Ik dacht dat je weinig wist waar je het over had, maar nu ben ik ook nog niet alleen Turks, maar ook nog eens nationalistisch.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]![]()
![]()
Sorry hoor maar dit is zoo lachwekkend. Dat hebben ze jouw zeker wijsgemaakt op de Turkse nationalistische scholen..... ga maar eens naar het Batak museum...daar zullen ze het wel nooit over hebben gehad op je school..... https://en.wikipedia.org/wiki/Batak_massacre
Ja en? Wat wil je hier mee zeggen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik dacht dat je weinig wist waar je het over had, maar nu ben ik ook nog niet alleen Turks, maar ook nog eens nationalistisch.
Waarom daar beginnen?
Als we geschiedenisles gaan geven begin maar gewoon lekker bij het begin van het conflict
https://en.wikipedia.org/wiki/April_Uprising
Zie edit en kom aub met valide punten, er is geen enkel rijk destijds wat een opstand met knuffels en toetjes heeft onderdrukt, of je nu moslim was of niet. Opstanden werden bloederig neergeslagen door het Ottomaanse rijk, maar het maakte geen reet uit of je dan christelijk of moslim was, beiden hadden geen genade in zich.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja en? Wat wil je hier mee zeggen?
Ik hoef jou niet te vertellen waar het Janitsarenkorps uit bestond en dat de term kinderroof meer dan toepasselijk is. Je bent gewoon te stellig geweest in hetgeen je beweerde.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen die het over moordpartijen, onthoofdingen en kinderroof hebben mbt tot de Ottomanen hebben serieus geen idee waar ze het over hebben.
Het valide punt is dat de Ottomanen dezelfde bloeddorstige overheersers waren als iedereen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zie edit en kom aub met valide punten, er is geen enkel rijk destijds wat een opstand met knuffels en toetjes heeft onderdrukt, of je nu moslim was of niet. Opstanden werden bloederig neergeslagen door het Ottomaanse rijk, maar het maakte geen reet uit of je dan christelijk of moslim was, beiden hadden geen genade in zich.
100+quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:02 schreef primakov het volgende:
Kom kom Trigger, jij beweerde dit:
[..]
Ik hoef jou niet te vertellen waar het Janitsarenkorps uit bestond en dat de term kinderroof meer dan toepasselijk is. Je bent gewoon te stellig geweest in hetgeen je beweerde.
Als we het gaan hebben over devshirme dan denk ik dat we vrij snel klaar zijn, met name in de beginperiodes van het systeem werd er verachtelijk gesproken over het rekruteren van kinderen in de bronnen van de Christenen, wat al binnen een paar eeuwen veranderde in een omarming van het systeem en christelijke families zelf hun eigen kinderen aanmeldden voor een beter toekomst.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:02 schreef primakov het volgende:
Kom kom Trigger, jij beweerde dit:
[..]
Ik hoef jou niet te vertellen waar het Janitsarenkorps uit bestond en dat de term kinderroof meer dan toepasselijk is. Je bent gewoon te stellig geweest in hetgeen je beweerde.
Wat doet dit af aan de kwalificering kinderroof? Nu ineens minder erg omdat christenen het ook als een voordelig systeem zagen? Daarbij geeft Dutchko een prima voorbeeld van een een moordpartij en onthoofding ten tijde van het Ottomaanse rijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als we het gaan hebben over devshirme dan denk ik dat we vrij snel klaar zijn, met name in de beginperiodes van het systeem werd er verachtelijk gesproken over het rekruteren van kinderen in de bronnen van de Christenen, wat al binnen een paar eeuwen veranderde in een omarming van het systeem en christelijke families zelf hun eigen kinderen aanmeldden voor een beter toekomst.
Godverdomme ik kom zelf van de Balkan gast, ik denk dat ik de Balkangeschiedenis, met name met het Ottomaanse rijk toch iets beter dan jij weet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het valide punt is dat de Ottomanen dezelfde bloeddorstige overheersers waren als iedereen.
Het probleem is dat als je met Turken hier over praat er direkt de bullshit word geopperd alsof het onder Ottomaans bewind beter was. En dat spreek ik tegen. Men heeft enorme moordpartijen gepleegd en kinderroof ondernomen in de bezette gebieden.
En als je dat gaat tegen spreken dan weet je geen ruk van de Balkan geschiedenis af.
Oh waar kom je dan vandaan als ik vragen mag?quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Godverdomme ik kom zelf van de Balkan gast, ik denk dat ik de Balkangeschiedenis, met name met het Ottomaanse rijk toch iets beter dan jij weet.![]()
Waar jij spreekt over kinderroof, werd al vrij snel een systeem wat door christenen in de Balkan werd omarmd als een mogelijkheid om de kinderen een beter toekomst te bieden, moslim families in de Balkan boden hun eigen kinderen aan bij de Christenen om ze als christen te laten zien en kochten ze zelfs om.
Als je de mensenrechten in Nederland gaat beoordelen op grond van dat een persoon sterft door een arrestatie, dat als norm te zijn en compleet voorbij gaat aan de gelijkheid van de Nederlandse burger bijvoorbeeld, neuh, dan heb je het Nederlandse systeem niet echt begrepen. Werden opstanden bloederig neergeslagen? Ja. Hadden Orthodoxe Christenen en Joden meer veiligheid en vrijheid in het Ottomaanse Islamitische rijk dan in andere Katholieke / Moslim staten? Ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:08 schreef primakov het volgende:
[..]
Wat doet dit af aan de kwalificering kinderroof? Nu ineens minder erg omdat christenen het ook als een voordelig systeem zagen? Daarbij geeft Dutchko een prima voorbeeld van een een moordpartij en onthoofding ten tijde van het Ottomaanse rijk.
Laten we het er op houden dat je dat niet mag.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh waar kom je dan vandaan als ik vragen mag?
Laten we het er dan maar op houden dat je niet weet waar je over praat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat je dat niet mag.
Je weerleggingen waren dan ook onherroepelijk inhoudelijk en overtuigend.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Laten we het er dan maar op houden dat je niet weet waar je over praat.
Ja vandaar dat de bevolkingen in opstand kwamen. Het was heeeeeeeerlijk toeven onder de Otomanen.....quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je de mensenrechten in Nederland gaat beoordelen op grond van dat een persoon sterft door een arrestatie, dat als norm te zijn en compleet voorbij gaat aan de gelijkheid van de Nederlandse burger bijvoorbeeld, neuh, dan heb je het Nederlandse systeem niet echt begrepen. Werden opstanden bloederig neergeslagen? Ja. Hadden Orthodoxe Christenen en Joden meer veiligheid en vrijheid in het Ottomaanse Islamitische rijk dan in andere Katholieke / Moslim staten? Ja.
Dat zijn ze ook. Ik raad je eens aan om naar Batak te gaan en daar de oude overleveringen en de geschriften eens goed doorlees over de Ottomaanse overheersing. Dan zijn er nog zat dorpjes waar de muren hoog opgemetseld werden om te voorkomen dat rovende Ottomanen de kinderen ontdekten en meenamen voor hun leger.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je weerleggingen waren dan ook onherroepelijk inhoudelijk en overtuigend.
Ik ben blij dat je in ieder geval bekend met je op de hoogte bent dat de opstanden een relatief modern verschijnsel waren en wereldwijd gebeurde met de opkomst van nationalisme, waarbij niet de minderheden het Ottomaanse rijk hebben vernietigd, maar de nationalistische Turken zelf, daar waar de Christelijke machten het Ottomaanse rijk onderdruk zetten voor de rechten van de christenen, waren ze moslims aan het afslachten en onthoofden in India en Algerije.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:17 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja vandaar dat de bevolkingen in opstand kwamen. Het was heeeeeeeerlijk toeven onder de Otomanen.....
Tja Ottomanen hadden ook niets te zoeken in die landen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je in ieder geval bekend met je op de hoogte bent dat de opstanden een relatief modern verschijnsel waren en wereldwijd gebeurde met de opkomst van nationalisme, waarbij niet de minderheden het Ottomaanse rijk hebben vernietigd, maar de nationalistische Turken zelf, daar waar de Christelijke machten het Ottomaanse rijk onderdruk zetten voor de rechten van de christenen, waren ze moslims aan het afslachten en onthoofden in India en Algerije.
Kindderroof in de 19e eeuw?quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:19 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook. Ik raad je eens aan om naar Batak te gaan en daar de oude overleveringen en de geschriften eens goed doorlees over de Ottomaanse overheersing. Dan zijn er nog zat dorpjes waar de muren hoog opgemetseld werden om te voorkomen dat rovende Ottomanen de kinderen ontdekten en meenamen voor hun leger.
Albanië zekerquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat je dat niet mag.
Het Ottomaanse rijk is een Balkanrijk in beginsel, geen Anatolische.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja Ottomanen hadden ook niets te zoeken in die landen.
Kosovoquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ieder geval een Islamitisch deel. Misschien Bosnie of Kosovo. Ach ja.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |