Nee, niet voldoende, zwarte piet moet dood.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:35 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ergo: als iets niet discriminerend is bedoelt en ook niet met die intentie is bedacht, maar het komt toch zo over, dan is het discriminatie?
Einde zoek dan he?
Maar goed, ik stel voor dat we van de "racistische" karikatuur afstappen door de oorbellen uit te doen en de lippen minder rood te schminken. Tevreden?
Kiezen ze zelf voor, zich zo te voelen. Vraag maar aan Rowan Adkinson.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:53 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Nu draai ik de vraag om: waarom zou je willen dat er een feest moet zijn, waar mensen zich beledigd en gekwetst door voelen?
Dit blijft echt een vreemd iets; dat veel mensen schijnen te denken dat andere mensen die gevoelens hebben die zij niet snappen een keuze zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kiezen ze zelf voor, zich zo te voelen.
Jij kiest er zelf voor om te voelen dat je Zwarte Piet adoreert, je bent verdomme toch geen klein kind meer? Die pepernoten kun je ook zelf bakken hoor, als je die zo lekker vindt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kiezen ze zelf voor, zich zo te voelen. Vraag maar aan Rowan Adkinson.
Verder is het alleen maar janken om aandacht.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:10 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij kiest er zelf voor om te voelen dat je Zwarte Piet adoreert, je bent verdomme toch geen klein kind meer? Die pepernoten kun je ook zelf bakken hoor, als je die zo lekker vindt.
1. Verwarm de oven voor op 160 °C. Kneed de boter, de suiker, de speculaaskruiden, het zelfrijzend bakmeel en zout naar smaak goed door elkaar. Voeg lepel voor lepel de melk aan het beslag toe, zodat het een lekker soepel deeg wordt. Bekleed de bakplaat met bakpapier.
2. Maak van het deeg kleine balletjes, leg ze op de bakplaat en druk ze iets plat. Bak ze in de oven in 15-20 min. gaar en lichtbruin.
Wat was de laatste keer dat jij een inhoudelijk relevante post bijdroeg in plaats van ons te vertellen hoe je pepernoten bakt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:10 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij kiest er zelf voor om te voelen dat je Zwarte Piet adoreert, je bent verdomme toch geen klein kind meer? Die pepernoten kun je ook zelf bakken hoor, als je die zo lekker vindt.
1. Verwarm de oven voor op 160 °C. Kneed de boter, de suiker, de speculaaskruiden, het zelfrijzend bakmeel en zout naar smaak goed door elkaar. Voeg lepel voor lepel de melk aan het beslag toe, zodat het een lekker soepel deeg wordt. Bekleed de bakplaat met bakpapier.
2. Maak van het deeg kleine balletjes, leg ze op de bakplaat en druk ze iets plat. Bak ze in de oven in 15-20 min. gaar en lichtbruin.
Waar bemoei jij je mee? Laat me met rust, Hans!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Wat was de laatste keer dat jij een inhoudelijk relevante post bijdroeg in plaats van ons te vertellen hoe je pepernoten bakt.
het probleem is dat je je beledigd/gekwetst voelt denk ikquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:52 schreef Childofthe90s het volgende:
Wat is dan het probleem met een feest waardoor je je hooguit beledigd/gekwetst voelt?
quote:
Het is ook heel raar.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
het probleem is dat je je beledigd/gekwetst voelt denk ik
wat is jouw probleem met het aanpassen van een feest waardoor je je niet beledigd/gekwetst voelt?
wat een rare vraag, hoe moet ik dat nou weten ... maar je vroeg je af waar de tolerantie bleef en volgens mij ben ik supertolerant
Juist als je supertolerant bent, wat ik graag wil geloven, dan zeg je toch, laat die Pietliefhebbers maar hun volksfeest hebben? Dat is toch juist hoe een multiculturele samenleving werkt?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
het probleem is dat je je beledigd/gekwetst voelt denk ik
wat is jouw probleem met het aanpassen van een feest waardoor je je niet beledigd/gekwetst voelt?
wat een rare vraag, hoe moet ik dat nou weten ... maar je vroeg je af waar de tolerantie bleef en volgens mij ben ik supertolerant
Inderdaad. Laat iedereen gaan (tot op zekere hoogte). Respect moet wel van twee kanten komen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Juist als je supertolerant bent, wat ik graag wil geloven, dan zeg je toch, laat die Pietliefhebbers maar hun volksfeest hebben? Dat is toch juist hoe een multiculturele samenleving werkt?
Is het een beetje een leuke steen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Nog nooit iemand die problemen heeft gehad met zwarte piet
Ineens, jij hebt als kind niet de leuke grapjes gemaakt/gehoord over roetmoppen en nikkers, denk het ook niet neequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is ook heel raar.
Nog nooit iemand die problemen heeft gehad met zwarte piet en ineens staat er een malloot op die er wel last van schijnt te hebben en die krijgt het (gvd) ook nog voor elkaar dat het een serieuze discussie gaat worden.
Wat voor zieke buurt woonde jij dan, hier niet meegemaakt in ieder geval. Sowieso weet je niet eens wat 'nikker' is als je nog Sinterklaas viert.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:39 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ineens, jij hebt als kind niet de leuke grapjes gemaakt/gehoord over roetmoppen en nikkers, denk het ook niet neeVerdrongen zeker.
Nee nooit gehoord! Jij wel?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:39 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ineens, jij hebt als kind niet de leuke grapjes gemaakt/gehoord over roetmoppen en nikkers, denk het ook niet neeVerdrongen zeker.
Het zijn nu vooral de blanken die schreeuwen. De vriendin van mijn moeder ( Somalisch en pikzwart) noemt zichzelf zwarte Piet. En ze lacht zich dood. En noemt mijn moeder blondinequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:33 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Is het een beetje een leuke steen?
Meid, wat leuk voor je.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:50 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Het zijn nu vooral de blanken die schreeuwen. De vriendin van mijn moeder ( Somalisch en pikzwart) noemt zichzelf zwarte Piet. En ze lacht zich dood. En noemt mijn moeder blondine
Dat bedoel ik... wat is het probleemquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:50 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Het zijn nu vooral de blanken die schreeuwen. De vriendin van mijn moeder ( Somalisch en pikzwart) noemt zichzelf zwarte Piet. En ze lacht zich dood. En noemt mijn moeder blondine
Somalischequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:50 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat voor zieke buurt woonde jij dan, hier niet meegemaakt in ieder geval. Sowieso weet je niet eens wat 'nikker' is als je nog Sinterklaas viert.
Oh god, wir haben es nicht gewusst...quote:
Als je wat ouder bent krijg je niks meer van Sinterklaas mee:?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:47 schreef Childofthe90s het volgende:
Sowieso weet je niet eens wat 'nikker' is als je nog Sinterklaas viert.
Sorry?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:52 schreef Joezi het volgende:
[..]
[..]
Oh god, wir haben es nicht gewusst...
[..]
Als je wat ouder bent krijg je niks meer van Sinterklaas mee:?
wir haben es nicht gewusst...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:52 schreef Joezi het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nog nooit de associatie gelegd tussen zwarte klasgenoten en Zwarte Piet, en sowieso geen haat richting allochtonen meegemaakt. Wel tussen allochtonen onderling (Marokkaan vs. Surinamer).quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:52 schreef Joezi het volgende:
[..]
[..]
[..]
oh jee, een kreet van Nazi's na de oorlog in de strijd gooien in deze discussie. Staat je netjes.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:52 schreef Joezi het volgende:
[..]
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |