Ja, vind dat zo erg voor je. Aan de ene kant ben je blij dat kanker tegenwoordig bijna een chronische aandoening is, maar de medicatie is wat minder geslaagd dan bij andere chronische aandoeningen. Zolang je kwaliteit van leven hebt, is het wel te behappen, denk ik. Maar je leeft toch voortdurend met die onzekerheid. Het is wel kanker.quote:Op maandag 12 oktober 2015 19:03 schreef Mula het volgende:
Bedankt allemaal.![]()
Het gaat enorm goed met me, dus ik zag het allemaal wel positief in. Tot gisteravond...toen werd ik behoorlijk zenuwachtig van het feit dat ik niet zenuwachtig was.
Het is zo fijn om nu gewoon duidelijk te hebben dat de hoge leverwaarden niet door tumorgroei komen. Gaat de poli-bezoeken elke drie weken een stuk relaxter maken!
Edit: Trouwens, dit is mijn 3e ronde chemo, met elke keer een andere soort chemo. Tot nu toe is het elke keer gelukt om de tumoren helemaal weg te krijgen.Alleen zo jammer dat de hele bende elke keer weer terugkomt!
![]()
Dat is waar, voor partners is er maar weinig... al zie je op fora ook weinig terug hoor. Er zijn dan wel plekjes, maar de laatste reacties zijn dan bijv. van 3 jaar terug.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:34 schreef Gia het volgende:
Mag gerust, hoor JK. Als man van wil je ook je zorgen en verdriet delen. Mannen worden toch al zo vaak vergeten.
Jij met je gezonde 'ziekte'.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:34 schreef Myrr het volgende:
Iedereen hier heel veel sterkte en beterschap toegewenst.
Hier ook wel aardig. De laatste regelmatige ziekenhuisbezoeken komen er aan, dat is wel mooi. Halverwege december is het meeste denk ik geweest en natuurlijk wel de checkups en de 3-maandelijkse zoladex injecties + anti-hormoonpillen voor de komende 5 jaar.quote:Op vrijdag 20 november 2015 08:31 schreef Mula het volgende:
Hoe is het met de rest hier? Met mij wel goed.
Kan ik me goed voorstellen.quote:Op donderdag 26 november 2015 15:37 schreef yvonne het volgende:
Man man man wat zal ik blij zijn als dat achter de rug is!
Natuurlijk is dat niet raar. Je tepel hoort niet pijn te doen. Heel normaal dat je ernaar laat kijken.quote:Op maandag 30 november 2015 16:33 schreef c-u-t-e het volgende:
Hallo dames.
Hier al een hele poos niet geweest. Sorry, maar wou even niks meer met kanker te maken hebben want had aan mn oma op dat moment genoeg.
Ik heb even snel doorgelezen en wil allereerst Yvonne even heel veel sterkte wensen. Wat een ellende!
Gia, gelukkig 'maar' een hernia. Hopelijk ondervindt je er niet teveel pijn van.
En Mula, wat goed dat de tumoren niet gegroeid zijn o.i.d.![]()
Ikzelf op het moment erg veel pijn aan mn linker tepel. In dit geval ook de geopereerde borst (2.5 jaar terug).
Is nu al een aantal weken zo en het wordt nu wel erg hinderlijk, dus even afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik ga er vanuit dat het misschien komt Door de littekenvorming, maar wil het toch even bevestigd hebben.
Het is toch niet raar hè? Dat ik hiervoor gebeld heb?
Nou 2.5 jaar geleden was het een goedaardig gezwel, maar het blijft toch wel vervelend. Vooral omdat je overal om je heen mensen ziet die kanker krijgen. Jong en oud.quote:Op maandag 30 november 2015 16:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet raar. Je tepel hoort niet pijn te doen. Heel normaal dat je ernaar laat kijken.
Gaat zo toch weer van alles door je hoofd.
Hopelijk valt het mee.
even ter geruststelling, mijn tepel en borst deed ook een poos pijn en jeukte. Bij mij was het voldoende om katoenen wattenschijfje in bh te doen - blijkbaar was er een irritatie/allergie/eczeem ontstaanquote:Op maandag 30 november 2015 17:05 schreef c-u-t-e het volgende:
[..]
Nou 2.5 jaar geleden was het een goedaardig gezwel, maar het blijft toch wel vervelend. Vooral omdat je overal om je heen mensen ziet die kanker krijgen. Jong en oud.
Ik hoop wel dat ik nu niet weer naar de mammapoli hoef voor controle, want de laatste keer vonden ze het maar een beetje raar dat ik met mijn leeftijd me zorgen maakte over de knobbels in mn borsten.
Oh dit is wel geruststellend ja, omdat ik Door mijn medicatie wel gevoeliger ben voor eczeem en andere huid irritaties.quote:Op maandag 30 november 2015 17:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
even ter geruststelling, mijn tepel en borst deed ook een poos pijn en jeukte. Bij mij was het voldoende om katoenen wattenschijfje in bh te doen - blijkbaar was er een irritatie/allergie/eczeem ontstaan
Ik heb Herstel en Balans gedaan. Dat is speciaal voor na de chemo, om weer een beetje op gang te komen, en daarbij een stukje verwerking. Wordt vergoed.quote:Op maandag 30 november 2015 17:41 schreef yvonne het volgende:
Chemo is klaar! Als m'n voeten niet zo prikten zou ik een rondedansje doen.![]()
Nu alleen nog operatie, bestralen en 9 maanden herceptin.
En nu wil ik uiiteraard 876 dingen tegelijk, herstellen, m'n energie terug, vergeetachtigheid weg.
Maar, een vraag aan de dames, heeft het nu al nut om bv te gaan fitnessen, of krijg ik van het hele traject met operatie, bestralen en herceptin nog een terugslag, maw, het heeft nu nog niet veel zin?
Ik had eerst tamoxifen en nu arimidex. Vooral arimidex is slecht voor de botdichtheid. Maar volgens mij geven ze dat niet aan vrouwen voor de menopauze.quote:Op maandag 30 november 2015 20:21 schreef JK het volgende:
Gia, zit je nou ook nog aan de anti-hormoon pillen en dat soort?
Mijn vrouw had laatst de eerste dexascan en ze merkten wel iets broosheid op in ik meen haar heupbot.. of ik ben even precies kwijt waar. voor de rest ging het wel. Ze slikt vitamine d pillen hiervoor, maar niet de voorgeschreven pillen van de arts ivm aspartaam wat ze wil vermijden.
Wat gebruik jij om sterke botten te behouden? Ze is nu 31, dus ze moet dan de botten krijgen van een 20-jarige.
Wat betreft borstreductie, heeft zij ook gedaan bij de gezonde borst, maar door het opengaan van de wond (je weet wel, de open wond van een half jaar) is die borst niet mooi geworden aan de onderkant en dat is best wel heel erg jammer. Dan laat je wat doen aan je gezonde borst en is deze niet mooi rond. Nu kunnen ze dat nog met een 2e operatie mooier proberen te maken door er lichaamseigen vet in te spuiten, maar dat moet onder narcose en daar zit ze nu helemaal niet op te wachten. Misschien later, misschien nooit. Hoop voor jou dat het resultaat er mag zijn!
Ik duim met je mee!quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:20 schreef yvonne het volgende:
Dank jullie voor de goede tips
Wat wel vervelend is, m'n hersens vinden dat ik nu wel weer beter ben na het stoppen met de Taxol, die moet ik nog even een schop geven.
Overmorgen de uitslag van de MRI, ik duim me rot.
quote:Op donderdag 3 december 2015 11:40 schreef yvonne het volgende:
En dan nu: goed nieuws,
de grootte van de tumor is sterk verminderd en ik kan 4 januari geopereerd worden.
de grootte van de tumor is sterk verminderd en ik kan 4 januari geopereerd worden.
Beste nieuws van vandaagquote:Op donderdag 3 december 2015 11:40 schreef yvonne het volgende:
Hartstikke goed. En nu nog dat aftellen!quote:Op donderdag 3 december 2015 11:40 schreef yvonne het volgende:
Ik zal het allemaal aan mijn vrouw doorgeven, die zit idd nog aan de tamoxifen en daarnaast dus calcium met vitamine D pillen. Hopelijk krijgt mijn vrouw niet te veel last van die botontkalking, ze moet nog wel even wat jaren die pillen slikken...quote:Op maandag 30 november 2015 22:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had eerst tamoxifen en nu arimidex. Vooral arimidex is slecht voor de botdichtheid. Maar volgens mij geven ze dat niet aan vrouwen voor de menopauze.
Sowieso zijn al die pillen slecht voor je botten. Advies van de osteoporoseverpleegkundige is 4 zuivelproducten per dag en aanvulling met calcium en vitamine d.
<knip>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |