quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Heel Europa. Zie de tweede wereld oorlog. Of wil je liever de gaskamer in omdat een familielid joods is?
Hoe is dat dezelfde situatie?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Zie jij het ingrijpen bij Sinjar en Kobane dan ook als een buitenlandse invasie? Zelfde situatie.
Jij wilt zelf niet dat de vs had ingegrepen. Het volk had het moeten doenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:05 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Heel Europa was eerst overgenomen door Duitsland en kreeg zijn oude regering terug. Duitsland daarentegen werd verdeeld in oost en west en heeft nog jaren lang problemen gehad.
Volgens mij moet je wat beter opletten bij de geschiedenislessen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:07 schreef firefly3 het volgende:
Het is tijd dat mensen beseffen dat oorlogen ouderwets zijn. Er komt een wereldleger aan, ook al willen dictator lovers het niet. 28 landen is een zeer goed begin van algemene beschaving. Hierdoor kunnen we uiteindelijk richten op andere zaken.
Begrijpend lezen is ook een vakquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij wilt zelf niet dat de vs had ingegrepen. Het volk had het moeten doen
Wereldvreemde visie die compleet losstaat van de realiteitquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:07 schreef firefly3 het volgende:
Het is tijd dat mensen beseffen dat oorlogen ouderwets zijn. Er komt een wereldleger aan, ook al willen dictator lovers het niet. 28 landen is een zeer goed begin van algemene beschaving. Hierdoor kunnen we uiteindelijk richten op andere zaken.
westers superioriteitscomplex. Zijn helaas steeds meer 'mensen' die zo denken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:10 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wereldvreemde visie die compleet losstaat van de realiteit
Uiteindelijk is het de bedoeling dat de Koerden het Kalifaat omver werpen, net zoals de Libirs het regime van Khadaffi omver hebben geworpen. Luchtsteun dus.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:05 schreef Smack-a-jack het volgende:
Hoe is dat dezelfde situatie?
In Libie hebben ze de regering omver geworpen.. Dat hebben ze in Sinjar/Kobani niet gedaan, of wel soms?
?? Je bent appels met peren aan het vergelijken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het de bedoeling dat de Koerden het Kalifaat omver werpen, net zoals de Libirs het regime van Khadaffi omver hebben geworpen. Luchtsteun dus.
Hoe is dit niet te vergelijken dan? Jij vergeleek Libi met Irak, dat vind ik nou een vreemde vergelijking gezien er geen sprake was van een invasieleger.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:12 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
?? Je bent appels met peren aan het vergelijken.
Zie edit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Hoe is dit niet te vergelijken dan? Jij vergeleek Libi met Irak, dat vind ik nou een vreemde vergelijking.
Het is toch echt de bevolking daar die het Kalifaat moet afzetten, net zoals de Libirs het regime hebben afgezet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:14 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Zie edit.
Ik vind van niet. In beide gevallen is er door westerse landen een regering omver geworpen met geweld
Ik heb niet de indruk dat men nu zo'n goed plan heeft voor Irak en Syri wanneer het kalifaat is verdwenen. Toch vond ik het ingrijpen tegen daesh noodzakelijk, net zoals ik het ingrijpen tegen Khadaffi noodzakelijk vond.quote:zonder dat ze een plan hadden met wat er verder met het land moest gebeuren.
Dat zeg ik toch ook? Wat is je punt nu precies? Waarom noem je ISIs trouwens "het kalifaat"? Dat is nogal beledigend.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het is toch echt de bevolking daar die het Kalifaat moet afzetten, net zoals de Libirs het regime hebben afgezet.
Het ingrijpen tegen ISIS was op verzoek van de autoriteiten.quote:[..]
Ik heb niet de indruk dat men nu zo'n goed plan heeft voor Irak en Syri wanneer het kalifaat is verdwenen. Toch vond ik het ingrijpen tegen daesh noodzakelijk, net zoals ik het ingrijpen tegen Khadaffi noodzakelijk vond.
Is het het ingrijpen tegen Kaddafi dat Libie kapot heeft gemaakt, of de evenementen die zich daarna afspeelden?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:24 schreef Smack-a-jack het volgende:
Het ingrijpen tegen Kaddafi heeft Libie kapot gemaakt. Misschien is het makkelijk praten vanuit hier, maar als je het de gemiddelde libier vraagt zal hij echt wel terug verlangen naar de tijd dat het nog veilig was. Dat hij nog genoeg te eten had.
Nou sorry hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:24 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Wat is je punt nu precies? Waarom noem je ISIs trouwens "het kalifaat"? Dat is nogal beledigend.
Het ingrijpen tegen ISIS was ook nog eens op verzoek van de bevolking. Net zoals het ingrijpen tegen Khadaffi op verzoek van de Libirs was.quote:Het ingrijpen tegen ISIS was op verzoek van de autoriteiten.
Niet het ingrijpen zozeer, meer met de fouten die daarna zijn gemaakt. De NAVO heeft de golflanden, Soedan, Turkije etc. het machtsvacum daar laten vullen. Logisch dat het gezeik heeft opgeleverd.quote:Het ingrijpen tegen Kaddafi heeft Libie kapot gemaakt. Misschien is het makkelijk praten vanuit hier, maar als je het de gemiddelde libier vraagt zal hij echt wel terug verlangen naar de tijd dat het nog veilig was. Dat hij nog genoeg te eten had.
De Irak oorlog en de Libie oorlog zijn beiden strategische fouten van het Westen geweest.
Ik vind het ingrijpen tegen daesh en Khadaffi een goede zaak omdat er sprake was van een directe dreiging tegen de burgerbevolking. Hadden we niet ingegrepen waren en tienduizenden afgeslacht. In Irak was er geen sprake van een zo'n situatie.quote:Waarom vind je dat de Libie oorlog wel goed is en de Irak oorlog niet? Wat is voor jou de doorslaggevende factor?
En hoe zit dat met de tienduizenden die zijn afgeslacht door diezelfde burgerbevolking?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nou sorry hoor.
[..]
Het ingrijpen tegen ISIS was ook nog eens op verzoek van de bevolking. Net zoals het ingrijpen tegen Khadaffi op verzoek van de Libirs was.
[..]
Niet het ingrijpen zozeer, meer met de fouten die daarna zijn gemaakt. De NAVO heeft de golflanden, Soedan, Turkije etc. het machtsvacum daar laten vullen. Logisch dat het gezeik heeft opgeleverd.
[..]
Ik vind het ingrijpen tegen daesh en Khadaffi een goede zaak omdat er sprake was van een directe dreiging tegen de burgerbevolking. Hadden we niet ingegrepen waren en tienduizenden afgeslacht.
..Nee. Laat me een simpele metafoor gebruiken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:27 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Is het het ingrijpen tegen Kaddafi dat Libie kapot heeft gemaakt, of de evenementen die zich daarna afspeelden?
Het Westen heeft de dictator onschadelijk gemaakt en vervolgens zijn de Libiers met elkaar gaan knokken.
Ja, dat klopt helemaal. Het zijn overigens geen tijgers, maar mensen, die in de meeste landen elkaar niet afslachten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:37 schreef Smack-a-jack het volgende:
Stel er zijn twee tijgers die elkaar willen vermoorden. Het enige wat ze daarvan weerhoud is het hek met prikkeldraad. Dan komt er iemand die het hek weghaalt, omdat hij het zo zielig vind voor de tijgers. Wat jij nu zegt is dat degene die het hek weghaalt niet schuldig is aan het feit dat die tijgers elkaar aanvallen.
... Ik merk het.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:39 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, dat klopt helemaal. Het zijn overigens geen tijgers, maar mensen, die in de meeste landen elkaar niet afslachten.
Verder is het ook geen hek, maar een dictator. Het weghalen van een hek levert niets op, het weghalen van een dictator kan de weg openen voor een betere samenleving.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat eerste deel is trouwens onzin. Je moet voor geen moment denken dat als de regering hier valt door buitenlandse interventie de Nederlanders elkaar neit zullen uitmoorden als ze de kans krijgen.Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopien, opnamen etc.
Er zijn veel mensen omgekomen sindsdien, dat ontken ik niet, maar dat neemt niet weg dat Khadaffi mensen bij bosjes zou hebben afgeslacht. Dus dat maakt het ingrijpen niet fout.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:37 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
En hoe zit dat met de tienduizenden die zijn afgeslacht door diezelfde burgerbevolking?
Die indruk heb ik allesbehalve.quote:Je moet niet vergeten dat de propagnada machine hier ook op volle toeren draaide. Er waren genoeg mensen die nog achter Kaddafi stonden.
Zoals ik al zei. De propagandamachine draaide op volle toeren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen omgekomen sindsdien, dat ontken ik niet, maar dat neemt niet weg dat Khadaffi mensen bij bosjes zou hebben afgeslacht. Dus dat maakt het ingrijpen niet fout.
[..]
Die indruk heb ik allesbehalve.
En?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:44 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. De propagandamachine draaide op volle toeren.
Je informatie klopt maar half.quote:
quote:Perhaps 7000 loyalist soldiers, as well as civilians accused of support for Gaddafi are being held in government prisons. Amnesty International has reported large scale torture and other mistreatment and executions, of those perceived as enemies of the new government.[3][4][5][6]
Er is een dictator weggehaald, maar een andere dictator neergezet. Eentje die wel in de kont van het westen kan verdwijnen.quote:On 22 January Voice of Russia featured a report with Libyans who claimed that much of the southern half of the country as well as Bani Walid had fallen under the control of the "Green" Gaddafi loyalists, and that some foreign Libyan embassies were flying the Gaddafi-era green flag in support.
Jij buigt het onderwerp naar libie en andere zaken. Ik heb het puur over ingrijpen met een goede afloop.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:09 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Ten eerste is dat tegenstrijdig met je eerdere bullshit.
Ten tweede:
[..]
Begrijpend lezen is ook een vakEen vak waar jij , net zoals geschiedenis wat beter had moeten opletten.
Het is een doel. Iets waar conservatievelingen niet eens aan durven denken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:10 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wereldvreemde visie die compleet losstaat van de realiteit
Hou is dit in tegenspraak met wat ik beweer?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:47 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Je informatie klopt maar half.
[..]
Dit was echt een hoax. Ging om een aanval van Tobu-milities.quote:[..]
Khadaffi zat al in de kont van het westen.quote:Er is een dictator weggehaald, maar een andere dictator neergezet. Eentje die wel in de kont van het westen kan verdwijnen.
Dat is ook een beetje mijn schuld hoorquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij buigt het onderwerp naar libie en andere zaken. Ik heb het puur over ingrijpen met een goede afloop.
niet. Ik zeg alleen dat de informatie maar half klopt omdat de propagandamachine op volle toeren draait.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Hou is dit in tegenspraak met wat ik beweer?
Kan, heb ff snel een google search gedaan, maar er zijn wel meer voorbeelden van mensen die nog pro-gaddafi zijn.quote:[..]
Dit was echt een hoax. Ging om een aanval van Tobu-milities.
[..]
Blijkbaar niet ver genoeg om ze ervan te weerhouden hem af te zetten.quote:Khadaffi zat al in de kont van het westen.
Hoe klopt die informatie maar half? Volgens mij is er nooit beweert dat er geen Khadaffi loyalisten meer waren, wel dat ze een gevaar voor de rest van Libi waren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:06 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
niet. Ik zeg alleen dat de informatie maar half klopt omdat de propagandamachine op volle toeren draait.
[..]
Kan, heb ff snel een google search gedaan, maar er zijn wel meer voorbeelden van mensen die nog pro-gaddafi zijn.
[..]
Blijkbaar niet ver genoeg om ze ervan te weerhouden hem af te zetten.
NWS / Oorlog in Libi #117 Libi wil Gadaffi terugquote:maar... SYRIE
twitter:
Moeten we nu gaan raden hoeveel keer er allah akhbar gezegd word?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:07 schreef Slayage het volgende:
kom ik net terug van werk helemaal niks geplaatst in het topicdat kan beter!
![]()
inslag TOW, cook off en explosie in ghab![]()
wut?twitter:
Weet niet, kan geen hebreeuws lezenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:51 schreef Toga het volgende:
[..]
Wow, dat zij best oude kistjes, zouden ze echt uit 1967 zijn?
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:27 schreef firefly3 het volgende:
Het gaat goed in Idlib. Heel anders dan de syrische staatspropaganda doet vermoeden. Geen last van gewapende groepen. Er is een universiteit geopend en het bestuur van de stad is vooruitstrevend. Je ziet het dus nogmaals, net als in Daraa, dat het wl goed kan onder de syrische revolutie. Een vrijer bestaan, zonder dat je gemarteld wordt door assad of takfiris.
Thomas van Linge – @arabthomness
#Syria: what governance in rebel-held #Idlib looks lime, no meddling by any armed groups
Nee, ik kan geen Hebreeuws lezen, maar kan jij dan misschien de Arabische ondertiteling vertalen?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:13 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Weet niet, kan geen hebreeuws lezenZou je het kunnen vertalen?
Staatspropaganda dat er kisten met Israelische wapens en munitie in handen van de rebellen is gevonden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:15 schreef Toga het volgende:
[..]
Nee, ik kan geen Hebreeuws lezen, maar kan jij dan misschien de Arabische ondertiteling vertalen?
Dan bij deze het verzoek een vertaling en een link bij dit soort foto's te plaatsen, eventueel aangedikt met een rake opmerking. Bij firefly3 heb ik het al opgegeven..quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:18 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Staatspropaganda dat er kisten met Israelische wapens en munitie in handen van de rebellen is gevonden.
Hahaha, dacht dat het wel duidelijk was wat voor foto's dit waren, dat ze geen introductie nodig haddenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:21 schreef Toga het volgende:
[..]
Dan bij deze het verzoek een vertaling en een link bij dit soort foto's te plaatsen, eventueel aangedikt met een rake opmerking. Bij firefly3 heb ik het al opgegeven..
Nee, dit is het echte straatbeeld ipv de inhoudloze kreten van SANA en co.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:15 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]en dit is geen propaganda zeker
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, dit is het echte straatbeeld ipv de inhoudloze kreten van SANA en co.
Mooie billboards.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:06 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"It's not important who rules, what's important is that it's ruled by Sharia." Idlib billboard
Wel frappant dat ik geen vrouwen in je filmpje heb gezien..
[ afbeelding ]
Is 't koud daar waar je je hoofd in het zand hebt gestopt?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mooie billboards.
Zal wel langzaam gematigder worden. Eerste stap is dat er igg geen mensen ontvoerd worden om ze vervolgens te martelen, a la regime assad.
Ik vind het sowiezo gematigder dan het regime omdat er niet elke week een vuilniszak met ledematen gevonden wordt naast de weg.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:37 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Is 't koud daar waar je je hoofd in het zand hebt gestopt?
Nee, de "rebellen" eten mensen liever op toch?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik vind het sowiezo gematigder dan het regime omdat er niet elke week een vuilniszak met ledematen gevonden wordt naast de weg.
Dat was eenmalig, zakken langs de weg kwam vaak voor.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:45 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Nee, de "rebellen" eten mensen liever op toch?
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat was eenmalig, zakken langs de weg kwam vaak voor.
Ja, dat heeft zo goed uitgepakt in Libie en Irak, maar third time is a charme toch?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:55 schreef firefly3 het volgende:
Geweldig dit. Geef syrie maar aan de westerse wereldDan planten we er bomen, hotels en resorts. Iets wat familie assad niet heeft kunnen waarmaken. Extremist in disguise.
VS en Turken plannen offensief tegen IS
Libie en irak moest aan naburige landen gegeven wordenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, dat heeft zo goed uitgepakt in Libie en Irak, maar third time is a charme toch?
Iran of Turkijequote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Libie en irak moest aan naburige landen gegeven worden
quote:The Russian Airborne Troops are ready to assist Syria in countering terrorists, if such a task is set by Russia’s leaders, commander of the Airborne Troops Colonel-General Vladimir Shamanov told reporters on Tuesday.
Allemaal. Exact opdelenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 13:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iran of Turkije
Egypte, Algerije of Tunesie ?
Bomen, Hotels en resortsquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:55 schreef firefly3 het volgende:
Geweldig dit. Geef syrie maar aan de westerse wereldDan planten we er bomen, hotels en resorts. Iets wat familie assad niet heeft kunnen waarmaken. Extremist in disguise.
VS en Turken plannen offensief tegen IS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopien, opnamen etc.
De komende dagen worden er meer Amerikaanse vliegtuigen verwacht, zodat de aanvallen in hoeveelheid kunnen toenemen.quote:Ankara (AFP) - A US armed drone bombed a target in Islamic State-controlled northern Syria on Wednesday, in the first such air strike by a US aircraft after taking off from Turkish territory, a Turkish official told AFP.
quote:Turkish officials have suggested Ankara will step up its strikes against IS once US operations from Incirlik are in full swing.
According to media reports some 30 US fighter jets are due to arrive at the facility in the next days in order to take part in the operation.
Turkse mediaquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:48 schreef firefly3 het volgende:
Zou mooi zijn.
13 min13 minuten geleden
Harald Doornbos
Turkish media suggesting Incirlik-deal will give Syrian provinces Aleppo &Idlib to #Turkey, creating "82th province"
er wordt aardig gecoordineerd met de turken, dus zou best kunnen dat ook gecoordineerd wordtquote:Op woensdag 5 augustus 2015 12:50 schreef firefly3 het volgende:
Ibn Nabih @IbnNabih1
Claim that Nusra handed its positions to LF & Ahrar in N. Aleppo border in anticipation to the Turkish buffer zone.
mosul en kerkuk wil ik er ook bijquote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:14 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Niet echt ambitieus trouwens, slechts 2 provincies annexeren..
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 22:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
mosul en kerkuk wil ik er ook bij
gerecycled filmpje.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:55 schreef Slayage het volgende:
vluchtende assaadisten vanochtend uit furaykah. met panster ondersteuning dit keer.
Gerecycled waaruit?quote:
gerecycled uit beelden, maanden misschien zelfs jaren terug. Deze exacte beelden heb ik ver voor "vanochtend" al eens gezien.quote:
quote:Road to Damascus: Iran, Russia Offer New Security Map for Syria - Syrian MP
Prominent Syrian MP Khaled Al-Aboud told Sputnik’s Arabic service that a joint Russia-Iran effort may represent a real solution for the Syrian crisis.
Iran and Russia are working side by side to find a solution for the crisis in Syria, Khaled Al-Aboud, a member of the People’s Council of Syria, told Sputnik Arabic on Wednesday.
Russian,Iranian Diplomats Advocate Political Solution to Syria,Yemen Crises
Al-Aboud’s comments come following Tehran’s announcement that it will submit to the UN a four-point plan on how to end the civil war in Syria. No further details were provided by Iran’s Deputy Foreign Minister Hossein Amir Abdollahian, who announced the plan. But Russia plays a key role in this process as well, Khaled Al-Aboud said.
“While Syria proves its steadfastness in the battlefield and prevents the progress of its enemies’ tools, Iran tries to find out a balance for all parties in the region, and therefore Iran is in contact with Saudi Arabia, Kuwait and Turkey.
“Russia follows the suit of Iran, of another kind of equalization in the region, an overall of the regional political equalization. Russia goes towards having all parties, and it plays a key role in establishing an international equalization to receive all these political parties.
“We are witnessing a new ‘security map’ in the region where Russia, Iran and Syria is the head,” Al-Aboud told Sputnik.
He referred to the old “security map” designed by the United States, which, according to him, completely failed to bring peace to the region.
“We should highlight that the [Iranian] initiative came after the American administration failed to reach its main strategic goal for which it launched aggression in the region. I think that the main issue, the big plan of the Middle East, is behind our backs now. The United States does not have a “security map” any more. Therefore, it needs this Iranian initiative and Russia’s push.”
A fresh peace plan for Syria is sure to influence the state of affairs across the whole region, Al-Aboud argued.
“This initiative is not isolated from the ongoing regional and international events – it is based on the situation in the region. The milestone of the initiative is the Iranian nuclear agreement. What concerns the Syrian crisis, I think that some important changes will also happen in other crises as well: in Yemen, Lebanon, Palestine, or Bahrain.”
Reflecting on the US’ role in the playing out of events in Syria, Mr. Al-Aboud noticed:
“We continue following the US scene in the region – the United States did not present a single solution for the crisis in Syria, ISIL is spread in the region. The only “card” the United States is proud of is that it trained the so-called ‘New Syrian Fighters’ to fight the so-called ‘terrorism.’
As well, the United States gave up on its ‘tools’ in the region, of the House of Saud (The Kingdom of the Saudi Arabia), and pressure Erdogan into some matters…”
From Arming Rebels to Air Strikes: How the West Destabilized Syria
Syria has been mired in a civil war since 2011, as government forces fight opposition and radical Islamist militant groups, including the Nusra Front and the self-proclaimed Islamic State. More than 220,000 people are believed to have been killed in the hostilities to date, with over 12 million displaced from their homes.
While the West has pushed for the government of President Bashar al-Assad to be changed, Moscow argues that Assad is the legitimate president of Syria, and that the Syrian people should be able to choose their government and leaders without outside intervention. Iran too has shown support for the Syrian government.
Moscow and Geneva have each hosted two rounds of talks between the Syrian opposition and state authorities.
Read more: http://sputniknews.com/mi(...)9.html#ixzz3i1b8zw7E
Poetin is echt een meerwaarde voor de wereldstabiliteitquote:
Dat is hij zeer zeker.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Poetin is echt een meerwaarde voor de wereldstabiliteit
Denk je dat de wereld stabieler zou zijn als we een westerse overmacht hadden? Ik dacht het ff niet.quote:
Hij is niet minder een bedreiging voor de wereld'stabiliteit' dan het Westen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:09 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Denk je dat de wereld stabieler zou zijn als we een westerse overmacht hadden? Ik dacht het ff niet.
Inderdaad. Ze houden elkaar in balans.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij is niet minder een bedreiging voor de wereld'stabiliteit' dan het Westen.
quote:ISIL, Nusra Terrorists Flee Syrian Army in Daraa, Suffer Major Losses in Aleppo
Units of the Syrian army continued targeting terrorist organizations in various areas, inflicting more casualties and material losses among their ranks.
In Daraa, an army unit damaged a vehicle belonging to terrorists, killing all those on board, as it targeted it to the east of al-Sheikh Hussein hill near the border between Daraa and Sweida provinces in southern Syria, a military source told SANA on Wednesday.
In a similar development, a number of terrorists were killed and others were injured last night to the south of the Electricity Company in Daraa al-Balad neighborhood in the city.
In Aleppo, another army unit targeted movements of al-Nusra Front terrorists in Dweir al-Zaitoun and Tallet al-Mallah in the northern countryside of Aleppo province, killing scores of the terrorists and destroying a number of their vehicles that were equipped with machine guns and a bulldozer.
Another army unit killed and injured a number of terrorists and destroyed their vehicles in Khan Touman area in the western countryside of the province.
Al-Nusra terrorists suffered losses in personnel and equipment during special army operations against their assembly points in the surroundings of al-Nairab airport in the southeastern countryside of the province.
A number of terrorists of the so-called ‘Islamic State of Iraq and the Levant’ (ISIL) takfiri group were killed in the vicinity of the Air Force Academy, about 40 km to the east of Aleppo city.
Also in Aleppo city, army units destroyed positions of al-Nusra-linked terrorists in the neighborhoods of Bani Zaid, al-Salehin, al-Khaldiyeh, al-Shaar, Alliramoun, Bustan al-Qasr and al-Rashideen.
In Lattakia, units of the army eliminated ten terrorists and destroyed a number of their vehicles in the villages of al-Wata, Burj Zahya, al-Kindasia and al-Furlug in northern Lattakia countryside.
Moreover, informed sources in the coastal province of Lattakia told Fars news agency that the Syrian army have gained the upper hand against the militant groups in parts of the Northern battlefields in Lattakia province.
The sources said that several militants were killed or wounded in the Syrian army’s operations in Frunluq Forests and al-Azer Mountain.
The sources added that the army has launched mop-up operations in the above-mentioned fighting areas to haunt the rest of the rebel fighters.
In Zabadani, Hezbollah killed Nusra commander in the city, Abdol Rahim Kharita, after targeting a terrorist gathering by an oriented missile.
Syria has been grappling with a deadly crisis since March 2011. The violence fuelled by Takfiri groups has so far claimed the lives of over 230,000 people, according to reports. New figures show that over 76,000 people, including thousands of children, lost their lives in Syria last year.
Over 3.8 million Syrians have left their country since the beginning of the crisis. According to reports, more than seven million Syrians have become internally displaced.
Jawel, het westen bestaat uit meerdere landen. Bij Rusland is er 1 persoon aan de macht die atoombommen kan lanceren. Als hij een parasiet in zijn hoofd heeft, ontploft de wereld. Het westen heeft meer veiligheidsmechanismen om dit te voorkomen, bijv geen alleenmacht bij zulke grote militaire beslissingen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:09 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Denk je dat de wereld stabieler zou zijn als we een westerse overmacht hadden? Ik dacht het ff niet.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:33 schreef firefly3 het volgende:
Jawel, het westen bestaat uit meerdere landen. Bij Rusland is er 1 persoon aan de macht die atoombommen kan lanceren. Als hij een parasiet in zijn hoofd heeft, ontploft de wereld. Het westen heeft meer veiligheidsmechanismen om dit te voorkomen, bijv geen alleenmacht bij zulke grote militaire beslissingen.
Syrie moet dus niet bestuurd worden door een enkeling.
Wel toevallig dat ze allemaal burka's en hoofddoeken dragen. Doen ze allemaal zeker vrijwillig omdat ze zo blij zijn "bevrijd" te zijn van hun hoofddoekloze bestaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:35 schreef firefly3 het volgende:
Thomas van Linge – @arabthomness
#Syria: what life in rebel-held #Idlib prov. looks like; local women attend a nursing class
Het is zeer objectief dat de veiligheidsschriften mbt atoombommen in het westen veel veiliger zijn. Deze veiligheid wil ik daar ook in het middenoosten.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:37 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]![]()
Zoals ik al zei: Objectiviteit en nuance is bij deze blinde volger van terreurpropaganda ver te zoeken. Ik ga m'n tijd dan ook niet verdoen met het proberen je kop uit het zand te trekken.
Ik ben ook anti hoofddoekje. Maar nog meer anti dictatorquote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:39 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Wel toevallig dat ze allemaal burka's en hoofddoeken dragen. Doen ze allemaal zeker vrijwillig omdat ze zo blij zijn "bevrijd" te zijn van hun hoofddoekloze bestaan.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is zeer objectief dat de veiligheidsschriften mbt atoombommen in het westen veel veiliger zijn. Deze veiligheid wil ik daar ook in het middenoosten.
Er zijn nogal wat bomkoffertjes verdwenen uit de sovjetunie.
Dus je steunt islamisten die niet in democratie geloven.. Ok.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben ook anti hoofddoekje. Maar nog meer anti dictator
Hoe voelt het om in het Westen te wonen terwijl je voor assad en poetin bent?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:46 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Dus je steunt islamisten die niet in democratie geloven.. Ok.
Nee want het Iraanse regime waar jij achter staat inzake Syrie legt de vrouwen ook geen hoofddoek op toch? En heeft ook geen religieuze politie geinstalleerd op de straten die vrouwen berispen die er niet aan voldoen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:39 schreef Smack-a-jack het volgende:
Wel toevallig dat ze allemaal burka's en hoofddoeken dragen. Doen ze allemaal zeker vrijwillig omdat ze zo blij zijn "bevrijd" te zijn van hun hoofddoekloze bestaan.
hoe voelt het om in het woordenboek te staan als de definitie van hypocrisie?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hoe voelt het om in het Westen te wonen terwijl je voor assad en poetin bent?
Had ik jou niet duidelijk gemaakt dat ik pas zal reageren als jequote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nee want het Iraanse regime waar jij achter staat inzake Syrie legt de vrouwen ook geen hoofddoek op toch? En heeft ook geen religieuze politie geinstalleerd op de straten die vrouwen berispen die er niet aan voldoen?
Je hebt fundamentele problemen met ook het ayatollah-regime begrijp ik als iemand die individuele vrijheid zeer belangrijk acht? Of ben je ook zo'n hypocriet?
Ah meneer heeft alleen problemen met soennitische groepjes die vrouwen een hoofddoek verplichten op straat. Dan wijst ie "al-Qaida !!!!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:20 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Had ik jou niet duidelijk gemaakt dat ik pas zal reageren als je
1. Geen bullshit verkondigt
2. met onderbouwingen komt.
Je draait de vraag om en stelt hem verkeerd. Ik zeg niet dat je achter het regime staat. Ik zeg dat als jij principieel bent in je opvattingen en boos naar groepen in Syrie wijst dat ze "verwerpelijk zijn aan de macht omdat ze vrouwen in gewaden laten lopen" je ook dat fundamentele probleem en oordeel over de Iraans Islamitische wilayat al-faqih republiek moet hebben. Maar laat me raden.....daar ligt het iets genuanceerder?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:20 schreef Smack-a-jack het volgende:
waar heb ik gezegd achter het Iraanse regime te staan?
nogmaals. Ik heb nooit gezegd dat ik achter het Iraanse regime sta. Verder gaat dit om Syrie en niet om Iran. Ik heb het woord soenniet ook niet in mijn mond genomen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:22 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ah meneer heeft alleen problemen met soennitische groepjes die vrouwen een hoofddoek verplichten op straat. Dan wijst ie "al-Qaida !!!!![]()
", en het bevriende Ayatollah-regime wat vrouwen ook hoofddoeken verplicht, en ook een religieuze politie op straat heeft ronddwalen, en ook vrouwen verbiedt te zingen (
), en ook vrouwen verbied een voetbalwedstrijd te bekijken in het stadion, en ook en ook en ook....daaaaaaar heeft meneer geen problemen mee. Wat opvallend zeg.
"Maar Syrie moet bevrijdt worden van de islamisten!!!!![]()
![]()
"
[..]
Je draait de vraag om en stelt hem verkeerd. Ik zeg niet dat je achter het regime staat. Ik zeg dat als jij principieel bent in je opvattingen en boos naar groepen in Syrie wijst dat ze "verwerpelijk zijn aan de macht omdat ze vrouwen in gewaden laten lopen" je ook dat fundamentele probleem en oordeel over de Iraans Islamitische wilayat al-faqih republiek moet hebben. Maar laat me raden.....daar ligt het iets genuanceerder?
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:18 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Nee want het Iraanse regime waar jij achter staat inzake Syrie legt de vrouwen ook geen hoofddoek op toch?
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:22 schreef Aloulu het volgende:
Ik zeg niet dat je achter het regime staat.
jouw woorden...quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:20 schreef firefly3 het volgende:
Wij moeten nuanceren en niet onze kop in het zand steken. Wij zijn schaapjes van de westerse media. De twee dictators hebben gelijk, het zijn allemaal moslim extremisten:P
twitter:zaidbenjamin twitterde op donderdag 06-08-2015 om 17:43:52From the palace located in #Palmyra, #Saudi #ISIL militants call the tribes in the Arabian peninsula to declare jihad http://t.co/0iYsrbjmTh reageer retweet
twitter:zaidbenjamin twitterde op donderdag 06-08-2015 om 17:40:48From the palace of the father of the current Amir of #Qatar, #Saudi #ISIL vows to target countries taking part in the U.S.- led coalition reageer retweet
twitter:zaidbenjamin twitterde op donderdag 06-08-2015 om 00:34:10Tweets supporting #ISIL come mainly from #Qatar & European countries according to a study by University of Milan http://t.co/F0BLw7JuIv reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op donderdag 06-08-2015 om 17:18:54In a special operation, #SAA #Hezbollah take control of 7 buildings advancing on AhlulBayt ع Mosque in #Zabadani #Syria reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op donderdag 06-08-2015 om 17:12:45AhrarSham militant Samer Saleh Dari'i was killed in clashes with #SAA near Mansourah in Al-Ghab Plain #Hama #Syria http://t.co/BAGuurFmDh reageer retweet
http://counterjihadreport(...)-new-training-video/twitter:moscow_ghost twitterde op donderdag 06-08-2015 om 11:30:19U.S. backed #FSA unit shows off kidnapping skills in videoRebels sold hostages to #IS#Syriahttp://t.co/xrdWMdTX9c http://t.co/xdBoalWsue reageer retweet
quote:U.S.-Funded Free Syrian Army Unit Shows Off Its Kidnapping Skills in New Training Video
Posted on July 24, 2015
PJ Media, by Patrick Poole, July 23, 2015:
A training video released today by Liwa Fursan al-Haqq (Knights of Justice Brigade) of the "vetted moderate" Free Syrian Army (FSA) opens with the group's special forces practicing their abduction and kidnapping skills. And yet FSA units, funded, supported and armed by the U.S., have been repeatedly implicated in the abduction and kidnapping of U.S. citizens in Syria.
Here you can see them putting their U.S.-funded training to practice:
vlcsnap-2015-07-23-18h11m41s955
Also shown are critical military skills, such as standing on the back of a motorcycle while shooting two U.S.-funded AK-47s one-handed:
vlcsnap-2015-07-23-18h27m21s069-1024x576
Of course no jihadist training video would be complete without the requisite traversing of the monkey bars:
vlcsnap-2015-07-23-18h23m52s046-1024x576
Or the "Fiery Ring of Death":
vlcsnap-2015-07-23-18h24m37s471-1024x576
Delta Force and the Navy SEALs have nothing on Liwa Fursan al-Haqq. Yet all three elite units are funded by U.S. taxpayer dollars!
You can watch the whole 10 minute video in all of its glory:
What makes the video of U.S.-funded FSA units being trained in kidnapping and abduction so important to note is that FSA units have repeatedly been implicated in the abduction of American citizens who were later traded to Jabhat al-Nusra, Al-Qaeda's official affiliate in Syria, as well as the Islamic State.
That would include American journalist James Foley, beheaded by the Islamic State last year in its first such grisly video, who reportedly came into ISIS custody when the FSA-aligned Dawud Brigade that kidnapped and held Foley pledged allegiance to ISIS and delivered him to ISIS as a token of their submission.
That, however, is not the only such documented incident of FSA units abducting Americans.
In late October, American journalist Theo Padnos -- who was captured by the U.S.-backed Free Syrian Army (FSA) and then given over to Jabhat al-Nusra -- told the story of his two-year captivity in the New York Times Magazine.
At one point, Padnos says he escaped from his Al-Qaeda captors and found himself back in the hands of the FSA, who then, again, promptly turned him back over to the terror group.
Padnos also relates this exchange with some U.S.-trained FSA fighters that exposes the glaring weaknesses of the CIA's vetting system:
I returned to the FSA troops. One told me that his unit had recently traveled to Jordan to receive training from American forces in fighting groups like the Nusra Front.
"Really?" I said. "The Americans? I hope it was good training."
"Certainly, very," he replied.
The fighters stared at me. I stared at them.
After a few moments, I asked, "About this business of fighting Jebhat al Nusra?"
"Oh, that," one said. "We lied to the Americans about that."
An NBC News crew taken captive in Syria in December 2012, and who later repeatedly claimed they had been held by an Assad regime militia, later admitted - following a New York Times investigation - that they were in fact held by an FSA criminal network.
Also, there is evidence that NBC News executives knew from the time of the crew's capture that they were held by U.S. allies, but allowed the blame to fall on Assad since that didn't conflict with the Obama administration's position at the time.
The chief Washington D.C. cheerleader for the Syrian rebels, Charles Lister of the Brookings Institution, happily announced the Liwa Fursan Al-Qaqq video release earlier today:
Lister tweet
As I noted back in April here at PJ Media, Lister finally admitted what he and most of the other Western supporters of the Syrian rebels have well known for a long time -- that vast majority of Syrian rebel groups have been associated with Jabhat al-Nusra, a fact mostly concealed by the D.C. "smart set":
This latter alliance with Jabhat al-Nusra has been a consistent facet of insurgent dynamics in Syria, but not only in terms of conservative Salafist groups like Ahrar al-Sham. In fact, while rarely acknowledged explicitly in public, the vast majority of the Syrian insurgency has coordinated closely with Al-Qaeda since mid-2012 - and to great effect on the battlefield. But while this pragmatic management of relationships may have secured opposition military victories against the regime, it has also come at an extraordinary cost. The assimilation of Al-Qaeda into the broader insurgency has discouraged the U.S. and its European allies from more definitively backing the 'moderate' opposition. That, by extension, has encouraged the intractability of the conflict we see today and the rise of jihadist factions like Jabhat al-Nusra, IS, and many others.
In fact, it was just a year ago yesterday that Liwa Fursan Al-Haqq announced they were separating from Jabhat al-Nusra. Nusra had been designated a terrorist organization by the U.S. in December 2012.
As a result of that separation, that gave the U.S. the go-ahead to begin supplying them with heavy weaponry, such as TOW anti-tank missiles, which you can see them using in the video below:
So the next time that an American citizen finds himself kidnapped by a FSA unit, possibly ending up starring in the Islamic State's latest beheading video, he can take comfort that his captors have received the best training and received the most advanced weaponry courtesy of his own country's support.
Your U.S. taxpayer dollars hard at work!
op gerecyceld materiaal zijn mensen heel scherp, in zon situatie krijg je meteen meldingen van wanneer het materiaal was, van deze vid heb ik nergens een melding met bewijs gezien dat het zoals jij zegt eerder is gepostquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:14 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
gerecycled uit beelden, maanden misschien zelfs jaren terug. Deze exacte beelden heb ik ver voor "vanochtend" al eens gezien.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 00:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
op gerecyceld materiaal zijn mensen heel scherp, in zon situatie krijg je meteen meldingen van wanneer het materiaal was, van deze vid heb ik nergens een melding met bewijs gezien dat het zoals jij zegt eerder is gepost
twitter:archicivilians twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 10:13:52#Syria: Rebels confirmed their full control of Qarqur and Msheek villages, and Qarqur hills in Ghab Plain (NW-#Hama). http://t.co/Yl3uP7J2lQ reageer retweet
twitter:p_vanostaeyen twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 00:28:01It seems there's no more Division 30 inside Syria https://t.co/wsKvxSWtVPSo far for the brilliant plan by the USA reageer retweet
quote:'IS ontvoert zeker 230 mensen in Syri'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 07 augustus 2015 10:35 Laatste update: 07 augustus 2015 11:08
Terreurbeweging Islamitische Staat (IS) heeft 230 Syrische burgers ontvoerd nadat de extremistische strijders een strategisch gelegen stad in de provincie Homs hadden veroverd.
Dat meldt het Syrische Observatorium voor de Rechten van de Mens vrijdag. Onder de ontvoerden zouden zeker zestig christenen zijn.
De mensen werden meegenomen uit de stad Qaryatain. Sommigen werden uit een kerk gehaald. Qaryatain ligt bij een belangrijke weg die de oude stad Palmyra verbindt met het Qalamoun-gebergte op de grens met Libanon.
IS heeft in het verleden aanhangers van religieuze minderheden en soennitische moslims vermoord, tenzij ze zouden zweren dat ze het zelfverklaarde kalifaat van de beweging steunen. Christenen zijn in de ogen van de extremisten heidenen.
In februari ontvoerden IS-strijders zeker 250 Assyrische christenen, onder wie veel vrouwen en kinderen, tijdens aanvallen op dorpen in het noordoosten van Syri.
Het lot van veel van die mensen is onduidelijk. Volgens christelijke groeperingen houdt IS een aantal vermiste priesters vermoedelijk nog vast.
Door: ANP
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:31 schreef Slayage het volgende:
ontruiming van qaryatain liep kennelijk niet zo best
[..]
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:32 schreef vigen98 het volgende:
Op MSN.nl zeggen ze zelfs dat het 230 christenen waren![]()
http://www.msn.com/nl-nl/(...)tIZh?ocid=spartandhp
twitter:zaidbenjamin twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 03:13:30#ISIL militants captured 100 Assyrian families living in Al-Qaryatayn town in #Homs - Assyrian Observatory for HR http://t.co/V14ItheXm6 reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 12:36:48100 Christian families are held by #IS after seizing Al-Qaratayn from #NDF in east #Homs countryside #Syria http://t.co/jh2fget8AY reageer retweet
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:50 schreef firefly3 het volgende:
Valt me op dat de rebellen de enige groep is die isis aan kan. Keer op keer verliest de SAA en co terrein van isis. Hoe gaat het in palmyra?
Godverdomme.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:32 schreef vigen98 het volgende:
Op MSN.nl zeggen ze zelfs dat het 230 christenen waren![]()
http://www.msn.com/nl-nl/(...)tIZh?ocid=spartandhp
Slechts de grootste luchtmachtbasis was daar in palmyraquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:58 schreef UpsideDown het volgende:
Open gebied midden in de woestijn, beperkt aantal manschappen om dit te bewaken, grote ISIS concentraties in de buurt. ISIS komt meestal onaangekondigd met honderden strijders en is dan lastig af te slaan.
quote:The destiny of 230 civilians of the displaced and people of the city of al- Qaryatayn kidnapped by “Islamic State” is still unknown, including dozens of Christians, 45 women, 19 children and 11 families, while hundreds others are missed. The reliable sources informed SOHR that IS kidnaped them according to name lists, and that some of them were arrested Dar Alyan monastery in the city of al- Qaryatayn, where unknown militiamen kidnapped the pontiff Jack Mrad, who is the head of monastery, was kidnapped from the monastery 10 weeks ago.
The clashes between the regime forces and allied militiamen against IS militants are still taking place between the city of al- Qaryatayn and town of Mahin in the southeast of Homs.
The regime forces opened fire after midnight an places in the Seventh Jazira and places in the neighborhood of al- Wa’er, no information about victims.
Ja en? Een luchtmachtbasis stopt geen aanvallen ofzo.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Slechts de grootste luchtmachtbasis was daar in palmyra
SPOILER: chronologieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 07:54:34where #ISIS targeted the ancient #Syriac Christian city of #Qurayteen and the imperative #SAA-#Tiyas Military Airport in west of #Palmyra. reageer retweet
twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 07:57:55#ISIS terrorist began their assault, attempting to utilize a suicide vehicle bomb, to break-through the #SAA defenses at SE #Tiyas perimeter reageer retweet
twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 08:00:04However, this attempted suicide attack was repelled by vigilant guards of #SAA before it could reach the perimeter of Tiyas Military Airport reageer retweet
twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 08:01:48#ISIS stormed the #SAA checkpoint outside the southeastern perimeter of #Tiyas Military Airbase, where they were met with heavy resistance. reageer retweet
twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 08:03:20Unable to infiltrate past the #Syrian Armed Forces' frontline defenses, the #ISIS terrorists was forced to withdraw to the southeast #Homs. reageer retweet
twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 08:04:16#ISIS fled after sustaining significant casualties during the intense battle for the #Tiyas Military Airport & the #Teefor Pumping Station. reageer retweet
twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 08:07:20to the southwest of #Tiyas Military Airport, #ISIS launched an attack on #Qurayteen, targeting #SAA checkpoints at the southeast outskirts. reageer retweet
twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 08:11:24#ISIS to capture 2checkpoints outside of #Qurayteen, which allowed enter 2 city & entrench themselves along the road leading 2 the district. reageer retweet
twitter:Isham_AlAssad twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 08:17:41Firefights between #ISIS terrorists vs the #SAA are still ongoing inside of #Qurayteen, despite recent claims from zionist media & bastards. reageer retweet
quote:You can call father Barsoum kassab 0312621380.....0988299212, you have to add syrian area code
twitter:sayed_ridha twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 13:15:04Ahrar Sham has announced that Binnish #Idlib is now a military zone #Syria http://t.co/SyxCCLXj93 reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 13:16:42At the bottom: "Prayers for the mujahideen for victory over the Rafidis & Nusayris" in reference to #FuahKafraya reageer retweet
Grappig dat die specifieke tweet van @IbnalKahba niet is gedeeld door onze altijd objectieve vrienden.twitter:EjmAlrai twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 11:31:48Katibat Tawhid wal Jihad #Uzbekistan showing participation n capture Tal Wasit in Sahl al-Ghab #Syriahttps://t.co/xkm4dXuCJS v @IbnNabih1 reageer retweet
twitter:Terror_Monitor twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 12:54:50#SYRIA#alNusra Front Commander Abdul Raheem Al-Maarouf Was Killed In Clashes With #Hezbollah In #Zabadani - Report reageer retweet
quote:Provinces, SANA – One civilian was killed and 18 were injured Friday by terrorist attacks with mortar shells targeted residential areas in Damascus and its countryside.
A source at Damascus Police Command told SANA that terrorists targeted Ibn Asaker area with a mortar shell, leaving one person dead and causing material damage to private and public properties.
Another mortar shell fired by terrorists fell on a house in al-Qazaz neighborhood, wounding 4 persons and causing material damage to four cars, while another shell fell on a house in al-Midan neighborhood, injuring one and causing significant material damage to the house.
In Damascus countryside, one civilian was injured in a mortar attack with three shells targeted al-Qrayat neighborhood in Jaramana city.
Terrorists also fired 13 shells at Harasta suburb later in the evening, with the shells falling in Blocks C1 and B1, inflicting injuries of varying severity on 12 people, in addition to damaging houses, shops, and cars.
In Aleppo city, 8 civilians were injured when terrorists fired rocket shells on a public park.
A police source said that terrorists had targeted the public park in Aleppo city with rocket shells, causing injuries to 8 civilians and material damage to the site.
quote:Military source.. Army units establish control over Ziyadia and Zayzoun towns in the countryside of #Hama province after inflicting heavy losses among terrorists in personnel and weapons
quote:The Syrian Arab Army (SAA) appeared all but finished in the Idlib Governorate after the conglomerate of Al-Qaeda affiliates known as “Jaysh Al-Fateh” (Army of Conquest) captured a number of towns and military installments on Tuesday, leaving the province of Latakia susceptible to an offensive from these same Islamist fighters.
Following this Jaysh Al-Fateh offensive, the Syrian Army’s 87th Brigade of the 11th Tank Division – in coordination with the National Defense Forces (NDF), the newly formed Liwaa Al-Assoud Al-Jabal (Lions of the Mountain Brigade), and the 106th Brigade of the Republican Guard – launched their own assault on Al-Mansoura and Khirbat Al-Naqous, capturing these towns after a fierce firefight with Jaysh Al-Fateh militants.
On Friday morning, the Syrian Armed Forces surprised Harakat Ahrar Al-Sham and the Syrian Al-Qaeda group “Jabhat Al-Nusra” with a large-scale offensive in the northeastern countryside of the Al-Ghaab Plains.
Not long after they began their offensive, the Syrian Armed Forces captured the town of Zayzoun, killing over 20 enemy combatants from Jabhat Al-Nusra and Harakat Ahrar Al-Sham in the process.
The Syrian Armed Forces did not stop there, they would capture the Zayzoun Thermal Station and the town of Al-Ziyadiyah near the city of Frikka in the Idlib Governorate.
With the capture of Al-Ziyadiyah, the Syrian Armed Forces have reentered the Idlib Governorate after a brief 48 hour absence; this also paved the way for them to launch their counter-assault at the city of Frikka.
According to journalist Hosein Murtada, the Syrian Armed Forces – led by the Tiger Forces – have arrived at the southern axis of Frikka and the western axis Qarqour – clashes are still ongoing.
Moustafa Dannoun
Wat lees je dan? Ik kan het niet lezen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:37 schreef Smack-a-jack het volgende:
twitter:sayed_ridha twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 13:15:04Ahrar Sham has announced that Binnish #Idlib is now a military zone #Syria http://t.co/SyxCCLXj93 reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:sayed_ridha twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 13:16:42At the bottom: "Prayers for the mujahideen for victory over the Rafidis & Nusayris" in reference to #FuahKafraya reageer retweet
Yep. Gematigd.
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee want vrouwen mochten niet stemmen van Assadquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:42 schreef firefly3 het volgende:
Democratie in AleppoMannen en vrouwen mogen stemmen. Dit vind de "gematigde dictator" vast niet leuk.
49 min49 minuten geleden
Thomas van Linge @arabthomness
#Syria: democracy in #Aleppo, men & women of the Aleppo Revo. Council elect 50 city officials
Ahh het volk koos al 44 jaar democratisch voor assadquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:43 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee want vrouwen mochten niet stemmen van AssadBen je wel goed in je kop
Tijdens Assad kon je als vrouw tenminste zonder hoofddoek of burka op straat lopen, dat kan je niet zeggen van je geitneukende rebellenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ahh het volk koos al 44 jaar democratisch voor assad
Hey, niet van onderwerp veranderen. We hebben het nu over democratie/stemrechtquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:46 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Tijdens Assad kon je als vrouw tenminste zonder hoofddoek of burka op straat lopen, dat kan je niet zeggen van je geitenneukende rebellen
Ja klopt bij een normale democratie kan je zelf bepalen wat je draagt en nietquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:48 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hey, niet van onderwerp veranderen. We hebben het nu over democratie/stemrecht
Wie zegt dat het verplicht is? Ik zie anders de koerdse vrouwen zonder hoofddoekjes vaak genoeg met de fsa mee vechten tegen isis.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:48 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja klopt bij een normale democratie kan je zelf bepalen wat je draagt en niet
Euhm ja omdat ze leven onder hun waardes, de FSA heeft de Koerden nodig anders waren ze korte metten gemaakt door ISIS, ga jij maar eens moet je moeder/zus/vriendin naar Aleppo en kijk eens hoe jou geitneukende rebellen dan reagerenquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het verplicht is? Ik zie anders de koerdse vrouwen zonder hoofddoekjes vaak genoeg met de fsa mee vechten tegen isis.
Lijkt me niet slim, er zijn altijd rotte appels.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:52 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Euhm ja omdat ze leven onder hun waardes, de FSA heeft de Koerden nodig anders waren ze korte metten gemaakt door ISIS, ga jij maar eens moet je moeder/zus/vriendin naar Aleppo en kijk eens hoe jou geitneukende rebellen dan reageren
Euhm ja iedereen daar is een rotte appel duhquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Lijkt me niet slim, er zijn altijd rotte appels.
Al is 1 op de 100 extremist, dan is het nog te onveilig.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:54 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Euhm ja iedereen daar is een rotte appel duhMaar waarom is het niet slim dan?
Volgens jou was toch de meerderheid gewoon normaal?
Hierdoor bevestig je gewoon mijn uitspraken
Geef me alsjeblieft een voorbeeld waar de FSA echt democratisch is? Wat schijn verkiezingen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Al is 1 op de 100 extremist, dan is het nog te onveilig.
Overal zo'n beetje. De gewapende FSA bemoeit zich niet zo met lokale politiek en vecht voor nieuw gebied.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:08 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Geef me alsjeblieft een voorbeeld waar de FSA echt democratisch is? Wat schijn verkiezingen?
Uhuquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Overal zo'n beetje. De gewapende FSA bemoeit zich niet zo met lokale politiek en vecht voor nieuw gebied.
Ja. En terechtquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:11 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Uhu![]()
![]()
![]()
Heb je de foto's niet gezien van dat de FSA borden opzetten met dat vrouwen burqa's moeten dragen?
Maar serieus, ik denk dat het wel meevalt of dat het isis of al qaeda propaganda is. Fatah zelf is goed bezig.quote:
''meevalt'' kerel ze zijn gewoon terroristen geen ontkennen aanquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Maar serieus, ik denk dat het wel meevalt of dat het isis of al qaeda propaganda is. Fatah zelf is goed bezig.
bron dat het werkelijk christenen waren?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:21 schreef firefly3 het volgende:
NordicWarrior @NorthernLifexxx
Breaking! Sunni militias and christian volunteers repelled a fierce Assad-army-attack on Al-Waer this morning after hours of heavy fighting!
Volgens mij heb je geen idee wie ibn Taymiyyah is waarnaar die "school" vernoemd is of wel soms?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:15 schreef firefly3 het volgende:
26 min26 minuten geleden
أبو سمية الخالدي @Jabhat_Al_Izz
Markaz Duat Al Jihad in Idlib opens up the Ibn Taymiyah learning center
[ afbeelding ]
Looks like Jaysh Al Fatah wants to storm Fuah,Kafraya and Abu Duhur to capture the whole Idlib-province from Assad!Storm in the next 10 days
Je bedoelt die drie vrouwen die achterin moeten zitten en voor het filmpje even alle drie tegelijk naar voren mogen lopen voor propagandadoeleinden? Dezelfde vrouwen die maar twee keer in het filmpje voorkomen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:42 schreef firefly3 het volgende:
Democratie in AleppoMannen en vrouwen mogen stemmen. Dit vind de "gematigde dictator" vast niet leuk.
49 min49 minuten geleden
Thomas van Linge @arabthomness
#Syria: democracy in #Aleppo, men & women of the Aleppo Revo. Council elect 50 city officials
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat lees je dan? Ik kan het niet lezen.
hmmmm waar heb ik dat nu eerder gehoord?quote:"Prayers for the mujahideen for victory over the Rafidis & Nusayris" in reference to #FuahKafraya
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle rechten voorbehouden.
twitter:arabthomness twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 23:12:08#Syria: Suhail Hassan of regime tiger forces suffered an injury to the head during the rebel push on the Ghab plain http://t.co/sgRHRM0EiB reageer retweet
Hij post propaganda zonder bronnen, praat constant gedrag van terroristen goed en is niet in voor een discussie. Voegt niets toe dus en is alleen maar andere users tot last.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 05:06 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Kk op uit t topic als je niks nuttigs kan bijdragen, blijkbaar vind je andermans mening genoeg redenen voor een ban ( en nee ik ben niet zn kloon of vriend)
Ook al steunt ie isis, als t volgens de regels gaat mag t
dit dus. Mij maakt het niet uit, omdat je hem met een simpel argument er al uit lult, maar constant die terreurpropaganda en die denigrerende termen word ik een beetje zat ook.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 09:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij post propaganda zonder bronnen, praat constant gedrag van terroristen goed en is niet in voor een discussie. Voegt niets toe dus en is alleen maar andere users tot last.
Dikke vooruitgang jongen, verplicht koran teksten bestuderen van een schermpje ipv uit een boekje.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:15 schreef firefly3 het volgende:
26 min26 minuten geleden
أبو سمية الخالدي @Jabhat_Al_Izz
Markaz Duat Al Jihad in Idlib opens up the Ibn Taymiyah learning center
[ afbeelding ]
Looks like Jaysh Al Fatah wants to storm Fuah,Kafraya and Abu Duhur to capture the whole Idlib-province from Assad!Storm in the next 10 days
hahahah ik zou die bronnen nooit zo serieus nemen. Er is een reden dat hij ze niet linkt..quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:22 schreef vigen98 het volgende:
[..]
bron dat het werkelijk christenen waren?
twitter:NorthernLifexxx twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 01:50:43Thousands of syrian christians in Qaryatayn are untouched by Islamic State,even they are happy,that Assad´s terror in the town is over! reageer retweet
Inderdaad, waarom linkt hij ze nooit? Mods ik hoop dat jullie stappen ondernemenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:51 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
hahahah ik zou die bronnen nooit zo serieus nemen. Er is een reden dat hij ze niet linkt..twitter:NorthernLifexxx twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 01:50:43Thousands of syrian christians in Qaryatayn are untouched by Islamic State,even they are happy,that Assad´s terror in the town is over! reageer retweet
hierover zijn de meningen verdeeld begrijp je hoop ik? (nee ik steun geen een partij)quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 09:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij post propaganda zonder bronnen, praat constant gedrag van terroristen goed en is niet in voor een discussie. Voegt niets toe dus en is alleen maar andere users tot last.
quote:Syrian president's cousin fatally shoots top air force official in road rage incident
Bashar al-Assad’s cousin, Suleiman, has not been arrested for killing Hassan al-Sheikh on Thursday after the colonel ‘overtook him at a crossroads’ in Latakia.
A cousin of Syria’s president has shot dead a senior air force officer in a road rage incident in the Latakia coastal heartland of their minority Alawite community, according to a monitoring group.
Suleiman al-Assad, a first cousin once removed of Bashar al-Assad, killed Colonel Hassan al-Sheikh “because he overtook him at a crossroads” Thursday evening, said Rami Abdel Rahman, head of the Britain-based Syrian Observatory for Human Rights.
Assad “followed him, swerved the car around, got out and shot him dead”, said Abdel Rahman, whose group has contacts across war-torn Syria.
He said tensions were running high among Alawites in Latakia, with some calling for Suleiman al-Assad, who has not been arrested, to be punished.
The killer’s father, Hilal al-Assad, a first cousin of the president, headed the defence forces in the Mediterranean city before his death in clashes with rebels in nearby Kasab in March 2014.
Thursday’s incident took place as rebel groups allied with al-Qaeda fight to advance on a key military headquarters in a region only 18 miles to the east of Latakia.
Een coup misschien? Lijkt me dat je niet zomaar even een hoge pief van de luchtmacht uit de weg mag ruimen, zelfs niet als je familie bent van Assad.quote:
Een coup lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Een coup misschien? Lijkt me dat je niet zomaar even een hoge pief van de luchtmacht uit de weg mag ruimen, zelfs niet als je familie bent van Assad.
quote:11239652_562995493839054_8516126861927590082_n
President Assad’s Cousin Under Investigation for the Murder of a Syrian Army Officer 0
BY LEITH FADEL ON AUGUST 8, 2015 FEATURED
The cousin of Syria’s President, Dr. Bashar Al-Assad, allegedly killed a Syrian Arab Army officer on Thursday night after a minor automobile accident that damaged the culprit’s Jeep.
According to sources in Latakia, Suleiman Hilal Al-Assad – President Assad’s second cousin – was identified by eyewitnesses as the man who killed Colonel Hassan Al-Sheikh of the Syrian Arab Army’s Engineering Corps.
The incident took place in downtown Latakia City, when Suleiman Al-Assad and Colonel Hassan Al-Sheikh collided in an automobile accident that reportedly prompted the President’s cousin to physically confront the Syrian Army officer.
Following the news of Colonel Hassan Al-Sheikh’s death, civilians in the Syrian port-city of Latakia took to the streets in order to demonstrate for justice to be served.
The Governor of Latakia, Ibrahim Khodor Al-Salem, issued a statement on Saturday morning, in which he condemned this heinous crime and declared that there will be a full investigation into this murder – he also added that no one is above the Syrian justice system, including members of prominent families.
Suleiman Al-Assad is the son of the late, Hilal Al-Assad. His father was killed in 2013 while he was fighting with the National Defense Forces (NDF) at the predominately Armenian town of Kassab. Hilal Al-Assad was the leader and one of the founders of the National Defense Forces.
Colonel Hassan Al-Sheikh was a long-time member of the Syrian Arab Army. He was said to be a good friend to General Maher Al-Assad of the Syrian Arab Army’s 4th Mechanized Division.
No further information was provided.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Een coup misschien? Lijkt me dat je niet zomaar even een hoge pief van de luchtmacht uit de weg mag ruimen, zelfs niet als je familie bent van Assad.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:36 schreef firefly3 het volgende:
Nieuwe anti isis operation room
19 uur19 uur geleden
Ibn Nabih @IbnNabih1
New anti-ISIS Op room for S. Aleppo with;
JayshMujahidin,Zinki,Fastaqim,Faylaq al-Sham,Suqur,1st Reg.,Fursan al-Haq,Firqat13,AsalahWaTanmiya
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.frappant dat die ibn Nabih deze site in zijn twitbio heeft staan:
IslamicAwakening.com
[ Bericht 7% gewijzigd door Smack-a-jack op 08-08-2015 19:01:25 ]Alle rechten voorbehouden.
quote:The unorthodox tactic, which is seeing SAS units dressed in black and flying ISIS flags, has been likened to the methods used by the Long Range Desert Group against Rommel's forces during the Second World War.
More than 120 members belonging to the elite regiment are currently in the war-torn country on operation Shader, tasked with destroying IS equipment and munitions which insurgents constantly move to avoid Coalition air strikes.
twitter:HaiderMoqawama twitterde op zaterdag 08-08-2015 om 18:53:21GREAT NEWS#Syria: #Hezbollah/#SAA fully liberate the area of 'Barda' mosque South West #Zabadani and capture 3 Ahrar alSham terrorists reageer retweet
twitter:AlmanarEnglish twitterde op zaterdag 08-08-2015 om 18:05:02⚪ Hezbollah, Syrian Army Advance in Zabadani, Capture 3 Terrorists #Syria #Middle_East http://t.co/4UAgWzbj1e reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Post eens de bron manquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:36 schreef firefly3 het volgende:
Nieuwe anti isis operation room
19 uur19 uur geleden
Ibn Nabih @IbnNabih1
New anti-ISIS Op room for S. Aleppo with;
JayshMujahidin,Zinki,Fastaqim,Faylaq al-Sham,Suqur,1st Reg.,Fursan al-Haq,Firqat13,AsalahWaTanmiya
Nee hoor,quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 15:02 schreef johnson555 het volgende:
[..]
hierover zijn de meningen verdeeld begrijp je hoop ik? (nee ik steun geen een partij)
firefly is een FSA voorstander en iedereen ertegen is dus Assadist/Shiia/Koerd or whatever. Voert ook de boventoon in dit topic maar daar hoor je niemand over klagen.
zolang hij zich aan de spelregels houdt , is er niks aan de hand en anders gwn reporten en mods doen wel wat
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:01 schreef firefly3 het volgende:
Army of Islam – @Islamarmy_eng1
Jaish Al-Islam strikes Latakia military port with grad rockets in reprisal for the regime assault on Zabadani
YouTube
Niets anders dan een propagandist voor terreur.quote:Jaysh al-Islam (Arabic: جيش الإسلام, meaning Army of Islam), formerly known as Liwa al-Islam or the Brigade of Islam, is a coalition of multiple Islamist and Salafist units involved in the Syrian Civil War.[22] Its primary base of operations are the Damascus neighbourhoods of Douma and Eastern Ghouta.[3] Jaysh al-Islam is the largest rebel faction in the area,[23] as was its predecessor.[24] The group is part of the Islamic Front.[8] The organization has rejected membership of the Free Syrian Army.[25] It has been critical of Hamas, accusing Khaled Mashal of having Iranian links.[26]
Zo goed als elke vechtende partij in Syri kan je als terreurgroep markeren.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:10 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Nee hoor,
zie:
[..]
[..]
Niets anders dan een propagandist voor terreur.
lijkt me heel sterktwitter:ajplus twitterde op zaterdag 08-08-2015 om 02:49:53"I was one of the people who got hit by Sarin."UN has adopted resolution examining Syria chemical weapons attacks:https://t.co/fNig37nSvl reageer retweet
Nee hoor. Ze vallen niet allemaal burgers aan omwille van hun geloofsovertuiging, culturele achtergrond of etniciteit. Deze wel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zo goed als elke vechtende partij in Syri kan je als terreurgroep markeren.
Uhh, jawel. Welke oorlog volg jij?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:31 schreef Smack-a-jack het volgende:
Nee hoor. Ze vallen niet allemaal burgers aan omwille van hun geloofsovertuiging, culturele achtergrond of etniciteit
Dus jij beweert dat letterlijk IEDERE groepering onschuldige burgers afslacht omwille van hun geloofsovertuiging of etniciteit. Zelfs als ze niet zijn aangesloten bij een andere groepering?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Uhh, jawel. Welke oorlog volg jij?
Uhh ja. Elke groep is opgebouwd op basis achtergrond/geloof/etniciteit en de samenwerkingen zijn daar ook op basis van; Jullie zijn x en wij ook of Jullie zijn x en vechten tegen y.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:36 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat letterlijk IEDERE groepering onschuldige burgers afslacht omwille van hun geloofsovertuiging of etniciteit. Zelfs als ze niet zijn aangesloten bij een andere groepering?
Ok.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Uhh ja. Elke groep is opgebouwd op basis achtergrond/geloof/etniciteit en de samenwerkingen zijn daar ook op basis van; Jullie zijn x en wij ook of Jullie zijn x en vechten tegen y.
e: je weet dat deze hele oorlog van dit beleid een gevolg is? ISIS is ontstaan uit een bepaalde onvrede.
Ik ben wel benieuwd of je me gelijke voorbeelden kan geven van andere groepen die dit soort dingen doen.quote:Role in Adra Massacre[edit]
Main article: Adra massacre
On 11 December 2013, Al-Nusra Front and Jaysh al-Islam fighters entered the industrial town of Adra and targeted minority civilians, killing at least 32 Alawites, Christians, Druze and Ismailites. Some were shot at point-blank range, while others were beheaded.[38] By 31 December, the Syrian State media outlet, SANA, reported that thousands of civilians had been “evacuated” from the town.
Filmed execution of ISIL members[edit]
On 30 June 2015, Jaysh al-Islam's website published a 20-minute video that showed its fighters executing 18 alleged ISIL militants by shotgun. The video mimics the imagery that ISIL has used for similar filmed executions; however, it reversed the imagery by having the executioners wearing orange prisoner outfits and the victims being dressed in black robes. The video, which included some English subtitles, stated the killings were in revenge for recent beheadings of captured Jaysh al-Islam fighters by ISIL.[39]
Er zijn wel meerdere ontevreden groepen op aarde. Ben er eigenlijk maar een handvol tegengekomen die mensen onthoofden omdat ze van een andere bevolkingsgroep zijn.. Vind eigenlijk dat mensen moeten stoppen met het legitimeren van ISIS.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
e: je weet dat deze hele oorlog van dit beleid een gevolg is? ISIS is ontstaan uit een bepaalde onvrede.
twitter:KarlreMarks twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 18:06:20Many people suffered from oppression. The vast majority didn't go mental and start beheading their neighbours. Spare us the ISIS apologies. reageer retweet
twitter:KarlreMarks twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 18:10:40Also, don't say: 'lack of democracy creates extremism'. In the past, people used to fight back FOR democracy, not against it. #ISISapologies reageer retweet
twitter:KarlreMarks twitterde op vrijdag 07-08-2015 om 18:12:07Like: 'I'm upset there's no democracy, I'm going to kill minorities in protest at the lack of democracy'. Stop justifying the ideology. reageer retweet
Assad gooit continu bommen op burgers en gebruikt zelfs chemische middelen om bevolking onder druk te houdenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:42 schreef Smack-a-jack het volgende:
Ik ben wel benieuwd of je me gelijke voorbeelden kan geven van andere groepen die dit soort dingen doen.
Heeft niks met legitimeren van ISIS te maken maar met het feit dat mensen blijkbaar zich vast klampen aan ISIS omdat ISIS die mensen wel met rust laat. Maar goed, toen men onder Assad werd onderdrukt hoorde je niemand want men 'hier' had er geen last van.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:42 schreef Smack-a-jack het volgende:
Er zijn wel meerdere ontevreden groepen op aarde. Ben er eigenlijk maar een handvol tegengekomen die mensen onthoofden omdat ze van een andere bevolkingsgroep zijn.. Vind eigenlijk dat mensen moeten stoppen met het legitimeren van ISIS.
Die mensen met rust laat?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Assad gooit continu bommen op burgers en gebruikt zelfs chemische middelen om bevolking onder druk te houden
De Koerden onderdrukken moslims en christenen, gooien dorpjes plat of nemen die voor zichzelf in.
FSA types vechten weer tegen Assad en co, hier en daar Koerden etc.
[..]
Heeft niks met legitimeren van ISIS te maken maar met het feit dat mensen blijkbaar zich vast klampen aan ISIS omdat ISIS die mensen wel met rust laat.
Volg jij het nieuws wel?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De mensen die binnen ISIS gebied leven volgens de regels van ISIS gebeurt er heus niks.
Ja vandaar dat de Koerden continu in de clinch lagen met Baghdad. Zeggen dat er gelijkheid binnen Syri en Irak was, is onzinnig. Als je niet inziet dat men continu binnen hun eigen cirkeltje elkaar steunen heb je een hoop gemist.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:52 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Volg jij het nieuws wel?
Mensen die binnen Irak of Syrie leven en de regels van Irak of Syrie volgen gebeurt ook niks.
Zeggen dat er gelijkheid binnen ISIS was is onzinniger hoor..quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja vandaar dat de Koerden continu in de clinch lagen met Baghdad. Zeggen dat er gelijkheid binnen Syri en Irak was, is onzinnig. Als je niet inziet dat men continu binnen hun eigen cirkeltje elkaar steunen heb je een hoop gemist.
Gelijkheid binnen hun cirkeltje. Beiden landen zijn gewoon verdeeld in hun eigen cirkeltjes, iets wat je in Irak al heel lang zag (nog ver voor ISIS)quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:55 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Zeggen dat er gelijkheid binnen ISIS was is onzinniger hoor..
Ja ik heb geen idee wat al die buitenlandse strijders in Syri en Irak moeten, zullen wel een hoop geld of macht beloofd zijn in Syri en Irak.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:55 schreef Smack-a-jack het volgende:
Hoe verklaar je trouwens alle buitenlandse strijders? Ook gemarginaliseerd door Maliki en Assad zeker?
Leg uit? Dat heb ik dan blijkbaar gemist.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gelijkheid binnen hun cirkeltje. Beiden landen zijn gewoon verdeeld in hun eigen cirkeltjes, iets wat je in Irak al heel lang zag (nog ver voor ISIS)
Irak was ook al heel lang verdeeld in een Koerdisch (Barzani en co), Soennitisch en Sjiitisch deel. Die voerden al langer dan ISIS een strijd met elkaar.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:57 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Leg uit? Dat heb ik dan blijkbaar gemist.
Onzin. De burgeroorlog was al jaren voorbij. Al qaeda en co pleegden alleen nog aanslagen en verspreidden propaganda waar jij blijkbaar met beide benen in bent getrapt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Irak was ook al heel lang verdeeld in een Koerdisch (Barzani en co), Soennitisch en Sjiitisch deel. Die voerden al langer dan ISIS een strijd met elkaar.
Ja succes met het uitzoeken op datum dat sjiieten een soennitische moskee opblazen. Google gaat niet helpen met veel recente berichten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:00 schreef Smack-a-jack het volgende:
Onzin. De burgeroorlog was al jaren voorbij. Al qaeda en co pleegden alleen nog aanslagen en verspreidden propaganda waar jij blijkbaar met beide benen in bent getrapt.
Laat mij eens een nieuwsbericht zien van een sjiiet in Irak die een moskee van een soenniet opblaast?
Ja vind je het gek, die krijgen jaarlijks miljarden van Baghdad binnen. Onafhankelijkheid betekent vaarwel tegen die vele miljarden per jaar.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:00 schreef Smack-a-jack het volgende:
KRG heeft trouwens onafhankelijkheid aangeboden gekregen en geweigerd.
Voor hun ontstaan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:00 schreef Smack-a-jack het volgende:
Trouwens, als je zegt langer dan ISIS. Bedoel je dan langer dan voor hun naamsverandering of voor hun ontstaan?
omdat het nooit is gebeurt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja succes met het uitzoeken op datum dat sjiieten een soennitische moskee opblazen. Google gaat niet helpen met veel recente berichten.
Andersom trouwens wel makkelijk te vinden
https://en.wikipedia.org/wiki/2006_al-Askari_Mosque_bombing
https://en.wikipedia.org/wiki/2007_al-Askari_Mosque_bombing
dus ze hebben geen ruzie?quote:[..]
Ja vind je het gek, die krijgen jaarlijks miljarden van Baghdad binnen. Onafhankelijkheid betekent vaarwel tegen die vele miljarden per jaar.
Voor 2003 waren er in Irak vrij weinig aanslagen.. Kan je me daar iets van laten zien dat sjiieten of soennieten elkaar uitmoorden om het simpele sjiiet of soenniet zijn?quote:[..]
Voor hun ontstaan.
quote:
Jawel. Men wilde meer autonomie maar geen onafhankelijke staat.quote:
Voor 2003 (toen Saddam aan de macht was) was er sprake van flinke onderdrukking. Groepen die opstandig waren werden gewoon massaal vermoord (Zie de aanvallen op de Koerden door Saddam).quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:07 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
omdat het nooit is gebeurt.
[..]
dus ze hebben geen ruzie?
[..]
Voor 2003 waren er in Irak vrij weinig aanslagen.. Kan je me daar iets van laten zien dat sjiieten of soennieten elkaar uitmoorden om het simpele sjiiet of soenniet zijn?
Sektarisme bestond in Irak toen niet.
Dat lijkt me sterk.quote:
Geen idee, Syri is wel in handen van een stel maffiafamilies die feitelijk kunnen doen en laten wat ze willen, net zoals dat was in bijv. Irak. Dat hij een hooggeplaatst persoon doodschiet van de legermacht maakt het dan wel een serieuze zaak. Persoonlijk denk ik dat er niets zal gebeuren, Atef Najib, ook een neef van Assad, is ook nooit gestraft voor wat hij heeft gedaan.quote:Lijkt me dat je niet zomaar even een hoge pief van de luchtmacht uit de weg mag ruimen, zelfs niet als je familie bent van Assad.
Er is een aanslag geweest van Al Qaeda op de Imam al Askari Moskee in Samarra.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk dat er bomaanslagen zijn geweest en dat er daarna heel wat sunni vs sjia geweld is geweest.
Hadden ze maar neit akkoord moeten gaan met de grondwet. Ze worden iig niet uitgemoord door de Iraakse regering.quote:[..]
Jawel. Men wilde meer autonomie maar geen onafhankelijke staat.
hier wilde ik serieus op reageren maar toen zag ik dit..quote:[..]
Voor 2003 (toen Saddam aan de macht was) was er sprake van flinke onderdrukking. Groepen die opstandig waren werden gewoon massaal vermoord (Zie de aanvallen op de Koerden door Saddam).
Welke idioot heeft jou dat wijsgemaakt?quote:De onderdrukking van Saddam was juist de reden dat het zo rustig was in Irak. Hij had een voor Irak degelijk leger en onderdrukte de opstandelingen maar zorgde er wel voor dat men een dak boven hun hoofd en voedsel hadden.
Heb nog ff voor je gezochtquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:19 schreef Smack-a-jack het volgende:
Er is een aanslag geweest van Al Qaeda op de Imam al Askari Moskee in Samarra.
Ik vroeg je om een bericht van een aanslag op een soennietische moskee door sjiieten.
Dat is nooit gebeurd.
Ja daar ga ik niet overquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:19 schreef Smack-a-jack het volgende:
Hadden ze maar neit akkoord moeten gaan met de grondwet. Ze worden iig niet uitgemoord door de Iraakse regering.
De situatie in Irak toen was duizendmaal beter dan nu. Of denk je dat Irakezen het toen slechter hadden?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:19 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Er is een aanslag geweest van Al Qaeda op de Imam al Askari Moskee in Samarra.
Ik vroeg je om een bericht van een aanslag op een soennietische moskee door sjiieten.
Dat is nooit gebeurd.
[..]
Hadden ze maar neit akkoord moeten gaan met de grondwet. Ze worden iig niet uitgemoord door de Iraakse regering.
[..]
hier wilde ik serieus op reageren maar toen zag ik dit..
[..]
Welke idioot heeft jou dat wijsgemaakt?Oil for food program anyone?
MAarja, deze discussie moet maar gevoerd worden in het Irak topic.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:19 schreef Smack-a-jack het volgende:
quote:
twitter:NorthernStork twitterde op zaterdag 08-08-2015 om 13:13:59It's happening! #JaN handover their positions in the clash lines
#ISIL in N #Aleppo near Sawran to Sham Front. http://t.co/fxibA7QRhG reageer retweet
\twitter:joshua_landis twitterde op zaterdag 08-08-2015 om 18:41:23Saudi plan for peace in Syria gets Hezbollah out of Syria for Saudi to stop funding rebels http://t.co/VwNwflSmHC via @timesofisrael reageer retweet
twitter:p_vanostaeyen twitterde op zaterdag 08-08-2015 om 21:50:01Jabhat an-Nusra billboard : welcome in Latakiya http://t.co/8xArHI4d4s reageer retweet
Kwestie van ander logo. Ene logo verkoopt immers beter in het buitenland dan het ander.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:32 schreef firefly3 het volgende:
Conflict News @rConflictNews
Sham Front took the checkpoints over from Jabhat Nusra in north of Aleppo Syria - @ValkryV https://twitter.com/sham_front/status/629972073188839424 …
[ afbeelding ]
Zal best idd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:04 schreef marsan het volgende:
[..]
Kwestie van ander logo. Ene logo verkoopt immers beter in het buitenland dan het ander.
twitter:arabthomness twitterde op zaterdag 08-08-2015 om 22:32:03#Syria: people in #Latakia go out to protest against Suleiman al-#Assad, Bashar's nephew https://t.co/E7vPsO6hx6 http://t.co/8Bkhj1joK7 reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op zaterdag 08-08-2015 om 23:54:28#Syria: according to reports regime soldiers opened fire on the protesters in #Latakia tonight reageer retweet
bullshit las ergens anders dat veiligheidstroepen op zoek zijn naar sulaiman en met scherp mogen schieten als ze m zien!quote:Op zondag 9 augustus 2015 01:25 schreef Slayage het volgende:
vreemd verhaal dittwitter:arabthomness twitterde op zaterdag 08-08-2015 om 22:32:03#Syria: people in #Latakia go out to protest against Suleiman al-#Assad, Bashar's nephew https://t.co/E7vPsO6hx6 http://t.co/8Bkhj1joK7 reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op zaterdag 08-08-2015 om 23:54:28#Syria: according to reports regime soldiers opened fire on the protesters in #Latakia tonight reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op zondag 09-08-2015 om 09:30:51Syrian authorities have issued an arrest warrant for Suleiman Al-Assad - President Assad's cousin:http://t.co/qUOFRfHTx3 reageer retweet
quote:The Syrian authorities have issued an arrest warrant for Suleiman Hilal Al-Assad after he allegedly killed Colonel Hassan Al-Sheikh in Latakia City on Thursday evening.
Suleiman Al-Assad is the first cousin removed of the Syrian President, Dr. Bashar Al-Assad, and a member of the National Defense Forces (NDF) - a civilian-led militia that his father, Hilal Jamil Al-Assad, once commanded before his death in 2013.
According to eyewitness reports, Suleiman confronted Colonel Hassan Al-Sheikh after they engaged in an automobile accident in downtown Latakia Saturday; this prompted Suleiman to open-fire on the Colonel's vehicle, killing him before he fled the scene of the crime.
Upon waking up to the news of Colonel Hassan Al-Sheikh's death, the residents of Latakia City organized a demonstration that sought to bring Suleiman to justice for his crime.
The residents of Latakia were seen waving photos of the dead Colonel Hassan Al-Sheikh and the Syrian President, who they reaffirmed support for, while also asking him to bring his cousin to justice.
On Saturday, members of the Assad family visited the children and widow of Colonel Hassan Al-Sheikh in order to offer their condolences and support in this time of grief for them.
Suleiman Al-Assad has 24 hours to turn himself into authorities or else he will be forcibly apprehended by the Syrian authorities; his cousin, General Maher Al-Assad, added that they will bring him to justice, whether dead or alive.
valt me op dat een hoop terreurliefhebbers....quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 23:35 schreef firefly3 het volgende:
Valt me op dat een hoop assad liefhebbers meteen ook poetin liefhebber zijn. De discussies hebben weinig met het conflict te maken. Meer met het gevoel om anders te zijn en tegen het westen een mening te uiten. "Anders denken dan de rest" geeft een goed gevoelOok ik ben tegen dictators en takfiris. Maarja, mensen vinden het leuk om "meer te weten dan de massa".
twitter:leithfadel twitterde op zondag 09-08-2015 om 08:33:39Abu Ebola Al-Kusa Mehshi of Jaysh Al-Fateh was deprived of necessary oxygen in the Al-Ghaab Plains. Sucks bro: http://t.co/5c4QmMTPat reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op zondag 09-08-2015 om 08:30:59"Abu Eyebrow Dandruff" was penetrated in rear by a multitude of SAA bullets in the Al-Ghaab Plains: http://t.co/YMc6JXQssi reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op zondag 09-08-2015 om 08:28:39This genetically defunct Saudi, Abdel-Rahman Al-Khadeer, was put-down by the University of Damascus Genetics Dept. http://t.co/EUQSuIXcMG reageer retweet
twitter:leithfadel twitterde op zondag 09-08-2015 om 08:30:59"Abu Eyebrow Dandruff" was penetrated in rear by a multitude of SAA bullets in the Al-Ghaab Plains: http://t.co/YMc6JXQssi reageer retweet
Ik wt dat Irakezen het toen slechter hadden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 20:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Heb nog ff voor je gezocht
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE94G0BW20130517
http://www.foxnews.com/wo(...)unni-mosque-in-iraq/
[..]
Ja daar ga ik niet over
Het ging mij vooral om de Sjia - Sunni strijd
[..]
De situatie in Irak toen was duizendmaal beter dan nu. Of denk je dat Irakezen het toen slechter hadden?
Anyways, de situatie in Irak heeft veel raakvlakken met die van Syri.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:00 schreef Smack-a-jack het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Assad gooit continu bommen op burgers en gebruikt zelfs chemische middelen om bevolking onder druk te houden
De Koerden onderdrukken moslims en christenen, gooien dorpjes plat of nemen die voor zichzelf in.
Dan hebben we het cirkeltje wel rond.
[..]
Heeft niks met legitimeren van ISIS te maken maar met het feit dat mensen blijkbaar zich vast klampen aan ISIS omdat ISIS die mensen wel met rust laat. Maar goed, toen men onder Assad werd onderdrukt hoorde je niemand want men 'hier' had er geen last van.
Tsjah, zodra er een mede-alawiet uit eenzelfde dorp bruut wordt afgemaakt door Bashar's neef staan ze wel te demonstreren? Maar als er honderden weerloze demonstranten als ratten worden afgeknald is er geen vuiltje aan de lucht? Gaat het nou om de brute moord of omdat het eentje van hun eigen groep betreft? Want dit gedrag is normaal voor Arabische heersers. Khadafi's zoon verkrachte erop los, Saudische prins slaat zijn homovriendje in Londen dood en wordt het koningshuis boos als ze hem oppakken ivm zogenaamde "diplomatieke onschendbaarheid", en Bashar's neef knalt er een neer omdat zijn auto hem inhaalde ofzo. Niets nieuws dus en een patroon wat je in de hele (zieke) Arabische wereld bij heersers ziet.quote:Op zondag 9 augustus 2015 01:25 schreef Slayage het volgende:
vreemd verhaal dittwitter:arabthomness twitterde op zaterdag 08-08-2015 om 22:32:03#Syria: people in #Latakia go out to protest against Suleiman al-#Assad, Bashar's nephew https://t.co/E7vPsO6hx6 http://t.co/8Bkhj1joK7 reageer retweet
quote:Aug. 8, 2015
Lattakia Province:
The tension is still prevailing in the city of Lattakia and its countryside after the funeral of the colonel Hassan al- Sheikh – the officer in the air force – who was killed 2 days ago by Sulaiman al- Assad – the son of Bashar al- Assad cousin and the son of the leader of NDF Hlal al- Assad who were killed in March 23, 2014 – where Sulaiman al- Assad shot the colonel in front of his children at al- Azhari Roundabout in the center of Lattakia city because the car of the colonel exceeded Sulaiman’s one. It is noted that, the wife of Sulaiman al- Assad’s brother and his brothers have disowned his actions. Meanwhile, Sulaiman al- Assad has tried to acquit himself after being investigated by the regime authorities, amid ongoing calls and angry reactions inside the people of Alawi sect and in the city of Lattakia demanding the execution of Sulaiman al- Assad.
A missile landed on Baghdad street in the city of Lattakia leading to wound some people.
The warplanes carried out 5 raids on this morning on places around Bradon dam, the village of Khan al- Jouz and other areas in the northern countryside of Lattakia
dat is het ook, maar is wel mens eigen uiteraard. selectieve verontwaardigd en allesquote:Op zondag 9 augustus 2015 12:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Tsjah, zodra er een mede-alawiet uit eenzelfde dorp bruut wordt afgemaakt door Bashar's neef staan ze wel te demonstreren? Maar als er honderden weerloze demonstranten als ratten worden afgeknald is er geen vuiltje aan de lucht? Gaat het nou om de brute moord of omdat het eentje van hun eigen groep betreft?
twitter:
run suhail run!twitter:p_vanostaeyen twitterde op zondag 09-08-2015 om 13:40:19Jaysh al-Fath claims full victory in Ghab plains, now advancing on Jurinhttps://t.co/RokCln0TkY reageer retweet
Law of the desert. Een mensen leven telt niet. En dat zien we voordurend op TV. Kan jij alles nog volgen wie tegen wie vecht en vooral WAAROM?quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Tsjah, zodra er een mede-alawiet uit eenzelfde dorp bruut wordt afgemaakt door Bashar's neef staan ze wel te demonstreren? Maar als er honderden weerloze demonstranten als ratten worden afgeknald is er geen vuiltje aan de lucht? Gaat het nou om de brute moord of omdat het eentje van hun eigen groep betreft? Want dit gedrag is normaal voor Arabische heersers. Khadafi's zoon verkrachte erop los, Saudische prins slaat zijn homovriendje in Londen dood en wordt het koningshuis boos als ze hem oppakken ivm zogenaamde "diplomatieke onschendbaarheid", en Bashar's neef knalt er een neer omdat zijn auto hem inhaalde ofzo. Niets nieuws dus en een patroon wat je in de hele (zieke) Arabische wereld bij heersers ziet.
[..]
dat was eerder dit is vandaag. ze blijven terugtrekken. ben benieuwd tot waarquote:
twitter:joshua_landis twitterde op zondag 09-08-2015 om 15:53:34Never seen Alawites so angry at Assad arrogance as over Sulayman al-Assad affair. Demos in Latakia & Facebook on fire http://t.co/9WsUoh1BJU reageer retweet
twitter:TelegraphNews twitterde op zondag 09-08-2015 om 13:34:34Syrian protests over Assad cousin signal growing discontent with regime http://t.co/FiczrHcbEG http://t.co/xmzCYCOtfH reageer retweet
twitter:DailyStarLeb twitterde op zondag 09-08-2015 om 13:40:08Protesters in Syria's Latakia seek punishment for Assad relative: activists http://t.co/JQz7Fmdgj5 reageer retweet
Een mensenleven telt niet in die regio. Niet voor de koppensnellers. Maaarrrrr ook zeker niet voor de regimes. En bashar's regime is geen enkele uitzondering. Ze neuken je zo dood met colaflesjes in je reet om je vervolgens in een slootje te dumpen en nooit meer van je te horen. Of Bashar's neef knalt je neer op straat omdat je gezicht hem niet aanstaat, en dat heb je te accepteren. Toevallig was ie zo dom een mede-Alawiet te pakken in een tijd waarin het regime alle alawieten-steun hard nodig heeft. Had hij een willekeurige armoedige burger twee gaten in het voorhoofd geschoten dan had geen haan ernaar gekraaid vanwege de angst hardhandig te verdwijnen. Zelfde geldt in alle andere Arabische landen. Het is niet voor niets het afvoerputje van de wereld.quote:Op zondag 9 augustus 2015 15:46 schreef DUTCHKO het volgende:
Law of the desert. Een mensen leven telt niet.
Dat lukt ze nooit. Europa kent geen failed state en de staat pakt dit soort mannetjes gewoon makkelijk aan. Gelukkig maar.quote:Moet je je voorstellen als die mafketels in Europa zouden beginnen......
Ik heb nergens gelezen wat de geloofsovertuiging is van die man, jij wel?quote:Op zondag 9 augustus 2015 16:46 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Een mensenleven telt niet in die regio. Niet voor de koppensnellers. Maaarrrrr ook zeker niet voor de regimes. En bashar's regime is geen enkele uitzondering. Ze neuken je zo dood met colaflesjes in je reet om je vervolgens in een slootje te dumpen en nooit meer van je te horen. Of Bashar's neef knalt je neer op straat omdat je gezicht hem niet aanstaat, en dat heb je te accepteren. Toevallig was ie zo dom een mede-Alawiet te pakken in een tijd waarin het regime alle alawieten-steun hard nodig heeft. Had hij een willekeurige armoedige burger twee gaten in het voorhoofd geschoten dan had geen haan ernaar gekraaid vanwege de angst hardhandig te verdwijnen. Zelfde geldt in alle andere Arabische landen. Het is niet voor niets het afvoerputje van de wereld.
[..]
Dat lukt ze nooit. Europa kent geen failed state en de staat pakt dit soort mannetjes gewoon makkelijk aan. Gelukkig maar.
quote:Op zondag 9 augustus 2015 19:40 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Ik heb nergens gelezen wat de geloofsovertuiging is van die man, jij wel?
https://www.syriahr.com/e(...)el-hassan-al-sheikh/quote:A tension and resentment have prevailed in the popular nurturing of the regime especially among Alawites in the city of Lattakia and its countryside due to opening fire by Sulaiman al- Assad – the son of the leader of NDF Hlal al- Assad who were killed in March 23, 2014 – on the colonel engineer in the Air Force Hassan al- Sheikh who comes from Bisnada area inhabited by Alawites, where he shot him yesterday night at al- Azhari Roundabout in the city of Lattakia after the colonel exceeded by his car Sulaiman al- Assad’s car prompting Sulaiman to stop the colonel’s car and shot him in cold blood in front of his children, then he drove his car leaving the scene of the incident, that aroused indignation and angry reactions inside the Alawite sect in the city of Lattakia and its countryside, amid calls by people for executing the infamous Sulaiman al- Assad at al- Azhari Roundabout – the same place where the colonel Hassan al- Sheikh killed by Sulaiman al- Assad.
http://www.middleeasteye.(...)-relative-1471401358quote:Sheikh, a prominent member of the Alawite community, was reportedly shot dead in front of his wife and children after overtaking Suleiman al-Assad in the city of Latakia on Thursday.
Beste smack, zouden alawieten zo enorm demonstreren als het een soenniet uit Aleppo was geweest? Laten we ff realistisch blijven aub. Andersom net zo hoor; soennieten zouden ook niet huilie huilie doen als Assad vooral alawieten had dood gebarrelbommed in deze hele burgeroorlog ipv soennieten. Om even te voorkomen dat je denkt dat ik wat tegen alawieten hebquote:Op zondag 9 augustus 2015 19:40 schreef Smack-a-jack het volgende:
Ik heb nergens gelezen wat de geloofsovertuiging is van die man, jij wel?
Ik hou het liever bij feiten dan vooroordelen.quote:Op zondag 9 augustus 2015 20:21 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Beste smack, zouden alawieten zo enorm demonstreren als het een soenniet uit Aleppo was geweest? Laten we ff realistisch blijven aub. Andersom net zo hoor; soennieten zouden ook niet huilie huilie doen als Assad vooral alawieten had dood gebarrelbommed in deze hele burgeroorlog ipv soennieten. Om even te voorkomen dat je denkt dat ik wat tegen alawieten heb![]()
Jij en ik weten allebei wel waarom dit nu een crisis is voor Assad. Die neef van hem had gewoon een arme sloeber uit Daraa dood moeten knallen ofzo. Dan had dit nooit tot zo'n ophef geleidt en had hij nooit ervoor opgepakt geworden.
Jij leest het stuk niet dat Djibril aanhaalt?quote:Op zondag 9 augustus 2015 20:34 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Ik hou het liever bij feiten dan vooroordelen.
twitter:NorthernLifexxx twitterde op zondag 09-08-2015 om 22:21:39So far four car bombs hit Kweres,IS-fighters are inside the base,reports,that many Assad-soldiers were already killed in the outskirts reageer retweet
niettes/welles.twitter:
ik gok op een broodje aapquote:Op maandag 10 augustus 2015 00:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Islamic State storming Kuwaires Airbase in Aleppo,heavy clashes INSIDE airbase!
https://www.reddit.com/r/(...)kuwaires_airbase_in/twitter:NorthernLifexxx twitterde op zondag 09-08-2015 om 22:21:39So far four car bombs hit Kweres,IS-fighters are inside the base,reports,that many Assad-soldiers were already killed in the outskirts reageer retweet
niettes/welles.twitter:
Zal morgen wel meer duidelijk worden
It's being widely reported on twitter via various sources including pro-government and pro-Da3sh. Have yet to see any pictures or videos though.quote:
mijn arabisch is niet all thatquote:Op maandag 10 augustus 2015 01:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
https://twitter.com/searc(...)B1%D8%B3%20&src=typd
Ik lees het stuk van hem wel en bedank hem daarvoor.quote:Op zondag 9 augustus 2015 21:02 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Jij leest het stuk niet dat Djibril aanhaalt?
Sheikh, a prominent member of the Alawite community, was reportedly shot dead in front of his wife and children after overtaking Suleiman al-Assad in the city of Latakia on Thursday.
1+1 = 2. Sorry. Alawieten gaan niet na 4 jaar burgeroorlog razend demonstreren als er niet een van hun bruut wordt omgelegd door de neef van Bashar en nog een kolonel ook die voor zijn kinderen's ogen wordt doodgeschoten.
Jij hebt nogal een handje ervan om politiek correct te zijn merk ik en zaken die je niet uitkomen beetje te ontkennen. Struisvogel?
Hoe is dit anders dan een vatbom?quote:Op maandag 10 augustus 2015 08:22 schreef firefly3 het volgende:
Grote tunnelbom is groot (fotosoep)?
6 min6 minuten geleden
Sami @Paradoxy13
Ahrar detonates a tunnel bomb in Foa & a VBIED bomb in Deir Zaghab west of Foa. 10s of regime militants rep. killed
[ afbeelding ]
Hier was geen marktkraam in de buurtquote:Op maandag 10 augustus 2015 11:10 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Hoe is dit anders dan een vatbom?
Ze hebben dagenlang een tunnel gegraven totdat ze onder militaire stellingen kwamen. Een tunnel naar druk bewoond gebied zou overigens teveel km graafwerk zijn, als kwaadwillenden het als doel zouden stellen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:10 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Hoe is dit anders dan een vatbom?
Wat beweer jij, dat ze wekenlang een tunnel graven om wat bewoonde woonhuizen te vernietigen?quote:
Nee dat zou net zo achterlijk zijn als beweren dat het Syrische regime alle terroristen links laat liggen om wat door burgers bewoonde woonhuizen te vernietigen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat beweer jij, dat ze wekenlang een tunnel graven om wat bewoonde woonhuizen te vernietigen?
De regime heeft bewust marktkramen gebombardeert om de familieleden enz van rebellen te demoraliseren.quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:52 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Nee dat zou net zo achterlijk zijn als beweren dat het Syrische regime alle terroristen links laat liggen om wat door burgers bewoonde woonhuizen te vernietigen.
En k ben niet achterlijk
Nog onderbouwing daarvoor? Of weer zo'n claim die is gebaseerd op haat?quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De regime heeft bewust marktkramen gebombardeert om de familieleden enz van rebellen te demoraliseren.
Deze tactiek is jaren achter elkaar gebruikt om gebieden zoals Aleppo leeg te krijgen.
@FireFlyquote:Op maandag 10 augustus 2015 12:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De regime heeft bewust marktkramen gebombardeert om de familieleden enz van rebellen te demoraliseren.
Deze tactiek is jaren achter elkaar gebruikt om gebieden zoals Aleppo leeg te krijgen.
http://www.usnews.com/new(...)rom-area-near-turkeyquote:Op maandag 10 augustus 2015 14:47 schreef zarGon het volgende:
Komt er trouwens wel of geen safe zone?
Hoor steeda meer over onderhandelingen voor een politieke oplossing. Fingers crossed.quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:40 schreef johnson555 het volgende:
Hoe staat t eigenlijk in syrie, mag men spreken van een stale mate of zijn er serieuze vooruitgangen voor isis, fsa of assad?
Ik vind het jammer dat de barrelbomb discussie telkens weer opnieuw begint en telkens weer dezelfde soort linkjes gepost moeten worden naar het VN rapport en Amnesty International.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
@FireFly
Aub bronnen vermelden, inclusief LINKJES NAAR JE BRON !!
Dus ook van Tweets en/of foto's!
Je weet best hoe het werkt hier.
Plus dat je ook inhoudelijk kan reageren op vragen van andere users en bronnen kunt geven voor je eigen beweringen zoals hierboven
wel het hele rapport quoten..quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat de barrelbomb discussie telkens weer opnieuw begint en telkens weer dezelfde soort linkjes gepost moeten worden naar het VN rapport en Amnesty International.
VN zegt dat de misdaden van het regime vele malen erger zijn:
the CoI says in its report that their violations and abuses were not of the same gravity, frequency and scale as those committed by Government force and the Shabiha.
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=42687#.VcjCuq_CTyw
Amnesty over de barrelbombs:
CNN)Syrian government forces have caused death and devastating injuries to civilians by dropping barrel bombs on schools, hospitals, mosques and crowded markets in opposition-controlled areas of Aleppo, rights group Amnesty International has alleged in a new report.
http://edition.cnn.com/20(...)nesty-international/
En hier de officiele VN human rights pagina:
The use of barrel bombs and indiscriminate bombardment in Syria: the need to strengthen compliance with international humanitarian law,
http://www.ohchr.org/EN/H(...)ionalCommission.aspx
quote:Civilians in the city of Aleppo, Syria are being subjected to appalling human rights violations committed by the Syrian government and many armed opposition groups. These violations amount to war crimes and in the case of those committed by the Syrian government, are so systematic and widespread that they constitute crimes against humanity. In this report Amnesty International calls upon all parties to the Syrian conflict to end deliberate attacks on civilians and civilian objects; to end the indiscriminate use of explosive weapons; to end arbitrary arrests, torture and other ill-treatment, and enforced disappearances; and to allow unimpeded humanitarian access.
Uiteraard zijn alle partijen schuldig aan oorlogsmisdaden. Het gaat mij vooral om de partijen die het ergst zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:04 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
wel het hele rapport quoten..
[..]
fixedquote:Op maandag 10 augustus 2015 18:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Uiteraard zijn alle partijen schuldig aan oorlogsmisdaden. Het gaat mij vooral alleen om de partijen die het ergst zijn ik het ergst vind.
De VN heeft anders dezelfde mening:quote:
Weer een "Tactische terugtrekking"quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:55 schreef Slayage het volgende:
ontruiming in een week tijd
van
[ afbeelding ]
naar
[ afbeelding ]
Laat die Turken lekker optyfen...quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:09 schreef firefly3 het volgende:
https://mobile.twitter.com/haarunercan/status/630762000147185664
Hrun Ercan – @haarunercan
BREAKING_ Turkish army started to invade Syria from Bab El Selame border crossing towards Azaz. https://twitter.com/hayri_demir_/status/630759606537584643 …
Bron hiervoor?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 19:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dan hebben we het cirkeltje wel rond.
quote:The first step of the occupation plan: Turkey enters Syria
As parts of its plans for the occupation of Syria, the Turkish state has entered Syria from the Bab Al-Selam border gate in Azaz city.
As parts of its plans for the occupation of Syria, the Turkish state has entered Syria from the Bab Al-Selam border gate in Azaz city.
According to a report by Hawar News Agency (ANHA), occupying forces organized by MİT (Turkish intelligence service) and affiliated to the Turkish state have entered the Azaz city today afternoon.
Sources reported that the armed forces organized under the names of “Sultan Murat Brigade” and “Fatih Sultan Mehmet Brigade” are heading towards the villages of Kefferan and Delhan in buses covered with Turkish flags and banners of both brigades, and in vehicles armed with heavy weapons.
On the other hand, sources also said another occupying force called Fatih Sultan Mehmet has left İdlib for Azaz city in buses and vehicles armed with heavy weapons.
Ik had er even bij moeten zetten dat het nog gaat om een onbevestigd gerucht. Was ik even vergeten. Zie vooral pro-Koerdische bronnen dit melden, anderen zeggen dat dit gewoon de Sultan Murat Brigade is, een Turkmeense FSA-groepering.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vreemd, nog niets te vinden hierover op Turkse websites en het internet.
twitter:sergermed twitterde op maandag 10-08-2015 om 21:17:15Jaish Al Thuwwar (Revulotionaries Army) Spokesman: 600 Turkish soldiers entered Syria under the banner of Sultan Murad brigade. reageer retweet
twitter:sergermed twitterde op maandag 10-08-2015 om 21:17:54@sergermed They entered with heavy weaponry and are now stationed in Dhalhah & Kafr Ghan villages. reageer retweet
Als Hurriyet / Zaman er geen melding van maakt kan je er gerust van uit gaan dat het bullshit is, zij laten zo een nieuwsbericht echt niet lopen, niet wanneer ze het tegen Erdogan kunnen gebruiken.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik had er even bij moeten zetten dat het nog gaat om een onbevestigd gerucht. Was ik even vergeten. Zie vooral pro-Koerdische bronnen dit melden, anderen zeggen dat dit gewoon de Sultan Murat Brigade is, een Turkmeense FSA-groepering.twitter:sergermed twitterde op maandag 10-08-2015 om 21:17:15Jaish Al Thuwwar (Revulotionaries Army) Spokesman: 600 Turkish soldiers entered Syria under the banner of Sultan Murad brigade. reageer retweet
twitter:sergermed twitterde op maandag 10-08-2015 om 21:17:54@sergermed They entered with heavy weaponry and are now stationed in Dhalhah & Kafr Ghan villages. reageer retweet
Turkmeense, ze verruilen hun Al-Qaida maten voor hun eigen proxylegertjequote:Op maandag 10 augustus 2015 21:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Is nog niet bevestigd, maar er wordt door verschillende bronnen beweert dat Turkse troepen inmiddels Syri hebben betreden.
[..]
[ afbeelding ]
twitter:ArjDnn twitterde op maandag 10-08-2015 om 18:05:11#PT Their convoy with buses and SUVs were flying Turkish flags. These groups entered after Nusra (Al-Qaeda) handed over control of the area. reageer retweet
tactische omschakelingquote:Op maandag 10 augustus 2015 23:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Turkmeense, ze verruilen hun Al-Qaida maten voor hun eigen proxylegertjetwitter:ArjDnn twitterde op maandag 10-08-2015 om 18:05:11#PT Their convoy with buses and SUVs were flying Turkish flags. These groups entered after Nusra (Al-Qaeda) handed over control of the area. reageer retweet
twitter:deSyracuse twitterde op maandag 10-08-2015 om 22:04:22#Turkey-backed brigades possible zone of deployment http://t.co/VOXt4pXwVO reageer retweet
ik denk dat het deels gecoordineerd wordt met nusra ook als je kijkt naar hun persverklaring, ze zullen wel tegen isis moeten vechten, maar dit keer wel met lucht en artillerie steunquote:Op maandag 10 augustus 2015 23:41 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik denk dat JAN en ISIS ze gaan klappen, net als die VS brigade
Scheelt de YPG weer werkquote:Op maandag 10 augustus 2015 23:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat het deels gecoordineerd wordt met nusra ook als je kijkt naar hun persverklaring, ze zullen wel tegen isis moeten vechten, maar dit keer wel met lucht en artillerie steun
de ypg moet zijn plaats kennen en ruimte maken voor de grote spelersquote:
Ze zijn zelf een grote speler dus hoeven geen plaats te makenquote:Op maandag 10 augustus 2015 23:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
de ypg moet zijn plaats kennen en ruimte maken voor de grote spelers
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:31:54Nusra/AlQaeda in Syria just released statement regarding #Turkey proposed buffer zone in N-#Syria: Check my next tweets for translation:--> reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:33:523/ Nusra: "This includes areas under control of khawarij (=#ISIS). Turkish gov & int coalition decided to lead battle for their interest."> reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:34:484/ Nusra:"This means providing air &artillery cover 4some Syrian opposition groups who will participate in this coalition as ground forces"> reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:35:305/ Nusra: "So we, Jabhat al Nusra, declare we are pulling out from our front lines against the khawarij (=#ISIS) in north-Aleppo province."> reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:35:496/ Nusra:"Reasons for pulling out are as follows: a. We as Nusra dont find it religiously permissible to join this (Turkish/US) coalition."> reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:36:457/ Nusra: "Not permissible to join ranks (of coalition), neither get their help, nor coordinate with them." > reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:37:318/ Nusra: "b. Battle 4buffer zone not strategic decision out of free will by fighting groups (in Syria) but 1st aim is Turkey nat security"> reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:40:08Above I translated highlights from Nusra statement reg. turkey proposed buffer zone in N. Syria. Here full statement http://t.co/UFeD399lqM reageer retweet
lees makkelijkerquote:Op maandag 10 augustus 2015 23:54 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:31:54Nusra/AlQaeda in Syria just released statement regarding #Turkey proposed buffer zone in N-#Syria: Check my next tweets for translation:--> reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:33:523/ Nusra: "This includes areas under control of khawarij (=#ISIS). Turkish gov & int coalition decided to lead battle for their interest."> reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:34:484/ Nusra:"This means providing air &artillery cover 4some Syrian opposition groups who will participate in this coalition as ground forces"> reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:35:305/ Nusra: "So we, Jabhat al Nusra, declare we are pulling out from our front lines against the khawarij (=#ISIS) in north-Aleppo province."> reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:35:496/ Nusra:"Reasons for pulling out are as follows: a. We as Nusra dont find it religiously permissible to join this (Turkish/US) coalition."> reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:36:457/ Nusra: "Not permissible to join ranks (of coalition), neither get their help, nor coordinate with them." > reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:37:318/ Nusra: "b. Battle 4buffer zone not strategic decision out of free will by fighting groups (in Syria) but 1st aim is Turkey nat security"> reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:40:08Above I translated highlights from Nusra statement reg. turkey proposed buffer zone in N. Syria. Here full statement http://t.co/UFeD399lqM reageer retweet
er is altijd baas boven baasquote:Op maandag 10 augustus 2015 23:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze zijn zelf een grote speler dus hoeven geen plaats te maken
Nee man, veel wazig blablabla in die wahabi tekstenquote:Op maandag 10 augustus 2015 23:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
lees makkelijker
https://pietervanostaeyen(...)urkish-intervention/
als je het gewend bent pik de kern makkelijkquote:Op maandag 10 augustus 2015 23:58 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee man, veel wazig blablabla in die wahabi teksten
twitter:DPRKJones twitterde op maandag 10-08-2015 om 22:26:55#SAA in #Kweires #Kweres airbase had no tanks or BMPs, thanks to #IS #ISIS they do now...with slat armor too. http://t.co/MUwIe3XkPt reageer retweet
twitter:IraqiSuryani1 twitterde op maandag 10-08-2015 om 19:00:51#Syria - Syrian Army (#SAA) seized #ISIS vehicles after a failed attack on the outskirts of #Kweires Airbase #Aleppo http://t.co/xdSQQVdOAe reageer retweet
quote:Agence France Presse
BEIRUT: Syrian rebels fired around 1,000 rockets, mortar shells and homemade projectiles at two besieged Shiite towns in Idlib province, activists said Monday.
The Syrian Observatory for Human Rights said there were reports of dead and injured in the heavy fire on Fuaa and Kafraya that started Sunday night, but it had no confirmed toll.
Fuaa and Kafraya are among the last regime-held outposts in the northwestern province of Idlib, most of which has been captured by an alliance that includes Al-Qaeda affiliate Al-Nusra Front.
The alliance, known as the Army of Conquest, began an attack against the villages on July 15, saying it was retaliation for a regime offensive on Zabadani, the last rebel-held bastion along Syria's border with Lebanon.
It said the attack would "give you a taste in the north of what our people are tasting in Zabadani."
Nusra and many of its hardline allies consider Shiite Muslims to be heretical.
Elsewhere, the Observatory and Syrian state media reported deaths in rebel fire on the government-controlled portion of Aleppo city in northern Syria.
The Observatory said four people were killed, among them two children, and 20 others were wounded in the rebel shelling.
State media put the toll at three dead in the city, which has been divided between government control in the west and rebel control in the east since shortly after fighting erupted in Aleppo in mid-2012.
More than 240,000 people have been killed in Syria since the conflict began with anti-government demonstrations in March 2011
Bron?quote:Op maandag 10 augustus 2015 23:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Turkmeense, ze verruilen hun Al-Qaida maten voor hun eigen proxylegertjetwitter:ArjDnn twitterde op maandag 10-08-2015 om 18:05:11#PT Their convoy with buses and SUVs were flying Turkish flags. These groups entered after Nusra (Al-Qaeda) handed over control of the area. reageer retweet
Waar hadden Slayage en ik het nou gisteravond over?quote:
twitter:zaidbenjamin twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:33:30Al-Nusra withdrew from north #Aleppo to allow other groups to work with #Turkey & the US-led coalition - Statement https://t.co/AUyetlqLEi reageer retweet
Het succes van Al-Qaida gelieerde groepen is grotendeels te danken aan de overname van de Hazzm beweging, die de beschikking had over grote hoeveelheden Amerikaanse anti-tank wapens.twitter:zaidbenjamin twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 02:02:16#Syria | With American TOW, al-Nusra-led coalition destroyed over 20 tanks & 35 vehicles in Al-Ghab plain battles http://t.co/xktTFMFTty reageer retweet
Er staat "al qaeda maten". Bron van dat het (op dit moment?) nog zo is?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Waar hadden Slayage en ik het nou gisteravond over?![]()
JAN ging en Tukmeense brigades (Sultan Murat / Sultan Fatih) kwamentwitter:zaidbenjamin twitterde op zondag 09-08-2015 om 23:33:30Al-Nusra withdrew from north #Aleppo to allow other groups to work with #Turkey & the US-led coalition - Statement https://t.co/AUyetlqLEi reageer retweet
Het is bekend dat Turkije en JAN geen vijanden van elkaar zijn in hun strijd tegen de regering, en zelfs indirect steun krijgen in de vorm van wapens en munitie. JAN werkt immers actief samen met andere rebellengroepen in Syri.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er staat "al qaeda maten". Bron van dat het (op dit moment?) nog zo is?
Bron dat turkije nu al qaeda wapens geeft?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:37 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het is bekend dat Turkije en JAN geen vijanden van elkaar zijn in hun strijd tegen de regering, en zelfs indirect steun krijgen in de vorm van wapens en munitie. JAN werkt immers actief samen met andere rebellengroepen in Syri.
Nu geven ze het gebied ten noorden van Aleppo 'vrijwillig' op waar ze afgelopen jaren hard voor gevochten hebben. Op deze manier kan TR in deze gebieden door de VS goedgekeurde rebellengroepen importeren en ze actief steun verlenen. Dit was bij JAN niet mogelijk omdat die vijand van de VS zijn.
Daar na 4 jaar burgeroorlog nog eens om vragenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:21 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Bron dat turkije nu al qaeda wapens geeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |