Een beetje een vreemde uitspraak van hem inderdaad.quote:Op maandag 30 november 2015 10:50 schreef DestroyerPiet het volgende:
bijzondere uitspraak van Jan Marijnissen
Maar kan Ron Meyer de 41 procent negeren die, tegen het advies van het partijbestuur in, op Sharon Gesthuizen stemde? Marijnissen, vastbesloten: 'Hij hoeft niets met die stemmen, nee. Iedereen kan hier een meerderheid halen. Zij hebben geen meerderheid. Duurzaamheid, asiel, dat zijn vage begrippen, daar kan ik niks mee.'
http://www.volkskrant.nl/(...)f145f6944aea4c88d040
Ik hoop voor de SP ja dat Ron Meyer iets meer verbindender is.
De SP wil zich dus niet verbreden en vooral actie blijven voeren. op die manier wordt het lastig voor ze om mee te gaan regeren. (om actie te voeren moet je namelijk ergens tegen zijn en dat is lastig als je zelf beleid maakt)
En toch denk ik dat er nu een kleine zuivering zal volgen.quote:Op maandag 30 november 2015 10:50 schreef DestroyerPiet het volgende:
Ik hoop voor de SP ja dat Ron Meyer iets meer verbindender is.
Sharon Gesthuizen komt niet terug in de tweede kamer?quote:Op maandag 30 november 2015 12:31 schreef freako het volgende:
[..]
En toch denk ik dat er nu een kleine zuivering zal volgen.
Gesthuizen naar de Goelag?quote:Op maandag 30 november 2015 12:31 schreef freako het volgende:
[..]
En toch denk ik dat er nu een kleine zuivering zal volgen.
Een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst zou mij verbazen.quote:Op maandag 30 november 2015 14:01 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Sharon Gesthuizen komt niet terug in de tweede kamer?
quote:Op maandag 30 november 2015 14:22 schreef freako het volgende:
[..]
Een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst zou mij verbazen.
Zelfs met voorkeursstemmen gekozen worden kan je bij de SP geen zetel opleveren.quote:Op maandag 30 november 2015 14:22 schreef freako het volgende:
[..]
Een verkiesbare plaats op de kandidatenlijst zou mij verbazen.
Dat is waar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2015 19:03:53 ]
Hij lijkt mensen goed te organiseren inderdaad.quote:Op maandag 30 november 2015 20:22 schreef Revanches het volgende:
Ik heb laatst een stuk gelezen over Ron Meyer en zijn inzet tijdens de schoonmakersstaking en andere activiteiten bij de FNV. Mooi om te zien hoe betrokken hij daarbij was. Volgens mij een erg charismatische man, al vond ik Gesthuizen ook niet verkeerd.
Een lijst wordt niet lukraak samengesteld. Daar wordt echt goed over nagedacht. Daarbij is het principe "de beste man/vrouw op de beste plaats" leidend. Daarnaast wordt ook gekeken naar man/vrouw-verhouding en woonplaats e.d.quote:Op zondag 29 november 2015 22:27 schreef MrBadGuy het volgende:
Is het niet een beetje vreemd om tegen de wens van de kiezer en zelfs tegen de grondwet in te willen gaan als het gaat om de keuze van een volksvertegenwoordiger? Als je iemand niet goed genoeg vindt, zet hem dan niet op de lijst ipv op een "onverkiesbare" plek. Je eigen partijregels en de 'contracten' die getekend moeten worden gaan natuurlijk niet boven de grondwet.
Het is bij veel partijen gebruikelijk om het fractie/partijstandpunt te volgen. Binnen de partij mag er volop gediscussieerd worden maar naar buiten toe draag je over het algemeen de partijstandpunten uit. Je voert het woord namens je partij, niet namens jezelf.quote:Op zondag 29 november 2015 23:17 schreef robin007bond het volgende:
Dat doet me denken aan het democratisch centralisme van Lenin. https://en.wikipedia.org/wiki/Democratic_centralism
Mee eens.quote:Op maandag 30 november 2015 20:53 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Het is bij veel partijen gebruikelijk om het fractie/partijstandpunt te volgen. Binnen de partij mag er volop gediscussieerd worden maar naar buiten toe draag je over het algemeen de partijstandpunten uit. Je voert het woord namens je partij, niet namens jezelf.
Alleen is de SP niet echt democratisch en worden mensen die meer democratie binnen de partij willen er uit gewieberd.quote:Op maandag 30 november 2015 20:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mee eens.Niet een heel rare manier van werken. Anders krijg je veel verwarring naar buiten toe.
En voor politieke partijen is er niets mis met democratisch centralisme.
Ik vind het toch vrij dubieus dat partijregels blijkbaar belangrijker zijn dan de grondwet. Een fractie wordt namelijk gekozen en gemandateerd door de kiezer en niet door een partijapparaat. Bovendien is een politicus "zonder last of ruggespraak" gekozen. Hem monddood maken met allerlei partijdoctrines is dus zeker niet als democratisch te betitelen.quote:Op maandag 30 november 2015 20:34 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Een lijst wordt niet lukraak samengesteld. Daar wordt echt goed over nagedacht. Daarbij is het principe "de beste man/vrouw op de beste plaats" leidend. Daarnaast wordt ook gekeken naar man/vrouw-verhouding en woonplaats e.d.
Er wordt op die manier wel gezorgd voor een evenwichtige lijst met mensen die de bevolking/partijstandpunten het beste vertegenwoordigen en de kwaliteiten beschikken om deze toch wel zware baan goed te kunnen uitvoeren. Bovendien houdt dit carrièrejagers buiten de deur.
Als je op de lijst wil staan, dan weet je wat de criteria zijn en de regels waaraan je je verbindt. Als je het niet eens bent met je kiesplek, kun je via het congres proberen om hoger te komen (moet je binnen de SP genoeg stemmen zien binnen te halen), lukt dan niet dan heb je gewoon twee keuzes. Dealen met de plaats die je hebt, of afzien van je plek. Het is uiteraard een grondwettelijk recht om, bij voldoende (voorkeurs)stemmen, je zetel op te eisen, maar als jij je niet conformeert aan de interne partijregels, wie garandeert dan dat je je verder wel aan de partijstandpunten houdt? Deels ben je daar wel op gekozen. Je zit daar niet alleen namens je kiezers, maar ook namens je partij. Zonder de partij had je waarschijnlijk niet zo'n bekendheid gehad dat je nu een eigen zetel hebt verdiend.
De FNV wordt steeds meer een politiek speeltje van met name de SP en andere linkse partijen dan dat ze echt voor hun leden opkomen.quote:Op maandag 30 november 2015 20:22 schreef Revanches het volgende:
Ik heb laatst een stuk gelezen over Ron Meyer en zijn inzet tijdens de schoonmakersstaking en andere activiteiten bij de FNV. Mooi om te zien hoe betrokken hij daarbij was. Volgens mij een erg charismatische man, al vond ik Gesthuizen ook niet verkeerd.
Maar de SP komt voor de werknemers op. De strijd op de werkvloer zit in het verlengde van de strijd in de politiek.quote:Op dinsdag 1 december 2015 08:46 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
De FNV wordt steeds meer een politiek speeltje van met name de SP en andere linkse partijen dan dat ze echt voor hun leden opkomen.
Alleen in woord, ze komen vooral voor de inproductieven op die ten laste komen van de werknemerquote:Op woensdag 2 december 2015 22:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar de SP komt voor de werknemers op. De strijd op de werkvloer zit in het verlengde van de strijd in de politiek.
Om eerlijk te zijn vraag ik me wel eens af of de FNV wel voor de rechten van werknemers opkomen door hun stakingsacties. zo worden stakingen nog al eens gebruikt om te proberen om politiek iets te veranderen en zijn ze niet zo zeer gericht tegen de werkgevers waar die mensen werken.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar de SP komt voor de werknemers op. De strijd op de werkvloer zit in het verlengde van de strijd in de politiek.
Je begrijpt dat de vakbonden en de linkse politieke partijen met elkaar verweven zijn hé? De invloed van de vakbonden gaat zowel via de polder als via de Kamer. Dat kan ook niet anders.quote:Op donderdag 3 december 2015 09:18 schreef DestroyerPiet het volgende:
en ik vraag me eerlijk af in wie zijn belang dat is. Het lijkt er meer op dat Partijen als de SP de vakbonden misbruiken voor hun eigen politieke strijd
Is dat niet bij alle partijen zo?quote:Op maandag 30 november 2015 22:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen is de SP niet echt democratisch en worden mensen die meer democratie binnen de partij willen er uit gewieberd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |