quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oplossing komt er aan mensen.
Alle migranten terug naar de veilige zone in Syrië. Ook de vluchtelingen uit Afrika.
[..]
Het is volgens mij ondoenlijk om telkens als er ergens een oorlog is of een andere ramp in die regio opvang te organiseren die veel verder gaat dan eerste noodopvang. Als je bij al die gevallen infrastrurctuur gaat aanleggen voor de opvang van miljoenen mensen is dat verspild geld zodra er weer vrede en rust komt omdat het dan ongebruikt achterblijft. Daarnaast is er natuurlijk het probleem in die landen waar de opvang komt met beschikbaarheid van hulp- en zorgverleners.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:32 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het zou al flink helpen als er meer geld komt vanuit het Westen, helaas wordt dat geld nu besteed aan eindeloze asiel- en beroepsprocedures, bed-bad-brood, hekken rondom Calais, legerinzet in de Middellandse Zee, opvangcentra, terugkeerregelingen, uitzettingsprocedures.
Triest voor die mensen daar, maar ik snap Kos wel. Men wil niet dat het eiland afgebroken wordt.quote:Vluchtelingen Kos vastgehouden in stadion
De Griekse politie heeft op het eiland Kos meer dan duizend vluchtelingen opgesloten in een stadion, in een poging de orde op het eiland te herstellen.
Dat meldt de Britse krant The Guardian woensdag.
Een woordvoerster van Artsen zonder Grenzen spreekt in de krant kritisch over de actie van de Grieken. "Het is de eerste keer dat we dit in Griekenland zien, mensen die opgesloten worden in een stadion en bewaakt worden door de oproerpolitie", aldus Artsen zonder Grenzen.
"We hebben het hier over moeders met kinderen en ouderen. Ze zitten daar opgesloten nadat ze lang in de volle zon hebben doorgebracht'', vervolgt de woordvoerster.
Volgens de hulporganisatie zijn veel vluchtelingen door de hitte flauwgevallen en kreeg een persoon een epileptische aanval.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)uden-in-stadion.html
Doe maar niet; als dat hekje omvalt ....quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als ik deze mensen zo zie, dan lijken de meesten helemaal geen Syriërs:
[ afbeelding ]
Ik kan er naast zitten hoor
Zo hé, vroeg opgestaan zeker..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:14 schreef maily het volgende:
[..]
Doe maar niet; als dat hekje omvalt ....
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:14 schreef maily het volgende:
[..]
Doe maar niet; als dat hekje omvalt ....
Lijken meer Eritreeërs of Afghanen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens:
Als ik deze mensen zo zie, dan lijken de meesten helemaal geen Syriërs:
[ afbeelding ]
Ik kan er naast zitten hoor
Die kunnen ook in Syrië hebben gewoond hoor.....quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lijken meer Eritreeërs of Afghanen.
Er is geen opvang... kom dan ook gewoon niet! Kom je toch, moet je niet janken dat er vrij weinig voor je geregeld is. Lijkt me een heldere boodschap.quote:Artsen zonder Grenzen haalt uit naar Griekse autoriteiten
'Op het Griekse eiland Kos is er geen georganiseerde opvang voor de duizenden vluchtelingen', stelt de humanitaire organisatie Artsen Zonder Grenzen (AZG) woensdag vast. De voorbije dagen was Artsen Zonder Grenzen getuige van intimidatie van de migranten en vluchtelingen.
In de maand juli kwamen meer dan 7.000 vluchtelingen aan op het eiland, een verdubbeling ten opzichte van juni. Ze hebben er geen toegang tot toiletten of douches, sinds april wordt er geen voedsel bedeeld. Hoewel er op het eiland voldoende terreinen beschikbaar zijn, werden geen opvangplaatsen geopend. De voorbije dagen ondernam de politie actie om de mensen te verjagen uit publieke plaatsen.
Woensdagochtend waren er zo’n 2.000 mensen aanwezig in het stadion, onder wie veel families met kleine kinderen en baby’s. De politie kon de situatie niet meer aan en sproeide met brandblussers in de hoop de mensen uiteen te drijven.
'Artsen Zonder Grenzen is erg ongerust over de situatie in Kos', zegt Brice de le Vingne van AZG. 'Wat eerst leek op apathie wordt nu misbruik door de overheid, met toenemend geweld tegen deze kwetsbare bevolking.'
Ondanks de herhaalde oproepen van de artsen om een degelijke en humane opvang te voorzien op Kos, hebben de Griekse autoriteiten nog steeds geen actie ondernomen.
AzG biedt medische hulp in het Captain Elias hotel, waar honderden vluchtelingen onderdak zoeken. Ze verblijven er 10 tot 15 dagen in afwachting van hun registratie door de Griekse politie, die hen de nodige papieren geeft om verder te reizen. Artsen Zonder Grenzen organiseert eveneens mobiele klinieken en deelt materiaal uit aan de vluchtelingen die in de parken en andere publieke plaatsen verblijven.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150812_01815415
Aan de andere kant... de EU had ook met gemak een vluchtelingenkamp voor 50.000 uit de grond kunnen stampen op Kos. Ze zijn er zo trots op dat ze 285.000 projecten per jaar doen, maar een normaal tentenkamp bouwen kunnen ze niet. Als de EU dat wel had gedaan, dan hadden die mensen ook niet hoeven zwerven over stranden, in resorts en door stadjes wat natuurlijk weer een stuk fijner is voor de toeristen en de inwoners van Kos.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er is geen opvang... kom dan ook gewoon niet! Kom je toch, moet je niet janken dat er vrij weinig voor je geregeld is. Lijkt me een heldere boodschap.
Er was toch een nederlands gezin die z'n hele vakantie daar opofferde om arme mensen water en brood te geven oid.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er is geen opvang... kom dan ook gewoon niet! Kom je toch, moet je niet janken dat er vrij weinig voor je geregeld is. Lijkt me een heldere boodschap.
Geen idee. Is dat zo?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er was toch een nederlands gezin die z'n hele vakantie daar opofferde om arme mensen water en brood te geven oid.
Dan is er opvang
Je doet alsof die mensen op vakantie zijnquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze betalen duizenden dollars om naar een eiland te gaan. Klinkt als een vakantie ja.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je doet alsof die mensen op vakantie zijn
Je vergeet de mooie reis, soms zelfs een boottocht. Een vakantie die veel Nederlanders niet eens kunnen betalen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Ze betalen duizenden dollars om naar een eiland te gaan. Klinkt als een vakantie ja.
http://www.libelle.nl/actueel/bootvluchtelingen-schoenenquote:
Zo rijk dat de meeste Nederlanders zeer in de problemen komen als ze een maand geen salaris hebben gehad. Die uberhaupt werken dan.quote:
Misschien willen ze het niet verder aanmoedigen? Overigens lijken ze er wel degelijk een boodschap aan te hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Aan de andere kant... de EU had ook met gemak een vluchtelingenkamp voor 50.000 uit de grond kunnen stampen op Kos. Ze zijn er zo trots op dat ze 285.000 projecten per jaar doen, maar een normaal tentenkamp bouwen kunnen ze niet. Als de EU dat wel had gedaan, dan hadden die mensen ook niet hoeven zwerven over stranden, in resorts en door stadjes wat natuurlijk weer een stuk fijner is voor de toeristen en de inwoners van Kos.
En dat er geen opvang is, tsja daar hebben die mensen denk ik weinig boodschap aan. Zou ik ook niet hebben als mijn dorp wordt bedreigd door gifgasaanvallen van de regering danwel hordes IS-strijders.
Precies. Wij zouden internationale hulp moeten krijgenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:03 schreef Snepar het volgende:
[..]
Zo rijk dat de meeste Nederlanders zeer in de problemen komen als ze een maand geen salaris hebben gehad. Die uberhaupt werken dan.
Haha, je reactie deed me denken aan een hoop mensen die denken wat te hebben terwijl alles van de bank of van het bedrijf isquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Precies. Wij zouden internationale hulp moeten krijgen
Door dit soort keurige / immer geschokte en policor mensen wordt dit één groot drama.quote:Een woordvoerster van Artsen zonder Grenzen spreekt in de krant kritisch over de actie van de Grieken. "Het is de eerste keer dat we dit in Griekenland zien, mensen die opgesloten worden in een stadion en bewaakt worden door de oproerpolitie", aldus Artsen zonder Grenzen.
het is wel zo, het zijn net backpackers die vluchtelingen. een gemiddelde backpacker heeft ook alleen maar geld voor een duur ticket, om vervolgens geen 50 euro meer te hebben voor een hotel.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je doet alsof die mensen op vakantie zijn
man, man man wat een droefheid deze post...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:01 schreef hvan het volgende:
[..]
het is wel zo, het zijn net backpackers die vluchtelingen. een gemiddelde backpacker heeft ook alleen maar geld voor een duur ticket, om vervolgens geen 50 euro meer te hebben voor een hotel.
Vandaag in de volkskrant een "bootvluchteling", genaamd Mohammed, afkomstig uit Aleppo, die het gewoon eerlijk en ronduit toegeeft. Ik citeer:quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
man, man man wat een droefheid deze post...
De uittocht van Europa naar Amerika waren ook gelukzoekers alleen noemen we die pioniers en streefden zij 'the American dream' na..quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Meeste asielzoekers in Europa zijn gewoon gelukszoekers die het hele systeem verpesten voor diegene die het echt nodig hebben. Een goed voorbeeld is Duitsland:
[..]
Je bent een beetje bekend met de geschiedenis van dat continent? Sjezusquote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Er is zoveel mooie ruimte in Afrika. Veel natuurlijke hulpbronnen en materialen. Veel land dat niet wordt gebruikt. Waarom komen al die mensen hierheen?
Wij kunnen natuurlijk ook zelf naar Afrika gaan om daar de boel op poten te zetten, maar dan komt de hele troep ongetwijfeld weer achter ons aan.
Er is wel een klein verschil. Een detail, maar ik noem het toch maar:quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:24 schreef Keltie het volgende:
[..]
De uittocht van Europa naar Amerika waren ook gelukzoekers alleen noemen we die pioniers en streefden zij 'the American dream' na..
Als je denkt dat die pioniers meer gemeen hebben met die gelukszoekers van nu, dan dat ze van elkaar verschillen, dan is een zinvolle discussie met jou ook niet mogelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:24 schreef Keltie het volgende:
[..]
De uittocht van Europa naar Amerika waren ook gelukzoekers alleen noemen we die pioniers en streefden zij 'the American dream' na..
Maar dat is wat mij betreft een andere discussie. Ik geloof echt wel dat er een hoop mensen uit Syrië op zoek zijn naar een safe haven. Voordat de oorlog daar losbarstte waren er amper Syrische vluchtelingen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Er is wel een klein verschil. Een detail, maar ik noem het toch maar:
De Amerikaanse pioniers kregen geen uitkering, geen leefgeld, geen gratis gezondheidszorg, geen bed, bad en broodregeling, geen gratis onderwijs. Zij kregen helemaal niets.
De hedendaagse Europse gelukzoekers krijgen dit alles wel. En dat vinden veel mensen ook fijn, het geeft hen een goed gevoel.
Daarbij zien zij dan weer een klein dingetje over het hoofd. Wederom een detail, maar voor de goede orde meld ik het weer:
Alle die gratis solidariteit moet uiteindelijk worden betaald uit de algemene belastingpot die wordt gevuld door de gewone autochtonen die in loondienst zijn. Moderne slaven als het ware: verplicht werken voor iemand anders.
Ik zeg niet dat ze meer gemeen hebben met.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je denkt dat die pioniers meer gemeen hebben met die gelukszoekers van nu, dan dat ze van elkaar verschillen, dan is een zinvolle discussie met jou ook niet mogelijk.
Laten we hopen van niet. De oorspronkelijke bewoners van Amerika zijn zo goed als compleet uitgemoord.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze meer gemeen hebben met.
Ik zeg alleen dat er voor de ontvangende partij weinig verschil tussen zit
Ze kregen inderdaad niets van dat. Alles toegeëigend, dat is veel socialerquote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Er is wel een klein verschil. Een detail, maar ik noem het toch maar:
De Amerikaanse pioniers kregen geen uitkering, geen leefgeld, geen gratis gezondheidszorg, geen bed, bad en broodregeling, geen gratis onderwijs. Zij kregen helemaal niets.
Gek hey.. Dat zou je zelf namelijk ook fijn vinden.quote:De hedendaagse Europse gelukzoekers krijgen dit alles wel. En dat vinden veel mensen ook fijn, het geeft hen een goed gevoel.
Dus? Dat is maar een reden om het niet te doen?quote:Daarbij zien zij dan weer een klein dingetje over het hoofd. Wederom een detail, maar voor de goede orde meld ik het weer:
Al die gratis solidariteit moet uiteindelijk worden betaald uit de algemene belastingpot die wordt gevuld door de gewone autochtonen die in loondienst zijn.
Welkom in de maatschappij. Dit is ook zonder vluchtelingenquote:Moderne slaven als het ware: verplicht werken voor iemand anders.
Gek hé? Die mensen hebben niets en lopen maar doelloos rond en hopen op een beter leven. Zolang er geen perspectief en voorzieningen komen wordt dat alleen maar erger..quote:Tja dit ga je krijgen he. Hard optreden, voor het helemaal uit de klauwen loopt. Degenen die zich misdragen meteen op de boot terug zetten.
twitter:Julian5News twitterde op donderdag 13-08-2015 om 11:04:25Chaos in #Kos again. Riot police here as the gates to the stadium are re-opened http://t.co/Vjg7ehR9Cc reageer retweet
Dat was precies mijn gedachte toen ik het zag.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:04 schreef Evertjan het volgende:
valt mij altijd op dat ze er gelijk een teringzooi van maken als ze op land komen in Griekenland. Vanmiddag ook weer in het NOS Journaal ze flikkeren gelijk hun reddingsvesten in de zee ik denk niet dat ze die zelf er weer uitvissen
ik denk dat je ze ook niet meer als mensen ziet als je daar als politieagent je werk staat te doen. Volkomen logisch dat ze af en toe een paar klappen uitdelen aan die gelukszoekersquote:
Ironische genoeg betekent jouw visie in de praktijk: het zo snel mogelijk uithollen van dat vangnet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:48 schreef Keltie het volgende:
Van oudsher hebben wij een goed vangnet, laten we die goede eigenschap in hemelsnaam zo lang mogelijk behouden.
Wat wou je dan? Ze allemaal een vakantiewoning geven op een mooi resort?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
Kom laten we een hele horde mensen opsluiten in een stadion zonder enige voorziening.
Dat noemen we dan opvang.
Ja, want dat zijn de enige twee mogelijkheden.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:16 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Wat wou je dan? Ze allemaal een vakantiewoning geven op een mooi resort?
Wat denk je dat het kost. En die Grieken hebben al geen rode cent.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want dat zijn de enige twee mogelijkheden.
typisch voorbeeld van linkse mensen. We moeten de hele wereld onderdak geven maar hoe het betaalt dient te worden dat weten ze nooitquote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:19 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost. En die Grieken hebben al geen rode cent.
Wat denk je dat het kost voor de Turken, Jordaniërs, Iraniërs, Egyptenaren, Marokkanen - of al die andere landen die een veelvoud aan vluchtelingen binnen hun landsgrenzen hebben? Europa vangt als continent minder Syriërs op dan een land als Jordanië en/of Turkije alleen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:19 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost. En die Grieken hebben al geen rode cent.
Inderdaad. Las vanochtend ook dat ze in Winterswijk een 27 jarige vluchteling hebben neergeschoten omdat hij mensen te lijf wou gaan met een paal. Dit gaat nog veel gekker worden, omdat wij ze hier ook bij bosjes naar binnen halen. Worden ergens neergepropt op de veluwe en het is niks anders dan ellende. Hoe erg het ook voor die mensen is...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:21 schreef Evertjan het volgende:
[..]
typisch voorbeeld van linkse mensen. We moeten de hele wereld onderdak geven maar hoe het betaalt dient te worden dat weten ze nooit
Daar gaat het toch niet om. Gaat erom dat jij beweert dat ze een luxer onderkomen horen te krijgen. Dat is gewoon niet mogelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost voor de Turken, Jordaniërs, Iraniërs, Egyptenaren, Marokkanen - of al die andere landen die een veelvoud aan vluchtelingen binnen hun landsgrenzen hebben? Europa vangt als continent minder Syriërs op dan een land als Jordanië en/of Turkije alleen.
Daar gaat het wél om. Men doet hier net alsof wij hier 'overspoelt worden' terwijl Europa relatief weinig opvangt. Bovendien zijn er voldoende alternatieven te bedenken voor een stadion. Mensen moeten toegang krijgen tot de basisvoorzieningen, waaronder gewoon een normaal toilet en een douche. Dat is geen luxevoorziening.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:23 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om. Gaat erom dat jij beweert dat ze een luxer onderkomen horen te krijgen. Dat is gewoon niet mogelijk.
Eens dat ze toegang moeten hebben tot basisvoorzieningen maar het is ook een realiteit dat Kos overstroomt wordt met vluchtelingen en daar logischerwijs totaal niet op voorbereid is. Het is maar een eilandje met 33.000 mensen dus hoeveel kunt je verwachten van die mensen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar gaat het wél om. Men doet hier net alsof wij hier 'overspoelt worden' terwijl Europa relatief weinig opvangt. Bovendien zijn er voldoende alternatieven te bedenken voor een stadion. Mensen moeten toegang krijgen tot de basisvoorzieningen, waaronder gewoon een normaal toilet en een douche. Dat is geen luxevoorziening.
Hoezo móéten mensen dat krijgen van de Griekse overheid? Kan ik gewoon in ieder willekeurig land aanspoelen en basisvoorzieningen gaan eisen? Dat terwijl die mensen net een godsvermogen hebben betaald aan mensensmokkelaars, terwijl de Grieken zelf langzaam creperen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar gaat het wél om. Men doet hier net alsof wij hier 'overspoelt worden' terwijl Europa relatief weinig opvangt. Bovendien zijn er voldoende alternatieven te bedenken voor een stadion. Mensen moeten toegang krijgen tot de basisvoorzieningen, waaronder gewoon een normaal toilet en een douche. Dat is geen luxevoorziening.
Het zijn er teveel op dat eiland, dan is het aan de Griekse autoriteiten, al dan niet in samenspraak met de rest van Europa, om dat eilandje te ontlasten van de druk. Het is niet vreemd dat er rellen of conflicten ontstaan als je 2000! mensen in een stadion propt - kinderen, ouderen, zwangeren - weet ik veel wat - zonder enige deugdelijke beschutting, toegang tot water of sanitaire voorzieningen. Dat is mijn punt. Het bevreemd mij dan dat users zoals Harvey het dan kennelijk verschrikkelijk vinden dat ik hen een iets 'luxer' onderkomen toewens - want ja dat kost geld..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:28 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Eens dat ze toegang moeten hebben tot basisvoorzieningen maar het is ook een realiteit dat Kos overstroomt wordt met vluchtelingen en daar logischerwijs totaal niet op voorbereid is. Het is maar een eilandje met 33.000 mensen dus hoeveel kunt je verwachten van die mensen?
De Ummah is weer ver te zoeken.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost voor de Turken, Jordaniërs, Iraniërs, Egyptenaren, Marokkanen - of al die andere landen die een veelvoud aan vluchtelingen binnen hun landsgrenzen hebben? Europa vangt als continent minder Syriërs op dan een land als Jordanië en/of Turkije alleen.
De gemiddelde Griek is niet afkomstig uit een oorlogszone. De gemiddelde Griek heeft gewoon toegang tot een toilet en water. De vergelijking tussen de gemiddelde Griek en de gemiddelde gevluchte Syriër loopt dan ook op alle fronten mank. Temeer wij als het Westen ook in bepaalde mate een vinger in de pap hebben in het conflict aldaar. Ongeacht het bovenstaande is er ook nog zoiets als medemenselijkheid. En dat hoeft echt niet zover te gaan dat je eenieder een inkomen moet verstrekken of een luxe woning. Maar je mag verwachten dat mensen wel op z'n minst ergens normaal kunnen schijten of zichzelf kunnen reinigen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Hoezo móéten mensen dat krijgen van de Griekse overheid? Kan ik gewoon in ieder willekeurig land aanspoelen en basisvoorzieningen gaan eisen? Dat terwijl die mensen net een godsvermogen hebben betaald aan mensensmokkelaars, terwijl de Grieken zelf langzaam creperen.
Volgens domrechts is er anders een grote Ummah met één visie en één doel. Interessant om te zien dat de praktijk telkens weer hun ongelijk uitwijst. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De Ummah is weer ver te zoeken.
1. Turkije is geen oorlogszone.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De gemiddelde Griek is niet afkomstig uit een oorlogszone. De gemiddelde Griek heeft gewoon toegang tot een toilet en water. De vergelijking met de gemiddelde Griek en de gemiddelde gevluchte Syriër loopt dan ook op alle fronten mank. Temeer wij als het Westen ook in bepaalde mate een vinger in de pap hebben in het conflict aldaar. Ongeacht het bovenstaande is er ook nog zoiets als medemenselijkheid. En dat hoeft echt niet zover te gaan dat je eenieder een inkomen moet verstrekken of een luxe woning. Maar je mag verwachten dat mensen wel op z'n minst ergens normaal kunnen schijten of zichzelf kunnen reinigen.
Ik vind het buitengewoon frappant dat de rijkste islamitische landen weer verreweg het minste doen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens domrechts is er anders een grote Ummah met één visie en één doel. Interessant om te zien dat de praktijk telkens weer hun ongelijk uitwijst. Maar goed, dat is een andere discussie.
Ik denk dat het lang wachten is op een Europese oplossing en het toont maar weer aan wat voor illusie Europese eenwording is. Uiteindelijk gaat elke natie toch voor het eigen hachje.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn er teveel op dat eiland, dan is het aan de Griekse autoriteiten, al dan niet in samenspraak met de rest van Europa, om dat eilandje te ontlasten van de druk. Het is niet vreemd dat er rellen of conflicten ontstaan als je 2000! mensen in een stadion propt - kinderen, ouderen, zwangeren - weet ik veel wat - zonder enige deugdelijke beschutting, toegang tot water of sanitaire voorzieningen. Dat is mijn punt. Het bevreemd mij dan dat users zoals Harvey het dan kennelijk verschrikkelijk vinden dat ik hen een iets 'luxer' onderkomen toewens - want ja dat kost geld..
Dat is dus gewoonweg onzin, met name de buurlanden doen meer dan dat zij zelfs aankunnen. De rijkste islamitische landen (voor wie het naar hun mening toch ver van het bed is) ondersteunen verder vooral financieel. Dat neemt niet weg dat ook van hen meer verwacht mag worden.Op dit moment dragen de armere Islamitische landen de zwaarste lasten.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:39 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind het buitengewoon frappant dat de rijkste islamitische landen weer verreweg het minste doen.
Turkije vangt als land meer Syriers op dan Europa bij elkaar.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:38 schreef Childofthe90s het volgende:
1. Turkije is geen oorlogszone.
Kos heeft ondersteuning nodig van de Griekse overheid - bijbouwen is doorgaans niet nodig een fatsoenlijk tentenkamp met een grote rij dixi's en toegang tot water is ook goed. Alles behalve een stadion waarin je opgesloten wordt en geen water of toilet hebt. Ik wens hen niets minder en niets meer dan toegang tot dit soort basisvoorzieningen. Dat jij dat vreemd vindt, dat bevreemd mij.quote:Kos heeft geen faciliteiten voor zoveel mensen. Logisch dus dat er niet genoeg wc's zijn en douches. En bijbouwen? De Griekse beurs is leeg, er is amper geld voor het pensioen van ouderen en het salaris van overheidspersoneel.
Denk je dat die gelukszoekers (ja dat zijn ze, ze zijn geen vluchtelingen) in die landen die jij op noemt ook binnen 24 uur als die voorzieningen hebben?! Hou toch op man.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat is tevens ook een onderdeel van het probleem. Het kenmerk van een Unie is dat je ook als unie handelt. De vluchtelingenstroom raakt Griekenland en Italië het hardst. Dan mag verwacht worden dat deze twee landen geholpen worden.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:39 schreef Dutchguy het volgende:
Ik denk dat het lang wachten is op een Europese oplossing en het toont maar weer aan wat voor illusie Europese eenwording is. Uiteindelijk gaat elke natie toch voor het eigen hachje.
Om hoeveel gelukszoekers het gaat is volgens mij niet duidelijk. Artikelen spreken dat in de bootjes vooral Afghanen en Syriers zitten. Ik zie deze twee groepen niet als gelukszoekers (in de zin van arbeidsmigranten). Er moet inderdaad een onderscheid worden gemaakt tussen deze twee groepen. Sowieso gaat het hier om twee totaal verschillende procedures en maken arbeidsmigranten weinig kans tot legalisatie.quote:Het uitgangsprincipe moet gewoon zijn dat echte vluchtelingen die oorlogsverschrikkingen welkom zijn maar iedereen weet dat er enorm veel gelukszoekers tussen zitten. Die zullen straks allemaal aanspraak willen maken op onderdak en voorzieningen. In Nederland zitten we er nog goed bij maar ook hier zijn wachtlijsten voor huurwoningen, die druk is al enorm hoog. Laat staan in zuidelijke landen van Europa waar de werkloosheid nu nog steeds enorm is, met name de jeugdwerkloosheid. Wat voor perspectief biedt dit aan gelukszoekers?
De Afrikaanse landen waarvandaan de meeste vluchtelingen komen zijn toch ook wel te markeren als conflictlanden of landen waar ernstige mensenrechtenschendingen plaatsvinden. Denk hierbij aan Eritrea, maar ook Nigeria. In hoeverre zij aanspraak maken op asiel weet ik niet, maar het zijn wat mij betreft zeker niet de traditionele arbeidsmigranten zoals in de jaren 70 en 80 wel het geval was. Die vergelijking wordt telkenmale getrokken, maar klopt niet.quote:Je zult er niet aan ontkomen om hoe dan ook de gelukszoekers van de echte vluchtelingen te scheiden. Alleen op deze manier blijft je draagvlak voor het opvangen van vluchtelingen binnen Europa houden. Nog afgezien van de 'brain drain' van de landen in Afrika die het betreft. Het zijn vooral jonge gezonde sterke mannen die de gok wagen en ze laten de ouderen achter. Hoe kun je dan ooit een land opbouwen als deze trend zich doorzet (wat wel verwacht wordt).
Het is meer dan logisch dat Syriërs in de eigen regio worden opgevangen. Daar moet Europa ook financieel en logistiek aan bijdragen, het is ontzettend inefficiënt Syriërs de halve wereld over te verdelen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Turkije vangt als land meer Syriers op dan Europa bij elkaar.
[..]
Kos heeft ondersteuning nodig van de Griekse overheid - bijbouwen is doorgaans niet nodig een fatsoenlijk tentenkamp met een grote rij dixi's en toegang tot water is ook goed. Alles behalve een stadion waarin je opgesloten wordt en geen water of toilet hebt. Ik wens hen niets minder en niets meer dan toegang tot dit soort basisvoorzieningen. Dat jij dat vreemd vindt, dat bevreemd mij.
Uiteraard heeft dat de voorkeur, maar zolang Europa (en de rest van de wereld) zo min mogelijk financieel en logistiek daaraan wil bijdragen zal dit voorlopig nog wel zo doorgaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is meer dan logisch dat Syriërs in de eigen regio worden opgevangen. Daar moet Europa ook financieel en logistiek aan bijdragen, het is ontzettend inefficiënt Syriërs de halve wereld over te verdelen.
De pioniers in Amerika waren veel schadelijker voor de oorspronkelijke bewoners dan dat de gelukszoekers die nu Europa overspoelen zijn. Maar so what, dat heeft helemaal niets met elkaar te maken en het rechtvaardigt de huidige overstroming van Europa totaal niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ze kregen inderdaad niets van dat. Alles toegeëigend, dat is veel socialer
[..]
Gek hey.. Dat zou je zelf namelijk ook fijn vinden.
[..]
Dus? Dat is maar een reden om het niet te doen?
Van oudsher hebben wij een goed vangnet, laten we die goede eigenschap in hemelsnaam zo lang mogelijk behouden.
Klopt, als Europa gewoon de grenzen had gesloten, had het al het geld dat het nu moet uitgeven aan hekken bij Calais, opvangcentra, aanvraagprocedures, beroepsprocedures, uitzettingsprocedures, bed-bad-brood, leger inzet op de Middellandse Zee kunnen besteden in de regio.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uiteraard heeft dat de voorkeur, maar zolang Europa (en de rest van de wereld) zo min mogelijk financieel en logistiek daaraan wil bijdragen zal dit voorlopig nog wel zo doorgaan.
Het is wat dat betreft ook wel uitermate treurig dat ze net aan moeten spoelen bij het meest armlastige land van de EU. Nog een maandje geleden stond Griekenland op de rand van de financiele afgrond.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uiteraard heeft dat de voorkeur, maar zolang Europa (en de rest van de wereld) zo min mogelijk financieel en logistiek daaraan wil bijdragen zal dit voorlopig nog wel zo doorgaan.
Ad 1. Het uitroeien van de autochtone bevolking is inderdaad ook een van de gevaren waar wij in Europa mee te maken zullen krijgen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:48 schreef Keltie het volgende:
[..]
1. Ze kregen inderdaad niets van dat. Alles toegeëigend, dat is veel socialer
[..]
2. Gek hey.. Dat zou je zelf namelijk ook fijn vinden.
[..]
3. Dus? Dat is maar een reden om het niet te doen?
[..]
4. Welkom in de maatschappij. Dit is ook zonder vluchtelingen
Uitstekende samenvatting van de problematiek!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van oudsher hebben we inderdaad een goed vangnet. Dat vangnet is gebaseerd op het feit dat mensen het grootste deel van hun leven netto-betaler zijn en in tijden van nood, op datzelfde vangnet terug kunnen vallen. Het binnenhalen van kanslozen uit arme landen die vaak hun hele leven afhankelijk zijn van zo'n vangnet, is de doodsteek daarvan. Dit is op termijn niet vol te houden en is ook niet te rechtvaardigen naar al die mensen toe die dat op moeten brengen.
De nieuwswaarde van dit bericht is nihil.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Opnieuw honderden vluchtelingen aangekomen op Kos (Video in link)
http://deredactie.be/cm/v(...)mas/journaal/2.40573
1. De denkwereld van Linksmenschen is eenvoudig. Je telt alle bezittingen en schulden bij elkaar op, trekt daar het bedrag van je eigen strijkstok vanaf, en deelt het restant vervolgens door het aantal personen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:21 schreef Evertjan het volgende:
[..]
typisch voorbeeld van linkse mensen. We moeten de hele wereld onderdak geven maar hoe het betaalt dient te worden dat weten ze nooit
Nou ja, niet echt nihil natuurlijk gezien de situatie nu op Kos.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De nieuwswaarde van dit bericht is nihil.
Om tijd en ruimte te besparen adviseer ik het in het vervolg alleen te melden wanneer er een dag géén honderden "vluchtelingen" zijn aangekomen.
Op enig moment is Kos natuurlijk vol. Over hoeveel km2 praten we eigenlijk?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou ja, niet echt nihil natuurlijk gezien de situatie nu op Kos.
We hebben het op dit moment over c.a. 7000 a 8000 vluchtelingen op een lokale bevolking van 33000. Oppervlakte is 290 km²quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Op enig moment is Kos natuurlijk vol. Over hoeveel km2 praten we eigenlijk?
Oh, dat valt dan nog reuze mee. Slechts 140 /km2.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
We hebben het op dit moment over c.a. 7000 a 8000 vluchtelingen op een lokale bevolking van 33000. Oppervlakte is 290 km²
Maar ze willen helemaal niet op Kos blijven. Ze willen door naar het vaste land om richting Duitsland, NL of Engeland te vertrekken.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Oh, dat valt dan nog reuze mee. Slechts 140 /km2.
Dat betekent dat er op Kos nog 75.000 vluchtelingen bij kunnen voordat we op de Nederlandse dichtheid van 406 /km2 zitten.
En als we Bangladesh als maatstaf nemen, waarom niet, dan kunnen er nog zo'n 286.000 vluchtelingen naar Kos komen.
Er is dus eigenlijk helemaal geen probleem op Kos.
Ja, dat is duidelijk -- blijkbaar is de EU nog niet echt een unie. Anders zou het toch weinig verschil maken in welk land precies ze terechtkomen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar ze willen helemaal niet op Kos blijven. Ze willen door naar het vaste land om richting Duitsland, NL of Engeland te vertrekken.
Waarom wel?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waarom vechten die (jonge) mannen trouwens niet voor hun vaderland Syrië?
Omdat het land waar je geboren en getogen bent je wellicht aan het hart gaat en je niet wilt dat het verloren gaat.quote:
Omdat dit hun gouden kans is om Europa binnen te komen. Er zijn ook Syriërs die al jaaaaaaren in Egypte wonen die nu de oversteek maken. Waarom? Voor het geld, het staat sinds vanochtend zelfs in de Volkskrant.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ja, jezelf en je gezin incluis, en dat is nu precies de reden dat mensen op de vlucht slaan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Omdat het land waar je geboren en getogen bent je wellicht aan het hart gaat en je niet wilt dat het verloren gaat.
Het is allebei tegelijkertijd waar: 1. Ja, het is oorlog en die vluchtelingen zijn geen soldaten die terug kunnen vechten. 2. Ja, die vluchtelingen + alle opportunistische meelopers kiezen dan graag een land uit waar het meeste gratis geld te halen is.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, jezelf en je gezin incluis, en dat is nu precies de reden dat mensen op de vlucht slaan.
Maar ik snap best dat jij deze mensen koste wat kost als profiteurs en lafbekken wil afschilderen en dat je daarvoor allerlei armoedige argumenten en hypotheses uit de kast haalt.
Geef deze Mohammed uit Aleppo maar een verblijfstatus. Die komt er wel.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Vandaag in de volkskrant een "bootvluchteling", genaamd Mohammed, afkomstig uit Aleppo, die het gewoon eerlijk en ronduit toegeeft. Ik citeer:
Ze komen hier voor het geld. Vierhonderd euro per maand incasseren. .
Dat doe ik niet. Sommigen zie ik wel als profiteurs ja, maar anderen zie ik gewoon als legitieme vluchteling.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:58 schreef Ringo het volgende:
Maar ik snap best dat jij deze mensen koste wat kost als profiteurs en lafbekken wil afschilderen en dat je daarvoor allerlei armoedige argumenten en hypotheses uit de kast haalt.
Waarom vechten Nederlanders niet voor Nederland?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ja, dat zei Marie-Antoinette destijds ook.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens was het gewoon een oprechte vraag.
Syrië is niet bepaald een natiestaat te noemen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat het land waar je geboren en getogen bent je wellicht aan het hart gaat en je niet wilt dat het verloren gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |