abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155142547
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oplossing komt er aan mensen.

Alle migranten terug naar de veilige zone in Syriė. Ook de vluchtelingen uit Afrika.

[..]

:')
U MAD?
pi_155143003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:32 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het zou al flink helpen als er meer geld komt vanuit het Westen, helaas wordt dat geld nu besteed aan eindeloze asiel- en beroepsprocedures, bed-bad-brood, hekken rondom Calais, legerinzet in de Middellandse Zee, opvangcentra, terugkeerregelingen, uitzettingsprocedures.
Het is volgens mij ondoenlijk om telkens als er ergens een oorlog is of een andere ramp in die regio opvang te organiseren die veel verder gaat dan eerste noodopvang. Als je bij al die gevallen infrastrurctuur gaat aanleggen voor de opvang van miljoenen mensen is dat verspild geld zodra er weer vrede en rust komt omdat het dan ongebruikt achterblijft. Daarnaast is er natuurlijk het probleem in die landen waar de opvang komt met beschikbaarheid van hulp- en zorgverleners.

De kosten zijn volgens mij ook veel hoger want je zult dus medewerking elders moeten kopen en mensen daar moeten inhuren. Als je kijkt naar de detentiecentra in andere landen van Australiė dan zijn de kosten daar 270.000 euro per dag per vluchteling. Dat lijkt mij persoonlijk geen indicatie dat het een verstandige goede oplossing is. Met slechte opvang zullen de mensen daarvandaan allen verder trekken.

Het beste is internationale afspraken maken hoeveel vluchtelingen landen opvangen en dan zorgen dat de mensen in de regio eerste noodopvang doen en vervolgens de mensen naar andere landen brengen. Dan heb je controle over de aantal mensen en de veilige reis, de langdurige opvang is dan ook blijvend te gebruiken zodra er weer vluchtelingen komen.
pi_155150323
quote:
Vluchtelingen Kos vastgehouden in stadion

De Griekse politie heeft op het eiland Kos meer dan duizend vluchtelingen opgesloten in een stadion, in een poging de orde op het eiland te herstellen.

Dat meldt de Britse krant The Guardian woensdag.

Een woordvoerster van Artsen zonder Grenzen spreekt in de krant kritisch over de actie van de Grieken. "Het is de eerste keer dat we dit in Griekenland zien, mensen die opgesloten worden in een stadion en bewaakt worden door de oproerpolitie", aldus Artsen zonder Grenzen.

"We hebben het hier over moeders met kinderen en ouderen. Ze zitten daar opgesloten nadat ze lang in de volle zon hebben doorgebracht'', vervolgt de woordvoerster.

Volgens de hulporganisatie zijn veel vluchtelingen door de hitte flauwgevallen en kreeg een persoon een epileptische aanval.

Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)uden-in-stadion.html
Triest voor die mensen daar, maar ik snap Kos wel. Men wil niet dat het eiland afgebroken wordt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2015 15:35:47 ]
pi_155150756

Overigens:

Als ik deze mensen zo zie, dan lijken de meesten helemaal geen Syriėrs:

Ik kan er naast zitten hoor :?

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2015 15:51:23 ]
  Spellchecker woensdag 12 augustus 2015 @ 16:14:40 #105
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_155151490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[ afbeelding ]

Doe maar niet; als dat hekje omvalt .... :X
  woensdag 12 augustus 2015 @ 16:22:41 #106
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_155151704
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:14 schreef maily het volgende:

[..]

Zo hé, vroeg opgestaan zeker..
pi_155151722
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:14 schreef maily het volgende:

[..]

:+

Maar goed, ze worden in dat stadion dus geregistreerd zodat ze snel naar het vaste land van Griekenland kunnen. :{

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2015 16:23:51 ]
pi_155151928
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]

Overigens:

[ afbeelding ]

Lijken meer Eritreeėrs of Afghanen.
pi_155152010
Noem me maar lullig, maar ik speel David Hasselhoff's nieuwste nummer elke keer als ik zo'n video zie waar ze ze die mensen in bedwang proberen te houden.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 16:42:02 #111
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_155152161
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Lijken meer Eritreeėrs of Afghanen.
Die kunnen ook in Syriė hebben gewoond hoor.....
pi_155152480
quote:
Artsen zonder Grenzen haalt uit naar Griekse autoriteiten

'Op het Griekse eiland Kos is er geen georganiseerde opvang voor de duizenden vluchtelingen', stelt de humanitaire organisatie Artsen Zonder Grenzen (AZG) woensdag vast. De voorbije dagen was Artsen Zonder Grenzen getuige van intimidatie van de migranten en vluchtelingen.

In de maand juli kwamen meer dan 7.000 vluchtelingen aan op het eiland, een verdubbeling ten opzichte van juni. Ze hebben er geen toegang tot toiletten of douches, sinds april wordt er geen voedsel bedeeld. Hoewel er op het eiland voldoende terreinen beschikbaar zijn, werden geen opvangplaatsen geopend. De voorbije dagen ondernam de politie actie om de mensen te verjagen uit publieke plaatsen.

Woensdagochtend waren er zo’n 2.000 mensen aanwezig in het stadion, onder wie veel families met kleine kinderen en baby’s. De politie kon de situatie niet meer aan en sproeide met brandblussers in de hoop de mensen uiteen te drijven.

'Artsen Zonder Grenzen is erg ongerust over de situatie in Kos', zegt Brice de le Vingne van AZG. 'Wat eerst leek op apathie wordt nu misbruik door de overheid, met toenemend geweld tegen deze kwetsbare bevolking.'

Ondanks de herhaalde oproepen van de artsen om een degelijke en humane opvang te voorzien op Kos, hebben de Griekse autoriteiten nog steeds geen actie ondernomen.

AzG biedt medische hulp in het Captain Elias hotel, waar honderden vluchtelingen onderdak zoeken. Ze verblijven er 10 tot 15 dagen in afwachting van hun registratie door de Griekse politie, die hen de nodige papieren geeft om verder te reizen. Artsen Zonder Grenzen organiseert eveneens mobiele klinieken en deelt materiaal uit aan de vluchtelingen die in de parken en andere publieke plaatsen verblijven.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150812_01815415
Er is geen opvang... kom dan ook gewoon niet! Kom je toch, moet je niet janken dat er vrij weinig voor je geregeld is. Lijkt me een heldere boodschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2015 16:54:57 ]
pi_155152707
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Er is geen opvang... kom dan ook gewoon niet! Kom je toch, moet je niet janken dat er vrij weinig voor je geregeld is. Lijkt me een heldere boodschap.
Aan de andere kant... de EU had ook met gemak een vluchtelingenkamp voor 50.000 uit de grond kunnen stampen op Kos. Ze zijn er zo trots op dat ze 285.000 projecten per jaar doen, maar een normaal tentenkamp bouwen kunnen ze niet. Als de EU dat wel had gedaan, dan hadden die mensen ook niet hoeven zwerven over stranden, in resorts en door stadjes wat natuurlijk weer een stuk fijner is voor de toeristen en de inwoners van Kos.

En dat er geen opvang is, tsja daar hebben die mensen denk ik weinig boodschap aan. Zou ik ook niet hebben als mijn dorp wordt bedreigd door gifgasaanvallen van de regering danwel hordes IS-strijders.
  Admin woensdag 12 augustus 2015 @ 17:05:57 #114
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_155152794
quote:

[..]

Er was toch een nederlands gezin die z'n hele vakantie daar opofferde om arme mensen water en brood te geven oid.
Dan is er opvang :')
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_155152977
quote:
12s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:05 schreef yvonne het volgende:

[..]

Er was toch een nederlands gezin die z'n hele vakantie daar opofferde om arme mensen water en brood te geven oid.
Dan is er opvang :')
Geen idee. Is dat zo?
pi_155153154
quote:

[..]

Je doet alsof die mensen op vakantie zijn
pi_155153208
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je doet alsof die mensen op vakantie zijn
Ze betalen duizenden dollars om naar een eiland te gaan. Klinkt als een vakantie ja.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_155153412
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:24 schreef Beach het volgende:

[..]

Ze betalen duizenden dollars om naar een eiland te gaan. Klinkt als een vakantie ja.
Je vergeet de mooie reis, soms zelfs een boottocht. Een vakantie die veel Nederlanders niet eens kunnen betalen.

Het is een schande, en wij hebben geen enkele internationale hulp gehad na een aardbeving in Groningen en nu verwachten ze wel hulp van ons omdat wij zo rijk zijn maar het is niet alsof wij allemaal in een Ferrari rijden 8)7
  Admin woensdag 12 augustus 2015 @ 17:34:18 #119
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_155153434
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Spellchecker woensdag 12 augustus 2015 @ 17:50:02 #120
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_155153992
quote:
9s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:33 schreef opgebaarde het volgende:
rijk
Zo rijk dat de meeste Nederlanders zeer in de problemen komen als ze een maand geen salaris hebben gehad. Die uberhaupt werken dan.
pi_155154661
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Aan de andere kant... de EU had ook met gemak een vluchtelingenkamp voor 50.000 uit de grond kunnen stampen op Kos. Ze zijn er zo trots op dat ze 285.000 projecten per jaar doen, maar een normaal tentenkamp bouwen kunnen ze niet. Als de EU dat wel had gedaan, dan hadden die mensen ook niet hoeven zwerven over stranden, in resorts en door stadjes wat natuurlijk weer een stuk fijner is voor de toeristen en de inwoners van Kos.

En dat er geen opvang is, tsja daar hebben die mensen denk ik weinig boodschap aan. Zou ik ook niet hebben als mijn dorp wordt bedreigd door gifgasaanvallen van de regering danwel hordes IS-strijders.
Misschien willen ze het niet verder aanmoedigen? Overigens lijken ze er wel degelijk een boodschap aan te hebben.
Gezegd hebbende dat ik jouw idee beter vind.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155154824
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:03 schreef Snepar het volgende:

[..]

Zo rijk dat de meeste Nederlanders zeer in de problemen komen als ze een maand geen salaris hebben gehad. Die uberhaupt werken dan.
Precies. Wij zouden internationale hulp moeten krijgen
pi_155154956
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Precies. Wij zouden internationale hulp moeten krijgen
Haha, je reactie deed me denken aan een hoop mensen die denken wat te hebben terwijl alles van de bank of van het bedrijf is :Y)
  woensdag 12 augustus 2015 @ 19:28:59 #125
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155156367
Er is zoveel mooie ruimte in Afrika. Veel natuurlijke hulpbronnen en materialen. Veel land dat niet wordt gebruikt. Waarom komen al die mensen hierheen?

Wij kunnen natuurlijk ook zelf naar Afrika gaan om daar de boel op poten te zetten, maar dan komt de hele troep ongetwijfeld weer achter ons aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')