quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oplossing komt er aan mensen.
Alle migranten terug naar de veilige zone in Syriė. Ook de vluchtelingen uit Afrika.
[..]
Het is volgens mij ondoenlijk om telkens als er ergens een oorlog is of een andere ramp in die regio opvang te organiseren die veel verder gaat dan eerste noodopvang. Als je bij al die gevallen infrastrurctuur gaat aanleggen voor de opvang van miljoenen mensen is dat verspild geld zodra er weer vrede en rust komt omdat het dan ongebruikt achterblijft. Daarnaast is er natuurlijk het probleem in die landen waar de opvang komt met beschikbaarheid van hulp- en zorgverleners.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:32 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het zou al flink helpen als er meer geld komt vanuit het Westen, helaas wordt dat geld nu besteed aan eindeloze asiel- en beroepsprocedures, bed-bad-brood, hekken rondom Calais, legerinzet in de Middellandse Zee, opvangcentra, terugkeerregelingen, uitzettingsprocedures.
Triest voor die mensen daar, maar ik snap Kos wel. Men wil niet dat het eiland afgebroken wordt.quote:Vluchtelingen Kos vastgehouden in stadion
De Griekse politie heeft op het eiland Kos meer dan duizend vluchtelingen opgesloten in een stadion, in een poging de orde op het eiland te herstellen.
Dat meldt de Britse krant The Guardian woensdag.
Een woordvoerster van Artsen zonder Grenzen spreekt in de krant kritisch over de actie van de Grieken. "Het is de eerste keer dat we dit in Griekenland zien, mensen die opgesloten worden in een stadion en bewaakt worden door de oproerpolitie", aldus Artsen zonder Grenzen.
"We hebben het hier over moeders met kinderen en ouderen. Ze zitten daar opgesloten nadat ze lang in de volle zon hebben doorgebracht'', vervolgt de woordvoerster.
Volgens de hulporganisatie zijn veel vluchtelingen door de hitte flauwgevallen en kreeg een persoon een epileptische aanval.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)uden-in-stadion.html
Doe maar niet; als dat hekje omvalt ....quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als ik deze mensen zo zie, dan lijken de meesten helemaal geen Syriėrs:
[ afbeelding ]
Ik kan er naast zitten hoor
Zo hé, vroeg opgestaan zeker..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:14 schreef maily het volgende:
[..]
Doe maar niet; als dat hekje omvalt ....
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:14 schreef maily het volgende:
[..]
Doe maar niet; als dat hekje omvalt ....
Lijken meer Eritreeėrs of Afghanen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]
Overigens:
Als ik deze mensen zo zie, dan lijken de meesten helemaal geen Syriėrs:
[ afbeelding ]
Ik kan er naast zitten hoor
Die kunnen ook in Syriė hebben gewoond hoor.....quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lijken meer Eritreeėrs of Afghanen.
Er is geen opvang... kom dan ook gewoon niet! Kom je toch, moet je niet janken dat er vrij weinig voor je geregeld is. Lijkt me een heldere boodschap.quote:Artsen zonder Grenzen haalt uit naar Griekse autoriteiten
'Op het Griekse eiland Kos is er geen georganiseerde opvang voor de duizenden vluchtelingen', stelt de humanitaire organisatie Artsen Zonder Grenzen (AZG) woensdag vast. De voorbije dagen was Artsen Zonder Grenzen getuige van intimidatie van de migranten en vluchtelingen.
In de maand juli kwamen meer dan 7.000 vluchtelingen aan op het eiland, een verdubbeling ten opzichte van juni. Ze hebben er geen toegang tot toiletten of douches, sinds april wordt er geen voedsel bedeeld. Hoewel er op het eiland voldoende terreinen beschikbaar zijn, werden geen opvangplaatsen geopend. De voorbije dagen ondernam de politie actie om de mensen te verjagen uit publieke plaatsen.
Woensdagochtend waren er zo’n 2.000 mensen aanwezig in het stadion, onder wie veel families met kleine kinderen en baby’s. De politie kon de situatie niet meer aan en sproeide met brandblussers in de hoop de mensen uiteen te drijven.
'Artsen Zonder Grenzen is erg ongerust over de situatie in Kos', zegt Brice de le Vingne van AZG. 'Wat eerst leek op apathie wordt nu misbruik door de overheid, met toenemend geweld tegen deze kwetsbare bevolking.'
Ondanks de herhaalde oproepen van de artsen om een degelijke en humane opvang te voorzien op Kos, hebben de Griekse autoriteiten nog steeds geen actie ondernomen.
AzG biedt medische hulp in het Captain Elias hotel, waar honderden vluchtelingen onderdak zoeken. Ze verblijven er 10 tot 15 dagen in afwachting van hun registratie door de Griekse politie, die hen de nodige papieren geeft om verder te reizen. Artsen Zonder Grenzen organiseert eveneens mobiele klinieken en deelt materiaal uit aan de vluchtelingen die in de parken en andere publieke plaatsen verblijven.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150812_01815415
Aan de andere kant... de EU had ook met gemak een vluchtelingenkamp voor 50.000 uit de grond kunnen stampen op Kos. Ze zijn er zo trots op dat ze 285.000 projecten per jaar doen, maar een normaal tentenkamp bouwen kunnen ze niet. Als de EU dat wel had gedaan, dan hadden die mensen ook niet hoeven zwerven over stranden, in resorts en door stadjes wat natuurlijk weer een stuk fijner is voor de toeristen en de inwoners van Kos.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er is geen opvang... kom dan ook gewoon niet! Kom je toch, moet je niet janken dat er vrij weinig voor je geregeld is. Lijkt me een heldere boodschap.
Er was toch een nederlands gezin die z'n hele vakantie daar opofferde om arme mensen water en brood te geven oid.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er is geen opvang... kom dan ook gewoon niet! Kom je toch, moet je niet janken dat er vrij weinig voor je geregeld is. Lijkt me een heldere boodschap.
Geen idee. Is dat zo?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Er was toch een nederlands gezin die z'n hele vakantie daar opofferde om arme mensen water en brood te geven oid.
Dan is er opvang
Je doet alsof die mensen op vakantie zijnquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze betalen duizenden dollars om naar een eiland te gaan. Klinkt als een vakantie ja.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je doet alsof die mensen op vakantie zijn
Je vergeet de mooie reis, soms zelfs een boottocht. Een vakantie die veel Nederlanders niet eens kunnen betalen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:24 schreef Beach het volgende:
[..]
Ze betalen duizenden dollars om naar een eiland te gaan. Klinkt als een vakantie ja.
http://www.libelle.nl/actueel/bootvluchtelingen-schoenenquote:
Zo rijk dat de meeste Nederlanders zeer in de problemen komen als ze een maand geen salaris hebben gehad. Die uberhaupt werken dan.quote:
Misschien willen ze het niet verder aanmoedigen? Overigens lijken ze er wel degelijk een boodschap aan te hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Aan de andere kant... de EU had ook met gemak een vluchtelingenkamp voor 50.000 uit de grond kunnen stampen op Kos. Ze zijn er zo trots op dat ze 285.000 projecten per jaar doen, maar een normaal tentenkamp bouwen kunnen ze niet. Als de EU dat wel had gedaan, dan hadden die mensen ook niet hoeven zwerven over stranden, in resorts en door stadjes wat natuurlijk weer een stuk fijner is voor de toeristen en de inwoners van Kos.
En dat er geen opvang is, tsja daar hebben die mensen denk ik weinig boodschap aan. Zou ik ook niet hebben als mijn dorp wordt bedreigd door gifgasaanvallen van de regering danwel hordes IS-strijders.
Precies. Wij zouden internationale hulp moeten krijgenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:03 schreef Snepar het volgende:
[..]
Zo rijk dat de meeste Nederlanders zeer in de problemen komen als ze een maand geen salaris hebben gehad. Die uberhaupt werken dan.
Haha, je reactie deed me denken aan een hoop mensen die denken wat te hebben terwijl alles van de bank of van het bedrijf isquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Precies. Wij zouden internationale hulp moeten krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |