valt wel mee volgens mijquote:
Ik denk niet dat iemand er aan twijfelt dat hij een jongen was die heel erg lastig in de omgang was. Daar staat gelukkig geen doodstraf op in Nederland. Ja, hij had iets vast wat als wapen gebruikt kan worden, afhankelijk van hoe die punt precies is kan je het misschien zelfs nog wel serieus als een potentieel steekwapen zien maar als hij op dat moment slechts die stok vast heeft en die niet op iemands keel heeft gezet of probeert iemand te steken, waarvoor dus de steekbeweging gericht naar een persoon zijn lichaam moet worden ingezet, dan is dat geen valide reden om die persoon te schieten, al helemaal niet 7 keer. Ik stel niet dat politie-agenten moeten riskeren zelf gestoken te worden en het maar zonder gebruik van wapens afhandig moeten maken maar er zijn verdomme toch echt wel heel wat meer middelen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:51 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat kan. Dat moet blijken uit onderzoek. Wel gek dat dit vaak voorkomt bij dit soort mensen. Hij had al ruzie gemaakt met stadswachten. Stond bekend als iemand met een kort lontje. Had toch gewoon een wapen in de hand. Soms.......
Precies! Maar blijkbaar ben ik banwaardige onzin aan het uitkramen omdat ik niet een harde aanpak van deze übertokkie verdedig.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:55 schreef sp3c het volgende:
dat het een ubertokkie is doet er geen ene klote toe natuurlijk
Waarom blijf jij de waarschuwingsschoten meetellen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand er aan twijfelt dat hij een jongen was die heel erg lastig in de omgang was. Daar staat gelukkig geen doodstraf op in Nederland. Ja, hij had iets vast wat als wapen gebruikt kan worden, afhankelijk van hoe die punt precies is kan je het misschien zelfs nog wel serieus als een potentieel steekwapen zien maar als hij op dat moment slechts die stok vast heeft en die niet op iemands keel heeft gezet of probeert iemand te steken, waarvoor dus de steekbeweging gericht naar een persoon zijn lichaam moet worden ingezet, dan is dat geen valide reden om die persoon te schieten, al helemaal niet 7 keer. Ik stel niet dat politie-agenten moeten riskeren zelf gestoken te worden en het maar zonder gebruik van wapens afhandig moeten maken maar er zijn verdomme toch echt wel heel wat meer middelen.
Houd mensen uit de omgeving van hem weg, sluit hem in met meerdere mensen, gebruik je pepperspray, gebruik je wapenstok, houd een veilige afstand totdat er meer mensen zijn...
Je hoeft niet direct te schieten en al helemaal niet 7 keer.
Heb jij nog nooit van komma's gehoord?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:57 schreef hoas het volgende:
[..]
Idd volgens mij loopt het topic niet zoals TS gewenst had.
Er waren dus geen meerder mensen. Maar nogmaals. Een onderzoek zal het uitwijzen. In elk geval is zo ń AD verhaal nietszeggend. Met allerlei volkom niets informatie. Mij overkomen dit soort dingen niet. In de wijde familie ook niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand er aan twijfelt dat hij een jongen was die heel erg lastig in de omgang was. Daar staat gelukkig geen doodstraf op in Nederland. Ja, hij had iets vast wat als wapen gebruikt kan worden, afhankelijk van hoe die punt precies is kan je het misschien zelfs nog wel serieus als een potentieel steekwapen zien maar als hij op dat moment slechts die stok vast heeft en die niet op iemands keel heeft gezet of probeert iemand te steken, waarvoor dus de steekbeweging gericht naar een persoon zijn lichaam moet worden ingezet, dan is dat geen valide reden om die persoon te schieten, al helemaal niet 7 keer. Ik stel niet dat politie-agenten moeten riskeren zelf gestoken te worden en het maar zonder gebruik van wapens afhandig moeten maken maar er zijn verdomme toch echt wel heel wat meer middelen.
Houd mensen uit de omgeving van hem weg, sluit hem in met meerdere mensen, gebruik je pepperspray, gebruik je wapenstok, houd een veilige afstand totdat er meer mensen zijn...
Wat een relevant argument.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij nog nooit van komma's gehoord?
het is ook wel een beetje logisch allemaal, dan doen de meeste mensen niet zo moeilijk meer over politiegeweld volgens mij, het zijn meer de zaken waar men zonder echt aanwijsbare reden gewelddadig loopt te doen waar iedereen over valtquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:57 schreef hoas het volgende:
[..]
Idd volgens mij loopt het topic niet zoals TS gewenst had.
hij wil waarschijnlijk zijn malafide argument op de 1 of andere manier kracht bijzettenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom blijf jij de waarschuwingsschoten meetellen?
waar heb jij het nou weer over?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies! Maar blijkbaar ben ik banwaardige onzin aan het uitkramen omdat ik niet een harde aanpak van deze übertokkie verdedig.
Als 1 waarschuwingsschot geen effect heeft, dan zal een tweede ook geen effect hebben. Weer een rode vlag. Hoe je het wendt of keert, er zijn veel rode vlaggen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom blijf jij de waarschuwingsschoten meetellen?
Zie de laatste pagina van het laatste deel (Fer).quote:
Als, jij, de, enter, toets, gaat, gebruiken, oke?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij nog nooit van komma's gehoord?
voor ik ga kijken:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie de laatste pagina van het laatste deel.
Kan je het topic reeksen aub? Ik heb geen zin om helemaal naar het oude topic te zoeken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor ik ga kijken:
ben je daar ergens verbannen?
En dan kan je dus gaan voor raak schieten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als 1 waarschuwingsschot geen effect heeft, dan zal een tweede ook geen effect hebben. Weer een rode vlag. Hoe je het wendt of keert, er zijn veel rode vlaggen.
niet mobiel nee, das een gebed zonder eindequote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Kan je het topic reeksen aub? Ik heb geen zin om helemaal naar het oude topic te zoeken.
Nee. Iemand riep er onterecht iets over.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor ik ga kijken:
ben je daar ergens verbannen?
Ook ik heb inderdaad geen enkele moeite met geweld van politie-agenten indien dat wordt gebruikt om ander leed te voorkomen en indien enkel met dat geweld dit voorkomen kan worden en indien er niet meer geweld wordt gebruikt dan wat noodzakelijk is. Ofwel proportioneel geweld maar de ervaring leert dat veel mensen niet begrijpen wat dat inhoudt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is ook wel een beetje logisch allemaal, dan doen de meeste mensen niet zo moeilijk meer over politiegeweld volgens mij, het zijn meer de zaken waar men zonder echt aanwijsbare reden gewelddadig loopt te doen waar iedereen over valt
dan is er dus niets banwaardigs gezegdquote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:02 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Nee. Iemand riep er onterecht iets over.
Ik begrijp jouw verhaal nu helemaal niet meer. 1 Waarschuwingsschot heeft geen zin gehad dus moet er meteen gericht geschoten worden omdat een tweede waarschuwingsschot geen zin meer heeft?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als 1 waarschuwingsschot geen effect heeft, dan zal een tweede ook geen effect hebben. Weer een rode vlag. Hoe je het wendt of keert, er zijn veel rode vlaggen.
Nee. Het gaat gewoon over iemand die het niet eens is met een ander. Dat kan en mag gelukkig hier.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan is er dus niets banwaardigs gezegd
zal wel protocol zijn?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw verhaal nu helemaal niet meer. 1 Waarschuwingsschot heeft geen zin gehad dus moet er meteen gericht geschoten worden omdat een tweede waarschuwingsschot geen zin meer heeft?
Iemand die schuimbekkend op een ander afloopt met een bijlachtig wapen die je wil stoppen, die wil je goed afstoppen. Gezien de resultaten bij de schietlessen van de politie is het eigenlijk statistisch gezien een wonder dat deze agent überhaupt raak schoot trouwens. Ik gok dat hij gewoon zo vaak mogelijk geschoten heeft om er zeker van te zijn dat de aanval gestopt werd. Stel dat hij eerst één keer schiet en dan moet kijken of het raak was en de agressor gestopt is. Dan is hij misschien al bij zijn slachtoffer.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar 7 kogels! En dat bij iemand die geen vuurwapen en zelfs geen mes vast heeft en die blijkbaar ook nog eens alles behalve fit was. Dat had toch echt wel opgelost kunnen worden met een paar stapjes lager in het geweldspectrum.
Hij had een bijl (achteraf gezien geen bijl maar dat konden de agenten redelijkerwijs niet weten op dat moment) en hij vormde een bedreiging voor anderen. De agenten moesten in binnen een paar seconden de situatie inschatten. Zij besloten het risico niet te nemen dat hij onschuldige mensen zou verwonden tijdens zijn vlucht. Zij schatte de kans dat er in de tuin waar hij naar toe vluchtte mensen aanwezig zouden zijn en dat hij deze mensen zou verwonden hoog. De enige manier waarop zij de man tegen konden houden was door te schieten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook ik heb inderdaad geen enkele moeite met geweld van politie-agenten indien dat wordt gebruikt om ander leed te voorkomen en indien enkel met dat geweld dit voorkomen kan worden en indien er niet meer geweld wordt gebruikt dan wat noodzakelijk is. Ofwel proportioneel geweld maar de ervaring leert dat veel mensen niet begrijpen wat dat inhoudt.
Iemand komt als een dolle op je afstuiven, hoeveel tijd heb je? 3-4 seconden?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
zal wel protocol zijn?
1 in de lucht, daarna 1 voor de voetjes en daarna door je kop
als er dan van de 5 schoten 2 goed raak zijn (zoiets hoorde ik op de radio) dan lijkt mij dat een vrij redelijk resultaat ... man was schijnbaar helemaal door het dolle heen, dat maakt het allemaal wat lastiger
lol, je schiet toch niet met je ogen dicht dat je moet kijken of het raak wasquote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:09 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Iemand die schuimbekkend op een ander afloopt met een bijlachtig wapen die je wil stoppen, die wil je goed afstoppen. Gezien de resultaten bij de schietlessen van de politie is het eigenlijk statistisch gezien een wonder dat deze agent überhaupt raak schoot trouwens. Ik gok dat hij gewoon zo vaak mogelijk geschoten heeft om er zeker van te zijn dat de aanval gestopt werd. Stel dat hij eerst één keer schiet en dan moet kijken of het raak was en de agressor gestopt is. Dan is hij misschien al bij zijn slachtoffer.
Vaak hebben topics in NWS het doel om nieuws te melden en hier over te discussiëren.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:05 schreef hoas het volgende:
Maar goed wat is het doel van dit topic TS?
ligt aan de afstand die hij moet overbruggen volgens meester van Egmondquote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:12 schreef hoas het volgende:
[..]
Iemand komt als een dolle op je afstuiven, hoeveel tijd heb je? 3-4 seconden?
En zo gaat dat soms. En dat hij thuis tegen familie heel aardig kon zijn doet er niets toe.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:11 schreef madam-april het volgende:
[..]
Hij had een bijl (achteraf gezien geen bijl maar dat konden de agenten redelijkerwijs niet weten op dat moment) en hij vormde een bedreiging voor anderen. De agenten moesten in binnen een paar seconden de situatie inschatten. Zij besloten het risico niet te nemen dat hij onschuldige mensen zou verwonden tijdens zijn vlucht. Zij schatte de kans dat er in de tuin waar hij naar toe vluchtte mensen aanwezig zouden zijn en dat hij deze mensen zou verwonden hoog. De enige manier waarop zij de man tegen konden houden was door te schieten.
Dat bedoel ik. Er zal hem aangeleerd zijn dat je in echt bedreigende situaties niet een keertje schiet, gaat staan wachten of de aanvaller gestopt is, dan nog een keertje etc.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol, je schiet toch niet met je ogen dicht dat je moet kijken of het raak was
denk eerder dat hij het gewoon gedaan heeft zoals het hem aangeleerd is hoor
nee er is hem echt niet geleerd om maar gewoon zo vaak mogelijk te schieten in de hoop dat het ophoudquote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:15 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Er zal hem aangeleerd zijn dat je in echt bedreigende situaties niet een keertje schiet, gaat staan wachten of de aanvaller gestopt is, dan nog een keertje etc.
Heb ik even voor je gedaan, en die fout uit de TT gehaald.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Kan je het topic reeksen aub? Ik heb geen zin om helemaal naar het oude topic te zoeken.
Niet in de hoop dat. Er is gewoon een protocol over hoe en hoe vaak te schieten in welke situatie. En in acuut bedreigende situaties zal dat inderdaad zijn dat je beter veel kogels af kunt voeren om er zeker van te zijn dat het effect heeft. Het is niet dat elke agent zonder instructie kan besluiten Tackleberry uit te gaan hangen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee er is hem echt niet geleerd om maar gewoon zo vaak mogelijk te schieten in de hoop dat het ophoud
dat zou wat zijn zeg
vijf is toch niet veel in deze situatie?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:19 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Niet in de hoop dat. Er is gewoon een protocol over hoe en hoe vaak te schieten in welke situatie. En in acuut bedreigende situaties zal dat inderdaad zijn dat je beter veel kogels af kunt voeren om er zeker van te zijn dat het effect heeft. Het is niet dat elke agent zonder instructie kan besluiten Tackleberry uit te gaan hangen.
Nee, vijf lijkt me prima in deze situatie als ik hem goed inschat van achter mijn toetsenbord. Met een pistool raak schieten is inderdaad een behoorlijke kunst (niet dat ik het zelf ooit gedaan heb, maar ik ken een aantal ex-militairen plus agenten die dit verteld hebben).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
vijf is toch niet veel in deze situatie?
zou fijn zijn als het met 1 schot was gelukt maar ik geef het je te doen met een pistool
zeker met de beperkte opleiding van die gasten is het gewoon heel erg lastig, zeker tegen bewegende doelen en dan was dit nog een iel ventje ookquote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:27 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Nee, vijf lijkt me prima in deze situatie als ik hem goed inschat van achter mijn toetsenbord. Met een pistool raak schieten is inderdaad een behoorlijke kunst (niet dat ik het zelf ooit gedaan heb, maar ik ken een aantal ex-militairen plus agenten die dit verteld hebben).
Het is gewoon een ding van tegenwoordig. Dat moeilijk doen over geweld van de kant van agenten. Dat komt uit de US overwaaien. Maar hier werkt dat meestal niet zo.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeker met de beperkte opleiding van die gasten is het gewoon heel erg lastig, zeker tegen bewegende doelen en dan was dit nog een iel ventje ook
netjes, beheerst geschoten dit lijkt mij, zeker als je er de melding aan de wachtkamer (wapen getrokken) en de waarschuwingsschoten bijdenkt dan kun je van een triggerhappy cop sowieso niet spreken
Bram wil je graag anders laten geloven - dat past beter in zijn straatje - maar het is niet zo dat één agent zeven keer geschoten heeft. Er is door beide agenten geschoten, in totaal zo'n zeven keer. Beide agenten hebben hem één keer geraakt; de ene in de arm, de andere in de rug. Die kogel in de rug was dodelijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:09 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Iemand die schuimbekkend op een ander afloopt met een bijlachtig wapen die je wil stoppen, die wil je goed afstoppen. Gezien de resultaten bij de schietlessen van de politie is het eigenlijk statistisch gezien een wonder dat deze agent überhaupt raak schoot trouwens. Ik gok dat hij gewoon zo vaak mogelijk geschoten heeft om er zeker van te zijn dat de aanval gestopt werd. Stel dat hij eerst één keer schiet en dan moet kijken of het raak was en de agressor gestopt is. Dan is hij misschien al bij zijn slachtoffer.
Wat voor onderzoek moet er volgens jou nog plaatsvinden dan?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:58 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Er waren dus geen meerder mensen. Maar nogmaals. Een onderzoek zal het uitwijzen. In elk geval is zo ń AD verhaal nietszeggend. Met allerlei volkom niets informatie. Mij overkomen dit soort dingen niet. In de wijde familie ook niet.
Dan is het klaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat voor onderzoek moet er volgens jou nog plaatsvinden dan?De uitspraak is geweest, de agenten zijn ontslagen van rechtsvervolging en er volgt geen hoger beroep. Lijkt mij een afgeronde zaak.
waaronder 2 waarschuwingsschoten?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Bram wil je graag anders laten geloven - dat past beter in zijn straatje - maar het is niet zo dat één agent zeven keer geschoten heeft. Er is door beide agenten geschoten, in totaal zo'n zeven keer. Beide agenten hebben hem één keer geraakt; de ene in de arm, de andere in de rug. Die kogel in de rug was dodelijk.
Wat ik hierboven schreef is zoals het in de krant stond. Volgens de uitspraak is het echter iets anders. Er is door drie agenten geschoten, die worden aangeduid als NN01, NN02 en NN03.quote:
Ah okay, dan is het nog best gecontroleerd gebeurd ook. Ik ging inderdaad uit van het scenario van Bram.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Bram wil je graag anders laten geloven - dat past beter in zijn straatje - maar het is niet zo dat één agent zeven keer geschoten heeft. Er is door beide agenten geschoten, in totaal zo'n zeven keer. Beide agenten hebben hem één keer geraakt; de ene in de arm, de andere in de rug. Die kogel in de rug was dodelijk.
niemand plaatst een tr om dat soort posts manquote:Op donderdag 6 augustus 2015 23:17 schreef Salvad0R het volgende:
...als je hier komt door TR's, groetjes van de Salvad0R
Niet als iemand een gevaar vormt en niet wil luisteren.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 23:16 schreef Salvad0R het volgende:
Als je iemand die wegrent in de rug schiet ben je gewoon een vuile lafhartige kankerhond. Wout of niet.
Nee. Gewoon per definitie ben je een laffe tyfushond als je mensen in de rug schiet. Ren er dan achterna en klap m in de nek met een Maglite, of zijn ze daar te pussy voor?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:39 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Niet als iemand een gevaar vormt en niet wil luisteren.
Niet mee eens als het gaat om gevaar voor anderen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee. Gewoon per definitie ben je een laffe tyfushond als je mensen in de rug schiet. Ren er dan achterna en klap m in de nek met een Maglite, of zijn ze daar te pussy voor?
Als je bereid bent mensen in de rug te schieten ben je pas een gevaar voor anderen. Fucking Newspeak hieroquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:35 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Niet mee eens als het gaat om gevaar voor anderen.
Acuut ernstig gevaar wat niet op een andere manier is te voorkomen! Dan heb je het dus over het richten van een pistool op iemand of een mes op iemands keel hebben staan. Niet over het vast hebben van een stok met een scherpe punt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:35 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Niet mee eens als het gaat om gevaar voor anderen.
Wel als iemand wegrent in een wijk. Je geeft toe dat hij een wapen had.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Acuut ernstig gevaar wat niet op een andere manier is te voorkomen! Dan heb je het dus over het richten van een pistool op iemand of een mes op iemands keel hebben staan. Niet over het vast hebben van een stok met een scherpe punt.
Dan nog schiet je iemand niet in de rug! Hoop dat de betrokken agenten geen nachtrust verliezen door hun eigen lafhartige optreden!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:40 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Wel als iemand wegrent in een wijk. Je geeft toe dat hij een wapen had.
Dit was niet uitstappen en schieten op een normaal iemand.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dan nog schiet je iemand niet in de rug! Hoop dat de betrokken agenten geen nachtrust verliezen door hun eigen lafhartige optreden!
De rechter deelde mee dat de wandelstok gevaarlijk was en die middag terecht aangezien is voor een wapen. Verder het niet reageren op schoten en niet stoppen, deed hun de juiste beslissing te nemen en te schieten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Acuut ernstig gevaar wat niet op een andere manier is te voorkomen! Dan heb je het dus over het richten van een pistool op iemand of een mes op iemands keel hebben staan. Niet over het vast hebben van een stok met een scherpe punt.
Een vaas kan je ook als wapen gebruiken, het is zelfs een best wel effectief wapen. Ja, hij had die stok gepakt om te dreigen en ja, hij had met stok iemand kunnen verwonden. We weten nog steeds niet of dat hij op dat moment die punt van de stok op iemands keel had staan of zo.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:47 schreef Fer het volgende:
[..]
De rechter deelde mee dat de wandelstok gevaarlijk was en die middag terecht aangezien is voor een wapen.
Van alles zou kunnen gebeuren maar enkel de dreiging dat iets zou kunnen gebeuren legitimeert niet om het grofste middel uit het geweldsspectrum te gebruiken.quote:Wie weet wat ie uitgehaald had, als ie een woning binnengegaan was.
Het is begrijpelijk dat politieagenten in hun vak voor moeilijke keuzes komen te staan, en in situaties terecht komen waarbij veel factoren een rol spelen, die uit gemak worden onderkend... Juist daarom! Moet een politieagent geen mensen in de rug schieten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:44 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dit was niet uitstappen en schieten op een normaal iemand.
Natuurlijk voelt men zich hier niet lekker over.
Wel na dreiging en veel waarschuwingen. De man was een gevaar blijkbaar. De rechter ziet dat ook zo. En jij zou dat ook zo zien als jij toevallig in de buurt loopt met je kind. "Mike stond bekend om zijn korte lont"quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:52 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is begrijpelijk dat politieagenten in hun vak voor moeilijke keuzes komen te staan, en in situaties waarbij veel factoren een rol spelen, die uit gemak worden onderkend... Juist daarom! Moet een politieagent geen mensen in de rug schieten.
Dus? Pas als iemand met vuurwapens loopt te zwaaien is er goede reden om hem overhoop te schieten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Wel na dreiging en veel waarschuwingen. De man was een gevaar blijkbaar. De rechter ziet dat ook zo. En jij zou dat ook zo zien als jij toevallig in de buurt loopt met je kind. "Mike stond bekend om zijn korte lont"
Niet mee eens. Laten we het daar dan over eens zijn. Anders gaat dit 4 uur lang door.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:57 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dus? Pas als iemand met vuurwapens loopt te zwaaien is er goede reden om hem overhoop te schieten.
Zelfs iemand met een mes kan makkelijk overmeesterd worden, zonder zn kop eraf te schieten.
De functie van een politieagent is het beschermen van burgers. Dus ook de gestoorde burgers met een kort lontje. Daar word je op getraind en dat dien je te kunnen handelen. Als jij als agent niet bereid bent gewond te raken om erger leed te kunnen voorkomen, dan had je geen wout moeten worden.
Deze ''agent'' komt voor dezelfde rechter die een andere agent 2.5 jaar gegeven heeft. Deze agent kan wel eens gewoon berecht gaan worden voor moord. Helemaal als blijkt dat agent en slachtoffer elkaar kennen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Afketsende kogels? Hoever denk je dat die kogels gaan afwijken van hun oorspronkelijke baan? De politie schiet niet met .22 munitie, mocht je dat soms denken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zouden de agenten überhaupt hebben geschoten als er mensen vlak naast hem hadden gestaan? Gemiste en afketsende (botten!) kogels en bewegende mensen (de omstander) en zo.
Een agent die gewoon lukraak voor de lol iemand vermoord voor de ogen van je kind en daarbij ook nog eens vrolijk in het rond schiet. Ja, je zou dat heel fijn vinden als jij daar naast staat met je kind.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Wel na dreiging en veel waarschuwingen. De man was een gevaar blijkbaar. De rechter ziet dat ook zo. En jij zou dat ook zo zien als jij toevallig in de buurt loopt met je kind. "Mike stond bekend om zijn korte lont"
Maar dat was het geval niet. Het gaat over een aso met een wapen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:03 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Een agent die gewoon lukraak voor de lol iemand vermoord voor de ogen van je kind en daarbij ook nog eens vrolijk in het rond schiet. Ja, je zou dat heel fijn vinden als jij daar naast staat met je kind.
Hoe groot moet de hoek van de afbuiging van de kogel zijn als iemand 2 meter naast hem staat op 20 meter afstand? Die kogel valt niet ineens dood uit de lucht als je mist of als die afketst. Misschien valt het mee en stonden ze toevallig in een hele lange weg die zeer goed verlicht was waardoor je kon zien dat honderden meters verder niemand er stond maar laten we er even vanuit gaan dat de omstandigheden minder gunstig waren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Afketsende kogels? Hoever denk je dat die kogels gaan afwijken van hun oorspronkelijke baan? De politie schiet niet met .22 munitie, mocht je dat soms denken.
Dat kan je herformuleren lijkt mij.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe groot moet de hoek zijn als iemand 2 meter naast hem staat op 20 meter afstand?
Dat kan (gedaan) maar het punt is volgens mij duidelijk. Een kleine hoekafwijking zorgt op een grote afstand voor een heel wat grotere afwijking van waar de kogel uiteindelijk terecht komt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:05 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat kan je herformuleren lijkt mij.
Was dat het grootste probleem daar? Of was dat gewoon Mike zelf?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan maar het punt is volgens mij duidelijk. Een kleine hoekafwijking zorgt op een grote afstand voor een heel wat grotere afwijking van waar de kogel uiteindelijk terecht komt.
Nee was het niet. Hij had een wandelstok vast, stond met de rug naar de agent en was voor niemand een gevaar. De ''situatie'' waarbij daadwerkelijk een vuurwapen gebruikt mocht worden was achter de rug. De rest had afgehandeld moeten worden met een team agenten bij de man thuis. Wat daar het gevolg van was geweest was voor een rechter te bepalen. Het zou maar zo een aso kunnen zijn geweest. Rotterdammer + voetbal''fan''. Ja, dan nemen de kansen op aso exponentieel toe.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:04 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Maar dat was het geval niet. Het gaat over een aso met een wapen.
Je weet niet wat en wie die man tegenkomt op weg naar huis. De rechter heeft gesproken voor zover ik gisteren hoorde hier. Gewoon normaal doen en meewerken is het advies in elk geval.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee was het niet. Hij had een wandelstok vast, stond met de rug naar de agent en was voor niemand een gevaar. De ''situatie'' waarbij daadwerkelijk een vuurwapen gebruikt mocht worden was achter de rug. De rest had afgehandeld moeten worden met een team agenten bij de man thuis. Wat daar het gevolg van was geweest was voor een rechter te bepalen. Het zou maar zo een aso kunnen zijn geweest. Rotterdammer + voetbal''fan''. Ja, dan nemen de kansen op aso exponentieel toe.
Maar ook hier weer afwachten wat de rechter gaat zeggen.
De door de Nederlandse politie gebruikte munitie zijn solid hollow point patronen. Deze vervormen en geven vrijwel al hun energie af. De kans op doorschot is hiermee erg klein en als er al doorschot plaatsvindt, dan is de kans op ernstige verwondingen bij een mogelijk tweede slachtoffer klein.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe groot moet de hoek van de afbuiging van de kogel zijn als iemand 2 meter naast hem staat op 20 meter afstand? Die kogel valt niet ineens dood uit de lucht als je mist of als die afketst. Misschien valt het mee en stonden ze toevallig in een hele lange weg die zeer goed verlicht was waardoor je kon zien dat honderden meters verder niemand er stond maar laten we er even vanuit gaan dat de omstandigheden minder gunstig waren.
wat de rechter er over te zeggen heeft kun je gewoon in het vorige deel teruglezen hequote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee was het niet. Hij had een wandelstok vast, stond met de rug naar de agent en was voor niemand een gevaar. De ''situatie'' waarbij daadwerkelijk een vuurwapen gebruikt mocht worden was achter de rug. De rest had afgehandeld moeten worden met een team agenten bij de man thuis. Wat daar het gevolg van was geweest was voor een rechter te bepalen. Het zou maar zo een aso kunnen zijn geweest. Rotterdammer + voetbal''fan''. Ja, dan nemen de kansen op aso exponentieel toe.
Misschien moet je je eerst een beetje inlezen alvorens je verder gaat met rare dingen. Lees de uitspraak van de rechter bijvoorbeeld eens, dat scheelt een hoop.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hier sluit ik mij helemaal bij aanquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien moet je je eerst een beetje inlezen alvorens je verder gaat met rare dingen. Lees de uitspraak van de rechter bijvoorbeeld eens, dat scheelt een hoop.
Zou Bram trouwens ook eens moeten doen, in plaats van zelf te gaan bedenken hoe het gegaan zal zijn en dan te roepen dat dat een belachelijke gang van zaken is.
De rechter heeft veel tijd besteed aan de "wandelstok". Hij bleek wat aangepast te zijn, door de scherpe metalen punt en de zware adelaarskop, waar een soort bijl aan geslepen was. De rechter heeft bepaald dat in het eerste oogopslag gezien kan worden als een tomahawk, een wapen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Maar de tijd hadden die agenten niet, die moesten beslissen met de situatie zoals ze hem aantroffen en hij leek doorgedraaid te zijn. Bedenk ook dat hij tijdens de aanhouding door de stadswachten al een flinke tik heeft gehad op zijn kanis door een buurtbewoner en hij kwam in eerste instantie dreigend met wapens op een groep omstanders af, waar nn1 toen voor is gaan staan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:08 schreef Tommeke het volgende:
Blijkbaar een dolgedraaide tokkie dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |