Hou toch eens op met dat gemiddelmaat.quote:
Alles onder top3 is een waardeloze prestatie, en zoals ik al voor Olympiakos aangaf, in augustus gaan we dit seizoen gewoon weer de nodige punten verliezen omdat het systeem nog niet is ingespeeld, maar we hebben feitelijk gewoon een prima selectie. Tegen eredivisieclubs zal het spelidee er sowieso wel een stuk beter uit komen dan tegen de kwalitatief veel betere clubs als the Saints en Olympiakos.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Was dat niet alleen het bekende Rutten effect?
Al is het gebrek aan creativiteit en scorend vermogen nog niet voldoende aangepakt, maar als Gio kan voortborduren op de organisatie zoals dat van pakweg september tot en met maart onder Rutten stond dan zie ik niet in waarom we niet 3e kunnen worden.
Maar de onervarenheid van Gio kan hierin misschien ook nog een rol gaan spelen waardoor hij of niet alles uit de selectie haalt wat erin zit of tijd nodig heeft om lijn in het spel te krijgen of misschien moeite heeft met tactische omzettingen.
Daardoor zou Feyenoord misschien buiten de top 5 kunnen eindigen, misschien 7de, lager zie ik niet gebeuren, maar dat komt niet doordat onze selectie zo zwak is en onderdoet voor AZ, Heerenveen of Groningen ofzo.
Maar voorlopig ga ik van het positieve uit en verwacht ik dat Gio na wat aanloopproblemen de boel wel aan het voetballen krijgt. Ik verwacht dus top 5, waarbij ik tevreden zou zijn met de 3e plaats en alles beneden de 4de plaats zou ik als teleurstellend ervaren.
Afgaande op het gebrek aan kansen en de fouten achterin wel begrijpelijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:48 schreef ace_eleven het volgende:
Dat negativisme hier is inderdaad wel bedreoevend
Niemand is hier blij met een 7de plaats tochquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:52 schreef Boma het volgende:
[..]
Afgaande op het gebrek aan kansen en de fouten achterin wel begrijpelijk.
Daarnaast word er wéér wat laat gehandeld m.b.t. het halen van versterkingen voor posities waar men allang van wist dat er gaten zouden vallen.
Maar laten we inderdaad eerst de competitie start maar eens afwachten voordat we blij gaan zitten zijn met een 7e plaats
Ik denk ook wel dat we minimaal top-5 kunnen spelen, hangt een beetje af van wat AZ en Vitesse nog doen op de transfermarkt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:48 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Dat negativisme komt misschien omdat Feyenoord de afgelopen 10 serieuze wedstrijden bijna allemaal kansloos heeft verloren en daarin 3x gescoord heeft ofzo, als ik vorig seizoen meetel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:48 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Alles onder top3 is een waardeloze prestatie, en zoals ik al voor Olympiakos aangaf, in augustus gaan we dit seizoen gewoon weer de nodige punten verliezen omdat het systeem nog niet is ingespeeld, maar we hebben feitelijk gewoon een prima selectie. Tegen eredivisieclubs zal het spelidee er sowieso wel een stuk beter uit komen dan tegen de kwalitatief veel betere clubs als the Saints en Olympiakos.
En met prima bedoel ik niet dat ik geen aankopen meer verlang, maar wel dat je hiermee wel al top3 zou moeten kunnen halen, zelfs met een valse start
Weten we de prijs van Botteghin al dan? Verder ben ik het wel met je eens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:55 schreef Grifte het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat we minimaal top-5 kunnen spelen, hangt een beetje af van wat AZ en Vitesse nog doen op de transfermarkt.
[b]Maar ik vind Botteghin een te dure back-up voor Van Beek[/b], verder prima mandekker. Elia is een waardeloze, irritante en veels te dure gozert, moet je niet eens willen. Kramer is een leuke pinch-hitter, niet meer dan dat.
Blijft jammer om te zien dat spelers als Woudenberg, Achahbar en Sleegers niet eens de kans krijgen, maargoed als je spelers als Nelom opstelt kan je natuurlijk makkelijk roepen dat de eigen jeugd niet goed genoeg is.
Ja, en daar komt misschien wel weer een slechte competitiestart bovenop.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat negativisme komt misschien omdat Feyenoord de afgelopen 10 serieuze wedstrijden bijna allemaal kansloos heeft verloren en daarin 3x gescoord heeft ofzo, als ik vorig seizoen meetel.
Dat het spel nog niet om aan te zien is ben ik met je eens, maar dat moet nog groeien. Dat dat een faal is met de competitie binnen een week is ook wel terecht commentaar, maar geef Gio even de tijd om dingen op zijn manier op de rails te krijgen zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:52 schreef Boma het volgende:
[..]
Afgaande op het gebrek aan kansen en de fouten achterin wel begrijpelijk.
Daarnaast word er wéér wat laat gehandeld m.b.t. het halen van versterkingen voor posities waar men allang van wist dat er gaten zouden vallen.
Maar laten we inderdaad eerst de competitie start maar eens afwachten voordat we blij gaan zitten zijn met een 7e plaats
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niemand is hier blij met een 7de plaats tochals je dat denkt uit mijn post te kunnen halen dan lees je niet goed.
Onze selectie is voor Eredivisie begrippen gewoon goed voor een 3e tot 5e plaats. Maar dan moet het hele zooitje natuurlijk wel gaan lopen. Zo hadden we vorig jaar te doen met een mindere selectie die ver boven zichzelf uitsteeg en het beste voetbal sinds jaren op de mat legde voor de winterstop, waarna het hele zooitje hopeloos in elkaar flikkerde tijdens de tweede helft van het seizoen.quote:Maar dat is dan nog geen reden om meteen te denken dat we een fucking middelmatige selectie hebben die onderdoet voor PEC Zwolle of Willem II ofzo.
Rechterrijtje lijkt me wat overdreven, maar het zou me niets verbazen als we geen top 5 halen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, en daar komt misschien wel weer een slechte competitiestart bovenop.
Maar dat is dan nog geen reden om meteen te denken dat we een fucking middelmatige selectie hebben die onderdoet voor PEC Zwolle of Willem II ofzo.
Want die indruk krijg je een beetje, als men over rampseizoenen begint en hoopt op het linkerrijtje (wat ik hier heb gelezen).
Elia, geen idee, in geen jaren zien spelen. Kramer lijkt me wel een hoop doelpunten te kunnen maken als basisspeler, zeker tov Kazim die er anders komt te staan zo lijkt het, maar verder komt ook Kramer tekort voor wat ook ik verwacht van een Feyenoord spits. Maar dan wel liever Kramer basis en Kazim als pinchhitter.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:55 schreef Grifte het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat we minimaal top-5 kunnen spelen, hangt een beetje af van wat AZ en Vitesse nog doen op de transfermarkt.
Maar ik vind Botteghin een te dure back-up voor Van Beek, verder prima mandekker. Elia is een waardeloze, irritante en veels te dure gozert, moet je niet eens willen. Kramer is een leuke pinch-hitter, niet meer dan dat.
Blijft jammer om te zien dat spelers als Woudenberg, Achahbar en Sleegers niet eens de kans krijgen, maargoed als je spelers als Nelom opstelt kan je natuurlijk makkelijk roepen dat de eigen jeugd niet goed genoeg is.
Daar wil ik wel een sixpack speciaalbier op inzetten, mag je plaats 5 ook nog hebben, ik top4, jij alles eronder. Zou ik een onvoorstelbare wanprestatie vindenquote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Rechterrijtje lijkt me wat overdreven, maar het zou me niets verbazen als we geen top 5 halen.
Kwaliteit van de selectie zegt inderdaad zeker niet alles.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:08 schreef Boma het volgende:
[..]
Kwaliteit van je selectie zegt gewoon niet alles. Maar dat lijk je zelf ook wel te beseffen gezien je opmerking over de competitiestart
Volgens wikipedia loopt zijn contract komende zomer af:quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Geen idee hoe betrouwbaar de Duitse krant Bild is (volgens mij niveautje roddelblad), maar die krant meldt dat Elia transfervrijnaar Feyenoord overkomt.
Hoe ze echter erbij komen dat hij transfervrij overkomt is mij een raadsel. Volgens mij heeft hij nog een langlopend contract namelijk.
Transfervrij overnemen zou echt een stunt zijn.quote:On 9 July 2012, Werder Bremen confirmed the signing of Elia from Juventus on a four-year contract for a fee of ¤5.5 million.
Maar die heeft helemaal geen restwaarde!1!2!!quote:Op woensdag 5 augustus 2015 00:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Elia tekent morgen (woensdag) een 4 jarig contract in De Kuip en komt transfervrij over van Werder Bremen waar zijn contract is ontbonden.
Altijd iets te zeuren hebben hé.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2239769/4/50#154918600]woensdag 5 augustus
gekregen.[b]De buitenspeler kan met eventuele bonussen richting de één miljoen euro salaris opstrijken. Feyenoord overweegt bovendien om de ex-international een deel van de transfersom te geven als hij weer uit De Kuip vertrekt.
Wtf, belachelijk dit.
alleen Nelom nog kwijt raken. Van mij part op een dagje uit in De Efteling ofzo.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:08 schreef Intellectueel het volgende:
Met Kramer, Elia en Botteghin ziet het in ieder geval een stuk rooskleuriger uit.
Wat gaat Elia toevoegen dan, naast wat schandelen in de apres skihut?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:08 schreef Intellectueel het volgende:
Met Kramer, Elia en Botteghin ziet het in ieder geval een stuk rooskleuriger uit.
Niet belachelijk indien transfervrij, dan snap ik de aankoop ook wel.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 06:51 schreef PIETR het volgende:
Feyenoord presenteert vandaag nog Eljero Elia als versterking. Met dat nieuws pakte De Telegraaf vandaag groots uit in zijn papieren versie. De aanvaller ondergaat deze ochtend nog zijn medische keuring in Rotterdam en zal daarna de laatste details van zijn contract doornemen.
Het Algemeen Dagblad weet grofweg wat er in het contract staat. Volgens de krant heeft Elia een aantrekkelijke financiële aanbieding gekregen.De buitenspeler kan met eventuele bonussen richting de één miljoen euro salaris opstrijken. Feyenoord overweegt bovendien om de ex-international een deel van de transfersom te geven als hij weer uit De Kuip vertrekt.
Wtf, belachelijk dit.
dus dat. Enige middelmaat in de basis na deze aankopen is Nelom volgens mij. Of Gio moet toch Kazim blijven opstellen. Dan lopen er 2 van middelmatig niveau in het veld. En de bank loopt niet ovwr van kwaliteit....maarja dat doet die nergens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat gemiddelmaat.
Overigens zijn Elia en Botteghin dat zeker niet.
Elia is nog steeds een aanwinst voor de Eredivisie. Als speler is ie aardig onvoorspelbaar en explosief.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:19 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Wat gaat Elia toevoegen dan, naast wat schandelen in de apres skihut?
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:53 schreef jorienvdherik het volgende:
Elia vindt ik prima, vooral voor de eredivisie.
Elia - Kuyt - Bilal Kramer - Kuyt kom maar op
Ja want buitenspelers zijn altijd doelpuntenmachines. Net zoals Boetius dat wasquote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:45 schreef onlogisch het volgende:
Elia
In 6 jaar tijd 128 wedstrijden gespeeld en maar liefst 13 doelpunten gemaakt. 1 per 10 wedstrijden.
Op deze doelpunten machine zat Feyenoord echt te wachten. En zeker voor een salaris van 1miljoen (!) euro.
Waar zijn ze in godsnaam mee bezig joh? De tyfus
En nu Kramer en Botteghin nog zeker
Overigens heeft Elia wel een imposant erelijstje :
• Talent van het jaar 2009
quote:Als Ronald Koeman met Southampton niet de beschikking zou hebben gehad over de van een zware blessure teruggekeerde Engels international Jay Rodriguez, zou hij Elia zo goed als zeker in Engeland hebben gehouden. Omdat Rodriguez weer fit is, kon Elia niet blijven. Omdat de relatie met zijn Duitse werkgever Werder Bremen is vertroebeld, vormt Feyenoord de uitgelezen mogelijkheid voor de vleugelspits om zich in de kijker te gaan spelen voor het Nederlands elftal en het EK van 2016.
Heb jij Kongolo wel eens zien spelen afgelopen seizoen? Denk dat een V/d Hoorn nog beter was geweestquote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:44 schreef Scorpie het volgende:
Botteghin is wel middelmaat johwtf zien mensen toch in hem.
Een beter moyenne dan onze vriend Elia. 19 goals in 3 jaar, ipv 6. Weliswaar in de mickey mouse league. En met het aantrekken van Elia, gooi je feitelijk de deur definitief dicht voor ons pareltje Achabar.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:55 schreef Thunder0x het volgende:
[..]
Ja want buitenspelers zijn altijd doelpuntenmachines. Net zoals Boetius dat was, laten ze Elia nou net als vervanger voor Boetius gehaald hebben. Je praat nu echt poep
![]()
Daarnaast wordt er nergens gezegd dat hij een salaris van 1 miljoen euro krijgt. Ja met eventuele bonussen, dat betekent dat hij moet presteren en bepaalde doelstellingen moet halen. Mochten die gehaald worden profiteert Feyenoord daarvan en is hij zijn salaris dubbeldwars waard.
Dat van Geel een speler van zijn kaliber kan halen is wel te prijzen overigens, en het siert Elia dat hij 3x minder wil gaan verdienen om bij Feyenoord te spelen. Hij kon namelijk ook nog een jaartje cashen en naar de zandbak vertrekken.
Elia welkom
Elia heb ik altijd beter gevonden dan Boetius. Het enige wat die jongen kan is de bal voor zich uit spelen en erachteraan rennen. En zelfs dan legt hij het af omdat hij fysiek poep is. Elia kan een man uitspelen en is net zo snel misschien sneller dan Boetius, daarnaast brengt hij een berg ervaring met zich mee, volgens mij vergeten veel mensen dat deze jongen gewoon een WK finale heeft gespeeld.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een beter moyenne dan onze vriend Elia. 19 goals in 3 jaar, ipv 6. Weliswaar in de mickey mouse league. En met het aantrekken van Elia, gooi je feitelijk de deur definitief dicht voor ons pareltje Achabar.
Feyenoord is gebaat bij scorend vermogen. En daar schaar ik, gezien zijn behaalde rendement in het verleden, Elia niet onder. Daar komt nog eens bij dat je straks een Kramer er bij krijgt die 1 leuk seizoen bij een degradatie kandidaat heeft gespeeld en nu als ultieme spits voor Feyenoord wordt aangedragen.
Het AD heeft het contract (deels) onder ogen gekregen. Natuurlijk zal je nooit alle ins en outs te weten komen van zo'n contract, maar wetende dat ie goed was voor 1.2 miljoen euro per jaar zal ie niet teveel inleveren. Het meegeven van een deel van de transfersom mocht hij later weer vertrekken is natuurlijk weer des Feyenoords. Ze zullen het werkelijk waar nooit leren.
En welke club uit de zandbak had er dan precies interesse?
Het gaat mij hier niet verder om de vergelijking Boetius/Elia. Het gaat mij om scorend vermogen en het vernaggelen van je paradepaardje. Want dat gaat er nu gebeuren. Ik begrijp ook niet waarom Gio niet de kans lijkt te geven aan Achabar. Nu is het wel makkelijk praten en te wijzen naar die ene wedstrijd waarin ie tegen PSV 2 prachtige doelpunten maakte, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar hij liet het wel direct zien in die wedstrijd. Hij stond er meteen. Elia heb ik altijd een mooi weer voetballer gevonden.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:11 schreef Thunder0x het volgende:
[..]
Elia heb ik altijd beter gevonden dan Boetius. Het enige wat die jongen kan is de bal voor zich uit spelen en erachteraan rennen. En zelfs dan legt hij het af omdat hij fysiek poep is. Elia kan een man uitspelen en is net zo snel misschien sneller dan Boetius, daarnaast brengt hij een berg ervaring met zich mee, volgens mij vergeten veel mensen dat deze jongen gewoon een WK finale heeft gespeeld.
Elia is alles behalve een topaankoop gezien het waarschijnlijke salaris vs rendement en het blokkeren van spelers uit de eigen jeugd/spelers met restwaarde.quote:Het zegt ook genoeg dat Koeman hem had behouden als er ruimte was in zijn selectie, voor Eredivisie begrippen is Elia gewoon een topaankoop en gaat alle lof naar van Geel. Volgens mij was er vorig jaar nog sprake dat ajax interesse had maar dat ze zijn salaris niet konden betalen.
Hier moet ik je wel gelijk in geven, het niveau in de eredivisie ligt anders dan tegen bovengenoemde clubs. Echter, wij stonden zo te klootzakken achterin dat ik niet denk dat een Ruud Boymans moeite heeft om er zaterdag een paar in te prikkenquote:Volgens mij hebben we met Kuijt en misschien eventueel Kramer genoeg scorend vermogen daarnaast heb je ook gewoon Achabar en Kazim in je selectie die wat kunnen forceren. We spelen tegen Roda en Cambuur hoor, niet Olympiakos en Southampton.
Aannames.quote:Dat ze een deel van de transfersom meegeven mocht hij eventueel vertrekken vind ik dan wel weer van de zotte.
Elke club uit de zandbak zou zich melden voor Elia, met zijn staan van dienst, hij zou dan immers transfervrij zijn.
Het is GVD ook nooit goed hequote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gaat mij hier niet verder om de vergelijking Boetius/Elia. Het gaat mij om scorend vermogen en het vernaggelen van je paradepaardje. Want dat gaat er nu gebeuren. Ik begrijp ook niet waarom Gio niet de kans lijkt te geven aan Achabar. Nu is het wel makkelijk praten en te wijzen naar die ene wedstrijd waarin ie tegen PSV 2 prachtige doelpunten maakte, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar hij liet het wel direct zien in die wedstrijd. Hij stond er meteen. Elia heb ik altijd een mooi weer voetballer gevonden.
Kongolo heeft ook een WK halve finale gespeeld en staat ook nog wekelijks te schutteren. Dat zegt feitelijk niet zo veel.
[..]
Elia is alles behalve een topaankoop gezien het waarschijnlijke salaris vs rendement en het blokkeren van spelers uit de eigen jeugd/spelers met restwaarde.
[..]
Hier moet ik je wel gelijk in geven, het niveau in de eredivisie ligt anders dan tegen bovengenoemde clubs. Echter, wij stonden zo te klootzakken achterin dat ik niet denk dat een Ruud Boymans moeite heeft om er zaterdag een paar in te prikken
[..]
Aannames.
Kongolo is dan ook heel wat jaartjes jonger dan Elia. En fouten achterin vallen sneller op dan op de positie van Elia. Daarnaast bedoel ik met topaankoop, gezien zijn ervaring en niveau. Hij hoort niet in de Eredivisie. Hij zou nog makkelijk mee kunnen bij een aantal premier league clubs. Als je die dan weet te strikken vind ik dat een topaankoop.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het gaat mij hier niet verder om de vergelijking Boetius/Elia. Het gaat mij om scorend vermogen en het vernaggelen van je paradepaardje. Want dat gaat er nu gebeuren. Ik begrijp ook niet waarom Gio niet de kans lijkt te geven aan Achabar. Nu is het wel makkelijk praten en te wijzen naar die ene wedstrijd waarin ie tegen PSV 2 prachtige doelpunten maakte, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar hij liet het wel direct zien in die wedstrijd. Hij stond er meteen. Elia heb ik altijd een mooi weer voetballer gevonden.
Kongolo heeft ook een WK halve finale gespeeld en staat ook nog wekelijks te schutteren. Dat zegt feitelijk niet zo veel.
[..]
Elia is alles behalve een topaankoop gezien het waarschijnlijke salaris vs rendement en het blokkeren van spelers uit de eigen jeugd/spelers met restwaarde.
[..]
Hier moet ik je wel gelijk in geven, het niveau in de eredivisie ligt anders dan tegen bovengenoemde clubs. Echter, wij stonden zo te klootzakken achterin dat ik niet denk dat een Ruud Boymans moeite heeft om er zaterdag een paar in te prikken
[..]
Aannames.
Als van persie volgend jaar per ongeluk door van geel opgehaald word, krijg je precies dezelfde reactiesquote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:31 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Het is GVD ook nooit goed he
Van der Heijden, Vejinovic (& Botteghin, Kramer?)
Ervaren eredivisiespelers, altijd basis, versterkingen voor vertrokken spelers, in breedte en basis
-> GVD GEEN RESTWAARDE, EREDIVISIEMIDDELMAAT, KOOP DAN TALENT![]()
Gustafson
Talent uit Zweden
-> KEN IK NIET, WAAROM SPEELT IE NIETTAN, GVD KKGEEL
Elia
International met ervaringen in Duitsland,Italie, Engeland, die zich in de kijker wilt spelen
-> WEL EEN BEETJE GEMANKEERD, KK-MOYENE
Kuyt
RasFeyenoorder die ook nog elder meerdere miljoenen per jaar kon verdienen, wilt zijn carriere liever waardig bij Feyenoord afsluiten
$-DIRK IS OUD MAN, HAD GVD JAREN GELEDEN MOTTE KOMME
-----------------------------
Feitelijk is het alleen goed als het een talent is van een jaar of 22 waar heel Europa achteraan zit en een directe versterking zou zijn? Die we natuurlijk sowieso niet kunnen betalen?
Als het dan alsnog ten koste gaat van eigen jeugd is het natuurlijk nog steeds niet goed
Of anders alleen gevestigde Europese orde, Van Persie oid? Of is ie ook te min na een paar matigere jaren.
Achahbar zal gewoon moeten strijden voor een plekkie, de kwaliteit van de selectie (zeker in de breedte) is gewoon een behoorlijk stuk omhoog gegaan. Als hij op trainingen laat zien dat hij zoveel makkelijker scoort dan zijn concurrentie zal Gio hem heus niet op de tribune zetten, ik zou hem graag op de plek van Toornstra getest zien worden. Die aanval is behoorlijk gevaarlijk WMB:
--------El Ahmadi
Vejinovic --- Achahbar
Bilal ----- Kuyt ------- Elia
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |