quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Heel Europa. Zie de tweede wereld oorlog. Of wil je liever de gaskamer in omdat een familielid joods is?
Hoe is dat dezelfde situatie?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:02 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Zie jij het ingrijpen bij Sinjar en Kobane dan ook als een buitenlandse invasie? Zelfde situatie.
Jij wilt zelf niet dat de vs had ingegrepen. Het volk had het moeten doenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:05 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Heel Europa was eerst overgenomen door Duitsland en kreeg zijn oude regering terug. Duitsland daarentegen werd verdeeld in oost en west en heeft nog jaren lang problemen gehad.
Volgens mij moet je wat beter opletten bij de geschiedenislessen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:07 schreef firefly3 het volgende:
Het is tijd dat mensen beseffen dat oorlogen ouderwets zijn. Er komt een wereldleger aan, ook al willen dictator lovers het niet. 28 landen is een zeer goed begin van algemene beschaving. Hierdoor kunnen we uiteindelijk richten op andere zaken.
Begrijpend lezen is ook een vakquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij wilt zelf niet dat de vs had ingegrepen. Het volk had het moeten doen
Wereldvreemde visie die compleet losstaat van de realiteitquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:07 schreef firefly3 het volgende:
Het is tijd dat mensen beseffen dat oorlogen ouderwets zijn. Er komt een wereldleger aan, ook al willen dictator lovers het niet. 28 landen is een zeer goed begin van algemene beschaving. Hierdoor kunnen we uiteindelijk richten op andere zaken.
westers superioriteitscomplex. Zijn helaas steeds meer 'mensen' die zo denken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:10 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wereldvreemde visie die compleet losstaat van de realiteit
Uiteindelijk is het de bedoeling dat de Koerden het Kalifaat omver werpen, net zoals de Libiërs het regime van Khadaffi omver hebben geworpen. Luchtsteun dus.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:05 schreef Smack-a-jack het volgende:
Hoe is dat dezelfde situatie?
In Libie hebben ze de regering omver geworpen.. Dat hebben ze in Sinjar/Kobani niet gedaan, of wel soms?
?? Je bent appels met peren aan het vergelijken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het de bedoeling dat de Koerden het Kalifaat omver werpen, net zoals de Libiërs het regime van Khadaffi omver hebben geworpen. Luchtsteun dus.
Hoe is dit niet te vergelijken dan? Jij vergeleek Libië met Irak, dat vind ik nou een vreemde vergelijking gezien er geen sprake was van een invasieleger.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:12 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
?? Je bent appels met peren aan het vergelijken.
Zie edit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Hoe is dit niet te vergelijken dan? Jij vergeleek Libië met Irak, dat vind ik nou een vreemde vergelijking.
Het is toch echt de bevolking daar die het Kalifaat moet afzetten, net zoals de Libiërs het regime hebben afgezet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:14 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Zie edit.
Ik vind van niet. In beide gevallen is er door westerse landen een regering omver geworpen met geweld
Ik heb niet de indruk dat men nu zo'n goed plan heeft voor Irak en Syrië wanneer het kalifaat is verdwenen. Toch vond ik het ingrijpen tegen daesh noodzakelijk, net zoals ik het ingrijpen tegen Khadaffi noodzakelijk vond.quote:zonder dat ze een plan hadden met wat er verder met het land moest gebeuren.
Dat zeg ik toch ook? Wat is je punt nu precies? Waarom noem je ISIs trouwens "het kalifaat"? Dat is nogal beledigend.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het is toch echt de bevolking daar die het Kalifaat moet afzetten, net zoals de Libiërs het regime hebben afgezet.
Het ingrijpen tegen ISIS was op verzoek van de autoriteiten.quote:[..]
Ik heb niet de indruk dat men nu zo'n goed plan heeft voor Irak en Syrië wanneer het kalifaat is verdwenen. Toch vond ik het ingrijpen tegen daesh noodzakelijk, net zoals ik het ingrijpen tegen Khadaffi noodzakelijk vond.
Is het het ingrijpen tegen Kaddafi dat Libie kapot heeft gemaakt, of de evenementen die zich daarna afspeelden?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:24 schreef Smack-a-jack het volgende:
Het ingrijpen tegen Kaddafi heeft Libie kapot gemaakt. Misschien is het makkelijk praten vanuit hier, maar als je het de gemiddelde libier vraagt zal hij echt wel terug verlangen naar de tijd dat het nog veilig was. Dat hij nog genoeg te eten had.
Nou sorry hoor.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:24 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Wat is je punt nu precies? Waarom noem je ISIs trouwens "het kalifaat"? Dat is nogal beledigend.
Het ingrijpen tegen ISIS was ook nog eens op verzoek van de bevolking. Net zoals het ingrijpen tegen Khadaffi op verzoek van de Libiërs was.quote:Het ingrijpen tegen ISIS was op verzoek van de autoriteiten.
Niet het ingrijpen zozeer, meer met de fouten die daarna zijn gemaakt. De NAVO heeft de golflanden, Soedan, Turkije etc. het machtsvacuüm daar laten vullen. Logisch dat het gezeik heeft opgeleverd.quote:Het ingrijpen tegen Kaddafi heeft Libie kapot gemaakt. Misschien is het makkelijk praten vanuit hier, maar als je het de gemiddelde libier vraagt zal hij echt wel terug verlangen naar de tijd dat het nog veilig was. Dat hij nog genoeg te eten had.
De Irak oorlog en de Libie oorlog zijn beiden strategische fouten van het Westen geweest.
Ik vind het ingrijpen tegen daesh en Khadaffi een goede zaak omdat er sprake was van een directe dreiging tegen de burgerbevolking. Hadden we niet ingegrepen waren en tienduizenden afgeslacht. In Irak was er geen sprake van een zo'n situatie.quote:Waarom vind je dat de Libie oorlog wel goed is en de Irak oorlog niet? Wat is voor jou de doorslaggevende factor?
En hoe zit dat met de tienduizenden die zijn afgeslacht door diezelfde burgerbevolking?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nou sorry hoor.
[..]
Het ingrijpen tegen ISIS was ook nog eens op verzoek van de bevolking. Net zoals het ingrijpen tegen Khadaffi op verzoek van de Libiërs was.
[..]
Niet het ingrijpen zozeer, meer met de fouten die daarna zijn gemaakt. De NAVO heeft de golflanden, Soedan, Turkije etc. het machtsvacuüm daar laten vullen. Logisch dat het gezeik heeft opgeleverd.
[..]
Ik vind het ingrijpen tegen daesh en Khadaffi een goede zaak omdat er sprake was van een directe dreiging tegen de burgerbevolking. Hadden we niet ingegrepen waren en tienduizenden afgeslacht.
..Nee. Laat me een simpele metafoor gebruiken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:27 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Is het het ingrijpen tegen Kaddafi dat Libie kapot heeft gemaakt, of de evenementen die zich daarna afspeelden?
Het Westen heeft de dictator onschadelijk gemaakt en vervolgens zijn de Libiers met elkaar gaan knokken.
Ja, dat klopt helemaal. Het zijn overigens geen tijgers, maar mensen, die in de meeste landen elkaar niet afslachten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:37 schreef Smack-a-jack het volgende:
Stel er zijn twee tijgers die elkaar willen vermoorden. Het enige wat ze daarvan weerhoud is het hek met prikkeldraad. Dan komt er iemand die het hek weghaalt, omdat hij het zo zielig vind voor de tijgers. Wat jij nu zegt is dat degene die het hek weghaalt niet schuldig is aan het feit dat die tijgers elkaar aanvallen.
... Ik merk het.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:39 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ja, dat klopt helemaal. Het zijn overigens geen tijgers, maar mensen, die in de meeste landen elkaar niet afslachten.
Verder is het ook geen hek, maar een dictator. Het weghalen van een hek levert niets op, het weghalen van een dictator kan de weg openen voor een betere samenleving.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat eerste deel is trouwens onzin. Je moet voor geen moment denken dat als de regering hier valt door buitenlandse interventie de Nederlanders elkaar neit zullen uitmoorden als ze de kans krijgen.Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
Er zijn veel mensen omgekomen sindsdien, dat ontken ik niet, maar dat neemt niet weg dat Khadaffi mensen bij bosjes zou hebben afgeslacht. Dus dat maakt het ingrijpen niet fout.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:37 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
En hoe zit dat met de tienduizenden die zijn afgeslacht door diezelfde burgerbevolking?
Die indruk heb ik allesbehalve.quote:Je moet niet vergeten dat de propagnada machine hier ook op volle toeren draaide. Er waren genoeg mensen die nog achter Kaddafi stonden.
Zoals ik al zei. De propagandamachine draaide op volle toeren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen omgekomen sindsdien, dat ontken ik niet, maar dat neemt niet weg dat Khadaffi mensen bij bosjes zou hebben afgeslacht. Dus dat maakt het ingrijpen niet fout.
[..]
Die indruk heb ik allesbehalve.
En?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:44 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. De propagandamachine draaide op volle toeren.
Je informatie klopt maar half.quote:
quote:Perhaps 7000 loyalist soldiers, as well as civilians accused of support for Gaddafi are being held in government prisons. Amnesty International has reported large scale torture and other mistreatment and executions, of those perceived as enemies of the new government.[3][4][5][6]
Er is een dictator weggehaald, maar een andere dictator neergezet. Eentje die wel in de kont van het westen kan verdwijnen.quote:On 22 January Voice of Russia featured a report with Libyans who claimed that much of the southern half of the country as well as Bani Walid had fallen under the control of the "Green" Gaddafi loyalists, and that some foreign Libyan embassies were flying the Gaddafi-era green flag in support.
Jij buigt het onderwerp naar libie en andere zaken. Ik heb het puur over ingrijpen met een goede afloop.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:09 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Ten eerste is dat tegenstrijdig met je eerdere bullshit.
Ten tweede:
[..]
Begrijpend lezen is ook een vakEen vak waar jij , net zoals geschiedenis wat beter had moeten opletten.
Het is een doel. Iets waar conservatievelingen niet eens aan durven denken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 13:10 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wereldvreemde visie die compleet losstaat van de realiteit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |