quote:
Ou veus tu en venir, je ne vois que des smiley's. Ta correspondance precedente est inconprehensible.
Il faut combattre l'injustice sociale , en suite le racisme disparetra
Ten eerste: zijn er zoveel omgekomen in de Bijlmer? Jij praat de mensen gewoon na zoals men liever niet in een achterbuurt willen wonen. De banlieu is een politiek sociaal economisch probleem. Net zoals in Nederland de Bijlmeer, Schilderswijk , Tilburg - Noord
Goed nu mijn punt.
Frankrijk heeft na de Wo1 meer dan 1.000.000 Noord Afrikanen laten komen om het arbeiders tekort na de slachting van de oorlog op te vullen en de intergratie verliep prima
Na de Wo2 kwamen er evenveel (oud) noord Afrikaanse strijders in Frankrijk leven en wonen (werden genaturaliseerd) Ook zonder problemen
Rond 1960 kwamen ook opnieuw geluks zoekers altijd Algerije ( maar ook uit Marokko , Tunisië , Senegal , Cote d' Ivoire ectera). Dat verliep iets minder goed omdat de werkeloosheid begon te stijgen na 1972. De olie crisis die de boosdoener werd voor de groeiende economie in Europa bracht jaloersie , xenofobie en afkeer van migranten.
De dankbaarheid die het Franse volk had voor de dappere soldaten van zijn voormalig kolonies verdween ( niet helemaal) en maakte plaats voor angst voor de werkeloosheid.
Le Pen heeft dat aangewakkerd en politiek uitgebuit en de economische realiteit ook. Mede door de lage inkomen van Frans Algerijnen en Afrikanen begonnen deze veel grotere groep dan in NEderland zich massaal te verplaatsen naar de banlieu, en waar getto vorming komt ontstaat er ook sociaal onrust.
JIj vergeet dat wij 6 miljoen Fransen van moslim orgine hebben waarvan toch 70% zeer goed geintergreert zijn. Maar geindoctrineerd worden bij oa de moskee. En als de crisis nog blijft dan worden deze Fransen doof voor de Republiek en zullen zich daardoor willen onderscheiden van de overige Fransen ( die niet moslim zijn)
Jij zegt " er is meer haat bij Fransen jegens 'buitenlanders' dan bij de Nederlanders. Daarop zeg ik je : de Fransen zijn pessimitischer dan de Nederlanders. Allang bekend. En daardoor lijkt die zorg en angst van de Fransen racisme maar dat is het juist niet ( extreem rechts is nooit populair in Frankrijk in tegenstelling met Duitsland en Italië)
De Franse revolutie en daarna Napoleon en de Wo1 heeft bij de Franse volk meer maatschappelijk besef gebracht dan in Nederland.
Er zijn enorm veel gemengde huwelijken in Frankrijk in verhouding dan in Nederland ( Frans getrouwd met Algerijnen ectera)
Ten slotte , als jij zo begint : meningen, opvattingen én overtuigingen zijn zo divers als de verschillende neuzen en oogkleuren van de mens
Dat je vaak in Frankrijk komt betekent niet dat dat je observaties correct zijn.
Ps: deze banlieu probleme is een lachertje ter vergelijking met de massaal afwijzing van vluchteling aan de poort van Europa. Ik heb zelf in mijn jeugd goed gezien dat Fransen klagen maar de volgende dag helpen ze elkaar met suiker en koffie