abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155654494
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dit is ook gewoon uitlokking vanuit de media. Zwarte Piet scoort dus blijft men deze discussie eindeloos herhalen. Als men het zou negeren was die hele discussie niet zo opgeblazen geweest.
DWDD is de hoofdschuldige voor wat het betreft het aanslingeren van deze discussie. Hadden ze dit niet gedaan, dan was het gebleven bij een boze zwarte man die een rechtzaak had verloren.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:41:48 #152
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_155654665
De NOS schrijft in het artikel over Asschers Facebook-post 'Asscher zegt dat Zwarte Piet kwetsend is'. Dat zegt hij helemaal niet! Belachelijk van de NOS, zitten hier soms infiltranten van de stichting Nederland wordt beter? Is dit nu onafhankelijke journalistiek? Ik ben hier heel kwaad over en ik overweeg de NOS-ombudsman in te schakelen.

Ik heb Asschers post gelezen, en ik vind het goed dat hij de argumenten van de voorstanders helder overbrengt. Hij benoemt ook dat Zwarte Piet een symbool is geworden voor het dagelijks racisme in de samenleving. Maar dat hij het symbool geworden is, vind ik echt heel verkeerd. Er is nu een vehikel gekozen voor een op zich heel legitieme strijd tegen alledaagse discriminatie, dat m.i. helemaal niets met die strijd te maken heeft. Je kunt Zwarte Piet toch juist aangrijpen als feit dat blank en zwart in zowel het feest als in de samenleving verenigd zijn? Ik mis dat zo ontzettend bij de tegenstanders. Er wordt bewust en blijvend gelaafd aan een beeld van Zwarte Piet als slachtoffer. Zo ontzettend mee oneens.

De VN-commissie heeft er voor gepleit om de aan het slavernijverleden herinnerende elementen te verzachten. Dat zou dan uiteindelijk, als je het heel ver doorvoert, kunnen betekenen dat elke Nederlander met wortels in de plantages hier niet in Nederland thuishoort? Lijkt me toch ook niet de bedoeling? Kun je dan niet beter de uiterlijke elementen zo houden, en ze anders gaan uitleggen? Het merk ZP anders kleuren, zeg maar?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:57:29 #153
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155654942
Begin me af te vragen of men denkt dat vroeger alle negers slaven waren. Hoe zit het met de trotse stammen die Afrika bevolkten in vroeger tijden ? Of waren het allemaal slaven van de Arabieren of van hun eigen volk ?

Het echte probleem zit hem in de enkele mens die niet lekker in zijn vel zit en op zoek gaat naar een zondebok voor zijn onlust gevoelens.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:58:12 #154
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_155654956
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

DWDD is de hoofdschuldige voor wat het betreft het aanslingeren van deze discussie. Hadden ze dit niet gedaan, dan was het gebleven bij een boze zwarte man die een rechtzaak had verloren.
Eerder die gasten die Quincy zo nodig moesten oppakken :') Dat is de grootste oorzaak
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:04:46 #155
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155655089
De grootste oorzaak is de dwaasheid om dit soort gedoe tegenwoordig serieus te nemen. Voortaan gewoon niet op in gaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155655113
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:58 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Eerder die gasten die Quincy zo nodig moesten oppakken :') Dat is de grootste oorzaak
Jep. Alleen maar omdat hij een andere mening had. Maar ja wel zo lekker makkelijk, want die minderheid had al iets te veel rechten verworven vroeger, toen het nog allemaal 'policor' was. Nee nu is het veel beter. Tenminste zo zijn er mensen die dat in deze discussie zien, hier in dit topic en op facebook, steeds meer in grotere getale.
  Moderator zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:43:37 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155655932
Hij is niet opgepakt omdat hij een andere mening heeft, dat kan in Nederland gewoon namelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_155656099
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 17:43 schreef sp3c het volgende:
Hij is niet opgepakt omdat hij een andere mening heeft, dat kan in Nederland gewoon namelijk
Ok misschien niet helemaal juist, maar het had er wel mee te maken natuurlijk.
pi_155656328
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 17:05 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Jep. Alleen maar omdat hij een andere mening had. Maar ja wel zo lekker makkelijk, want die minderheid had al iets te veel rechten verworven vroeger, toen het nog allemaal 'policor' was. Nee nu is het veel beter. Tenminste zo zijn er mensen die dat in deze discussie zien, hier in dit topic en op facebook, steeds meer in grotere getale.
Het lijkt hier heel erg druk, maar 50% van de posts komen van jou.
pi_155656371
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het lijkt hier heel erg druk, maar 50% van de posts komen van jou.
Oh dat is heel knap dan, want ik doe pas net mee met de discussie, sinds een dag of twee. Pech gehad dus. Niet gaan jokkebrokken he?
pi_155656496
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:05 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Oh dat is heel knap dan, want ik doe pas net mee met de discussie, sinds een dag of twee. Pech gehad dus. Niet gaan jokkebrokken he?
Ik ook pas, je denkt toch niet dat ik echt alle posts uit de reeks geteld heb, daarna een nauwkeurige berekening heb gemaakt, waarna ik op 50% ben gekomen? Je bent vervelend aanwezig, staat niet open voor argumenten, en post alleen maar om de boel verder op scherp te zetten. En daar is niks aan gejokt.
pi_155656504
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 17:52 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Helemaal niet juist.
Hiervoor is Gario opgepakt:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)d-mogen-worden.dhtml
pi_155656562
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ook pas, je denkt toch niet dat ik echt alle posts uit de reeks geteld heb, daarna een nauwkeurige berekening heb gemaakt, waarna ik op 50% ben gekomen? Je bent vervelend aanwezig, staat niet open voor argumenten, en post alleen maar om de boel verder op scherp te zetten. En daar is niks aan gejokt.
Daarmee beschrijf je dus de andere partij he? De partij die het vrije woord zogenaamd hoog in het vaandel hebben staan, maar ondertussen een donker iemand voor racist uitmaakt omdat hij tegen zwarte piet is. En die zetten niet de boel op scherp? Laat me niet lachen.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:16:40 #164
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_155656577
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Geniaal weer. Was jij niet de persoon die gisteren tegen mij begon te janken dat ik niet persoonlijk moest worden?

Yep, dat was jij. :Y

Hypocrisie is echt zo heerlijk om te zien. _O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_155656616
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:16 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Geniaal weer. Was jij niet de persoon die gisteren tegen mij begon te janken dat ik niet persoonlijk moest worden?

Ze hebben onderhand wel honderd spiegels nodig. _O- Zoveel spiegels hebben ze nodig, weet je zeker dat ze in ieder geval in één van die spiegels kijken.
pi_155656618
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:16 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Geen idee, heb je naam niet onthouden, maar dat kan komen omdat het een ingewikkelde naam is. Ik heb gelukkig meer indruk op jou gemaakt dan jij op mij ;)
pi_155656648
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:30 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Realistisch blijven... het zijn de gewone burgers die het debat voeren, op werk, school, thuis, bij de bakker, internet. Her en der spetteren de emoties tegen het behang aan..
Mensen moeten het een en ander relativeren. Wel een piet, niet een piet, blauwe piet, roetvegenpiet, ongeschinkte piet.... Het is allemaal niet zo belangrijk, als de kinderen hun snoepjes en kadootjes maar krijgen,
pi_155656686
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Realistisch blijven... het zijn de gewone burgers die het debat voeren, op werk, school, thuis, bij de bakker, internet. Her en der spetteren de emoties tegen het behang aan..
Mensen moeten het een en ander relativeren. Wel een piet, niet een piet, blauwe piet, roetvegenpiet, ongeschinkte piet.... Het is allemaal niet zo belangrijk, als de kinderen hun snoepjes en kadootjes maar krijgen,
Maar dat wil Toefjes niet. Die wil niet dat de 'tirannieke minderheid' zich laat horen voor een betere samenleving. Die moeten gewoon hun bek houden, wel zo lekker simpel.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:25:30 #169
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_155656744
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:22 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Maar dat wil Toefjes niet. Die wil niet dat de 'tirannieke minderheid' zich laat horen voor een betere samenleving. Die moeten gewoon hun bek houden, wel zo lekker simpel.
Wat dat betreft kan 'ie met elfletterig gaan samenwonen, die is ook al van mening dat de mening van een minderheid niet relevant is.

Voor het gemak kaderen ze de poll natuurlijk wel binnen Nederland, want als de gehele wereldbevolking haar mening mag geven dan is de uitslag natuurlijk niet zo passend in het straatje van deze rasechte democraten. :%
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_155656780
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:22 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Grappig dat je me in het andere hokje zet, maar ik vind de twee uitersten in deze discussie vervelend.

Het boeit mij niet of er paarse pieten komen, of dat ze ze Zwarte Jan gaan noemen, of dat het helemaal afgeschaft wordt, of alles bij het oude blijft. Niet iedereen die jou kritisch benadert staat automatisch aan de pro-piet kant.
  Moderator zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:47:59 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155657163
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 17:52 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

helemaal niet juist zelfs

had er geen kut mee te maken, als ik vind dat ik jou spulletjes van mij zijn dan kan niemand dat wat schelen

als ik ze vervolgens inpik dan wordt ik opgepakt voor diefstal, niet om dat ik een rare mening heb
pi_155657571
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

helemaal niet juist zelfs

had er geen kut mee te maken, als ik vind dat ik jou spulletjes van mij zijn dan kan niemand dat wat schelen

als ik ze vervolgens inpik dan wordt ik opgepakt voor diefstal, niet om dat ik een rare mening heb
Rare mening? Oh vertel, wat is er zo raar aan de mening van Quincy dat zwarte piet moet worden afgeschaft? Probeer je de andere kant weer in een hokje te stoppen he, met van 'nou hij is tegen ons, maar boeiuh hij heeft een rare mening, die leipo'. Ja, zo lust ik er ook wel pap van.
  Moderator zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:09:31 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155657662
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:05 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Rare mening? Oh vertel, wat is er zo raar aan de mening van Quincy dat zwarte piet moet worden afgeschaft? Probeer je de andere kant weer in een hokje te stoppen he, met van 'nou hij is tegen ons, maar boeiuh hij heeft een rare mening, die leipo'. Ja, zo lust ik er ook wel pap van.
Tegen ons??

probeer je er nu een rassenrelletje van te maken met je 'tegen ons'?
dus iedereen die geen fan is van zwarte piet is volgens jou is 'tegen ons'?

hij kan het niet gewoon op dit punt oneens zijn met de massa maar hij is gelijk helemaal tegen ons allemaal?

Wat een smerige racistische opmerking

gadver
  Moderator zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:11:26 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155657711
Irritant he als mensen zo reageren?

verder was het een redelijke samenvatting van hoe ik erover denk 'hij vind piet racisme, rare mening, maar boeien hij is toch een leipo'

Treffend ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')