abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154966897
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ls-in-zijn-rug.dhtml

Patricia Hoefnagel (31) kan niet geloven dat ze haar verloofde Mike (29) is verloren na een ruzie over hun honden. De Rotterdammer werd kwaad over een boete en werd door een agent doodgeschoten. 'Mike was weerloos.'

Patricia, schooljuf, is stuk van verdriet. 'De wildste verhalen gaan rond. Mike zou met een hakbijl achter de stadswachten zijn aangehold. We hebben niet eens een bijl thuis. Wat moeten we daar in vredesnaam mee?'

Haar ogen zijn rood en opgezwollen. Vanaf het balkon op de tweede etage van haar appartement aan de Fazantstraat in Rotterdam-Zuid heeft ze zondagavond urenlang naar de witte tent van de recherche staan staren. Daar, in de tuin van haar achterburen lag het levenloze lichaam van haar vriend. Zonder dat ze bij hem mocht.

Mike heeft haar die ochtend nog een ontbijtje op bed gebracht en vertrekt vrolijk naar voetbalclub TransvaliaZW. Rond etenstijd is hij weer thuis, waar zijn drie hondjes Stoondy, Bailey en Boefie hem kwispelend opwachten om uitgelaten te worden.

Knallen
'Ik stond een eitje voor Mike te bakken toen hij terugkwam. Het leek of zijn hals door iemand was opengekrabd. Hij deed de honden naar binnen en was weer weg voor ik er erg in had. Hij nam een wandelstok mee,' snikt Patricia.

Vlak daarna hoort ze knallen. 'Alsof iemand met iets hards op een autodak sloeg. Er ontstond rumoer in de straat, waarop ik naar beneden ging. Een kennis zei tegen mij: het is niet goed. Het gaat om Mike.'

Patricia, die op afstand wordt gehouden door agenten, ziet dat Mike wordt gereanimeerd en dat de hulpverleners het opgeven. Mike is dood. Huilend valt ze op straat. Zo vindt haar broer Remco haar.

'Ik mocht niet bij mijn zus, maar heb me niet laten tegenhouden,' zegt Remco. 'Ik ben onder de linten doorgerend naar mijn zus, en zag Mike liggen. Hij was zeven of acht keer geraakt.'

Feyenoordsupporter
Buurtbewoners bevestigen zeven à acht schoten te hebben gehoord. Al snel is duidelijk dat het om Mike gaat, 'de buurtbewoner met het korte lontje'. De Rotterdammer heeft een bloedhekel aan stadswachten, met wie hij geregeld in de clinch ligt om zijn loslopende honden. In de buurt staat hij bekend als fanatiek Feyenoordsupporter.

Flatbewoner Jasper (27) kent Mike vooral van zijn scheldkannonades over diens club Ajax. 'We zijn rivalen. Daarom praatten we amper tegen elkaar.'

Ruzie
Volgens getuigen is een ruzie met twee stadswachten aan de schietpartij voorafgegaan. Mike zou even na 18.00 uur op de Carnissesingel, nabij zijn huis, zijn aangesproken door twee vrouwelijke stadswachten. Hij krijgt een boete voor het niet aanlijnen van zijn hondjes. Als de stadswachten hem vastpakken, reageert hij agressief. Ze moeten van hem afblijven.

'Hij zal best boos zijn geweest. We willen ons hondje Boefie namelijk niet aanlijnen. Die heeft maar drie pootjes en loopt moeilijk,' legt Patricia uit. Een buurtbewoner schiet de stadswachten te hulp en slaat Mike op zijn gezicht. De gewonde Rotterdammer staat op en verdwijnt kwaad naar huis om terug te keren met een wandelstok; een houten exemplaar met ijzeren punt.

getuige
Dan wordt hij geconfronteerd met een met spoed opgeroepen politieagent. Getuige Nick Post (27) gelooft niet wat hij dan ziet. ,,Het was een agent in burger die riep: 'Politie, laat je wapen vallen'. Mike rende daarop weg en werd direct in zijn been geschoten,'' zegt Post.

'Waarschijnlijk was hij in paniek, want hij bleef rennen. Een waarschuwingsschot werd niet gelost, die agent schoot wel zeven keer achter elkaar alsof het een automatisch wapen was. Ik riep nog tegen die agent: 'What the fuck doe jij nou? Ben je niet goed bij je hoofd dat je je wapen in één keer leegschiet in zijn rug?'

Patricia is ontroostbaar. Ze was 8 jaar samen met Mike. Ze spaarden om te trouwen. Dat ging moeizaam, want Mike was werkeloos. Hij is verhuizer, maar door de ingestorte woningmarkt verloor hij zijn baan.

Zijn dochtertje uit een eerdere relatie was veel bij hem en Patricia thuis. Zondagavond zou het meisje weer thuiskomen. Lijkbleek kwam het meisje gistermiddag pas thuis. Oma Dora Hoefnagel ving haar trillend van emoties op. 'Mike laat zijn vriendin en kindje achter. Waarom hebben ze niet alleen in zijn benen geschoten?'

Patricia grijpt haar gouden naamkettinkje om haar hals vast. 'Van Mike gekregen. Voor hij de hondjes uitliet, zei hij nog: schatje, ik hou van je. Ik ben zo terug. Hij is nooit meer thuisgekomen.'
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Forum Admin donderdag 6 augustus 2015 @ 21:54:02 #2
35723 crew  GGMM
pi_154966949
Hondeneigenaar, Feyenoordsupporter, Hekel aan de stadswacht.

Tokkie-alert.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 21:55:14 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967007
dat het een ubertokkie is doet er geen ene klote toe natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_154967027
Ah het zoveelste politie bashtopic.
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 21:56:14 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967046
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:55 schreef hoas het volgende:
valt wel mee volgens mij
pi_154967060
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:51 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat kan. Dat moet blijken uit onderzoek. Wel gek dat dit vaak voorkomt bij dit soort mensen. Hij had al ruzie gemaakt met stadswachten. Stond bekend als iemand met een kort lontje. Had toch gewoon een wapen in de hand. Soms.......
Ik denk niet dat iemand er aan twijfelt dat hij een jongen was die heel erg lastig in de omgang was. Daar staat gelukkig geen doodstraf op in Nederland. Ja, hij had iets vast wat als wapen gebruikt kan worden, afhankelijk van hoe die punt precies is kan je het misschien zelfs nog wel serieus als een potentieel steekwapen zien maar als hij op dat moment slechts die stok vast heeft en die niet op iemands keel heeft gezet of probeert iemand te steken, waarvoor dus de steekbeweging gericht naar een persoon zijn lichaam moet worden ingezet, dan is dat geen valide reden om die persoon te schieten, al helemaal niet 7 keer. Ik stel niet dat politie-agenten moeten riskeren zelf gestoken te worden en het maar zonder gebruik van wapens afhandig moeten maken maar er zijn verdomme toch echt wel heel wat meer middelen.
Houd mensen uit de omgeving van hem weg, sluit hem in met meerdere mensen, gebruik je pepperspray, gebruik je wapenstok, houd een veilige afstand totdat er meer mensen zijn...
Je hoeft niet direct te schieten en al helemaal niet 7 keer.
#NoDAPL
pi_154967076
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

valt wel mee volgens mij
Idd volgens mij loopt het topic niet zoals TS gewenst had.
pi_154967088
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:55 schreef sp3c het volgende:
dat het een ubertokkie is doet er geen ene klote toe natuurlijk
Precies! Maar blijkbaar ben ik banwaardige onzin aan het uitkramen omdat ik niet een harde aanpak van deze übertokkie verdedig. :s)
#NoDAPL
pi_154967091
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand er aan twijfelt dat hij een jongen was die heel erg lastig in de omgang was. Daar staat gelukkig geen doodstraf op in Nederland. Ja, hij had iets vast wat als wapen gebruikt kan worden, afhankelijk van hoe die punt precies is kan je het misschien zelfs nog wel serieus als een potentieel steekwapen zien maar als hij op dat moment slechts die stok vast heeft en die niet op iemands keel heeft gezet of probeert iemand te steken, waarvoor dus de steekbeweging gericht naar een persoon zijn lichaam moet worden ingezet, dan is dat geen valide reden om die persoon te schieten, al helemaal niet 7 keer. Ik stel niet dat politie-agenten moeten riskeren zelf gestoken te worden en het maar zonder gebruik van wapens afhandig moeten maken maar er zijn verdomme toch echt wel heel wat meer middelen.
Houd mensen uit de omgeving van hem weg, sluit hem in met meerdere mensen, gebruik je pepperspray, gebruik je wapenstok, houd een veilige afstand totdat er meer mensen zijn...
Waarom blijf jij de waarschuwingsschoten meetellen?
pi_154967116
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:55 schreef hoas het volgende:
dit. De politie had gelijk
pi_154967117
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:57 schreef hoas het volgende:

[..]

Heb jij nog nooit van komma's gehoord? :?
#NoDAPL
pi_154967146
quote:

[..]

Er waren dus geen meerder mensen. Maar nogmaals. Een onderzoek zal het uitwijzen. In elk geval is zo ń AD verhaal nietszeggend. Met allerlei volkom niets informatie. Mij overkomen dit soort dingen niet. In de wijde familie ook niet.
  Forum Admin donderdag 6 augustus 2015 @ 21:58:56 #13
35723 crew  GGMM
pi_154967150
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat een relevant argument.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 21:59:23 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967167
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:57 schreef hoas het volgende:

[..]

het is ook wel een beetje logisch allemaal, dan doen de meeste mensen niet zo moeilijk meer over politiegeweld volgens mij, het zijn meer de zaken waar men zonder echt aanwijsbare reden gewelddadig loopt te doen waar iedereen over valt

dat is wel een beetje terecht ook natuurlijk maar in dit geval ... move along people, nothing to see here ^O^
pi_154967168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

hij wil waarschijnlijk zijn malafide argument op de 1 of andere manier kracht bijzetten
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 21:59:47 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967181
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Precies! Maar blijkbaar ben ik banwaardige onzin aan het uitkramen omdat ik niet een harde aanpak van deze übertokkie verdedig. :s)
waar heb jij het nou weer over?
pi_154967199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als 1 waarschuwingsschot geen effect heeft, dan zal een tweede ook geen effect hebben. Weer een rode vlag. Hoe je het wendt of keert, er zijn veel rode vlaggen.
#NoDAPL
pi_154967211
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

waar heb jij het nou weer over?
Zie de laatste pagina van het laatste deel (Fer).
#NoDAPL
pi_154967217
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als, jij, de, enter, toets, gaat, gebruiken, oke?
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 22:00:47 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967228
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie de laatste pagina van het laatste deel.
voor ik ga kijken:

ben je daar ergens verbannen?
  Forum Admin donderdag 6 augustus 2015 @ 22:01:11 #21
35723 crew  GGMM
pi_154967244
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor ik ga kijken:

Kan je het topic reeksen aub? Ik heb geen zin om helemaal naar het oude topic te zoeken.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_154967257
quote:

[..]

Als 1 waarschuwingsschot geen effect heeft, dan zal een tweede ook geen effect hebben. Weer een rode vlag. Hoe je het wendt of keert, er zijn veel rode vlaggen.
En dan kan je dus gaan voor raak schieten.
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 22:01:36 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:01 schreef GGMM het volgende:

[..]

Kan je het topic reeksen aub? Ik heb geen zin om helemaal naar het oude topic te zoeken.
niet mobiel nee, das een gebed zonder einde
pi_154967283
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor ik ga kijken:

Nee. Iemand riep er onterecht iets over.
pi_154967294
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is ook wel een beetje logisch allemaal, dan doen de meeste mensen niet zo moeilijk meer over politiegeweld volgens mij, het zijn meer de zaken waar men zonder echt aanwijsbare reden gewelddadig loopt te doen waar iedereen over valt
Ook ik heb inderdaad geen enkele moeite met geweld van politie-agenten indien dat wordt gebruikt om ander leed te voorkomen en indien enkel met dat geweld dit voorkomen kan worden en indien er niet meer geweld wordt gebruikt dan wat noodzakelijk is. Ofwel proportioneel geweld maar de ervaring leert dat veel mensen niet begrijpen wat dat inhoudt.
#NoDAPL
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 22:02:43 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967305
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:02 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Nee. Iemand riep er onterecht iets over.
dan is er dus niets banwaardigs gezegd
pi_154967329
quote:

[..]

Ik begrijp jouw verhaal nu helemaal niet meer. 1 Waarschuwingsschot heeft geen zin gehad dus moet er meteen gericht geschoten worden omdat een tweede waarschuwingsschot geen zin meer heeft?
pi_154967343
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan is er dus niets banwaardigs gezegd
Nee. Het gaat gewoon over iemand die het niet eens is met een ander. Dat kan en mag gelukkig hier.
pi_154967389
Maar goed wat is het doel van dit topic TS?
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 22:08:03 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967495
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw verhaal nu helemaal niet meer. 1 Waarschuwingsschot heeft geen zin gehad dus moet er meteen gericht geschoten worden omdat een tweede waarschuwingsschot geen zin meer heeft?
zal wel protocol zijn?

1 in de lucht, daarna 1 voor de voetjes en daarna door je kop

als er dan van de 5 schoten 2 goed raak zijn (zoiets hoorde ik op de radio) dan lijkt mij dat een vrij redelijk resultaat ... man was schijnbaar helemaal door het dolle heen, dat maakt het allemaal wat lastiger
pi_154967575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat begrijp ik maar 7 kogels! En dat bij iemand die geen vuurwapen en zelfs geen mes vast heeft en die blijkbaar ook nog eens alles behalve fit was. Dat had toch echt wel opgelost kunnen worden met een paar stapjes lager in het geweldspectrum.
Iemand die schuimbekkend op een ander afloopt met een bijlachtig wapen die je wil stoppen, die wil je goed afstoppen. Gezien de resultaten bij de schietlessen van de politie is het eigenlijk statistisch gezien een wonder dat deze agent überhaupt raak schoot trouwens. Ik gok dat hij gewoon zo vaak mogelijk geschoten heeft om er zeker van te zijn dat de aanval gestopt werd. Stel dat hij eerst één keer schiet en dan moet kijken of het raak was en de agressor gestopt is. Dan is hij misschien al bij zijn slachtoffer.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154967633
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook ik heb inderdaad geen enkele moeite met geweld van politie-agenten indien dat wordt gebruikt om ander leed te voorkomen en indien enkel met dat geweld dit voorkomen kan worden en indien er niet meer geweld wordt gebruikt dan wat noodzakelijk is. Ofwel proportioneel geweld maar de ervaring leert dat veel mensen niet begrijpen wat dat inhoudt.
Hij had een bijl (achteraf gezien geen bijl maar dat konden de agenten redelijkerwijs niet weten op dat moment) en hij vormde een bedreiging voor anderen. De agenten moesten in binnen een paar seconden de situatie inschatten. Zij besloten het risico niet te nemen dat hij onschuldige mensen zou verwonden tijdens zijn vlucht. Zij schatte de kans dat er in de tuin waar hij naar toe vluchtte mensen aanwezig zouden zijn en dat hij deze mensen zou verwonden hoog. De enige manier waarop zij de man tegen konden houden was door te schieten.
pi_154967635
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

zal wel protocol zijn?

1 in de lucht, daarna 1 voor de voetjes en daarna door je kop

als er dan van de 5 schoten 2 goed raak zijn (zoiets hoorde ik op de radio) dan lijkt mij dat een vrij redelijk resultaat ... man was schijnbaar helemaal door het dolle heen, dat maakt het allemaal wat lastiger
Iemand komt als een dolle op je afstuiven, hoeveel tijd heb je? 3-4 seconden?
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 22:13:24 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967675
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:09 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Iemand die schuimbekkend op een ander afloopt met een bijlachtig wapen die je wil stoppen, die wil je goed afstoppen. Gezien de resultaten bij de schietlessen van de politie is het eigenlijk statistisch gezien een wonder dat deze agent überhaupt raak schoot trouwens. Ik gok dat hij gewoon zo vaak mogelijk geschoten heeft om er zeker van te zijn dat de aanval gestopt werd. Stel dat hij eerst één keer schiet en dan moet kijken of het raak was en de agressor gestopt is. Dan is hij misschien al bij zijn slachtoffer.
lol, je schiet toch niet met je ogen dicht dat je moet kijken of het raak was :D

denk eerder dat hij het gewoon gedaan heeft zoals het hem aangeleerd is hoor _O-
  Forum Admin donderdag 6 augustus 2015 @ 22:14:27 #35
35723 crew  GGMM
pi_154967704
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:05 schreef hoas het volgende:
Maar goed wat is het doel van dit topic TS?
Vaak hebben topics in NWS het doel om nieuws te melden en hier over te discussiëren.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 22:14:32 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967708
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:12 schreef hoas het volgende:

[..]

Iemand komt als een dolle op je afstuiven, hoeveel tijd heb je? 3-4 seconden?
ligt aan de afstand die hij moet overbruggen volgens meester van Egmond
pi_154967718
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hij had een bijl (achteraf gezien geen bijl maar dat konden de agenten redelijkerwijs niet weten op dat moment) en hij vormde een bedreiging voor anderen. De agenten moesten in binnen een paar seconden de situatie inschatten. Zij besloten het risico niet te nemen dat hij onschuldige mensen zou verwonden tijdens zijn vlucht. Zij schatte de kans dat er in de tuin waar hij naar toe vluchtte mensen aanwezig zouden zijn en dat hij deze mensen zou verwonden hoog. De enige manier waarop zij de man tegen konden houden was door te schieten.
En zo gaat dat soms. En dat hij thuis tegen familie heel aardig kon zijn doet er niets toe.
pi_154967753
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

lol, je schiet toch niet met je ogen dicht dat je moet kijken of het raak was :D

denk eerder dat hij het gewoon gedaan heeft zoals het hem aangeleerd is hoor _O-
Dat bedoel ik. Er zal hem aangeleerd zijn dat je in echt bedreigende situaties niet een keertje schiet, gaat staan wachten of de aanvaller gestopt is, dan nog een keertje etc.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 22:17:30 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967793
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:15 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Er zal hem aangeleerd zijn dat je in echt bedreigende situaties niet een keertje schiet, gaat staan wachten of de aanvaller gestopt is, dan nog een keertje etc.
nee er is hem echt niet geleerd om maar gewoon zo vaak mogelijk te schieten in de hoop dat het ophoud

dat zou wat zijn zeg :D
pi_154967841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:01 schreef GGMM het volgende:

[..]

Heb ik even voor je gedaan, en die fout uit de TT gehaald.

Gewoon, omdat jij zo'n aardige jongen bent.
pi_154967864
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee er is hem echt niet geleerd om maar gewoon zo vaak mogelijk te schieten in de hoop dat het ophoud

dat zou wat zijn zeg :D
Niet in de hoop dat. Er is gewoon een protocol over hoe en hoe vaak te schieten in welke situatie. En in acuut bedreigende situaties zal dat inderdaad zijn dat je beter veel kogels af kunt voeren om er zeker van te zijn dat het effect heeft. Het is niet dat elke agent zonder instructie kan besluiten Tackleberry uit te gaan hangen.
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 22:22:11 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154967926
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:19 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Niet in de hoop dat. Er is gewoon een protocol over hoe en hoe vaak te schieten in welke situatie. En in acuut bedreigende situaties zal dat inderdaad zijn dat je beter veel kogels af kunt voeren om er zeker van te zijn dat het effect heeft. Het is niet dat elke agent zonder instructie kan besluiten Tackleberry uit te gaan hangen.
vijf is toch niet veel in deze situatie?

zou fijn zijn als het met 1 schot was gelukt maar ik geef het je te doen met een pistool
pi_154967979
Als iemand uit verdediging schiet of om anderen te beschermen lijkt mij dat geen werkelijk probleem. Daarom ben je een agent en heb je een wapenvergunning.
pi_154968106
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

vijf is toch niet veel in deze situatie?

zou fijn zijn als het met 1 schot was gelukt maar ik geef het je te doen met een pistool
Nee, vijf lijkt me prima in deze situatie als ik hem goed inschat van achter mijn toetsenbord. Met een pistool raak schieten is inderdaad een behoorlijke kunst (niet dat ik het zelf ooit gedaan heb, maar ik ken een aantal ex-militairen plus agenten die dit verteld hebben).
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 22:35:53 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154968389
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:27 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Nee, vijf lijkt me prima in deze situatie als ik hem goed inschat van achter mijn toetsenbord. Met een pistool raak schieten is inderdaad een behoorlijke kunst (niet dat ik het zelf ooit gedaan heb, maar ik ken een aantal ex-militairen plus agenten die dit verteld hebben).
zeker met de beperkte opleiding van die gasten is het gewoon heel erg lastig, zeker tegen bewegende doelen en dan was dit nog een iel ventje ook

netjes, beheerst geschoten dit lijkt mij, zeker als je er de melding aan de wachtkamer (wapen getrokken) en de waarschuwingsschoten bijdenkt dan kun je van een triggerhappy cop sowieso niet spreken
pi_154968532
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

zeker met de beperkte opleiding van die gasten is het gewoon heel erg lastig, zeker tegen bewegende doelen en dan was dit nog een iel ventje ook

netjes, beheerst geschoten dit lijkt mij, zeker als je er de melding aan de wachtkamer (wapen getrokken) en de waarschuwingsschoten bijdenkt dan kun je van een triggerhappy cop sowieso niet spreken
Het is gewoon een ding van tegenwoordig. Dat moeilijk doen over geweld van de kant van agenten. Dat komt uit de US overwaaien. Maar hier werkt dat meestal niet zo.
pi_154968716
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:09 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Bram wil je graag anders laten geloven - dat past beter in zijn straatje - maar het is niet zo dat één agent zeven keer geschoten heeft. Er is door beide agenten geschoten, in totaal zo'n zeven keer. Beide agenten hebben hem één keer geraakt; de ene in de arm, de andere in de rug. Die kogel in de rug was dodelijk.
pi_154968776
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:58 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Er waren dus geen meerder mensen. Maar nogmaals. Een onderzoek zal het uitwijzen. In elk geval is zo ń AD verhaal nietszeggend. Met allerlei volkom niets informatie. Mij overkomen dit soort dingen niet. In de wijde familie ook niet.
Wat voor onderzoek moet er volgens jou nog plaatsvinden dan? :? De uitspraak is geweest, de agenten zijn ontslagen van rechtsvervolging en er volgt geen hoger beroep. Lijkt mij een afgeronde zaak.
pi_154968793
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat voor onderzoek moet er volgens jou nog plaatsvinden dan? :? De uitspraak is geweest, de agenten zijn ontslagen van rechtsvervolging en er volgt geen hoger beroep. Lijkt mij een afgeronde zaak.
Dan is het klaar.
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 22:55:24 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154969002
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Bram wil je graag anders laten geloven - dat past beter in zijn straatje - maar het is niet zo dat één agent zeven keer geschoten heeft. Er is door beide agenten geschoten, in totaal zo'n zeven keer. Beide agenten hebben hem één keer geraakt; de ene in de arm, de andere in de rug. Die kogel in de rug was dodelijk.
waaronder 2 waarschuwingsschoten?
pi_154969417
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

waaronder 2 waarschuwingsschoten?
Wat ik hierboven schreef is zoals het in de krant stond. Volgens de uitspraak is het echter iets anders. Er is door drie agenten geschoten, die worden aangeduid als NN01, NN02 en NN03.

NN03 heeft een waarschuwingsschot gelost. NN02 heeft vervolgens ook een waarschuwingsschot gelost. Daarna hebben NN01 en NN02 gericht geschoten. NN01 heeft drie keer gericht geschoten, waarvan twee keer raak: in de arm en de rug. NN02 heeft twee keer gericht geschoten, maar heeft niet raak geschoten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 23:10:06 ]
pi_154969508
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah okay, dan is het nog best gecontroleerd gebeurd ook. Ik ging inderdaad uit van het scenario van Bram.
pi_154969667
Als je iemand die wegrent in de rug schiet ben je gewoon een vuile lafhartige kankerhond. Wout of niet.
pi_154969707
...als je hier komt door TR's, groetjes van de Salvad0R
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 23:23:18 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154969882
quote:
6s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:17 schreef Salvad0R het volgende:
...als je hier komt door TR's, groetjes van de Salvad0R
niemand plaatst een tr om dat soort posts man

doe ff echt alsof je mad bent ipv dat halve zachte gedoe
pi_154977409
NN1 heeft ook nog eerst op de benen geschoten, raakte niet en nam daarna de keuze om op de romp de schieten. Ook omdat hij reageerde op het schieten, dachten ze dat hij echt doorgedraaid was en iemand in 1 van de huizen zou kunnen verwonden.
.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:15:09 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154980230
good shoot hoor, niets mis mee
pi_154980771
quote:
6s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 23:16 schreef Salvad0R het volgende:
Als je iemand die wegrent in de rug schiet ben je gewoon een vuile lafhartige kankerhond. Wout of niet.
Niet als iemand een gevaar vormt en niet wil luisteren.
pi_154984397
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:39 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Niet als iemand een gevaar vormt en niet wil luisteren.
Nee. Gewoon per definitie ben je een laffe tyfushond als je mensen in de rug schiet. Ren er dan achterna en klap m in de nek met een Maglite, of zijn ze daar te pussy voor?
pi_154984412
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:34 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee. Gewoon per definitie ben je een laffe tyfushond als je mensen in de rug schiet. Ren er dan achterna en klap m in de nek met een Maglite, of zijn ze daar te pussy voor?
Niet mee eens als het gaat om gevaar voor anderen.
pi_154984467
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:35 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Als je bereid bent mensen in de rug te schieten ben je pas een gevaar voor anderen. Fucking Newspeak hiero :{w
pi_154984472
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:35 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Acuut ernstig gevaar wat niet op een andere manier is te voorkomen! Dan heb je het dus over het richten van een pistool op iemand of een mes op iemands keel hebben staan. Niet over het vast hebben van een stok met een scherpe punt.
#NoDAPL
pi_154984530
De man was duidelijk in de war , deed rare dingen en luisterde niet. Dat levert gevaar op.
pi_154984559
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Acuut ernstig gevaar wat niet op een andere manier is te voorkomen! Dan heb je het dus over het richten van een pistool op iemand of een mes op iemands keel hebben staan. Niet over het vast hebben van een stok met een scherpe punt.
Wel als iemand wegrent in een wijk. Je geeft toe dat hij een wapen had.
pi_154984607
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:40 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Wel als iemand wegrent in een wijk. Je geeft toe dat hij een wapen had.
Dan nog schiet je iemand niet in de rug! Hoop dat de betrokken agenten geen nachtrust verliezen door hun eigen lafhartige optreden!
pi_154984675
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:41 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dan nog schiet je iemand niet in de rug! Hoop dat de betrokken agenten geen nachtrust verliezen door hun eigen lafhartige optreden!
Dit was niet uitstappen en schieten op een normaal iemand.

Natuurlijk voelt men zich hier niet lekker over.
pi_154984775
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De rechter deelde mee dat de wandelstok gevaarlijk was en die middag terecht aangezien is voor een wapen. Verder het niet reageren op schoten en niet stoppen, deed hun de juiste beslissing te nemen en te schieten.

Wie weet wat ie uitgehaald had, als ie een woning binnengegaan was.
.
pi_154984939
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:47 schreef Fer het volgende:

[..]

De rechter deelde mee dat de wandelstok gevaarlijk was en die middag terecht aangezien is voor een wapen.
Een vaas kan je ook als wapen gebruiken, het is zelfs een best wel effectief wapen. Ja, hij had die stok gepakt om te dreigen en ja, hij had met stok iemand kunnen verwonden. We weten nog steeds niet of dat hij op dat moment die punt van de stok op iemands keel had staan of zo.
Vermoedelijk niet. Zouden de agenten überhaupt hebben geschoten als er mensen vlak naast hem hadden gestaan? Gemiste en afketsende (botten!) kogels en bewegende mensen (de omstander) en zo. Waarom niet die man insluiten met meerdere agenten en met de handen het wapen afpakken (2 man voor de 2 armen, 2 man voor de 2 benen, 1 voor de romp) of hun pepperspray gebruiken?
Tot slot nog een vraag die me niet in dank zal worden afgenomen. Zou dit zo'n geval zijn waarbij er verhoudingsgewijs te veel vrouwelijke agenten waren waardoor de agenten ter plaatse het gevecht niet aan durfden te gaan en de mannekelijke collega's hun vrouwelijke collega's probeerden te beschermen?

quote:
Wie weet wat ie uitgehaald had, als ie een woning binnengegaan was.
Van alles zou kunnen gebeuren maar enkel de dreiging dat iets zou kunnen gebeuren legitimeert niet om het grofste middel uit het geweldsspectrum te gebruiken.
#NoDAPL
pi_154984954
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:44 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dit was niet uitstappen en schieten op een normaal iemand.

Natuurlijk voelt men zich hier niet lekker over.
Het is begrijpelijk dat politieagenten in hun vak voor moeilijke keuzes komen te staan, en in situaties terecht komen waarbij veel factoren een rol spelen, die uit gemak worden onderkend... Juist daarom! Moet een politieagent geen mensen in de rug schieten.
pi_154985021
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het is begrijpelijk dat politieagenten in hun vak voor moeilijke keuzes komen te staan, en in situaties waarbij veel factoren een rol spelen, die uit gemak worden onderkend... Juist daarom! Moet een politieagent geen mensen in de rug schieten.
Wel na dreiging en veel waarschuwingen. De man was een gevaar blijkbaar. De rechter ziet dat ook zo. En jij zou dat ook zo zien als jij toevallig in de buurt loopt met je kind. "Mike stond bekend om zijn korte lont"
pi_154985098
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:54 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Wel na dreiging en veel waarschuwingen. De man was een gevaar blijkbaar. De rechter ziet dat ook zo. En jij zou dat ook zo zien als jij toevallig in de buurt loopt met je kind. "Mike stond bekend om zijn korte lont"
Dus? Pas als iemand met vuurwapens loopt te zwaaien is er goede reden om hem overhoop te schieten.
Zelfs iemand met een mes kan makkelijk overmeesterd worden, zonder zn kop eraf te schieten.
De functie van een politieagent is het beschermen van burgers. Dus ook de gestoorde burgers met een kort lontje. Daar word je op getraind en dat dien je te kunnen handelen. Als jij als agent niet bereid bent gewond te raken om erger leed te kunnen voorkomen, dan had je geen wout moeten worden.
pi_154985135
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:57 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dus? Pas als iemand met vuurwapens loopt te zwaaien is er goede reden om hem overhoop te schieten.
Zelfs iemand met een mes kan makkelijk overmeesterd worden, zonder zn kop eraf te schieten.
De functie van een politieagent is het beschermen van burgers. Dus ook de gestoorde burgers met een kort lontje. Daar word je op getraind en dat dien je te kunnen handelen. Als jij als agent niet bereid bent gewond te raken om erger leed te kunnen voorkomen, dan had je geen wout moeten worden.
Niet mee eens. Laten we het daar dan over eens zijn. Anders gaat dit 4 uur lang door.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:02:00 #73
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_154985232
quote:

[..]

Deze ''agent'' komt voor dezelfde rechter die een andere agent 2.5 jaar gegeven heeft. Deze agent kan wel eens gewoon berecht gaan worden voor moord. Helemaal als blijkt dat agent en slachtoffer elkaar kennen.
pi_154985270
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zouden de agenten überhaupt hebben geschoten als er mensen vlak naast hem hadden gestaan? Gemiste en afketsende (botten!) kogels en bewegende mensen (de omstander) en zo.
Afketsende kogels? Hoever denk je dat die kogels gaan afwijken van hun oorspronkelijke baan? De politie schiet niet met .22 munitie, mocht je dat soms denken.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:03:42 #75
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_154985287
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:54 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Een agent die gewoon lukraak voor de lol iemand vermoord voor de ogen van je kind en daarbij ook nog eens vrolijk in het rond schiet. Ja, je zou dat heel fijn vinden als jij daar naast staat met je kind.
pi_154985316
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:03 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Een agent die gewoon lukraak voor de lol iemand vermoord voor de ogen van je kind en daarbij ook nog eens vrolijk in het rond schiet. Ja, je zou dat heel fijn vinden als jij daar naast staat met je kind.
Maar dat was het geval niet. Het gaat over een aso met een wapen.
pi_154985320
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Afketsende kogels? Hoever denk je dat die kogels gaan afwijken van hun oorspronkelijke baan? De politie schiet niet met .22 munitie, mocht je dat soms denken.
Hoe groot moet de hoek van de afbuiging van de kogel zijn als iemand 2 meter naast hem staat op 20 meter afstand? Die kogel valt niet ineens dood uit de lucht als je mist of als die afketst. Misschien valt het mee en stonden ze toevallig in een hele lange weg die zeer goed verlicht was waardoor je kon zien dat honderden meters verder niemand er stond maar laten we er even vanuit gaan dat de omstandigheden minder gunstig waren.
#NoDAPL
pi_154985349
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe groot moet de hoek zijn als iemand 2 meter naast hem staat op 20 meter afstand?
Dat kan je herformuleren lijkt mij.
pi_154985376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:05 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dat kan je herformuleren lijkt mij.
Dat kan (gedaan) maar het punt is volgens mij duidelijk. Een kleine hoekafwijking zorgt op een grote afstand voor een heel wat grotere afwijking van waar de kogel uiteindelijk terecht komt.
#NoDAPL
pi_154985396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat kan maar het punt is volgens mij duidelijk. Een kleine hoekafwijking zorgt op een grote afstand voor een heel wat grotere afwijking van waar de kogel uiteindelijk terecht komt.
Was dat het grootste probleem daar? Of was dat gewoon Mike zelf?
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:09:13 #81
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_154985452
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:04 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Maar dat was het geval niet. Het gaat over een aso met een wapen.
Nee was het niet. Hij had een wandelstok vast, stond met de rug naar de agent en was voor niemand een gevaar. De ''situatie'' waarbij daadwerkelijk een vuurwapen gebruikt mocht worden was achter de rug. De rest had afgehandeld moeten worden met een team agenten bij de man thuis. Wat daar het gevolg van was geweest was voor een rechter te bepalen. Het zou maar zo een aso kunnen zijn geweest. Rotterdammer + voetbal''fan''. Ja, dan nemen de kansen op aso exponentieel toe.
Maar ook hier weer afwachten wat de rechter gaat zeggen.
pi_154985523
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:09 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Nee was het niet. Hij had een wandelstok vast, stond met de rug naar de agent en was voor niemand een gevaar. De ''situatie'' waarbij daadwerkelijk een vuurwapen gebruikt mocht worden was achter de rug. De rest had afgehandeld moeten worden met een team agenten bij de man thuis. Wat daar het gevolg van was geweest was voor een rechter te bepalen. Het zou maar zo een aso kunnen zijn geweest. Rotterdammer + voetbal''fan''. Ja, dan nemen de kansen op aso exponentieel toe.
Je weet niet wat en wie die man tegenkomt op weg naar huis. De rechter heeft gesproken voor zover ik gisteren hoorde hier. Gewoon normaal doen en meewerken is het advies in elk geval.
pi_154986408
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe groot moet de hoek van de afbuiging van de kogel zijn als iemand 2 meter naast hem staat op 20 meter afstand? Die kogel valt niet ineens dood uit de lucht als je mist of als die afketst. Misschien valt het mee en stonden ze toevallig in een hele lange weg die zeer goed verlicht was waardoor je kon zien dat honderden meters verder niemand er stond maar laten we er even vanuit gaan dat de omstandigheden minder gunstig waren.
De door de Nederlandse politie gebruikte munitie zijn solid hollow point patronen. Deze vervormen en geven vrijwel al hun energie af. De kans op doorschot is hiermee erg klein en als er al doorschot plaatsvindt, dan is de kans op ernstige verwondingen bij een mogelijk tweede slachtoffer klein.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:55:20 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154986842
quote:

[..]

wat de rechter er over te zeggen heeft kun je gewoon in het vorige deel teruglezen he
pi_154987544
quote:

[..]

Misschien moet je je eerst een beetje inlezen alvorens je verder gaat met rare dingen. Lees de uitspraak van de rechter bijvoorbeeld eens, dat scheelt een hoop.

Zou Bram trouwens ook eens moeten doen, in plaats van zelf te gaan bedenken hoe het gegaan zal zijn en dan te roepen dat dat een belachelijke gang van zaken is.
pi_154993869
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 16:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien moet je je eerst een beetje inlezen alvorens je verder gaat met rare dingen. Lees de uitspraak van de rechter bijvoorbeeld eens, dat scheelt een hoop.

Zou Bram trouwens ook eens moeten doen, in plaats van zelf te gaan bedenken hoe het gegaan zal zijn en dan te roepen dat dat een belachelijke gang van zaken is.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan ^O^
pi_155008613
quote:

[..]

De rechter heeft veel tijd besteed aan de "wandelstok". Hij bleek wat aangepast te zijn, door de scherpe metalen punt en de zware adelaarskop, waar een soort bijl aan geslepen was. De rechter heeft bepaald dat in het eerste oogopslag gezien kan worden als een tomahawk, een wapen.

Ten tweede hebben de agenten eerst waarschuwingsschoten gelost in de lucht en op zijn benen. Hierop kwam geen reactie. De agenten maakte hierop het oordeel dat hij waarschijnlijk dol geworden was.

Achteraf bleek hij ook nog een groot mes bij zich te hebben, wat omstanders toen ook al aan de agenten hebben gemeld.
.
pi_155008649
Blijkbaar een dolgedraaide tokkie dus.
pi_155008822
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 10:08 schreef Tommeke het volgende:
Blijkbaar een dolgedraaide tokkie dus.
Dat weet je niet. Maar de tijd hadden die agenten niet, die moesten beslissen met de situatie zoals ze hem aantroffen en hij leek doorgedraaid te zijn. Bedenk ook dat hij tijdens de aanhouding door de stadswachten al een flinke tik heeft gehad op zijn kanis door een buurtbewoner en hij kwam in eerste instantie dreigend met wapens op een groep omstanders af, waar nn1 toen voor is gaan staan.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')