Soennie stammen:quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Anti Maliki is niet pro ISIS, de meeste soenniti(sche stammen) zijn geen kandidaat in de strijd.
Dat isis uitsluitend sunni bondgenoten heeft zegt niets over de grotere groep dat onder hun bewind is gevallen. Ze stonden erbij en keken er naar is geen argument, Baghdad zelf heeft zelfs vrij laat gereageerd terwijl daar toch wel de grootste Iraakse strijdmachten uitgerust zijn, die overigens verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van het hele land en bevolking.
Politie vecht in andere provincies ook gewoon mee tegen Daesh. In Soenni provincies bestaat de politie uit Soennieten en die steunen meestal Daesh in plaats van de Irakese leger te steunen, want leger is "safawi" "Rafidi" .............quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
behalve dan dat het helemaal niet de verantwoordelijkheid is van de politie
quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:08 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Soennie stammen:
Tegen de Irakese leger kunnen ze wel vecht, waarom vechten ze niet tegen Daesh ? Ze zijn broeders
[..]
Politie vecht in andere provincies ook gewoon mee tegen Daesh. In Soenni provincies bestaat de politie uit Soennieten en die steunen meestal Daesh in plaats van de Irakese leger te steunen, want leger is "safawi" "Rafidi" .............
Nogmaals, ik zou graag je bronnen voor die statements zien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 15:51 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
?
[..]
Meeste Soennie stammen werken al vanaf 2004 samen met ISIS.
[..]
quote:"I ask all people… regarding the Sunni-Shi'ite issue… has cursing and insulting each other's beliefs and symbols done you any good?! Have the Sunnis become Shi'ites?! Have the Shi'ites become Sunnis?! Actually, all what such means has led to is alienation, division and the weakening of Islam and Muslims" - Sayyed Muhammad Hussain Fadlallah (ra)
En hoe zijn wij beter als we oproepen tot het platbombarderen van een hele stad omdat er soennieten in die stad waren die meewerkte. Ongeacht of ze dat nu gedwongen of vrijwillig deden.quote:Ja, niet vechten en niet doodgaan, maar hun Christelijke,Sjiietische en Yezidische buren werden afgeslacht. Maar dat is niet erg want ze zijn geen Soennieten.
sorry, maar heb je uit uberhaupt gelezen wat er in mijn reactie staat?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:08 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Soennie stammen:
Tegen de Irakese leger kunnen ze wel vecht, waarom vechten ze niet tegen Daesh ? Ze zijn broeders
[..]
Politie vecht in andere provincies ook gewoon mee tegen Daesh. In Soenni provincies bestaat de politie uit Soennieten en die steunen meestal Daesh in plaats van de Irakese leger te steunen, want leger is "safawi" "Rafidi" .............
quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:26 schreef Smack-a-jack het volgende:
Nogmaals, ik zou graag je bronnen voor die statements zien.
Bron?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:26 schreef Smack-a-jack het volgende:
Genoeg soennietische stammen die weerstand bieden.
Welke Soennieten ? De Soennieten die honderden Yazidi's hebben afgeslacht ? Of de Soennieten die duizenden Yazidi vrouwen hebben verkracht ? Dit is gewoon de waarheid. Wat jij er van vindt kan me geen reet schelen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:26 schreef Smack-a-jack het volgende:
maar wat is het nut ervan om soennieten tegen sjiieten op te zetten?
Wie word er beter van?
Wie tegen Daesh is is allang gevlucht uit Mosul, Ramadi en Falujah.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:26 schreef Smack-a-jack het volgende:
En hoe zijn wij beter als we oproepen tot het platbombarderen van een hele stad omdat er soennieten in die stad waren die meewerkte. Ongeacht of ze dat nu gedwongen of vrijwillig deden.
Sorry, maar waarom ben je tegen ISIS precies? Omdat ze soennieten zijn? Als je soenniet was had jij ze ook gesteund gezien je reacties...quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
[..]
Bron?
Max. 30٪ van Soennie stammen zijn anti Daesh.
[..]
Welke Soennieten ? De Soennieten die honderden Yazidi's hebben afgeslacht ? Of de Soennieten die duizenden Yazidi vrouwen hebben verkracht ? Dit is gewoon de waarheid. Wat jij er van vindt kan me geen reet schelen.
[..]
Wie tegen Daesh is is allang gevlucht uit Mosul, Ramadi en Falujah.
Nee? Weet je.. Wat een hollandse Iranees vind van mijn volk en mijn land kan mij ook niets schelen. Waarom hou je je niet bezig met Iran in plaats van Irak? Misschien dat daar ruimte is voor je sektarisme.quote:Wat jij er van vindt kan me geen reet schelen.
Bron?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:00 schreef Montana_ir het volgende:
Bron?
Max. 30٪ van Soennie stammen zijn anti Daesh.
Wat een slap gelul, je weet donders goed dat het hebben van sekslaven of massamoorden van minderheden / andersgelovigen in typische Soennitische landen weinig tot niet voorkomt, om vervolgens maar wat specifieke daden van Jihadisten en wat zij doen met Yazidis bijvoorbeeld weg te zetten als 'soennieten die X verkrachten en Y doden' is bullshit.quote:Welke Soennieten ? De Soennieten die honderden Yazidi's hebben afgeslacht ? Of de Soennieten die duizenden Yazidi vrouwen hebben verkracht ? Dit is gewoon de waarheid. Wat jij er van vindt kan me geen reet schelen.
Wie is Iraans?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:05 schreef Smack-a-jack het volgende:
Nee? Weet je.. Wat een hollandse Iranees vind van mijn volk en mijn land kan mij ook niets schelen. Waarom hou je je niet bezig met Iran in plaats van Irak? Misschien dat daar ruimte is voor je sektarisme.
Ik neem aan dat iemand wiens naam eindigt met "_ir" en die constant anti-sunni dingen deelt iranees is. Kan ik fout hebben.quote:
Heb je volgens mij idd fout.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:18 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iemand wiens naam eindigt met "_ir" en die constant anti-sunni dingen deelt iranees is. Kan ik fout hebben.
Ik ben tegen Soennieten die Isis / al-Qaeda steunen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:05 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Sorry, maar waarom ben je tegen ISIS precies? Omdat ze soennieten zijn? Als je soenniet was had jij ze ook gesteund gezien je reacties...
sektarisme ?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:05 schreef Smack-a-jack het volgende:
Misschien dat daar ruimte is voor je sektarisme.
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:05 schreef Smack-a-jack het volgende:
Iraakse soennieten zijn meer mijn broeders dan sommige Iraanse sjiieten..
Isis ratten zijn toch Soennieten? Of zijn ze boeddhisten ?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Wat een slap gelul, je weet donders goed dat het hebben van sekslaven of massamoorden van minderheden / andersgelovigen in typische Soennitische landen weinig tot niet voorkomt, om vervolgens maar wat specifieke daden van Jihadisten en wat zij doen met Yazidis bijvoorbeeld weg te zetten als 'soennieten die X verkrachten en Y doden' is bullshit.
Technisch gezien zijn ze Khawaridj. Dus ook geen soennieten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:46 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Isis ratten zijn toch Soennieten? Of zijn ze boeddhisten ?
Er zijn nogal grote verschillen tussen Ahl-Sunnah en Wahabi/Salafi/Takfiri, maar goed, waarom stoppen bij Soennieten, claimen toch gewoon moslims te zijn, zoals jij dat claimt? Waarom neem je dat niets als overeenkomst, zit je altijd goed. Acht jij de verkrachtende, moordende, Shia milities ook op het pad van de Ahl Bait?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:46 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Isis ratten zijn toch Soennieten? Of zijn ze boeddhisten ?
Waarom zijn ze Khawaridj ?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:48 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Technisch gezien zijn ze Khawaridj. Dus ook geen soennieten.
Welk doel probeer je te bereiken door te herhalen wat iedereen al weet, behalve een sektarische strijd?
...quote:
Volgen ze het pad van Ahl Bait volgens jou vraag ik mij meer af?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:52 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Shia milities zijn Sjiieten. Ik heb nooit gezegd dat ze geen Sjiieten zijn.
En niemand claimt dat ISIS neit soennitisch is. Hoe jij spreekt over soennieten is alsof ze allemaal tikkende tijdbommen zijn. Niet alleen is dat onjuist, het is ook ronduit beledigend tegenover de mensen die wel de Sunnah volgen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:52 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Shia milities zijn Sjiieten. Ik heb nooit gezegd dat ze geen Sjiieten zijn.
إلى الدكتور إبراهيم عواد البدريquote:Op maandag 3 augustus 2015 19:51 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
...
Vind jij dat hun leer Islamitisch is?
Al deze (sunni) geleerden vinden van niet:
http://www.lettertobaghdadi.com/
Wat ze volgen is niet mijn probleem, ze zijn Shia.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgen ze het pad van Ahl Bait volgens jou vraag ik mij meer af?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:01 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Wat ze volgen is niet mijn probleem, ze zijn Shia.
(Bihar'al Anwar, Vol. 78, blz 119)quote:'Onder de tekenen van onwetendheid is discussiren met irrationele mensen'
Ik? Waar?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:54 schreef Smack-a-jack het volgende:
Hoe jij spreekt over soennieten is alsof ze allemaal tikkende tijdbommen zijn.
Ewaquote:Op maandag 3 augustus 2015 19:54 schreef Smack-a-jack het volgende:
In die zin ben jij eigenlijk niet veel anders dan een ISISsympathisant.
Het is weldegelijk wel jouw probleem. Alle imams hebben Amr bil maruf wa nahi an al munkar gehanteerd, dat gaat ook op voor jou. Tenzij je ze nadrukkelijk ziet op het pad van ahl bait en alleen de vergelijkbare misdaden van IS veroordeelt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:01 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Wat ze volgen is niet mijn probleem, ze zijn Shia.
Ik betwijfel of deze jongen weet wat dat betekent. Hij heeft eerder niet al te veel respect getoond voor de religie of de regels van de religie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is weldegelijk wel jouw probleem. Alle imams hebben Amr bil maruf wa nahi an al munkar gehanteerd, dat gaat ook op voor jou. Tenzij je ze nadrukkelijk ziet op het pad van ahl bait en alleen de vergelijkbare misdaden van IS veroordeelt.
Mwuah, hij is gewoon direct en neemt geen blad voor de mond, nog steeds 50309203 malen liever hij dan sommige Sunni's die hier rondlopen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:07 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Ik betwijfel of deze jongen weet wat dat betekent. Hij heeft eerder niet al te veel respect getoond voor de religie of de regels van de religie.
Of uberhaupt enige vorm van kennis over de religie getoond.
Ewa Ayatollah Smack-a-jack al-Najafi.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:07 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Ik betwijfel of deze jongen weet wat dat betekent. Hij heeft eerder niet al te veel respect getoond voor de religie of de regels van de religie.
Of uberhaupt enige vorm van kennis over de religie getoond.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, hij is gewoon direct en neemt geen blad voor de mond, nog steeds 50309203 malen liever hij dan sommige Sunni's die hier rondlopen.
Jouw land? Waar uit Irak kom jij vandaan? Ramadi? Tikrit?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:05 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Sorry, maar waarom ben je tegen ISIS precies? Omdat ze soennieten zijn? Als je soenniet was had jij ze ook gesteund gezien je reacties...
[..]
Nee? Weet je.. Wat een hollandse Iranees vind van mijn volk en mijn land kan mij ook niets schelen. Waarom hou je je niet bezig met Iran in plaats van Irak? Misschien dat daar ruimte is voor je sektarisme.
Iraakse soennieten zijn meer mijn broeders dan sommige Iraanse sjiieten..
Wat maakt het uit?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jouw land? Waar uit Irak kom jij vandaan? Ramadi? Tikrit?
Dat snap ik, maar is toch niet erg om te vragen waar je vandaan komt ?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:09 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Wat maakt het uit?
Al kwam ik uit hartje Fallujah. Het is net zo veel mijn land als ieder ander Irakees.
Eigenlijk ben jij gewoon Ottomaans, net zoals ikquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:09 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Wat maakt het uit?
Al kwam ik uit hartje Fallujah, hartje Basra of hartje Erbil.. Het is net zo veel mijn land als ieder ander Irakees.
Jawel. Want je noemt twee Iraakse steden op die bekend zijn om hun bevolkingsssamenstelling.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:10 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar is toch niet erg om te vragen waar je vandaan komt ?
Godzijdank is niemand meer Ottomaansquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eigenlijk ben jij gewoon Ottomaans, net zoals ik
Mijn doel is om te weten waar je vandaan komtquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:11 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Jawel. Want je noemt twee Iraakse steden op die bekend zijn om hun bevolkingsssamenstelling.
Wat is het doel van jouw vraag?
Ik kom ook uit Irak en dat zou genoeg moeten zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:12 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Mijn doel is om te weten waar je vandaan komtZo moeilijk is dat toch niet? Ik kom ook uit Irak
God wat doe je moeilijk zegquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:13 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Ik kom ook uit Irak en dat zou genoeg moeten zijn.
Met het Ottomaanse rijk zou het Midden Oosten er echt wel een stuk beter hebben uitgezien, dan heb ik het niet over een herinvoering er van, maar een onafgebroken voortzetting.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:12 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Godzijdank is niemand meer Ottomaans
Daar verschillen de meningen over. De Ottomanen stonden niet bepaald bekend om hun goede omgang met meerderheden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met het Ottomaanse rijk zou het Midden Oosten er echt wel een stuk beter hebben uitgezien, dan heb ik het niet over een herinvoering er van, maar een onafgebroken voortzetting.
Meerder of minder?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:26 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen over. De Ottomanen stonden niet bepaald bekend om hun goede omgang met meerderheden.
Aangezien het meerendeel van de bevolking niet anatolisch was, meerderheidquote:
Je ouders komen uit Irak. Jij niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:13 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Ik kom ook uit Irak en dat zou genoeg moeten zijn.
op m'n geboortecertificaat staat iets anders. Maar ja, iemand op internet zegt het dus het zal wel waar zijnquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:28 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Je ouders komen uit Irak. Jij niet.
Het Ottomaanse rijk is juist een van de weinige staten die omgang met niet-moslims/Turken goed had geregeld.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:28 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Aangezien het meerendeel van de bevolking niet anatolisch was, meerderheid
Friesland ?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:30 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
op m'n geboortecertificaat staat iets anders. Maar ja, iemand op internet zegt het dus het zal wel waar zijn
Ja nou.....quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het Ottomaanse rijk is juist een van de weinige staten die omgang met niet-moslims/Turken goed had geregeld.
90% van de Balkan is nog steeds christelijk, ondanks een 500 jarige bezetting, hoeveel % van Australie en Noord/Zuid Amerika kan hetzelfde zeggenquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:34 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja nou.....Dat moet je in de Balkan maar eens vragen.....
Inderdaad nadat we de Turken eruit getrapt hadden is de bevolking weer aangegroeid Ondaks alle moordpartijen, onthoofdingen en kinderroof zegt het meer over de standvastigheid van de Balkan bewoners dan over de "liefdadigheid" van de Ottomanen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
90% van de Balkan is nog steeds christelijk, ondanks een 500 jarige bezetting, hoeveel % van Australie en Noord/Zuid Amerika kan hetzelfde zeggen?
Jij denkt dat er ook maar een rivaal was sterk genoeg in de hoogtij dagen van het Ottomaanse rijk om een complete annexatie en bekering tegen te gaan van de Balkan?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:40 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Inderdaad nadat we de Turken eruit getrapt hadden is de bevolking weer aangegroeid Ondaks alle moordpartijen, onthoofdingen en kinderroof zegt het meer over de standvastigheid van de Balkan bewoners dan over de "liefdadigheid" van de Ottomanen.
Het is pas weer je land als jij er permanent zit. Nu ben je een Nederlander gewoon die ver weg ervandaan woont. Focus je gewoon op het land waar je leeft; oftewel NL. In Irak ga je toch nooit wonen. En lieg jezelf ook niet voor dat dat wel zo is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:09 schreef Smack-a-jack het volgende:
Wat maakt het uit?
Al kwam ik uit hartje Fallujah, hartje Basra of hartje Erbil.. Het is net zo veel mijn land als ieder ander Irakees.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij denkt dat er ook maar een rivaal was sterk genoeg in de hoogtij dagen van het Ottomaanse rijk om een complete annexatie en bekering tegen te gaan van de Balkan?
Mensen die het over moordpartijen, onthoofdingen en kinderroof hebben mbt tot de Ottomanen hebben serieus geen idee waar ze het over hebben.
Ik dacht dat je weinig wist waar je het over had, maar nu ben ik ook nog niet alleen Turks, maar ook nog eens nationalistisch.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]![]()
![]()
Sorry hoor maar dit is zoo lachwekkend. Dat hebben ze jouw zeker wijsgemaakt op de Turkse nationalistische scholen..... ga maar eens naar het Batak museum...daar zullen ze het wel nooit over hebben gehad op je school..... https://en.wikipedia.org/wiki/Batak_massacre
Ja en? Wat wil je hier mee zeggen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik dacht dat je weinig wist waar je het over had, maar nu ben ik ook nog niet alleen Turks, maar ook nog eens nationalistisch.
Waarom daar beginnen?
Als we geschiedenisles gaan geven begin maar gewoon lekker bij het begin van het conflict
https://en.wikipedia.org/wiki/April_Uprising
Zie edit en kom aub met valide punten, er is geen enkel rijk destijds wat een opstand met knuffels en toetjes heeft onderdrukt, of je nu moslim was of niet. Opstanden werden bloederig neergeslagen door het Ottomaanse rijk, maar het maakte geen reet uit of je dan christelijk of moslim was, beiden hadden geen genade in zich.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja en? Wat wil je hier mee zeggen?
Ik hoef jou niet te vertellen waar het Janitsarenkorps uit bestond en dat de term kinderroof meer dan toepasselijk is. Je bent gewoon te stellig geweest in hetgeen je beweerde.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen die het over moordpartijen, onthoofdingen en kinderroof hebben mbt tot de Ottomanen hebben serieus geen idee waar ze het over hebben.
Het valide punt is dat de Ottomanen dezelfde bloeddorstige overheersers waren als iedereen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zie edit en kom aub met valide punten, er is geen enkel rijk destijds wat een opstand met knuffels en toetjes heeft onderdrukt, of je nu moslim was of niet. Opstanden werden bloederig neergeslagen door het Ottomaanse rijk, maar het maakte geen reet uit of je dan christelijk of moslim was, beiden hadden geen genade in zich.
100+quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:02 schreef primakov het volgende:
Kom kom Trigger, jij beweerde dit:
[..]
Ik hoef jou niet te vertellen waar het Janitsarenkorps uit bestond en dat de term kinderroof meer dan toepasselijk is. Je bent gewoon te stellig geweest in hetgeen je beweerde.
Als we het gaan hebben over devshirme dan denk ik dat we vrij snel klaar zijn, met name in de beginperiodes van het systeem werd er verachtelijk gesproken over het rekruteren van kinderen in de bronnen van de Christenen, wat al binnen een paar eeuwen veranderde in een omarming van het systeem en christelijke families zelf hun eigen kinderen aanmeldden voor een beter toekomst.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:02 schreef primakov het volgende:
Kom kom Trigger, jij beweerde dit:
[..]
Ik hoef jou niet te vertellen waar het Janitsarenkorps uit bestond en dat de term kinderroof meer dan toepasselijk is. Je bent gewoon te stellig geweest in hetgeen je beweerde.
Wat doet dit af aan de kwalificering kinderroof? Nu ineens minder erg omdat christenen het ook als een voordelig systeem zagen? Daarbij geeft Dutchko een prima voorbeeld van een een moordpartij en onthoofding ten tijde van het Ottomaanse rijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als we het gaan hebben over devshirme dan denk ik dat we vrij snel klaar zijn, met name in de beginperiodes van het systeem werd er verachtelijk gesproken over het rekruteren van kinderen in de bronnen van de Christenen, wat al binnen een paar eeuwen veranderde in een omarming van het systeem en christelijke families zelf hun eigen kinderen aanmeldden voor een beter toekomst.
Godverdomme ik kom zelf van de Balkan gast, ik denk dat ik de Balkangeschiedenis, met name met het Ottomaanse rijk toch iets beter dan jij weet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het valide punt is dat de Ottomanen dezelfde bloeddorstige overheersers waren als iedereen.
Het probleem is dat als je met Turken hier over praat er direkt de bullshit word geopperd alsof het onder Ottomaans bewind beter was. En dat spreek ik tegen. Men heeft enorme moordpartijen gepleegd en kinderroof ondernomen in de bezette gebieden.
En als je dat gaat tegen spreken dan weet je geen ruk van de Balkan geschiedenis af.
Oh waar kom je dan vandaan als ik vragen mag?quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Godverdomme ik kom zelf van de Balkan gast, ik denk dat ik de Balkangeschiedenis, met name met het Ottomaanse rijk toch iets beter dan jij weet.![]()
Waar jij spreekt over kinderroof, werd al vrij snel een systeem wat door christenen in de Balkan werd omarmd als een mogelijkheid om de kinderen een beter toekomst te bieden, moslim families in de Balkan boden hun eigen kinderen aan bij de Christenen om ze als christen te laten zien en kochten ze zelfs om.
Als je de mensenrechten in Nederland gaat beoordelen op grond van dat een persoon sterft door een arrestatie, dat als norm te zijn en compleet voorbij gaat aan de gelijkheid van de Nederlandse burger bijvoorbeeld, neuh, dan heb je het Nederlandse systeem niet echt begrepen. Werden opstanden bloederig neergeslagen? Ja. Hadden Orthodoxe Christenen en Joden meer veiligheid en vrijheid in het Ottomaanse Islamitische rijk dan in andere Katholieke / Moslim staten? Ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:08 schreef primakov het volgende:
[..]
Wat doet dit af aan de kwalificering kinderroof? Nu ineens minder erg omdat christenen het ook als een voordelig systeem zagen? Daarbij geeft Dutchko een prima voorbeeld van een een moordpartij en onthoofding ten tijde van het Ottomaanse rijk.
Laten we het er op houden dat je dat niet mag.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh waar kom je dan vandaan als ik vragen mag?
Laten we het er dan maar op houden dat je niet weet waar je over praat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat je dat niet mag.
Je weerleggingen waren dan ook onherroepelijk inhoudelijk en overtuigend.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Laten we het er dan maar op houden dat je niet weet waar je over praat.
Ja vandaar dat de bevolkingen in opstand kwamen. Het was heeeeeeeerlijk toeven onder de Otomanen.....quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je de mensenrechten in Nederland gaat beoordelen op grond van dat een persoon sterft door een arrestatie, dat als norm te zijn en compleet voorbij gaat aan de gelijkheid van de Nederlandse burger bijvoorbeeld, neuh, dan heb je het Nederlandse systeem niet echt begrepen. Werden opstanden bloederig neergeslagen? Ja. Hadden Orthodoxe Christenen en Joden meer veiligheid en vrijheid in het Ottomaanse Islamitische rijk dan in andere Katholieke / Moslim staten? Ja.
Dat zijn ze ook. Ik raad je eens aan om naar Batak te gaan en daar de oude overleveringen en de geschriften eens goed doorlees over de Ottomaanse overheersing. Dan zijn er nog zat dorpjes waar de muren hoog opgemetseld werden om te voorkomen dat rovende Ottomanen de kinderen ontdekten en meenamen voor hun leger.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je weerleggingen waren dan ook onherroepelijk inhoudelijk en overtuigend.
Ik ben blij dat je in ieder geval bekend met je op de hoogte bent dat de opstanden een relatief modern verschijnsel waren en wereldwijd gebeurde met de opkomst van nationalisme, waarbij niet de minderheden het Ottomaanse rijk hebben vernietigd, maar de nationalistische Turken zelf, daar waar de Christelijke machten het Ottomaanse rijk onderdruk zetten voor de rechten van de christenen, waren ze moslims aan het afslachten en onthoofden in India en Algerije.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:17 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja vandaar dat de bevolkingen in opstand kwamen. Het was heeeeeeeerlijk toeven onder de Otomanen.....
Tja Ottomanen hadden ook niets te zoeken in die landen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je in ieder geval bekend met je op de hoogte bent dat de opstanden een relatief modern verschijnsel waren en wereldwijd gebeurde met de opkomst van nationalisme, waarbij niet de minderheden het Ottomaanse rijk hebben vernietigd, maar de nationalistische Turken zelf, daar waar de Christelijke machten het Ottomaanse rijk onderdruk zetten voor de rechten van de christenen, waren ze moslims aan het afslachten en onthoofden in India en Algerije.
Kindderroof in de 19e eeuw?quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook. Ik raad je eens aan om naar Batak te gaan en daar de oude overleveringen en de geschriften eens goed doorlees over de Ottomaanse overheersing. Dan zijn er nog zat dorpjes waar de muren hoog opgemetseld werden om te voorkomen dat rovende Ottomanen de kinderen ontdekten en meenamen voor hun leger.
Albani zekerquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat je dat niet mag.
Het Ottomaanse rijk is een Balkanrijk in beginsel, geen Anatolische.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja Ottomanen hadden ook niets te zoeken in die landen.
Kosovoquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ieder geval een Islamitisch deel. Misschien Bosnie of Kosovo. Ach ja.....
Je punt?quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je de mensenrechten in Nederland gaat beoordelen op grond van dat een persoon sterft door een arrestatie, dat als norm te zijn en compleet voorbij gaat aan de gelijkheid van de Nederlandse burger bijvoorbeeld, neuh, dan heb je het Nederlandse systeem niet echt begrepen.
Kwamen onthoofdingen, moordpartijen en kinderroof voor in het Ottomaanse rijk? Ja.quote:Werden opstanden bloederig neergeslagen? Ja. Hadden Orthodoxe Christenen en Joden meer veiligheid en vrijheid in het Ottomaanse Islamitische rijk dan in andere Katholieke / Moslim staten? Ja.
????? OK laat ook maar. Waar jij geschiedenisles hebt gehad is een raadsel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het Ottomaanse rijk is een Balkanrijk in beginsel, geen Anatolische.
Spreek voor jezelf. Ik ben hier alleen maar tijdelijk voor mijn werk/studie. Je kent me niet, dus tyftstraal aub een eind op met je analyses.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:49 schreef Aloulu het volgende:
Het is pas weer je land als jij er permanent zit. Nu ben je een Nederlander gewoon die ver weg ervandaan woont. Focus je gewoon op het land waar je leeft; oftewel NL. In Irak ga je toch nooit wonen. En lieg jezelf ook niet voor dat dat wel zo is.
Daar verschillen de meningen overquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het Ottomaanse rijk is juist een van de weinige staten die omgang met niet-moslims/Turken goed had geregeld.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:03 schreef Aloulu het volgende:
Jammer van het Ottomaanse rijk, Irak had het ook heel goed onder hen. Je ziet het gevolg nu; land is een grote puinhoop en Iraakse identiteit bestaat gewoon niet. Zo extreem sektarisch is het geworden. Helemaal nadat Saddam weg is en Teheran de skepter in Bagdad zwaait. Het stikt van de sjitische milities in Bagdad en dan nog de crazy ass ISIS takfiri's erbij. Kat en muisspel en de normale burger gaat er alleen maar op achteruit. En zowel ISIS als Iran zijn blij omdat ze beiden meer invloed krijgen in soennitische en sjitische kamp vanwege toenemende extremen.
RIP irak
quote:Focus je gewoon op het land waar je leeft; oftewel NL. In Irak ga je toch nooit wonen. En lieg jezelf ook niet voor dat dat wel zo is.
Het is neit erg om te zeggen. Het antwoord Irak zou echter genoeg moeten zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:15 schreef vigen98 het volgende:
[..]
God wat doe je moeilijk zegLaat ik het zo zeggen, welke provincie? Zo erg is dat toch niet om te zeggen mijne is Nineveh
ik gok erop dat je tot een kleine minderheid behoort. je bent best objectief namelijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:27 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Het is neit erg om te zeggen. Het antwoord Irak zou echter genoeg moeten zijn.
Mensen die vragen welke provincie doen dat meestal alleen maar om erachter te komen van welke bevolkingsgroep een bepaald persoon is. Daar werk ik niet aan mee.
Waarom? Omdat er beoordeeld moet worden op de inhoud van iemands woorden. Niet de achtergrond van degene die de woorden spreekt.
Als ik zeg Karbala: krijg je mensen die zeggen: "jaaa anti-sunni propaganda"
als ik zeg Fallujah, krijg je mensen die zeggen: "jaaaa Daesh-fan"
als ik zeg Erbil, krijg je mensen die zeggen: "jaaaaa, koerd"
Ik ben Irakees. Een Irakees die zijn volk en vaderland lief heeft. Een Irakees die volgens sommige randdebielen hier niet bestaat, omdat hij niet sektarisch is, gelooft in de democratie en weet waar hij over praat.
Ik vraag me af hoeveel van jullie een idee hebben over حزب الدعوة الإسلامية of hoeveel van jullie wel eens een speech van Muqtada, waar iedereen een mening over heeft hebben bijgewoond.
Wat is de leer van Musa Sadr, waar Irak naar toe werkt.
Wat is Velayat-e-faqih en waarom is dat de reden dat Iran nooit te veel invloed over Irak zal kunnen uitoefenen?
Drie kwart van de mensen die ik hier spreek halen hun informatie uit Daeshpropaganda.
Nee, de kleine minderheid zijn juist de sektaristen. Zijn juist degene die geen vaderlandsliefde hebben. Maar die kleine minderheid wordt opgeblazen omdat dat iedereen nu toevallig uit komt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik gok erop dat je tot een kleine minderheid behoort. je bent best objectief namelijk
Onder Saddam was Irak tenminste rustig, een speld kon je er horen vallen. Zelfs sjieten erkennen dat het toen beter was dan nu en het sektarisme was veel minder. Nog gemengde huwelijken enzo. Nu is Irak verkocht en in handen van niet-Irakezen; de Perzen. En de gewone burger staat doodsangsten uit vanwege de onveiligheid. Trieste is ook dat het niet meer goed gaat komen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:02 schreef Smack-a-jack het volgende:
Een ieder die terugverlangt naar Saddam/Ottomaanse tijden heeft geen flauw idee waar hij het over heeft. Maar ja, iemand die tot nu toe niet veel argumenten heeft laten zien anders dan persoonlijke aanvallen, ga ik de discussie neit eens mee aan.
twitter:IraqiSecurity twitterde op dinsdag 04-08-2015 om 14:59:17#Iraq's armed forces have reached the village of Sijariyah, in Ramadi's eastern suburbs. The eastern push continues. http://t.co/CtoPhGiMwT reageer retweet
onzin.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:26 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Onder Saddam was Irak tenminste rustig, een speld kon je er horen vallen. Zelfs sjieten erkennen dat het toen beter was dan nu en het sektarisme was veel minder. Nog gemengde huwelijken enzo. Nu is Irak verkocht en in handen van niet-Irakezen; de Perzen. En de gewone burger staat doodsangsten uit vanwege de onveiligheid. Trieste is ook dat het niet meer goed gaat komen.
Saddam was bruut. Maar het was rustig. Het was vele malen veiliger dan nu. Soennieten en sjieten woonden niet in aparte ommuurde wijken in Bagdad zoals nu. En huwden zelfs nog samen!quote:
Dat is geen feit. Dat is jouw mening.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:03 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Saddam was bruut. Maar het was rustig. Het was vele malen veiliger dan nu. Soennieten en sjieten woonden niet in aparte ommuurde wijken in Bagdad zoals nu. En huwden zelfs nog samen!
Nu is Irak een grote puinhoop. De "gekozen" volksvertegenwoordigers zijn op zijn minst net zo corrupt, als het al niet corrupter is. Verdienen zwaar. En een muurdiepe Iraanse vuist loopt van de Iraakse adamsappel tot de kringspier. Feit is ook dat het niet meer goed komt. Irak bestaat niet omdat er geen gezamelijke Iraakse identiteit (meer) is.
Ik heb geen enkele invloed op Irak. Slechts een mening op een online forum.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:06 schreef Smack-a-jack het volgende:
Dat is geen feit. Dat is jouw mening.
Daar komt bij. De reden dat het nu "een puinhoop" is is omdat er mensen zijn als jij die verlangen naar de tijden waarin een dictator de scepter zwaaide en niet willen meewerken aan een nieuw Irak.
Nogmaals. Onzin.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:12 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele invloed op Irak. Slechts een mening op een online forum.
Denk eerder dat Irak een teringzooi is omdat Irakezen gewoon niet bestaan. Iraakse volk = er niet. Of soennieten regeren, en sjieten zijn boos. Zoals ten tijde van Saddam. Of sjieten regeren, en soennieten zijn boos. Irak is ook in principe de as tussen de soennitische en sjitische wereld he. Daar ligt dus de meeste spanning. De sjieten zijn in een numerieke meerderheid dus die winnen dan nu Saddam weg is. En ze behoren daarmee ook tot de Iraanse as. Soennieten zijn dan boos en gaan dwars liggen. De Koerden kan het geen moer schelen, zolang ze maar zelf hun dingen kunnen doen "mogen die Arabieren het uitzoeken". Is gewoon een kunstmatig in elkaar gehouden staat. Hoeft geen ramp te zijn, in Belgie leven Vlamingen en Walen ook totaal langs elkaar heen. Alleen heb je in Irak dan de sektarische factor en heel veel wapens, milities etc. En een regionale strijd tussen sjietisch Iran en soennitisch-wahabistisch Saudie Arabie.
Het probleem is dat zeker vluchtelingen of migranten in de diaspora van hun landen van oorsprong nou niet echt een goed objectief beeld hebben. Meestal speelt de emotie nog heel erg mee en een bepaalde voorkeur voor een partij. Soms heb je buitenstaanders nodig die gewoon even duidelijk uitleggen hoe het simpel in elkaar steekt. Ik heb in ieder geval een poging gewaagdquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:32 schreef Smack-a-jack het volgende:
Nogmaals. Onzin.
Meningen van mensen die Irak alleen maar van nieuwsberichten kennen.
Als die buitenstaanders nu eens met serieuze argumenten kwamen in plaats van gelul over het al dan niet zijn van een vluchteling of migrant, zouden ze misschien nog serieus genomen kunnen worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:39 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het probleem is dat zeker vluchtelingen of migranten in de diaspora van hun landen van oorsprong nou niet echt een goed objectief beeld hebben. Meestal speelt de emotie nog heel erg mee en een bepaalde voorkeur voor een partij. Soms heb je buitenstaanders nodig die gewoon even duidelijk uitleggen hoe het simpel in elkaar steekt. Ik heb in ieder geval een poging gewaagd
Ik heb twee pogingen gewaagd. Daar ging je ook niet op in. I rest my case dus.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:42 schreef Smack-a-jack het volgende:
Als die buitenstaanders nu eens met serieuze argumenten kwamen in plaats van gelul over het al dan niet zijn van een vluchteling of migrant, zouden ze misschien nog serieus genomen kunnen worden.
Het is verdomd simpel. Heb de situatie al geschetst. Een land met allerlei verschillende bevolkingsgroepen. Tot voorheen heerste er een soennitisch dictator; sjieten boos. Dictator afgezet, de nieuwe sjitische meerderheid eindelijk blij en aan de macht, maar weer de tot voorheen regerende (soennie) minderheid boos. Gaan dwars liggen, voelen zich achtergesteld. En dan heb je twee externe regionale machten die dezelfde strijd langs dezelfde sektarische lijn uitvechten waaronder in naburige landen zoals.......Irak! Saudie Arabis vs Iran. En zo blijft het doorgaan en is Irak tot op het bot etnisch en religieus verdeeld nu. Als IS eruit is getrapt komen de labbayk ya Hussein milities ff huishouden, en als zij er langer zijn krijg je daar weer onvrede over. De centrale overheid en leger wordt gedomineerd door 1 groep en door de andere groep als vijandig gezien. Kat en muis. Joegoslavie in het kwadraat. Daar was er ook geen enkele gedeelde Joegoslavische identiteit of uberhaupt volk (meer) nadat Tito er niet meer was.quote:Het midden-oosten is veel dingen. Maar n ding sowieso niet en dat is simpel.
De mensen zijn er over het algemeen wel vrij simpel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:42 schreef Smack-a-jack het volgende:
Het midden-oosten is veel dingen. Maar n ding sowieso niet en dat is simpel.
Waar dan? Ik heb alleen maar jouw mening en inhoudsloze statements als: "In Saddams tijd was het beter." gezien. Nergens een serieus stukje onderzoek of intelligent stuk tekst.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:50 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik heb twee pogingen gewaagd. Daar ging je ook niet op in. I rest my case dus.
Als er n ding is wat ik heb geleerd in mijn discussies over het midden oosten is het dat mensen die beginnen met: "het is simpel" geen idee hebben waar ze over praten.quote:[..]
Het is verdomd simpel. Heb de situatie al geschetst. Een land met allerlei verschillende bevolkingsgroepen. Tot voorheen heerste er een soennitisch dictator; sjieten boos. Dictator afgezet, de nieuwe sjitische meerderheid eindelijk blij en aan de macht, maar weer de tot voorheen regerende (soennie) minderheid boos. Gaan dwars liggen, voelen zich achtergesteld. En dan heb je twee externe regionale machten die dezelfde strijd langs dezelfde sektarische lijn uitvechten waaronder in naburige landen zoals.......Irak! Saudie Arabis vs Iran. En zo blijft het doorgaan en is Irak tot op het bot etnisch en religieus verdeeld nu. Als IS eruit is getrapt komen de labbayk ya Hussein milities ff huishouden, en als zij er langer zijn krijg je daar weer onvrede over. De centrale overheid en leger wordt gedomineerd door 1 groep en door de andere groep als vijandig gezien. Kat en muis. Joegoslavie in het kwadraat. Daar was er ook geen enkele gedeelde Joegoslavische identiteit of uberhaupt volk (meer) nadat Tito er niet meer was.
Goeie man! Voegt ook echt wat toe aan de discussie!quote:De mensen zijn er over het algemeen wel vrij simpel.
Tsjaah, dat zei ik toch. Je staat er veel te emo in. Nu opeens discussieer je (zogenaamd) alleen met "mensen die met stukjes onderzoek komen" of "intelligente teksten" (zeer subjectief dit) schrijven. Zou je dan niet op een ander forum dan FOK eens moeten rondhangen? Academische fora ofzo mbt Irak en de situatie? Rapporteren bediscussieren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:53 schreef Smack-a-jack het volgende:
Waar dan? Ik heb alleen maar jouw mening en inhoudsloze statements als: "In Saddams tijd was het beter." gezien. Nergens een serieus stukje onderzoek of intelligent stuk tekst.
Tsjaah, je kan het blijven herhalen. Zet alleen geen zoden aan de dijk of maakt het meer waar. In essentie zijn die conflicten weldgelijk simpel. Irak is niet het eerste land dat eraan onder door gaat in de historie. Want jij denkt toch niet dat het militaire conflict nu mbt ISIS is opgelost als straks de centrale Iraakse regering IS heeft teruggedreven in de soennitische provincies?quote:Als er n ding is wat ik heb geleerd in mijn discussies over het midden oosten is het dat mensen die beginnen met: "het is simpel" geen idee hebben waar ze over praten.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 22:59 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Tsjaah, dat zei ik toch. Je staat er veel te emo in. Nu opeens discussieer je (zogenaamd) alleen met "mensen die met stukjes onderzoek komen" of "intelligente teksten" (zeer subjectief dit) schrijven. Zou je dan niet op een ander forum dan FOK eens moeten rondhangen? Academische fora ofzo mbt Irak en de situatie? Rapporteren bediscussieren.
[..]
Tsjaah, je kan het blijven herhalen. Zet alleen geen zoden aan de dijk of maakt het meer waar. In essentie zijn die conflicten weldgelijk simpel. Irak is niet het eerste land dat eraan onder door gaat in de historie. Want jij denkt toch niet dat het militaire conflict nu mbt ISIS is opgelost als straks de centrale Iraakse regering IS heeft teruggedreven in de soennitische provincies?
Die gooide Irak dan weer in een oorlog tegen Iran.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:26 schreef Aloulu het volgende:
Onder Saddam was Irak tenminste rustig,
Maar soennieten en sjiieten trouwden veel vaker met elkaar!!!!quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:39 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Die gooide Irak dan weer in een oorlog tegen Iran.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopien, opnamen etc.
Tuurlijk, hij was dom en liet zich ook zwaar een oor aannaaien door het Westen doe hem flink steunde in zijn nutteloze oorlogje tegen de jonge Iraans Islamitische Republiek. Maar feit blijft dat het Irak van nu wat betreft veiligheid geen schim is als wat het onder Saddam's tijd was gedurende een lange periode. Ik bedoel, dit is niet iets wat je echt kan ontkennen. Dat hij een psychopaatje was van de hoogste orde is dan weer een ander verhaal. Of de kwestie met Iran.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:39 schreef Woestijnvos het volgende:
Die gooide Irak dan weer in een oorlog tegen Iran.
"Veilig" is een relatief begrip. Sowieso is "veiligheid" (je bedoelt dat degene die nu aanslagen plegen toen de macht nog hadden en op een andere manier de straten onveilig maakten) niet alles. Irak ging gebukt onder sancties en was blijven haken in de jaren 80. Behalve Saddam natuurlijk..quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 23:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Tuurlijk, hij was dom en liet zich ook zwaar een oor aannaaien door het Westen doe hem flink steunde in zijn nutteloze oorlogje tegen de jonge Iraans Islamitische Republiek. Maar feit blijft dat het Irak van nu wat betreft veiligheid geen schim is als wat het onder Saddam's tijd was gedurende een lange periode. Ik bedoel, dit is niet iets wat je echt kan ontkennen. Dat hij een psychopaatje was van de hoogste orde is dan weer een ander verhaal. Of de kwestie met Iran.
twitter:IraqiSecurity twitterde op woensdag 05-08-2015 om 00:33:37#Iraq's Hashd warriors identify 2 Da'ish truck bombs and attack their position in Saqlawiyah http://t.co/4zrirf4Kj3 http://t.co/h7RaF38f2I reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |