Ik heb Herstel en Balans gedaan. Dat is speciaal voor na de chemo, om weer een beetje op gang te komen, en daarbij een stukje verwerking. Wordt vergoed.quote:Op maandag 30 november 2015 17:41 schreef yvonne het volgende:
Chemo is klaar! Als m'n voeten niet zo prikten zou ik een rondedansje doen.![]()
Nu alleen nog operatie, bestralen en 9 maanden herceptin.
En nu wil ik uiiteraard 876 dingen tegelijk, herstellen, m'n energie terug, vergeetachtigheid weg.
Maar, een vraag aan de dames, heeft het nu al nut om bv te gaan fitnessen, of krijg ik van het hele traject met operatie, bestralen en herceptin nog een terugslag, maw, het heeft nu nog niet veel zin?
Ik had eerst tamoxifen en nu arimidex. Vooral arimidex is slecht voor de botdichtheid. Maar volgens mij geven ze dat niet aan vrouwen voor de menopauze.quote:Op maandag 30 november 2015 20:21 schreef JK het volgende:
Gia, zit je nou ook nog aan de anti-hormoon pillen en dat soort?
Mijn vrouw had laatst de eerste dexascan en ze merkten wel iets broosheid op in ik meen haar heupbot.. of ik ben even precies kwijt waar. voor de rest ging het wel. Ze slikt vitamine d pillen hiervoor, maar niet de voorgeschreven pillen van de arts ivm aspartaam wat ze wil vermijden.
Wat gebruik jij om sterke botten te behouden? Ze is nu 31, dus ze moet dan de botten krijgen van een 20-jarige.
Wat betreft borstreductie, heeft zij ook gedaan bij de gezonde borst, maar door het opengaan van de wond (je weet wel, de open wond van een half jaar) is die borst niet mooi geworden aan de onderkant en dat is best wel heel erg jammer. Dan laat je wat doen aan je gezonde borst en is deze niet mooi rond. Nu kunnen ze dat nog met een 2e operatie mooier proberen te maken door er lichaamseigen vet in te spuiten, maar dat moet onder narcose en daar zit ze nu helemaal niet op te wachten. Misschien later, misschien nooit. Hoop voor jou dat het resultaat er mag zijn!
Ik duim met je mee!quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:20 schreef yvonne het volgende:
Dank jullie voor de goede tips
Wat wel vervelend is, m'n hersens vinden dat ik nu wel weer beter ben na het stoppen met de Taxol, die moet ik nog even een schop geven.
Overmorgen de uitslag van de MRI, ik duim me rot.
quote:Op donderdag 3 december 2015 11:40 schreef yvonne het volgende:
En dan nu: goed nieuws,
de grootte van de tumor is sterk verminderd en ik kan 4 januari geopereerd worden.
de grootte van de tumor is sterk verminderd en ik kan 4 januari geopereerd worden.
Beste nieuws van vandaagquote:Op donderdag 3 december 2015 11:40 schreef yvonne het volgende:
Hartstikke goed. En nu nog dat aftellen!quote:Op donderdag 3 december 2015 11:40 schreef yvonne het volgende:
Ik zal het allemaal aan mijn vrouw doorgeven, die zit idd nog aan de tamoxifen en daarnaast dus calcium met vitamine D pillen. Hopelijk krijgt mijn vrouw niet te veel last van die botontkalking, ze moet nog wel even wat jaren die pillen slikken...quote:Op maandag 30 november 2015 22:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had eerst tamoxifen en nu arimidex. Vooral arimidex is slecht voor de botdichtheid. Maar volgens mij geven ze dat niet aan vrouwen voor de menopauze.
Sowieso zijn al die pillen slecht voor je botten. Advies van de osteoporoseverpleegkundige is 4 zuivelproducten per dag en aanvulling met calcium en vitamine d.
<knip>
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |