SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus alleen maar verkeerslichten?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:01 schreef Flipmoehoe het volgende:
Bij het tankstation / auto garage in St Isidorushoeve hebben ze ook een straaljager staanGisteren ook weer 60km gefietst. Niks geen verkeerslichten onderweg
tja shimano he?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Deraileur vraagje...
Deze week merkte ik dat de voorderaileur steeds moeilijker schakelt van midden naar groot
Het is een Shimano Deore/LX triple trouwens.
Ja, Campa en vakantiefietsen is geen combo. Te regionaal, je wil ook buiten Italie aan reserve onderdelen kunnen komen.quote:
Campa is alleen voor de echte goden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja, Campa en vakantiefietsen is geen combo. Te regionaal, je wil ook buiten Italie aan reserve onderdelen kunnen komen.
Zie ik niet als een probleem. Mijn Bob Jackson heeft gewoon Campa. Alleen bij de wielen wijk ik af, DT achter en SON voor. De cantilevers zijn van Tektro, werken prima samen met Campa Ergopower.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja, Campa en vakantiefietsen is geen combo. Te regionaal, je wil ook buiten Italie aan reserve onderdelen kunnen komen.
Hoeveel uren ga je er over doen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 21:46 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het opstellen van een eetschema tijdens een lange tourtocht van 244km en 5500 hoogtemeters?
Ik gok een uur of 11. Het is de eerste keer. Ik heb echt geen idee over hoeveel, hoe vaak en wat ik moet eten.quote:
In het begin zoveel mogelijk (probeer iets van 60 gram koolhydraten per uur te halen), daarna wat je nog naar binnen krijgt. Zorg vooral dat je eten meeneemt dat je al kent en variatie is ook wel belangrijk bij zo'n lange rit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik gok een uur of 11. Het is de eerste keer. Ik heb echt geen idee over hoeveel, hoe vaak en wat ik moet eten.
Moet je dan "vast" voedsel aanvullen met gels? Als ik kijk dat er in 1 banaan 23 koolhydraten zitten dan kan ik me voorstellen dat je er niet 11 uur lang 3 per uur weg kunt eten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:09 schreef ratatat het volgende:
[..]
In het begin zoveel mogelijk (probeer iets van 60 gram koolhydraten per uur te halen), daarna wat je nog naar binnen krijgt. Zorg vooral dat je eten meeneemt dat je al kent en variatie is ook wel belangrijk bij zo'n lange rit.
Wat is de overweging om dat alleen het laatste uur te doen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:18 schreef MarcoD het volgende:
En dan het belangrijkste advies, goed blijven drinken.
Verder elk uur 60 g KH eten en een beetje verspreid dus om kwartier iets ouzo.
Zou niet perse naar gels gaan, alleen voor laatste uurtje eventueel
Hoe je die koolhydraten naar binnen krijgt maakt natuurlijk niet heel veel uit, moet je een beetje zelf uitzoeken wat je fijn vindt om te eten. Zelf ben ik niet echt een fan van gelletjes maar aan het eind van een rit kunnen ze wel weer fijn zijn als het vaste voedsel je tegen begint te staan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:13 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Moet je dan "vast" voedsel aanvullen met gels? Als ik kijk dat er in 1 banaan 23 koolhydraten zitten dan kan ik me voorstellen dat je er niet 11 uur lang 3 per uur weg kunt eten.
Dat is dus de sleutel om die lange ritten door te komen! Ouzo!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:18 schreef MarcoD het volgende:
En dan het belangrijkste advies, goed blijven drinken.
Verder elk uur 60 g KH eten en een beetje verspreid dus om kwartier iets ouzo.
Zou niet perse naar gels gaan, alleen voor laatste uurtje eventueel
Omdat je er veel voor betaald en er veel nodig heb, een gewoon gelletje is iets van 27 g KH.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat is de overweging om dat alleen het laatste uur te doen?
Maar jij heb je carbloading hydratie regime natuurlijk al prima uitgedacht met al die wijntjes, biertje en whisk(e)ys.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat is dus de sleutel om die lange ritten door te komen! Ouzo!
Lekker spul ook
Nou; ik had dit weekend dus die super culi BBQ en ik had whisky winegums gemaakt. Whisky inkoken met gelatine en suiker, en dan in ijsblokjes vormen storten. Zou een prima finale-snoepje zijn!!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:47 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Maar jij heb je carbloading hydratie regime natuurlijk al prima uitgedacht met al die wijntjes, biertje en whisk(e)ys.
Denk dat er wel markt voor isquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou; ik had dit weekend dus die super culi BBQ en ik had whisky winegums gemaakt. Whisky inkoken met gelatine en suiker, en dan in ijsblokjes vormen storten. Zou een prima finale-snoepje zijn!!
Zondagmiddag bleek trouwens wel weer eens dat al dat gezuip en 3 uur slaap echt niet meer samengaan met serieuze sport.
Je moet een shirt korte mouw aandoen en een thermoshirt korte mouw eronder. Korte koersbroek en evt. beenwarmers als het echt slecht of koud weer is, maar die kans is klein op 30 augustus.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:19 schreef Sunri5e het volgende:
Thnx voor jullie voedingstips!
Nu heb ik jullie tips nog nodig mbt de kleding. Ik doe dit jaar mee aan de Ötztaler Radmarathon. Het kan daar heel verschillig zijn qua weer (koud/warm en zon of regen).
Nu ben ik verschillende filmpjes aan het kijken van die ronde en dan zie ik ze tijdens die koers de ene keer dik ingepakt en daarna weer zomers. Hoe doen ze dat met hun kleding?
http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=168
Heb gisteren gefaald. Na 1min zat ik op 405w avg maar stortte na 2:40min volledig in. Stond geparkeerd en kon nog net 350w trappen. Uiteindelijk over 2:40min 374w avg, maar daarna gestopt. Denk dat de kop met snot ook niet meewerkt en wat te hard begonnen blijkbaarquote:
Maakt geen reet uit bij DNFquote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:18 schreef Oksel het volgende:
Vanavond Ronde van Zutphen. Schijnbaar slecht wegdek.. kinderkopjes. Ga op m'n Chinees, met 25mm carbon velgen en 25mm banden. Hoeveel bar? Patty? 6 voor, 5,5 achter?
Nee ik zeg alleen wanneer je max comfort krijg, aan oksel zelf om te bepalen wat hij wil..quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:36 schreef kaasplankje het volgende:
Je koerst toch niet voor comfort?
Dan moet je gewoon hard over die klinkers rossen. Dan stuiter je ook niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:46 schreef Oksel het volgende:
Ik wil niet stuiteren![]()
Ik doe gewoon VAM 1000 erin, dat is het minimum als je geen toerder wilt zijn.
Baal je omdat het gisteren niet gelukt is en reageer je dat nou af op Oksel?quote:
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Baal je omdat het gisteren niet gelukt is en reageer je dat nou af op Oksel?
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
quote:
Trouwens ook al helder waarom het mislukte. 390w was al een grote uitdaging, begin ik de eerste 30sec op 411w...dat is natuurlijk gedoemd tot mislukkenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 11:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jullie zijn gewoon twee bitches met z'n tweeën. net Noel en Liam Gallagher.quote:
Wie zijn dat nou weer?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jullie zijn gewoon twee bitches met z'n tweeën. net Noel en Liam Gallagher.
24, wilde Gripper zich even oud laten voelen.quote:
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
24, wilde Gripper zich even oud laten voelen.
My girlfriend asked me to stop singing Wonderwall all day, I said maybe..
Kijken zij ook in woede terug naar hun succes?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:36 schreef ratatat het volgende:
[..]
Soort van Bassie en Adriaan, maar dan met muziek.
Scherp scherpquote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kijken zij ook in woede terug naar hun succes?
Nee idd, ze komen best vaak voor in de nieuwsberichten van muziekzenders enzovoort. Liam had ook een bandje, Beady Eye, fijne muziek.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Scherp scherp![]()
Maar zo oud is Oasis toch niet? En je hoort het nog elke dag op de radio. Noel Gallagher heeft weer nieuwe bandjes tegenwoordig waarmee ie op de radio is.
Een recenter voorbeeld dan, voor iedereen onder de 20: Geer & Goor. Ze kunnen niet met en niet zonder elkaar.
Dat zou mooi voor hem zijn!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:04 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat oksel vnv met de benen gaat antwoorden en de koers uit rijdt.
1 keer gedubbeld he, andere keer moesten we eruit voordat we gedubbeld zouden wordenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat zou mooi voor hem zijn!
Net als talent Marco, rijdt gewoon elke koers uit...welliswaar aantal keer gedubbeld, maar wel uit
Ik ga zaterdag bij de elites ook gedubbeld worden...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:03 schreef MarcoD het volgende:
[..]
1 keer gedubbeld he, andere keer moesten we eruit voordat we gedubbeld zouden worden![]()
Vanavond is de opdracht om meer van voren te rijden.
Omdat de ene helft vrij technisch is en daarna een rechte strook waar het tegen de 60 gaat. Vorig jaar was ik daar kansloos (nog wel 38e ofzo) maar ben momenteel niet op mijn best. Morgen maar ff naar Groningen voor wat snelheid.quote:
Waar in groningen kan je dat kopen?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:12 schreef Patroon het volgende:
Morgen maar ff naar Groningen voor wat snelheid
Aan de andere kant staan je Vreeswijkse vriendje én je mooie schatje zaterdagavond langs de hekkenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat de ene helft vrij technisch is en daarna een rechte strook waar het tegen de 60 gaat. Vorig jaar was ik daar kansloos (nog wel 38e ofzo) maar ben momenteel niet op mijn best. Morgen maar ff naar Groningen voor wat snelheid.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Morgen maar ff naar Groningen voor wat snelheid.
Op de wielerbaan. Vorige week ging 't ook hele stukken 50.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:17 schreef muzas het volgende:
[..]
Waar in groningen kan je dat kopen?
Dat zeker!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Aan de andere kant staan je Vreeswijkse vriendje én je mooie schatje zaterdagavond langs de hekkenhun kelen schor te schreeuwen
, dus dat zou ook weer moraal moeten geven !!
Dat haal ik niet. Ik ga vanuit Drachten op de fiets er heen en dan terug. Dat is sowieso al 80kmquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:02 schreef Tommeke het volgende:
Pat, ga je mee om 17.00 ff twee uurtjes voortrainen. Ff de 100 volmaken.
Okok, hoe laat vertrek je? Ik kan je wel ff een endje tegemoet fietsen!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat haal ik niet. Ik ga vanuit Drachten op de fiets er heen en dan terug. Dat is sowieso al 80km
En bedankt, nu zit ik weer webwinkels af te struinen voor Ardbeg.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:15 schreef kanovinnie het volgende:
Nog steeds een bitchfight tussen patty en okkie? Jullie vermaken je dus wel?
Ik zit nu in john o groat. Net op het noordelijkste puntje van GB geweest en straks afzakken richting inverness.
Op islay zit nog een andere goede whiskyboer gripper, ardbeg. De rokerige 10 year old was goddelijk
17:00 uurquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Okok, hoe laat vertrek je? Ik kan je wel ff een endje tegemoet fietsen!
Die route ken ik. Ik stap ook wel op om 17:00. Gezellig!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
17:00 uur
Drachten - Marum - Tolbert - Lettelbert - Oostwold - Groningen
Ik zat in uig op skye in een piratenkroeg met de vissers en de lokale kok (maar het kon ook een oude smokkelaar zijn) te kletsen en ik vroeg, jhonny, wat is de beste whisky? Toen haalde hij meteen twee glazen bij de barman zodat we konden proevenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:19 schreef Patroon het volgende:
Heb bij grip wel Ardbeg gehad. Heerlijk idd!
Das een strava segmentje van 25 rondjes... Het wedstrijdje zelf duurt iets langer, iets meer dan een uurtje meestal. Daarom ga ik ook altijd ff 2 uurtjes fietsen vantevoren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
korte wedstrijd is dat 55 minuten
Das al een tijdje zo volgens mij... Kutfransosen idd.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:31 schreef Wombcat het volgende:
Volgende week ga ik naar de Auvergne, denk "ha, dan kan ik mooi ook de Puy de Dome opfietsen." Blijkt dat je daar niet meer op magKutfransen. Hebben ze een toeristentreintje aangelegd en de weg voor overig verkeer afgesloten
Ja, is al sinds 2010 of zo, maar ik kwam er pas net achterquote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Das al een tijdje zo volgens mij... Kutfransosen idd.
De enige whisky waar ik nog wel eens een enkele keer aan wil nippen, ARDBEG, maar dan wel de 17 jaar oude. Die < =10 jaar oude whisky's van Islay vind ik over het algemeen te straf.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:15 schreef kanovinnie het volgende:
Nog steeds een bitchfight tussen patty en okkie? Jullie vermaken je dus wel?
Ik zit nu in john o groat. Net op het noordelijkste puntje van GB geweest en straks afzakken richting inverness.
Op islay zit nog een andere goede whiskyboer gripper, ardbeg. De rokerige 10 year old was goddelijk
Na 3 weken inactiviteit ben je idd een stuk teruggevallen in je conditie. Dit pak je ook wel vrij snel terug, maar het is dan niet verstandig om gelijk je 1e rit weer met een groepje te doen. Ik weet nog wel dat ik in januari weer begon na 3 weken niets doen en schrok van mijn hartslag. Ik reed een rit van zo'n 50km met 27gem en een hartslag van rond de 150. (dat is voor mij ver boven D1). Ik heb daarna gelijk gas teruggenomen en ben ritjes met 21-23gem gaan maken (hf +/- 125-130). Al snel ging het tempo weer omhoog, maar kan in totaal wel 6-8 weken duren voor je weer op je oude niveau zit. Nu rij ik weer 28-29 gem in D1.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:37 schreef Sunri5e het volgende:
Nu vraag ik me af of ik echt mijn conditie totaal kwijt ben geraakt of dat ik vandaag gewoon minder heb gefietst doordat ik de afgelopen dagen minder voeding binnen heb gekregen?
Jij zit redelijk hoog met je hartslag om deze al wat langere ritjes. Dus veel glycogeen nodig uit de spieren/lever. Als je dan wat minder eet zal je wss ook minder glycogeen opslaan in de spieren en zijn je spieren dus een stuk sneller leeg.quote:
Goeie toevoeging idd. Bij goede basis zal je terugval minder zijn. 57% 179+ is echt hoog, je basis zal dus verre van goed zijn. Verklaard je terugval.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:05 schreef ratatat het volgende:
[..]
Jij zit redelijk hoog met je hartslag om deze al wat langere ritjes. Dus veel glycogeen nodig uit de spieren/lever. Als je dan wat minder eet zal je wss ook minder glycogeen opslaan in de spieren en zijn je spieren dus een stuk sneller leeg.
Wat betreft die 3 weken niet fietsen: Als je basis een beetje op orde is zal je dit natuurlijk wel merken maar heel erg veel zal het niet uit gaan maken (al weet ik dit niet zeker). Maar als jij altijd zo je ritjes doet en nooit gewoon rustig duurritjes maakt bouw je natuurlijk geen basis op en dan gaat het in die 3 weken een stuk harder achteruit dan wanneer je wel die basis hebt.
Verklaar uw nader.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:07 schreef Z het volgende:
Wat eten jullie toch een hoop tijdens het trainen.
Heb jij geen sportvoeding sponsor dan?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:07 schreef Z het volgende:
Wat eten jullie toch een hoop tijdens het trainen.
Toch voelde ik me tijdens die rit voor mijn vakantie super in conditie. En tijdens die rit van vandaag waarbij mijn hartslag lager lag was ik echt totaal gesloopt. Vandaar ook mijn vraag of het nou komt doordat mijn conditie is "verdwenen" of dat het komt door mijn eetpatroon van de laatste dagen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Goeie toevoeging idd. Bij goede basis zal je terugval minder zijn. 57% 179+ is echt hoog, je basis zal dus verre van goed zijn. Verklaard je terugval.
Toen ik in januari zo'n terugval had na 3 weken niets doen kwam dat ook door een gebrek aan een goede basis.
Als iemand om advies over voeding vraagt, wordt er altijd geadviseerd veel (genoeg) te eten. Klinkt soms net alsof je altijd, als je gaat fietsen, veel moet eten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Verklaar uw nader.
Tijdens het trainen eet ik vaak iets (banaan of simpel reepje ofzo) na 2 uren fietsen. Tot 2 uren gaat er vaak niets in.
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor ritje het is / hoe intensief de rit is / wie het is. Achter een computerscherm ken je meestal niet al die factoren dus is het veilige advies om gewoon zoveel mogelijk (genoeg) te eten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:16 schreef Z het volgende:
[..]
Als iemand om advies over voeding vraagt, wordt er altijd geadviseerd veel (genoeg) te eten. Klinkt soms net alsof je altijd, als je gaat fietsen, veel moet eten.
Stop dan gelijk met zoveel te eten op een ritje van amper 2,5uur. Denk dat je aan 1 banaan al meer dan genoeg moet hebben. Als je lange rit gaat maken gaat maken kan ik het voorstellen dat je elk halfuur wat naar binnen probeert te proppen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 21:37 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben in mijn vakantie 3 kilo aangekomen en die wil ik er graag weer vanaf hebben. Daardoor ben ik vanaf maandag weer goed op mijn voeding aan het letten (ik eet minder calorieën). Tijdens het fietsen eet en drink ik wel gewoon. 2 bananen, 2 muesli repen en 2 bidons met energiedrank.
Nu vraag ik me af of ik echt mijn conditie totaal kwijt ben geraakt of dat ik vandaag gewoon minder heb gefietst doordat ik de afgelopen dagen minder voeding binnen heb gekregen?
Als fietsen een middel is om wat af te vallen, moet je niet eten. En dan wordt het soms huilen van de hongerklop als je nog 40 km naar huis moet met tegenwind.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:16 schreef Z het volgende:
[..]
Als iemand om advies over voeding vraagt, wordt er altijd geadviseerd veel (genoeg) te eten. Klinkt soms net alsof je altijd, als je gaat fietsen, veel moet eten.
Het is alles of nietsquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:35 schreef Gripper het volgende:
Sunri5e ik moet wel gniffelen om jouw manier van trainen hoor. Zo min mogelijk doen, op vakantie 3 kilo aankomen, en dan straks weer een van de zwaarste alpencyclo's gaan rijden die er bestaan.
De drie tieten waren toch een soort van leermomentje geweest, of heb ik dat nou abuis![]()
Nou, ik dacht dat je nadat het zo zwaar was en je uiteindelijk maar de kortste route terug nam had bedacht dat je het de volgende keer met iets meer training en voorbereiding moest doen?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Het is alles of niets![]()
Die laatste zin begrijp ik alleen niet??
Ah zoquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, ik dacht dat je nadat het zo zwaar was en je uiteindelijk maar de kortste route terug nam had bedacht dat je het de volgende keer met iets meer training en voorbereiding moest doen?
Ik vond het toen trouwens al tof dat je zover kwam
Moeilijk te zeggen, ik zou gewoon je normale routine oppakken, gewoon een aantal ritjes in de week maken tussen nu en de grote dag. Probeer minstens 2x 2 of liefst 3 uur op rustige intensiteit (HF onder de 150) en dan mag je als beloning een andere keer vol gas.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ah zo![]()
Maar goed. Hoe krijg ik zo snel mogelijk mijn conditie weer op orde?
Ik neem altijd veel meer dan ik nodig heb.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:16 schreef Z het volgende:
[..]
Hartverwarmend is men hier toch voor mensen met vragenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 06:58 schreef kaasplankje het volgende:
nou jonges ik zit al aan me 3e bord pasta want ik ga zo 75km trainen
je moet altijd zoveel mogelijk eten voor het fietsen zeggen ze toch altijd?
moet je maar es kijken hoe mager die tour de france renners zijn die eten toch ook voor 3?
Ik wil 8 gels meenemen zou dat genoeg zijn denken jullie?
Vervelend. Oksel ook weer DNF. Een koers uit rije zonder gedubbeld is blijkbaar nog niet zo makkelijk..quote:Op woensdag 5 augustus 2015 23:33 schreef MarcoD het volgende:
Nou nou het moest een keer gebeuren maar de eerste DNF is binnen. Morgen komt een uitgebreider verhaal maar iets met verkrampte handen van de kutklinkertjes..
Ging wel weer lekker hard en ook een soort van mijn doelstelling behaald.
ib4 DNF
Hehehe, jostiquote:Op donderdag 6 augustus 2015 06:58 schreef kaasplankje het volgende:
moet je maar es kijken hoe mager die tour de france renners zijn die eten toch ook voor 3?
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 06:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou eerder zeggen HF rond 130. HF 140-150 is voor de meesten gewoon D2.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, ik zou gewoon je normale routine oppakken, gewoon een aantal ritjes in de week maken tussen nu en de grote dag. Probeer minstens 2x 2 of liefst 3 uur op rustige intensiteit (HF onder de 150) en dan mag je als beloning een andere keer vol gas.
Wat patroon zegt, waarschijnlijk gewoon beetje terugval na de vakantie.
Maar hij zegt dat ie een max van 210 heeft. En hij wil gewoon lekker rije.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen HF rond 130. HF 140-150 is voor de meesten gewoon D2.
Als het zo doorgaat ligt D1 over een paar jaar tussen de 60 - 62 bpm.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen HF rond 130. HF 140-150 is voor de meesten gewoon D2.
Je kan jezelf verbeteren op twee manieren. Door 'sterker' te worden of je 'conditie' te verbeteren. Dat zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:14 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Toch voelde ik me tijdens die rit voor mijn vakantie super in conditie. En tijdens die rit van vandaag waarbij mijn hartslag lager lag was ik echt totaal gesloopt. Vandaar ook mijn vraag of het nou komt doordat mijn conditie is "verdwenen" of dat het komt door mijn eetpatroon van de laatste dagen.
Misschien is ook het vermelden waard dat mijn maximale hartslag rond de 210 BPM ligt.
Nee, die otztaler komt natuurlijk veel te vroeg. Of beter gezegd, hij is veel te laat en verkeerd begonnenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maar hij zegt dat ie een max van 210 heeft. En hij wil gewoon lekker rije.
Die otztaler is al op 30-8, dus nu nog snel heel veel duurritten op lage intensiteit maken doet het m ook niet.
Mijn D1 ligt bij mij tussen de 126 en 140. Meestal zit ik tussen 130-140. Voorheen was dat 140-159. Dat is duidelijk gebleken te hoog geweest. In het begin van het seizoen zat ik met D1 tussen de 125-135 (puur om laag in de zone te blijven)quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat ligt D1 over een paar jaar tussen de 60 - 62 bpm.
Hier zou jij haphap zeggen.quote:
Ja die verschillen ook wel. Maar geen 20 slagenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:52 schreef muzas het volgende:
[..]
Hier zou jij haphap zeggen.
edit: oh weer een befaamde patroon ninjaedit.
Verder heb je wel gelijk. Rustige trainingen werken.
Maar denk dat die zones sowieso per persoon verschillen. En zelfs in een persoon kunnen verschillen. Dat ie dus de ene dag/week net anders ligt. Eigenlijk zou een goee hartslagmeter ook een RR-interval moeten meten. Hoe hoger die is, des te eerder (eerder dan je 'omslagpunt') ga je de verzuring in.
Dat zou dus, gebaseerd op mijn basale cardiologiekennis, volgens mij zo maar kunnen. Wat is de definitie van D1? fysiologisch?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja die verschillen ook wel. Maar geen 20 slagen
D1 loopt tot de aerobe drempel. Het punt waarop de koolhydraten verbranding de overhand neemt tov vetten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat zou dus, gebaseerd op mijn basale cardiologiekennis, volgens mij zo maar kunnen. Wat is de definitie van D1? fysiologisch?
Ah nu snap ik je.. je gaat 'safe' aan de lage kant zitten zodat je dus iig niet te hoog komt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:57 schreef Patroon het volgende:
Dat kan je doorbreken door ff niet naar die zones te kijken en gewoon een poos met hartslag 125-135 te gaan fietsen, voor iedereen!
Yep, want de meesten gaan toch aan de bovenkant van de zone zitten. Je kan beter met een te lage hartslag trainen dan te hoge, dat heeft grotere nadelige gevolgen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Ah nu snap ik je.. je gaat 'safe' aan de lage kant zitten zodat je dus iig niet te hoog komt.
Niet zo degenererend he..quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:04 schreef muzas het volgende:
doorgeleerde hippe forumtrainer ofzo...
Einde van de aerobe zone is toch je omslagpunt, dus het punt waarop je begint te verzuren, en waarop er meer zuurstof wordt verbruikt dan je kan binnenhalen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
D1 loopt tot de aerobe drempel. Het punt waarop de koolhydraten verbranding de overhand neemt tov vetten.
Maar die standaard zones geven bij veel mensen tot hf 160 aan. Terwijl dat echt te hoog is. Doordat er jaren te hard wordt getraind is de hartslag eigenlijk kunstmatig (door verkeerd trainen) te hoog gehouden. Daardoor haal je in tests ook weer een te hoge hartslag met als gevolg dat je weer te hoge zones krijgt opgelegd...en je zit in een cirkel. Dit had ik ook.
Dat kan je doorbreken door ff niet naar die zones te kijken en gewoon een poos met hartslag 125-135 te gaan fietsen, voor iedereen! Na een aantal maanden zal je merken dat je steeds makkelijker met hf 130 fietst en de snelheid omhoog gaat. Op een gegeven moment moet je echt je best doen om je hartslag op 150 te krijgen, terwijl dat voorheen echt geen punt was, want daar zat hij zo maar op.
Thnx voor deze post! Dat ga ik eens testen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan jezelf verbeteren op twee manieren. Door 'sterker' te worden of je 'conditie' te verbeteren. Dat zijn twee verschillende dingen.
Wanneer je altijd iets te hard traint (dus met te hoge hartslag) zal je lichaam daar aan wennen. Het lukt je steeds beter om met die hoge hartslagen en in het rood te rijden. Je houdt het dan steeds een beetje langer vol en je gevoel van mate van inspanning gaat naar beneden. Maar je vooruitgang zal vrij snel stoppen, dan heb je je plafond bereikt en is er niet echt meer groei mogelijk. Bijvoorbeeld je kan 50km met die intensiteit fietsen, maar moet je eens 80-100km fietsen op die intensiteit dan gaat het al gelijk een stuk minder. Ook zal je veel terugvallen wanneer je even niet kan fietsen door vakantie of bijvoorbeeld een blessure.
Je kan jezelf ook beter maken door je conditie te verbeteren. Je traint dan veel in lage hartslagzones. Je lichaam leert om steeds meer te presteren (vermogen te duwen) met lage hartslag (tot aerobe zone). Er vinden meer fysiologische processen in je lichaam plaats waardoor er meer en sneller bloed door je lichaam vervoerd kan worden (meer aderen in je spieren). Hiermee vergroot je je basis, waarop je weer intensievere trainingen kan doen. Zodra je dan eens niet kan fietsen zal je minder snel terugvallen en je plafond komt ook veel hoger te liggen. Omdat je vermogen in lage zones is toegenomen, fiets je langer in de groene zones, waardoor je het langer vol kan houden en nog wat over houdt om je maten eraf te rijden als het echt gaat.
Ga maar eens met hartslag 130 fietsen. De snelheid die je dan fietst geeft je huidige niveau aan. Is dat maar 23 gemiddeld dan is je conditie niet zo goed als je denkt dat hij is.
de aerobe drempel wordt ook vaak als percentage van datzelfde omslagpunt gedefinieerd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:15 schreef Gripper het volgende:
Volgens mij is D1 niet anders gedefinieerd volgens diverse trainingsleren dan "een percentage van het omslagpunt"
Diverse trainers plaatsen die zones anders. De ene zegt 60 tot 80 % van je omslag, de andere zegt 75-85 % van je omslag.
Zo bedoelde ik het niet. Bedoelde meer dat ik geen trainingsleer heb gehad en niet op de hoogte ben van de laatste trends en inzichten. Meer letterlijk, zonder bijbedoelingen. Als een echte autist.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet zo degenererend he..
Ik post deze dingen hier alleen omdat anderen er wat aan kunnen hebben, vooral omdat er vragen hierover ontstaat zoals die Sunrise. Ik heb er zelf totaal niks aan om dit hier te posten. Het enige wat ik terugkrijg is meestal gezeik.
Opletten hoelang de batterijduur is van zo'n horloge. Had eerst zo'n Garmin Forerunner hardloop horloge maar die accu was naar zo'n 4 uur leeg. Niet helemaal handig tijdens het fietsen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:26 schreef Sloggi het volgende:
Ik lurk hier af en toe mee, en nu het toch over trainen op hartslag gaat:
Ik heb nooit op hartslag getraind, maar het lijkt me wel een nuttig middel om efficiënter en effectiever te trainen. Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een hartslagmeter? Voldoen de instapmodellen of is er een reden om die links te laten liggen?
Dat is wel een goede inderdaad. Ik heb altijd een schurfthekel aan dingen die leeg zijnquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:32 schreef ratatat het volgende:
[..]
Opletten hoelang de batterijduur is van zo'n horloge. Had eerst zo'n Garmin Forerunner hardloop horloge maar die accu was naar zo'n 4 uur leeg. Niet helemaal handig tijdens het fietsen.
Bij de basis modellen kan je alleen maar aflezen, en moet je zelf onthouden welke onder en bovengrens je moet aanhouden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:26 schreef Sloggi het volgende:
Ik lurk hier af en toe mee, en nu het toch over trainen op hartslag gaat:
Ik heb nooit op hartslag getraind, maar het lijkt me wel een nuttig middel om efficiënter en effectiever te trainen. Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een hartslagmeter? Voldoen de instapmodellen of is er een reden om die links te laten liggen?
Wel waard imo. Ook makkelijker dat je gewoon naar beneden kan kijken en meteen kan aflezen, ipv op je arm moeten kijken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:36 schreef Sloggi het volgende:
Een fietscomputer i.c.m. hartslagband lijkt mij ideaal, maar dat lijkt al een stuk prijziger.
Ik zeg ook "wanneer koolhydraten verbranding de overhand neemt". Waarmee ik zeg dat het nooit 100% vetten is.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Einde van de aerobe zone is toch je omslagpunt, dus het punt waarop je begint te verzuren, en waarop er meer zuurstof wordt verbruikt dan je kan binnenhalen?
Er wordt altijd vet én koolhydraten verbrand. Weliswaar in verschillende verhoudingen in de diverse zones, met natuurlijk een hoger percentage vetverbranding in de onderste regionen. In volle finale en met gierende slagaderen zal je lichaam liefst 100% voor glycogeen kiezen in plaats van dat moeilijk dikke vet.
Volgens mij is D1 niet anders gedefinieerd volgens diverse trainingsleren dan "een percentage van het omslagpunt"
Diverse trainers plaatsen die zones anders. De ene zegt 60 tot 80 % van je omslag, de andere zegt 75-85 % van je omslag.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij de basis modellen kan je alleen maar aflezen, en moet je zelf onthouden welke onder en bovengrens je moet aanhouden.
Bij de duurdere kun je de zones instellen, en krijg je mooie piepjes als je te snel of te langzaam gaat.
Sigma en Cateye maken bijvoorbeeld heel betaalbare tellertjes met hartslagfunctie. Mijn eerste was een Polar CS200, prima ding. Kostte nog geen 100 piek
Goeie tips! Toch maar eens voor een betaalbare teller met hartslagfunctie kijken dan. De mijne stamt nog uit het jaar nul en is de meest basic variant (hij doet het nog prima maar meer cijfertjes zijn altijd sjiek) en ik kan misschien nog wat terugkrijgen via het fietsplan van mijn werkgever.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:39 schreef muzas het volgende:
[..]
Wel waard imo. Ook makkelijker dat je gewoon naar beneden kan kijken en meteen kan aflezen, ipv op je arm moeten kijken.
En vaak kan je daar dan ook nog wel een cadansmetertje aanhangen. Dat vind ik persoonlijk ook echt handig. Soort toerenteller, voor mij een goede remedie tegen te zwaar trappen.
Het beste begin je met een test met protocol van minimaal 3 minuten en het begin vermogen moet niet te hoog zijn. Liefst <100 watt. Beter betaal je wat meer geld: Goede adressen zijn; EnergyLab, Robic, Adrie van Diemen, Guido Vroemen, Integra (Harlingen). De rest van de SMA's kan je beter vermijden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:51 schreef Fretwork het volgende:
Wat is nou de beste manier om je omslagpunt goed te gaan bepalen? Wat zijn ongeveer logische waardes?
En als ik het zelf wil bepalen op hartslag en niet op vermogen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het beste begin je met een test met protocol van minimaal 3 minuten en het begin vermogen moet niet te hoog zijn. Liefst <100 watt. Beter betaal je wat meer geld: Goede adressen zijn; EnergyLab, Robic, Adrie van Diemen, Guido Vroemen, Integra (Harlingen). De rest van de SMA's kan je beter vermijden.
Ik heb dan gedaan met een methode gevonden op doefiets.nl:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En als ik het zelf wil bepalen op hartslag en niet op vermogen?
quote:Zoek een stuk weg waarop je onafgebroken een half uur kunt fietsen. In deze weg mogen wel bochten zitten, maar geen zaken die je tot (bijna) stoppen dwingen, zoals stoplichten e.d. Nadat je een half uur hebt warm gereden in je normale tempo, begin je aan de test.
Je begint met vijf minuten fietsen met een hartslag van ongeveer 80% van je maximumhartslag (dus niet je omslagpunt, die moet je immers nog bepalen!). Als je je maximumhartslag niet precies weet, dan kan je die schatten: 220 (als man) of 224 (als vrouw) minus je leeftijd.
Na vijf minuten verhoog je je hartslag met vijf slagen. Dit herhaal je elke vijf minuten, totdat je de vijf minuten echt met moeite kunt volbrengen: je benen lopen vol, je hebt je ademhaling niet meer onder controle. Je maakt deze vijf minuten nog vol en rijdt daarna rustig uit.
De laatste periode van vijf minuten die je nog fatsoenlijk uit kon rijden, verminderd met 8 hartslagen, is dan bij benadering je omslagpunt. Dit is dus niet de laatste periode die je hebt uitgereden, maar de voorlaatste.
Karvonen staat het toe. Ik vind het gek. In principe staan die waarden (zeker max) los van metabolische effecten volgens mij.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:56 schreef Fretwork het volgende:
Probleem is vooral dat ik nu wat afschat op basis van maximum- en rusthartslag, geen idee of dat bij mij fysiologisch een goede schatting is.
Ga ik eens proberen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:56 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik heb dan gedaan met een methode gevonden op doefiets.nl:
[..]
Niet mogelijk. Die testen die ik noemde staan ook los van wel of niet vermogen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En als ik het zelf wil bepalen op hartslag en niet op vermogen?
Als ik mijn trainert mag geloven staat doefiets.nl vol met fouten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:56 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik heb dan gedaan met een methode gevonden op doefiets.nl:
[..]
Ik heb groot respect voor je moeite om kennis te delen Patroon, maar volgens mij mis je hier 1 dingetjequote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zeg ook "wanneer koolhydraten verbranding de overhand neemt". Waarmee ik zeg dat het nooit 100% vetten is.
Idd veelal % van omslagpunt omdat dat iets makkelijks te meten is. Maar nog mooier is op basis van aerobe drempel, maar niet bij elke test wordt dat meegenomen. De meeste testen (SMA) beginnen al met een te hoge intensiteit waardoor bij aanvang van de test al voorbij de aerobe drempel is gegaan
Nee, Anaerobe drempel is omslagpuntquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb groot respect voor je moeite om kennis te delen Patroon, maar volgens mij mis je hier 1 dingetje![]()
Aerobe drempel = omslagpunt.
Bij mij werkte die test wel redelijk goed. Zal misschien wel niet op de hartslag nauwkeurig zijn maar dat krijg je met geen enkele test die je 'in the wild' doet. Anders kan je altijd nog de Joe Friel methode doen, maar die lijkt me een stuk naarder om uit te voeren:quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik mijn trainert mag geloven staat doefiets.nl vol met fouten.
quote:Determining your LTHR
I am asked yet again how to find one's lactate threshold heart rate (LTHR) by doing a 30-minute time trial. I really don't understand what seems to be so difficult about this. All that's required is running (or riding) as hard as you can possibly go for 30 minutes ALL BY YOURSELF. It must be solo. Doing this as a part of a race or with training partners will change the outcome. Your number will be too high. If you want to do it with others or as a part of a race then you need to make it 60 minutes duration instead of 30.
Once you've captured the data in your device download it to your software and find your average heart rate for the last 20 minutes. That's an approximation of your LTHR (also often referred to as anaerobic threshold or functional threshold heart rate). If you don't have software all you have to do is push the lap button 10 minutes into the test. That will then capture the last 20 minutes as a standalone "interval." Your average heart rate for that portion is close to your LTHR. Note that this DOES NOT mean that you go easy for 10 minutes and then turn it on with 20 minutes remaining. It's 30 minutes all out.
Do not watch your heart rate during the test. You're not trying to produce a given number. Do not be concerned with anything other than are you going as hard as you can go right now. If the answer is "yes" then you are doing the test right.
I don't understand why this seems to confuse people so much.
There... I feel better now.
Wil je daarmee zeggen dat hartslag niet gelinkt is aan omslagpunt of dat omslagpunt niet zelf te testen is op gevoel?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet mogelijk. Die testen die ik noemde staan ook los van wel of niet vermogen.
Als je fitter bent zal je LTHR ook hoger liggen naar het schijnt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:12 schreef Sloggi het volgende:
Over dat omslagpunt: als je conditie verbetert bereik je je omslagpunt later, en je hartslag blijft ook lager. Kan je stellen dat je omslagpunt (op individuele basis!) in principe altijd rond een bepaalde hartslag ligt, los van je conditie?
Bijvoorbeeld als je nul kilometer in de benen in een jaar hebt ligt hij rond de 160bpm, als je er 5000 in de benen hebt in een jaar ook? Je zal alleen veel harder moeten fietsen voor je die 160bpm bereikt in het laatste geval.
Op de drempel sta je tussen aeroob en anaeroob in, ouwe muggezifter. Mijn drempel zit toch ook zowel aan mn huis als aan de stoep vast?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:13 schreef ratatat het volgende:
[..]
Nee, Anaerobe drempel is omslagpunt
Schrijft wel als een schappelijke, vriendelijke man.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:15 schreef ratatat het volgende:
[..]
Bij mij werkte die test wel redelijk goed. Zal misschien wel niet op de hartslag nauwkeurig zijn maar dat krijg je met geen enkele test die je 'in the wild' doet. Anders kan je altijd nog de Joe Friel methode doen, maar die lijkt me een stuk naarder om uit te voeren:
[..]
Hardloper he? Naar volk. Hijgend met 16-flesjes-fannypack en behaarde benen ons fietspad bevuilen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Schrijft wel als een schappelijke, vriendelijke man.
Aerobe drempel is geen omslagpunt. Mijn aerobe drempel ligt op 205w. Mijn Anaerobe (omslagpunt) ligt op 280w.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb groot respect voor je moeite om kennis te delen Patroon, maar volgens mij mis je hier 1 dingetje![]()
Aerobe drempel = omslagpunt. Aeroob = met zuurstof. Anaeroob is zuurstofschuld. Dat is een heel duidelijk meetbaar punt, want vanaf dan kan je een piek in lactaat in het bloed terugvinden.
Zo worden omslagpunten ook bepaald bij een goede inspanningstest.
Dat er gedurende de hele inspanningscurve steeds meer zuurstof en steeds minder vet wordt verbrand is uiteraard duidelijk, maar einde D1 is echt niet een omslagpunt. Bijna altijd zitten D1 (rustige duur), D2 (intensieve duur) en D3 (MLSS) onder het omslagpunt, en alleen HIGH / D4 / ZONE DES DOODS of hoe je m wil noemen zit er nog boven.
Bij veel mensen zitten er tenslotte maar iets van 15 slagen tussen hun omslagpunt en hun absolute max hartslag.
het einde van D1 ligt volgens welke methode dan ook heel wat slagen lager dan het omslagpunt.
Het enige wat we hier telkens zien terugkomen is dat de meeste mensen een te hoge bovengrens van hun D1 hebben, ze fietsen rustig 10 slagen te hoog.
Dat hebben we na een paar jaar discussieren en analyseren inmiddels wel duidelijk, dus laten we het evangelie van rustig trainen vooral blijven doorgeven broeder!
Die is er niet, want hartslag is altijd anders en wordt door meer factoren bëinvloed. Beter kijk je naar vermogen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Op de drempel sta je tussen aeroob en anaeroob in, ouwe muggezifter. Mijn drempel zit toch ook zowel aan mn huis als aan de stoep vast?
Ik bedoel dus die precieze hartslag waarbij je de anaerobe zone in duikt.
Oh jah jij hebt zo'n ding. Valt je dan niet op dat je HF op die waardes vaker verschilt dan constant is?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:32 schreef Patroon het volgende:
Mijn aerobe drempel ligt op 205w. Mijn Anaerobe (omslagpunt) ligt op 280w
Ja die is niet altijd gelijk. Maar wel altjid redelijk in dezelfde range, dus daarom spreek je ook beter van zones ipv hartslag op de slag nauwkeurig.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:34 schreef muzas het volgende:
[..]
Oh jah jij hebt zo'n ding. Valt je dan niet op dat je HF op die waardes vaker verschilt dan constant is?
Wat dus ook spreekt voor de 'intra-renner-d1-variatie' zeg maar.
zou bijna bewegingswetenschappen gaan studeren. Leuke combi.
Omslagpunt is lastig te meten op gevoel.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:17 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wil je daarmee zeggen dat hartslag niet gelinkt is aan omslagpunt of dat omslagpunt niet zelf te testen is op gevoel?
Op gevoel kun je gerust stellen niet te meten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omslagpunt is lastig te meten op gevoel.
hahaquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:39 schreef ratatat het volgende:
Iedereen het lab in en aan de powermeter want anders is het niet precies genoeg
Zo'n vriend heb ik ook. Die gaat van begin af aan snoeihard. Zo traint ie ook, 3x per week 60k met 30+... Altijd lachen om langere tochten mee te rijden, na 2 uurtjes rij je zo iemand helemaal zoek. In het begin lekker laten uitrazen, en vooral in zn wiel blijven hangenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:55 schreef Sloggi het volgende:
Zal ook wel komen omdat de meeste wielrenners trainen alsof het een wedstrijd is: hard fietsen en pijn lijden. Als ik met een vriend van me een stuk ga fietsen ben ik al na een half uur kapot. Nu is het ook een goede fietser, maar hij kan zich ook nooit inhouden. Altijd alles of niets.
Klonk in eerste instantie raar, maar kan me voorstellen dat bijvoorbeeld je glycogeenniveau je vermogen meer bepaalt dan je hartslag. Of denk ik dan te simpel? Je hart kan pompen wat je wilt, als je op bent ben je op?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die is er niet, want hartslag is altijd anders en wordt door meer factoren bëinvloed. Beter kijk je naar vermogen.
Er zijn dus twee drempels? Een aerobe en een anaerobe? En daar tussenin een soort niemandsland?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Aerobe drempel is geen omslagpunt. Mijn aerobe drempel ligt op 205w. Mijn Anaerobe (omslagpunt) ligt op 280w.
Bron wikipedia:
De Anaerobe drempel is het punt waarop het lichaam bij een inspanning, bijvoorbeeld fietsen, van voornamelijk aerobe glycolyse (verbranding van suikers) overgaat naar voornamelijk anaerobe glycolyse, waarbij deze suikers niet worden verbrand, maar zonder tussenkomst van zuurstof worden gesplitst in melkzuur. (verzuring)
Volgens mijn zoektocht loopt de aerobe drempel tot 2 mmol melkzuur per liter bloed. Tot deze drempel zijn het voornamelijk vetten die verbrand worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er zijn dus twee drempels? Een aerobe en een anaerobe? En daar tussenin een soort niemandsland?
Dat wist ik niet hoor.
Niet zo degenererend [sic] he?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je moet tegenwoordig een graad in bewegingsleer hebben en een wedstrijdlicentie om het hier nog te kunnen volgen...stelletje nerds
Ik degenerareer helemaal niet, ik ben de vertolker en verwoorden van brute waarheden. Dus per definitie miskend in mijn eigen tijd.quote:
Want per definitie leven wij in een wereld van hevige leugens die wij als volmaakte waarheden beschouwen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik degenerareer helemaal niet, ik ben de vertolker en verwoorden van brute waarheden. Dus per definitie miskend in mijn eigen tijd.
Leugens zijn de opium van het volk, inderdaad. Enzo.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Want per definitie leven wij in een wereld van hevige leugens die wij als volmaakte waarheden beschouwen?
9/11 was an inside job.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Want per definitie leven wij in een wereld van hevige leugens die wij als volmaakte waarheden beschouwen?
Heel het forum is een ramp op de mobiel.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ga ik eens proberen.
Die van Muzas ook, maar dubbel qouten is mobiel lastig.
Wahoo RFLKT met TICKR. Ben je even duur uit, en kun je veel meer.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:17 schreef Sloggi het volgende:
Iemand ervaring met onderstaande apparaatjes?
http://www.futurumshop.nl(...)gtemeter-zwart.phtml
http://www.futurumshop.nl(...)-hartslagmeter.phtml
Het voordeel van de Pro Scio lijkt me dat je 'ie ANT+-compatibel is. Dan blijf je ook mooi aan 't kopen.
Dan moet je weer altijd je telefoon op zak hebben. En inderdaad, prijzig.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wahoo RFLKT met TICKR. Ben je even duur uit, en kun je veel meer.
Ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan moet je weer altijd je telefoon op zak hebben. En inderdaad, prijzig.
Hoe zit het eigenlijk met bijvoorbeeld Strava, kan je die eigenlijk koppelen met een hartslagband?
Ook die van de Sigma 6.0? Of moet je dan een 'speciale' band hebben met bijvoorbeeld bluetooth?quote:
Strava op android ondersteund alleen BLE. Geen idee of strava op de iPhone wel ANT+ ondersteund. Op de iPhone (vanaf de 5) kun je ook ANT+ aansluiten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ook die van de Sigma 6.0? Of moet je dan een 'speciale' band hebben met bijvoorbeeld bluetooth?
Edit: de Sigma niet dus, zie ik.
Ik ga thuis nog eens goed op een rijtje zetten wat ik nu eigenlijk wil. Ik neig nu naar een zoveel mogelijk 'dedicated' fietscomputer. Die heb je altijd bij je, heeft een batterij die lang meegaat en is waterdicht, een telefoon niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Strava op android ondersteund alleen BLE. Geen idee of strava op de iPhone wel ANT+ ondersteund. Op de iPhone (vanaf de 5) kun je ook ANT+ aansluiten.
Op Android kan je IpBike gebruiken en handmatig op Strava uploaden, is overigens na een tijdje niet meer gratis.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ga thuis nog eens goed op een rijtje zetten wat ik nu eigenlijk wil. Ik neig nu naar een zoveel mogelijk 'dedicated' fietscomputer. Die heb je altijd bij je, heeft een batterij die lang meegaat en is waterdicht, een telefoon niet.
Maar goed, nog even over denken.
Ik heb Windows Phone, dus die vlieger gaat (de komende maanden in ieder geval) niet op. Strava heb ik ook niet trouwens. Ik gebruik Cycle Tracks GPS en ga binnenkort Sports Tracker proberen, waar je ook een Bluetoothband op aan zou kunnen sluiten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:37 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Op Android kan je IpBike gebruiken en handmatig op Strava uploaden, is overigens na een tijdje niet meer gratis.
Wel leuk, dan kan je dat systeem kraken en de fiets van je concurrenten op het binnenblad schakelen als je zelf gaat demarreren.quote:
Froome rijdt dan rustig door.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wel leuk, dan kan je dat systeem kraken en de fiets van je concurrenten op het binnenblad schakelen als je zelf gaat demarreren.
u gaat door naar de volgende ronde van de Skynet sollicitatiequote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wel leuk, dan kan je dat systeem kraken en de fiets van je concurrenten op het binnenblad schakelen als je zelf gaat demarreren.
haha met dat hoofdje zo schuin op een neer, wijdbeens, en een te licht verzetje, de froome imitatiequote:
Op de RAR nog mensen met die imitatie ingehaald, binnenpret was enorm als je dan keek naar die puffende stoempers met die verbaasde koppies.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
haha met dat hoofdje zo schuin op een neer, wijdbeens, en een te licht verzetje, de froome imitatie
Ik zie wel mogelijkheden. Gerrit in de auto met de laptop op schoot of met een appje op z'n telefoon die op het stuur zit de demarrages aansturenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
In de auto wel maar niet op de fiets niemeer. G. heeft 't aan de rikketik gekregen en kan/mag niet meer fietsenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik zie wel mogelijkheden. Gerrit in de auto met de laptop op schoot of met een appje op z'n telefoon die op het stuur zit de demarrages aansturen
Dat kon vroegah met die buiscommandeurs ook al, al viel dat iets meer op.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een crosscommandeur is daarvoor natuurlijk helemaal ideaal.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat kon vroegah met die buiscommandeurs ook al, al viel dat iets meer op.
Ivo, is er al iets bekend qua route van 20 september?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een crosscommandeur is daarvoor natuurlijk helemaal ideaal.
geil toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:21 schreef muzas het volgende:
Sportfulbroekje blijkbaar net íets korter dan castellibroekjes
Oh, dat is oprecht sneuquote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
In de auto wel maar niet op de fiets niemeer. G. heeft 't aan de rikketik gekregen en kan/mag niet meer fietsen
Ja mijn pa had het ook die sportte ook altijd veel. Hij is vorig jaar om deze tijd geopereerd eraan toen ging het slecht met hem. Nu is hij inmiddels hersteld en heeft vorige maand weer 170km gereden. Weliswaar rustig aan maar toch.quote:
#gingerproblemsquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja, heb nu een soort rode jarretel
In principe dezelfde route als vorige keer, de Vennbahnroute. Ik ga 'm begin september nog voorrijden. Behoudens een eventuele omleiding wegens werkzaamheden plan ik geen veranderingen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:27 schreef Wielracer het volgende:
[..]
Ivo, is er al iets bekend qua route van 20 september?
We zullen zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik moet vrijdag maar eens wat naakte wijven op een fiets posten ofzo, daar heb ik tenminste wel verstand van.
Ja was idd een zeer mooie avond. Tommeke zei tegen mij, ik regel wel even een groepje. Komt hij met 7 man waarvan 4 bloedmooie vrouwen! En trappen dat ze konden...poeh Patty mooi in het wiel gezeten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:39 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag met Patty anderhalf uur gepeddeld en daarna een uurtje lekkere wijven gekeken op de wielerbaan. Er fietste een hoop moois rond
Vervolgens uitgezwaaid door Patty z'n ploeggenoten die Party Animals op hadden staan. Mooie avond
ok bedankt voor de info.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In principe dezelfde route als vorige keer, de Vennbahnroute. Ik ga 'm begin september nog voorrijden. Behoudens een eventuele omleiding wegens werkzaamheden plan ik geen veranderingen.
Das echt leuk om eens mee te maken! Gouden Pijl schijnt erg gezellig te zijn! Ga je iedereen daar wijsmaken dat je Wilco Kelderman bent?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 23:10 schreef KolonelBroodje het volgende:
Dinsdag bij de Gouden Pijl kijkenNog nooit eerder bij een prof criterium geweest.
Ja knwu koers is nogal een verschil met clubkoersjes he..quote:Op donderdag 6 augustus 2015 23:27 schreef Oksel het volgende:
Koers in Zuthpen was blamage, 6 ronden meegereden, gemiddelde HF 187. Toen gelost, en toen afgestapt. Fuck it. Had achteraf moeten blijven rijden, maargoed. Klimmetje op kasseien, teringding. 2 drempels zo hoog en stijl dat ze een eigen strava segment hadden. Gewoon alles kut. Gewoon te slecht dus. Was overigens een waar slagveld. Maargoed.
Als straf mezelf vandaag pijn gedaan op de baan, met succes, #5e in de sprint. Hartslag 197
Vanaf minuut 57 ofzo, witte Colnago. Gast die 't filmt werd 2e. Man of 25 aan de start.
Ik ben bereid om handtekeningen uit te delen hahaquote:Op donderdag 6 augustus 2015 23:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Das echt leuk om eens mee te maken! Gouden Pijl schijnt erg gezellig te zijn! Ga je iedereen daar wijsmaken dat je Wilco Kelderman bent?
Vergeet niet onder de schaafwonden te zitten, anders gelooft niemand je.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 23:47 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik ben bereid om handtekeningen uit te delen haha
Als ik een Team Lotto Jumbo pakje aantrek en de hele tijd op de grond ga liggen kom ik denk ik wel overtuigend over.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 08:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Vergeet niet onder de schaafwonden te zitten, anders gelooft niemand je.
Lijk je echt zo erg?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Als ik een Team Lotto Jumbo pakje aantrek en de hele tijd op de grond ga liggen kom ik denk ik wel overtuigend over.
Vind je meer op Kelderman lijken dan Kelderman zelf op die fotoquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Als je snel kijkt met een helm op een beetje. Er was iemand hier die dat vorig jaar zei.
[ afbeelding ]
Ja klopt Gripper en Kaas stonden links van mij op die foto.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Vind je meer op Kelderman lijken dan Kelderman zelf op die foto
Was dit bij de 400?
Wat maakt het uit, de spelfout ligt toch al in duizend stukjes in een puinzak inmiddels.quote:
Kom je vaker daar op de baan of meestal niet in Groningen? Ik zit te twijfelen of ik binnenkort een keer weer mee ga doen daar. Maar ben wel wat bang geworden om te vallen nu met mijn knie. Aan de andere kant, het ziekenhuis is wel mooi dichtbij daarquote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja was idd een zeer mooie avond. Tommeke zei tegen mij, ik regel wel even een groepje. Komt hij met 7 man waarvan 4 bloedmooie vrouwen! En trappen dat ze konden...poeh Patty mooi in het wiel gezeten.
De koers 100+ man aan de start (schijnt daar normaal te zijn). 4 bochten waar je overal vol door kunt trappen. Gemiddelde 45km/h maar in de groep hoef je amper wat te doen...lekker mooi wat mee gepeddeld met lage hartslag. Ideaal voor het doel waarvoor ik er kwam.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:00 schreef Gripper het volgende:
Ouwe fietsbril bleek prima bescherming voor alle rondvliegende tegels
Doen ze allemaal, mijn racing jacket ook. Fantastisch he, 250 ¤ betalen voor de beste bril die er is, en dan kraakt het gewoon.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:16 schreef muzas het volgende:
[..]Mijn oakley kraakt
Op die scharnieren van de 'kaak' zeg maar.
Wat zou je willen proberen dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:14 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Kom je vaker daar op de baan of meestal niet in Groningen? Ik zit te twijfelen of ik binnenkort een keer weer mee ga doen daar. Maar ben wel wat bang geworden om te vallen nu met mijn knie. Aan de andere kant, het ziekenhuis is wel mooi dichtbij daar
Wordt er eigenlijk veel gevallen, misschien dat Tommeke dat weet? Misschien kunnen we met z'n drieën wel iets proberen? Of past dat niet echt in het trainingsschema?
Dit was ook hier een gedachte idd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:22 schreef Gripper het volgende:
Fantastisch he, 250 ¤ betalen voor de beste bril die er is, en dan kraakt het gewoon.
Die van mij kraken niet. Zijn het niet je knieën?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Doen ze allemaal, mijn racing jacket ook. Fantastisch he, 250 ¤ betalen voor de beste bril die er is, en dan kraakt het gewoon.
Wat een tyfuszooi, je kan net zo goed een chinese Oakley kopen, kraken ook maar dan kosten ze maar een tientje.
Ja met zijn 3en proberen 55km/h te rijden terwijl het peloton zonder moeite met 50km/h achter je aan vliegt.quote:
Ja toch maar nietquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja met zijn 3en proberen 55km/h te rijden terwijl het peloton zonder moeite met 50km/h achter je aan vliegt.
HAHAHAHAH
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Als je snel kijkt met een helm op een beetje. Er was iemand hier die dat vorig jaar zei.
[ afbeelding ]
Oooh wauw ben benieuwdquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:42 schreef Gripper het volgende:
t is afgelopen met dat gesodemieter op de plee en schunnige teksten op mn tegels schrijven jongens!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat Kolonel vooral las dat er schöne kipskes meekoersen en dat ie wel even van heel dichtbij in het peloton aan zo'n bezweet studentenmeisjesbilletje wil ruikenquote:
Ik zie die overeenkomst tussen jou en kruijswijk niet zo..ja het enige is dat jullie beide rood haar hebben..quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:26 schreef muzas het volgende:
Kolonelderman
Hoop look-a-likes in dit topic,
Kaas lijkt op pantani, ik kreeg kruijswijk aan mn broek gesmeerd.
Naar verluidt lijkt Knut op Serpa.
Dat pannekoek is geschreven door Oksel, dat kan je aan het handschrift (Okkie) duidelijk zien.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:42 schreef Gripper het volgende:
t is afgelopen met dat gesodemieter op de plee en schunnige teksten op mn tegels schrijven jongens!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik miste 'm ook. Kruijswijk is veel dikker.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zie die overeenkomst tussen jou en kruijswijk niet zo..ja het enige is dat jullie beide rood haar hebben..
Bij Kaas was het een incident. De een scheerde z'n kop kaal om de mogelijkheid tot haaranalyse te omzeilen terwijl de ander dat deed omdat de scheiding wat te breed werd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:26 schreef muzas het volgende:
Kolonelderman
Hoop look-a-likes in dit topic,
Kaas lijkt op pantani, ik kreeg kruijswijk aan mn broek gesmeerd.
Naar verluidt lijkt Knut op Serpa.
Pure poezie ditquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik denk dat Kolonel vooral las dat er schöne kipskes meekoersen en dat ie wel even van heel dichtbij in het peloton aan zo'n bezweet studentenmeisjesbilletje wil ruiken![]()
Als ik thuis ben...ik had een leuke site gevonden met plaatjes van naked-bike-rides, maar ja, dat is geblokt op m'n werk natuurlijk...moet vana huis. Maar belofte maakt schuld, ik zal er aan denken!quote:.
Cap: ik heb de voorzet gegeven, ik heb net patat gegeten bij de snackbar dus de vrijdagmiddag is geopend!!! Maak jij m af? Je had het tenslotte al aangekondigd.
Dat zijn toch allemaal van die uitgezakte postmenopauzale campingnaturisten?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
plaatjes van naked-bike-rides
Ik zou een dik touw kopen. Want lijken op een Duitser die dan ook nog SCHWEINsteiger heet, dat is toch zo'n bietje het ergste wat je kan overkomen in een mensenleven. Maar ongetwijfeld ligt dat in Fryslân wat genuanceerder.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:49 schreef Patroon het volgende:
Volgens meerderen lijk ik op deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Strava kan ook gewoon via de desktop gebruikt worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb Windows Phone, dus die vlieger gaat (de komende maanden in ieder geval) niet op. Strava heb ik ook niet trouwens. Ik gebruik Cycle Tracks GPS en ga binnenkort Sports Tracker proberen, waar je ook een Bluetoothband op aan zou kunnen sluiten.
Mensen <50 hebben niet meer zo'n last van haat jegens duitsers.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou een dik touw kopen. Want lijken op een Duitser die dan ook nog SCHWEINsteiger heet, dat is toch zo'n bietje het ergste wat je kan overkomen in een mensenleven. Maar ongetwijfeld ligt dat in Fryslân wat genuanceerder.
Oh jullie van weinig vertrouwende geesten...dacht je dat IK me daar mee bezig houd? Als ik onthou dat ik die foto's ergens heb gezien, waren het mooie meiden. Geen uitgezakte hobbelpaarden. De fotograaf was waarschijnlijk een mentaal broertje van me ofzo.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:05 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat zijn toch allemaal van die uitgezakte postmenopauzale campingnaturisten?
Precies, en Duitsland heeft een grote traditie in nudisme, dus grote kans dat die bloot fietsende meiskes Duits zijn...dus dan ook consequent zijn en daar naar weigeren te kijken, buzzzzz!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Mensen <50 hebben niet meer zo'n last van haat jegens duitsers.
Muzas lijkt ook wel een beetje op Ryder Hesjedal, sowieso qua slungeligheid en moeilijke blikken tijdens het omhoog fietsenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zie die overeenkomst tussen jou en kruijswijk niet zo..ja het enige is dat jullie beide rood haar hebben..
Je kan het slechter treffen, heb je zijn vrouw weleens gezien?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:49 schreef Patroon het volgende:
Volgens meerderen lijk ik op deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klein detail: grootste verzet groepen kwamen uit Fryslan waar het verzet ook het hevigste was. Het waren daarna vooral de Hollanders die voorop liepen om te roepen hoe heldhaftige ze wel niet waren geweest. Eigenlijk is het 70 jaar later nog steeds hetzelfdequote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou een dik touw kopen. Want lijken op een Duitser die dan ook nog SCHWEINsteiger heet, dat is toch zo'n bietje het ergste wat je kan overkomen in een mensenleven. Maar ongetwijfeld ligt dat in Fryslân wat genuanceerder.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je kan het slechter treffen, heb je zijn vrouw weleens gezien?
[ afbeelding ]
Je hebt dat ding net manquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:49 schreef Tommeke het volgende:
Oh en m'n vriendin heeft een nieuwe fiets gekocht. Een dikke Tarmac. Nu wil ik er ook eentje
Hoeveel zou m'n Allez nog opbrengen? 1200-1300 ofzo? Hij is een half jaar oud.
http://www.islaywhiskies.com/distilleries/quote:
Leuk dit, mij een Allez aanraden en hem zelf zo snel weg doen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:49 schreef Tommeke het volgende:
Oh en m'n vriendin heeft een nieuwe fiets gekocht. Een dikke Tarmac. Nu wil ik er ook eentje
De groep die er op zit is ouder dan egypte toch?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:49 schreef Tommeke het volgende:
Kan Caol Ila ook nog proberen, schijnt één van de beste standaardbottelingen te zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:01 schreef muzas het volgende:
Ja ik hou wel van peated... Kreeg net foldertje van lokale slijtert in de mailbox en die heeft die bowmore nu dus in de bonus... Maar was eigenlijk van plan na dat gelul laatst hier om die ardbeg te halen. Denk dat ik daar bij blijf dan.
Laphroaig ken ik, althans de QC en die vind ik erg lekker (en is nu dus ook op)
zo een allez is best zat voor jouquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:49 schreef Tommeke het volgende:
Klopt ja.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Strava kan ook gewoon via de desktop gebruikt worden.
Dan moet je data uploaden na verwerking van data op je pc via je usb poort.
Begrijp ik, die hebben het trauma van Munchen 1974 niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Mensen <50 hebben niet meer zo'n last van haat jegens duitsers.
Wat rijd je normaal?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt ja.
Ik heb zojuist de Sigma 5.0 met hartslagmeter en cadansmeter gekocht voor 90 euro. Ik ben benieuwd hoe groot de verrassing qua snelheid is als ik een middagje ga trainen op 120-130 bpm.
Alsof je oud moet zijn voor een Duits voetbaltrauma.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Begrijp ik, die hebben het trauma van Munchen 1974 niet meegemaakt.
ik ben ook geen fan van Bowmore. Ooit eens een 8 jaar oude voorgeschoteld gekregen, maar dat was dus gewoon bocht met een rooksmaak.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
http://www.islaywhiskies.com/distilleries/
Tja, Bowmore wordt wel algemeen als de meest simpele van de Islays beschouwd, zeker omdat ze de grootste zijn ofzo, en het onder connaisseurs cool is om je af te zetten tegen "mainstream whisky"![]()
Maar dan nog vind ik persoonlijk Ardbeg, Lagavulin en Laphroaig allemaal lekkerder vanwege de rokerige smaak.
Dat was gewoon een wedstrijd, geen finale. 1978 kon gewoon niet gewonnen worden al hadden er drie verlengingen aan te pas moeten komen. 2010 was ik te oud om nog een trauma op te lopen, en daarbij was het Spanje, geen moffika sorry, Deutschland.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Alsof je oud moet zijn voor een Duits voetbaltrauma.
[ afbeelding ]
Als ik die foto nou goed bekijk, dan zie ik er toch wel wat heel speciaals in wat vast niet op een tennisbaan thuishoort, maar ik kan het ff niet duiden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:35 schreef Questular het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
tegenwoordig is hij meer van de sportvrouwen
In Amsterdam en elders in het noorden was het verzet peanuts tegenover de regio Luik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klein detail: grootste verzet groepen kwamen uit Fryslan waar het verzet ook het hevigste was. Het waren daarna vooral de Hollanders die voorop liepen om te roepen hoe heldhaftige ze wel niet waren geweest. Eigenlijk is het 70 jaar later nog steeds hetzelfde
Verbaasd mij niks. Limburg is net als Friesland totaal anders dan de rest van Nederland. Veel meer trots.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In Amsterdam en elders in het noorden was het verzet peanuts tegenover de regio Luik.
Het verzet daar was zo sterk dat het verzet in Zuid-Limburg amper aansluiting zocht bij het Nederlandse verzet, contacten met het Belgsiche verzet waren veel nuttiger (alleen is er nu het nadeel dat al die verzetsmensen niet in de Nederlandse statistieken voorkomen).
Hé hé, eindelijk iemand die toegeeft dat Friezen toch wel een apart en onverstaanbaar slag volk zijn, net zoals Limbo's en Tukkers.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Verbaasd mij niks. Limburg is net als Friesland totaal anders dan de rest van Nederland. Veel meer trots.
Mooi, dus jij bent al zover dat je de elite tijdens die kermiskoers, naar ik aanneem tijdens de Sneekweek, kunt bijbenen. Goed man! Succes.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:35 schreef Patroon het volgende:
Morgen elite koers in Snits Buzz. Fryslan Boppe
Anders ga je ff weer lekker in friesland wonenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:17 schreef Tommeke het volgende:
Onderschat Groningers ook niet hoor. Al mis ik hier altijd wel een soort regionale identiteit. Iets wat bijvoorbeeld Fryslan wel heeft. Ik denk dat Groningers daarom ook een hekel hebben aan Friezen. Jaloezie.
Daar kan je wel fijn fietsen, varen en zijn de meeste automobilisten vriendelijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 21:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Anders ga je ff weer lekker in friesland wonen
Dat weet ik pas na morgen. Dit jaar wel een keer 5e bij elites, maar ook wel elite criteriums gelost. Heb wel een goede dag nodig om uit te rijden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 20:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mooi, dus jij bent al zover dat je de elite tijdens die kermiskoers, naar ik aanneem tijdens de Sneekweek, kunt bijbenen. Goed man! Succes.
Ik doe morgen weer eens een 80 km rondje en toen ik pas las dat jij ook wel eens met een gemiddelde van < 25 thuiskomt, is er niets om me voor te schamen. Dat het pijn gaat doen weet ik vantevoren al, maar je mot toch ergens herbeginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |