral kv. Ik maak nog niet zoveel aan. Komt vast nog.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:59 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Van afgekolfde melk? Wow, maak jij slagroom?!![]()
Thanks! Zoiets dacht ik al, maar vroeg me tegen beter weten in af of ik mn baby stuk aan het maken was.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee hoor, wordt vanzelf wel iets vroeger. Of niet.
Melba sliep eerst nooit voor elf uur s avonds. Toen een poosje om half zeven al en nu al een tijd een ritmevan twee slaapjes of drie als hij t echt niet meer trekt tot t eten, en dan ergens tussen half acht en half tien gaat hij slapen (afh van de slaaps overdag en zijn bui
)
Ja klopt iddquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nja daar is dus ook de triage voor bij de HAP en SEH. De verstuikte enkels wil je van de SEH afhouden, en het kleine hechtwerk ook, want het kan een verschil zijn tussen 40 euro en 4000 euro zorgkosten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja klopt idd![]()
zelfde behandeling maar de huisarts is een stuk goedkoper.
Ik vind dat wel grappig hoor, dat inzicht in je zorgkosten, en het werkt wel ontnuchterend soms, dat je zeg maar weer blij bent met je premie in verhouding met de kosten die je maakt![]()
Dit is van E. in het jaar dat ze én naar de SEH werd gestuurd door huisarts met koortsstuipen en daarna opgenomen werd én ze kreeg onderzoek naar coeliakie in LUMC én ze gebruikte nog nutramigen toen. Ik was alweer vergeten hoe duur die troep was![]()
Het stomste vind ik nog de 1700 euro ongeveer die ze gemaakt heeft aan 'zorgkosten' op 2 feb 2011. Opname omdat ik opgenomen was. Er is verder helemaal niets gebeurd met haar maar het wordt wel mooi gedeclareerd als verpleegdagen in het ziekenhuis. Toch best een flinke rekening.Lol, 13 cent! Declareren die hap!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:17 schreef Mariposas het volgende:
Koffiedate van L en L was idd gezellig! Synchroon huilende en schetende baby's en synchroon voeden.Je voelt je een stuk minder opgelaten als je niet de enige bent.
Ahhh zo liefquote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:56 schreef JufMariska het volgende:
[..]![]()
Wij waren vanmorgen op kraamvisite bij een van 'mijn' oude bruidsparen, mupke van 6 wekenLucas bedacht zich geen moment en gaf haar een dikke mond-open-kus op haar hoofdje
![]()
Wat een verschil zeg, 6 weken en 10 maanden (en dan te bedenken dat deze baby ruim 4 kilo was toen ze geboren werd, en mijnes 2,5
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dit denk ik ook gemistquote:Op donderdag 13 augustus 2015 07:41 schreef JufMariska het volgende:
Maar even concreet: er staat nog niets in over L's bezoek aan de SEH en korte opname ergens eind februari, dan is dat toch nu zu spät..? Of kan ik daar nog iets van verwachten?
Enneh.. Brabanders unite: ik kom fotograferen, ergens in een weekendHier ook nog geïteresseerden die nog niet postten in het brabant-meet-topique?
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:25 schreef Fuente het volgende:
HoiTijd om hier naar toe te verkassen. Vorige week donderdag is Berit geboren, ze woog 4215 gram. Het is een heerlijk meiske
![]()
De eerste week verliep wel pittig. Berit had vanaf dag 1 enorme krampen en we hebben tot nu toe niet veel geslapen. Maar goed, het hoort erbij en we hopen dat het over een tijdje beter gaat. Ze ligt nu gewoon vooral lekker veel bij ons op de bank en de nachten wisselen we af voor zover dat gaat.
De oudsten zijn helemaal verliefd op hun zusje
Even een foto:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |