Je stelde onder meer de wedervraag of ik zelf niet zou moeten verhuizen. Daar gaf ik je antwoord op.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:56 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit en te nimmer gezegd. Geen woorden in de mond leggen als het via je argumentatie niet wil lukken.
Maar welk punt probeer je dan te maken? Het is beide niet discriminerend. Was dat wel zo geweest dan zou het gewoon strafbaar zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:07 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Niet. Daarom maak ik de vergelijking juist.
Nee? Ik denk dat dat nou juist wél helpt om dat op te lossen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:11 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Mensen die zo'n grap maken zijn überhaupt debielen, maar dat los je niet op door ZP te veranderen.
Extremer dan Quinsy kun je het inderdaad niet hebben. Je zou hem de Constant Kusters van de zwarte activisten kunnen noemen. Zulke rare verknipte meningen houdt ie er op na. Tegelijkertijd staat er niemand om te springen om het gezicht van de andersoortige Pieten te worden. Kijk maar hoe bijvoorbeeld iemand als Tanja Jess bejegend is. Zo'n Sylvana Simons kijkt ook wel uit om hier een grote rol in te nemen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:08 schreef matthijst het volgende:
Hele probleem is gewoon dat Quisy zon ongelooflijke lamlul is en nou net híj het gezicht van de hele discussie is geworden.
Was het een random blije neger geweest dan was er niks aan het handje geweest. Willie Wartaal ofzo
Anouk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Extremer dan Quinsy kun je het inderdaad niet hebben. Je zou hem de Constant Kusters van de zwarte activisten kunnen noemen. Zulke rare verknipte meningen houdt ie er op na. Tegelijkertijd staat er niemand om te springen om het gezicht van de andersoortige Pieten te worden. Kijk maar hoe bijvoorbeeld iemand als Tanja Jess bejegend is. Zo'n Sylvana Simons kijkt ook wel uit om hier een grote rol in te nemen.
Sylvana Simons idd die ook van die tenenkrommende column's voor het Vivaforum schrijft..quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Extremer dan Quinsy kun je het inderdaad niet hebben. Je zou hem de Constant Kusters van de zwarte activisten kunnen noemen. Zulke rare verknipte meningen houdt ie er op na. Tegelijkertijd staat er niemand om te springen om het gezicht van de andersoortige Pieten te worden. Kijk maar hoe bijvoorbeeld iemand als Tanja Jess bejegend is. Zo'n Sylvana Simons kijkt ook wel uit om hier een grote rol in te nemen.
Je gekwetst voelen is net zo goed een keuze. Racistisch worden genoemd omdat je een kinderfeest viert, is ook behoorlijk kwetsend.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:59 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Rare vergelijking natuurlijk. Christen zijn is een keuze, neger zijn niet. Bovendien hebben getrouwde homo's nog nooit christenen als slaaf gehouden in het verleden.
Nee, dat is natuurlijk geen keuze. Het is een keuze wat je er vervolgens mee doet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je gekwetst voelen is net zo goed een keuze.
Daar ben ik het mee eens.quote:Racistisch worden genoemd omdat je een kinderfeest viert, is ook behoorlijk kwetsend.
Ik maakte met mijn voorbeeld een aantal punten, juist om niet elk punt te noemen. Toefjes snapte het. Ik zal het toch kort omschrijven.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:11 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Maar welk punt probeer je dan te maken? Het is beide niet discriminerend. Was dat wel zo geweest dan zou het gewoon strafbaar zijn.
Het punt is dan ook niet dat ZP discriminerend of racistisch is maar dat het kwetsend kan zijn. Daarom zegt Asscher ook terecht dat het geen taak is van de overheid om het te verbieden maar dat hij wel voorstander is van verandering zodat mensen niet meer gekwetst worden.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je gekwetst voelen is net zo goed een keuze. Racistisch worden genoemd omdat je een kinderfeest viert, is ook behoorlijk kwetsend.
Yippp. Quinsy een aantal foute meningen..... typische fokuser van een bepaald slag zou hij kunnen zijn. Drogredeneringem , overdrijvingen, stigmatiseringquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Extremer dan Quinsy kun je het inderdaad niet hebben. Je zou hem de Constant Kusters van de zwarte activisten kunnen noemen.
Maar dan is het anders he. Dan telt het niet, als het de grote boze minderheid is, dan heb je maar te gehoorzamen en zwarte piet leuk te vinden, of anders je bek te houden. Ofzo iets.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:25 schreef Falco het volgende:
[..]![]()
. Lees nog even goed door wat je nou schrijft.
Misschien kun je je vooringenomenheid even aan de kant zetten en serieus op dingen ingaan. Je spreidt zelf namelijk behoorlijk wat vooroordelen ten toon.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:28 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Maar dan is het anders he. Dan telt het niet, als het de grote boze minderheid is, dan heb je maar te gehoorzamen en zwarte piet leuk te vinden, of anders je bek te houden. Ofzo iets.
Discriminatie is een wettelijke term. Daar is of wel sprake van of niet. Je gekwetst voelen is geen keuze, dat overkomt je.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik maakte met mijn voorbeeld een aantal punten, juist om niet elk punt te noemen. Toefjes snapte het. Ik zal het toch kort omschrijven.
1. Jezelf gekwetst en/of gediscrimineerd voelen is een keuze. Het hoeft niet op realiteit te zijn gebaseerd.
Dat klopt.quote:2.Zwarte Piet is geen op discriminatie / racisme gebaseerde figuur.
Onzin, een Piet kan net zo goed een andere kleur hebben, dat maakt het feest op geen enkele wijze anders. Dat is echt volstrekt gelul wat nergens op slaat.quote:3.Zwarte Piet is een zeer belangrijke figuur binnen het sinterklaasfeest.
Hier kan ik echt niets mee, maar vooruit.quote:4. De symboliek van Zwarte Piet binnen het sinterklaasfeest is te vergelijken met het kruis van het christendom.
Tsja, ik zie niets kwetsends aan het gebruik van kruizen, wel aan het gebruik van karikatuur die overduidelijke uiterlijke kenmerken heeft van zwarte slaven van weleer.quote:5. Daardoor is de reactie vanuit de Nederlandse samenleving zo heftig. Een groep niet-'gelovigen' uit keiharde kritiek en eist aanpassingen.
1. Uit allerlei psychologische onderzoeken blijkt dat 'gekwetst voelen' vrij plotseling gebeurt. Het is niet iets waarvoor je weloverwogen kiest. Dat het niet op realiteit gebaseerd kan wezen, kan goed kloppen, maar dat neemt niet weg dat iemand zich zomaar 'out of the blue' gekwetst voelt. Het overkomt hem of haar.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik maakte met mijn voorbeeld een aantal punten, juist om niet elk punt te noemen. Toefjes snapte het. Ik zal het toch kort omschrijven.
1. Jezelf gekwetst en/of gediscrimineerd voelen is een keuze. Het hoeft niet op realiteit te zijn gebaseerd.
2.Zwarte Piet is geen op discriminatie / racisme gebaseerde figuur.
3.Zwarte Piet is een zeer belangrijke figuur binnen het sinterklaasfeest.
4. De symboliek van Zwarte Piet binnen het sinterklaasfeest is te vergelijken met het kruis van het christendom.
5. Daardoor is de reactie vanuit de Nederlandse samenleving zo heftig. Een groep niet-'gelovigen' uit keiharde kritiek en eist aanpassingen..
1. Er is ook een verschil tussen gediscrimineerd worden en gediscrimineerd voelen. Het een is een feit en het ander een interpretatie. Bovendien is gekwetst voelen misschien niet een keuze als hier op dit forum posten, maar wel wat je met dat gevoel doet. Je kunt ook denken: 'Nou ja dat is nou eenmaal zo. Ik vier het niet.' Wat Gario en co doen is hun interpretatie opdringen aan een grote meerderheid.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:31 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Discriminatie is een wettelijke term. Daar is of wel sprake van of niet. Je gekwetst voelen is geen keuze, dat overkomt je.
[..]
Dat klopt.
[..]
Onzin, een Piet kan net zo goed een andere kleur hebben, dat maakt het feest op geen enkele wijze anders. Dat is echt volstrekt gelul wat nergens op slaat.
[..]
Hier kan ik echt niets mee, maar vooruit.
[..]
Tsja, ik zie niets kwetsends aan het gebruik van kruizen, wel aan het gebruik van karikatuur die overduidelijke uiterlijke kenmerken heeft van zwarte slaven van weleer.
Die vergelijking is en blijft gewoon raar.
Dat zal niemand ontkennen. Maar je kunt je wel gediscrimineerd voelen maar als dat feitelijk niet zo is dan is dat nogal onzinnig, nietwaar.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
1. Er is ook een verschil tussen gediscrimineerd worden en gediscrimineerd voelen. Het een is een feit en het ander een interpretatie.
Dat is precies wat ik hierboven al zeg. Maar onafhankelijk van de vraag wat je er mee doet blijft het feit dat je je gekwetst voelt toch bestaan en het lijkt mij nogal nastrevenswaardig om te voorkomen dat je mensen kwetst, zeker als het gaat om zoiets als dit.quote:Bovendien is gekwetst voelen misschien niet een keuze als hier op dit forum posten, maar wel wat je met dat gevoel doet. Je kunt ook denken: 'Nou ja dat is nou eenmaal zo. Ik vier het niet.'
Ik weet niet wie dat zijn.quote:Wat Gario en co doen is hun interpretatie opdringen aan een grote meerderheid.
Ik heb geen idee of dat bij Christenen zo is, maar Sinterklaas is een kinderfeest en ik weet 100% zeker dat kinderen echt geen fuck geven om de kleur van de pieten.quote:3. Jawel, dat zie je verkeerd. Zeg tegen een christen dat een kruis moet vervangen door een kruis met een extra balk en je krijgt dezelfde reactie. Het draait om symboliek.
Nogmaals; het is compleet irrelevant wat de historische herkomst is van zp. Waar het om gaat is dat de karikatuur overduidelijke elementen vertoont met zwarte slaven. Dat valt onmogelijk te ontkennen. En dat is voor sommige mensen kwetsend. Dat is gewoon een feit. Niemand zegt dat het de intentie is van het bestaan van ZP om te discrimineren of om racistisch te zijn. Het is gewoon puur de karikatuur zelf die dat veroorzaakt, ongeacht intentie of herkomst.quote:5. Dat is jouw interpretatie. De feiten liggen anders. Het sinterklaasfeest dateert eeuwen voor de Trans-Atlantische slavenhandel en is een syncretisme van Germaanse mythologie en christelijke elementen.
Ergo: als iets niet discriminerend is bedoelt en ook niet met die intentie is bedacht, maar het komt toch zo over, dan is het discriminatie?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
Nogmaals; het is compleet irrelevant wat de historische herkomst is van zp. Waar het om gaat is dat de karikatuur overduidelijke elementen vertoont met zwarte slaven. Dat valt onmogelijk te ontkennen. En dat is voor sommige mensen kwetsend. Dat is gewoon een feit. Niemand zegt dat het de intentie is van het bestaan van ZP om te discrimineren of om racistisch te zijn. Het is gewoon puur de karikatuur zelf die dat veroorzaakt, ongeacht intentie of herkomst.
Mensen die zich gekwetst voelen door dergelijke dingen moeten echt naar de psychiater.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat zal niemand ontkennen. Maar je kunt je wel gediscrimineerd voelen maar als dat feitelijk niet zo is dan is dat nogal onzinnig, nietwaar.
[..]
Dat is precies wat ik hierboven al zeg. Maar onafhankelijk van de vraag wat je er mee doet blijft het feit dat je je gekwetst voelt toch bestaan en het lijkt mij nogal nastrevenswaardig om te voorkomen dat je mensen kwetst, zeker als het gaat om zoiets als dit.
[..]
Ik weet niet wie dat zijn.
[..]
Ik heb geen idee of dat bij Christenen zo is, maar Sinterklaas is een kinderfeest en ik weet 100% zeker dat kinderen echt geen fuck geven om de kleur van de pieten.
[..]
Nogmaals; het is compleet irrelevant wat de historische herkomst is van zp. Waar het om gaat is dat de karikatuur overduidelijke elementen vertoont met zwarte slaven. Dat valt onmogelijk te ontkennen. En dat is voor sommige mensen kwetsend. Dat is gewoon een feit. Niemand zegt dat het de intentie is van het bestaan van ZP om te discrimineren of om racistisch te zijn. Het is gewoon puur de karikatuur zelf die dat veroorzaakt, ongeacht intentie of herkomst.
Nee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:35 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ergo: als iets niet discriminerend is bedoelt en ook niet met die intentie is bedacht, maar het komt toch zo over, dan is het discriminatie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |