abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155154273
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Politie is dapper om dit toe te geven, ontkennen was pas een echte klap geweest maar iedereen weet dat je iemand niet even kan opsluiten voor een bedreiging
Ze hoeven het niet eens toe te geven, het is algemeen bekend dat er weinig tot niets gedaan wordt met aangifte van bedreiging.
Ze heeft 5 CD-roms vol met geluidsopnames, mails, app berichten verzameld en aan politie overhandigd. Daarna heeft ze gewaarschuwd dat hij een vuurwapen heeft, en nog doen ze helemaal geen fuck.

Zelfs als ze beeldmateriaal van mishandeling had geleverd was er waarschijnlijk nog geen reet gebeurd.

Ik hoop dat die agent die heeft besloten geen actie te ondernemen nav de aangiftes er slapeloze nachten van heeft, fouten worden gemaakt maar hoe hiermee is omgegaan is diep en diep triest.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:15:55 #252
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_155154328
Heeft de verantwoordelijke politie-officier de eer al aan zichzelf gehouden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_155154490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
Heeft de verantwoordelijke politie-officier de eer al aan zichzelf gehouden?
Harakiri?
  woensdag 12 augustus 2015 @ 18:21:20 #254
346939 Janneke141
pi_155154503
quote:
15s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:20 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Harakiri?
Ik dacht eigenlijk meer aan een ontslagbrief.
pi_155155252
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

is dit weer zo'n nutteloze algemene discussie opmerking van je?
Of heb je bewijs dat het dit slachtoffer voor de eerste zoen al precies op de hoogte was van het feit dat John haar zou gaan vermoorden
:')

Is er bewijs dat ze níet wist dat hij gewelddadig kon zijn?
Elke discussie moet wel algemeen zijn, of je moet t allemaal precies weten, weet ik niet, jij ook niet.
Over vermoorden heb ik t niet, want dat verwacht je nooit.

En nogmaals: zelfs als je er wel van op de hoogte bent, is t nóg niet je eigen schuld.
compact en kleverig.
pi_155155522
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:13 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ze hoeven het niet eens toe te geven, het is algemeen bekend dat er weinig tot niets gedaan wordt met aangifte van bedreiging.
Ze heeft 5 CD-roms vol met geluidsopnames, mails, app berichten verzameld en aan politie overhandigd. Daarna heeft ze gewaarschuwd dat hij een vuurwapen heeft, en nog doen ze helemaal geen fuck.

Zelfs als ze beeldmateriaal van mishandeling had geleverd was er waarschijnlijk nog geen reet gebeurd.

Ik hoop dat die agent die heeft besloten geen actie te ondernemen nav de aangiftes er slapeloze nachten van heeft, fouten worden gemaakt maar hoe hiermee is omgegaan is diep en diep triest.
Dat is volgens mij altijd zo bij dit soort zaken zo. Waarom er zo mild en laks mee om wordt gegaan weet ik niet, wellicht omdat het zelden tot de dood leidt.
pi_155155781
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:58 schreef Rucola het volgende:

[..]

Dat is volgens mij altijd zo bij dit soort zaken zo. Waarom er zo mild en laks mee om wordt gegaan weet ik niet, wellicht omdat het zelden tot de dood leidt.
Geweld binnen relaties was tot niet heel lang geleden niet strafbaar. Verkrachting binnen een relatie is pas sinds 1992 ( op papier dan, niet in praktijk) strafbaar. Maar zie dat maar eens te bewijzen, binnen een relatie is seksueel contact immers normaal. En als er geen relatie is, dan zeg je gewoon dat dat wel zo is. Het slachtoffer heeft dan meestal het nakijken. Stalking, is pas sinds 2000 strafbaar.

Maar huiselijk geweld, dat wordt nog altijd niet heel serieus genomen.
pi_155155784
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:58 schreef Rucola het volgende:

[..]

Zo zelden is dat niet. In België worden jaarlijks 150 vrouwen gedood door hun (ex-)partner. Voor Nederland ben ik nog aan het zoeken naar cijfers.
pi_155156134
In Nederland zijn 4 op de 10 vermoorde vrouwen, vermoord door hun (ex-)partner.

137 moorden in 2014 in heel Nederland. Alleen nog geen bron gevonden waar de slachtoffers worden uitgesplitst op sekse. Het zal wel niet 50/50 zijn gok ik.

Edit:

CBS zegt 30 vrouwen in 2014, dus 12 door (ex-)partner.

Wat een bizar verschil met België. :o Hoe kan dat?
pi_155156363
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141125_01395311

quote:
Volgens Smet zijn de cijfers in België zo hoog omdat er bij ons bijzonder weinig aan de problematiek gedaan wordt. ‘Eigenlijk zou iedereen die weet heeft van huiselijk geweld het meteen moeten melden. Maar in de praktijk wordt het vooral dood gezwegen. Het is dan ook nog een enorm taboe. Slachtoffers weten ook niet waar ze hulp kunnen zoeken. Ja, er is een noodlijn (het nummer 1712, red.), maar dat is alleen maar beschikbaar tijdens de kantooruren. En er zijn de vluchthuizen, een heel mooi initiatief. Maar is het eigenlijk toch wel godgeklaagd dat vrouwen die mishandeld worden uit hun huis worden gezet en dat de geweldpleger er gewoon mag blijven wonen. Eigenlijk zou het probleem een prioriteit moeten zijn voor onze politci, maar dat is het jammer genoeg niet. Er is voorlopig niemand die er wat aan wil doen.’
pi_155168020
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 17:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

weer zo'n gek. Hoe verzin je deze onzin?
Niet zo gek hoor.
Integendeel: bij bepaalde patjepeeërs blijf ik uit de buurt.
pi_155169111
Hij was dus blijkbaar al opa?

pi_155169154
Oh, wait. De exvrouw zat dus al 3 dagen ondergedoken op het moment dat Linda werd doodgeschoten?

"Mijn hart huilde, want ik wist dit loopt uit de hand."
Ze wist van het vuurwapen en dat hij iets zou gaan doen waar hij spijt van zou krijgen.
En dan later nog zeggen "Zo ben je niet. Dit zag niemand aankomen."
Uhh..
pi_155170274
quote:
Eerste ex-vrouw John F. doet boekje open: 'Linda stuurde Satudarah op John af'

ETTEN-LEUR - "John F. zat wekenlang ondergedoken omdat Linda en Jenske Satudarah op hem af hadden gestuurd. " Dat zegt de eerste ex-vrouw van John F., Bianca van den Berg uit Etten-Leur, woensdagavond in het SBS-programma Hart van Nederland. Dat zou ook de reden zijn dat John een vuurwapen had aangeschaft, aldus Bianca.

John F. uit Zevenbergen meldde zich dinsdagmiddag bij de politie voor betrokkenheid bij de dood van Linda van der Giesen. De vrouw uit Zevenbergen werd maandagmiddag doodgeschoten op de parkeerplaats van het TweeSteden ziekenhuis in Waalwijk.

'Ik wist meteen dat John het was'
Maandag hoorde Bianca op televisie van een schietpartij in Waalwijk, aldus Hart van Nederland. "Toen wist ik meteen dat John het was." Van den Berg is de eerste ex-vrouw van John. Ze hadden drieënhalf jaar een relatie met elkaar. Samen hebben ze twee kinderen.

Daarna kreeg John een relatie met Jeske van den Boom uit Zevenbergen. Met haar kreeg John een zoontje. "John deed alles voor hem, hij droeg hem op handen", aldus Bianca. Jeske en John waren ruim tien jaar samen was, waarvan 7,5 jaar getrouwd.

'Ze hebben Satudarah op hem afgestuurd'
Na Jeske kreeg John een relatie met Linda. John zou Linda hebben bedreigd. "Daarop heeft Linda, samen met Jeske, Saturdah op hem af gestuurd", aldus Bianca. "John heeft daarom een paar weken ondergedoken gezeten." Het zou ook de reden zijn waarom John een vuurwapen had aangeschaft.

Volgens Bianca heeft Linda belastende informatie over John aan Jeske verteld. Jeske zou hebben besloten dat John zijn zoon niet meer mocht zien. John kon dit niet verkroppen. "De kans was enorm dat hij zijn zoontje niet meer terug kon krijgen", vertelt Bianca. "'Als 9 augustus mijn kleine vent niet thuis is, dan breekt de hel los', zei John tegen mij. 'Dan ga ik iets doen waar ik veel veel spijt van ga krijgen'."

Weinig liefde in zijn leven
Volgens Bianca heeft John een moeilijke jeugd gehad. "Hij groeide op in tehuizen. John werd altijd maar alleen gelaten. Hij heeft weinig liefde gekend in zijn leven."

Bianca is opgelucht dat John zich heeft gemeld bij de politie. “Ik ben blij dat hij zichzelf heeft aangegeven en ik hoop dat hij de hulp krijgt die hij nodig heeft.”
pi_155170280
Tering wat een hoop excuses worden er verzonnen zeg. Die Bianca spoort niet helemaal, alles een beetje goedpraten :')
pi_155170289
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 06:20 schreef Gutanoth het volgende:
Tering wat een hoop excuses worden er verzonnen zeg. Die Bianca spoort niet helemaal, alles een beetje goedpraten :')
John F. is al eerder veroordeeld voor gewelddelicten (niet huiselijk), heeft alle ex-en bedreigd. Maar als iemand met een motorjas aan de deur komt gaat hij opeens bang zitten doen?
Match natuurlijk wel prima in een wereldbeeld waar alles aan de ander ligt.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 06:37:41 #267
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_155170303
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 18:13 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

En dan te horen dat ze de boel plat leggen omdat ze meer loon willen hebben , ik ga het steeds meer begrijpen waarom er gewoon veel te veel geld uit wordt gegeven aan deze onzin .....

boeken kasten vol met werk wat nog niet eens gedaan is en dat zou je is bij een normale werkgever moeten doen dan sta je binnen 1 dag op straat .

maar goed met aangiftes van bedreiging zijn ze vaak heel laks , ze zeggen vaak , we kunnen pas iets doen als er wat gebeurd ... met alleen woorden kunnen we niets

heb het zelf ook eens mee gemaakt aangiftes gedaan tegen een ex van mij , maar ze zeiden gewoon we kunnen niets doen want er is nog niets aan de hand ...

terwijl ik weg liep zei ik ... nou dan maar eens kijken hoe ik het zelf op kan lossen ...
dat heeft mij gelijk 20 minuten langer op het bureau gekost omdat ik maar eerst moest rustig moest worden .... wel vreemd dat het bij iemand die aangiftes komt doen , geen reactie komt maar als die persoon dan zelf maar actie wil ondernemen wordt je wel aangepakt :)

maar goed de koffie was lekker en ik had verder toch niets te doen :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_155170453
Goede vrienden wel als je zomaar een twijfelachtig brommerclupske op je ex kan afsturen :D

Benieuwd wat hier nog meer naar boven gaat komen. We hebben iig een loslippige Bianca :Y

Ohwacht...dit is geen SHO :P
  donderdag 13 augustus 2015 @ 08:03:42 #269
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155170671
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 07:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Goede vrienden wel als je zomaar een twijfelachtig brommerclupske op je ex kan afsturen :D

Benieuwd wat hier nog meer naar boven gaat komen. We hebben iig een loslippige Bianca :Y

Had dit bericht ook net gelezen op FB en op de radio hadden ze het erover dat ze beiden (ook die John) aangiftes hadden gedaan.
Tjah sorry maar in dat soort zaken worden dingen geroepen om het "aan te dikken" kan me best voorstellen dat de politie weer denkt van "ah ha en nu zeg je dat John een pistool heeft".

En als het klopt dat zij een kind van hem wilde weg houden en de satudarah op hem had gestuurd ja dan gaat een kat in het nauw rare/nare sprongen maken.

Ik praat het niet goed (hij heeft een manier gekozen die niet valt goed te praten) maar elk verhaal heeft 2 kanten.
Iemand afknallen doe je niet zomaar.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 13 augustus 2015 @ 08:05:58 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155170684
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 07:28 schreef mascara-klodder het volgende:

Ik kan er niet bij dat die hem nog zo loopt te verdedigen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker donderdag 13 augustus 2015 @ 08:19:47 #271
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_155170773
Wel zo prettig dat het allemaal openbaar op FB staat met de namen van de kids erbij ..... en via de tv-intervieuws ...... zijn we meteen op de hoogte ....

En zij wist dus blijkbaar dat er iets zou gebeuren en zat daarom al ondergedoken ..... :r
  donderdag 13 augustus 2015 @ 08:34:06 #272
346939 Janneke141
pi_155170932
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 08:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kan er niet bij dat die hem nog zo loopt te verdedigen...
Ja maar hij was echt niet zo!
  Spellchecker donderdag 13 augustus 2015 @ 08:35:34 #273
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_155170952
Hier het interview met de eerste ex.

-- edit -- Gutanoth was me vóór.

Die reacties daaronder :o

En Omroep Brabant heeft het draadje na 2 uur al gesloten .....
  donderdag 13 augustus 2015 @ 08:42:58 #274
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155171045
Chanel en Angelo. :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_155171162
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 08:42 schreef Mani89 het volgende:
Chanel en Angelo. :')
Sjanel en Anzjeloo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')