abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 12 oktober 2015 @ 19:03:08 #101
240917 Mula
pi_156786123
Bedankt allemaal. :D

Het gaat enorm goed met me, dus ik zag het allemaal wel positief in. Tot gisteravond...toen werd ik behoorlijk zenuwachtig van het feit dat ik niet zenuwachtig was.

Het is zo fijn om nu gewoon duidelijk te hebben dat de hoge leverwaarden niet door tumorgroei komen. Gaat de poli-bezoeken elke drie weken een stuk relaxter maken!

Edit: Trouwens, dit is mijn 3e ronde chemo, met elke keer een andere soort chemo. Tot nu toe is het elke keer gelukt om de tumoren helemaal weg te krijgen. :o Alleen zo jammer dat de hele bende elke keer weer terugkomt! }:|
  maandag 12 oktober 2015 @ 19:24:42 #102
3542 Gia
User under construction
pi_156786732
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:03 schreef Mula het volgende:
Bedankt allemaal. :D

Het gaat enorm goed met me, dus ik zag het allemaal wel positief in. Tot gisteravond...toen werd ik behoorlijk zenuwachtig van het feit dat ik niet zenuwachtig was.

Het is zo fijn om nu gewoon duidelijk te hebben dat de hoge leverwaarden niet door tumorgroei komen. Gaat de poli-bezoeken elke drie weken een stuk relaxter maken!

Edit: Trouwens, dit is mijn 3e ronde chemo, met elke keer een andere soort chemo. Tot nu toe is het elke keer gelukt om de tumoren helemaal weg te krijgen. :o Alleen zo jammer dat de hele bende elke keer weer terugkomt! }:|
Ja, vind dat zo erg voor je. Aan de ene kant ben je blij dat kanker tegenwoordig bijna een chronische aandoening is, maar de medicatie is wat minder geslaagd dan bij andere chronische aandoeningen. Zolang je kwaliteit van leven hebt, is het wel te behappen, denk ik. Maar je leeft toch voortdurend met die onzekerheid. Het is wel kanker.

Geniet nu effe ten volle van dit moment en hopelijk houden ze je nu langer kankervrij.

Wie weet is het middel tegen kanker bijna gevonden. Dat zou toch mooi zijn, hè?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:54:48 #103
151515 verita
Happy days
pi_156797326
Voor iedereen hier : diepe bewondering van mijn kant hoe jullie er mee omgaan. Jullie zijn allemaal helden. _O_ Veel sterkte!
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  zondag 18 oktober 2015 @ 10:33:04 #104
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_156916034
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 10:34 schreef Gia het volgende:
Mag gerust, hoor JK. Als man van wil je ook je zorgen en verdriet delen. Mannen worden toch al zo vaak vergeten.
Dat is waar, voor partners is er maar weinig... al zie je op fora ook weinig terug hoor. Er zijn dan wel plekjes, maar de laatste reacties zijn dan bijv. van 3 jaar terug.

Yvonne, wat een ellende van die chemo! Mijn vrouw mag dan echt van geluk spreken dat ze er redelijk 'fluitend' doorheen ging (zo zegt ze het zelf ook). Volgens mij hebben jullie hetzelfde behandeltraject; 4x AC, 12x Taxol, 21 of 23 bestralingen en 13x (of 14x) Herceptin. (als ik het goed van jou onthouden heb hoor).

Mula, gefeliciteerd!!! Hopen dat het allemaal goed onder de duim kan worden gehouden.

Was zelf een week weg voor werk in het buitenland, kon dus niet eerder reageren.
  Admin maandag 26 oktober 2015 @ 17:05:22 #105
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_157114398
Ik zit even een beetje in de lappenmand, kuur op kuur hakt er best in. Niet echt ziek hoor, maar meer mwâh, ik word steeds vermoeider, de eerste dagen na de kuur gaat best, prima, krijg een soort speedy middeltje erbij en dat werkt tot en met woensdag en daarna is het gewoon mwâh. Maar de dagen dat ik op speedachtig loop, ren ik weer rond als de oude, 'je moet kalm aan doen' die woorden ken ik niet ( volgens mij is het sanskriet) en ben ik donderdag uitgeput _O-
En nee, doseren begrijp ik ook niet.
Ik weet dat ik dan donderdag kapoet ben, maar dat neem ik op de koop toe, tweeeneenhalve dag lekker ronddraven is me die kutte donderdag best waard.

En ik ga hard aftellen, nog 5 tot de operatie, en het programma dat daarna ligt te wachten maak ik me nog geen zorgen om.

Wie dan leeft dan zorgt.

Ik merk wel dat dat kankergedoe heel erg ver van me af staat, het zit er nog niet ingebakken zogezegd, als mensen aan me vragen hoe het ermee is, begin ik met dat het prima gaat, maar oh ja, ik heb kanker.
Ik krijg het ook bijna niet uit m'n strot, ik vind het by far het lelijkste woord in onze taal.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:20:07 #106
3542 Gia
User under construction
pi_157117059
Zo herkenbaar, Yvonne. Speedmiddeltje......dexamethason, toevallig?

Ik was op een gegeven moment zo zwak, dat ik nog geen strijkijzer kon optillen, en dat met een leerling verpleger en een leerling kok. (veel witte katoennen strijkzooi)
Manlief wilde graag helpen. Was wel iets minder glad, maar het moest maar. Probeerde het soms wel, maar alleen een broek, uitrusten, een buis, uitrusten, een schort, enz...

Ik ben woensdag aan de beurt voor de tettenpletter, en gesprekje met de chirurg. Op zich gaat het wel goed, vergeleken met die tijd! Alleen die linkervoet! Grrr. Gaan we qutenza op uitproberen.

Jij geen last van raar gevoel in je handen en voeten?
pi_157685788
Dag dames,

Ik heb een vraag, bedacht me dit net ineens toen ik bed lag te tobben over het volgende; mijn buurvrouw heeft onlangs een knobbel gevonden, en na onderzoek (weefsel afgenomen) zei ze dat ze er vanuit gingen dat het niets ergs was. Dit was afgelopen week. Toch is er een plan van aanpak gemaakt en gaat ze aanstaande maandag onder het mes omdat het verwijderd moet worden.

Ben ik nou gek, of zit ze ons nou gewoon gerust te stellen met lucht? Iets dat goedaardig is kan toch gewoon blijven zitten in principe, of zou in ieder geval niet zo direct verwijderd hoeven worden. Ik snap gezien mijn situatie (hoogzwanger) wel dat ze me geen zorgen wil geven, maar deze simpele rekensom doet toch wel anders vermoeden dan 'niets ernstigs'. We zijn zo goed als haar dochters, en vind dit toch wel even een belangrijk dingetje.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 02:33:02 ]
  † In Memoriam † vrijdag 20 november 2015 @ 08:31:21 #108
240917 Mula
pi_157686741
Myrr, bij mijn moeder is weleens een cyste verwijderd. Cystes zijn goedaardig en kunnen gewoon blijven zitten, maar aangezien ze er last van had, kon ze er zelf voor kiezen om het te laten verwijderen. Dat kan dus wel!

Hoe is het met de rest hier? Met mij wel goed. Mijn oedeem doet moeilijk, dus ik ben gisteren ingezwachteld, zodat ik in mijn nieuwe kous zou passen. Ik heb het wel 8 uur volgehouden. :@ Ik was vergeten hoe enorm rot dat is... Kan me niet voorstellen dat ik dit ooit 2 weken in het midden van de zomer heb volgehouden. :o
  vrijdag 20 november 2015 @ 12:14:16 #109
3542 Gia
User under construction
pi_157689812
Myrr, hebben ze een punctie gedaan?
Sowieso wordt weefsel wat weggehaald wordt, onderzocht. Dus als het kwaadaardig is, krijg je dat wel te horen. Ik zou me niet te druk maken, da's ook niet goed voor je zwangerschap. Ook goedaardige knobbels worden vaak verwijderd.

Mula, met mij gaat het goed, hoewel...flink verkouden.
Heb vorige week de Qutenza-behandeling gehad. Ik had gehoord dat dit behoorlijk pijnlijk kon zijn.
Helemaal niks van gevoeld!
Nu doen die zenuwen in mijn voet het natuurlijk niet goed, dat is ook het probleem, maar vraag me af of zo'n behandeling dan werkt!
Uitwerking kan een paar weken op zich laten wachten.
Heb nu niet veel pijn, maar ja, lig te bed.
Maar we wachten af.
Zo'n behandeling kan elke 3 maanden herhaald worden.
pi_157690156
Bedankt voor de reacties. Ja, dat geloof ik ook wel, alleen dat het allemaal zo snel snel moet deed me vermoeden dat de vork misschien toch anders in de steel steekt. Ze is niet iemand die zo 123 voor een operatie zou kiezen als het om iets van een cyste zou gaan vermoed ik.

Nou ja, ik wacht maandag wel even af want dan ga ik haar kant op en dan wordt het vanzelf wel duidelijk. :)

Iedereen hier heel veel sterkte en beterschap toegewenst. :*
  vrijdag 20 november 2015 @ 18:05:54 #111
3542 Gia
User under construction
pi_157697597
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:34 schreef Myrr het volgende:


Iedereen hier heel veel sterkte en beterschap toegewenst. :*
Jij met je gezonde 'ziekte'.
  maandag 23 november 2015 @ 19:11:38 #112
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_157768403
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:31 schreef Mula het volgende:
Hoe is het met de rest hier? Met mij wel goed.
Hier ook wel aardig. De laatste regelmatige ziekenhuisbezoeken komen er aan, dat is wel mooi. Halverwege december is het meeste denk ik geweest en natuurlijk wel de checkups en de 3-maandelijkse zoladex injecties + anti-hormoonpillen voor de komende 5 jaar.

Het enige is dat vrienden rondom in die 5 jaar waarschijnlijk kinderen krijgen en we nog maar even moeten zien of het allemaal nog kan straks. Maar voor nu geen nood, als ik de kids zie van mijn zussen, ben ik blij dat we ze niet hebben. :+
pi_157768776
Iedereen hier heel veel sterkte toegewenst en hopelijk beterschap *; .
  Admin donderdag 26 november 2015 @ 15:37:28 #114
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_157835699
Pfoe, alweer een hele maand verder, maar m'n tijdsbesef is ook helemaal in de war. Het lijkt alsof ik hier van de week nog geweest ben.

Nou, er ging even van alles mis :')
Handen die zo prikken dat ik niet kan tikken, huiduitslag, diarree, uitdroging, gevallen, opname en een hardnekkige bacterie :')
En nog een hele rits dingen, maar dat klinkt allemaal zo sneu.

Verder is/was m'n mond/tong zo ontstoken wat zo'n enorme pijn doet, die overheerst echt alles. Kreeg ik dus ladingen morfine voor. Dat verzacht wel iets, haalt de snerpende pijn eraf, maar het blijft pijnlijk. Praten is dan gewoonweg onmogelijk.
Pijn maakt je wereld een heel stuk kleiner en dat is een hele vreemde ervaring.
Maar goed, afgelopen maandag dus geen kuur, alleen de herceptin.
Maar a.s maandag wel een kuur, de laatste chemo, dus nog 1x alles kapot.
.

Zo'n ziekenhuis opname was ook al niet lollig, want ik moest besmet verpleegd worden, dwz, in je uppie in een kamer en maar een paar keer per dag loopt er een zuster binnen, heel gedoe met schorten en handschoenen, zelfs het bezoek moest schorten en handschoenen aan.

Maar spaghettimonsterzijdank nog maar 1x.
En dan op 1 dec de lang op gewachte MRI en op 3 dec dé afspraak met oncoloog en chirurg.
En dan eindelijk horen wanneer ze gaan opereren.

Man man man wat zal ik blij zijn als dat achter de rug is!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_157836153
Kan me goed voorstellen, yvonne
  vrijdag 27 november 2015 @ 13:12:53 #116
3542 Gia
User under construction
pi_157858152
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:37 schreef yvonne het volgende:

Man man man wat zal ik blij zijn als dat achter de rug is!
Kan ik me goed voorstellen.
Ik was zo blij dat dit bij mij als eerste kon. Eruit dat ding!

Met mij gaat het goed.
Gisteren dexa gehad. Ik heb de botkwaliteit van een 30-jarige. En dat op 52-jarige leetijd!
Ondanks de arimidex gaat dit niet harder achteruit dan bij andere 50-plussers. Ook heel goed, dus. Krijg wel extra calcium, omdat ik, vanwege lijnen, minder calcium binnen krijg.

Ben ook langs de poli plastische chirurgie geweest voor het maken van een afspraak om de borstverkleining van de gezonde borst in gang te zetten. Ga hier in januari naartoe.
Uiteraard moet ook de cardioloog zijn toestemming geven, maar ik zet zijn neus tussen 2 oren als hij dat niet doet!
Ben 15 kilo afgevallen, van 102 naar 87 en al mijn kleren zijn te wijd. Vanwege die ene grote borst val ik echter toch nog in de grote maten, wat er dus niet uitziet.
Die moet dus verkleind en gelift worden.

En dan heb ik straks niet alleen de botten van een 30-jarige, maar ook de tieten.
Nu de kop nog. Mwa, valt wel mee hoor. Weinig rimpels en nog steeds mijn eigen haarkleur.

Met mijn voeten gaat het goed. De qutenza werkt in elk geval. De pijn is een heel stuk minder. Gebruik nu geen amitriptyline, of andere pijnstiller, meer. Moet in februari weer naar de pijnpoli. Ik wil hier wel mee doorgaan. De kans bestaat dat uiteindelijk de pijn wegblijft. Zou mooi zijn.
Neuropathie is vreselijk.
  † In Memoriam † zaterdag 28 november 2015 @ 11:51:31 #117
240917 Mula
pi_157877431
Jeetje Yvonne, je hebt wel de chemo-jackpot gewonnen he? Wat een hoop ellende krijg je ervan! Maandag nog een keer alle ellende door en dan eindelijk weer iets gaan opbouwen. Ik hoop dat de kwaaltjes heel snel zullen wegtrekken!

Gia, helemaal geen pijnstillers meer en dan nog zeg je dat het met je voeten "goed" gaat? Als ik jou was, zou ik het eerder hebben over "fantastisch"! *O* Zit er zo veel verschil tussen je borsten dat het echt om kledingmaten verschil gaat? Ik had aldoor het idee dat je qua bh's net twee verschillende maten had. Dat is al vervelend, maar echt kledingmaten verschil lijkt me echt rot. Hopelijk snel een boobjob voor jou!

Ik ben druk aan het sporten. Ik krijg door de chemo last van mn botten, spieren, aanhechtingen en gewrichten. Alles voelt stijf en vooral verkrampt aan. Sporten helpt echt en dan vooral krachttraining met behoorlijk wat gewicht. Ik ben net begonnen met twee keer per week ipv een keer. Hopelijk gaat het me lukken om dat vol te houden. Wordt het leven echt beter van!
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:31:29 #118
3542 Gia
User under construction
pi_157883431
Als ik geen pijn meer zou hebben aan mijn voeten, dan zou het fantastisch zijn. Nu is het goed. Beetje pijn, maar geen pijnstilling voor nodig. Ik hoop wel dat de qutenza-pleisters een verbetering blijven opleveren.

Mijn borsten: ....rechts van een jonge meid van 18, links van een oma van 70.
Ik heb/had E (DD met moeite). Heb rechts, denk ik, een cup B over.
Daarnaast nog es 15 kilo afgevallen. Ben in spijkerbroekmaat van 40 naar 36 gegaan.
Van boven hangt het vanaf de borst, die ene grote, los over de buik.
Irritant.

Ik heb die stijfheid en krampen ook. Vooral in het bestralingsgebied.
Ben gestopt met fitness. Vond ik te zwaar.
Doe nu Taoïstische Tai Chi. Fijne bewegingssport en ook heerlijk voor je geestelijke rust. Het is verder een gezellige, betrokken community, met heel veel activiteiten, naast de sport.

Ik kan het iedereen aanraden.
pi_157923855
Hallo dames.

Hier al een hele poos niet geweest. Sorry, maar wou even niks meer met kanker te maken hebben want had aan mn oma op dat moment genoeg.
Ik heb even snel doorgelezen en wil allereerst Yvonne even heel veel sterkte wensen. Wat een ellende!

Gia, gelukkig 'maar' een hernia. Hopelijk ondervindt je er niet teveel pijn van.

En Mula, wat goed dat de tumoren niet gegroeid zijn o.i.d. :D

Ikzelf op het moment erg veel pijn aan mn linker tepel. In dit geval ook de geopereerde borst (2.5 jaar terug).
Is nu al een aantal weken zo en het wordt nu wel erg hinderlijk, dus even afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik ga er vanuit dat het misschien komt Door de littekenvorming, maar wil het toch even bevestigd hebben.
Het is toch niet raar hè? Dat ik hiervoor gebeld heb?
  maandag 30 november 2015 @ 16:41:47 #120
3542 Gia
User under construction
pi_157924022
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:33 schreef c-u-t-e het volgende:
Hallo dames.

Hier al een hele poos niet geweest. Sorry, maar wou even niks meer met kanker te maken hebben want had aan mn oma op dat moment genoeg.
Ik heb even snel doorgelezen en wil allereerst Yvonne even heel veel sterkte wensen. Wat een ellende!

Gia, gelukkig 'maar' een hernia. Hopelijk ondervindt je er niet teveel pijn van.

En Mula, wat goed dat de tumoren niet gegroeid zijn o.i.d. :D

Ikzelf op het moment erg veel pijn aan mn linker tepel. In dit geval ook de geopereerde borst (2.5 jaar terug).
Is nu al een aantal weken zo en het wordt nu wel erg hinderlijk, dus even afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik ga er vanuit dat het misschien komt Door de littekenvorming, maar wil het toch even bevestigd hebben.
Het is toch niet raar hè? Dat ik hiervoor gebeld heb?
Natuurlijk is dat niet raar. Je tepel hoort niet pijn te doen. Heel normaal dat je ernaar laat kijken.
Gaat zo toch weer van alles door je hoofd.
Hopelijk valt het mee.
pi_157924473
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 16:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet raar. Je tepel hoort niet pijn te doen. Heel normaal dat je ernaar laat kijken.
Gaat zo toch weer van alles door je hoofd.
Hopelijk valt het mee.
Nou 2.5 jaar geleden was het een goedaardig gezwel, maar het blijft toch wel vervelend. Vooral omdat je overal om je heen mensen ziet die kanker krijgen. Jong en oud.
Ik hoop wel dat ik nu niet weer naar de mammapoli hoef voor controle, want de laatste keer vonden ze het maar een beetje raar dat ik met mijn leeftijd me zorgen maakte over de knobbels in mn borsten.
pi_157924590
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 17:05 schreef c-u-t-e het volgende:

[..]

Nou 2.5 jaar geleden was het een goedaardig gezwel, maar het blijft toch wel vervelend. Vooral omdat je overal om je heen mensen ziet die kanker krijgen. Jong en oud.
Ik hoop wel dat ik nu niet weer naar de mammapoli hoef voor controle, want de laatste keer vonden ze het maar een beetje raar dat ik met mijn leeftijd me zorgen maakte over de knobbels in mn borsten.
even ter geruststelling, mijn tepel en borst deed ook een poos pijn en jeukte. Bij mij was het voldoende om katoenen wattenschijfje in bh te doen - blijkbaar was er een irritatie/allergie/eczeem ontstaan
pi_157924972
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 17:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

even ter geruststelling, mijn tepel en borst deed ook een poos pijn en jeukte. Bij mij was het voldoende om katoenen wattenschijfje in bh te doen - blijkbaar was er een irritatie/allergie/eczeem ontstaan
Oh dit is wel geruststellend ja, omdat ik Door mijn medicatie wel gevoeliger ben voor eczeem en andere huid irritaties.
  Admin maandag 30 november 2015 @ 17:41:24 #124
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_157925198
Chemo is klaar! Als m'n voeten niet zo prikten zou ik een rondedansje doen. *O*
Nu alleen nog operatie, bestralen en 9 maanden herceptin.
En nu wil ik uiiteraard 876 dingen tegelijk, herstellen, m'n energie terug, vergeetachtigheid weg.
Maar, een vraag aan de dames, heeft het nu al nut om bv te gaan fitnessen, of krijg ik van het hele traject met operatie, bestralen en herceptin nog een terugslag, maw, het heeft nu nog niet veel zin?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 30 november 2015 @ 20:21:31 #125
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_157929085
Gia, zit je nou ook nog aan de anti-hormoon pillen en dat soort?
Mijn vrouw had laatst de eerste dexascan en ze merkten wel iets broosheid op in ik meen haar heupbot.. of ik ben even precies kwijt waar. voor de rest ging het wel. Ze slikt vitamine d pillen hiervoor, maar niet de voorgeschreven pillen van de arts ivm aspartaam wat ze wil vermijden.

Wat gebruik jij om sterke botten te behouden? Ze is nu 31, dus ze moet dan de botten krijgen van een 20-jarige. :+

Wat betreft borstreductie, heeft zij ook gedaan bij de gezonde borst, maar door het opengaan van de wond (je weet wel, de open wond van een half jaar) is die borst niet mooi geworden aan de onderkant en dat is best wel heel erg jammer. Dan laat je wat doen aan je gezonde borst en is deze niet mooi rond. Nu kunnen ze dat nog met een 2e operatie mooier proberen te maken door er lichaamseigen vet in te spuiten, maar dat moet onder narcose en daar zit ze nu helemaal niet op te wachten. Misschien later, misschien nooit. Hoop voor jou dat het resultaat er mag zijn!

@yvonne; ik denk dat ze na je bestraling Oncoligische Revalidatie gaan aanbieden (voorheen 'Herstel & Balans'), waarin je gaat sporten in het ziekenhuis onder toezicht. Mijn vrouw is nu nadat het was afgelopen gewoon gaan fitnessen.

Ohja en nu je klaar bent met de chemo; die klerezooi blijft nog lang in je lichaam zitten, kijk er dus niet gek van op als een jaar na de laatste chemo nog af en toe je wimpers uitvallen. Bij mijn vrouw nu ook weer voor iets van de 5e keer ofzo sinds een jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')